Zobacz pełną wersję : d16z6 turbo jaki docisk ??
junior20066
29-07-10, 05:51
panowie kolega musi kupic szybko docisk bo mu sie slizga jego auto to d16z6 turbo byłe autko kolegi HCCT .co polecicie aby wytrzymało do tych 250-300 koni ??? sprawa jest pilna wiec prosze o pomoc z gory dzieki
XTD stage 2, albo poprostu podwojne sloneczko na docisku seryjnym , u mnie daje rade
niech kupi cale sprzeglo act, 6 lapkowy spiek ze sprezynkami.
kuba_guzik110
29-07-10, 12:23
ja polecam oddac sprzęgło z dociskiem do radzikowskiego i on już będzie wiedział co z tym zrobić sam tak robie :)
proponuje porownac cene spieku radzika do nowej tarczy act.... mozna sie zdziwic co jest drozsze.
+ jak można polecać coś czego się nie używało ?
...Bartuś...
29-07-10, 22:54
Jak bardzo tanio to XTD ale min.Stage 3
Jak coś lepszego to Exedy Stage 2 lub ACT
ja mam xtd stage 3 juz 3 rok i ogarnia 300KM sprawdzone
junior20066
30-07-10, 04:02
a co myslicie o oddaniu do radzikowskiego ?? jaki to moze byc koszt przerobienia?? i ile mu zejdzie ze zrobieniem tego ?? bo nie ukrywam ze kolega sie spieszy na zawody 7 sierpnia.http://www.exedy.pl/Sprzeglo_sportowe_seria_Stage_1-k5439-0-3-default.html na tej stronce nie moge znalesc stage 3 gdzie szukac tego ?? i szukamy samego docisku a nie całego sprzegła:)
Byłem u Radzikowskiego dałem mu swój docisk od b16 i spytałem się ile będzie kosztował sam docisk wzmocniony co wytrzyma te 220/220 km/nm. Powiedział mi ze min 900zł. Docisk ACT można mieć za tyle samo.
ja mam xtd stage 3 juz 3 rok i ogarnia 300KM sprawdzone
to ci sie trafilo. to shit taki sam jak f1. moze bedzie dzialac, a moze nie.
jaki to moze byc koszt przerobienia?? i ile mu zejdzie ze zrobieniem tego ??
wyglada na to, ze internet ograniczony masz do witryny civicklub.pl, pozwol wiec, ze pomoge:
Sprzęgła Samochodowe
Marek Radzikowski
ul. Burakowska 4A
01-066 Warszawa
tel. (22) 838 60 68
jest tez orientacyjny cennik, chcialem zalinkowac, ale nie bedzie ci dzialac, bo masz blokade na ckp. zacytuje koncowke:
Wśród tych przykładów najbardziej popularnym zestawem jest przykład pierwszy sprzęgła sportowego, które będzie eksploatowane w mieście. Proszę przyjąć, że cena takiego sprzęgła wahać się będzie od 500.00PLN do 900.00PLN.
ty potrzebujesz mocniejsze, czyli drozej.
xtd stage 2 nie polecam, mi się slizga od nowości :(
junior20066
30-07-10, 22:19
nie zauwazyłem cennika na stronce Radzikowskiego juz wszystko jasne przekazałe mdla kumpla co i jak i niech wybiera dzieki za pomoc panowie :)
ACT HD :do 300KM jak najbardziej. Cena jak sprowadzisz sobie sam z USA: ok 1200zł cena w sklepie w PL na miejscu:ok 1700zł.
Polecam.
OOOps: napisało mi się z konta kolegi :D
kuba_guzik110
01-08-10, 14:38
Ja dzwoniłem do radzikowskiego i powiedzial mi cene 1400zł za przerobienie sprzegla na spiek i wzmocnienie docisku o 40-50% w porównaniu do oem, wiec sądze że jest to lepsza cena niż bawienie się w sciaganie czegoś z usa. Aha i czas zrobienie a tego to 3tygodnie bo teraz jest okres urlopowy :(
act = jakosc
radzikowski = jakos
niby tylko jedna literka roznicy, a tak wiele zmienia...
andrew22zzz
01-08-10, 21:26
Nie porównujcie tego G od radzikowskiego do ACT. za ponad tysiaka dostaniecie spieka o sporej wytrzymałości i kiepskiej trwałości. ACT HD daje w komplecie tarczę organiczną która ma wytrzyma o wiele więcej km i da się z tym jezdzić całikem normalnie. Spiek jest dobry...ale tylko do wysilonych jednostek na 1/4. ACT HD to moim zdaniem klasa sama w sobie i polecam wszystkim.
