Zobacz pełną wersję : silownik do centralnego w drzwiach kierowcy
Cześć,
Wózek 3d, rocznik 2002. Zamek centralny fabryczny.
Ostatnio przy użyciu pilota przestały mi się otwierać i zamykać drzwi kierowcy. Drzwi pasażera i bagażnik się otwierają/zamykają.
Natomiast kluczykiem jestem wstanie otworzyć/zamknąć drzwi kierowcy bez problemu (oczywiscie jednocześne powoduje to otworzenie/zamknięcie pozostałych zamków).
Wydaje mi się, że albo coś się obsunęło w drzwiach kierowcy (bo jeszcze jakiś czas temu "kołek" przy szybie delikatnie się ruszał w reakcji na sygnał pilota, teraz już nawet nie drga ale coś tam robi delikatne "tyk"), albo żywotu dokonał/-uje siłownik.
Chętnie sam się zajmę naprawą tylko prośba o info co się wstawia na miesce takiego siłownika w tym autku?
pzdr
K.
Leń!
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?60372-Zr%F3b-to-sam-spis-tre%B6ci-w-FAQ
Dzięki i sorry. Naprawdę szukałem i jakos mi ten wątek musiał umknąć.
Żałuję, obiecuję poprawę i dokladniejsze szukanie następnym razem ;)
Serdeczne pdzr.
K.
a ja polecam jeszcze zajrzec tu: ;)
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?81746-Naprawa-si%B3ownika-centralnego-zamka&highlight=naprawa+si%B3ownika
w FAQ pokazane jest jak podlaczyc SLAVE..ktos wie jak mastera podpiac? nie chce spalic instalacji..;/
Ile i jakie kolory przewodów są doprowadzone do oryginalnego siłownika?
W siłowniku master (uniwersalnym) jest:
zielony i niebieski to silniczek
pozostałe trzy przewody to przełącznik gdzie
czarny jest zwarty z brązowym przy wciśniętym siłowniku i
czarny jest zwarty z białym przy wyciśniętym siłowniku.
no bo ten silownik co kupilem ma 5 przewodow..nie wiem czy jak rozkrece te drzwi to bede wiedzial jak podpiac je pod kostke. Dziekuje LemonR za odpowiedz ale chyba nie zrozumialem..:/ tak to jest jak sie na sucho pisze..pewno gdybym rozebral drzwi i zobaczyl co i jak to bym zakapowal twojego posta;p
Ja ci podałem opis przewodów siłownika master takiego uniwersalnego co np. kupisz na aledrogo.
Rozbierz drzwi i zobacz iloma przewodami jest podłączony ori siłownik i jakie te przewody mają kolor.
Generalnie to jest prosta robota z multimetrem w ręku ale bez rozebrania drzwi "nydyrydy". :)
Czesc,
I po sprawie ;) Działa super tylko troche głośniej niż oryginał. Zobaczymy ile pociągnie taki siłownik master "carprotect" za 17pln w sklepie elektronicznym.
Oryginała nie udało mi się wjąć, ostatnia śruba go mocująca za chiny nie chciała dać się odkręcić nawet po spędzieniu 32h w zalewie z WD40.
Dostęp do niej nie jest zbyt ciekawy. Silowniek został na miesjcu.
Dla tych, którzy mają EP1 3d (może i czy 5d również) podana instrukcja (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/sho...tre%B6ci-w-FAQ) zdejmowania poszycia drzwi niestety się nie sprawdza. Całość jest trochę innaczej zbudowania. Po szczegóły odsyłam do http://www.epcivic.com/viewtopic.php?f=85&t=2456
Raz jeszcze dzieki i pozdr.
K.
pewnie ze nie bo to calkiem inne drzwi
ale od czego jest serwisówka :rolleyes:
no ja pewnie się niedługo zabiore za drzwi :) Pierwsza sprawa to podklejenie boczków (był plan oklejenia alcantrą, ale zrezygnowałem z takiego dziwaczenia). Drugi powód jest taki, że raz na 100 zdarzy się że drzwi pasażera się nie zamkną z pilota, dopiero drugie naciśnięcie już zamyka. Trzeba będzie rozebrać przesmarować i ma działać kolejne 8 lat ;)
Czesc,
I po sprawie ;) Działa super tylko troche głośniej niż oryginał. Zobaczymy ile pociągnie taki siłownik master "carprotect" za 17pln w sklepie elektronicznym.
Oryginała nie udało mi się wjąć, ostatnia śruba go mocująca za chiny nie chciała dać się odkręcić nawet po spędzieniu 32h w zalewie z WD40.
Dostęp do niej nie jest zbyt ciekawy. Silowniek został na miesjcu.
Dla tych, którzy mają EP1 3d (może i czy 5d również) podana instrukcja (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/sho...tre%B6ci-w-FAQ) zdejmowania poszycia drzwi niestety się nie sprawdza. Całość jest trochę innaczej zbudowania. Po szczegóły odsyłam do http://www.epcivic.com/viewtopic.php?f=85&t=2456
Raz jeszcze dzieki i pozdr.
