PDA

Zobacz pełną wersję : Uturbienie d15b2



dovii
07-08-10, 15:22
Witam, na wstepie dodam ze jestem calkowitym laikiem w tym temacie ale slyszalem pare ciekawych rzeczy o turbinach i mam nadzieje ze mnie ktos oswieci:)
po 1. czy to prawda ze jesli sie wstawi turbo to jednoczesnie podnosi sie znacznie moc i obniza spalanie?
po 2. czy w ogole da sie moj silnik (d15b2) uturbic? i czy w jego przypadku bedzie dzialala ta zaleznosc?
i po 3. jaki koszt jest takiego przedsiewziecia?
prosze o odpowiedzi:) pozdrawiam Dominik

zakit
07-08-10, 16:03
1. zelezy jak jezdzisz, ale moc napewno sie podnosi, ze spalalniem jest roznie, ale z reguly zostaje ono na podobnym poziomie.
2. generalnie da sie, ale lepiej przejsc na wielopunktowy wtrysk i dopiero wtedy uturbiac - czyli d15b7 i dalej jazda.
3. koszt zalezy, jaka sprezarka, w jaką moc celujesz, czy zakuwasz silnik, ile bedziesz dmuchał, i czy to mac byc zrobione zeby tylko bylo, czy tak zeby to jezdzilo w miare bez awaryjnie, ale od ok. 2-3k pln w gore...

dovii
07-08-10, 17:13
tzn mi chodzi tak zeby bylo z 200KM nie wiem ile to by trzeba bylo barow i turbo jakies niezbyt ambitne.. generalnie zeby troche mniej spalal, mial lepsze osiagi no i zeby wiadomo bylo bezawaryjnie w miare. jezdze raczej spokojnie, no ale wiadomo:D czasem sie prosi zeby ja pokrecic a te 90KM tak sobie daje rade:) a co do zakuwania to nie wiem.. jesli konieczne to jest to ok ale jesli nie to nie widze potrzeby:P to mowisz ze kolo 3k?

jonek002
07-08-10, 17:24
uturbiając bardzo cięzko jest mieć mniejsze spalanie,
nie uturbia sie dla mniejszego spalania
3k zł to zupełne minimum na niskiej jakości gratach... tzn. chińskich lub używanych markowych
Jeśli chciałbys zakuwać (mocniej dmuchając bezpieczniej by było) musisz dodac do tej kwoty nastepne 3k zl, ale 6 tyś zł za turbo + zakucie to stanowczo za mało :)

dovii
07-08-10, 17:28
o kurde, troche drogi gips.. myslalem ze to raczej koszt 3k góra.. na razie chyba raczej fundusze mi nie pozwola na to:P
a własnie, jescze pytanie o turbine, czy ja moglbym sobie kupic np turbo od jakiegos audi czy merca np audi 2,5 tdi i jakos je podpiac? czy to musi byc jakis inny rodzaj? nie znam sie na tym;P

cobra524
07-08-10, 17:56
poczytaj troche kolego na temat turbo bo widze ze zupełnie nie wiesz jak to ugryźć :/ na poczatek zrób b7 albo odrazu z6

!markos
07-08-10, 17:58
tzn mi chodzi tak zeby bylo z 200KM (...) generalnie zeby troche mniej spalal, mial lepsze osiagi no i zeby wiadomo bylo bezawaryjnie w miare
to musisz duzego dizla kupic, takiego, zeby mial z fabryki ze 170 koni, zrobisz program na 200 i bedzie szybko, ekonomicznie i bezawaryjnie.

zadna seryjna slaba benzyna + turbo nie da ci tego co ten dizel. szczegolnie 2 ostatnich punktow.

jonek002
07-08-10, 18:04
no nie wie, pisze przecież, nie to zebym go bronił, ale... mniejsza :)
no jak tak chcesz uturbiać d15 to chociaż głowica z6, wtedy masz ~116KM
ale zeby założyc turbo to jest wiele zachodu nerwów i jeszcze wiecej pieniedzy, bo musiałbys cały wydech zrobic na ok. 2,25-2,5 cala, dolot jakis (ssący i parówa), turbosprężarke (jakąs garrett hks lub cos innego...) , chłodnice oleju, intercooler, strojenie i inne rzeczy...
no jest tego troche mysle ze z czapką z6 i w/w to jest koszt ok.5-6k! oczywiście bez zakuwania
jesli nie masz 6k to mozesz tylko pomarzyć

