Zobacz pełną wersję : Manual - wymiana sworznia wahacza górnego.
Koszt to ok 100 zł za dwa sworznie + czas ok 1-1,5 godziny na strone.
Wcześniej pisałem o zdejmowaniu amora ale dzisiaj zakladałem drugi sworzeń i faktycznie nie trzeba ruszac amora. Jest troche mniej porecznie ale nie jest zle.
Przede wszystkim trzeba się zaopatrzyć w sworzeń (koszt ok 50zł). Bardzo wskazany odrdzewiacz, imadło, drobny papier scierny.
1. Tak to wyglada przed. Podnosimy auto i zdejmujemy koło.
http://nowy.republika.pl/1.jpg
2. Zdejmujemy zawleczke i odkrecamy śrube.
http://nowy.republika.pl/4.jpg
3. Odkrecamy dwie sruby trzymajace wahacz. Śruby są wewnatrz komory silnika.
http://nowy.republika.pl/2.jpg
5. Odkrecamy dwie śruby na wahaczu jako ze wahacz to czesc zamknieta dookola amora. Moze da sie zdjac wahacz bez rozkrecania go ale mi sie nie udało.
http://nowy.republika.pl/6.jpg
http://nowy.republika.pl/8.jpg
6. Odpowiednio wczesnie warto potraktować sworzen jakims odrdzewiaczem lub czymś innym do odblokowywania zapieczonych czesci.
http://nowy.republika.pl/7.jpg
7. Zdejmujemy zawleczke która zapobiega wysunięciu sie sworznia. Ja dodatkowo sciagnalem ta gume ale nie wiem czy trzeba.
http://nowy.republika.pl/5.jpg
8. Odkręcamy imadło tak żeby wahacz opierał sie o łapy imadla ale łeb sworznia miał gdzie wyjść. Walimy w śrubę młotkiem. O dziwo wychodzi całkiem ładnie. Warto postukać wiecej ale słabiej niz pieprznąć i pogiąć wahacz.
http://nowy.republika.pl/10.jpg
9. Czyścimy gniazdo sworznia drobnym papierem sciernym, smarujemy smarem albo innym poślizgiem i wkładamy nowy po uprzednim zdjeciu zawleczki i gumy osłaniajacej. Zwracam uwage na koniecznosc zachowania ostroznosci zeby piasek nie dostal sie do smaru bo zywotność sworznia znacznie się skróci.
http://nowy.republika.pl/11.jpg
10. Teraz wciskamy nowy sworzeń. Ja delikatnie, wiele razy stukalem na brzegach łba sworznia zeby równomiernie wchodził. Lepszym rozwiązaniem jest rura której srednica jest troche mniejsza niz sworznia w najszerszym miejscu i walac w rure sworzeń wchodzi równomiernie. Nie radze walic centralnie w łeb sworznia bo sie zniszczy. Zwracam uwage na nacięcie na sworzniu. To nacięcie ma być do zewnątrz (w strone koła) bo jak zauważycie on rusza sie na boki a mniej w przód i tył. Jest to bardzo ważne bo jak sie zle załozy to przy pierwszym wiekszym ugięciu amora szlag trafi sworzeń.
http://nowy.republika.pl/12.jpg
11. Zakładamy zawleczke, gume i wio do furmanki zakladac z powrotem.
Fajna fotorelacja :) Powiedz mi tylko, po co wyjmowales amortyzator? :roll:
Dzięki za manual. Możesz podać jakieś namiary na ten sworzeń ( producent; gdzie można go dostać)?
Fajna fotorelacja :) Powiedz mi tylko, po co wyjmowales amortyzator? :roll:
Bo te dwie śruby sa nie do podejscia kluczem oczkowym a tylko takie mialem.
[ Dodano: Sro 01 Lis, 2006 ]
Dzięki za manual. Możesz podać jakieś namiary na ten sworzeń ( producent; gdzie można go dostać)?
Producent Fortuna Line i jest do dostania w JC Auto. jak bedziesz pytal to podaj numer katalogowy Fortuny (Z-3617) bo jacys nieprzytomni sa i jak zapytalem o sworzen to mowili ze nie ma a jak powiedzialem nr katalogowy to nagle sie znalazl i tak w trzech oddzialach (w dwóch mieli taka pozycje ale brak na stanie).
Podejrzewam ze dostaniesz w sklepach z czesciami do japoncow. Nie wiem jak inne, czy nie bedzie problemow z zalozeniem, czy beda pasowaly itp.
Podpowiem że zamiast rospinać amora i rozkręcać wachacz aby go wyjąć wystarczy zbić tę blachę za którą trzymasz na 5 fotce. Jest na wieloklinie i lekko schodzi. To taka mała sugestia w tej sprawie ale każdy niech robi jak woli. Pozdrawiam
Podpowiem że zamiast rospinać amora i rozkręcać wachacz aby go wyjąć wystarczy zbić tę blachę za którą trzymasz na 5 fotce. Jest na wieloklinie i lekko schodzi. To taka mała sugestia w tej sprawie ale każdy niech robi jak woli. pozdrawiam
Wlasnie sie zastanawialem czy ta blacha schodzi. W kazdym razie stuknalem w nia i nic ale mialem niewielkie pole manewru wiec ciezko bylo sie dostac do niej.
S3kawek, czy ten nowy sworzen tez ma otworek na zawleczke do ogrinalnej nakretki czy przykreciles samokontrujaca?
S3kawek, czy ten nowy sworzen tez ma otworek na zawleczke do ogrinalnej nakretki czy przykreciles samokontujaca?
Jeden i drugi (rozne firmy) nie mial zawleczki. A szkoda bo to zawsze bezpieczniej wyglada a tak jeszcze dla pewnosci zerkam tam czy jest ok :D
Ja zmienialem teraz amorki i poniewaz zawleczki szlag trafil, to wahacz przykrecony jest nakretka samokonrtujaca wlasnie i mam obawy czy sie nie odkreci.
Ja zmienialem teraz amorki i poniewaz zawleczki szlag trafil, to wachacz przykrecony jest nakretka samokonrtujaca wlasnie i mam obawy czy sie nie odkreci.
Wiesz, mysle ze nie. W sumie na ten sworzen duze siły nie działają bo wahacz jest ruchomym elementem i jakiegos szarpania i naprężen nie ma.
Zawsze mozna przecinakiem strzelić po gwincie i juz sie nie odkreci.
Dzieki, uspokoiles mnie troche. Ale jednak przy najblizszej okazji kupie te zawleczki i zaloze orginalne nakretki :)
Dzieki, uspokoiles mnie troche. Ale jednak przy najblizszej okazji kupie te zawleczki i zaloze orginalne nakretki :)
Ale jak zalozysz zawleczke, przeciez w śrubie jest dziura w oryginalnym sworzniu? No zawsze mozna zrobic takia dziure ale trzeba demontowac wahacz.
Sworznie mam orginalne, do czasu :)
Sworznie mam orginalne, do czasu :)
Aaa, teraz rozumiem. Zmienialem amory a potem na sworznie nie zakladales juz tych zawleczek :D
Dokladnie :) Balem sie, ze nakretka bez zawleczki moze sie odkrecic na stolecznych dziurach, wiec zalozylem samokontrujace.
