Zobacz pełną wersję : PRZEWODY HAMULCOWE
Witam ostatnio bylem na kampani Hondy,i chlopaki zalwazyli skorodowane przewody chamulcowe i paliwowe,w sumie rocznik hoondy 99,i ma przejechane dopiero 55tys. :grin: W serwisie mi zrobili wycene za taki komplet rurek z zniszka do wczoraj -30%na czesci. to wyszlo 1670zł,+montaz.
Mam takie pytanko Czy ktos ma schemat takich rurek,bo bede sobie chcial sam zrobic na wlasna reke a nie chcem zdejmowac i dopiero sie bawic z rurkami.Chcem sobie zalozyc z miedzianych,a nie jak maja orginalnie z stalowych po kadmowanych.
pozdrawiam
jestes pewny ze wiesz jak to zrobic i bedzie to dobrze ?
hamulce (nie chamulce) to wazy element w aucie i tutaj nie ma zartów i miejsca na jakies drutowanie.
Kup sportowe przewody w stalowym oplocie (koszt jakies 450zl komplet chyba). Byl o tym temat jakis czas temu w tym dziale, a w zakupach grupowych masz tez o cenach.
a co mają do tego przewody w oplocie????
fakt kicha troche,jak w fiatach korodują przewody hamulcowe w punto to nawet w 10 letnim aucie fiat wymienia je friko,miały jakąs wade i sie do tego przyznali ,ale zeby po 7 latachw japoncu to az dziwne.
No ja juz wymienialem i to nie w jeden samochodzie przewody hamulcowe.mam caly sprzet do tego itp.Nie ma to jak miedziane rurki.Takie miedziane to przetrzymaja wiecej nisz cale auto :grin:
miedziane sa bardzo dobre, jak masz caly sprzet to do roboty. nie rob po schemacie, tylko doginaj na samochodzie, tak jest najlepiej. rurka po rurce az wymienisz wszystkie.
a co mają do tego przewody w oplocie????
to ze ich cena jest 3,5 raza nizsza niz ta zaproponowana przez ASO, a do tego sa bardziej wytrzymale
jesli kolega ma sprzed do zrobienia tego, to sie nei ma nad czym zastanawiac
No tak chyba zrobie bede wyciagal kazda jedna i doginal na samochodzie.W sumie nie ma duzo roboty przy tym,tylko bede musial do kogos pojechac na podnosnik albo na kanal.
A akurat sprzet mam rurki mam wiec Tylko robic :grin:
pozdrawiam
LIO - Ty piszesz o tych kawałkach przewodów które są gumowe i się wymienia na te w oplocie, a Szalo o całej reszcie przewodów, które sobie idą pod samochodem. Jak masz Szalo możliwości to je gnij i rób sam, a jak nie to wyciągaj z jakiegoś rozbitka - cena w ASO trochę sporawa.
schemat jakiś tam jest w manualu, ale pewnie niewiele pomoże:
z ABS:
http://images4.fotosik.pl/187/6041cf76bd427a1fm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6041cf76bd427a1f.html)
bz ABS:
http://img50.imageshack.us/img50/9167/bezabslk1.th.jpg (http://img50.imageshack.us/my.php?image=bezabslk1.jpg)
no to teraz jasne :-)
ja bym tylko tego nie nazywal przewodami, bo to automatycznie wprowadza w blad :P
ze zdobyciem schematów z wymiarami itd moze byc wyjatkowo ciezko, tak mi sie wydaje
No tak z schematem bedzie ciezko,ale jeszcze pogadam z kolega ktory pracuje w ASO,moze on mi cos tam zalatwi,ale najlepiej bedzie jak bede wyciagal kazda jedna i wymienial :grin:
Jeszcze bede wymienial przewody paliwowe do tego bo tez sa zardzewiale cale,a jak jest okazia to czemu nie :grin:
Jak bede wymienial to dam znac na forum jakies foteczki itp
pozdrawiam :smile:
nie gnij i nie tnij nic wedlug zadnych ksiazek. takie rzeczy robi sie tylko na samochodzie, szczegolnie, ze miedziane rurki dosc latwo sie uklada. uwazaj, zeby nie polamac :P
Tak bede je robil na samochodzie :grin: Bo jednak z ksiazki czy z jakiegos schematu cos moze nie wypalic :(
HondaSpike
23-07-15, 19:01
Podbijam temat. Muszę wymienić z przyczy opisanych wyżej przewody sztywne (te które biegną w rynience pod autem). Czy ktoś orientuje się czy są dostępne całe gotowe komplety. Znalazłem taką ofertę lecz jest konkretnie pod EJ9 a ja z kolei potrzebuję pod EJ8?
