Zobacz pełną wersję : Jak wymontować tuleja wachacza?
shrekinho90
27-07-10, 23:02
Mam problem z tuleją przez którą przechodzi śruba mocująca tylny amortyzator, gdyż jestem w trakcie wymiany amorów i nie wiem jak ją wyjąć. Dodam jeszcze że w środku niej jest śruba której nie dało się odkręcić i którą ściąłem gumówką. Pozostała mi tuleja do wyjęcia, waliłem młotkiem i ani milimetra się nie ruszyła. Następnie próbowałem spalić gumę wokół tulejki ale ogień z dezodorantu i denaturatu ma chyba za niską temperaturę żeby spalić gumę. Jakim sposobem pozbyć się starej tulei?
wypalić gumę palnikiem i wybić wewnętrzną tulejkę (po wypaleniu wyjdzie łatwiej)
przeciąć piłką zewnętrzny pierścień (nie naruszając wahacza)
i wyjdzie...
bądz zawieźć na prasę i wypchną....
mam nadzieje ze robisz to na zdemontowanym wahaczu...
shrekinho90
27-07-10, 23:36
Robię to na zamontowanym wachaczu bo śruba trzymająca wachacz od strony koła też nie chce drgnąć. Ja myślałem że ona ma tylko wewnątrz pierścień...
wypalić gumę palnikiem i wybić wewnętrzną tulejkę (po wypaleniu wyjdzie łatwiej)
przeciąć piłką zewnętrzny pierścień (nie naruszając wahacza)
i wyjdzie...
bądz zawieźć na prasę i wypchną....
mam nadzieje ze robisz to na zdemontowanym wahaczu...
Mógłbyś mi to ukazać na jakiejś fotce?
ale co mam pokazać? jak przeciąć?
poza tym wymiana tej tulejki na aucie to męczarnia
http://japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=9431,9432&npl=17SR301&_nplgrp=4&nplblk=B__2900
Tuleje wahacza... na dniach i mnie ta męczarnia czeka...
Kto wie jakie tam śruby idą na górnym wahaczu w te tuleje ?
shrekinho90
29-07-10, 12:04
Rozprawiłem się z tym badziewiem, po wielu nieudanych próbach różnymi sposobami wziąłem wiertarkę i niedużym wiertłem ok. 4-5 mm robiłem dziury na wylot w gumie, a następnie wyjąłem ten wewnętrzny pierścień. Z zewnętzrnym zrobiłem tak jak LCFR radził i poszło w miarę łatwo. Polecam sposób z wiertarką, bo był dla mnie zbawieniem po kilku godzinach męczenia się z tym gó**em
Podłączę się pod temat, żeby nie zakładać nowego.
Czy sparciała, nieco wymęczona tuleja dolnego wahacza, ta do której montowany jest amortyzator może powodować nieprzyjemne dźwięki w postaci stuków?
kuba_guzik110
19-10-10, 19:18
cukiereczki wymontowuje się na prasie, ewentualnie rozgrzewa się wahacz palnikiem i próbuje się to wybić młotkiem, wsadza się identycznie po oczyszczeniu otworu z rdzy drobnym papierkiem wsadza się go na prasie ewentualnie rozgrzewa się wahacz i wbija się cukierek mlotkiem.
Ja robie to tak ze wyjmuje wahacz i wyprasowuje cukierek na prasie a potem rozgrzewam go i po rozgrzaniu wprasowuje na prasie tuleje, potem ewentualnie mozna to schlodzić woda
kuba_guzik110, a co ma twoja odpowiedź do tego o co pytał WoPo?
thompson17
20-10-10, 11:46
WoPo a sprawdzałeś "cukierki"?
bo to często przez nie są właśnie z tyłu stuki...
najczęściej po prostu odrywa sie jedno z 4 mocowań w cukierku i juz tuleja nie amortyzuje jak powinna
wogóle tak na marginesie to w japońcach bynajmniej w hondach jest straaasznie dużo tulejek nie sądzicie?:)
dobre opcje na drogi np w Niemczech:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.