Czemu nie wpadasz na spoty "5D/Aero/i nie tylko" ?
Dokladnie :) Balem sie, ze nakretka bez zawleczki moze sie odkrecic na stolecznych dziurach, wiec zalozylem samokontrujace.
Czemu nie wpadasz na spoty "5D/Aero/i nie tylko" ?
A no nie wiem własnie :D
Trzeba bedzie nadrobić.
Trzeba bedzie nadrobić.
Mam nadzieje :twisted:
Kawał dorej roboty, zeby tylko nie okazala sie nie potrzebna jak ten sworzen z Jc po 3 000km da ciala jak to sie bardzo czesto zdarza z czescimai z tego sklepu ;) Mozna by bylo poszukac czy inne firmy robia taki sworzen np jeżeli okazlo by sie że firma 555 ma takie cos w swojej ofercie to ślepo wszedł bym w taki temat
Kawał dorej roboty, zeby tylko nie okazala sie nie potrzebna jak ten sworzen z Jc po 3 000km da ciala jak to sie bardzo czesto zdarza z czescimai z tego sklepu ;) Mozna by bylo poszukac czy inne firmy robia taki sworzen np jeżeli okazlo by sie że firma 555 ma takie cos w swojej ofercie to ślepo wszedł bym w taki temat
Ktoś chyba pisał na forum ze ma sworznie 555 ale ja nie znalazłem a chciałem zainwestowac wlasnie w 555.
Jak da ciała to kupie całe wahacze 555.
Zadna robota nie jest niepotrzebna jeżeli czegoś uczy :D
macie jakies namiary na Fortuna Line - inne niz te na stronce bo za groma nie mogę się dodzwonić i mail mi zwraca..
pzdr
macie jakies namiary na Fortuna Line - inne niz te na stronce bo za groma nie mogę się dodzwonić i mail mi zwraca..
pzdr
Strona FL jest tak średnio oktualna. W tego co widac na stronie to jedynymi dystybutorami sa ABC Auto i JC Auto ale w wawie ABC zostala przejeta przez JC ale nie wiem czy wszystkie w polsce czy tylko w warszawskim przypadku tak sie stało. Wejdz na strone JC i tam znajdziesz najblizszy sklep.
Wlasnie dzwonilem do sklepu zajmujacego sie sprzedarza wysylkowa czesci samochodowych z zapytaniem o sworznia gornego wahacza. Z uzyskanych informacji dowiedzialem sie, ze taki sworzen firmy 555 kosztuje 37zl. Jak myslicie, czy to czasem nie za malo? Czy to aby TA firma? Dodam moze, ze jak zapytalem jakiej firmy jest wahacz, to uzyskalem odpowiedz, ze "chyba jakiejs (firmy) 555"
servee mozesz podac namiar na ten sklep
Wlasnie dzwonilem do sklepu zajmujacego sie sprzedarza wysylkowa czesci samochodowych z zapytaniem o sworznia gornego wahacza. Z uzyskanych informacji dowiedzialem sie, ze taki sworzen firmy 555 kosztuje 37zl. Jak myslicie, czy to czasem nie za malo? Czy to aby TA firma? Dodam moze, ze jak zapytalem jakiej firmy jest wahacz, to uzyskalem odpowiedz, ze "chyba jakiejs (firmy) 555"
Hmm, sworzen 555 za 37 zł. Byłbym bardzo ostrożny, ciezko w to uwierzyć. Obawiam sie ze to jakies chinskie podrobki.
servee mozesz podac namiar na ten sklep
Nie pamietam jaka to byla strona, ale jak ja tylko znajde, to podam linka. Przegladarka nie zapisuje mi historii, wiec nie mam nawet jak wygrzebac.
Zastanawiam sie tez nad sworzniem firmy Fortuna Line. Co o nim sadzicie? Mozna go kupic za 46 zl i za przesylke nie musze placic, bo znalazlem go u mnie w Kraq.
servee mozesz podac namiar na ten sklep
Nie pamietam jaka to byla strona, ale jak ja tylko znajde, to podam linka. Przegladarka nie zapisuje mi historii, wiec nie mam nawet jak wygrzebac.
Zastanawiam sie tez nad sworzniem firmy Fortuna Line. Co o nim sadzicie? Mozna go kupic za 46 zl i za przesylke nie musze placic, bo znalazlem go u mnie w Kraq.
Ja mam załozoną Fortuna line. O trwalosci sie nie wypowiadam bo mam je od 2 miesiecy ale całkiem fajnie pasują z tym ze ciezko zawleczka wchodzi bo gniazdo wahacza jest za długie o milimetr (albo sworzen za krótki) ale tragedii nie ma.
servee mozesz podac namiar na ten sklep
www.doaut.pl ale niestety 555 maja tylko w komputerze, na magazynie podobno sa sworznie calkiem innej firmy
[ Dodano: Wto 19 Gru, 2006 ]
Troche podzwonilem wczoraj i dzisiaj w sprawie tych sworzni i dowiedzialem sie kilku ciekawych rzeczy. Jesli mozecie to je zweryfikujcie. I tak...
1. Fortuna Line jest firma "pakujaca" sworznie (inne czesci pewnie tez) innych firm i sprzedajacym pod swoim logiem. Wynikalo by z tego, ze to jakiej jakosci dostaniemy sworzen zalezy od przypadku (rozny producent, rozna jakosc i trwalosc sworznia).
2. Podobno nie mozna kupic sworznia wahacza firmy 555. Z tego co sie dowiedzialem od kilku osob, to oni sprzedaja cale wahacze razem ze sworzniem. Ale na ten temat to juz rozne wersje slyszalem. Jesli mielibyscie symbol samego sworznia od 555 to podajcie go.
mam pytanko czy wam podczas zakładania nowego sworznia wszedł on wam luźno czy musieliście go wbijac..??? bo u mnie wszedł luźno i nawet po założeniu zawleczki dało nim rade cieżko bo cieżko ale szło krecic i tak np założyłem nacieciem w strone koła a on sam po przejazdzce ustawił sie o 30 stopni w prawo??? pytałem sie wielu mechaników i powiedzieli ze nie jest to normalne ale sie czasami zdarza i wtedy pozostaje albo przyspawac do wachacza (problem w tym ze sa tam plastiki i gumki które moga ale nie musza sie wypalic) albo wymiana całego wachacza! Informuje również tych co maja taki sam problem co ja (jak to powiedział mój znajomy mechanik jak chcesz życ to wymien go na nowy....!