PS: doczytałem pierwszego posta: jak kolega jest na tyle zorientowany że szuka docisku pod 250-300km to możesz mu wcisnąć kolorowe F1 albo inny chiński shit :D
kuba_guzik110
01-08-10, 21:42
moim zdaniem jak by radzikowski robil chałe to by nikt do niego nie przyjeżdzał i nie polecali by go inni ludzie którzy skorzystali z jego usług
Czyli do 350km i 350Nm co polecacie, żeby w miare sensownie tym się dało jeżdzić po mieście (około 70% czasu) jakieś nocne wyscigi (20% czasu) i 1/4mili (10% czasu). Też act ?? tylko jakie już spieka (ilo łopatkowego) czy te HD. Czy gdzieś indziej można dostać taki zestaw oprócz ebaya ??
zrob u radzika, pojezdzij, nie kupuj act, bo drogo.
hd to docisk heavy duty. mozna dobrac do niego rozne tarcze w zestawie.
ps.
czytales juz ile ludzi przejechalo sie na uslugach radzikowskiego, czy na razie dotarles jedynie do ochow i achow?
andrew22zzz
01-08-10, 22:14
Taaa....markos od dziś jesteś moim sarkasm master :D
350NM da radę na HD bo dają gwarancję na ponad 300NM(303NM chyba?).
Pamiętaj kolego: jak oszczędzasz, to płacisz 2 razy.....sorki,ale w tuningu ekonomia polega na zmniejszeniu boosta :P
Kupując gorsze graty kup[isz je kilka razy, dodasz wymianę i będziesz i tak w plecy o wymiane, nerwy i czas...a czasem czas jest właśnie ważny.
PS: tyle czasu jestem na CKPL a tylko po pijaku zawsze pisze...jak to możliwe??
kuba_guzik110
01-08-10, 22:36
czyli sugerując się ta tabelką i tym co piszecie HD do mego projektu bedzie za slabe
http://www2.advancedclutch.com/1168657/0/0/0/1993_honda_civic_ex_l4_1.6l_n_fi_(d16z6).html
http://www2.advancedclutch.com/media/pdf/clutchkits_engagement.pdf
czyli kuźwa ja już nie ogarniam który zestaw by byl ok do takiej specyfikacji która napisalem wyżej: XTR6, XTG6
i jeszcze takie pytanie. Które sprzęgło jest najlepsze do takiej specyfikacji która podałem wyzej 4 łopatkowe czy moze 6 lub takie sztywne bez sprezynek
http://www2.advancedclutch.com/prod_images/disc_R4_lg.jpg
czy moze takie ze sprezynkami
http://www2.advancedclutch.com/prod_images/disc_G4_lg.jpg
co mają dawać te spręzynki ?? i czym się rózni jazda ze spiekiem 4 łopatkowym i 6łopatkowym ??
andrew22zzz
01-08-10, 22:58
co mają dawać te spręzynki ??namiastkę tego co nazywasz w zwykłym sprzęgle wysprzeglaniem :)
Markowe sprzęgła mają to do siebie że jak napisali 300NM to i 350 wytrzyma...a XTD 300Nm ....jak mu się uda :D
Czaisz? Tanie zamienniki mają jakość losową...jak się trafi to podziala, ale jak nie to koszt x2 plus wymiana i dostawa...łot cała ekonomia.
