Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : 1.7 cdti prośba.



konerB18C4
26-07-10, 10:27
Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem VTI które jest moim "oczkiem w glowie" ale przymierzam sie do zmiany samochodu na Civica w dieslu (sprawy ekonomiczne przważyły ). Chciałbym zaczerpnąć info od użytkowników tego modelu. Chodzi o kwestie techniczne-silnikowe, czy wszystko jest ok, czy nie sa to silniki awaryjne etc. Bardzo prosze o informacje. Serdecznie pozdrawiam.

bez_pardonu
27-07-10, 00:21
posiadam taka civce ep4 2004, moja ma pelna ksiazke i przebieg 169 tys, wymieniam olej co 10 tys, odetkalem wydech , pelen przelot od ssgarage.pl, wkladka simoty(nalezy dbac o czystosc filtra powietrza burbinka musi miec czym oddychac )i silniczek trybi jak marzenie, jest normlanie uzywana i normalnie butowana, rozgrzewasz silniczek i dopiero butujesz jak staniesz czekasz minimum 1 min zeby zgasic silniczek i masz wszytsko oki.( mi rozwalilo IC w zime ale z mojej winy) (wymieniasz normalnie materialy eksploatacyjne jak paski filtry , swiece, plyny i bedzie pan zadowolony)

spalanie po miescie ja mam max 7,8l /100km, zdecydowanie polecam, (fajnie to lata pare osob sie zdziwilo na zlocie:cool:)

rbs911
10-09-10, 23:39
Od niedawna jestem właścicielem HC ep4 z2004r. o kodzie silnika 4EE2 auto sprowadziłem z Niemiec z przebiegiem 88tys.km zrobiłem już wymianę całego rozrządu (pasek,napinacz,rolki).Auto jest w procesie rejestracji ;) ale staram sie już zadbać odpowiednio o nie. Po przeglądzie i wymianie rozrządu u mechanika sprawdziłem co jest jeszcze nie tak. Nie wiem dlaczego nie został wymieniony również pasek przy alternatorze. Wymiana oleju miała miejsce przed sprzedażą (86tys.) na olej półsyntetyczny 10W-40 (przy takim przebiegu :/) także filtry oleju i paliwa wydaje mi się że są wymienione. Zacząłem sprawdzać resztę...filtr powietrza w tragicznym stanie :mad: (przeczyściłem troszkę kompresorem :mad: ). Filtr pyłkowy również wymienie na wszelki wypadek. Przed zimą sprawdzę jeszcze tem. płynu chłodniczego bo nie wiem nawet co tam jest wlane :p żeby podczas zimy nie mieć psikusów :p

Podrzućcie w temacie co mogłem jeszcze przeoczyć. O czym powinienem pamiętać użytkując 4EE2 :)

konerB18C4
11-09-10, 09:19
Dzieki serdeczne za informacje, caly czas przegladam oferty i zastanawiam sie nad tą jak dla mnie wielka zmina. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy w tych Hondach występowała klimatronic?

rbs911
11-09-10, 15:42
Instrukcja obsługi po polsku ;) niestety brak informacji o silniku 4EE2 :mad:

http://rapidshare.com/files/365975617/Instrukcja_Obslugi_HONDA_CIVIC_VII_GEN._PL.pdf

zeberka
13-09-10, 18:53
Jestem właścicielem Civika 1.7 CTDI , koledzy dla waszej wiedzy :olej lejemy tylko i wyłącznie pełen syntetyk np:5w40 lub 0w30.Jeśli chodzi o rozrząd to producent mówi o przebiegu 150 tyś, ale wszyscy radzą co 120 tyś.Reszta filtrów w zależnościi od przebiegu.

rbs911
13-09-10, 22:08
cóż na syntetyk już za późno... takiego kupiłem :p a wymiana dokonana była w ASO Hondy w Niemczech. Rozrząd przy 120tys ale nie zaszkodzi wcześniej tym bardziej ze auto ma już 6 lat. Wolałem nie ryzykować kolizji przy zerwanym pasku. ;) Po sprawdzeniu f.Powietrza, kabinowego myślę również o f.paliwa nie mam pojęcia czy był wymieniany.

agent
14-09-10, 07:30
Ja przeszedłem z 10W40 na 5W40 po ok 135 tys. (nie wiem kiedy ktoś przeszedł na półsyntetyk). Jeździłem potem na syntetyku do niecałych 200 tys i wszystko było ok, silmnik chodził bez zarzutu. Na bagnecie delikatnie ubywało ale 5l zawsze starczało od zmiany do zmiany (15 tys). 4.5l wlewałem przy zmianie i 0.5 l na dolewkę.

boogie
14-09-10, 20:08
Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem VTI które jest moim "oczkiem w glowie" ale przymierzam sie do zmiany samochodu na Civica w dieslu...

Mam to za sobą bo przesiadłem sie z eg6 do ep4. Polecam . Co prawda to jedna z niewielu Hanek z "zapozyczonym" silnikiem ale to dalej Honda czyt. normalna jazda, dobre czesci eksploatacyjne, dobre paliwo=bezawaryjność. Niezaleznie od stylu jazdy pali malo, moja spalila mi ostatnio w drodze nad morze 4,5l/100km a nigdy wiecej jak 6,7l/100km.

rbs911
15-09-10, 19:47
Pojawił się u mnie mały problem (słyszałem że dość często w tym modelu).

Skrzypi pedał sprzęgła :mad:

Jest już jakaś wypróbowana rada na to ? :p

marioZ
15-09-10, 20:41
u mnie też zaczyna skrzypieć pedał sprzęgła trochę to jest dziwne :0

rbs911
15-09-10, 21:10
u mnie słychać dość wyraźnie. Podobno można coś psykać ;) ale efekt krotki

konerB18C4
16-09-10, 07:20
Jak narazie, patrząc przez pryzmat ekonomiki jazdy, czytajac posty wnioskuje ze mozna przesiasc sie na ten model. Zastanawia mnie jednak fakt tak zróżnicowanych cen ktore dochodzą nawet do kilku tysiecy zl roznicy przy tym samym roczniku i budzie..Tego nie bardzo rozumiem..

marioZ
16-09-10, 07:38
podaj jakieś linki do tych aut :) zobaczymy

rybadr
21-09-10, 23:11
podłączę się pod temat bo znajomy chce kupić coś takiego:
http://allegro.pl/honda-civic-2003r-...229042521.html
jak sprawuje się ten silnik?
z góry dzięki za info

spidek
30-04-11, 20:51
Instrukcja obsługi po polsku ;) niestety brak informacji o silniku 4EE2 :mad:

http://rapidshare.com/files/365975617/Instrukcja_Obslugi_HONDA_CIVIC_VII_GEN._PL.pdf

Może ktoś odświeżyć link ?