U mnie sworzeń wchodził z lekkim oporem, miałem obawy czy aby nie zza lekkim?? zwłaszcza że stary wychodził ciężko i był punktowo przyspawany do wachacza było to pół roku roku temu (sworzeń jakiejś firmy TEKNOROT nawiasem mówiąc) jak narazie jest OK sworzeń górny bardziej pracuje na boki stąd to nacięcie odnoszące się do montażu, nie przenosi zbyt dużych obciążeń ale nie powinien się obracać w wachaczu bo go szybko szlag trafi!!! na twoim miejscu albo punktowo spawnąć albo cały wachacz ale to koszty 555 to około 200zł
mam pytanko czy wam podczas zakładania nowego sworznia wszedł on wam luźno czy musieliście go wbijac..??? bo u mnie wszedł luźno i nawet po założeniu zawleczki dało nim rade cieżko bo cieżko ale szło krecic i tak np założyłem nacieciem w strone koła a on sam po przejazdzce ustawił sie o 30 stopni w prawo??? pytałem sie wielu mechaników i powiedzieli ze nie jest to normalne ale sie czasami zdarza i wtedy pozostaje albo przyspawac do wachacza (problem w tym ze sa tam plastiki i gumki które moga ale nie musza sie wypalic) albo wymiana całego wachacza! Informuje również tych co maja taki sam problem co ja (jak to powiedział mój znajomy mechanik jak chcesz życ to wymien go na nowy....!
Nie ma prawa sie ruszać. Sworzen nie jest symetryczny. Na łbie sworznia jest naciecie które ma być w strone koła. Jezeli sie przekreci to przy mocniejszym bujnięciu szlag trafi sworzen a przy odrobinie "szczescia" gałka moze wypasc ze swojego miejsca i kaplica.
Fajna fotorelacja :) Powiedz mi tylko, po co wyjmowales amortyzator? :roll:
bo inaczej na zamienisz
ja tez mialem problem z lewym sworzniem wymieniłem go na nippona za 50 zl, stary wychodził ciezko i nowy rowniez nie chcial wejsc, potem sie napawało i sie jezdz. juz mam na nim 1200km i jest narazie git.
bo inaczej na zamienisz
Misiu ptysiu a wyjmowales kiedys sam wahacz? :)
okayplayer
15-02-07, 14:11
super manula będe miał na przyszłość i oby więcej takich opisów z podziękowaniem dla autora
ariadna111
20-03-07, 19:34
Panowie znalazłam ten sworzeń w Inter Carsie, sworzeń górny wahacza prawego firmy GMB. Tylko nie jestem zorientowana czy on wart zachodu, jakoś nie mogę skojarzyć firmy, coś dzwoni ale nie wiem czy dobrze. Może ktoś rzucić jakieś info w temacie.
Dowiedziałam się też, że możliwe jest aby dostać sworznie "555" tylko akurat do mojej budy katalog nie przewiduje, a ja nie wiem czy z innych bud (tutaj w sklepie wspominali coś o MA, MB??) będą pasowały. Po prostu nie jestem na tyle w temacie i nie wiem czy zawieszenie w angielkach było żywcem brane z 5gen.?
adriana111 moim skromnym zdaniem GMG to lipa, bo zakładane miałem je od. 15tyś. temu(też from inter-cars) a czasami odważy się przypomnieć o sobie i zaskrzypieć :/ nie wymieniałem jeszcze sworzni dolnych, ale wydaję mi się, że to ponownie górny i to znów w lewym kole :djablek:
pozdrawiam
Panowie znalazłam ten sworzeń w Inter Carsie, sworzeń górny wahacza prawego firmy GMB. Tylko nie jestem zorientowana czy on wart zachodu, jakoś nie mogę skojarzyć firmy, coś dzwoni ale nie wiem czy dobrze. Może ktoś rzucić jakieś info w temacie.
Dowiedziałam się też, że możliwe jest aby dostać sworznie "555" tylko akurat do mojej budy katalog nie przewiduje, a ja nie wiem czy z innych bud (tutaj w sklepie wspominali coś o MA, MB??) będą pasowały. Po prostu nie jestem na tyle w temacie i nie wiem czy zawieszenie w angielkach było żywcem brane z 5gen.?
Faktycznie w katalogu IC były sworznie 555 ale tylko w katalogu. Nikt nie potwierdził istnienia takich sworzni. Wahacze 555 faktycznie sa ale tylko IC (a raczej ich katalog) twierdzi ze takowe są.
O w/w sworzniach sie nie wypowiadam bo ich nie znam.
okayplayer
22-03-07, 22:13
Poleciał mi właśnie sworzeń wahacza górnego po prawej stronie i polecają mi wymianę całego wahacza z firmy 555 za 222 pln + 50 pln robo bo odradzają mi wymianę samego sworznia i co Wy na to?
ja wymieniałem 2 tys temu za 40 zł poki co ok tylko trzeba było przyspawac do wachacza bo był luzny wszedł za lekko, proponuje poszukac kogos kto regeneruje ja nastepnym razem tak bede robil zawozi sie wachacz i po kłopocie gosc ze starego robi nowy i wytrzyma na pewno dłuzej niz podróbki. W Poznaniu gosc bierze 50 zł za strone
ariadna111
22-03-07, 22:36
Kupiłam jednak ten sworzeń GMB na dniach będę się zabierać za jego wymianę i jeśli podejdzie i zahula to skrobnę co i jak aby było dla potomnych ;)
A to GMB to Japan.
a czemu mialo by nie hulac ?? , ja tez ostatnio wymienialem, ciekawe ile tak sie pojezdzi:-/
ale za 35zl(tyle dalem) to moge sobie to co pol roku wymieniac :d (ahh.. zeby tak wszystkie czesci kosztowaly takie grosze...)
Poleciał mi właśnie sworzeń wahacza górnego po prawej stronie i polecają mi wymianę całego wahacza z firmy 555 za 222 pln + 50 pln robo bo odradzają mi wymianę samego sworznia i co Wy na to?
Z wymianą całego wahacza to sobie dziecko poradzi. Szkoda wydawać 100 zł na coś co zrobisz pod blokiem za pomocą podstawowych narzędzi.
Poleciał mi właśnie sworzeń wahacza górnego po prawej stronie i polecają mi wymianę całego wahacza z firmy 555 za 222 pln + 50 pln robo bo odradzają mi wymianę samego sworznia i co Wy na to?
ja kupilem taki wahacz za niecale 200pln :d sam go nie wymienisz? przeciez to jest proste :aloha:
okayplayer
23-03-07, 12:22
z wymiana samego wahacza nie będzie problemu chce znać Wasze opinie na temat wymiany samych sworzni wbijanych do starych wahaczy bo słyszałem ze jedne wchodzą na wcisk a drugie niemalże wpadają a wtedy robota na marne bo znowu sie spier....
z wymiana samego wahacza nie będzie problemu chce znać Wasze opinie na temat wymiany samych sworzni wbijanych do starych wahaczy bo słyszałem ze jedne wchodzą na wcisk a drugie niemalże wpadają a wtedy robota na marne bo znowu sie spier....
