PDA

Zobacz pe³n± wersjê : H22 czy B18?? pomocy.....



WojtekNDM
01-08-10, 10:12
siema. mam eg5. od 3 tygodni jest na warsztacie ma robiano± kompletnie blachê od podstaw. Mam nieca³e 11 tysiêcy. i nielada dylemat czy h22 czy b18?? który swap bedzie tañszy we w³o¿eniu?? ile jest roboty przy tym i przy tym silniku. bo czuta³em na forum ¿e ³atwiej jest w³o¿yæ b18 bo przy h22 trzeba ci±æ pod³ó¿nicê?? :( mo¿e jest kto¶ w mojej okolicy kto ma eg z tymi silnikami ¿ebym móg³ zobaczyæ jak to chodzi? ile kg jest ciê¿sze h22? i co bêdzie lepiej *******alaæ w tej budzie? w planach jest kupno ca³ego auto a nie samego swapa, wiêc czy je¶li kupoiê auto z b18 to czy bêdzie pasowa³o zawieszenie z hamulcami bo wiadomoze moje nie dadz± rady. bardzo proszê administratorów o nie kasowanie tematu bo nie mogê znale¶æ tematu w którym dok³adnie s± porównane konkretnie te dwa silniki w miom nadwoziu, a je¶li jest taki temat to proszê o link. a co do swapa to zale¿y mi ¿eby razem ze swapem prze³o¿yæ klimê bo na skórze nie da siê je¼dziæ w lato. A optycznie h22 jest du¿o wiêkszy? ( chodzi mi o to ¿eby po otwarciu maski silnik robi³ wra¿enie) auto ma u mnie do¿ywocie wiêc robiê je na swoj± lalkê. je¶li s± osob kto¶ z okolic wawy które by to ogarnê³y to proszê o kontakt i od razu niech siê zadeklaruj± ile by to kosztowa³o? na pocz±tku bêdê je¼dzi³ seri± ¿eby siê wprawiæ. a potem wiadomo bêdzie brak mocy a co siê z tym wi±¿e turbo :) który silnik lepiej siê do tego nadaje? ¿ebym potem drugi raz silnika nie wymienia³.. z góry dziêki za pomoc. pozrdo

!markos
01-08-10, 10:29
je¶li jest taki temat to proszê o link
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/search.php

h22 z klima i turbo? wentylowane fotele i webasto tez, czy juz nie wejda? silnik ma po otwarciu maski robic wrazenie? dokladne porownanie h22 i b18 w twoim nadwoziu? a moze jeszcze konkretnie w tym, ktore teraz malujesz? adresy do swapa w warszawie i okolicach? wez sie chlopaku troche ogarnij...

WojtekNDM
01-08-10, 11:05
widzê ¿e te forum ju¿ dawno zesz³o na psy!! najlepiej ze wszystkich szydziæ kasowaæ tematy i unikac odpowiedzi... u¿ywa³em wyszukiwarki, jest porównanie b18 do b16 itp... ludzi którzy nie chc± wnie¶æ nic m±drego proszê o nie wypowiadanie siê i nie za¶miecanie tematu

!markos
01-08-10, 11:29
jest mnostwo watkow na temat swapow na b18 i h22. wystarczy tylko chciec czegos poszukac.

h22 z turbo i z klima - zapomnij juz teraz. b18 - do zrobienia, ale jest *****iscie ciasno.

zasadniczo do takich dziwnych wymagan to zmienia sie auto, wiesz? jest duzo samochodow, ktore maja klimatyzacje, turbo, a przy tym sa calkowicie fabryczne = nie psuja sie.
dozywocie z tym parchem jeszcze ci minie. oby to bylo zanim wladujesz w niego 50kpln i zorientujesz sie, ze mozna bylo ta kase wydac na cos madrzejszego.

arekgr
01-08-10, 11:39
!markos, uwa¿aj bo zaraz ten krzykacz Ciê pobije :)

11ty¶ z³. Kute i dmuchniête Z6. To ja bym wybra³. Nie wiem jakie masz do¶wiadczenia Autorze tematu, ale my¶lê, ¿e 300km wystarczy.

!markos
01-08-10, 12:00
malo. musi byc 450 w b, albo w h.

i klima.

Konrad84
01-08-10, 12:13
kup sobie mb6 z Anglii, wiele rzeczy mo¿na prze³o¿yæ (silnik + klima, zawieszenie, hamulce). Pó¼niej mo¿na do³o¿yæ kompresor i powinno byæ bezawaryjnie.

oliviero
01-08-10, 12:21
popieram Konrad84'a, z kompresorem powinno udaæ siê.

WojtekNDM
01-08-10, 14:54
za³o¿y³em ten temat w³a¶nie po to ¿eby siê od was czego¶ dowiedzieæ bo nie specjalnie siê znam na tym. co do klimy to nie jest konieczno¶æ! chcia³em wiedzieæ czy to mo¿liwe, jak nie to olaæ klimê. nie musicie od razu ma mnie tak wsiadaæ!!

!markos
01-08-10, 17:44
jak chcesz turbo, to juz masz odpowiedni silnik pod maska. trzeba go tylko zbudowac na nowo.

no ale.. nie bedzie robil takiego wrazenia jak h22 :rolleyes:

syndrom
01-08-10, 20:10
jak chcesz turbo, to juz masz odpowiedni silnik pod maska. trzeba go tylko zbudowac na nowo.

x2, chyba najrozsadniejsze wyjscie, ktore dodatkowo najmniej zrujnuje portfel

WojtekNDM
01-08-10, 23:46
sêk w tym ¿e mój silnik ma ponad 400000 przejechane... :(

!markos
01-08-10, 23:59
no tak, to troche zmienia postac rzeczy.... inna sprawa, ze jesli wal i np. walki trzymaja wymiar, to mozna zbudowac na tym jakies zakute turbo.

Budziniak
02-08-10, 00:15
Wojtku oddaj swoje Eg do porz±dnej firmy typu: JHM czy SSG i zrobi± Ci to na cacy. Pewna osoba pisz±ca w tym w±tku ma auto ogarniête w jednej z tych firm i.....i fura wygl±da naprawdê zacnie :D

lozek
02-08-10, 00:48
Wojtku oddaj swoje Eg do porz±dnej firmy typu: JHM czy SSG i zrobi± Ci to na cacy. Pewna osoba pisz±ca w tym w±tku ma auto ogarniête w jednej z tych firm i.....i fura wygl±da naprawdê zacnie :D

Co¶ Ci siê nie pomyli³o?

Po pierwszy w SSG trzeba zostawiæ cale oszczêdno¶ci jak siê chce byle g. zrobiæ a po drugie nie zawsze wszystko jest zrobione dobrze

!markos
02-08-10, 01:08
taaak, natomiast w jhm placa za to, ze wstawiasz tam auto. zejdz troche na ziemie. kaliber tych firm jest nieco inny, a wiec i ceny moga byc inne. w to kto jak robi nie wnikam, powiedzmy, ze nie jestem strona w tej dyskusji, bo nie korzystalem z uslug jhm.

Macias_OS
02-08-10, 08:14
jest jeszcze empire, slg albo burnout który Ci sprzeda swapa

sane
02-08-10, 10:33
Ja bym sprzeda³ Civica i kupi³ szybkie auto w serii...
A EG wieczno¶ci nie wytrzyma z racji blach :p

A jak ju¿ siê upar³e¶ na swapa, to polecam H22 jak chcesz N/A i D16 jak turbo...

Budziniak
02-08-10, 18:45
Lozek w ka¿dej firmie zdarzaj± siê pomy³ki ze strony mechaników. Maciek poda³ nastêpne nazwy warsztatów w których robi± takie rzeczy i tam te¿ mog± zdarzyæ siê muki. My¶lisz ¿e mi siê nic nie uda³o zjebaæ? Ryzyko jest wpisane w dany zawód i tyle. Poda³em dwie nazwy firm tylko dlatego ¿e najczê¶ciej jestem na ich stronach i przegl±dam ich projekty. Natomiast to ¿e w nie których firmach p³acisz kasê za sam± renomê to oddzielna para kaloszy

gruby1983
02-08-10, 22:37
Dok³adnie wystarczy poszukaæ poklikaæ i wszystko pisane i po forach i po linkach na sieci. Ja na moje H22 nie narzekam jak siê ogarnie konkretn± osobe do monta¿u to ca³kiem fajna zabawka, B18 ³atwiej monta¿ ale jak kupowaæ swap to i jaki¶ ma³y remoncik bo nie s± to nowe silniki wiêc koszta id± w górê a do tego turbo to kolejny temat. Najlepiej robiæ ten co jest a i kompletne bloki do D serii nie s± takie znowu drogie. Frajda z turbo w D serii naprawdê przyjemna i dlatego zakówam d16a6 w moim EE5 i robie to w SLG w³a¶nie. A H22a robi³em dla siebie bo akurat taki silnik chcia³em zobaczyæ jak lata i przyjemnie leci od tych 100 w góre i sporo ponad 200 :) a i kompresor niebawem obadamy jakie da przyrosty. Ale wszystko to koszty i oczekiwania od auta.

adrianp02
03-08-10, 01:15
ja znam auto ktore od poczatku bylo robione w SSG...wyplulo na hamowni 193km po strojeniu na B18c4 z ej9 a przyspiesza w 7,4s do 100km/h....smiech na sali panowie....nie jedna osoba z tego forum lepiej i za mniejsze pieniadze ogania temat niz przereklamowane SSG......

!markos
03-08-10, 07:14
nie to, zebym kogos bronil, ale moge dowiedziec sie co wspolnego ma czas przyspieszenia konkretnego samochodu o danej mocy do warsztatu, ktory ten silnik wkladal? bzdura taka, ze az oczy bola.. moze dolozyli do skrzyni spowalniajace trybiki?

adrianp02
03-08-10, 11:08
niewiem czy to wina silnika ktory im tam wsadzili czy strojenia...twierdze ze to nie jedzie i ze ich uslugi sa nie adekwatne do cen...a ty mozesz normalnie ludzia odpisywac a nie zawsze z chamstwem i sarkazmem...wystarczylo napisac koledze ze przy swapie na H22 moze zapomniec o klimie bo miejsca nie bedzie i ze jesli decyduje sie na klime to niech wlada B18,takie to trudne..??

!markos
03-08-10, 11:52
ja jak czegos nie wiem, to nie wydaje sadu typu "ten samochod nie jedzie, bo wyjechal z ssg". zbyt wiele czynnikow decyduje o tym czy cos jedzie, czy nie. twoja opinia na temat cennika ssg nie ma kompletnie nic wspolnego z tym jak jedzie auto, o ktorym wspomniales.

ps.
oczywiscie zdajesz sobie sprawe z tego jak bardzo mocno mam gdzies twoje uwagi na temat moich wypowiedzi?

adrianp02
03-08-10, 12:06
jps.oczywiscie zdajesz sobie sprawe z tego jak bardzo mocno mam gdzies twoje uwagi na temat moich wypowiedzi?
pewnie ze tak.... ;) prawie tak samo mocno jak ja mam gdzies twoje wypowiedzi....:rolleyes: bo to wlasnie przez takich jak ty forum zalatuje hamstwem zamiast spelniac swoje zadanie... konec OT z mojej strony....

