PDA

Zobacz pełną wersję : check engin i,wysokie obroty,szarpanie



3dan
02-11-06, 11:46
Witam chcialem dzis rano wyjechac po nocnych opadach sniegu,zaplil normalnie po chwili jak sie silnik rozgrzal obroty wskoczyly na 1500 i zapalil sie check,zaczelo szarpac i obroty skacza ok 200 (miedzy 1500 a 1700)co to moze byc czy moze to bydz spowodowane wilgocia z powodu opadow,nie wiem czy moge w takim stanie wogule gdziekowliek podjechac????

Furious
02-11-06, 11:51
zrob SAMODIAGNOSTYKE i sprawdz co to za blad

3dan
03-11-06, 17:01
Wiec tak dzis regulowali mi zawory i sprawdzili mi bledy w zwiazku z tym swiecacym checkiem i jest tak:
1.P0113 wysoki sygnal wej obwodu czujnika IAT
2.P1508 usterka obwodu zaworu IAC
czy to cos powaznego??,moge cos sam zdzialac???
Gdzie znajduje sie ten czujnik IAT , obwod IAC-czyli chodzi o silniczek krokowy,czy ktorys jego konkretny element???

Furious
03-11-06, 22:24
IAT - Intake Air Temperature - czujnik znajduje sie w kolektorze ssacym, odepnij kostke, przeczysc ja
IAC - Idle Air Control znany jako silniczek krokowy - uzyj opcji SZUKAJ pod tym haslem i wyczysc go
po wszystkim reset kompa i sprawdz bledy

3dan
04-11-06, 10:15
IAC - Idle Air Control znany jako silniczek krokowy - uzyj opcji SZUKAJ pod tym haslem i wyczysc go
po wszystkim reset kompa i sprawdz bledy
byl juz czyszczony i wlanie po wyczyszczeniu zaczol swirowac

2.P1508 usterka obwodu zaworu IAC-chodzi tu o caly silniczek krokowy(ktory jest traktowany jak zawor) czy ktoras jego czesc???


IAT - Intake Air Temperature - czujnik znajduje sie w kolektorze ssacym, odepnij kostke, przeczysc ja
gdzie dokladnie sie on znajduje w D15Z6,nie jest to ten czujnik ktory jest zamontowany w dolocie???

malin21
04-11-06, 15:35
mam u siebie podobne objawy ale check mi sie nie pali

Furious
04-11-06, 15:40
Cytat:
IAC - Idle Air Control znany jako silniczek krokowy - uzyj opcji SZUKAJ pod tym haslem i wyczysc go
po wszystkim reset kompa i sprawdz bledy

byl juz czyszczony i wlanie po wyczyszczeniu zaczol swirowac

2.P1508 usterka obwodu zaworu IAC-chodzi tu o caly silniczek krokowy(ktory jest traktowany jak zawor) czy ktoras jego czesc???

po czyszczeniu trzeba wyregulowac wolne obroty, chyba ze podczas czyszczenia zalales go calego, uszkodziles elektronike i tym sposobem cos z nim nie halo.
Silniczek krokowy jest generalnie nie rozbieralny



gdzie dokladnie sie on znajduje w D15Z6,nie jest to ten czujnik ktory jest zamontowany w dolocie???
tak, w 6genie jest on w dolocie

3dan
04-11-06, 23:52
po czyszczeniu trzeba wyregulowac wolne obroty, chyba ze podczas czyszczenia zalales go calego, uszkodziles elektronike i tym sposobem cos z nim nie halo.
Silniczek krokowy jest generalnie nie rozbieralny
oczywiscie nie zalewalem go calego tylko wlsnie do wys czesci elektronicznej(do czarnej kopulki)po czym robilem regulacje wolnych obrotow wg instrukci Wombata,ale jak juz gdzies pisalem przy regulacji obrotow po odpieciu krokowego obroty spadaly i po ich werugulowaniu na poziomie ok 800 wszystko bylo ok po czym jak wylaczylem zaplon podpiolem krokowy obroty znowu wskakiwaly na wyzszy poziom i nie trzymaly sie tych 800 ktore byly ustawiane,oczywiscie zrobilem reset po regul obrotow.

Po regulacji zaworow chck przestal sie palic,przejechalem ok 60km i sie nie wlaczyl ale obrty ciagle przyfalowuja

[ Dodano: Pon 13 Lis, 2006 ]
wciaz dupa!! wymienilem krokowy wyregulowalem znowu obroty zrobilem reset i bylo ok przez krotki czas tzn zrobilem ok 160km check sie nie zapalil i obroty w miare byly ok lekko przyfalowywaly az do dzis w najmniej odpowiednim momencie check i znowu to samo ku........ nie mam juz opcji (

[ Dodano: Pon 13 Lis, 2006 ]
???????????

[

Furious
14-11-06, 21:25
a sprawdzales teraz bledy?

3dan
14-11-06, 22:42
nie sprawdzalem bledow poniewaz na tym podmienionym krokowym zachowuje sie tak samo,na starym krokowym tez tak mialem ze zaplal sie check i objawy ktore juz opisywalem,po czym naprzyklad wylaczylem zaplon postal troche i przjechalem potem ok 60km i nic sie nie dzialo(tzn check sie nie zapalal i obroty nie wskakiwaly na 1500)ale potem np przy kolejnym odpaleniu przejechalem kilka km i lipa,nie zauwazylem zadnej reguly wystepowania tego problemy.Zostawilem hanie elektrykowi moze on cos wykombinuje,jednak pisze tu bo moze ktos bedzie mial jakies sugestie
Pozdro

[ Dodano: Czw 16 Lis, 2006 ]
Wczoraj rozmawialm z elektrykiem i nie wywala teraz zadnych bledow,i check mu sie nie zapalil,ale nie chcialby zeby znowu w najmniej odpowiednim momencie sie zapalil,bo tak bylo ostatnio przez dluzszy czas ok i nagle dupa:(

[ Dodano: Pon 20 Lis, 2006 ]
Odebralem dzis hanie od elektyrka i sprawa ma sie tak,nie wywalilo mu tych bledow ktore wywalilo w aso natomias jedyny blad jaki zczytal to:kod -Czujnik identyfikujący 1-szy cylinder,zresetowal kompa i bledu nie wywalilo ponownie,powiedzial ze moze cos byc nie tak z tym czujnikiem jak sie silnik nagrzeje-Powiedzcie co moge z tym zrobic jak mi go znowu wywali moze to byc przyczyna teych obrotow wskakujacych na 1500,gdzie sie ten czujnik znajduje??
Pozdrawiam

Furious
14-12-06, 09:58
moze to byc przyczyna teych obrotow wskakujacych na 1500
moze