Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Tarcie przy puszczonym sprzęgle 89 000 km przebiegu ! ...



Kudlaty
31-07-10, 21:35
Witam,
Mój pierwszy post na forum więc od razu się przywitam i może krótkie intro :)

Posiadam Honde Civic z VII gen. z 2001, kupiona w 2002 w salonie. W 2008 przejąłem ją od mojej Mamuśki :D Wszystko było w jak najlepszym porządku do niedawna, kiedy to zacząłem dostrzegać coraz więcej mankamentów i jednym z nich jest ciche ale słyszalne tarcie przy włączonym silniku, które znika kiedy wcisnę sprzęgło.

Wiem, wiem - wyszukiwarka :) Poszperałem i wyszukałem kilka tematów o podobnej treści - wnioski podobne, sprzęgło albo skrzynia. Z tym, że takie objawy dostrzegały osoby z hondami o przebiegu 150 000, 200 000 km. Przebieg mojej to 89 000, więc pytanie: czy to także wina sprzęgła/skrzyni, czy coś jeszcze innego??

genior
01-08-10, 08:13
tak bywa z tymi modelemi że nawet przy tym przebiegu mogą się pojawić problemy z łożyskami w skrzyni
musisz podjechać do kogoś kto Ci zdiagnozuje czy to na pewno to

_reggie_
02-08-10, 11:25
Witam,

jak napisał genior łożyska padają czasem nawet przed 100 kkm - zazwyczaj zależy to od stylu jazdy, nie lubią one niskich obrotów, choć generalnej zasady nie ma - jest to po prostu wada fabryczna moim zdaniem tych skrzyń i tyle...
jak szumi na wyciśniętym sprzęgle to akurat łożysko wałka sprzęgłowego - spotyka wielu i nie przejmuj się tym za bardzo, ja np. wymieniłem u siebie kpl łożysk w skrzyni ale to akurat na wałku odezwało się zaraz po tym fakcie, tyle że drugi raz nie chciałem się z tym grzebać i tak jeżdżę już ok. 50 kkm i spoko szumi sobie ale tragedii nie ma stan się nie pogarsza...
A generalnie podejdź moim zdaniem bardziej na luzie do tego samochodu - to że tylko 89 kkm nie znaczy że nie będą wychodzić co chwila jakieś pierdółki, moja też z 2001, kupiona 2002, a przejechane ma ok. 250 kkm i wcale się nie przejmuję skrzypieniem czy tego typu bzdurami...
masz dobre auto lej dobry olej wymieniaj co trzeba o czasie a jeszcze sporo nim pojeździsz...

pozdro :cool:

Kudlaty
02-08-10, 17:32
Ok, dzięki za odpowiedzi :d

To może faktycznie ja się przyczyniłem do pogorszenia pracy (bo chyba zepsute jeszcze nie jest :P ) tego łożyska bo jeżdżę na niskich obrotach, jak na benzynę oczywiście, w mieście nie przekraczam 3 tyś obrotów. A zgoniłem na Mamę, że za ostro jeździła ;p Staram się jak najmniej na wache wydawać :D (Ale i tak jak na 1.4 90KM to pali jak smok...)
Olej leję mobil 1, chociaż ostatnio mi mechanik powiedział, że przy tym przebiegu już mogę przerzucić się na jakieś tańsze. (Tak naprawdę nie wiem o co mu chodziło, czy już nie muszę dbać o silnik, czy co...)

