Zobacz pełną wersję : Wymiana oleju i filtrów ostatni dzwonek
Witam, wiem że temat wielokrotnie wałkowany itd., ale wrzucam tutaj bo mam potrzebę uzyskania kompleksowej informacji i licze na wyrozumiałość moderatora. Więc zbliża się pierwsza wymiana oleju i filtrów po sprowadzeniu auta (EJ 6, d16y7, przebieg 180 k. rocznik 1998) z Belgii. Mam naklejkę Motul 5W30 pod maską, nie znam się za bardzo ale po przewałkowaniu neta wychodzi, że to chyba syntetyk (jeśli jestem w błędzie wyprowadźcie mnie). Zatem pytanie nr 1: czy koniecznie musze lać 5W 30 czy bedzie ok jak zaleje 10W 40 (jest tańszy a jestem juz grubo w plecy z moją Hanią). Pytanie nr 2: jakich firm oprócz OEMa rekomendujecie filtry do tego modelu (paliwa,oleju,powietrza)? Musze działać szybko, bo niestety bardziej się sugerowałem naklejką mówiącą o następnej wymianie oleju przy przebiegu 180240 km aniżeli bagnetem i teraz mam lipe, poziom poniżej minimum i jutro ostatni dzwonek na wymiankę. Na koniec zapytam, czy istnieje duze ryzyko, że się coś wykrzaczy zanim dojadę do mechaniora ok. 12 km, w sytuacji kiedy kontrolka oleju po zgaśnięciu przy odpalaniu wczoraj pierwszy raz lekko mignęła a poza tym wszystko wydaje się w normie (oczywiście poza tym poziomem na bagnecie-jest grubo poniżej minimum, jak sprawdzalem na zimnym silniku, kiedy stał na płaskiej powierzchni). Będę wdzięczny za pomoc. Pzdr.
skolopendra
25-07-10, 12:22
ad1
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?19768-Oleje-silnikowe-i-przek%B3adniowe!!!!!&p=416760#post416760
2 .unikaj filtrona zwłaszcza w oleju, i będzie ok
[QUOTE=skolopendra;1069779]ad1
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?19768-Oleje-silnikowe-i-przek%B3adniowe!!!!!&p=416760#post416760
rozumiem, że jest to sugestia aby lać dalej Motula 5W 30 ?
skolopendra
25-07-10, 12:43
tak