http://www.przewody-hamulcowe.pl/honda/205-honda-civic-eg3-eg4-zestaw-przewodow-hamulcowych-miedzianych.html
Czy ktoś ma obeznany temat pod względem długości? Niestety manual nic na ten temat nie mówi :(
Gratulacje za nie zakładanie nowego tematu tylko odkopanie starego.
>>>ODKOP TYGODNIA<<<
jakiś czas temu widziałem temat gdzie właśnie ten zestaw był opisywany ale coś go znaleść nie mogę :(
mają tam dwa zestawy. Jeden z a drugi bez ABS. Zwróc na to uwagę. Skoro to zestaw dedykowany to chyba wszystko będzie pasowało. Układając rurki trzeba uważać by ich nie "złamać" przy zaginaniu.
Ja kupiłem u tego sprzedawcy:
http://allegro.pl/przewody-paliwa-honda-civic-ej-8-komplet-3-szt-i5486868143.html
Kupiłem hamulcowe i paliwowe, zadzwoniłem, porozmawiałem, wypytał facet mnie jaki to dokładnie civic, z ABS czy nie, od 98 miały inne wkrętki do pompy ABS, jedne są o 20 cm krótsze. Pod koniec przyszłego tygodnia będę miał wolny czas i będę je montował, mam nadzieję że będą pasowały. Zapłaciłem 280 za komplet przewodów paliwowych i hamulcowych z przesyłką. Sprzedawca obiecał pomoc w razie problemów z przewodami. No zobaczymy jak to będzie, jak zamontuję to napiszę. Pozdrawiam.
HondaSpike
24-07-15, 00:56
Gratulacje za nie zakładanie nowego tematu tylko odkopanie starego.
>>>ODKOP TYGODNIA<<<
jakiś czas temu widziałem temat gdzie właśnie ten zestaw był opisywany ale coś go znaleść nie mogę :(
mają tam dwa zestawy. Jeden z a drugi bez ABS. Zwróc na to uwagę. Skoro to zestaw dedykowany to chyba wszystko będzie pasowało. Układając rurki trzeba uważać by ich nie "złamać" przy zaginaniu.
Tak wiem jestem tego świadom. Zresztą już też wiem że P&P nie będą pasować te od HB pod bude QPE. Niestety trzeba brać pomiar z auta pod przewody robione na zamówienie.
Kupiłem hamulcowe i paliwowe, zadzwoniłem, porozmawiałem, wypytał facet mnie jaki to dokładnie civic, z ABS czy nie, od 98 miały inne wkrętki do pompy ABS, jedne są o 20 cm krótsze.
Podawałeś mu jakieś wymiary? W necie nawet na obcojęzycznych forach krążą czasami zbieżne długości. Raz że 410mm starcza innym razem ze 430mm to min. A ciekawi mnie skąd ten gość z allegro ma wymiary. Jednym słowem straszna lipa z zakupem tych przewodów. OEM z Aso to wogóle porażka cenowa, gumowe są do bani, manual nic nie mówi o wymiarach, kompletów gotowych brak...normalnie jakby to był towar aftermarketowy ;)
No nic zadzwonie też do gościa i podpytam bo cena atrakcyjna z tego co widzę jak za full zestaw.
Najlepiej zrobic tak ze kupisz miedziane lub miedziane z mieszanka niklu (kunifer) i podoginasz na aucie.
Na wszystkie sztywne przewody zakupilem 15.2m i jeszcze dosc zostalo.