!markos
03-08-10, 12:10
masz cos jeszcze do dodania w temacie swapa na h22, lub b18 i doklejania do nich turbo, czy skonczyles na napisaniu 3 postow, ktore do dyskusji nie wniosly nic, poza tym, ze wszyscy juz wiedza, ze masz gdzies moje posty (tak bardzo, ze az musiales je dwukrotnie skomentowac, lol) i ze ssg jest drogie i samochody od nich nie jezdza?

kurakwawa
03-08-10, 12:30
ja znam auto ktore od poczatku bylo robione w SSG...wyplulo na hamowni 193km po strojeniu na B18c4 z ej9 a przyspiesza w 7,4s do 100km/h....smiech na sali panowie....nie jedna osoba z tego forum lepiej i za mniejsze pieniadze ogania temat niz przereklamowane SSG......

a co Ty chciales ¿eby ile mia³o 4,9 ? :)
to po pierwsze wcale nie jest z³y czas, po drugie nie tylko moc siê liczy a po trzecie robi³e¶ co¶ u nich kiedy¶ ?

klema
03-08-10, 15:03
Kiedys uslyszalem, ze jak sam wsadzisz silnik to bedzie dawal rade, a jak zlecisz to komus, to wtedy bedzie zle, wiec juz wiadomo dlaczego ta c4 "nie jedzie".

Kolega z krakowa - http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?16905-EG-H22A-Black-Widow - mial eg z h22, zadowolony byl jak male dziecko, i jest optycznie wiekszy wiec bedzie robil szau. Moze to malo wazne, ale wypic sporo tez lubi (wiecej niz b18)

Co do be-osiemnastek, to jest spory wybor, c4 w dobrej kasie mozesz kupic, c6 i c itr ktore w serii sa bardzo dobre, tyle ze dostepnosc/cena jest mniej interesujaca. Ciekawym silnikiem jest tez b18c z gsr (inaczej mowiac jdm c4), 180KM, nizsza komprecha niz c6/c, hamburgey bardzo chetnie je uturbiaja, a ostatnio widzialem na allegro za 7k, wiec nie ma tragedi.

Kostek_Junior
03-08-10, 22:49
wcale du¿o wiêcej nie pali ni¿ b18 czy b16, nie ma co dramatyzowaæ, kwestia stylu jazdy

gruby1983
04-08-10, 12:29
I kwestia strojenia. JA stroi³em na V-power racing i na takim je¼d¼e i jak leje za 50z³ to robie 120 km spokojnie w mie¶cie wiêc nie wiem czy to du¿o :)

Karot
05-08-10, 02:55
Sory za OT ale nie moglem sie powstrzymac...

ja jak czegos nie wiem, to nie wydaje sadu typu "ten samochod nie jedzie, bo wyjechal z ssg". z
Hmmm...:D
To jak Twoj samochod?;) Jezdzi wkoncu czy dalej rdzewieje w SSG? <bag>


oczywiscie zdajesz sobie sprawe z tego jak bardzo mocno mam gdzies twoje uwagi na temat moich wypowiedzi?
Tak jak kazdy Twoje...:eek:

wracajac do Tematu,jak dla mnie to H w Civic to tylko na ostry progress => Romi
lepiej B bo taniej i oszczedniej a i tak wiekszosc osob nie wykorzystuje mocy w 100% B czy H ...
silnk ma napedzac auto,nie wygladac chyba ze bez maski jezdzisz :) moze jakis kompleks ? :o:p

!markos
05-08-10, 07:16
http://humantestsubjects.com/wp-content/uploads/2010/03/facepalm.jpg

gruby1983
05-08-10, 09:36
I wkraczamy nawet w sedno tematu. B taniej ale niby czemu?? Przecie¿ monta¿ kupno B serii jest porównywalny jak nie wiêkszy od H serii. Tylko na progres... Jak z H22 mo¿na szybko 210-220 koni zrobiæ to progres powy¿ej 300hp na przedni± o¶ to auto ju¿ nie *******ala tylko fajnie pali kapcia 3 biegi. Mia³em okazje polataæ paroma B i ITRem te¿ czêsto i moje H22 daje wiêksz± frajdê od tamtych B serii. A na rozwój typu kucie turbienie i mocne NA to ma³o kto ma bud¿et wiêc ¿eby by³o w temacie to jakie¶ obiektywne porównanie B do H i tyle. Z mojej strony mogê jedynie powiedzieæ ¿e H nie pali wiêcej od B, moment naprawdê robi swoje, a i koszt swapu nie taki du¿y. H22 wsadzenie to kompletny swap po 2500-3000 mocowania 800z³ pó³osie 600z³ monta¿ 2000z³. Koszta B swap 6000-6500 monta¿ 1500z³. Koszta s± zbli¿one do wiêkszo¶ci warsztatów co tym siê zajmuj± i gdzie robi³em auta. Wiêc B nie wychodzi wogle taniej.

kielu
05-08-10, 22:36
H22 wsadzenie to kompletny swap po 2500-3000 mocowania 800z³ pó³osie 600z³ monta¿ 2000z³.
Oj Piotru¶,troche optymistyczna ta Twoja wycena ;) Za 2500 kompletny swap to przewa¿nie nei wiadomo do czego siê nadaje(zreszt± wiesz o czym mowa). Nie zapominaj,ze przy H obowi±zkowo odrazu sprzêg³o i nie tani rozrz±d,bo pó¼niej nie ma doj¶cia,wiêc automatycznie koszta rosn±.

Tompro
06-08-10, 07:54
Oj Piotru¶,troche optymistyczna ta Twoja wycena ;) Za 2500 kompletny swap to przewa¿nie nei wiadomo do czego siê nadaje(zreszt± wiesz o czym mowa). Nie zapominaj,ze przy H obowi±zkowo odrazu sprzêg³o i nie tani rozrz±d,bo pó¼niej nie ma doj¶cia,wiêc automatycznie koszta rosn±.

Rzeczy typu sprzêg³o, rozrz±d itp eksploatacyjne to nie robi siê tylko przy swapie na H22 a przy swapie na ka¿dy inny silnik wiêc co to ma do rzeczy w kwestii ceny to nie wiem.

kielu
06-08-10, 19:16
Rzeczy typu sprzêg³o, rozrz±d itp eksploatacyjne to nie robi siê tylko przy swapie na H22 a przy swapie na ka¿dy inny silnik wiêc co to ma do rzeczy w kwestii ceny to nie wiem.

Chodzi mi o to,¿e robi±c swapa na np. B serie nie musisz odrazu robiæ sprzêg³a(znam te¿ takich co i rozrz±du nie wymieniali :p ),mo¿esz to spokojnie zrobiæ np. za jaki¶ czas,bo robisz to bezproblemowo w kazdej chwili, a przy H musisz to zrobiæ obowi±zkowo. A wiêc,koszta mo¿na sobie roz³o¿yæ w czasie i tylko o to mi chodzi³o ;)

Kostek_Junior
06-08-10, 23:27
zale¿y czy kupujesz silnik wyjêty z auta czy w aucie czy ca³e auto i masz mo¿liwo¶æ sprawdzenia np. sprzêg³a i reszty. Je¿eli jest ok to po co wymieniaæ wiêc nie piszcie ¿e jest to obowi±zkowe.

!markos
07-08-10, 00:07
Je¿eli jest ok to po co wymieniaæ
bo i tak pewnie zaraz sie posypie?

Kostek_Junior
07-08-10, 09:18
dlaczego ma siê zaraz posypaæ?

Tompro
07-08-10, 11:00
Chodzi mi o to,¿e robi±c swapa na np. B serie nie musisz odrazu robiæ sprzêg³a(znam te¿ takich co i rozrz±du nie wymieniali :p ),mo¿esz to spokojnie zrobiæ np. za jaki¶ czas,bo robisz to bezproblemowo w kazdej chwili, a przy H musisz to zrobiæ obowi±zkowo. A wiêc,koszta mo¿na sobie roz³o¿yæ w czasie i tylko o to mi chodzi³o ;)

Przy H nie musisz robiæ niczego obowi±zkowo. Mam H pod mask± i wiem jaki jest dostêp do wymiany tych rzeczy i jest to spokojnie do ogarniêcia z silnikiem na aucie. Oczywi¶cie du¿o zale¿y od typu kupionych ³ap.

To, ¿e przy H co¶ trzeba zrobiæ a przy B nie, to miêdzy bajki mo¿na w³o¿yæ. A to, ¿e kto¶ wk³ada silnik niczego nie wymieniaj±c to jest kompletna g³upota, bo po co robiæ to samo dwa razy.

!markos
07-08-10, 12:27
dlaczego ma siê zaraz posypaæ?
podpowiadam ci to nauczony doswiadczeniem. niewielkim, bo mam za soba tylko 1 swap, ale wystarczajaco duzo dookola widzialem, zeby przy kazdym swapie wymieniac takie rzeczy jak sprzeglo, rozrzad, pompa wody, podstawowe uszczelki, olej w skrzyni, w silniku i filtry. ty wcale nie musisz tego robic.

najwyzej wymienisz pozniej. jak cos kleknie i unieruchomi ci samochod na srodku drogi.

Kostek_Junior
07-08-10, 14:44
mam 3 swapy za sob± i sadzê ¿e wymiana wszystkiego od razu w przypadku gdy która¶ czê¶æ jest w dobrym stanie nie jest potrzebna ale decyzja zale¿y do osoby która swapuje.

Tompro
07-08-10, 15:13
mam 3 swapy za sob± i sadzê ¿e wymiana wszystkiego od razu w przypadku gdy która¶ czê¶æ jest w dobrym stanie nie jest potrzebna ale decyzja zale¿y do osoby która swapuje.