Sworzeń powinien wchodzić ciężko. Jeżeli nie możesz namierzyć sworzni których już ktoś próbował i było ok, to po prostu wymontuj wahacz, pojedź do sklepu i przymierz. Prosto i skutecznie. Jeżeli nie masz takich możliwości bo sworzeń kupujesz np w sieci to poproś żeby sprzedający uzbroił się w suwmiarkę i obadał ile ma średnicy a potem porównaj z tym co masz na aucie (kawałek wystaje wiec powinno być łatwo).
okayplayer
24-03-07, 08:39
generalnie gość z Japan Serwis w Ząbkach powiedział, żeby lepiej nie wymieniać samego sworznia, oczywiście może dać namiar do gościa który regeneruje sworznie w Zielonce ale nie poleca bo chodzą różne opinie, mam obawy co do wymiany samego sworznia i zdecydowałem się na zakup całego sworznia firmy three five, ja wiem do czego zmierzasz i w pełni Cię rozumiem - wymienić sam sworzeń to mniejszy koszt ale czas który tracę w moim przypadku w pełni bilansuje te koszty
jeslo sam to robisz to pamietaj o odpowiednim momencie dokrecanie, a jesli robisz to w warsztacie to zadaj panu pytanie czy wie jakim momentem sie dokreca swozen w hondzie...
to bardzo wazne!!
P.S info dla Ciebie 50-60Nm
okayplayer
24-03-07, 09:04
dziekuje za informacje wymieniłem cały wahacz i mam spokoj na jakiś czas a teraz czeka mnie wymiana maszet bo już pękają ale to już inny rozdział w historii hanki
oryginalne sworznie w hondzie pod Radomiem są po 60zł, po co wydzwaniać po IC i kupować jakieś badziewie.....???
ariadna111
24-03-07, 23:23
Panowie tak wyglada ten sworzeń po osadzeniu w wahaczu. Jest już zamontowany, wszystko spasowało ale wciąż mam jakieś "ale", więc pytam czy u Was też tak to wyglądało?
http://images20.fotosik.pl/162/89ddae944ed1cf75m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=89ddae944ed1cf75)
Oczywiście poszła na to jeszcze osłona.
nie jestem pewien ale chyba miałem trochę mniej smaru ale to subiektywne moje odczucie na hamowni nie byłem i wykresów nie mam ;)
Panowie tak wyglada ten sworzeń po osadzeniu w wahaczu. Jest już zamontowany, wszystko spasowało ale wciąż mam jakieś "ale", więc pytam czy u Was też tak to wyglądało?
Obrazek (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=89ddae944ed1cf75)
Oczywiście poszła na to jeszcze osłona.
Jest ok, zawleczka ładnie weszła. Smar jak smar, raz jest go więcej a raz mniej i tym bym się zupełnie nie przejmował. Tylko pamiętaj żeby nacięcie na łbie było w odpowiednią stronę.
P.S. Kobieta która potrafi takie rzeczy robić to skarb :d
Ja dzwoniłem pare dni temu do Hondy w Wielogórze k.Radomia. Sworzen kosztuje 80zł, oczywiscie zaproponowali mi sprzedaż całego wachacza za 250zł.
a tak marginesie , czy łatwo jest wyjąc sworzeń ze zwrotnicy ? czy trzeba uzyc wyciskacza do swożni? :szukaj:
U mnie poleciął z prawej i mam zamiar wymienic tylko sworzen bo nie mam kasy na cały wahacz
w lokalnym sklepie moto koleś zapropnował mi cały wachacz górny RTS - hispania za 165 zika
Trochę zaktualizuje wątek bo pojawiły się nowe fakty. Podawałem Wam że z lewej mam Fortuna Line a z prawej innej firmy. Tak się złożyło że przy zmianie końcówek drążków dowiedziałem się że fortuna line to straszny shit, porównywalny z badziewiem z chin. Niedługo po zmianie końcówek drążków znowu zaczęło stukać więc pojechałem na badanie zawieszenia i wyszło że lewy sworzeń (Fortuna Line) jest do wymiany. Zakładałem go 10 miesięcy temu i zrobiłem na nim dwadzieścia pare tysięcy km.
Dlatego radzę kupować coś bardziej sensownego i przestrzegam przed FL.
No mnie czeka nie dlugo taka operacja... Zobaczymy czy dam rade z manualem :D
No mnie czeka nie dlugo taka operacja... Zobaczymy czy dam rade z manualem :D
Na allegro można kupić za 180 zł cały wahacz 555 lub za 140 Yamato. Jeżeli się zdecydujesz na sam sworzeń to kupuj dobre.
Kurde już nikt nie sprzedaje dobrych swożni. Ja kupilem w JC cały wahacz za 180zl na swożniu miał wytłoczone logo firmy 555. Podobno nawet serwisy hondy u nich kupują. Wahacz miał byc super złożony przez fachowców a okazalo sie że śruby były odwrotnie zamontowane-łbami do środka zamiast na zewnątrz. To bezczelny hit marketingowy szprzedają od razu cztery częsci (swożen, dwie tulejki, i wahacz czyli niepotrzebny kawł blachy :/ )
Na wiosne przynajmniej nie było nigdzie samych swożni 555 a już zdrugiej strony psuje mi sie swożen. Mam nadzieje , ze minęła im już wiosenna głupawka cenowa i kupie sam swożen.
Nie wiem ile w tym prawdy ale kilku mechaników w tym jeden znajomy odradzali mi wymianę samych swożni.
MALIK szczerze mówiąc niewiele zrozumiałem z tego co napisałeś.
Jak szukałem sworzni do siebie to też nie mogłem trafić na 555 i w końcu kupiłem jakieś gówno, co teraz pokutuje. Generalnie nie znalazłem nigdzie dowodu że górne sworznie 555 w ogóle istnieją. Sworznie dolnego wahacza są bo mam w domu i czekają aż dotychczasowe zaczną się odzywać.
GIZMOON Nikt do tej pory nie potrafił mi uzasadnić dlaczego. Fabrycznie wahacz składa się z tulej, zaczepów, samego wahacza i wbitego sworznia. Stary wybijam, nowy wbijam i jeżeli wchodzi ciasno to na prawdę nie widzę przeciwwskazań do takiej wymiany. A to że może się wypiąć jest śmieszne bo z góry sworzeń ma solidny łeb a z dołu ma śrubę z zawleczką więc jedyna możliwość wypięcia to wyskoczenie kulki z gniazda sworznia zakładając że sworzeń to chińskie "nie wiadomo co" z cyny ale czy kupując takie samo gówno w postaci całego wahacza pod marką JC prawdopodobieństwo wypięcia nie jest takie samo? Jest i to nawet większe, bo oprócz wypięcia na sworzniu może dodatkowo dojść przy tulejach.
Nie wiem ile w tym prawdy ale kilku mechaników w tym jeden znajomy odradzali mi wymianę samych swożni.
chyba nie wiele w tym prawdy skoro wielu z nas zakladalo je samemu lub u mechanika i eszystko chula, po za tym tak jak s3kawek napisal tam nie ma sie co zepsuc, jak swozen nie wchodzil luzno to bedzie ok.
MALIK szczerze mówiąc niewiele zrozumiałem z tego co napisałeś.
Kiedys były w sprzedazy swożnie 555. A teraz już są same komplety. Wahacze nie psuły się często (chyba ze przydzwonisz) i sprzedawało sie ich mniej. Czesciej lecą swożnie. No to więc firma wbija je w wahacze i zakłada tuleje gumowo metalowe i tym samym sprzedaja od razu 4 częsci. Znawcy radzą , że lepiej wymienic cały wahacz złożony fabrycznie przez fahowców. A do skręcenia dwuch srub kluczem 13 i wbicia stożka w gniazdo stożkowe to nie trzeba wielkiego fachowca. Połączenie stożkowe jest od lat stosowane w przemyśle mechanicznym to żadna nowośc. Połaczenia takie są bardzo proste w wykonaniu, same sie centruja i zaciskaja.