20% czasu nocne wyścigi? :D napisz że dla lansu lubisz strzelić jak dziecko :P
Jeśli masz 350NM i faktycznie aż tak często się ścigasz(bo 20% to bardzo chyba co noc) to zgodnie z wytycznymi ACT i tabelki jaką sam podałeś to XTG6...ale to seryjnie 20% race by był, bo do jazdy codziennej to troszkę przyzwyczajenia już trzeba. W USA na HD plus tarcza OO lub zwykły OEM jezdzi sporo projektów o mocy ok 350KM.
na moje oko to ani jedno, ani drugie. przy zastosowaniach, ktore wymienieles, conajwyzej HDG6.
sprezynki maja to do siebie, ze.. no jakby ci to lajtowo wytlumaczyc, zebys sie nie obrazill.. sprezynuja? powoduja, ze tarcza nie jest sztywna? tak na logike - wiesz jak dziala sprzeglo? to sprezynki sa po to, zeby reszta napedu nie dostawala w dupe przy puszczeniu sprzegla.
kuba_guzik110
01-08-10, 23:12
tak myslalem ze do tego służą :) czyli mozna stwierdzić że czym ich więcej tyl lepiej do jazdy na co dzien oraz do takiej specyfikacji którą podałem wyżej, ponieważ odciązają troche układ i nie dają mu tak w dupe
andrew22zzz zgadza się lubie pozapier*alać czasami dla lansu:P czasami dla relaksu i odstresowania się a czasami poscigac się :D
a czym się rózni jazda ze spiekiem 4 łopatkowym i 6łopatkowym ??
oraz czym się rózni jazda z dociskiem 0 50% mocniejszym od oem a 80% mocniejszym ??
czy sprzęgła organiczne też się regeneruje poprzez wymiany tej okładziny ??
Jazda z mocnym dociskiem dobrze wyrabia mięśnie lewej nogi. Szczególnie jeśli wsadzisz to do dupowozu którym stoisz w korku do i z pracy. No ale masz 56stage i to się tak naprawdę liczy na dzielni
andrew22zzz
01-08-10, 23:36
Organiczne to zwykłe ...że tak sie wyrażę...oem tarcze to właśnie organiki, łopatki przy spiekach...im mniej łopatek tym większy jesteś hardkor...docisk im mocniejszy tym bardziej sprzęgło działa 0-1. Czyli mniej wysprzęglania i wieksze rwanie z miejsca.
kuba_guzik110
01-08-10, 23:47
czyli wybór nie jest prosty :P
zastanawiam się w takim razie nad tymi gratami: HC5-XTSS (mocny docisk 80% ale sprzęgło organiczne), HC5-HDG4 (docisk 50% ale sprżegło spiek 4 łopatkowy), HC5-HDG6 (docisk 50% ale sprżegło spiek 6 łopatkowy)
które waszym zdaniem jest najlepsze i najdłużej pochodzi ?? licząc że styl jazdy bedzie jak wyzej :)
czy jak połącze sprzegiełko act z zamachem fidanza to nie będą się te 2 graty gryzły ??
pisalem juz wyzej: HDG6. max. nic wiecej.
zamach nie ma nic do tego jakie sprzeglo zastosujesz. jaki wlozysz, taki bedzie.
nowa tarcza spiekowa act kosztuje mniej niz nabicie spiekow u radzikowskiego, ktorego tak polecasz. to dobre jest, bo wtedy mozesz jakiemus zjarowi sprzedac swoja zuzyta tarcze, zeby ponabijal sobie na nia spiek i nowa wyjdzie cie bardzo tanio.
kuba_guzik110
02-08-10, 00:04
nabicie spieku u radzika to koszt 50zł jedna łapa czyli 4 łopatowy spiek to koszt 200zł wiec nie wiem czy za tyle kupie sama tarcze act w usa :) ale mniejsza z tym.
Czytam teraz amerykańskie fora i widze ze ludzie najczesniej maja albo HDSS albo HDG4 przy takich parametrach które chce uzyskać, przyznam się ze miałem już kiedyś act 6spiekowego i fidanzę i jezdzilo mi sie na tym bardzo dobrze, a moc w moim aucie nie przekraczala 145km, jednak sprzegło się tak zajeżdziło że nitami poszorowało zamach i wywalilem jedno i drugie :( (było to z 1,5roku temu i nie wiedziałem jeszcze ze mozna to zregenerować)
jak dla mnie to mozesz kupic nawet docisk xtreme i 4 lapki bez sprezynek.. tylko na codzien ciezko sie bedzie jezdzic. z doswiadczenia polecam to co napisalem wyzej.