Pacjent to ej6 coupe a czas pracy jaki mi zszedl to 8 godzin BEZ zdejmowania baku paliwa :)
Podawałeś mu jakieś wymiary? W necie nawet na obcojęzycznych forach krążą czasami zbieżne długości. Raz że 410mm starcza innym razem ze 430mm to min. A ciekawi mnie skąd ten gość z allegro ma wymiary. Jednym słowem straszna lipa z zakupem tych przewodów. OEM z Aso to wogóle porażka cenowa, gumowe są do bani, manual nic nie mówi o wymiarach, kompletów gotowych brak...normalnie jakby to był towar aftermarketowy ;)
No nic zadzwonie też do gościa i podpytam bo cena atrakcyjna z tego co widzę jak za full zestaw.
Mówił mi że posiada jakąś bazę danych, a co to za baza nie powiedział. Właśnie nie wiem czy nie najlepszym rozwiązaniem jest tak jak pisze naDiel, kupić przewody, maszynkę do zarabiania przewodów (koszt około 100zł) i zrobić sobie samemu. Zobaczymy, mam nadzieję że będą pasować te co kupiłem.
analyzer64
24-07-15, 21:42
Tylko te maszynki do zarabiania przewodów w cenie do 100zł to trochę słabe są. Ja brałem do jednego auta komplet przewodów hamulcowych ze strony:
http://przewody-hamulcowe.pl/
I wszystko było wykonane bardzo dobrze, długości odpowiednie, zakucia i ich jakość też bardzo dobra.
HondaSpike
24-07-15, 23:29
Zamówiłem po rozmowach z gościem (fakt wiedze nawet o Hondzie ma), z tego linku:
http://allegro.pl/przewody-paliwa-honda-civic-ej-8-komplet-3-szt-i5486868143.html
Przewody są od ręki dostępne jednak tylko centralne. Dla mnie to wystarczy bo reszta od pompy są w stanie bardziej niż zadawalającym. Zobaczymy jak z długościami wyjdzie.
Ale to dopiero w przyszłym tygodniu.
Dlatego kupilem wiecej przewodu zeby ******ymi maszynkami nauczyc zarabiac. Daja rade szczegolnie przy miedzanych bo sa miekkie i latwiejsze do zarobienia.
HondaSpike
02-08-15, 21:05
U mnie przwody siedzą już na aucie. Ogólnie polecam bo cena vs jakość jest bardzo ok. Natomiast wszystkie przewody przynajmniej do EJ8 były za długie o conajmniej 40cm więc mechanik miał roboty trochę więcej niż tylko zdjąć stare i założyć nowe. Był zdejmowany bak (gdyby nie przewody paliwowe to udałoby się bez zdejmowania) i cała operacja to 8h. Dodatkowo wrzuciłem elastyczne w stalowym oplocie Pizza Brakes i moge powiedzieć że cała operacja jest warta świeczki mimo iż różnic w prowadzeniu nie czuć (może subiektywnie poprawa czułości hamowania). Ogólnie polecam sprawdzić stan tych przewodów w rynience bo nigdy nie wiadomo kiedy się skończą.
Witam, ja dzisiaj zacząłem wymieniać przewody, faktycznie wszystkie są za długie, ja u siebie baku nie zdejmowałem i udało się ogarnąć. U mnie przewody paliwowe jeszcze by chwile wytrzymały, ale hamulcowe po zdjęciu rynienki się połamały. Warto zmienić wszystko za jednym razem i mieć święty spokój. Ciężko jest ułożyć przewód paliwowy zasilający, ma 8mm średnicy i ciężko jest go ukształtować, hamulcowe są cieniutkie i elegancko w palcach się je wygina, nawet nie trzeba przyrządu do wyginania. Ciężko jest przewlec je między sankami a podwoziem, nie chcę odkręcać sanek. Jutro kończę układanie pod maską. Jakość wykonania jest ok. Jakość materiału na pierwszy rzut oka też ok, ale to się okaże po dwóch latach, czy będą zielone i czy będą się urywać. Pozdrawiam.
Jak sie boicie patyny to lekko przetrzec papierem sciernym potem podklad i farba ;)
Moje z mieszanki miedzi i niklu po ponad roku nic sie nie psuja.
