PDA

Zobacz pełną wersję : Głośniki civic 5d 2009 executive



minton
06-08-10, 12:07
Czy ktoś już wymieniał głośniki w 5D (executive z 2009) . Przysłuchując się jak to gra to mam wrażenie, że tylne głośniki są inne niz przednie i zdecydowanie dużo słabiej grają (ciszej i mniej dołu) - czy warto zamienić je na te z ASO - KOMPLET GLOSNIKOW CO-AXIAL 17 cm glosniki wspolosiowe z magnesem noedymowym - maks. moc 60 W - skutecznosc 85dB - pasmo przenoszenia 30~40KHZ (-15DB) - cena 717 zł. Proszę o opinię - może ktos już to wymieniał.

Lucas.FK2
06-08-10, 12:43
Na bank się nie opłaca. Kup Sobie jakieś dobre HERZ'a lub Pioneera i bedzie o wiele lepiej i taniej.

leonik
06-08-10, 12:53
wzmacniacz i komplet głośników w przednie drzwi :) przednie w tylne drzwi :) będzie umcy umcy :cool:

minton
06-08-10, 14:00
Na bank się nie opłaca. Kup Sobie jakieś dobre HERZ'a lub Pioneera i bedzie o wiele lepiej i taniej.

Przeglądając oferty na Allegro miedzy innymi Hertz i JBL - to jest dużo taniej ale nie chce się bawić w jakieś pierścienie dystansowe, kostki do wpięcia i zamocowania głośnika bo ten z ASO ma dość dziwny system montażu - ma jeden otwór na śróbę - przynajmniej tak widać na foto z http://www.honda-access.com/pl/pl/home.jsp
Jest też trochę tańszy (mniej przenosi wysokich) w ASO: "17 cm głośniki dwudrożne z magnesem neodymowym - maks. moc 60 W - skuteczność 85dB - pasmo przenoszenia 30~30KHZ (-15DB) - impedancja znamionowa 4 OHM - Zestaw = 2 sztuki." - za 490. Chciałbym opinii osób, które zmieniły seryjne głośniki na te z ASO lub inne i jakie - i czy to coś dało. Dzięki za rady.

Lynx07
06-08-10, 15:33
Ja zamówiłem swoje auto z zestawem Bass Works. Wydaje mi się że różnica jest spora, bo jechałem cifem z seryjnym nagłośnieniem i jakość/głębia dźwieku była o wiele gorsza. Potwierdził to nawet kiedyś mechanik z ASO.

Ca$h
06-08-10, 16:30
Ja zamówiłem swoje auto z zestawem Bass Works. Wydaje mi się że różnica jest spora, bo jechałem cifem z seryjnym nagłośnieniem i jakość/głębia dźwieku była o wiele gorsza. Potwierdził to nawet kiedyś mechanik z ASO.

możliwe, ale cena na pewno jest nie adekwatna do jakości :p za te pieniądze można zrobic naprawde przyjemny audio system, przy ktorym "bass honda" pozostaje pierdziawka ;) ale jak sie robilo jako gratis z akcesoriow to spoko ;)

Lucas.FK2
06-08-10, 18:31
wzmacniacz i komplet głośników w przednie drzwi :) przednie w tylne drzwi :) będzie umcy umcy :cool:

A da się pod OEM radio podłączyć wzmaka?

leonik
07-08-10, 00:02
da jak przerobisz radyjko tzn podłączysz wyjście na wzmacniacz jeśli chcesz mieć lepszą jakość dźwięku albo kupujesz przejściówke,ktora podlaczasz pod sterowanie z radia i ona ma wyjscie na chinche.

minton
07-08-10, 10:50
Ja zamówiłem swoje auto z zestawem Bass Works. Wydaje mi się że różnica jest spora, bo jechałem cifem z seryjnym nagłośnieniem i jakość/głębia dźwieku była o wiele gorsza. Potwierdził to nawet kiedyś mechanik z ASO.

