Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Bilstein vs Koni1 vs KW vs Tein



Nemereth
26-07-10, 14:42
Witam,

Będę wymieniał zawias i nie wiem na co się zdecydować... ogólnie mam glebę i niższej już nie chcę bo nigdzie nie dojadę... jest już nawet za dużo, w wielu miejscach muszę jechać na około lub pod dobrym skosem podjeżdżać aby bokiem wziąść przeszkodę :/

Bilstein B12 Kit - Dużo opinii nie słyszałem, podobno dobre jest B8 a B12 kit nie wiem... dodatkowo żółty amor i niebieski spring całkiem nieźle by się prezentował w Camelian Red pearl budzie...

Koni1 1130 kit - Marka znana i niby też dobra...

KW - Marka z tego co widzę bardziej Pro... Mają Variant 1, Variant 2... za bardzo nie wiem co jest co....?

Tein - niby też polecane ale z modelami Tein'a jestem na bakier, kompletnie nic nie wiem ;(


Ktoś może doradzić ? :)

kenny
26-07-10, 16:07
Bilstein B12 Kit - Dużo opinii nie słyszałem, podobno dobre jest B8 a B12 kit nie wiem... dodatkowo żółty amor i niebieski spring całkiem nieźle by się prezentował w Camelian Red pearl budzie...

Jeżdżę na B8 i jestem bardzo zadowolony. B12 daje dodatkowo springi choć, IMHO można by brać B8 i zakładać springi innej firmy



Koni1 1130 kit - Marka znana i niby też dobra...
Niby dobra, ale wielu osobom coś piszczy, coś się wylewa...



KW - Marka z tego co widzę bardziej Pro... Mają Variant 1, Variant 2... za bardzo nie wiem co jest co....?
Bardzo fajny zawias.




Tein - niby też polecane ale z modelami Tein'a jestem na bakier, kompletnie nic nie wiem ;(


Polecane głównie przez tych co na nich nie jeździli. Ci co jeździli (SS czy Basic) sa raczej nie zadowoleni. I to nie że za miękko, ale sama jakość jest marna

spychu
26-07-10, 17:13
Bilstein B12 Kit - Dużo opinii nie słyszałem, podobno dobre jest B8 a B12 kit nie wiem... dodatkowo żółty amor i niebieski spring całkiem nieźle by się prezentował w Camelian Red pearl budzie...
Jeżdżę na B8 i jestem bardzo zadowolony. B12 daje dodatkowo springi choć, IMHO można by brać B8 i zakładać springi innej firmy
B8 jak najbardziej do polecenia chociaz tez znam przypadki, ze cieklo po bardzo malym przebiegu. Nie szukalem o jakie konkretnie auto sie rozchodzi ale jesli mowimy o 6genie to nie ma do niego B8 sa tylko B6 i trzebaby je przerabiac.



Koni1 1130 kit - Marka znana i niby też dobra...
Niby dobra, ale wielu osobom coś piszczy, coś się wylewa...
U mnie nic nie piszczy (poza poliuretanami jak sie smar wyplucze),rowniez nic sie nie wylewa. Ja uwazam Koni za bdb zawias. Tylko nie bralbym calego Kitu 1130 a polaczyl same amory z nieco twardszym springiem tak jak mam to zrobione Koni Sporty z Weiteckiem. Spring Koni nie ma co sie oszukiwac, ze jest mocno kanapowy i jest on najslabszym ogniwem calego kitu. Polaczenie sportow z twardszym springiem tworzy jak dla mnie bdb zawias do pojezdzenia w kazdych warunkach.



KW - Marka z tego co widzę bardziej Pro... Mają Variant 1, Variant 2... za bardzo nie wiem co jest co....?
Bardzo fajny zawias.
Bardzo fajny pod warunkiem, ze jest to V2 w Inox Line, bez Inoxa rdzewieja w ****u jak auto jest uzytkowane przez caly rok. Poza tym przydala by sie regulacja tlumienia i dlatego V2, gdyz V1 najzwyczajniej tego nie ma.