Wszystko spoko, tylko ciekawe jak na oko sprawdzisz czy pasek rozrz±du ma 50tys. czy te¿ 100tys. km. Nie wiem w czym niektórzy widz± problem. Jak siê kupuje u¿ywane auto to nale¿y takie rzeczy jak rozrz±d wymieniæ a jak siê kupuje sam silnik to niby ju¿ nie? Dziwne podej¶cie :rolleyes:

Kostek_Junior
07-08-10, 15:41
a gdzie ja napisa³em ¿e siê tego nie robi jak siê kupuje sam silnik? Mniejsza z tym nie ma co siê spieraæ, ka¿dy robi jak uwa¿a. Koniec z mojej strony. PEACE!!!

elton_26
07-08-10, 20:14
Ja w ogóle tego nie kapuje,czy tu chodzi o pieni±dze czy co?
Ok przyznam ¿e jak ja zmieni³em D ma B to te¿ chcia³em ci±æ koszta ale wymieni³em kompletny rozrz±d,wszystkie paski,filtry i oleje i tylko tarczê sprzêg³a bo kasy mi ju¿ nie starczy³o na docisk i ³o¿ysko które w zasadzie jest ok.i powiem szczerze ¿e gdybym mia³ swapowaæ kolejny raz to post±pi³bym tak samo ew.do³o¿y³ mocniejsze sprzêg³o i lekkie ko³o zamachowe.
Takie rzeczy trzeba zrobiæ by móc siê w pe³ni cieszyæ niezawodno¶ci± nowego serducha i mieæ spokój na tysi±ce kilometrów pa³owania.

kielu
07-08-10, 22:16
ale wywo³a³em burze :p
Robi±c swapa trzeba wynieniæ i tyle.
Tompro,nie ka¿dy ma przydomowy warsztat i sobie wszystko sam ogarnie. Mo¿e i sie da wymienic bez wyci±gania silnika(dok³adnie nei wiem,bo moje H jeszcze nie jest w aucie),ale z opini wynika ¿e nie bardzo. Zreszt± skoñczmy t± ja³ow± dyskusje :D Ka¿dy ma swoje zdanie i je wyrazi³.
Ja robie teraz swapa na H,nie oszczêdzaj±c za wszelk± cene i jakby nie liczyæ,na B by³oby taniej i pro¶ciej. Ot co :D

DjHammer
08-08-10, 12:01
ale wywo³a³em burze :p
Robi±c swapa trzeba wynieniæ i tyle.
Tompro,nie ka¿dy ma przydomowy warsztat i sobie wszystko sam ogarnie. Mo¿e i sie da wymienic bez wyci±gania silnika(dok³adnie nei wiem,bo moje H jeszcze nie jest w aucie),ale z opini wynika ¿e nie bardzo. Zreszt± skoñczmy t± ja³ow± dyskusje :D Ka¿dy ma swoje zdanie i je wyrazi³.
Ja robie teraz swapa na H,nie oszczêdzaj±c za wszelk± cene i jakby nie liczyæ,na B by³oby taniej i pro¶ciej. Ot co :D


No by³o by taniej :D ale by¶ nie wciagal H serii mimo wszystko :D a takto takie B to bedziesz ³oi³ po dupie nawet modzone :D:D:D

ramzees
11-08-10, 18:36
ogolnie by zrobic swap trza dysponowac jakas gotowka a pozostawic stare oleje i filtry czy tez swiece jak dla mnie wiaze sie z glupota.. Po to sie robi swap by bylo troche mocy i bezawaryjnosci a odpalac na starym filtrze paliwa czy powietrza ktore nie wiadomo co przeszly moga zaskodzic silnikowi.
ja wymienilem wszystko procz sprzegla w b seri i co po 2 miechach kleklo i kupilem exedy ktore polecam kazdemu :)

co do silnikow h a b to troche wiecej rzeczy jeste dostepnych do b seri. H seria pali wiecej niz b seria (b16 palio mi dosyc fajnie 8-10l) a w h seri trza liczyc minimum te 10l
ogolnie lepiej kupic b serie i kompresor zrobic kompletny wydech i napewno wystarczy :)

Kostek_Junior
12-08-10, 07:43
i tu siê mylisz kolego z tym spalaniem, moja H seria pali mniej ni¿ 10 przy normalniej je¼dzie. Pisa³em ju¿ wcze¶niej ró¿nica w spalaniu miêdzy B a H przy spokojnej je¼dzie jest bardzo ma³a. Co do wymiany oleju, filtrów oraz ¶wieæ to chyba sprawa oczywista przy ka¿dej wymianie silnika w ka¿dym samochodzie.

gruby1983
12-08-10, 15:14
Te¿ pisa³em w mie¶cie H pali 9 litrów a B18c6 nie potrafi³em zej¶æ do 10 zawsze ok 11.

jonek002
12-08-10, 15:38
ogolnie lepiej kupic b serie i kompresor zrobic kompletny wydech i napewno wystarczy :)

na is best :D ale kto co lubi

ramzees
12-08-10, 17:43
tak mowia tylko ci co nie maja doladowania :D

syndrom
13-08-10, 17:23
Te¿ pisa³em w mie¶cie H pali 9 litrów a B18c6 nie potrafi³em zej¶æ do 10 zawsze ok 11.

a jak porownanie frajdy z jazdy w tych silnikach? jesli mozna spytac :o

ramzees
14-08-10, 12:18
b18c6 to juz gorna polka silnik kompletny kosztuje tyle co k seria :)

niestety nie mialem okazji jechac h22 ale zapewne moment miazdzy cyce z kuli pojemnosci :) natomiast b seria to najlepiej b18 blok i glowa b16 wtedy mamy fajny moment i konkretnego vitka :)

ogolnie ³±twiej jest wsadzic b serie i wiecej jest ich dostepnych niz h
w h mamy fajna moc i moment lecz niewiele ponad serie sie juz koncza tanie mody dalsze mody to juz górna polka

B seria da³a mi duzo frajdy z jazdy dzwiek vitka niesamowity :) ale dopiero jazda od 5.500 sie zaczynala ponizej to taki zwykly dupowoz

teraz niech sie ktos wypowie z h seria

lubie_cycki
15-08-10, 13:33
Nie wiem jak to mo¿liwe ¿eby H pali³a w mie¶cie 9litrow , 12 przy zwyklej jezdzie to norma, ale nie o spalanie chodzi, H w lekkim civie jedzie jak diesel ciagnie ladnie od do³u. Pozatym koszta za swapa H22a2 trzeba dac z 2500 za H22a z 3500 za A7 jakie¶ 7000 tak wiec h seria h serii nierówna, do sportu bra³ bym B do zabawy na miescie H

ramzees
15-08-10, 13:43
b16a2 i b18c4 za 5 tys mozna dostac zychu sprzedaje b16a2 za 4500 zl

Tompro
15-08-10, 14:44
Nie wiem jak to mo¿liwe ¿eby H pali³a w mie¶cie 9litrow , 12 przy zwyklej jezdzie to norma, ale nie o spalanie chodzi, H w lekkim civie jedzie jak diesel ciagnie ladnie od do³u. Pozatym koszta za swapa H22a2 trzeba dac z 2500 za H22a z 3500 za A7 jakie¶ 7000 tak wiec h seria h serii nierówna, do sportu bra³ bym B do zabawy na miescie H

U mnie na niewystrojonym silniku norm± jest 10 w mie¶cie, wiec po strojeniu mo¿e byæ tylko lepiej. Co w tym dziwnego, skoro 12 te silniki pal±, ale w ciê¿szej Prelude.


b16a2 i b18c4 za 5 tys mozna dostac zychu sprzedaje b16a2 za 4500 zl

No wszystko fajnie, tylko to jest ci±gle zaledwie 1.6, które momentu to na dole nie ma za du¿o i musisz ci±gle je¼dziæ na wysokich obrotach, ¿eby to jako¶ sz³o. Ten silnik to sza³ mo¿e robi³ 5 lat temu, ale teraz to sory, ale jak mo¿na w podobnej cenie wrzuciæ H22 to jest zerowa jego op³acalno¶æ.

Konrad84
15-08-10, 15:35
w B jest ZNACZNIE wiêcej u¿ywanego aftermarketu.

Tompro
15-08-10, 16:57
w B jest ZNACZNIE wiêcej u¿ywanego aftermarketu.

Taa jasne. Jest du¿o elementów w silniku których siê nie kupuje u¿ywanych, a te co mo¿na to spokojnie s± do dostania w u¿ywkach u nas lub za ka³u¿±.

Poza tym maj±c do wyboru seryjne H oraz kombinowanie z B to taniej wyjdzie to pierwsze.

Konrad84
15-08-10, 17:17
chyba nie jasno napisa³em. Do B jest znacznie wiêcej u¿ywanych czê¶ci do tuningu u nas w pl. Jest to jedna z zalet B. ¦ci±gaæ np.: u¿ywane wa³ki z USA ? :confused:

Tompro
15-08-10, 18:00
chyba nie jasno napisa³em. Do B jest znacznie wiêcej u¿ywanych czê¶ci do tuningu u nas w pl. Jest to jedna z zalet B. ¦ci±gaæ np.: u¿ywane wa³ki z USA ? :confused:

Spoko ka¿dy ma swoje zdanie. A akurat wa³ki to bym wola³ ¶ci±gn±æ nowe z USA ni¿ braæ jakie¶ niewiadomego pochodzenia, niezale¿nie do jakiego silnika. Poza tym to ofert wa³ków widuje podobne ilo¶ci do B i do H serii, oczywi¶cie do H nie na forum Civica. Ale jako¶ nie przekonuje mnie idea kupna wa³ków bo kto¶ akurat ma, jak co¶ chce kupiæ to kupuje konkretnie interesuj±cy mnie typ i konkretnej firmy, a nie biore pierwsze lepsze z brzegu.

Dla mnie B ma tylko jeden plus w przypadku turbo nie trzeba zmieniaæ tak szybko tuleji jak w H, ale jak kogo¶ staæ na porz±dne turbo i chce krzesaæ du¿± moc to wymiana tuleji nie jest jakim¶ problemem.

ramzees
15-08-10, 18:46
chocby glupie kolektory czy doloty do b jest etgo mnostwo u nas :) a do h juz ciezej
i pozniej bezcennu ysmiech jak slyszysz ze twoje 1.8 skopalo jakies 2.5 :) w przypadku h 2.2 to nie bedzie brzmiec juz tak samo jak 1.8

zalezy czy nasz kolega chce czy grube turbo i osiagnac jak najwieksza moc czy tylko bezawaryjne n/a moze niech sie wypowie autor tematu :)

Konrad84
15-08-10, 18:57
Spoko ka¿dy ma swoje zdanie. A akurat wa³ki to bym wola³ ¶ci±gn±æ nowe z USA ni¿ braæ jakie¶ niewiadomego pochodzenia, niezale¿nie do jakiego silnika.

o to mi chodzi³o. Reszta to oczywista oczywisto¶æ :)

zico1981
14-09-10, 18:03
a czemu nikt nie pisze tu o malysz szczegole z h seri±, ze ma skrzynie na linke i z tym jest klopot, reszta to pikus kupujesz lapy i wszystko pasuje.
moze ktos wie jak sobie poradzi³ z t± link±?

civiccoupe
14-09-10, 18:22
linki normalnie podchodza, zadnego problemu z nimi nie ma... to zalezy tez od miejsca otworu w grodzi na nie...

Tompro
14-09-10, 18:23
a czemu nikt nie pisze tu o malysz szczegole z h seri±, ze ma skrzynie na linke i z tym jest klopot, reszta to pikus kupujesz lapy i wszystko pasuje.
moze ktos wie jak sobie poradzi³ z t± link±?

Ale jaki niby jest k³opot z linkami? Jako¶ za³o¿y³em te co mia³em z Prelude i wszystko gra, wiêc zupe³nie nie wiem o co Ci chodzi.

civiccoupe
14-09-10, 18:26
zgadzam sie z Tompro... u mnie tez problema nie by³o.

zico1981
14-09-10, 19:37
a to sorki ;p tych co pytalem o swapa na h22 to mowili o problemie z link±. ale jak nie ma to cofam to co wyzej napisalem :)

civiccoupe
15-09-10, 06:47
Ci co pisz± o swapach h22 najczêsciej o nim tylko s³yszeli...:), albo sami ich nie robili. przykre, ale prawdziwe...

sebaj_p
15-09-10, 19:05
Moim zdaniem mieli na my¶li chyba przeróbkê lewarka od skrzyni z tych rurek (czy jak to nazwaæ) na linki.