Może jak pozbędą sie zapasów magazynowych wahaczy to znów znajda sie w sprzedaży same swożnie. Pracuje w przemysle maszynowym i wiem , że robi sie takie manewry
Kurde już nikt nie sprzedaje dobrych swożni. Ja kupilem w JC cały wahacz za 180zl na swożniu miał wytłoczone logo firmy 555. Podobno nawet serwisy hondy u nich kupują. Wahacz miał byc super złożony przez fachowców a okazalo sie że śruby były odwrotnie zamontowane-łbami do środka zamiast na zewnątrz. To bezczelny hit marketingowy szprzedają od razu cztery częsci (swożen, dwie tulejki, i wahacz czyli niepotrzebny kawł blachy :/ )
Na wiosne przynajmniej nie było nigdzie samych swożni 555 a już zdrugiej strony psuje mi sie swożen. Mam nadzieje , ze minęła im już wiosenna głupawka cenowa i kupie sam swożen.
Eeee.. jak to nikt?
POLCAR (http://www.polcar.com) sprzedaje sworznie - i to 3ech firm/brandów
-noname H-213B
-TEKNOROT H-213
-POLCAR H-213Q
(i taka jest też kolejność cenowa)
W ogóle wszyscy znają Intercars, JCAuto a innych firm nie.........bo inne sprzedają do hurtowni/dystrybutorów/warsztatów i nie skupiają się na detalu (choć można kupić i w detalu)
noname H-213B
-TEKNOROT H-213
-POLCAR H-213Q
Ale czy te swożnie wytrzymają 120 000 km na polskich drogach (tak jak te z 555)??????
noname H-213B
-TEKNOROT H-213
-POLCAR H-213Q
Ale czy te swożnie wytrzymają 120 000 km na polskich drogach (tak jak te z 555)??????
Na dniach bede wymieniał na POLCARowe ale cóż... zanim zrobie 120 tyś aby zdać raport to pewnie samochód prędzej sprzedam ;)
zanim zrobie 120 tyś aby zdać raport to pewnie samochód prędzej sprzedam ;)
I PRZYBĘDZIE NAM NOWY KOLEGA KTÓRY BĘDZIE SZUKAŁ SWORZNI :)
zanim zrobie 120 tyś aby zdać raport to pewnie samochód prędzej sprzedam ;)
I PRZYĘDZIE NAM NOWY KOLEGA KTÓRY BĘDZIE SZUKAŁ SWOZNI :)
Ujmę to tak:
- no name nie polecam bo nie wiem co to jest ale wiem skąd
- Teknorot jest znaną i sprawdzoną marką i odsetek reklamacji jest liczony w setkach części procenta (oczywiście tu chodzi o reklamacje wad produkcyjnych)
- POLCAR wiem kto produkuje i gdzie ale nie mogę powiedzieć
Mogę powiedzieć za to że np. klocki hamulcowe pod brandem POLCAR to te same klocki, z tej samej fabryki w UK, które kupuje ogrom ludzi w ładnych pudełkach znanych marek (a to że z 2x drożej to inna sprawa). Jeżdżę na nich już ponad rok i jestem bardzo zadowolony.
noname H-213B
-TEKNOROT H-213
-POLCAR H-213Q
Ale czy te swożnie wytrzymają 120 000 km na polskich drogach (tak jak te z 555)??????
Zakładanie gówna się po prostu nie opłaca. Założyłem w październiku sworzeń Fortuna Line i właśnie dzisiaj wymieniłem cały wahacz bo sworzeń nie wytrzymał nawet roku a luz na nim był taki że aż strach. Poprzedni miał mniejszy luz a zrobił 140 tys.
Właśnie dzisiaj założyłem wahacz 555.
Zakładanie taniochy to najprostsza droga do ponownych zakupów i kolejnej roboty - nie warto.
Ten Teknorot to faktycznie chyba dobra firma, wymieniłem sworzeń ponad rok temu przejechałem ponad 20 tys i jak narazie żadnych stuków ani luzów
Dzisiaj wymieniłem cały górny wahacz i chcę tylko potwierdzić że faktycznie nie trzeba zdejmować amortyzatora aby wyciągnąć wahacz. Wybicie blachy która łączy elementy jest naprawdę łatwe, gorzej było z wybiciem sworznia z gniazda zwrotnicy, ale jakoś poszło. Dodam tylko jeszcze że łatwiej jest wybić sworzeń, gdy najpierw wyciągniemy wahacz z górnych mocowań.
Ja kupiłem hanke z rozdymanym sworzniem, a w sumie za całym wahaczem (sworzeń można było paluchem obruszać). Popatrzyłem z mechanikiem, trajektoria jc, kompletny wachacz 555 (po zniżce 145 zł), po pifku na łeb i fruwam.
Co do wymiany samego sworznia, można wpakować sam sworzeń Ale pod 1 warunkiem! Gniazdo sworznia nie może być rozdymane, sworzeń musi wchodzić ciężko, i nie ma prawa mieć luzu! Pamiętajcie, robicie to dla własnego bezpieczeństwa (choć znam i takiego debila, jak sworzeń był za luźno, przypłaszczył go z deka i przyspawał).
I u mnie nadszedł czas na wymianę sworznia wahacza górnego. Znajomy mechanik powiedział mi, że dobre częsci produkuje firma TRW - ma juz ktoś jakieś doświadczenia z tą firmą?
Popytałem dziś w kilku sklepach i w jednym mają dostępne sworznie firmy 555 w cenie 55zł - nr katalogowy to ponoć: J14000. Co o tym myślicie - jest to japoński oryginał?
Cena chyba normalna, u mnie w mieście za taki sworzeń*śpiewają 61zł.
Zastanów się czy nie lepiej wymienić cały górny wahacz. Niektórzy ponoć musieli przyspawać sworzeń do wahacza, bo był luźny po wstawieniu do starego wahacza. Na Allegro można dostać wahacze 555 za około 160zł, a obecnie widziałem że są*oryginalne hondy za 129zł. Ja kupowałem wahacz 555 u gościa o nicku MarcinJC.
Joł. Ziomek zapytaj mechaniora czy sworzeń sie wyrobił bo luźno lata, czy jest luźny w wahaczu. Jeśli sam się wyrobił to wymień sam sworzeń, jeśli lata w wahaczu to kup całe wahadło. Ja mam 555 i jestem super zadowolony, a co do oryginału za 129 to chyba za sam sworzeń (na rabacie 45% za wahacz 555 płaciłem 128zł, a oryginał w detalu widziałem w jc za ok 280zł).
Ps TRW sobie odpuśc, w poprzednim aucie łączniki padły po 3 tys km!
Joł. Ziomek zapytaj mechaniora czy sworzeń sie wyrobił bo luźno lata, czy jest luźny w wahaczu...
Słuszna uwaga, tego nie sprawdziłem, ale i tak chyba wymienię sam sworzeń, bo taniej, a w razie "w" przyspawać to nie problem. Dzięki za info.
