Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : HAMULCE MB3 1,5 Ls 115KM ---- Pedął wpada w podłoge



unio777
03-08-10, 08:33
Witam

Mam taki problem z hamulcami, pedał wpada w podłoge wszystko to zaczeło sie po konserwacji tłoczka i wymianie uszczelek. Czy taki układa z ABS odpowitrza sie troche inaczej???Odpowietrzałem układ od koła najdalszego do najbliżzego pompie
ale efekt jest taki że na diagnostce koło po konserwacji hamuje 23 % słabiej od drugiego i nawet jak stoje i zaczne pompowac hamulcem to pedał po krótkim czasie wpada w podłoge. Wycieków niema bo kontroluje stan plynu

proszę o pomoc bo jazda w takim stanie nei należy do bezpeicznych i trace zaufanie do mojej HANI ;) podczas szybszych manewrów


Pozdrawiam

MikeFoto
03-08-10, 10:04
Układ lub/i pompa ABS jest zapowietrzona.

Robiłeś tak jak opisane w tym wątku:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?83949-Nie-da-sie-odpowietrzy%E6-hamulc%F3w-w-civicu-5d-d14
?

unio777
03-08-10, 11:11
Dzięki WIELKEI za pomoc tylko wróce z pracy i spróbuje odpowietrzyc pompe bo tego nie robilem, wczesniej jezdzilem hamulce były słabsze na zwykłych oponach ale teraz po zmianie na szersze to odczułem duuuzy spadek siły hamowania:p

pozdrawiam

teg
04-08-10, 00:16
Poszukajm, pisalem o tym ostatnio bo tez to przerabialem.

Robiony był tył? Poluzuj linki ręcznego przy tylnych zaciskach, ostatecznie poluzuj regulacje - dostaniesz sie do sruby jak zdejmiesz tylna popielniczke z tunelu srodkowego, odpal, wcisnij hamulec kilka razy do oporu, zgas, zaciagnij reczny na 1 zabek, wyreguluj sruba w tunelu tak zeby ledwo zaczelo ocierac, popusc na 0 zabek - jak nie ociera to ok, jak ociera to korekta i tak do skutku.

Jesli byly stare klocki zalozone inaczej stronami, a na 90% tak bylo bo nikt o tym nie pamieta, albo sa nowe klocki/tarcze to po prostu musza sie dotrzec, mnie pomoglo kilka hamowan ze 150km/h, nastepnego dnia jak hamulce ostygly byly super.

Czy sie zapowietrza latwo sprawdzic, jadac wcisnij hamulec leko kilka razy i sprawdz czy przy zahamowaniu wpada, jak przestaje po kilkukrotnym "pompowaniu" hamulcem to jest zapowietrzony. Jesli nikt nie zapowietrzyl pompy/pompy ABS czyli pamietal o dolewaniu plynu do zbiorniczka przy odpowietrzaniu, to wystarczy zwykle odpowietrzanie.

Zacznij od tego, zeby napisac co bylo robione, bo "konserwacja tloczka" nic mi nie mowi. Jesli mamy pomoc, to daj sobie pomoc i wyjasnij dokladniej.

skorpion7
06-08-10, 17:52
To ja się podczepię bo też jestem po regeneracji zacisków. Wszystko poszło ok. i zaciski na pusto wydają się chodzić płynnie. Zastanawia mnie natomiast siła hamowania. Gdy nacisnę nożny hamulec na wyłączonym silniku to można rękoma przekręcić tylne koła, więc wydaje mi się, że coś słabo. I to mnie martwi. Natomiast ręczny wyregulowałem wg. jakiegoś tutaj forumowego opisu i działa super. Łapie już na 1 ząbku. Na 4-5 nie obróci kołem. Było oczywiście odpowietrzane kilka razy i pedał hamulca niby jest caly czas taki sam. Aczkolwiek jest jakiś za miękki i łapie niżej niż przed zabawą. Przednie koła hamują nieźle. Co o tym Myślicie ?

zeeuss
06-08-10, 21:12
Było oczywiście odpowietrzane kilka razy i pedał hamulca niby jest caly czas taki sam. Aczkolwiek jest jakiś za miękki i łapie niżej niż przed zabawą. Przednie koła hamują nieźle. Co o tym Myślicie ?
Tak ma być- zaciski lżęj chodzą i stąd pedał bierze niżej. Miałem ten sam problem, ale po próbie na hamowni wszystko było w porządku i to mnie uspokoiło. W ostatni weekend zrobiłem ponad 1000km na autostradzie i w mieście i autko a właściwie hamulce spisywały się rewelacyjnie. Pozdrawiam

skorpion7
06-08-10, 21:40
Tak ma być- zaciski lżęj chodzą i stąd pedał bierze niżej. Miałem ten sam problem, ale po próbie na hamowni wszystko było w porządku i to mnie uspokoiło. W ostatni weekend zrobiłem ponad 1000km na autostradzie i w mieście i autko a właściwie hamulce spisywały się rewelacyjnie. Pozdrawiam

A co z siłą hamowania tylnych kół też u ciebie tak słabo bierze ?

teg
11-08-10, 23:05
Coś masz skopane. U mnie na wyłączonym silniku po wcisnięciu hamulca, na pewno nie dało się ruszyć tylnym kołem ręką :| Nie ma szans. Tylne miałeś regenerowane? Jak nie robiłeś sam, to na 99% nikt tego nie rozbierał głębiej - pewnie tylko gumki, ew, nowy tłoczek, może prowadnice jarzm posmarował itp. Dowiedz się, co właściwie było zrobione, ile zapłaciłeś?

skorpion7
12-08-10, 12:08
Coś masz skopane. ....

Dzięki za odpowiedź. Problem już rozwiązany okazało się, że w momencie pisania do was miałem nie dostatecznie odpowietrzone hamulce, chociaż przód łapał całkiem nieźle :) Co do zacisków to robiłem sam i poprzestałem na wyczyszczeniu tłoczka, wymianie uszczelek i przesmarowaniu wszystkiego. Zaciski chodzą teraz o niebo lepiej.

teg
12-08-10, 18:18
No to extra :D:D:D Znowu niepotrzebnie kogoś nastraszyłem :( Radości z hamowania życzę :)