kuba_guzik110
02-08-10, 00:23
dzieki markos za odpowiedzi i porade :)
hehe ty masz malo doswiadczenia praktycznego bo u ciebie wiecej fura stoi niz jeździ, ale zdaje się na twoja wiedze i jeszcze raz dzieki. mam nadzieje ze się nie obraziles za ten tekst :)
a powiem ci taką rzecz ty jestes zadowolony z tego sprzęgiełka czy jednak wymienił byś je na inne słabsze albo mocniejsze ??
praktycznie przejechalem tym samochdem na doladowaniu jakies 700km. to wystarczajaco duzo, zebym mogl stwierdzic, czy sprzeglo dziala tak jak tego oczekiwalem.
tak, dziala. jest *****iscie mocne, a samochod jest zabawka, wiec pasuje mi takie cos.
do auta, ktorego uzywam na codzien - nigdy bym czegos takiego nie zalozyl.
kuba_guzik110
02-08-10, 00:33
jeszcze raz dzieki i z mojej strony temat już chyba wyczerpany
http://www.advancespeedshop.com/heavy-duty-clutch-1988-honda-civic-1600cc-hc2hdg6-p-5165.html
znalazłem w dobrej cenie bo z przesylka do PL wyjdzie mi cos okolo 400$:)
+ clo
+ vat
sklepy nie wysylaja bez faktur.
ps.
link nie dziala, co bylo do przewidzenia, bo prowadzi do koszyka zakupow, ktory zapelniales ze swojego kompa..
kuba_guzik110
02-08-10, 00:50
vatu i cła licze ze nie zapłace :)
sprzeglo jest do kupienia za $297.20 + plus paczka FedExem do NY $25.97 + paczka morska do PL około 40$ no i znowu czekamy z 5 tygodni na reszte gratów i chyba autko w tym sezonie nie wyjedzie :P
BTW. link powinien już działać
Jeszcze jest tylko takie pytanie czy do d16z7 czyli praktycznie to samo co d16z6 tylko z napedem 4x4 idzie takie samo sprzeglo jak do d16z6
a, jak nie prosto ze sklepu, to pewnie i bez cla sie uda
Grzesiek2290
02-08-10, 23:51
co mają dawać te spręzynki ??
http://img268.imageshack.us/img268/4288/78a37848002d22874c24f3f.jpg
Ale chyba samodzielnie tego silnika nie będziesz składał?
andrew22zzz
03-08-10, 06:14
Ale chyba Grzesio nie doczytał "z mojej strony temat już chyba wyczerpany ". Więc jak masz pytania to wal na PW i nie ośmieszaj siebie samego ani nie usiłuj nikogo innego.
kuba_guzik110
04-08-10, 09:50
ja juz sie przyzwyczailem do wypowiedzi grzesia tylko nie wiem co on przez to chce osiagnać, leje na to ciepłym moczem :P
junior20066
30-09-10, 21:07
odswieze kotleta otóz moje sprzegło w b18c6T mowi papa wiec mam pytanko do znawcow co proponujecie ??? spieka 6 łopatkowego czy jakies exedy ?? aktualnie posiadam act dociks moze jest dobry wystarczy nabic tarcze.Sprzegło ma byc juz lepsze jakies na zapas do 500 koni co byscie polecili ??
andrew22zzz
02-10-10, 21:21
na zapas do 500 koni co byscie polecili ??
Zbierać kasę...?
Pisałem już kiedyś...dla sprzęgła ważne są NM a nie KM, ale rozumiem, że jak T i planujesz okolice 500KM to i ok 500-600NM??? Masakra, nie wiem jaki docisk masz ACT, ale nawet przy takiej firmie, powinien chyba znosić co najmniej 400NM...co daje nam XXR4 jeśli chcesz zostać przy ACT ale przy takich parametrach to jakieś customowe rozwiązanie chyba potrzebne.
junior20066
02-10-10, 22:50
jesli nie sprzedam auta to zapewne pojde dalej i powinno byc te 500-600 NM .Dobra widze ze cos opornie idzie ten temat wysle do wróbla z wawy i cos mi sensownego zrobi :)
kuba_guzik110
04-10-10, 18:03
Ja jednak postawił bym na ACT, jak czytam projekty golfów oraz bemek czy nysek to jeszcze nikt się na tym sprzęgle czy docisku nie przejechał. zapraszam do lektury http://www2.advancedclutch.com/products/honda-clutch-kits.html
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.