PDA

Zobacz pełną wersję : błąd 43 ( prawdopodobnie padła sonda lambda) jaką kupić?



Deiv1990
04-08-10, 14:04
wyskakuje mi bład 43, czasami przy jedynce nim szarpie czyli na 99% padła sonda... jako ze ejstem zielony to mam pytanie czy kazdy silnik np d15b2 d15b7 d16z6 ma inna sonde czy wszytkie sa takie same i podejda do mojego d15b7? mam gaz sekwencyjny i chce kupic jakąś oryginalna uzywke... wystarczy ze wymienie i juz wszytko ok ? czy musze jechac na jakies strojenie czy cos w tym stylu?

drypaul
04-08-10, 14:09
Do każdego z tych silników jest inna sonda. Najlepiej moim zdaniem kupić używkę, ale oryginał. Ja kiedyś kupiłem nową uniwersalną i po niedługim czasie zaczęło mi wywalać błąd sondy. Włożyłem oryginał i jest ok.
Nie musisz nic stroić :-)

PaĆko$
04-08-10, 15:56
Ja ostatnio odpiolem na próbe sonde w swoim eg 4 i auto odzylo, nie szarpie tak, nie mam :turbo dziury: w zakresie 2-3tys obr i z 11litrów przy ostrej jezdzie spadlo mi spalanie do ponizej dyszki to napewno :)

zamowilem sobie http://allegro.pl/item1156371854_nowa_uniwersalna_sonda_lambda_1_prz ewodowa_bosal.html

i niewiem czy ja zakladac:confused: skoro teraz autko tak bryka...jedyny zonk to ze po nagrzaniu silnika badz tez jezdzie po dziurawych odcinkach załącza mi sie check engine....

Muzyk-Grzes
04-08-10, 16:06
Zakładaj bo teraz komp podaje wartości trybu awaryjnego, zobaczysz że po założeniu spalanie spadnie do 7,5 litra a silnik nie straci na dynamice.

...czy kazdy silnik np d15b2 d15b7 d16z6 ma inna sonde czy wszytkie sa takie same i podejda do mojego d15b7?

D15B2 ma inną sondę niż D15B7 bo to dualwtrysk i multiwtrysk ,B2 ma 1 żyłową a B7 4 żyłową.
Sondy uniwersalne są OK pod warunkiem że opór grzałki mają w granicach przewidzianych w manualu (szukajcie parametrów bo jest na pewno w temacie o sondach w tej części forum). Ja założyłem sondę od Toyoty Aigo (Boscha) i działa do dziś bez problemów.

csjabolcs
04-08-10, 19:18
Mam silnik D16z6 i też miałem ten problem. Kupiłem nową sondę ze sklepu ngk dedykowaną do mojego silnika i nawet do mojej wersji nadwozia i nie ma żadnych błędów już. Polecam bo jest przecena z 500zł na 240zł.

arturwwa
04-08-10, 23:31
kupcie uniwersalna ngk albo ntk tylko zeby byla oryginalna. bedzie instrukcja instalacji, polaczyc kabelki zaden problem. pyli sie bo jest duzo taniej, check tez juz nie wyskakuje.

drypaul
05-08-10, 08:14
No mi właśnie chceck zaczął wyskakiwać po założeniu nowej sondy NGK. Poza tym nie było żadnych innych objawów, wszystko normalnie. Musiałem włożyć oryginał, żeby check się nie zapalał...

arturwwa
05-08-10, 09:08
a mi nic. spalanie zeszlo do 8.5 literka, check zniknal. tak naprawde to kazda sonda dziala w dokladnie ten sam sposob. zakres pracy 0-1v i tyle.

csjabolcs
05-08-10, 19:47
Tylko pod żadnym pozorem nie lutuje się kabli od sondy!

cifek wawa
06-08-10, 10:01
czemu nie mozna lutowac?

arturwwa
06-08-10, 10:11
bo costam costam sie zmienia. w zestawie do tych uniwersalnych daja takie zaciski, ktorymi mozna polaczyc kable.

Muzyk-Grzes
06-08-10, 18:06
Tylko pod żadnym pozorem nie lutuje się kabli od sondy!


bo costam costam sie zmienia. w zestawie do tych uniwersalnych daja takie zaciski, ktorymi mozna polaczyc kable.
Czyli picie ziółek to samo zdrowie, ale picie o północy stojąc na jednej nodze to już szatan i zabobon. Panowie dlaczego miałbym nie lutować kabli sondy? Bo ja zlutowałem swoje, zabezpieczyłem rurkami termokurczliwymi i osłonką atermiczną i działa bez problemów.

csjabolcs
12-08-10, 20:44
Panowie dlaczego miałbym nie lutować kabli sondy?
Dlatego, że rezystancja (bodajże) się zmienia i przekłamuje to pomiary sondy.
Kumpel z wydziału budowy maszyn i lotnictwa mi tłumaczył - fakt niepodważalny! Czysta fizyka tak prawi.
Mechanicy, którzy się znają narzeczy też potwierdzili.
Nie jakieś tam jajka czy szatany...

Muzyk-Grzes
12-08-10, 21:10
Przyjmując że zmienia się rezystancja to każdy kabel musiał by mieć określoną długość co do mikrometra nie mówiąc już o grubości bo inaczej zmieniła by się rezystancja, ilość materiałów ceramicznych użytych do budowy sondy musiała by być jednakowa w każdej sondzie (a tak nie jest) grzałka sondy musiała by mieć identyczną budowę (a tak nie jest). Generalnie opór grzałki przewidziany jest bodajże od 10ohm do 40ohm a więc daje to nam 30ohm tolerancji, podejrzewam ze skleił bym kable na kropelkę i też by działało. Owa "czysta fizyka" nijak się ma do zaoferowanej tolerancji.

piroman
12-08-10, 21:20
jesli chodzi o lutowanie kabli sondy, zmiane rezystancji i przeklamania to odnosi sie to glownie do kabla sygnalowego sondy, dla przewodów grzałki nie ma większego znaczenia zmiana rezystancji o kilka ohm, a zakres 30ohm toleracji odnosi się właśnie do grzałki,
uważam jednak że prawidłowo wykonane połaczenie lutowane nie wpływa na odczyty sondy w znaczacy sposób