PDA

Zobacz pełną wersję : Wysoka temperatura oleju



adamsky
01-08-10, 14:27
Pomozcie prosze.
Soft turbo,niewystrojone po przejechaniu pod dom zegar pokazuje 110 stopni temperatury oleju. Jechałem maks do 2 tys,czym moze byc spowodowana taka temperatura??
Prosze o pomoc

!markos
01-08-10, 14:37
moze wskaznikiem, ktory pokazuje bzdury?

kj-19871
01-08-10, 14:52
Racja, zacznij od wskaźnika bo niby co miało by tak go zagrzać ?

adamsky
01-08-10, 15:09
właśnie zupełnie nie wiem;/dlatego pytam;/ to jezeli to wskaznik to czemu pokazuje bzdury,podłaczony jest na 99% prawidłowo

kj-19871
01-08-10, 15:19
99% a jednak :) wykręc podstawke, wkrec od nowa :) a najlepiej podmień od kogoś zegar

adamsky
01-08-10, 15:36
jak bede mial taka mozliwosc na pewno tak zrobie

szastal
01-08-10, 15:40
A jaka powinna być normalna temp oleju w takim razie (jaką miałeś przed założeniem softa)? W sumie po coś są chłodnice oleju przy instalacjach turbo, a z drugiej strony gdzieś czytałem że pod tłokiem podczas spalania temp może przekraczać nawet 300 stopni więc nie ma się co dziwić że się grzeje.

adamsky
01-08-10, 15:43
chyba powinna byc cos poniżej 100 na biegu jałowym 90-95 stopni,przy pałowaniu czytałem gdzies ze kilka stopni ponad 100 a ja jechałem bardzo wolno z 10 minut pod dom do 2 tys i wskazówka 110 stopni pokazuje;/potem tez zapalił sie check engine ale nie wiem czy to ma związek ze sobą bo nie sprawdziłem jaki błąd to był

szastal
01-08-10, 15:55
A jak wskazówka od oryginalnego wskazywania temp, pewnie i tak byś musiał wydajniejszą chłodnice dać , a druga sprawa że na wolnych obrotach pompa wody też tak zdrowo nie kręci więc chłodzenie aż takie nie było, a silnik to jednak nie miał biegu jałowego bo jechałeś autem więc był obciążony.

!markos
01-08-10, 17:43
A jaka powinna być normalna temp oleju w takim razie (jaką miałeś przed założeniem softa)? W sumie po coś są chłodnice oleju przy instalacjach turbo, a z drugiej strony gdzieś czytałem że pod tłokiem podczas spalania temp może przekraczać nawet 300 stopni więc nie ma się co dziwić że się grzeje.
nie no blagam.. zeby zakotlowac olej do 110 stopni, to trzeba porzadnie popalowac. czy to doladowany, czy wolnossacy. przekroczenie 100 przy normalnej jezdzie to juz jest za duzo.
300 stopni, ojacie!! to chyba na wolnych..

adamsky
01-08-10, 17:51
to jaka moze byc przyczyna takiej wysokiej temperatury,waha sie ona miedzy 100-110 stopni??jest to soft wielu mowilo ze do softu nie ma sensu montowac chłodnicy oleju...

szastal
01-08-10, 18:09
300 stopni, ojacie!! to chyba na wolnych..

Pisałem że to był jakiś artykuł na temat oleju a ta temp była mierzona pod tłokiem, jak to nie wiem.

!markos
01-08-10, 19:56
no ta, dobra, POD tlokiem.. jak sie czyta co sie chce, to takie glupoty sie potem pisze :p

andrew22zzz
01-08-10, 21:45
Głupoty...taaa, piszecie a chyba część nie wie o czy, :P
W sofcie spokojnie można złapać 110st a nawet 120 przy gazie. W upały przy doładowaniu normalna temp w sofcie na 0,5 to ok 110st i jeśli masz odpowiedni olej(np valvoline 10w60-temp wrzenia 140st) to nie ma problemu. gorzej jak przy gazie łapiesz ponad 120st, bo łatwo jest złapać 110...120 tylko na gazie a potem już miska robi swoje i temp raczej nie idzie w górę. Zegar...napisz jaki i gdzie go wpiąłeś? podstawka czy trójnik ...a może inny patent? bo filtr też działa jak chłodnica(w sofcie jedyna poza miską). wkażdym razie ważne jest aby mieć dobry olej...taki siakiś tani shit może powyżej 100st nie trzymać ciśnienia a dobry olej jest dopiero w pełni formy. fajnie jak byś miał jak zmierzyć ciśnienie oleju...dodatkowo napisałeś że w drodze do domu. Rozumiem że droga miała min ok 10km? bo dobry olej ma temp pracy po ok 6-7km w sofcie a jazda nie ma być do 2 tyś...najchłodniej jest jechać jak najszybciej(np ok 110) z możliwie niskimi obrotami.

Anonymus
01-08-10, 21:50
kolego napisz więcej o tym setupie-jaki zegar, gdzie wpięty , jaki olej itd, itp....

adamsky
01-08-10, 23:35
jest ponad 10 km,samochod nie jest wystrojony i dlatego jechalem maqks do 2 tys a odcinka i tak jest przy 3 tys(wgrana mapa na dojazd na strojenie) olej motul polsyntetyk 10w40, zegary auto guage,pod filtrem jest podkładka i tam jest wkrecony czujnik a stuep-garret t25,ic, turbina seryjnie bedzie dmuchała 0,4 bara po wystrojeniu

andrew22zzz
02-08-10, 08:19
Jak auto nie jest jeszcze gotowe i czekasz na strojenie to nie zawracaj gitary:eek:

Pewnie postał trochę w miejscu po odpaleniu, złapał troszkę temp a potem jeszcze podczas pierwszej jazdy do domku balansowałeś gazem na krawędzi napełnienia majtów. Ja bym się niczym nie martwił i spokojnie poczekał na srojenie, jeśli masz się gdzieś doturlać to i tak bez strojenia powinieneś mieć lawetę lub jak blisko to jazda na podciśnieniu. Zrobiłeś jeden błąd...taki jak ja całkiem niedawno. Zamiast ciśnienia kupiłeś temp. oleju i się stresujesz teraz.

PS: ja właśnie idę po zegar ciśnienia a jutro zakładam chłodnicę:p

adamsky
02-08-10, 08:52
mam i ciśnienia i temperatury oleju:) hmmmm moze i masz racje ale niech sie jeszcze ktos wypowie zeby miec pewnosc