Jarz±b
16-09-10, 01:35
panowie jesli chodzi o ceny silników w pl to powiem krótko katastrofa. . :( ceny za te silnik sa tak wy*****e ¿e a¿ ¿al. . mam znajomego co lata niemcy,holandia po fury
wiecie za ile przytarga³ b16a2 2000rok jedynie brakowa³o pó³osiek i ch³odnicy z wê¿ami i kompa, zakupi³ to na szrocie za 300euro... i dlatego ju¿ mu zamówienie z³o¿y³em ;)

i naprawde silniczek jest w extra kondycji. .

ramzees
16-09-10, 07:22
to czemu wyladowal na szrocie...

sane
16-09-10, 10:48
to czemu wyladowal na szrocie...

mo¿e dlatego, ¿e za granic± ludzie wiêcej zarabiaj± i nikt siê nie tasuje nad 10letni± Hond± :/

skolopendra
16-09-10, 16:58
mo¿e dlatego, ¿e za granic± ludzie wiêcej zarabiaj± i nikt siê nie tasuje nad 10letni± Hond± :/

dok³adnie
mo¿e i u nas kiedy¶ tak bêdzie :o

Jarz±b
16-09-10, 21:24
mo¿e ta honda dosta³a w dupcie i co i na szrot . . wydaje mi siê ¿e tam sie tak nie bawi± w wiêksze naprawy wol± co¶ innego kupiæ bezwypadkowe ;)

KOWAL ziom
16-09-10, 23:16
mo¿e ta honda dosta³a w dupcie i co i na szrot . . wydaje mi siê ¿e tam sie tak nie bawi± w wiêksze naprawy wol± co¶ innego kupiæ bezwypadkowe ;)

a poza tym dostaj± sporo $ za zez³omowanie :)

klema
17-09-10, 09:46
mo¿e dlatego, ¿e za granic± ludzie wiêcej zarabiaj± i nikt siê nie tasuje nad 10letni± Hond± :/

To, ze zarabiaja wiecej, nie oznacza ze b16 mozesz kupic za czapke gruszek. Tak, w niektorych krajach cena za takiego swapa jest relatywnie niska w stosunku do zarobkow, ale nie mylmy tego z tak niskimi cenami. Oczywiscie, oplaca sie przywiezc z innego kraju silnik, ale za 300 ojro to jest po prostu przypadek/okazja. Anyway, jezeli masz taka pewnoscia ze to jest normalne "za granica", to zalatw mi powiedzmy dziesiec takich b16, moze jakas b18 sie trafi extra. Niech strace, dam Ci po 500 € za sztuke, jezeli to takie normalne to chyba nie bedzie problemu, right?

Jarz±b piszesz o b16 ktora masz w swoim aucie, tak?

sane
17-09-10, 11:01
To, ze zarabiaja wiecej, nie oznacza ze b16 mozesz kupic za czapke gruszek. Tak, w niektorych krajach cena za takiego swapa jest relatywnie niska w stosunku do zarobkow, ale nie mylmy tego z tak niskimi cenami. Oczywiscie, oplaca sie przywiezc z innego kraju silnik, ale za 300 ojro to jest po prostu przypadek/okazja. Anyway, jezeli masz taka pewnoscia ze to jest normalne "za granica", to zalatw mi powiedzmy dziesiec takich b16, moze jakas b18 sie trafi extra. Niech strace, dam Ci po 500 € za sztuke, jezeli to takie normalne to chyba nie bedzie problemu, right?

Owszem bêdzie, bo ja siê nie trudniê sprowadzaniem gratów z zagranicy i mam gdzie¶ za ile kto kupuje silniki i Twoje 500 ojro.
Wiem tylko, ¿e za tak± kasê jak± u nas sobie krzycz± za ³adnego Civica VIgen z wymêczonym B16, w USA kupisz 6gena z B18C zakute turbo albo K20 turbo. Gdyby nie akcyza/c³o/transport, to dawno bym sobie sprowadzi³ gotow± Hondê z USA robion± na samych grubych gratach AEM/HKS/Greddy/Spoon/Mugen/itd. itp.

Przyk³ad:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda-Civic-CIVIC-SI-99-HONDA-CIVIC-SI-TURBO-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem255d6da372QQitemZ16048 1256306QQptZUSQ5fCarsQ5fTrucks#ht_2511wt_907

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1995-Honda-Civic-Del-Sol-5spd-D16-SOHC-VTEC-Si-TURBO-/260662115115?pt=US_Cars_Trucks&hash=item3cb0ac3b2b#ht_2104wt_907

Wg mnie ceny silników Hondy w Polsce to ¶miech na sali. B16 chodz± po 4-5 tys. PLN. Za co siê pytam??? Za tak± kasê mo¿na kupiæ SR20DET (Nissan) z ma³ym przebiegiem i pe³nym osprzêtem (turbo/ic/orurowanie). Za cenê B18C6 mo¿na mieæ M54B32 (BMW), który ma 115KM z litra pojemno¶ci i ogólnie 343KM.
Za cenê D16Z6 mo¿na mieæ 3.2 V6 z Opla, które po podstawowych modach wypluwa 230KM...
IMO B16 powinno byæ warte nie wiêcej ni¿ 3500 z³ (komplet na swap), zw³aszcza, ¿e 2 na 3 takie silniki ¿r± olej.

klema
17-09-10, 12:09
Owszem bêdzie, bo ja siê nie trudniê sprowadzaniem gratów z zagranicy i mam gdzie¶ za ile kto kupuje silniki i Twoje 500 ojro.
Wiem tylko, ¿e za tak± kasê jak± u nas sobie krzycz± za ³adnego Civica VIgen z wymêczonym B16, w USA kupisz 6gena z B18C zakute turbo albo K20 turbo. Gdyby nie akcyza/c³o/transport, to dawno bym sobie sprowadzi³ gotow± Hondê z USA robion± na samych grubych gratach AEM/HKS/Greddy/Spoon/Mugen/itd. itp.

Przyk³ad:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda-Civic-CIVIC-SI-99-HONDA-CIVIC-SI-TURBO-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem255d6da372QQitemZ16048 1256306QQptZUSQ5fCarsQ5fTrucks#ht_2511wt_907

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1995-Honda-Civic-Del-Sol-5spd-D16-SOHC-VTEC-Si-TURBO-/260662115115?pt=US_Cars_Trucks&hash=item3cb0ac3b2b#ht_2104wt_907


Prawa rynku. Ale mamy tutj do czynienia z prosta rzecza. W usa, John z LA moze isc do "shopu" z czesciami tuningowymi, w ktorym nie musi placic za shiping, w ktorym ma (w porownaniu do dealerow w PL) niskie ceny. Zarabia tyle (nawet w malo ambitnej pracy), ze pieniazki potrzebne na budowe takiego auta uzbiera jakies 10 razy szybciej niz statystyczny polak. A jak bedzie chcial sprzedac swoje zrobione autko, to nie bedzie chcial zeby mu sie wszystko zwrocilo + 30%, tylko tyle, zeby znalazl sie na nie kupiec. A o tym, ze jest tam troche wieksza ilosc tego typu aut chyba nie trzeba wspominac.



Wg mnie ceny silników Hondy w Polsce to ¶miech na sali. B16 chodz± po 4-5 tys. PLN. Za co siê pytam??? Za tak± kasê mo¿na kupiæ SR20DET (Nissan) z ma³ym przebiegiem i pe³nym osprzêtem (turbo/ic/orurowanie). Za cenê B18C6 mo¿na mieæ M54B32 (BMW), który ma 115KM z litra pojemno¶ci i ogólnie 343KM.
Za cenê D16Z6 mo¿na mieæ 3.2 V6 z Opla, które po podstawowych modach wypluwa 230KM...
IMO B16 powinno byæ warte nie wiêcej ni¿ 3500 z³ (komplet na swap), zw³aszcza, ¿e 2 na 3 takie silniki ¿r± olej.

Zgodze sie z Toba, silniki hondy sa drogie. Ale to jest najprostszy mechanizm rynku. Jest popyt - jest podaz, jest klient ktory da 6k zl za silnik, to pojawi sie i sprzedawca.
Ja bym chcial, zeby r35 kosztowal 100k z³, zwlaszcza ze ma delikatna skrzynie i wogole, ale chyba predko nie bedzie...

Yotomeczek86
17-09-10, 12:56
Tiaa to jest fakt ¿e wydaj±c 6k z³ za silnik to trzeba drugie 2kz³ szykowaæ na jego remont. Pyta³em siê o kilka swapów - i ¿aden sprzedaj±cy nie gwarantowa³ ¿e silnik nie pije oleju... Jawna kpina... Za 6 tysiêcy kupujemy szrot.

sane
17-09-10, 14:04
Bo ludzie my¶l±, ¿e B16 to jaki¶ cud techniki... prawda jest taka, ¿e Honda ma w tej chwili jedne z najdro¿szych koni jak siê chce zbudowaæ szybkie auto. Zdecydowanie korzystniej wypada Opel w tej kwestii - C20XE, które ma osi±gi i potencja³ tuningowy zbli¿one do B16A2 kosztuje 1.5-2.5 k PLN zale¿nie od stanu (komplet ze skrzyni±).

ramzees
17-09-10, 16:50
nie wpsomijaac juz o silnikach z doladowaniem turbo w seri :) sa rowniez tansze niz b seria np od eclipse czy 200sx

kristico86
17-09-10, 20:25
....natomiast b seria to najlepiej b18 blok i glowa b16 wtedy mamy fajny moment i konkretnego vitka :)




czyli g³owica z b16 podejdzie do bloku b18???

ramzees
17-09-10, 21:08
czyli g³owica z b16 podejdzie do bloku b18???

no pewnieze tak :) fajnym rozwiazniem jest te b20 ale jak nie masz kasy to nawet nie mysl o b20
a stock b18 i head b16 wychodzi jak normalny swap i masz wiecej nm niz b16

!markos
19-09-10, 12:55
po ch*j, ze tak powiem klasc glowice z b16 na blok b18 (jak rozumiem chodzi o c4)? jaki widzisz w tym cel i co mialoby sie poprawic?
i co tak drogiego jest w budowie b20vtec, ze kolega mialby sie za to nawet nie zabierac?

klema
19-09-10, 13:51
po ch*j, ze tak powiem klasc glowice z b16 na blok b18 (jak rozumiem chodzi o c4)? jaki widzisz w tym cel i co mialoby sie poprawic?