!markos
07-08-10, 18:32
dolot jakis (ssący i parówa)
ze co?

jonek002
07-08-10, 18:37
ŻE kolektor ssący dobrze było by mieć jakiegoś skunk-a :D i CAI zeby oddychało jakoś

!markos
07-08-10, 18:52
ahaaaa.. to fajnie.

tylko, ze troche bzdury gadasz..

dovii
07-08-10, 20:01
o jaa.. panowie, dzięki za konkretny wykład:) wg mojego kumpla "mechanika" to mialo byc "nieduzo" roboty.. czuje sie skutecznie zniechęcony, dobrze ze najpierw tutaj zapytalem :)
jeszcze raz dzieki

klema
07-08-10, 20:19
O ile to:

o kurde, troche drogi gips.. myslalem ze to raczej koszt 3k góra.. na razie chyba raczej fundusze mi nie pozwola na to:P
a własnie, jescze pytanie o turbine, czy ja moglbym sobie kupic np turbo od jakiegos audi czy merca np audi 2,5 tdi i jakos je podpiac? czy to musi byc jakis inny rodzaj? nie znam sie na tym;P

mozna zrozumiec kompletnym brakiem wiedzy.


To proba pomocy:


bo musiałbys cały wydech zrobic na ok. 2,25-2,5 cala, dolot jakis (ssący i parówa),


ŻE kolektor ssący dobrze było by mieć jakiegoś skunk-a :D i CAI zeby oddychało jakoś

w taki sposob jest delikatnie mowiac nieporozumieniem ;)


dovii, poczytaj troche forum, przeanalizuj fakty, odloz sporo pieniazkow i napisz za pol roku.
A zeby byc milym - z d15b2/b7, nie zrobisz 200KM, tanio (za 3k zł), zeby mało palilo (mniej niz N/A - wazne słowo!) i zeby bylo bezawaryjne.

jonek002
07-08-10, 20:22
.

adamsky
08-08-10, 11:28
ja całkiem, niedawno zakładałem turbo do z6 na dzien dzisiejszy wyniosło mnie to około 6k zł a jeszcze nie było strojenia.....nie da sie okreslic ile zł itd. zawsze cos wyjdzie niespodziewanie u mnie np olej łapie za duza temp przy turlaniu sie do domu i co i trzeba chłodnice i juz masz dodatkowy koszt na poziomie 700 zł albo i wiecej;/ jak to sie mowi PLN'y wychodza w praniu. A co do spalania to na 99% mniej nie bedzie palil:)

andrew22zzz
09-08-10, 15:43
Masakra....jakieś parówki, jakieś 200KM jakieś zakute? D15 i budżet 3tyś :cool:
Jestem gupi to się nie odzywam, a Wy nie róbcie chłopakowi nadziei na 200KM i bezawaryjna jazdę d15 za taką kasę.

Irys
09-08-10, 16:29
Zawsze możesz pomyśleć o kompresorze :P Słyszałem o takich modach, ale ile w tym prawdy - nie mam pojęcia..

jacente
09-08-10, 20:26
Niech on lepiej pomyśli o swapie na D16Z6, w 3 tysiach się powinien zmieścić a frajdy będzie na pewno więcej niż z D15B2. Potem zrobi dolot, wydech i będzie 135-140KM. Na jakiś czas mu to wystarczy. Nabierze doświadczenia, wiedzy i kasy i będzie się zastanawiał co dalej.
Wiadomo turbo fajna sprawa, prawie każdy marzy żeby mieć 200 kucy pod maską ale tylko nieliczni mogą je osiągnąć no i trzeba mieć w czym rzeźbić.

kornel861
09-08-10, 20:30
Dobry temat...
Nie prosciej poszukac?Jest taki juz,
jak dla mnie to najpierw na pelen wtrysk przejdz bo gaznik i turbo... :rolleyes:
jak nie masz 10 k pln zbednych to nie mysl o turbo w tym silniku,zrob mini-me.
Turbo za 3 K pln? To chinol kosztuje 5 K <bag>

jonek002
09-08-10, 20:36
kornel to nie wiedziałem ze D15B2 ma gaźnik :rolleyes:

piroman
09-08-10, 20:36
jak dla mnie to najpierw na pelen wtrysk przejdz bo gaznik i turbo... :rolleyes:

d15b2 jest na dwupunkcie co nie zmienia faktu że do turbo się to nie nadaje :rolleyes: