PDA

Zobacz pełną wersję : Jak wymontować tuleja wachacza?



shrekinho90
27-07-10, 23:02
Mam problem z tuleją przez którą przechodzi śruba mocująca tylny amortyzator, gdyż jestem w trakcie wymiany amorów i nie wiem jak ją wyjąć. Dodam jeszcze że w środku niej jest śruba której nie dało się odkręcić i którą ściąłem gumówką. Pozostała mi tuleja do wyjęcia, waliłem młotkiem i ani milimetra się nie ruszyła. Następnie próbowałem spalić gumę wokół tulejki ale ogień z dezodorantu i denaturatu ma chyba za niską temperaturę żeby spalić gumę. Jakim sposobem pozbyć się starej tulei?

Lcfr
27-07-10, 23:10
wypalić gumę palnikiem i wybić wewnętrzną tulejkę (po wypaleniu wyjdzie łatwiej)
przeciąć piłką zewnętrzny pierścień (nie naruszając wahacza)
i wyjdzie...

bądz zawieźć na prasę i wypchną....
mam nadzieje ze robisz to na zdemontowanym wahaczu...

shrekinho90
27-07-10, 23:36
Robię to na zamontowanym wachaczu bo śruba trzymająca wachacz od strony koła też nie chce drgnąć. Ja myślałem że ona ma tylko wewnątrz pierścień...

wypalić gumę palnikiem i wybić wewnętrzną tulejkę (po wypaleniu wyjdzie łatwiej)
przeciąć piłką zewnętrzny pierścień (nie naruszając wahacza)
i wyjdzie...

bądz zawieźć na prasę i wypchną....
mam nadzieje ze robisz to na zdemontowanym wahaczu...

Mógłbyś mi to ukazać na jakiejś fotce?

Lcfr
27-07-10, 23:57
ale co mam pokazać? jak przeciąć?
poza tym wymiana tej tulejki na aucie to męczarnia
http://japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=9431,9432&npl=17SR301&_nplgrp=4&nplblk=B__2900

Nemereth
28-07-10, 09:54
Tuleje wahacza... na dniach i mnie ta męczarnia czeka...

Kto wie jakie tam śruby idą na górnym wahaczu w te tuleje ?

shrekinho90
29-07-10, 12:04
Rozprawiłem się z tym badziewiem, po wielu nieudanych próbach różnymi sposobami wziąłem wiertarkę i niedużym wiertłem ok. 4-5 mm robiłem dziury na wylot w gumie, a następnie wyjąłem ten wewnętrzny pierścień. Z zewnętzrnym zrobiłem tak jak LCFR radził i poszło w miarę łatwo. Polecam sposób z wiertarką, bo był dla mnie zbawieniem po kilku godzinach męczenia się z tym gó**em

woPo
19-10-10, 17:30
Podłączę się pod temat, żeby nie zakładać nowego.
Czy sparciała, nieco wymęczona tuleja dolnego wahacza, ta do której montowany jest amortyzator może powodować nieprzyjemne dźwięki w postaci stuków?

kuba_guzik110
19-10-10, 19:18
cukiereczki wymontowuje się na prasie, ewentualnie rozgrzewa się wahacz palnikiem i próbuje się to wybić młotkiem, wsadza się identycznie po oczyszczeniu otworu z rdzy drobnym papierkiem wsadza się go na prasie ewentualnie rozgrzewa się wahacz i wbija się cukierek mlotkiem.

Ja robie to tak ze wyjmuje wahacz i wyprasowuje cukierek na prasie a potem rozgrzewam go i po rozgrzaniu wprasowuje na prasie tuleje, potem ewentualnie mozna to schlodzić woda

kenny
20-10-10, 00:16
kuba_guzik110, a co ma twoja odpowiedź do tego o co pytał WoPo?

thompson17
20-10-10, 11:46
WoPo a sprawdzałeś "cukierki"?
bo to często przez nie są właśnie z tyłu stuki...
najczęściej po prostu odrywa sie jedno z 4 mocowań w cukierku i juz tuleja nie amortyzuje jak powinna
wogóle tak na marginesie to w japońcach bynajmniej w hondach jest straaasznie dużo tulejek nie sądzicie?:)
dobre opcje na drogi np w Niemczech:)