K.
miales problem z podpieciem mastera?..szkoda ze foty nie zrobiles:{
Mastera bez problemu.
Mechanicznie zamontowałem dokładnie w taki sam sposób jak kolega w http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/sho...tre%B6ci-w-FAQ
Elektrycznie kable pospinałem w następujący sposób:
on/off
siłownik_zielony <-> auto_żółto-czarny
siłownik_niebieski <-> auto_żółty
pozostałe mówiące o pozycji siłownika
siłownik_czarny <-> auto_czarny
siłownik_brąz <-> auto_baiło-czarny
siłownik_biel <-> auto_żółto-czerwony
O ile nie ma różnic w kolorach kabli w aucie i/lub siłowniku. Chyba najlepiej przed cięciem kabli/lutowaniem na chwlę złączyć kable siłownika i auta i sprawdzić czy wszystkie zamki zachowują się zgodnie z oczekiwaniem. Zapisać kombinację połączeń, w której działa i potem łączyć docelowo.
Oryginalne kable są już pogrupowane oddzielnie w zasilanie (złączka z dwoma kablami) i starowanie (złączka z trzema kablami). Poprostu odpinasz od oryginalnego siłownika. już wiesz które z którymi próbować połączyć. Instalacji nie spalisz, najwyżej siłownik będzie robił wszsto odwrotnie.
...a i na czas ciącia/lutowania na wszelki wypadek odpiąłem akumulator.
K.
Mastera bez problemu.
Mechanicznie zamontowałem dokładnie w taki sam sposób jak kolega w http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/sho...tre%B6ci-w-FAQ
Elektrycznie kable pospinałem w następujący sposób:
on/off
siłownik_zielony <-> auto_żółto-czarny
siłownik_niebieski <-> auto_żółty
pozostałe mówiące o pozycji siłownika
siłownik_czarny <-> auto_czarny
siłownik_brąz <-> auto_baiło-czarny
siłownik_biel <-> auto_żółto-czerwony
O ile nie ma różnic w kolorach kabli w aucie i/lub siłowniku. Chyba najlepiej przed cięciem kabli/lutowaniem na chwlę złączyć kable siłownika i auta i sprawdzić czy wszystkie zamki zachowują się zgodnie z oczekiwaniem. Zapisać kombinację połączeń, w której działa i potem łączyć docelowo.
Oryginalne kable są już pogrupowane oddzielnie w zasilanie (złączka z dwoma kablami) i starowanie (złączka z trzema kablami). Poprostu odpinasz od oryginalnego siłownika. już wiesz które z którymi próbować połączyć. Instalacji nie spalisz, najwyżej siłownik będzie robił wszsto odwrotnie.
...a i na czas ciącia/lutowania na wszelki wypadek odpiąłem akumulator.
K.
bardzo pomocna wypowiedz.Dziękuję Ci kolego:)
Podepne sie pod temat. Wymienialem niedawno silowniki w obu drzwiach przednich w Streamine z 2001r wg powyzszego opisu. O ile drzwi pasazera chodza bez zarzutu, to z drzwiami kierowycy jest problem - nie otwieraja/zamykaja sie z pilota (orginalny pilot Hondy). Po nacisnieciu pilota dzialaja wszystkie zamki oprocz kierowcy. Kluczykiem dziala wszystko prawidlowo.
Sprawdzilem bezpiecznik od centralnego i resetowalem go. Czy ktos ma pomysl co jest nie tak?
seba_wolin
07-02-13, 13:47
Witam.
Honda 3D/ 2003
Padły mi oba sterowniki, zakupiłem dwa uniwersalne, identyczne jak w temacie http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?60372-Zr%F3b-to-sam-spis-tre%B6ci-w-FAQ podłączyłem jak w poradniku, pospinałem kable tak jak w poście powyżej i jest problem, a mianowicie siłowniki się tylko otwierają, ale nie chcą się zamknąć, dopiero w momencie jak zewrze się kabel w master czarny z czarnym siłownik sie zamyka, a gdy zrobi sie to ponownie, siłownik się otwiera i tak w kółko.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Ja po kilku próbach z siłownikami uniwersalnymi (z kolei z tyłu), zaatakowałem siłownik oryginalny. Denerwował mnie hałas przy zamykaniu/otwieraniu na tych uniwersalnych siłownikach - zresztą, jeden podziałał mi pół roku, drugi krócej. Według wskazówek, znalezionych swego czasu gdzieś na forum, rozciąłem oryginalny siłownik, wyjąłem silniczek, rozebrałem silniczek i oczom mym ukazał się opłakany widok: zjedzone szczotki w silniku. Szczotki dobrałem z podobnego silniczka z zabawki dzieciaka (papa samochodziku) i po wsadzeniu tak naprawionego silniczka do siłownika, sklejeniu go silikonem, cieszę się działającym jak kiedyś oryginalnym siłownikiem zamka. Polecam każdemu operację.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.