Ktos kiedys tak wymyslil, a ze fajnie brzmi, to dosyc czesto jest to powtarzane/doradzane. Innego powodu nie widze.

smoderski89
11-11-10, 19:54
no dobra, piêknie, fajnie wszystko piszecie, ³adnie na siebie naje¿d¿acie, ale nie widze tutaj ¿adnych konkretów co do kwestii który lepiej swapowaæ... chcia³bym aby osoby które maj± b18c4 i h22a napisa³y (wg w³asnych obserwacji) wszystkie za i przeciw ka¿dego z tych silników... i od razu powiem - spalanie mnie nie interesujê, interesujê mnie bezawaryjno¶æ i dobre osi±gi. Równie¿ prosi³bym aby nie pisaæ "jak chcesz mieæ silnik od preludy to siê przesi±d¼ do preludy", ja zostaje przy swoim civicu i chce zrobiæ swapa, z t± my¶l± kupi³em ten samochód. Wiêc na prawdê proszê o konkretne "za" i "przeciw" silników b18c4 i h22a.
Z góry dzieki ;)

civiccoupe
12-11-10, 07:27
w moim odczuciu nie ma co porównywac b18 do h22, porównajmy chocby moment obrotowy... bo g³ównie tylko to jest wazne podczas jazdy. a to ze h22 jest starszy to nic nie znaczy... s³ysza³em, ze narzekaj± tez na automatyczne napinacze w h22. zrobi³em juz pare km i nic sie nie dzieje. za pieni±dze które wsadzisz we w³ozenie i czesci do h22- kupisz dopiero b18, a gdzie koszta w³ozenia i czesci...? ale wybór i tak do Ciebie nalezy. udanych modów i zwi±zanych z tym nieprzespanych nocy;)

Tompro
12-11-10, 08:27
no dobra, piêknie, fajnie wszystko piszecie, ³adnie na siebie naje¿d¿acie, ale nie widze tutaj ¿adnych konkretów co do kwestii który lepiej swapowaæ... chcia³bym aby osoby które maj± b18c4 i h22a napisa³y (wg w³asnych obserwacji) wszystkie za i przeciw ka¿dego z tych silników... i od razu powiem - spalanie mnie nie interesujê, interesujê mnie bezawaryjno¶æ i dobre osi±gi. Równie¿ prosi³bym aby nie pisaæ "jak chcesz mieæ silnik od preludy to siê przesi±d¼ do preludy", ja zostaje przy swoim civicu i chce zrobiæ swapa, z t± my¶l± kupi³em ten samochód. Wiêc na prawdê proszê o konkretne "za" i "przeciw" silników b18c4 i h22a.
Z góry dzieki ;)

Obecnie moja Honda z H22A jest we W³oszech i ca³± trasê oprócz wjazdów na autostrady przejecha³em praktycznie na 5, niezale¿nie czy wyprzedza³em czy nie. Czu³em siê jakbym jecha³ automatem, wiêc moment swoje robi. Co do bezawaryjno¶ci to w sumie pêk³o prawie 1700km w jednym ci±gu i zero problemów, a dodam, ¿e by³ to pierwszy d³ugi wyjazd po wrzuceniu H22, wiêc jest dobrze :)

civiccoupe
12-11-10, 08:59
zgadzam sie z Tompro... nie trzeba tak wajchlowac dr±¿kiem, zeby mijac, czy przyspieszac. z dolnych obrotów juz idzie dobrze:) nie trzeba nawet na vtecu latac:). zaleta przemawiajaca za swapem b18 jest ³atwosc wsadzenia go w komore...

michal303
12-11-10, 12:37
Bierz pod uwagê jeszcze wagê silników bo H22 jest znacznie ciê¿szy przez co i prowadzenie w zakrêtach bêdzie ca³kiem inne ni¿ przy B16 czy B18 ale pod tym wzglêdem mo¿e u¿ytkownicy niech siê wypowiedz±.

civiccoupe
12-11-10, 13:57
michal303 nie wiem jaka predkosc i jaki zakret spowoduje jakies uciekanie w zakrecie... oczywiscie trzeba miec troszke sztywniejsze zawieszenie. pod tym wzgledem jest ok mimo wagi h22...

smoderski89
12-11-10, 14:11
oczywi¶cie przy h22a obowi±zkowo trzeba zrobiæ zawieszenie i hamulce :)
szczerze mówi±c jako¶ bardziej przemawia do mnie h22a ni¿ b18. mimo ¿e w b tak jak piszecie jest wiêcej mo¿liwo¶ci pó¼niejszej modyfikacji, ale w h na wej¶ciu mamy 215KM :) a bardzo ciasno jest pod mask± przy h? znajdzie siê miejsce a choæby na wymianê ¿arówki w reflektorze? :D

civiccoupe
12-11-10, 14:16
kolego smoderski89... mówisz chyba o h22a7 z atr... tam by³o 212km... ale mniejsza z tym...:) tak jak mówisz, hebel juz 262 daje rade. z tym ze w polsce drogi sa jakie sa, a miska h22 jest nisko...:((( i za szybko sie nie polata. ewentualnie 282 z rozwierconym rozstawem, a zamiast standardowych tulejek, dac poliuretan. miejsca na wymiane zarówki jest tak samo jak w d15...:) za to jest problem z pomp± wspomagania... ja akurat jej nie mam:)

smoderski89
12-11-10, 14:28
czyli o klimie pewnie nie mam co marzyæ ¿eby tam wcisn±æ? ;)
ja to bym uderza³ w te 282 rozwiercone, jednak przy takim momencie wola³bym mieæ pewno¶æ ¿e wyhamujê....
a co do tego h22a7 z atr to jeszcze takiego obycia nie mam, na razie muszê podj±æ decyzjê czy h czy b :) macie jaki¶ link gdzie by³y opisane h seriê?

kamilgt
12-11-10, 14:34
na forum ptp (prelude team poland) szukaj inforamacji na temat h-serii :)

smoderski89
12-11-10, 14:43
dziêki ;)

Tompro
12-11-10, 16:04
Bierz pod uwagê jeszcze wagê silników bo H22 jest znacznie ciê¿szy przez co i prowadzenie w zakrêtach bêdzie ca³kiem inne ni¿ przy B16 czy B18 ale pod tym wzglêdem mo¿e u¿ytkownicy niech siê wypowiedz±.

Prowadzi siê idealnie ze sztywnym zawiasem.


czyli o klimie pewnie nie mam co marzyæ ¿eby tam wcisn±æ? ;)
ja to bym uderza³ w te 282 rozwiercone, jednak przy takim momencie wola³bym mieæ pewno¶æ ¿e wyhamujê....
a co do tego h22a7 z atr to jeszcze takiego obycia nie mam, na razie muszê podj±æ decyzjê czy h czy b :) macie jaki¶ link gdzie by³y opisane h seriê?

Klima wejdzie z problemami, ale jest to do zrobienia. Ja mam u siebie klime, wiêc siê da :)

Jakie 282 mm rozwiercane? K³adziesz normalne tarcze z MG ZR i nic nie musisz kombinowaæ. Dopiero przy 300 mm trzeba rozwiercaæ tarcze.

Typhoon
13-11-10, 17:37
Bierz pod uwagê jeszcze wagê silników bo H22 jest znacznie ciê¿szy przez co i prowadzenie w zakrêtach bêdzie ca³kiem inne ni¿ przy B16 czy B18 ale pod tym wzglêdem mo¿e u¿ytkownicy niech siê wypowiedz±.

16kg to wed³ug Ciebie znacznie ciê¿szy ? Zdaje siê, ¿e bazujesz na zas³yszanych historiach, w których jest niewiele prawdy.

¬ród³o:

http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=684550

kielu
14-11-10, 19:08
mimo ¿e w b tak jak piszecie jest wiêcej mo¿liwo¶ci pó¼niejszej modyfikacji, ale w h na wej¶ciu mamy 215KM :) a bardzo ciasno jest pod mask± przy h? znajdzie siê miejsce a choæby na wymianê ¿arówki w reflektorze? :D

poczytaj troche o H seri na pocz±tek :rolleyes: a co do miejsca pod mask±,to mo¿esz lukn±æ chocia¿by w mój temat,miejsca jest jeszce akurat na siakie¶ turbo :cool:


kolego smoderski89... mówisz chyba o h22a7 z atr... tam by³o 212km... ale mniejsza z tym...:) tak jak mówisz, hebel juz 262 daje rade. z tym ze w polsce drogi sa jakie sa, a miska h22 jest nisko...:((( i za szybko sie nie polata. ewentualnie 282 z rozwierconym rozstawem, a zamiast standardowych tulejek, dac poliuretan. miejsca na wymiane zarówki jest tak samo jak w d15...:) za to jest problem z pomp± wspomagania... ja akurat jej nie mam:)
jest jeszce h22a z TypeS 220km
Miska jest nisko,to fakt,trzeba poprostu wybadaæ tereny gdzie mo¿na polataæ.
Co do 282 to jakie¶ bzdury opisujesz,po co rozwiercaæ rozstawy skoro jest dostêpna tarcza z odpowiednim rozmiarem(kolega Tompro poda³ od czego),z pomp± wspomy te¿ nie ma problemu wiêkszego.

16kg to wed³ug Ciebie znacznie ciê¿szy ? Zdaje siê, ¿e bazujesz na zas³yszanych historiach, w których jest niewiele prawdy.



Dok³adnie,do tego dajesz lekk± maske i ró¿nica w kg na przodzie praktycznie znika

n1uniek
14-11-10, 19:29
Kielu czemu gadasz ze miejsca jeszcze na turbo jak ja widzialem twoj silnik przeciez to od IVeco Daily byl a nie h seria ;p wiec miejscca malo :cool:

kielu
14-11-10, 20:22
Kielu czemu gadasz ze miejsca jeszcze na turbo jak ja widzialem twoj silnik przeciez to od IVeco Daily byl a nie h seria ;p wiec miejscca malo :cool:

od Fiata i Iveca to z daleka ;)

n1uniek
14-11-10, 20:25
:D

smoderski89
14-11-10, 22:44
poczytaj troche o H seri na pocz±tek a co do miejsca pod mask±,to mo¿esz lukn±æ chocia¿by w mój temat,miejsca jest jeszce akurat na siakie¶ turbo

daj mi materia³ do poczytania to chêtnie to zrobie :)

Tompro
15-11-10, 08:23
daj mi materia³ do poczytania to chêtnie to zrobie :)

Internet zamknêli czy co? Ja jako¶ swap robi³em sam i nie mia³em problemu ze znalezieniem potrzebnych informacji w internecie.

smoderski89
15-11-10, 15:41
widocznie jeste¶ kozakiem :rolleyes:, a ja nie jestem... wybacz!

n1uniek
15-11-10, 16:47
ja wybralem b18c4 jest to najrozsadniejsza opcja moim zdaniem :D jajko dobrze przyspiesza , spalanie w normie :D

Kostek_Junior
15-11-10, 18:05
H22 du¿o wiêcej nie pali ni¿ b16 (mia³em okazje porównaæ)

kielu
15-11-10, 18:45
daj mi materia³ do poczytania to chêtnie to zrobie :)
Z ca³ym szacunkiem kolego,ale w takim razie skoro nie potrafisz znale¼æ nawet informacji o interesuj±cym Ciê silniku,to nie tylko daj sobie spokuj ze swapem,ale najlepiej sprzedaj auto i kup sobie rower...

ja wybralem b18c4 jest to najrozsadniejsza opcja moim zdaniem :D jajko dobrze przyspiesza , spalanie w normie :D