W proponowanych przez ASO akcesoriach do HB 5D nie jest dostępny Bass Work System i myślałem ,że nie można do tej wersji założyć. Jeśli się da to gdzie montują wzmacniacz a gdzie głośniki i ile to kosztuje.
Znalazłem link jak to zrobić ale w sedanie i w wersji amerykańskiej
http://www.youtube.com/watch?v=D5DGos5GqiU

eshin
09-08-10, 23:18
minton
przyznam sie ze pierwsze co robie po zakupie auta to wymiana glosnikow,
niestety sama wymiana nic nie da bez odpowiedniego wygluszenia drzwi, bez tego cala moc pojdzie w blachy i tapicerke i bedzie cie slychac na zewnatrz, a w srodku uslyszysz echo tego co moga glosniki
jesli juz wygluszymy drzwi to az prosi sie o wzmacniacz
i zadne bosse, zadne ASO tylko jakis wyprobowany punkt Car Audio, bo w tym przypadku naprawde liczy sie dokladnosc,
ceny roznie - wlasciwie to nie ma gornej granicy - pytanie sam zadaj sobie ile mozesz przeznaczyc
seryjne radyjko moze zostac, kwestia jakosci uzytych zwrotnic oraz tego czy chcesz miec cos ponad seryjne radio (np. sterowanie subem, rds itp), oczywiscie liczy sie tutaj tez jakos dzwieku bo jesli radio ma od razu wyprowadzenie na chinch to lepiej - seria tego nie ma ...

Maroslaw
10-08-10, 11:58
jeżeli chcesz wydać na głośniki 700zł to raczej przeznacz tą kase na Hertz'a - wydasz mniej a parametry o niebo lepsze od tych co wpisałeś, a tyle co a to co Ci zostanie przeznacz na wygłuszenie, tak jak to eshin sugeruje.
jeżeli kupisz takie głośniczki to po jakimś czasie stwierdzisz że jest mało i będziesz zmieniał na inne. Lepiej systematycznie (jeżeli chwilowo nie dysponujesz gotówką) ale wstawiać coś co Cie zadowoli na dłuższy czas.

minton
12-08-10, 10:42
Dzięki za wszystkie rady. I chyba na początek tak zrobię , że wymienię same głośniki na razie w tylnych drzwiach (bo tam kiepsko gra) + dam wytłumienie matami STP Silver (55 zł z 10 szt). Ale mnie zastanawia tylko jedna rzecz - wszystkie oferowane głośniki od Hertz'a przez JBL, Infinity w wymiarze 165 mm mają pasmo przenoszenia max od 50 Hz a w opisie głośniczków z ASO Hondy (te które wcześniej cytowałem) jest , że od 30 Hz - czy to ściema czy fenomen tegoż głośnika. Może ktoś z uzytkowników VIII gen w ASO zmieniał na takie głośniki. Chciałbym opinii takiej osoby. Zdaje sobie sprawę, że można zmodernizować audio , że podwajamy wartość nowego civica ale mój budżet to max 500- 1000 zł na ten cel i za taką sumę można tylko trochę poprawić.
Dzięki i pozdrawiam wszystkich, którzy cenią sobie dobry dźwięk w swojej Hondzie.

Hultay WRC
12-08-10, 12:28
Pasmo przenoszenia to często ściema i pobożne życzenia producenta. Nie patrz na to za bardzo.

buri
12-08-10, 15:21
minton za 1000 pln to zadziwiajaco duzo mozesz zrobic a to, co planujesz czyli wymiana tylnych glosnikow to juz w ogole wyrzucenie pieniedzy w błoto.
przyzwoite audio sklada sie przede wszystkim z zestawu odseparowanego z przodu + sub w bagazniku. najpierw zbuduj scene z przodu i dobrze zasil te glosniki a potem sie zastanowisz czy chcesz cos jeszcze dorzucac.
tu masz duzo uzytecznych informacji co i jak zrobic, co prawda to nie civic ale zasady są te same: http://forum.corollaclub.org/viewtopic.php?t=15497
http://forum.corollaclub.org/viewtopic.php?t=5110
najwiekszy problem w civiku jest z podlaczeniem wzmacniacza bo pod maska malo miejsca zwlaszcza w dieslu, no i z wymontowaniem fabrycznego radia zeby zamontować przejsciowke na chinche, jak juz to ogarniesz bedziesz w domu a efekt na pewno bedzie milym zaskoczeniem.
ja tez mialem podobny budzet i balem sie rozbierac sam radio wiec za ok. 300 pln wzmacniacz podlaczyl mi zaklad ca.
Jak nie chcesz sie bawic we wzmacniacze to wyglusz drzwi ale z przodu i juz Ci się dzwięk poprawi. Ogólnie nie ma sensu wkladac mocnych glosnikow jesli nie beda odpowiednio zasilone - takie rozwiązanie też przerabiałem w corolli wlasnie gdzie wszystko robilem sam, krok po kroku.
powodzenia!

eshin
13-08-10, 23:58
ostrzegam tylko ze przejsciowki na oryginanym radiu wraz ze zmiana glosnikow na lepsze moze okazac sie porazka, gdyz dzwieki do tej pory niemozliwe do wydobycia z seryjnych glosnikow zaczna dominowac, a radyjko jest zbyt kiepskawe aby cos wiecej wykrzesac z siebie, do tego adaptery zawsze pogarszaja lekko sygnal wiec dolozenie wzmacniacza moze wiazac sie z wymiana radia

druga sprawa to dzwiek z tylnej czesci auta, buri - zdziwisz sie ale mam znajomego ktory mowi ze lubi jak mu cos gra z tylu i kropka - po prostu LUBI i nie przekonasz go ze audiofilsko to podejscie jest profanacją, dlatego jesli minton ma ochote na takie modo to moze to jest to czego szuka, osobiscie mam wrazenie ze to wynik kina domowego gdzie uczymy sie poniekad dzwieku surround i takiego tez poszukujemy w aucie :)
niestety minton musisz liczyc sie z tym, ze byc moze inwestycja w glosniki na tyl to pieniadze wyrzucone w bloto, bo zacznie Ci cos stukac z tylu jak podglosnisz lub po prostu nie odczujesz zadnej poprawy oprocz "pogłosu"

przy kwocie do tysiąca złotych to osobiscie zabrałbym sie tylko za wygłuszenie drzwi oraz ewentualnie wymiane kabli,
wygluszenie i tak musisz zrobić pod dalsze modyfikacje - zainwestowałbym jednak w ciut lepsze maty bo koszt 55zł za 10 sztuk to aż przeraża,
ciekaw jestem Twojej reakcji gdy zobaczysz co seryjnie montuje sie w aucie :) (moge wkleic moje zdemontowane plastiki)

co do wypasionych liczb głosników z ASO to jest jawny kit z tymi 30Hz, tak niskie dzwieki to juz domenta subwoofera a i ten rzadko kiedy (poniżej 25 cm) jest w stanie wyciągnąc dobrej jakosci tak niskie częstotliwości, a bierz pod uwagę też że czestotliwość strojenia jest przeważnie jeszcze wyższa od tej podanej jako najniższa,

do uzyskania takich czestotliwosci trzeba juz precyzyjnie wyliczonej, szczelnej skrzynki i zmyslnego bass reflexu, a nie sadze zebys usunal szybe z drzwi i zakleil wszystkie szczeliny - po to wlasnie doklada sie subwoofera w bagaznik aby wzmocnic basy

