PDA

Zobacz pełną wersję : Uturbienie d15b2

dovii
07-08-10, 15:22
Witam, na wstepie dodam ze jestem calkowitym laikiem w tym temacie ale slyszalem pare ciekawych rzeczy o turbinach i mam nadzieje ze mnie ktos oswieci:)
po 1. czy to prawda ze jesli sie wstawi turbo to jednoczesnie podnosi sie znacznie moc i obniza spalanie?
po 2. czy w ogole da sie moj silnik (d15b2) uturbic? i czy w jego przypadku bedzie dzialala ta zaleznosc?
i po 3. jaki koszt jest takiego przedsiewziecia?
prosze o odpowiedzi:) pozdrawiam Dominik

zakit
07-08-10, 16:03
1. zelezy jak jezdzisz, ale moc napewno sie podnosi, ze spalalniem jest roznie, ale z reguly zostaje ono na podobnym poziomie.
2. generalnie da sie, ale lepiej przejsc na wielopunktowy wtrysk i dopiero wtedy uturbiac - czyli d15b7 i dalej jazda.
3. koszt zalezy, jaka sprezarka, w jaką moc celujesz, czy zakuwasz silnik, ile bedziesz dmuchał, i czy to mac byc zrobione zeby tylko bylo, czy tak zeby to jezdzilo w miare bez awaryjnie, ale od ok. 2-3k pln w gore...

dovii
07-08-10, 17:13
tzn mi chodzi tak zeby bylo z 200KM nie wiem ile to by trzeba bylo barow i turbo jakies niezbyt ambitne.. generalnie zeby troche mniej spalal, mial lepsze osiagi no i zeby wiadomo bylo bezawaryjnie w miare. jezdze raczej spokojnie, no ale wiadomo:D czasem sie prosi zeby ja pokrecic a te 90KM tak sobie daje rade:) a co do zakuwania to nie wiem.. jesli konieczne to jest to ok ale jesli nie to nie widze potrzeby:P to mowisz ze kolo 3k?

jonek002
07-08-10, 17:24
uturbiając bardzo cięzko jest mieć mniejsze spalanie,
nie uturbia sie dla mniejszego spalania
3k zł to zupełne minimum na niskiej jakości gratach... tzn. chińskich lub używanych markowych
Jeśli chciałbys zakuwać (mocniej dmuchając bezpieczniej by było) musisz dodac do tej kwoty nastepne 3k zl, ale 6 tyś zł za turbo + zakucie to stanowczo za mało :)

dovii
07-08-10, 17:28
o kurde, troche drogi gips.. myslalem ze to raczej koszt 3k góra.. na razie chyba raczej fundusze mi nie pozwola na to:P