Nie najrozs±dniejsza opcja,tylko na ³atwizne poszed³e¶ ;)

smoderski89
15-11-10, 19:41
Z ca³ym szacunkiem kolego,ale w takim razie skoro nie potrafisz znale¼æ nawet informacji o interesuj±cym Ciê silniku,to nie tylko daj sobie spokuj ze swapem,ale najlepiej sprzedaj auto i kup sobie rower...
z ca³ym szacunkiem dopiero od niedawna zacz±³em siê tym interesowaæ, swap planujê dopiero latem i do tej pory zbiorê ju¿ potrzebne mi informacjê, Ty od pocz±tku by³e¶ alf± i omeg±? od razu wszystko wiedzia³e¶. tak¿e z ca³ym szacunkiem wsad¼ sobie w .... swoje dygresjê :) nawet na rowerze bym Ciê objecha³ :]

n1uniek
15-11-10, 19:47
nie s±dze Kielu zostawia za sob± koleiny z nadmiaru KM i NM asfalt sie poddaje :D

kielu
15-11-10, 19:57
z ca³ym szacunkiem dopiero od niedawna zacz±³em siê tym interesowaæ, swap planujê dopiero latem i do tej pory zbiorê ju¿ potrzebne mi informacjê, Ty od pocz±tku by³e¶ alf± i omeg±? od razu wszystko wiedzia³e¶. tak¿e z ca³ym szacunkiem wsad¼ sobie w .... swoje dygresjê :) nawet na rowerze bym Ciê objecha³ :]

Ale czym od niedawna siê interesujesz,internetem ?
Nie wiedzia³em wszystkiego i nadal nie wiem,ale nie czekam a¿ mi kto¶ poda wszystko na tacy,tylko szukam informacji.
A wsadzaæ,to mo¿esz sobie co chcesz i gdzie chcesz je¶li sprawia Ci to przyjemno¶æ i daruj sobie takie teksty

smoderski89
15-11-10, 20:01
Ty zacz±³e¶ :) spokojnie, ja te¿ szukam, ale zapyta³em czy ma kto¶ mo¿e jaki¶ link który znalaz³ kiedy¶ i mo¿e udostêpniæ ¿eby zaoszczêdziæ komu¶ czasu. ale zapomnia³em ¿e forum to nie jest miejsce gdzie ludzie sobie pomagaj± :] peace

Kostek_Junior
15-11-10, 22:34
"dla chc±cego nic trudnego" :) Na powa¿nie, s± firmy np. hasport które robi± gotowe ³apy i pó³osie do swapu H22 -> EJ/EK. Jedyny du¿y problem mo¿e stanowiæ umiejscowienie lewarka zmiany biegów i wyciêcie dziury na linki. A elektronikê jak nie masz pojêcia zlecasz komu¶ w W-wie i auto chodzi :). Nie ma co siê zra¿aæ do tego swapu.

smoderski89
15-11-10, 23:05
ja siê nie zra¿am, ja siê ju¿ nie mogê doczekaæ :D

Kostek_Junior
15-11-10, 23:13
i tak trzymaj :):cool:

smoderski89
16-11-10, 13:28
rozumiem ¿e ³apy do swapu trzeba sprowadzaæ ze stanów? seryjne nie wchodz±?

n1uniek
16-11-10, 15:56
czytac nie umiesz ? skoro napisali ze jakas firma robi lapy pod swap tzn. ze nie pasuja oemowe :P

Kostek_Junior
16-11-10, 17:01
OEM nie pasuj± ale jak zrobisz sobie na wzór OEM z Prelude i Civica to mog± pasowaæ

kielu
17-11-10, 20:05
smoderski89 ale Ty oporny jeste¶

Dobra,H seri masz kilka,najpopularniejsze to

h22a(IV i V gen) teoretycznie 200km( skrzynia z fajnymi prze³o¿eniami z LSD lub bez )
h22a2 (IV gen) 185km
h22a5 (V gen) 185km
Masz jeszcze h22a8 (V gen)200km i h22a7 (ATR) 212km Reszty nie wymieniam,bo to egzotyki u nas

Najciekawsz± propozycj± jest oczywi¶cie h22a7,moc,skrzynia...ale najdro¿sza

Nie kupuj wyjêtego silnika,chyba ¿e kto¶ da Ci pisemn± gwarancje,¿e wszystko z nim ok,albo zwrot kasy.

W deptanej H seri,jak kto¶ nie pilnowa³ oleju,panewki bardzo czêsto ¿egnaj± siê z wa³em,dlatego jak bêdziesz sprawdza³ silnik,to sprawd¼ czy nic nie zaczyna pukaæ na dole. We¼ równie¿ pod uwage ¿e mog± klepaæ zawory,b±d¼ lma,a to nic strasznego.

Jak bêdziesz zmienia³ rozrz±d,to zrób odrazu konwersje na manual.W tej chwili dobranie czê¶ci nie stanowi problemu,bo kolega golem nawet na allegro sprzedaje gotowe zestawy.

Ok,silnik wybra³e¶ teraz reszta:

potzrbujesz ³apy i pó³osie,mo¿na przerabiaæ oemowe tak jak napisa³ Kostek i dorabiaæ wa³ki.
Mo¿na zamówiæ w U.S i A gotowy zestaw ³ap i pólosi.Odrazu z listy zakupów skre¶l tanie ebayowe zestawy,z którymi bywaj± ró¿ne historie,ukrêcaj± sie pó³osie,slink krzywo wisi,obudowa rozrz±du dotyka kielicha,wyci±ga przeguby ze skrzyni.

Wed³ug mnie tylko Hasport,ewentualnie innovative.

Silnik siedzi,kólka sie krêc±,jeszcze trzeba zmieniaæ biegi :p
Potrzebujesz lewarek zmiany biegów z preludy wraz linkami.Trzeba przerobiæ tunel,aby umocowaæ lewarek,oraz przedostaæ siê linkami do komory silnika.
Mi osobi¶cie zmiana biegów na linkach siê nie podoba,ale co zrobiæ...
Dorobiæ przewód paliwowy,bo bez wachy nima jazdy,zmieniæ ch³odnice ¿eby sch³odziæ tego klocka bo ta od D seri za ma³a.
Kto¶ Ci zrobi wi±zke,chyba ¿e sam umiesz.

Je¶li chodzi o zostawienie klimy,to niech sie wypowiedz± koledzy którzy j± zostawili,bo ja odrazu sie jej mia³em pozbyæ.

Tak po krótce g³ówne rzeczy

smoderski89
18-11-10, 02:44
dziêki wielkie :) trochê mnie u¶wiadomi³e¶, masz u mnie browar! ;)

michal303
18-11-10, 18:43
16kg to wed³ug Ciebie znacznie ciê¿szy ? Zdaje siê, ¿e bazujesz na zas³yszanych historiach, w których jest niewiele prawdy.

¬ród³o:

http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=684550

Dok³adnie jak piszecie jak to siê mówi "TAK S³ysza³em" sam siê zastanawia³em nad H22 i zbiera³em informacje bo trochê ich jest w internecie i wystarczy po czytaæ i po szukaæ. Niestety nie rozmawia³em z nikim kto tego swap-a ma ani nie jecha³em autem z tym silnikiem dlatego chcia³em "OBALIÆ MIT" czyli ¿eby u¿ytkownicy siê wypowiedzieli. :)

...Bartu¶...
18-11-10, 21:31
smoderski89 ale Ty oporny jeste¶

Dobra,H seri masz kilka,najpopularniejsze to

h22a(IV i V gen) teoretycznie 200km( skrzynia z fajnymi prze³o¿eniami z LSD lub bez )
h22a2 (IV gen) 185km
h22a5 (V gen) 185km
Masz jeszcze h22a8 (V gen)200km i h22a7 (ATR) 212km Reszty nie wymieniam,bo to egzotyki u nas

Najciekawsz± propozycj± jest oczywi¶cie h22a7,moc,skrzynia...ale najdro¿sza

Nie kupuj wyjêtego silnika,chyba ¿e kto¶ da Ci pisemn± gwarancje,¿e wszystko z nim ok,albo zwrot kasy.

W deptanej H seri,jak kto¶ nie pilnowa³ oleju,panewki bardzo czêsto ¿egnaj± siê z wa³em,dlatego jak bêdziesz sprawdza³ silnik,to sprawd¼ czy nic nie zaczyna pukaæ na dole. We¼ równie¿ pod uwage ¿e mog± klepaæ zawory,b±d¼ lma,a to nic strasznego.

Jak bêdziesz zmienia³ rozrz±d,to zrób odrazu konwersje na manual.W tej chwili dobranie czê¶ci nie stanowi problemu,bo kolega golem nawet na allegro sprzedaje gotowe zestawy.

Ok,silnik wybra³e¶ teraz reszta:

potzrbujesz ³apy i pó³osie,mo¿na przerabiaæ oemowe tak jak napisa³ Kostek i dorabiaæ wa³ki.
Mo¿na zamówiæ w U.S i A gotowy zestaw ³ap i pólosi.Odrazu z listy zakupów skre¶l tanie ebayowe zestawy,z którymi bywaj± ró¿ne historie,ukrêcaj± sie pó³osie,slink krzywo wisi,obudowa rozrz±du dotyka kielicha,wyci±ga przeguby ze skrzyni.

Wed³ug mnie tylko Hasport,ewentualnie innovative.

Silnik siedzi,kólka sie krêc±,jeszcze trzeba zmieniaæ biegi :p
Potrzebujesz lewarek zmiany biegów z preludy wraz linkami.Trzeba przerobiæ tunel,aby umocowaæ lewarek,oraz przedostaæ siê linkami do komory silnika.
Mi osobi¶cie zmiana biegów na linkach siê nie podoba,ale co zrobiæ...
Dorobiæ przewód paliwowy,bo bez wachy nima jazdy,zmieniæ ch³odnice ¿eby sch³odziæ tego klocka bo ta od D seri za ma³a.
Kto¶ Ci zrobi wi±zke,chyba ¿e sam umiesz.

Je¶li chodzi o zostawienie klimy,to niech sie wypowiedz± koledzy którzy j± zostawili,bo ja odrazu sie jej mia³em pozbyæ.

Tak po krótce g³ówne rzeczy

Na panewkach siada³ H23 najczê¶ciej.Bardzo rzadko zdarza siê to w H22.

Konwersja na manualny napinacz to podstawa.¯eby mieæ spokojn± g³owê przy upalania.

A teraz najwa¿niejsze.Po co bawiæ siê w pe³ne H22 skor mo¿na tutaj w polsce kupiæ ³apy z konwersj± H2B czyli H22 + skrzynia z B-seri.Dziêki czemu odpadaj± nam koszta nowych pó³osi,linek zmiany biegów,oraz przede wszystkim wysokie koszta.

A kolejna sprawa po co bawiæ siê w H22 skoro ten silnik nie zachwyca.Mia³em Coupe 5gen z H22A Jdm.I powiem szczerze Coupe z B18C4 +190km sz³a do 180km/h ze Mn± równo dopiero powy¿ej tej prêdko¶ci zaczyna³em wychodziæ na prowadzenie z racji wiêkszego NM.Gdy bra³em sie z Coupe D16z6 + soft 0.55bara(oko³o 200km) ...To Coupe Turbo by³a przede mn± jakie¶ 0.5d³ugo¶ci.Jedyne co zachwyca w H22 to elastyczno¶æ.I tutaj ¿adna z w.w. honda nie by³a w stanie Mnie doj¶æ.

Jak by cie interesowa³o spalania to Mi po mie¶cie w rozs±dnej je¼dzie pali³a 10.5-11.Podczas upalania ko³o 12 a rekord mia³em 13.5l.

kielu
18-11-10, 22:01
Bardzo rzadko zdarza siê to w H22.