P.S.
Szwagier wczoraj wymienił łącznik stabilizatora w Fordzie Focusie - właśnie na TRW - zobaczę jak się mu będzie sprawował.
ZYGMUNT NIE ODWALAJ MANIANY!!!!!!!!!!!!! przyspawac sworzen - oczadział? Wpierdzielisz się na łuku w dziurę, jak się wyrwie (pęknie) albo coś innego koło się położy to zobaczysz "bo taniej" - Odstaw kilka pif i kup wahacz (oczywiście jeżeli gniazdo jest już wyrobione), samego uchwytu później nie dostaniesz i zobaczymy czy będzie tak taniej?
hehe ;-) No właśnie wróciłem ze sklepów:-/ Chciałem zamówić sworzeń 555 i okazało się, że gostek się wczoraj nie dopatrzył i podał mi nr kat. sworznia dolnego(i żeby było śmieszniej, to dziś wyszło mu J14003, a nie J14000 jak wczoraj). Powiedział, że górnych sworzni 555 nie produkuje tylko całe wahacze - mają je za 160zł:-/ Byłem u mechanika i powiedział mi, że mam wyrobiony tylko sam sworzeń, a nie gniazdo wahacza, więc dlatego wolałbym wymienić tylko sam sworzeń. Cóż panowie doradzicie? Może macie jakieś namiary na sklep, gdzie mógłbym kupić sam sworzeń - dobrej firmy w dobrej cenie?:-)
ZYGMUNT NIE ODWALAJ MANIANY!!!!!!!!!!!!! przyspawac sworzen - oczadział? Wpierdzielisz się na łuku w dziurę, jak się wyrwie (pęknie) albo coś innego koło się położy to zobaczysz "bo taniej" - Odstaw kilka pif i kup wahacz (oczywiście jeżeli gniazdo jest już wyrobione), samego uchwytu później nie dostaniesz i zobaczymy czy będzie tak taniej?
kolego, powiedz mi czy widziales ten sworzen i jak jest zamontowany? montowales cos takiego?
nic ci nie wypadnie, to ze sie obraca nie spowoduje ze ci sworzen wyleci, konsekwencje tego beda ale innego typu. chodzi o to ze ten sworzen jest dosc zabudowany wewnatrz i moze sie ruszac raczej jak zawias(w jednej osi - z mala marginesem) i jesli sworzen sie obuci po prosu szybciej sie wyrobi i tyle, a spawanie(wystarczy punktowe) ma zadanie uniemozliwic obrut sworznia w gniezdzie.
ale oczywiscie nie widze przeciwskazan, ku wymianie na nowy wachacz.
Może macie jakieś namiary na sklep, gdzie mógłbym kupić sam sworzeń
ja kupowalem w sieci sklepuw JapanCars(przejechalem na nich 30tys km jest wszystko OK)
No wyobraź sobie że widziałem jak to wygląda, i nie powiedział bym że jest tak strasznie zabudowany. Inna sprawa to należy rozróżnić w jakim stopniu taki wachacz jest wyrobiony. Tak wogóle to jestem wielkim przeciwnikiem kombinatoryki (jak dla mnie spawanie w zawieszeniu się tu łapie), sam miałem obluzowany sworzeń w wachaczu i mam wymienione całe. Mój mechanik od kilkunastu lat naprawia auta i jak to zobaczył powiedział "nawet nie myśl".
Ps - na eibaszku hanka wygląda the best
SoZa tez nie lubie jak ktos cos zaczyna kombinowac, chodzi mi tylko o to, ze nie moge sie zgodzic z tym ze ten sworzen wyskoczy z zawiasu, obrucic tak ale nie wyskoczy... nie wyskoczy do dolu, bo kolnierz od gory jest duzy i za nic w swiecie nie wyjdzie ci przez wachacz. do gory tez nie wyjdzie bo z dolu znow masz przykrecona zwrotnice i tam to juz wogule nie ma opcji zebyc ona przeszla :/
powtorze ten spaw ma zapobiec obroceniu sie sworznia, nie sluzy temu by nie wylecial przez wachacz...
p.s. dopiero teraz zaskoczylem kim jestes, ale gdybym wczesniej skumal i tak by nie wplynelo na mojego poprzedniego posta :d no moze uzyl bym bardziej dyplomatycznych slow ;)
ciesze sie ze eibachy ci dobrze sluza ale chce jak najszybciej o tym zapomniec bo mi strasznie ich zal :(
Trochę się uparłem na wymianę samego sworznia(bo taniej), ale nie chcę też żeby było, że taniej znaczy gorzej. U mnie w sklepach za wszelką cenę chcą mi wcisnąć cały wahacz. Może jak im podam numery katalogowe, to coś wreszcie znajdą. Który więc towar polecacie, oceniając go w stosunku jakość - cena:
1. Polcar - H-213Q - 41,67zł
2. TEKNOROT - H-213 - 28.23zł
3. DELPHI - w jednym sklepie ok 55zł, w drugim ok 37zł (nie wiem w czym różnica?)
4. TRW - ok 75zł
5. LEMFORDER - ok. 75zł
P.S.
Założyłem wczoraj, tj. 14 lutego, 2 sworznie POLCAR-H213Q (35zł/szt.) - weszły pięknie, ale dopiero pod prasą i przy nacisku ok 3-4tony, więc chyba się nie obrócą ;-) Cała robota trwała może z godzinę, a mechanik skasował mnie na "aż" 25zł :-) Amortyzatora nie odkręcał, bo łatwo dała się zdjąć ta metalowa poprzeczka na wieloklinie. Mam teraz tylko nadzieję, że pojeżdżę na tym dłuższą chwilę.
Mam od dwóch lat sworzeń Teknorot przejechałem na nim ponad 30 tys. i jak na razie OK
Panowie, mam do wymiany dolny sworzeń z lewej strony. Chcę wymienić tylko sworzeń, bo mam też inne wydatki. Pytanie, wymienić tylko z jednej strony, tzn. ten uszkodzony, czy może wymienić z obu? Czy wskazane byłoby wymienić również drążek kierowniczy, końcówki drążków??
Z góry dzięks za odpowiedź!
Jezeli są w dobrym stanie to nie ma sensu ruszac, chyba ze sa juz zuzyte to wrto wymienic za jednym razem, swozen polecam firmy 555 nr J14003 w katalogu JC,dla auta civic mb27 1997 rok, koncówki drązków równiez 555 nr I14006 prawa i I14007 lewa...
Jezeli są w dobrym stanie to nie ma sensu ruszac, chyba ze sa juz zuzyte to wrto wymienic za jednym razem, swozen polecam firmy 555 nr J14003 w katalogu JC,dla auta civic mb27 1997 rok, koncówki drązków równiez 555 nr I14006 prawa i I14007 lewa...