Zastanawiałem się nad wymianą sprzęgła, bo łapie dopiero od połowy i właśnie słyszalne jest to tarcie/szumienie. Kumpel trochę się zna i powiedział, żebym lepiej teraz wymienił zanim poleci mi sprzęgło razem z paroma innymi rzeczami od razu. Nie wiem ile w tym prawdy i czy słusznie kmini? :D Ale wyczytałem gdzieś tutaj na forum, że profilaktycznie sprzęgła się nie wymienia, więc trochę jestem w rozterce. Jakieś podpowiedzi? :)

_reggie_
03-08-10, 09:57
Nooo to szkoda silnika katować poniżej 3 tys obr., kręć go powyżej właśnie i powinien mniej palić...
Takich cudów z olejem nie słyszałem lej ten mobil 1 cały czas wiele na półsyntetyku nie oszczędzisz, ja cały czas leję ten mobil 1 a mam już jak pisałem 250 kkm.
Ze sprzęgłem też jakieś bzdury... moim skromnym zdaniem... no chyba że nadpalone jest ale jak nie to głupota wymieniać przy takim przebiegu, u mnie bierze wysoko ale nie wymieniam bo już się przyzwyczaiłem, a że niby co rozwalisz dodatkowo od sprzęgła to nie wiem nigdy jakoś nie słyszałem o takich teoriach...
Najlepiej podaj skąd jesteś albo poszukaj sobie na forum dobrych polecanych warsztatów w swojej okolicy i wtedy tam śmigaj coś robić..

pozdro :cool:

Kudlaty
03-08-10, 12:26
Ze sprzęgłem też jakieś bzdury... moim skromnym zdaniem... no chyba że nadpalone jest ale jak nie to głupota wymieniać przy takim przebiegu, u mnie bierze wysoko ale nie wymieniam bo już się przyzwyczaiłem, a że niby co rozwalisz dodatkowo od sprzęgła to nie wiem nigdy jakoś nie słyszałem o takich teoriach...


No to super, bo szczerze powiedziawszy to trochę by mi było szkoda kasy na nowe sprzęgło i wymianę :D Ja też się przyzwyczaiłem, specjalnie mi to nie przeszkadza. Nawet lepiej, kumpel kiedyś mi chciał zrobić dowcip i odjechać jak płaciłem na stacji ale nie umiał ruszyć przez to sprzęgło :D

Jestem z Łodzi, jakieś drobne naprawy, tylko takie na szczęście mi się na razie zdarzyły, to robię u wujka w warsztacie. Teraz niestety czeka mnie wymiana albo koła pasowego, albo całego kompresora od klimy... Strasznie trudno znaleźć je do mojej Hondy, zdecydowana większość jest do Civica VI, czyli do 2001... Pomyślałem, żeby dowiedzieć się w Japan Car, tylko nie wiem czy warto tam kupować używane części?

Pzdr :)

dzwonkess
04-08-10, 21:12
Powaznie, jadac ponizej 3000 obr, a nawet 2000 obr na 5 biegu po prostym, lub lekko z gorki, oczywiscie bez gwaltownego przyspieszania niszcze silnik ?

EFKA5
04-08-10, 21:41
Powaznie, jadac ponizej 3000 obr, a nawet 2000 obr na 5 biegu po prostym, lub lekko z gorki, oczywiscie bez gwaltownego przyspieszania niszcze silnik ? poważnie.. hanka lubi wysokie obroty :p poczytaj sobie ten artykuł http://admoto.pl/pub/art.asp?g=GS&n=1272&f=wl_1357.xml

dzwonkess
04-08-10, 21:50
Dzieki za odpowiedz :) A Artykul przeczytam uwaznie, tym bardziej ze u mnie pojawiaj sie poaczkatki problemow ze skrzynia, chyba przez moja zachowawcza jazde. Pozdrawiam.

Kudlaty
04-08-10, 22:52
Czy wersja 1.4 też ma zmienne fazy rozrządu? :D

dzwonkess
05-08-10, 07:09
Ekspertem nie jestem, ale mysle ze nie ma :)

LemonR
05-08-10, 07:52
Czy wersja 1.4 też ma zmienne fazy rozrządu? :D

W VII gen nie ma na pewno.

Kudlaty
05-08-10, 12:26
Wielka szkoda :D

Orsh
05-08-10, 13:23
jazz/fit w jakies jdm wersji chyba ma ;o

LemonR
05-08-10, 14:43
Jazz/city 1.4 od 2009 ma a wcześniejsze mają silniki i-dsi (2 świece na cylinder) i właśnie mi się zbliża wymiana świec :(