Skończyłem dzisiaj pracę z przewodami, tak się złożyło że dwa hamulcowe do tyłu były za krótkie o 25cm :/ musiałem dosztukować kawałki, ogólnie praca nie jest lekka. Mam nadzieję że te przewody wystarczą na długo. Jeśli następnym razem będę to robił, zrobię jak pisze naDiel, kupić przewód i zarabiać końcówki samemu, wcale nie jest to trudne ani czasochłonne. Wpadłem jeszcze na taki pomysł, aby nakładać na nie koszulki termokurczliwe i obkurczać, na pewno będzie to dobra izolacja i przedłuży żywotność. Pozdrawiam ;)
Czuć jakąś różnice pod mogą?
W moim przypadku nie czuć różnicy, bo nie zmieniałem przewodów elastycznych, są dwu letnie seryjne i są jeszcze bardzo dobre. Wymieniłem tylko przewody sztywne, które były skorodowane, jeszcze nie ciekły, ale przy demontażu się połamały. Powinno się je zmienić z względu na bezpieczeństwo, jeśli nie ciekną to różnicy po zmianie na nowe nie będzie ;)
Jezeli ciekna to uwierz mi ze roznice odczujesz tylko raz. Przed uderzeniem w drzewo/inne auto/lampe. Najstraszniejszy moment w mojej hondzie na szczescie udalo sie uciec przed zderzeniem!
Jaki przyrząd do zarabiania przewodów, jakie przewody (hamulec + paliwo) i jaki rodzaj końcowek kupić by zrobić wszystko na cacy?
Mam trzy hondy pod opieką a jak robić to wszystkie (bo wszystkim się przyda). Dlatego chce zainwestowac w sprzęt który wytrzyma te trzy auta :) (dużo więcej nie musi)
Ja na jedno auto zuzylem 2 razy to:
http://m.ebay.co.uk/itm/3-16-X-25-FT-CUPRO-NICKEL-KUNIFER-BRAKE-FUEL-PIPE-TUBING-ROLL-25ft-BS-EN12449-/381014878116?nav=SEARCH
Jeden raz to:
http://m.ebay.co.uk/itm/METRIC-DIN-BRAKE-PIPE-NUTS-Flare-Line-VW-BMW-PORSCHE-/300802376971?nav=SEARCH
I do zarabiania:
http://m.ebay.co.uk/itm/METRIC-BRAKE-PIPE-FLARING-KIT-FUEL-REPAIR-TOOL-SET-WITH-AND-BENDER-TUBE-CUTTER-/390756245481?nav=SEARCH
To na hamulce. Jesli o paliwo chodzi to kupilem oplot ale zanim to zainstaluje chce dokupic pompe walbro, listwe paliwowa aftermarket, afr aftermarket i w chu i ciut ciut koszulek termo zeby oplot zabezpieczyc przed syfem z drogi.
Jaki przyrząd do zarabiania przewodów, jakie przewody (hamulec + paliwo) i jaki rodzaj końcowek kupić by zrobić wszystko na cacy?
Mam trzy hondy pod opieką a jak robić to wszystkie (bo wszystkim się przyda). Dlatego chce zainwestowac w sprzęt który wytrzyma te trzy auta :) (dużo więcej nie musi)
Przewody hamulcowe mają średnicę 4,8 mm (dokładniej 4,75), przewód paliwowy zasilający ma średnicę 8 mm, powrót paliwa i EVAP mają 6mm średnicy. Takie przewody można kupić w sklepie motoryzacyjnym czy Inter Cars'ie. Wkręcane końcówki przewodów hamulcowych mają gwint metryczny 10x1, też można je kupić w sklepie. Końcówkę przewodu paliwowego wkręcanego w filtr można odzyskać z starego przewodu. Maszynkę do zarabiania można kupić zwykłą prostą, ale nie kupowałbym tej najtańszej, bo słyszałem że krążki do formowania baryłek lubią pękać. Ja korzystam z zestawu firmy Jonnesway i jest solidny, kosztuje około 160zł. Brak w tym zestawie przyrządu do gięcia przewodów, który pożyczyłem, ale i tak z niego nie korzystałem, wszystkie przewody układałem i wyginałem ręcznie. Musisz policzyć ile przewodu musisz kupić. Pozdrawiam ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.