PDA

Zobacz pełną wersję : podniosla sie temperatura



palermo444
31-07-10, 16:21
Witam w ej2 dx d15b7 mam nowa chlodnice zalany nowy plyn nie wlaczyl mi sie wentylator i temp mi sie podniosla jak jechalem szybko to sie nie grzal ale jak sie stoi to tak poza tym plynu w zbiorniczku mi tyle przybylo ze az troche wylecialo co mam robic co to moze byc dopiero co kupilem auto i zrobilem nim 300 km

wiem ze pewnie bylo juz o tym na forum ale prosze o wyrozumialosc jestem wkurzony i mam juz dosc dziszejszego dnia :(:( i nie szukalem na forum

kasiawa
31-07-10, 16:35
Termostat pewnie stoi i tyle :)

palermo444
31-07-10, 16:43
i to tylko to moze byc przyczyna ?

kasiawa
31-07-10, 16:51
Osobiście sprawdziłabym:
- termostat (czy otwiera duży obieg, sprawdź czy węże do chłodnicy robią się gorące),
- pompę wody,
- chłodnicę.

palermo444
31-07-10, 16:53
chłodnica jest nowa tydzień temu robiona pompa wody z rozrzadem tez byla podobno robiona tak gosciu mowil i zapewnial mnie

kasiawa
31-07-10, 16:55
No to może czujnik temperatury cieczy jest zepsuty :)

palermo444
31-07-10, 16:57
a jak to sprawdzic czy to on ?? wydaje mi sie ze wentylator sie nie wlacza napewno

kasiawa
31-07-10, 16:59
No to podłącz go na krótko do aku i będziesz wiedział czy działa czy nie :)

palermo444
31-07-10, 17:00
jest mozliwosc ze uszczelka pod glowica ?

kasiawa
31-07-10, 17:00
Może być wina UPG, sprawdź czy węże wodne są twarde. Wykręć korek ze zbiorniczka i przygazuj trochę, jeśli wyrzuci płyn to może to być UPG na 90%.

palermo444
31-07-10, 17:02
nie wiem ile bylo jak zalali plyn ale jak teraz patrzylem to zbiorniczek jest mokry na okolo wiec cos wycieklo i pelny po brzegi

kasiawa
31-07-10, 17:04
Sam korek od zbiorniczka też mógł paść. BTW edytowałam poprzedni post bo nie doczytałam że jednak płynu przybywa a nie ubywa :)

palermo444
31-07-10, 17:05
tak tak raczej nic nie ubylo wrecz przybylo

jak jechalem szybciej to sie schlodzil w miare ale na postoju nie da rady

kasiawa
31-07-10, 17:07
Mówię Ci, sprawdź sam wentylator, sprawdź te węże czy są twarde mocno, sprawdź czy jak przygazujesz to wyrzuci płyn, jeśli będą te dwie ostatnie rzeczy to masz walniętą UPG.

palermo444
31-07-10, 17:10
czyli jak wywali plyn po przygazowaniu to uszczelka :(:(:(:( ??? no no wentylator sprawdze

kasiawa
31-07-10, 17:16
Dokładnie, wtedy będziesz musiał się zainteresować uszczelką :)

jasiek09
31-07-10, 17:23
a nie łatwiej najpierw sprawdzić czy dolny i górny wąż jest gorący gdy się tak przegrzewa żeby wykluczyć termostat?AAA tak wogóle to mi się wydaje że gość który sprzedawał ten samochód miał już taki problem wcześniej i dlatego żeby wykluczyć czy to napewno uszczelka pod głowicą wymienił chłodnice i pompę wody bo to tańsza zabawa a jak zobaczył że nie pomaga to sprzedał...... ???

palermo444
31-07-10, 17:35
koszt uszczelki pod glowica to bedzie okolo 750 zł gdzies tyle nie ? calosc juz

rider143
31-07-10, 17:40
koszt uszczelki pod glowica to bedzie okolo 750 zł gdzies tyle nie ? calosc juzchyba w ASO:p

palermo444
31-07-10, 17:43
a normalnie ile ? ile sie pomylilem :)

rider143
31-07-10, 17:52
Ciężko podzwonić po warsztatach w okolicy i zapytać o ceny?
Wymiana UPG to zazwyczaj ok 200zl, napewno da się taniej jak i drożej. Sama UPG nie więcej jak 200zl w ASO + zabielenie głowicy ok 50zl + jakieś tam simmeringi, uszczelki, także w 500zl powinieneś się zmieścić.

kasiawa
31-07-10, 19:33
Według mnie, jeśli to będzie UPG to robić głowicę tak jak już powinno się to robić, splanować, kupić oem uszczelkę (ta u kolegi Dzida kosztuje 199zł z tego co pamiętam) ewentualnie Goetze, albo Elring (chociaż lepiej oem wg mnie), zrobić uszczelniacze i dopiero to składać :) Koszt to około 400zł wzwyż w zależności od regionu i warsztatu.