Tein - niby też polecane ale z modelami Tein'a jestem na bakier, kompletnie nic nie wiem ;(
Polecane głównie przez tych co na nich nie jeździli. Ci co jeździli (SS czy Basic) sa raczej nie zadowoleni. I to nie że za miękko, ale sama jakość jest marna
Rowniez uwazam, ze Tein jest mocno przereklamowany, osobiscie po tym jak mialem mozliwosc duzo pojezdzic na SSie w zyciu bym tego do siebie nie kupil.

Troche rowniez nie rozumiem dyskusji, bo pytanie dotyczy w pierwszej czesci amorow ze springami a w drugiej czesci gwintow. Tak wiec rozbieznosc cenowa tez bedzie znaczna miedzy tym wszystkim.

Trzeba by najpierw sprecyzowac co zalozyciel tematu chce i co go interesuje jesli mowimy o gwintach jak powyzej Tein, KW to za te same pieniadze mozna spokojnie kupic gwint Koni 1150, czy BuddyClub N+Spec, Weiteck'a czy cokolwiek innego i jesli jestes zdecydowany na gwint to nie myslalbym ani o B8 ani o Koni 1130.

LIO
26-07-10, 18:49
Mam KW w wariancie V2 Inox Line - bardzo dobrze dograna praca amor-spring
regulacja na gwincie daje mozliwosc idealnego ustawienia wysokosci (badz łatwej zmiany)
regulacja twardosci bardzo przydatna, szczególnie jak sie chce pojezdzic na torze.

no i według kryteriów Nemeretha, pasowaloby do koloru nadwozia, bo ma fioletowe pierscienie :)

ygor
27-07-10, 09:22
to i ja mam pytanie ,podobno glupich nie ma - z tego co sie orientuje koni 1130 ma ujakas regulacje wysokosci (trzeba zdaje sie zdejmowac kolumny , ale ponoc jest taka mozliwosc) czy w zwiazku z tym inne sprezyny (np wspomniane weitec) beda dobrze pracowaly niezaleznie od ustawionej wysokosci ?

spychu
27-07-10, 09:27
A dlaczego mają źle pracować ?

Ja mam Koni połączone właśnie z Weiteckiem -35mm wszystko na najniższych frezach. ziom na Koni z H&Rem -35 też na najniższych frezach i wszystko działa jak dla mnie dużo lepiej w sensie sztywności / twardości niż te amory ze springiem z kitu 1130..

Nemereth
27-07-10, 09:36
Jeśli mowa o dobieraniu amora i springów to nie chciałbym mieszać elementów... Byłbym za tym, żeby to był komplet. Jakoś uważam, że bez kompletu albo jedno albo drugie szybciej się wykończy...

Więc do wyboru zostaje B12 Kit Bilsteina i KW V2 Inox line...

B12 Kit z chęcią bym założył... To jest chyba B8 + spring ale nie jestem pewien. Tak LIO, podoba mi się żółty amor z tym niebieskim springiem =D Kamrat Lopeza modzi na niebiesko swoją fioletową i tak o tym myślałem... nie głupio by to wyglądało :)

KW... wyższa półka, jak piszecie jest bardzo profi...

Ale schodząc na ziemię... Chyba zostanie KW.... B12 kit nigdzie nie mogę znaleźć w PL a z UK nie chce mi się ściągać bo się boję o gwarancję jakby co... KW jest na miejscu z gwarancją u mojego resellera...

Dzięki ludziska za opinie :)

spychu
27-07-10, 09:42
Rozumiem, że zdajesz sobie sprawę, że KW V2 Inox Line to wydatek w PL rzędu 4.6k :)

Za ta cene można spokojnie wybierać w większej ilości gwintów więc warto się jeszcze zastanowić.

Nemereth
27-07-10, 10:02
Wiem jaka jest cena... Po opłaceniu wszystkiego i odłożeniu na jadło z dwóch wypłat sie kupi... ale na nic innego nie będzie =p
a jeszcze swap hebli... nowe wahacze... tuleje wszystkie... przynajmniej 2 opony bo już mam slicki...
Masakra ile to kasy ;s

dlatego szukałem Bilstein's B12 ale niestety. Kilka miejsc znalazłem gdzie mógłbym kupić go w PL ale albo brak odpowiedzi na email albo okazało się, że jednak go nie mają i nie będzie...

Więc będzie KW !

Tuleje właściwie już powinienem wymieniać ale z kolei nie ma po co ich wymieniać bez wahaczy, zwrotnic itd... bo potem bedzie swap i znow kupic i wymienic... ciezko to ogarnac ;f


Edit:
OK. Zwątpiłem...
KW V2 Inox Line - 5000 PLN brutto
KW V3 Inox Line - 6000 PLN brutto
...

Samobójstwo... dobra jakoś przeżyję.

LIO
27-07-10, 11:01
ja przeżyłem :)

majdan
27-07-10, 13:12
Raczej mocno eksploatuję Koni 1130.
Po około 2 latach i kilku wypadach na tor nic sie nie wylało, zawias pracuje praktycznie jak nowy.
Na początku cos tam skrzypiało itp itd, ale prawdopodobnie to były gumy od wachaczy itp

Uważam, że jedynym i największym minusem (i to nie tylko moja opinia) to zbyt miękkie sprężyny w komplecie - jeżeli chodzi o jazde sportową.

Do miasta, w trasę, na jakieś sporadyczne wypady sportowe w zupełności wystarczy. Zwłaszcza za tą cenę.
Jeśli ktoś myśli o czynnym / amatorskim / udziale w zawodach - to lepiej zainwestować w bardziej profesionalne zawieszenie


ja przeżyłem :)
Bo tyle nie płaciłeś :P



z tego co sie orientuje koni 1130 ma ujakas regulacje wysokosci (trzeba zdaje sie zdejmowac kolumny , ale ponoc jest taka mozliwosc)
Ma regulację wysokości (3 poziomy) oraz twardości (regulacja płynna, pokrętłem). Regulacja wysokości po zdjęciu kolumny, ale da się i bez, lecz to mniej wygodne.

woPo
27-07-10, 19:50
Może i sprężyny z kitu 1130 są za miękkie na tor, do jazdy na dzień są wystarczająco twarde :)

Ale i tak więcej nie kupię Kitu, tylko gwint :D

kurgan
29-07-10, 07:43
a jeszcze swap hebli... nowe wahacze... tuleje wszystkie... przynajmniej 2 opony bo już mam slicki...
Masakra ile to kasy ;s


to zalezy czy chcesz to zrobic dobrze czy srednio dobrze i rozbierac po 3 razy. dobrze ogarniety hebel zalezy z czego, ale z mb6 kolo 3000 z tarczami i klockami i to tarcze i klocki z przyzwoitej polki bez "wodotryskow". zakup hebla, dopieszczenie go (regeneracja), tarcze, klocki, jakies tulejki, praca fachowca ...pi razy drzwi tak jak pisalem wyzej :)

Nemereth
29-07-10, 08:33
Nie o tym jest temat :)
Temat jest o tym który zawias wybrać...


W temacie... Przypomniał mi się jeden zawias, mianowicie Buddy Club...

Buddy Club N+ SPEC DAMPERS

Co o nim powiecie? Wiem, że chyba Tieesto go używał, w każdym bądź razie ja mogę powiedzieć tyle, że będzie tańszy niż KW :)

spychu
29-07-10, 08:43
W temacie... Przypomniał mi się jeden zawias, mianowicie Buddy Club...

Buddy Club N+ SPEC DAMPERS

Co o nim powiecie? Wiem, że chyba Tieesto go używał, w każdym bądź razie ja mogę powiedzieć tyle, że będzie tańszy niż KW :)
Pisałem o tym w moim pierwszym poście :)

Romi go używa więc pewnie mógłby coś więcej o nim powiedzieć.

Nemereth
29-07-10, 15:40
Więc...

Różnica pomiędzy KW Variant 2 i Variant 3? Coś specjalnego?

I czekamy na opinie od Romiego i Tieesto jak się jeździło na Buddy Club N+ SPEC Dampers :)

Można znaleźć jeszcze jedną dobrą alternatywę - Skunk 2 Racing Pro S Full/Skunk 2 Racing Pro C Full (tu już nie wiem co jest C a co jest S... Circuit/Street?)

spychu
29-07-10, 22:54
Więc...

Różnica pomiędzy KW Variant 2 i Variant 3? Coś specjalnego?

I czekamy na opinie od Romiego i Tieesto jak się jeździło na Buddy Club N+ SPEC Dampers :)

Można znaleźć jeszcze jedną dobrą alternatywę - Skunk 2 Racing Pro S Full/Skunk 2 Racing Pro C Full (tu już nie wiem co jest C a co jest S... Circuit/Street?)
Roznica miedzy KW V2 a V3 wg mnie znaczaca.

V2 masz tylko regulacje sily tlumienia a V3 osobna regulacje sily dobicia i odbicia wiec na dobra sprawe mozesz ustawic wrecz idealnie.

kenny
04-08-10, 00:00
Roznica miedzy KW V2 a V3 wg mnie znaczaca.

V2 masz tylko regulacje sily tlumienia a V3 osobna regulacje sily dobicia i odbicia wiec na dobra sprawe mozesz ustawic wrecz idealnie.

No na pewno jak sam to ustawi to będzie pracować idealnie. Taki zawias z regulacją dobicia i odbicia nie ustawia się u pana Zenka, tylko a warsztatach które mają o tym pojęcie, np przygotowują auta do sportu. A to też trochę kosztuje.

teg
04-08-10, 00:38
Ja tak to czytam i mysle, do czego to autorowi tematu potrzebne. Bo chyba nie bedzie sie tym "profesjonalnie" scigal.

Nemereth
07-09-10, 15:44
A muszę się profesjonalnie scigać aby sobie założyć lepszy zawias?

Nie :)

Nemereth
13-09-10, 16:22
Mam jeszcze jedno pytanie:

KW V3 inox ma Regulację wysokości, odbicia i dobicia...
Jak to jest z BC N+ Spec Dampers w porównaniu do KW v3? BC posiada takie same opcje możliwości czy mniej lub więcej ?

LIO
13-09-10, 17:25
patrząc po zdjęciach to nie ma oddzielnej regulacji wstępnego naprezenia spręzyny
ma tylko twardosc i wysokosc

crxd16
13-09-10, 21:28
w BC n+ masz mozliwosc ustawienia wstepnego napiecia sprezyny, wysokosci i sile tlumienia ale bez mozliwosci rozdzielenia na sile dobicia i odbicia

Nemereth
14-09-10, 14:37
Thx wielki chłopaki :)

Czyli wygląda na to że BC N+ jest tym samym co KW v2 ?
W takim razie czy byłaby to lepsza opcja niż grzebanie się pojedyńczo z ustawieniem odbicia i dobicia?

!markos
14-09-10, 17:03
a umiesz to ustawic? masz odcinek testowy i bedziesz mierzyl czas przejazdu po kazdej zmianie jednego parametru?

Nemereth
14-09-10, 18:21
Ano, zawiasów nigdy nie ustawiałem więc to bym już zostawił komuś kto się zna.
Może kiedyś zajrze na tor czy coś a może nie. Po prostu chciałbym swój wózek jakoś zrobić takoś :)

Ale powiedzcie czy dobrze zrozumiałem z postów, że właściwie KW v2 ma te same opcje co BC N+ ?

crxd16
14-09-10, 23:32
nie mailem nigdy KW, wiec nie wiem zy tam jest wstepne napiecie sprezyny, jesli nie ma to tym sie roznia w sumie