jesli jbl, hertz podaje ze maja prog od 50Hz to jest to też naciągane, ale już bardziej realne niż to co podali Ci w ASO, popatrz tez na ceny glosnikow - one nie sa wyrwane z kosmosu - im wyzsza cena tym glosnik lepszej jakosci - inna sprawa jest czy jestesmy w stanie te jakosc zauwazyc i za nia zaplacic
na 100 osob dla ktorych buczenie bedzie nazywane basem, znajdziesz 10 ktore po 5 minutach sluchania powiedza dosc, a z tych 10 znajdziesz ze dwie co powiedza ci ze maja dosc po pierwszym takcie, w tym kontekscie jesli nie slyszysz roznicy to nie ma sensu przeplacac

tak jak pisalem - nie ma gornej granicy jaka mozna wydac na audio, bo naprawde nie jest problemem wydac wiecej niz cena auta, wszystko jest kwestia tego co chcesz uzyskac, a buri wskazal ci ze mozesz stopniowo poprawiac efekty audio, az powiesz sobie -- basta (ja mam z tym problem ;))

Ca$h
14-08-10, 18:16
tak z mojego doświadczenia audio powiem, ze wystarczy w radiu pobawic sie sterowaniem nagłośnienia przód/tył jezeli damy tylko na przod nic sie nie zmienia :p kiedy na tył słyszymy z tyłu :D w poprzednim aucie zainwestowałem troche w audio, głośniki, radio,kondensator, kable, wzmacniacz, skrzynia, to co wydobywa dzwieki to JBL :p drzwi wtedy nie wygluszalem bo wiedzialem ze sprzet ktory wkladam moge potem wyciagnac :p
montaz robilem w firmie CA, panowie stwierdzili, ze JBL jest przereklamowany, ja uwazam ze gra na pewno lepiej niz kazda seria, wtedy polecali DLS ale w tamtych czasach najtanszy model zaczynał sie od 1k zł. Teraz jak patrzylem to są juz zestawy podajże od 400zl.

Sumując jestem tego zdania co Buri, nigdy nie siedziałem w wygłuszonym aucie :p ale kazdy kto liźnie temat car audio wie ze to podstawa, do tego wzmacniacz niestety potrzebne sa 2 :( pod głosniki i pod skrzynie, wiem ze mozna podlaczyc wszystko pod jeden ale tak byc nie powinno no chyba ze wydaje sie na wzmacniacz powyzej 2k... głośniki z tylu są dla pasażerów kierowca i osoba towarzysząca nie skorzystają z tego... dlatego uwazam ze solidny sprzęt na przód i radio z ustawieniem na granie PRZÓD a jak sie bedzie sie kogos wozic to mozna mu przełączyć.
Technika jest juz na takim poziomie ze jak ktos nie jest "wariatem" od audio to i te przejsciowki mu nie zaszkodza i radio w serii wystarczy:cool:

Hoze
29-10-10, 21:36
Na przód polecam Hertz DSK 165 lub DLS K6 - to opcja pod podłączenie pod samo radio, lepsze głośniki bez oddzielnego wzmacniacza nie zagrają nawet połowy swoich możliwości. Poza tym jak wcześniej Koledzy opisali dokładne wygłuszenie drzwi przednich. TYŁU NIE RUSZAĆ!!!Za to do bagażnika wzmacniacz i jakąś skrzynkę, moc, rozmiar głośnika, obudowa skrzynii - zależy od indywidualnych upodobań. Jeśli lubisz hip hop lub rnb i chcesz aby Cię było słychać wcześniej niż widać, dawaj obudowę typu bass reflex (z otworem powietrznym) i co najmniej 30 cm głośnik. Jeśli zaś lubisz dobre stare techno lub...inny rodzaj muzyki, i zależy CI przede wszystkim na dynamice, niskim zejściu i czystym basie koniecznie obudowa zamknięta - wada - nie wydaje aż tyle dB jak obudowa bass reflex. O obudowie band pass się nie wypowiem, bo jeszcze sam takiej skrzyni nie miałem. Stanowczo odradzam też próbę z głośnikiem free air (montaż swobodny głośnika basowego bez obudowy) - to się nadaje jedynie do sedanów i coupe a i tak TO NIE JEST TO!!! POZDRAWIAM.