¶mieszne rzeczy opowiadasz

...Bartu¶...
19-11-10, 01:49
¶mieszne rzeczy opowiadasz

No to podziel siê swoj± m±dro¶ci±...Bo znam wielu u¿ytkowników prelude H22 sam mia³em w coupe H22 i potem prelude H22 przez jaki¶ czas i nie mia³em/s³ysza³em o problemach z panewkami...Jedyny przypadek jaki znam to jazda z olejem poni¿ej min. i wtedy rzeczywi¶ci pad³a panewka,ale to by³o na w³asne ¿yczenie.

kielu
19-11-10, 18:26
1. Czytaj dok³adnie co napisa³em o padaj±cych panewach. Nie napisa³em,¿e dzieje siê to zniczego

2. Tu nie chodzi o ¿adne moje m±dro¶ci,a o fakty. Wystarczy poczytaæ forum samochodów z których pochodzi ten motor i zobaczysz ile jest przypadków padnêtych h22a,h22a5. Nawet ostatnio czyta³em dowcip na ten temat :p A h23 to wogóle jest ewenement,te silniki dziel± sie na dwa rodzaje: te które ju¿ pad³y i te które padn± :)

3. Porównujesz seryjny motor h22,nie trzymaj±cy mocy(o czym dalej) do podkrêconego b18 i zadmuchanego d16.Równie dobrze mo¿na sie zastanwiaæ po co wk³adaæ k20 skoro mo¿na zaturbiæ b16 i tak dalej.

4. Pamiêtam Twoje auto które wyplu³o ¶mieszn± moc i problemy które opisywa³e¶ na ptp :rolleyes: Tak wiêc,bior±c pod uwage z czym siê bra³e¶ seryjnym,nie do koñca sprawnym h22a,uwa¿am Twój wywód o bezsensowno¶æi wk³adania H22 za totalnie z dupy .
Sam równie¿ napisa³e¶,¿e je¶li chodzi o elastyczno¶æ to uturbione d16 i 190 konne b18 nie maj± podej¶cia,a g³ównie dla tego NM siê wk³ada H serie

...Bartu¶...
19-11-10, 18:59
1. Czytaj dok³adnie co napisa³em o padaj±cych panewach. Nie napisa³em,¿e dzieje siê to zniczego

2. Tu nie chodzi o ¿adne moje m±dro¶ci,a o fakty. Wystarczy poczytaæ forum samochodów z których pochodzi ten motor i zobaczysz ile jest przypadków padnêtych h22a,h22a5. Nawet ostatnio czyta³em dowcip na ten temat :p A h23 to wogóle jest ewenement,te silniki dziel± sie na dwa rodzaje: te które ju¿ pad³y i te które padn± :)

3. Porównujesz seryjny motor h22,nie trzymaj±cy mocy(o czym dalej) do podkrêconego b18 i zadmuchanego d16.Równie dobrze mo¿na sie zastanwiaæ po co wk³adaæ k20 skoro mo¿na zaturbiæ b16 i tak dalej.

4. Pamiêtam Twoje auto które wyplu³o ¶mieszn± moc i problemy które opisywa³e¶ na ptp :rolleyes: Tak wiêc,bior±c pod uwage z czym siê bra³e¶ seryjnym,nie do koñca sprawnym h22a,uwa¿am Twój wywód o bezsensowno¶æi wk³adania H22 za totalnie z dupy .
Sam równie¿ napisa³e¶,¿e je¶li chodzi o elastyczno¶æ to uturbione d16 i 190 konne b18 nie maj± podej¶cia,a g³ównie dla tego NM siê wk³ada H serie

1.Odno¶nie H23 popieram twoj± wypowied¼.Odno¶nie H22 tak jak ja i ty napisali¶my.Nie w³a¶ciwe u¿ytkowanie = obrócona panewka.Przy u¿ytkowaniu z g³ow± szanse na taki wypadek bardzo ma³e.

3.4Oczywi¶ci auto w pierwszym hamowaniu zaraz po swapie wyplu³o 180km i 217Nm...Ale gdyby¶ siê bardziej zainteresowa³ tematem doczyta³ by¶ ¿e w najlepszym step upie mia³o 213km i 242Nm a gdy posz³o do nowego w³a¶ciciela mia³o 199km i 229Nm.Powód tak niskiej mocy by³o kilka z³y komputer,nie dzia³aj±ce IAB,do pewnego momentu Vtec.Z³y dolot,sklejone pier¶cienie t³okowe.

Ka¿dy tutaj ma swoje zdanie...Dla Mnie maj±c wcze¶niej b18c4 187km swap na H22 by³ strza³em w kolano który efektów nie przyniós³ jaki¶ super a narobi³ mi problemów.

Mówisz ¿e h22 swapuje siê dla Nm.Ja my¶lê ¿e ka¿dy kto robi swap chce poprawiæ osi±gi,nie przede wszystkim elastcyczno¶æ.Dla ka¿dego co prawda jest inny wyznacznik,ale dla Mnie by³o bez sensu przyje¿d¿aæ na C ¿eby ganiaæ siê z lud¼mi z rolki.

Tak sam zauwa¿ koszta.Dobrze wykonany swap na H22 z gratami dobrej jako¶ci wychodzi tyle samo co swap B18C4 + jakie¶ mody np.hybryda skrzyni.

Je¿eli bawiæ siê w H-seriê to tylko H2B

kielu
19-11-10, 19:26
1.Odno¶nie H23 popieram twoj± wypowied¼.Odno¶nie H22 tak jak ja i ty napisali¶my.Nie w³a¶ciwe u¿ytkowanie = obrócona panewka.Przy u¿ytkowaniu z g³ow± szanse na taki wypadek bardzo ma³e.

3.4Oczywi¶ci auto w pierwszym hamowaniu zaraz po swapie wyplu³o 180km i 217Nm...Ale gdyby¶ siê bardziej zainteresowa³ tematem doczyta³ by¶ ¿e w najlepszym step upie mia³o 213km i 242Nm a gdy posz³o do nowego w³a¶ciciela mia³o 199km i 229Nm.Powód tak niskiej mocy by³o kilka z³y komputer,nie dzia³aj±ce IAB,do pewnego momentu Vtec.Z³y dolot,sklejone pier¶cienie t³okowe.

Ka¿dy tutaj ma swoje zdanie...Dla Mnie maj±c wcze¶niej b18c4 187km swap na H22 by³ strza³em w kolano który efektów nie przyniós³ jaki¶ super a narobi³ mi problemów.

Mówisz ¿e h22 swapuje siê dla Nm.Ja my¶lê ¿e ka¿dy kto robi swap chce poprawiæ osi±gi,nie przede wszystkim elastcyczno¶æ.Dla ka¿dego co prawda jest inny wyznacznik,ale dla Mnie by³o bez sensu przyje¿d¿aæ na C ¿eby ganiaæ siê z lud¼mi z rolki.

Tak sam zauwa¿ koszta.Dobrze wykonany swap na H22 z gratami dobrej jako¶ci wychodzi tyle samo co swap B18C4 + jakie¶ mody np.hybryda skrzyni.

Je¿eli bawiæ siê w H-seriê to tylko H2B

1. dok³adnie,ale nie masz pewno¶ci jak kto¶ u¿ytkowa³ silnik w momencie zakupu,wystarczy ¿e kto¶ mocniej upala³ bez oleju,a H seria tego nie lubi

3. wykresu na 213 Km nie widzia³em,zreszt± Twój temat by³ dosyæ ostro wyczyszczony i ciê¿ko by³o co¶ pó¼niej wyczytaæ,ale z tego co pamiêtam to go ¶ledzi³em i takiego wykresu nie widzia³em.

w Twoim wypadku swap z b18 na h22 by³ mega strza³em i to nie tylko w kolano ;) Maj±c b18 nigdy bym tego nie zrobi³,bo efekty mizerne w porównaniu do poniesionych (b±d¼ nie do koñca :rolleyes: ) kosztów,ale ¿adko kto robi tak± g³upote :o przewa¿nie swapuje siê z d14/d15 a tu jest mega skok

Tak,znam koszt dobrze wykonanego swapa na H22,ale we¼ pod uwage ¿e za t± kase masz ca³kowicie seryjny silnik gdzie dopiero mo¿esz zacz±æ zabawe ,a B18 bêdzie ju¿ nie¼le pomodzone i w cale nie musi mieæ tego co H w seri.

Nie chce tutaj udowadniaæ ¿e H jest lepsze od B czy co¶ takiego,ale nie jest pozbawione sensu tak jak to napisa³e¶. Ja osobi¶cie zrobi³em swapa na H nie po to ¿eby lataæ na C bo mi to wisi,chcia³em mieæ mocne auto które dobrze przyspiesza nie tylko od 6000rpm i mam :)

Bacus___19
19-11-10, 20:43
H2b czyli do h22 pasuje skrzynia od b seri wtedy po³osie zostaja, biegi na ciag³a nie na linke a ³apy musza jakie byc?

smoderski89
19-11-10, 21:43
http://hasport.com/store/index.php/mounts/civic/ek/h-series-ek/ekh2.html

...Bartu¶...
19-11-10, 22:00
1. dok³adnie,ale nie masz pewno¶ci jak kto¶ u¿ytkowa³ silnik w momencie zakupu,wystarczy ¿e kto¶ mocniej upala³ bez oleju,a H seria tego nie lubi

3. wykresu na 213 Km nie widzia³em,zreszt± Twój temat by³ dosyæ ostro wyczyszczony i ciê¿ko by³o co¶ pó¼niej wyczytaæ,ale z tego co pamiêtam to go ¶ledzi³em i takiego wykresu nie widzia³em.

w Twoim wypadku swap z b18 na h22 by³ mega strza³em i to nie tylko w kolano ;) Maj±c b18 nigdy bym tego nie zrobi³,bo efekty mizerne w porównaniu do poniesionych (b±d¼ nie do koñca :rolleyes: ) kosztów,ale ¿adko kto robi tak± g³upote :o przewa¿nie swapuje siê z d14/d15 a tu jest mega skok

Tak,znam koszt dobrze wykonanego swapa na H22,ale we¼ pod uwage ¿e za t± kase masz ca³kowicie seryjny silnik gdzie dopiero mo¿esz zacz±æ zabawe ,a B18 bêdzie ju¿ nie¼le pomodzone i w cale nie musi mieæ tego co H w seri.

Nie chce tutaj udowadniaæ ¿e H jest lepsze od B czy co¶ takiego,ale nie jest pozbawione sensu tak jak to napisa³e¶. Ja osobi¶cie zrobi³em swapa na H nie po to ¿eby lataæ na C bo mi to wisi,chcia³em mieæ mocne auto które dobrze przyspiesza nie tylko od 6000rpm i mam :)

3.Nie jestem na swoim komputerze...Jak bêdê to wklejê wykres...Odno¶nie modzenia B18C4 te¿ ma prawie seryjne.dolot,wydech,strojenie,hybryda skrzyni.Mody H-seri nie s± tanie,a i te¿ blok silnika nie pomaga w jakim¶ wiêkszym modzeniu.

