Zobacz pełną wersję : podłączenie zasilania Alpine
tomson1192
27-07-10, 22:28
Witam, mam pytanie czy ktoś może z posiadaczy Alpine'ów podpowie jak podlączyć kbale między kostką ISO a kostką radia żeby radio miało zasilanie bezpośrednio z aku a nie dopiero po przekręceniu stacyjki. pozdrawiam
Kable żółty i czerwony z radia połączyć pod stały plus z akumulatora. Albo bezpośrednio pod akumulator, albo pod żółty przewód wchodzący do kostki w samochodzie.
tomson1192
28-07-10, 08:22
z tym że z kostki od strony samochodu nie mam jak podłączyć do żółtego tych obu kabli ponieważ kabel żółty nie ma rozdzielenia dwie wtyczki zeby je podpiąć razem, jedynie czerwony jest rozdzielony i ma dwa wtyki :/
to ja Ci podpowiem dla przestrogi
nie wiem jaki masz model Alpine, ale od pewnego czasu, modele wychodzące żrą prąd niemiłosiernie, nawet gdy są wyłączone
Miałem stary model i było ok. Zmieniłem na nowy i po kilku dniach padał mi akumulator. Sprawdzono pobór prądu i okazało się że wina leży po stronie radia. Oddałem na gwarancji. Wróciło bez zmian. Zarówno w serwisie jak i w sklepie przed oddaniem radia, kolesie mówili, ze te nowe alpiny tak mają i żeby robić instalke pod kluczyk.
Przerobiłem zatem i problemu już nie ma.
Także radze sie zastanowic nad tym.
tomson1192
28-07-10, 08:25
no model CDA-9886R troche lipa ze za każdym razem trzeba by było przekręcać kluczyk :/
Ale możesz sobie zrobić dodatkowy włącznik byleby z głową i przy wykorzystaniu diody i wtedy możesz słuchać bez kluczyka ale musisz pamiętać o wyłączaniu bo tak jak powiedział Lajon tak niestety jest że nowe alpinki pożerają prąd niemiłosiernie.
tomson1192
28-07-10, 14:46
no to zostaje mi niestety podłączenie z kluczyka bo w wwie nie mam możliwości na zabawe z wstawianiem przełącznika
Wiele radii tak ma, że pobiera prąd jeśli jest wpięte na stałe. I dlatego zasilanie główne idzie po stacyjce, a na żółtym przewodzie jest tylko podtrzymanie pamięci ustawień stałe z akumulatora.
Dokładnie tak ... sam mam juz trzeciego alpine'a i racją jest, że to radio podłączone na stałe to bardzo zły pomysł ... pamiętam jak mierzyłem pierwszy model ( coś prostego CD_MP3) to prąd spoczynkowy miał 200mA.
tomson1192
29-07-10, 21:33
radyjko juz zalozone, podlaczone przez stacyjke, ale montaż zajal 4 godziny :/ tak wiele miejsca tam jest na kable ze sie wkurzyć można :/
heheh mam to samo :D jeździmy tym samym i ten sam problem mieliśmy. To jest chyba najwieksza żenada jaką w hondzie znalazłem.
Ja ma Alpine 102 ri i nic takiego nie mam ze by mi ako zjadalo .. a to mam rozumieć ze jezali ma mi radio trzymać pamieć to musze pociagnać prad z ako...
Nie koniecznie z akumulatora zaraz, ale chodzi o to byś miał na nim (przewodzie) napięcie cały czas... problemy z prądem pojawiają się dopiero jak oba przewody podepniesz pod stały plus, tak by radio grało bez kluczyka. Sama pamięć to w Alpine 3-5mA więc stosunkowo mało, nie zagrozi to startowaniu silnika.
Generalnie jak ktoś dużo i często jeździ to może sobie podpiąć radio by grało bez kluczyka, bo alternator i tak nadąży naładować ale to wymaga minimum codziennego odpalania, druga sprawa to kondycja samego akumulatora.
TO skśd moge dać prąd by trzymalo pamieć ?? w 6 gen??
TO skśd moge dać prąd by trzymalo pamieć ?? w 6 gen??
2-gi post:
Kable żółty i czerwony z radia połączyć pod stały plus z akumulatora. Albo bezpośrednio pod akumulator, albo pod żółty przewód wchodzący do kostki w samochodzie.
ja bede z tym kombinował w sobotę bo też mi w kenwoodzie nie trzyma pamieci...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.