Dzięki za info. Z zamierzonej wymiany dwóch sworzni dolnych wahaczy okazało się, że:
1. Do wymiany wahacz górny prawej strony
2. Do wymiany wahacz górny lewej strony
3. Nie można było wyjąć zapieczonego przegubu (to ponoć normalne w Hondach) mechanicy tak pukali młoteczkiem, że uszkodzili gwint; przetoczyli sworzeń i nacieli nowy gwint), ale mechanicy dali radę, przegub uratowany
Do kalkulacji dla wymieniających elementy zawieszenia:
założyli mi wahacze firmy QUINTON HAZELL (angielskie), ponoć dobre, w hurtowni nie było ponoć 555, koszt jednej sztuki 210 PLN, sworznie CTR, 45 PLN/szt., + robocizna, razem 700 PLN + ustawienie geometrii 70 PLN, czyli masakra!
Dodam tylko, że auto (rocznik 96) posiadam od 1,5 roku i przejechałem 25 tkm. To pierwsza wymiana elementów zawieszenia (poza przegubem, który był zmasakrowany już przy zakupie).
PYTANIE
Po wymianie słyszę skrzypienie wahacza przy skręcie w lewą stronę i przejeżdżaniu przez próg spowolniający. Ktoś może postawić diagnozę?
QUINTON HAZELL Pierwszy raz słysze o tej firmie ale przejzałem katalog online i jest bardzo przezysty i co wazne podaje nr czesci oryginalnych sprawdziłem na przykładzie swoich cukierków,oryginalny nr na nich zgadza sie z tym co podaje katalog QH, profesjonalnie,a np katalog JC podaje inny (nieprawidłowy) oryginalny nr czesci hondy, i tak sie zastanawiam czy moze to nie oni robili gumki do angielskiej wersji hondy, przy oryginalnych nr na cukierkach jest jeszcze napisane made in england, ciekawe ciekawe...
Co do skrzypienia to moze mechaniory skrecili za mocno wszystko jak auto było w powietrzu na podnosniku, powinno sie dokrecać na postawionym aucie na kołach wszystko sie ukałada na swoim miejscu i wtedy sróby sie dociąga zgodnie z momentem podanym w manualu.
Po wymianie słyszę skrzypienie wahacza przy skręcie w lewą stronę i przejeżdżaniu przez próg spowolniający. Ktoś może postawić diagnozę?
To Ci panowie chyba przygotowali betonowe koło ratunkowe.
Powierzchnia wahacza do srub mocujących powinna być ustawiona pod kątem 90 stopni a całą praca tego elementu jest na gumie. Jeżeli skręcili to nie tak to wkrótce gumy (tuleje) się zerwą i czeka Ci zakup nowych wahaczy. No chyba że skrzypi coś innego np sam sworzeń co mogłoby wskazywać na to że sworzeń jest zamontowany nieprawidłowo (tak jak pisałem nie bez znaczenia jest sposób ustawienia sworznia. Zobacz czy sworzeń ma na łbie takie nacięcie i czy jest ono pod kątem prostym do osi pojazdu.
Po wymianie słyszę skrzypienie wahacza przy skręcie w lewą stronę i przejeżdżaniu przez próg spowolniający. Ktoś może postawić diagnozę?
To Ci panowie chyba przygotowali betonowe koło ratunkowe.
Powierzchnia wahacza do srub mocujących powinna być ustawiona pod kątem 90 stopni a całą praca tego elementu jest na gumie. Jeżeli skręcili to nie tak to wkrótce gumy (tuleje) się zerwą i czeka Ci zakup nowych wahaczy. No chyba że skrzypi coś innego np sam sworzeń co mogłoby wskazywać na to że sworzeń jest zamontowany nieprawidłowo (tak jak pisałem nie bez znaczenia jest sposób ustawienia sworznia. Zobacz czy sworzeń ma na łbie takie nacięcie i czy jest ono pod kątem prostym do osi pojazdu.
Dzięki Panowie za rady. Dzisiaj byłem u pana mechanika. Przejechał się i stwierdził, że to guma pracuje w gumie (nie wiem, jak mam to sobie wyobrazić), stąd hałas, choć prawie nie wykrywalny (dzisiaj ten dźwięk jak na złość nie był tak słyszalny). Mechanik nie zaglądał pod auto. Więc trzeba będzie się temu bliżej przyjżeć. Skrzypienie (chyba gumy) nie jest wg mnie normalne, choć zaznaczę, że nie znam się na mechanice pojazdowej...
Dołączam kilka słów (27.03.08)
W zeszłym tygodniu przed wyprawą nad morze dałem auto do innego mechanika, aby dokonał niezależnej oceny. Stwierdził wyraźne "odgłosy" z okolic zawieszenia lewej strony, szczególnie podczas ruszania przy skręconych kołach. Wyraźnie daje się we znaki przy jeździe do tyłu. Po dokładnych oględzinach na kanale i teście na szarpakach nie wykrył przyczyny. Żadnych luzów, przegląd bym dostał (usłyszałem). Stwierdził, że musiałby wszystko rozebrać, żeby znaleźć przyczynę... Jedyne co zauważył ten mechanik, to luźna obejma osłony przegubu, jeśli dobrze pamiętam, i niewielki wyciek smaru, co mogło wskazywać na szybką śmierć przegubu...
Zaraz potem udałem się do mechanika, który wymieniał wahacze, przekazałem uwagę dot. niedokręconej obejmy (rok temu wymieniał mi ten przegub!) i odgłosów z zawieszenia. Na drugi dzień odebrałem auto, on tych odgłosów nie stwierdził.
Zatem pojutrze jadę do trzeciego mechanika, którego poproszę o rozebranie lewej strony (w razie konieczności). Odnośnie Waszych uwag, co do możliwości nieprawidłowego montażu sworzni, to 2 mechanik tego nie skomentował (ciekawe dlaczego). Czy zatem mam sugerować 3 mechanikowi, żeby to sprawdził???
No i stało się!
To znaczy po dwóch latach padł mi sworzeń marki Teknorot od górnego wachacza, przejechał ponad 30tys także nie było źle jak na zamiennik. Padł nagle i bez ostrzeżenia. Swoją drogą strasznie go było słychać w czasie jazdy po wybojach.
Wymieniłem go na nowy wachacz 555, zobaczymy ile wytrzyma, bo wygląda dosyć solidnie.
Jedno spostrzeżenie z jego wymiany. Gdy odkręcimy nakrętke sworznia od góry zwrotnicy i wybijemy go możemy bardzo łatwo ocenić stan sworznia dolnego wachacza, ponieważ jest w tym momencie luźny i możemy nim ruszać i wyczuć luzy jak takowe są, u mnie jest jeszcze oryginalny od nowości 170tys przejechane i nic.
Odświeżę temat, jaka jest średnica tego sworznia? Chodzi o średnicę montażową? Wiem że występują dwa typy sworzni o średnicy 33mm i 35mm.
Odświeżę temat, jaka jest średnica tego sworznia? Chodzi o średnicę montażową? Wiem że występują dwa typy sworzni o średnicy 33mm i 35mm.
Przyłączam się i chciałbym zapytać czy w EJ9 '99 rok wszytko wygląda tak samo, tzn wymiana samego sworznia?
alo, zagląda ktoś tu jeszcze?
Czy ten sworzeń ALLEGRO - 555 SWORZEŃ WAHACZA ACCORD CIVIC CRV CRX PRELUDE (numer aukcji 596846274) wg Was podejdzie do EJ9, 99 rok 1.4iS.