Nie stety z tym swapem muszê przyznaæ Ci racjê.Te¿ chcia³em co¶ co bêdzie od do³u go góry jechaæ szybko...I mo¿na powiedzieæ ¿e siê zawiod³em bo o ile dó³ bardzo mnie zachwyci³ o tyle góra zosta³a taka jak w B18.I mogê to powiedzieæ gdybym nie zrobi³ tego swap ju¿ bym je¼dzi³ zakut± B18 turbo...A nie jakim¶ B20 w sofcie :(



H2b czyli do h22 pasuje skrzynia od b seri wtedy po³osie zostaja, biegi na ciag³a nie na linke a ³apy musza jakie byc?

Albo zestaw z usa za grube pieni±dze albo www.empireracing.pl i z tego co pamiêtam 800z³

Jawoks
20-11-10, 03:13
Bynajmniej dodam od siebie, ¿e coupe Bartusia trzyma siê ca³kiem dobrze ... panewki równie¿ :P

...Bartu¶...
20-11-10, 12:31
Bynajmniej dodam od siebie, ¿e coupe Bartusia trzyma siê ca³kiem dobrze ... panewki równie¿ :P

Pojecha³ By¶ na hamowniê bo chcia³ bym siê dowiedzieæ jak teraz z moca jest :D Z panewkami u mnie nigdy nie by³o problemu bo zawsze olej pe³en stan :o

Jawoks
20-11-10, 19:24
Pojecha³ By¶ na hamowniê bo chcia³ bym siê dowiedzieæ jak teraz z moca jest :D Z panewkami u mnie nigdy nie by³o problemu bo zawsze olej pe³en stan :o

Coupeja jest stay tuned :) Jak skoñczê wszystkie mody oraz najwa¿niejsze - poprawki, których jest mega du¿o ;/ to mykam na hamownie, a zaraz po tym strojenie (od 2 dni ¶miga na p28) i znów hamownia ;) Zreszt± PW Ci ¶le, bo mam sprawê.


Poza tym proszê mi tu nie wrzucaæ na Ha Ha22a serie ;P bo to dobra, udana maszyna jest :o

Bacus___19
22-11-10, 10:28
800z³ flansza pod skrzynie z ³apami na h2b? co jeszcze jest potrzebne? jakie ko³o zamachowe??

Lagi
22-11-10, 12:39
Waham sie z tym smaym problemem czy uturbic d16y7(tloki Vitara , Korby eagle moc docelowa 200-240KM) czy zrobic swap na B-serie albo H-serie. Auto tylko na ulice do zabawy nie zadne wyscigi.
Co wyjdzie najlepiej cenowo i da frajde z jazdy ????

...Bartu¶...
23-11-10, 00:15
Jeszcze siê pytasz skoro chcesz wybieraæ przy teoretycznie zakutym D16Y7.Od³o¿y³ bym jeszcze troszkê grosza na kute t³oki i zapomnia³ o jakim kol wiek swap owaniu.

A odno¶nie H2B ko³o zamachowe zostaje z H22.

Do swapa na H2B potrzeba:
1.Kompletny swap H22(Bez rzeczy z punktu nr.2,bo te nie bêd± potrzebne z H-series)
2.Skrzynia biegów,z pó³osiami i patykami zmiany biegów B-series
3.Kit monta¿owy

Bacus___19
23-11-10, 12:03
A jaki jest koszt kompletnego kitu monta¿owego w empire?

patryk
24-11-10, 19:54
wojtekNDM mam h22a w ej (sprawdz na forum jest pare fotek) i jest calkiem ciasno, wrazenia z jazdy bezcenne ale jakbym robil drugiego swapa to zdecydowanie na b18

a propo lap silnika mam innovative z szarymi wkladami - zdecydowanie za twarde i trzesie buda polecal bym raczej czerwone ktore sa bardziej miekkie

http://www.swapshopracing.com/contents/en-us/d590.html

link do sklepu z ktorego kupilem swoj,e maja lepsze ceny niz bezposrednio od producenta plus maja cala reszte gratow ktorych bys ewentualnie potrzebowal niezaleznie od tego na co sie zdecydujesz,

spoko ludziki, polecam

civiccoupe
03-12-10, 08:25
napisa³ kielu :Co do 282 to jakie¶ bzdury opisujesz,po co rozwiercaæ rozstawy skoro jest dostêpna tarcza z odpowiednim rozmiarem(kolega Tompro poda³ od czego),z pomp± wspomy te¿ nie ma problemu wiêkszego


jesli masz kase zeby kupowac drugie tarcze od mg, to ok, rozwiercac nie trzeba:) niektórzy dla oszczedzenia kasy rozwiercaj± i przetaczaja u¿ywke, tez jest ******scie wspomaganie wejdzie, to zalezy od ³ap na jakich siedzi silnik i kszta³tu komory silnika- pasa przedniego, miedzy 5 a 6 genem jest chyba róznica. ja mów³em o swoim przypadku...

kielu
06-12-10, 16:22
jesli masz kase zeby kupowac drugie tarcze od mg, to ok, rozwiercac nie trzeba:) niektórzy dla oszczedzenia kasy rozwiercaj± i przetaczaja u¿ywke, tez jest ******scie
Faktycznie 330 pln za nowe tarcze to w chooj kasy.
Lepiej toczmy,wieræmy stary z³om...

civiccoupe
06-12-10, 18:30
Faktycznie 330 pln za nowe tarcze to w chooj kasy.
Lepiej toczmy,wieræmy stary z³om...
zaraz z³om...:) trafiaj± sie zestawy w naprawde dobrym stanie. skoro nie widzisz tego co kupujesz, to pózniej tak bywa, ze trzeba kupywac nowe tarcze:)

sadam
08-12-10, 21:41
Zdecydowanie korzystniej wypada Opel w tej kwestii - C20XE, które ma osi±gi i potencja³ tuningowy zbli¿one do B16A2 kosztuje 1.5-2.5 k PLN zale¿nie od stanu (komplet ze skrzyni±).

duzo taniej wychodzi tez kupno ³adnej Almery GTI ktorej ceny za 99 rok wachaja sie w okolicy 12 tys za naprawde super egzemplarz i dolozyc turbo od innego nissana ktory ma go w serii.w 20 tys zamykamy sie z kupnem auta i jakimis 240 koñmi.
ale teraz chyba najkozystniej wypada kupno Saaba turbo i oddac go do Coobcia LOL

hondowskie konie sa naprawde dla bogatych i cierpliwych ludzi

skolopendra
09-12-10, 12:49
dla bogatych i cierpliwych ludzi

ale za to lepiej smakuj± :p

Pati
09-12-10, 17:21
najprosciej pogodzic b18 z h22 w b20. moment jak w H a mocy wiecej niz w b18. i klima zostaje. trza tylko rozs±dnie z³o¿yæ.

PeJot
09-12-10, 20:30
Jednak moc wyci±gana z B20VTEC trochê rozczarowuje - wysoka kompresja + mocne cofanie zap³onu jest tego powodem ...

Najlepiej dr Romi lata 6.gen'em H22T - sporo d³ubania i wydanego hajsu ale jest 500KM+ ...

Pati
09-12-10, 21:05
jakiej mocy bys oczekiwal w b20?

sadam
09-12-10, 22:40
Jednak moc wyci±gana z B20VTEC trochê rozczarowuje
http://www.youtube.com/watch?v=jL9L6xocSwg
nie widze tutaj nic co by moglo rozczarowac w b20

PeJot
09-12-10, 22:41
250KM+ a u Ciebie wyplu³o bodaj¿e 201KM ?

sadam
09-12-10, 23:37
250KM+ a u Ciebie wyplu³o bodaj¿e 201KM ?
jak oczekujesz takiej mocy to sie nie bawisz w bezawaryjne solidnie zrobione i niewysilone b20
a po za tym czy wg Ciebie modyfikacje przeprowadzone u Patiego aspiruja na duzo lepszy wynik?

PeJot
10-12-10, 08:53
nie no projekt jest oczywi¶cie ciekawy a tak naprawdê kto przy modzeniu liczy ile go bêdzie kosztowa³ 1KM ? :P

Pati
10-12-10, 13:42
u mnie W silniku nie ma (poza ¶rubami) aftermarketowych czê¶ci. jedynie same akcesoria jak wydech czy dolot. silnik mial byc trwaly i bezawaryjny i nie walczylem o kazdy koñ. sk³adaj±c na aftermarkecie jak t³oki, wa³ki itd mo¿na i¶æ w 250konia.

PeJot
10-12-10, 15:20
no w³a¶nie ma³a komora spalania utrudnia modzenie Frankensteina ...

Pati
10-12-10, 16:17
jaka ma³a komora spalania? ma³a komora spalania daje relatywnie wiêkszy stopieñ sprê¿ania.

PeJot
10-12-10, 16:30
I daje te¿ spalanie stukowe, Ci którzy próbowali je¼dziæ bez strojenia B20VTEC lub H23VTEC to mieli pó¼niej np. pourywane szpilki g³owicy.

A przy strojeniu trzeba znowu mocno cofaæ zap³on st±d wynik mocy jest pó¼niej jaki jest ...

laskim
10-12-10, 18:28
Pati napisa³ ¿e b20 to ciekawa alternatywa i osobi¶cie siê z Nim zgadzam, porównujemy go z b18 i h22. Du¿ym plusem b20 jest to ¿e le¿y w komorze jak reszta b serii a niutona ma sporo wiêcej. H22 jest du¿y, siedzi ni¿ej ni¿ b seria, jest trochê ciê¿szy i osobi¶cie gdybym siê ju¿ mia³ na taki silnik zdecydowaæ to chyba tylko h2b.

Pati
10-12-10, 18:51
spalanie stukowe w kwesti komory spalania zalezne jest od jej kszta³tu, a nie wielkosci. jesli zap³on bêdzie nastêpowa³ daleko od ¶wiecy, bêd± tzw hotspoty to tak - bêdzie wystêpowa³o.
kszta³t komory spalania w g³owicy P73 zmniejsza ryzyko spalania stukowego w porównaniu do kszta³tu komory spalania w g³owicy P30.

laskim - z³o¿y³e¶ ju¿ swoje b20? jak wra¿enia?

PeJot
10-12-10, 20:14
to jest dobre info dla osób my¶l±cych o B20 bo nieraz na forach s± do sprzedania zestawy "zrób to sam" z g³owic± B16 (P30) ...

laskim
10-12-10, 22:42
z³o¿y³e¶ ju¿ swoje b20? jak wra¿enia?

z³o¿y³em, narazie jest wystrojony na dotarcie do 4 ty¶, jezdzi siê bardzo przyjemnie, auto przyspiesza na ka¿dym biegu niezale¿nie od obrotów :cool:

Pati
12-12-10, 12:04
daj znac jak wrazenia po dotarciu i wystrojeniu do konca.
na wysokim CR z dobrym wa³kiem, bedzie mocno jechal na kazdych obrotach.

rozumiem, ze b16 nie ma podejscia? :)

laskim
12-12-10, 23:41
Z b16 to nie ma co porównywaæ :) Wa³ek z Itra jest sam raz jak kto¶ nie szuka w aftermarkecie.

Pati
13-12-10, 07:16
dales tak uczciwe CR ze aftermarket by byl wskazany :)