jerzynew
01-08-10, 11:18
TAKOMA jakosciowo na rowni z ELRING? uszczelka ci padła grzeje płyn i wywala, pewnie jak ostygnie to płynu nie bedzie tyle co poprzednio

palermo444
01-08-10, 18:44
patrzylem dzis i na zimnym silniku woda ze zbiorniczka wrocila do obiegu ubylo jej sporo ze zbiorniczka ....... wiatrak dziala jak na krótko sie podepnie wiec czujnik w takim razie ?

analyzer64
01-08-10, 19:27
Kolego jeśli ubywa Ci płynu to nie jest tak do końca tylko wina czujnika, ale i, co wiele na to wskazuje, uszczelki pod głowicą, sprawdziłeś to co było pisane?

palermo444
01-08-10, 19:39
plynu jest pomiedzy mini a max tylko jak sie zagrzal to go przybylo w zbiorniczku a jak silnik ostygl to go ubylo w oleju nie ma masla

jasiek09
01-08-10, 23:40
ile przybyło 1cm,2cm ? czy aż pod korek i wywaliło coś jeszcze na zewnątrz?

palermo444
01-08-10, 23:59
powiem ci ze pod korek prawie :(:(:( bylo na okolo mokro tylko nie iwme czy wywalilo poza zbiorniczek czy to pozostalosci po wymianie chlodnicy

Yotomeczek86
02-08-10, 11:37
Może układ jest zapowietrzony?

palermo444
02-08-10, 12:09
zapowietrzony układ sie grzeje ? teraz jak stanolem to patrze a w zbiorniczku wyruwnawczym pojawily sie babeli i caly czas wylatywaly ........ wiec czy mam zapowietrzony uklad ?

Yotomeczek86
02-08-10, 12:33
Spróbować odpowietrzyć układ to nie jest trudne, a przekonasz się czy to nie była tego wina. Jak odpowietrzyć układ jest to napisane tutaj : http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?47368-Potworny-problem-z-p%B3ynem-ch%B3odniczym.

uczak
02-08-10, 12:35
Tez mialem podobna sytuacje ;] i okazalo sie ze mialem nie dokrecony bezpiecznik " Option " i nie bylo napiecia ;] przez to wiatrak sie nie krecil i gotowal sie plyn w chłodnicy

jasiek09
02-08-10, 12:55
śmiało można powiedzieć teraz że masz do wymiany uszczelkę pod głowicą

analyzer64
02-08-10, 23:37
Jeśli lecą Ci bąbelki to niestety ale to jest UPG, a nie zapowietrzony układ. I skoro tak jest to sądzę, że i węże "wodne" musisz mieć strasznie twarde bo w układzie jest duże ciśnienie z powodu uszkodzonej uszczelki.

matss17
06-04-15, 18:36
Podpinam sie pod temat, U mnie wskazówka wędruje na czerwone pole kiedy jade pod góre.. nastepnie wraca na swoje miejsce bo wentylator go schładza, nie trwa to długo bo za chwile znow do gory. Wymienilem termostat, rozrząd w tym pompe wody. Dwóch mechaników twierdzi że nic nie wskazuje na uszczelke pod głowicą. Samochód nadal sie grzeje. wąż od chłodnicy górny jest gorący i twardy. dolny miękki i letni. nawet kiedy włącza sie wiatrak dolny wąż nadal jest letni i miękki a górny twardy i gorący. Co radzicie :/??

rooter666
07-04-15, 09:26
nawet kiedy włącza sie wiatrak dolny wąż nadal jest letni
to bardzo zle, termostat zacięty prawdopodobnie.

palermo444
07-04-15, 10:10
Nie chce krakac ale zalatuje uszczelka pod głowica

Inside4
07-04-15, 10:47
Dwóch mechaników twierdzi że nic nie wskazuje na uszczelke pod głowicą.
Po czym to stwierdzili? Zobacz na korek wlewu oleju czy jest jakaś maź, sprawdz płyn w zbiorniczku czy jest czysty, czy ma np. tłuste oczka.
Spróbuj wymienić korek na chłodnicy. Jak masz stary termostat to zrób test w domu. Włóż do wody i zagotuj. Termometrem sprawdz przy jakiej temperaturze się otwiera.
Jak to nie pomoże to podjedz do dobrego mechanika i szybko zrobi odpowiedni test. A no i zobacz czy kopci.

matss17
07-04-15, 13:38
Odkrecilem korek od chłodnicy , i wlazlo pol litra plynu, odkad wlalem, jak reka odjal, problem grzania zniknal. Niepokoi mnie gdzie sie podzial plyn. Podejrzewam ze mechanik nie odpowietrzyl po wymianie pompy.
Za godzinke wpadnie do mnie kumpel z przyrządem do sprawdzania zawartosci spalin w płynie ;-) Napisze co wyszlo.

matss17
07-04-15, 20:23
Płyn w testerze zmienił kolor, co oznacza że uszczelka :/