Musze wiedzieć jak najszybciej żeby do piątku zdążyło dojść kurierem bo w sobotę wymiana.
Z góry dzięki za odp.
Czy ktoś kolegów ma doświadczenia z produktami poniższych firm?
http://www.hdmot.pl/index.php?k597,zawieszenie-pojazdu-zawieszenie-kola-wahacz-wahacze-przod-sworznie-wahaczy
http://www.hdmot.pl/index.php?p5889,sworzen-wahacza-gornego-honda-15-0528
http://www.hdmot.pl/index.php?p2890,sworzen-wahacza-gornego-honda-4884011j
http://www.hdmot.pl/index.php?p4879,sworzen-wahacza-gornego-honda-adh28668 (tu jest jakieś przekłamanie bo pojawia się logo 555)
Dwa ostatnie mają średnicę montażową 35.5mm taka jak w wahaczach 555.
W oryginalnych wahaczah jast średnica 35mm i sworzeń Teknorota h-213 i tuleje TRW JBU487 pasują idealnie -przejechalem już na nich 20 000km i jest ok.
http://outcat-cs1.tecdoc.net/ows/en/7FBB01BD4553C01723719A78974F1A8439.srv?view=VIndex FramesetJsp
Niestety na legendarnym wahaczu 555 zawiodłem się , sworzen wybił się juz po 40 000 km . Nieszczęśliwe złożylo się , że sworzeń teknorota jest za luźny a stary wahacz pojechał na złom :o
skolopendra
02-01-10, 20:42
już na nich 20 000km i jest ok.
to co jeszcze 20 i na złom :D
to co jeszcze 20 i na złom
Po co na złom? Znów kupię sworzeń teknorota za 27 zł i dwie tulejki po 22.50zł (taki zestaw mam zlewej strony)
Niesczęśliwie z prawej zamontowałem wahacz 555 i znw mnie czeka wydatek ok 180zł
skolopendra
02-01-10, 21:42
nie zrozumiałeś :)
miałem na mysli że
sworzeń teknorota po przejechaniu 40 000km padnie
więc wynik będzie 1:1 dla 555 ;)
A co myślicie o takich sworzniach YAMATO ?? Bo mam dylemat jaką firmę wybrać... niby 555 -ale myślę jakie są sensowne alternatywy...
sensowna alternatywa jest sworzeń ctr. bardzo solidnie wyglada. Testuje teraz końcówki drążków CTR. Poki co niecałe 10tyś przejechały i nic nie puka
rok temu wymieniałem cały wahacz górny (prawy) - załozony został jakiś zamiennik, nie pamiętam nazwy.
kilka dni temu na przeglądzie dowiedziałem się że mam do wymiany dwa sworznie na wahaczach przdnich górnych.
(zamiennik wytrzymał około roku - 25 tys km)
kupiłem dwa sworznie - według katalogu - o średnicy 35,5 mm.
po rozkręceniu okazało się że kupiony sworzeń pasuje na oryginalny wahacz - ten z lewej strony.
na wahacz po prawej stronie (wahacz który wymieniałem roku temu - zamiennik) musi być sworzeń 33,5 mm...
wniosek wię mam taki że jeśli na wahacz pasuje sworzeń o średnicy 33,5 mm, to masz zalożony wahacz zamiennik,
a jeśli na wahacz pasuje sworzeń 35,5 mm to jest to oryginalny wahacz.
Witam
Mam do wymiany końcówki drążków ( zakupione 555) okazało się jednak, że do wymiany są również sworznie na wachaczach z obu stron. Pytanie: czy przy wymianie sworzni/wachaczy trzeba ustawiać geometrię? Pytam bo na wymianę końcówek jestem umówiony na jutro a wachaczy jeszcze nie mam i czytam tu Wasze wypowiedzi żeby podjąć decyzję czy sworzeń czy wachacz i jakie firmy. Generalnie interesuje mnie czy po wymianie wachaczy/ sworzni górnych ustawia sie zbieżność bo nie chcę dwa razy płacić
Pozdrawiam
Po wymianie wahaczy nie. Bo one nie są regulowane.
Po wymianie końcówek drążków wypadałoby ustawić zbieżność.
wniosek wię mam taki że jeśli na wahacz pasuje sworzeń o średnicy 33,5 mm, to masz zalożony wahacz zamiennik,
a jeśli na wahacz pasuje sworzeń 35,5 mm to jest to oryginalny wahacz.
Bo taka jest prawda. Mój oryginalny był na tyle wyrobiony,że musiałem zmienić.
DamianPietras
02-03-12, 09:14
Dlatego lepiej nie wymieniąć całego wachacza , tylko sam sworzeń .Ja mam wymieniony sworzeń Yamato , ok 30.000 i jest ok. Przed wymianą zanim założyłem nowy sworzeń dodałem wiecej smaru grafitowego pod uszczelnienie sworznia , bo zauważyłem że smaru było tak jak kot napłakał:cool:
Pozdrawiam !
A ja kupiłem końcówki drążków i całe wachacze 555 :) żeby było mi lżej na duszy, że poszło tyle kasy wymienię wszystko sam, wujas ustawi zbieżność i gitara :)
Dobra to wkoncu gdzie mozna kupic SAME sworznie 555 albo yamato ? pisalem do haparts ale niestety nie sprzedaja samych sworzni.
DamianPietras
11-03-12, 20:24
Dobra to wkoncu gdzie mozna kupic SAME sworznie 555 albo yamato ? pisalem do haparts ale niestety nie sprzedaja samych sworzni.
W Inter carsie są zapewne na miejscu
sworzeń ma symbol : J24002YMT
Dobra to wkoncu gdzie mozna kupic SAME sworznie 555 albo yamato ? pisalem do haparts ale niestety nie sprzedaja samych sworzni.
Intercars :)
właśnie po 2 latach i ok 20 tys wysypał się sworzeń, w wahaczu 555, więc raczej w 555 nie zainwestuję. Zostały mi oryginalne wahacze i to do nich wstawię sworznie, ale raczej nie 555. Myślę nad TRW, ktoś już ich próbował?
skolopendra
10-04-12, 18:25
są też w jc
Ja tutaj tylko wkleje to:
https://www.youtube.com/watch?v=nqHD7XZtZxQ
generalnie kolesie maja sporo pomocnych filmikow z wymiany gratow w civicu VI :D
Tylko im coś za łatwo to wszystko idzie :D Oni bęben zdjęli w minutę, ja się ponad pół godziny z jednym męczyłem.
Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka
Jeszcze jedno.
Jeśli 2 tuleje przy nowym wahaczu nie są fabrycznie dokręcone to proponuję je dokręcić przed zamontowaniem - na wzór ze starego wahacza.
Później są duże problemy z dokręceniem - beznadziejne dojście .Manualowo powinno się je dokręcać na aucie stojącym na kołach - w praktyce podnosimy wahacz dolny lewarkiem bez zakładania koła - tak jakby stał na kołach. I dostęp do tych śrub jest bardzo ograniczony. Przerabiałem to niedawno.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.