PDA

Zobacz pełną wersję : Fiksowanie ABS-u.



Vadim
24-07-10, 09:20
Panowie może ktoś pomoże po przeprowadzeniu samodiagnostyki na kostce 2 pinowej Check zaświeca się i pali czyli dobrze SRS pulsuje rownomiernie czyli tez dobrze natomiast ABS pokazal mi błędy 4 szybkie migniecia i 8 szybkich mignięć.4-8. Szukaj wiatru w polu :/.Dodam tylko tyle że powodem przeprowadzenia diagnostyki bylo drganie pedału hamulca przy hamowaniu z bardzo małą prędkością i delikatnym hamowaniu.Tak jakby działał ABS.Według opisu kodów na tej stronie http://www.bba-reman.com/content.aspx?content=honda_civic_and_accord_abs_ec u_fault_code_identification
problem dotyczy lewego tylnego koła.

Kontrolkę ABS kasuje bezpiecznikiem 15A B2 pod maską.Problem pojawia się tylko wtedy gdy auto praktycznie już zatrzymuje się po hamowaniu i to nie za każdym razem(prędkość auto może 5-20km/h.).Zmierzyłem czujnik tzn.wypiąłem kostkę i kręcąc kołem czujnik pokazał mi 630-900 Ohm(mam wątpliwości co do pomiaru miernik słabej jakości).Trudno powiedzieć czy czuję działanie ABS-u z taką prędkością w każdym bądź razie odnoszę wrażenie jak by przez sekundę fiksował ABS. Tarcze na pewno są proste.Czy po przekręceniu zapłonu pompa ABs-u powinna przez chwilę zabrzęczeć??????

SmIRnOff
24-07-10, 11:52
pompa nie powinna brzęczeć a co do problemu z ABS to wyczyść pierścień z ząbkami na piaście bo być może jest brudny i ABS szaleje :)

Vadim
24-07-10, 18:48
Czujnik wyczyściłem i wyczyściłem pierścień...Nadal to samo dziś również zrobiłem pomiar lepszym miernikiem i wyszło 680-1080 Ohm podczas obrotów piastą a w stanie spoczynku około 740+/-20 Ohm. Zapytałem czy pompa po przekręceniu zapłonu powinna od czasu do czasu "zabrzęczeć" bo taki objaw był zanim sfiksował ABS teraz nie ma tego objawu(tzn. odgłos był taki jak by sprężarka coś nabijała takie moje porównanie).A istnieje taka możliwość że układ hamulcowy/ABS jest zapowietrzony ???? Poprzedni właściciel wymieniał płyn w pompie bo sprawdzałem.Natomiast mam do wymiany płyn w układzie hamulcowym.

MikeFoto
24-07-10, 21:11
Panowie może ktoś pomoże po przeprowadzeniu samodiagnostyki na kostce 2 pinowej Check zaświeca się i pali czyli dobrze SRS pulsuje rownomiernie czyli tez dobrze natomiast ABS pokazal mi błędy 4 szybkie migniecia i 8 szybkich mignięć.4-8. Szukaj wiatru w polu :/.Dodam tylko tyle że powodem przeprowadzenia diagnostyki bylo drganie pedału hamulca przy hamowaniu z bardzo małą prędkością i delikatnym hamowaniu.Tak jakby działał ABS.Według opisu kodów na tej stronie http://www.bba-reman.com/content.aspx?content=honda_civic_and_accord_abs_ec u_fault_code_identification
problem dotyczy lewego tylnego koła.

Kontrolkę ABS kasuje bezpiecznikiem 15A B2 pod maską.Problem pojawia się tylko wtedy gdy auto praktycznie już zatrzymuje się po hamowaniu i to nie za każdym razem(prędkość auto może 5-20km/h.).Zmierzyłem czujnik tzn.wypiąłem kostkę i kręcąc kołem czujnik pokazał mi 630-900 Ohm(mam wątpliwości co do pomiaru miernik słabej jakości).Trudno powiedzieć czy czuję działanie ABS-u z taką prędkością w każdym bądź razie odnoszę wrażenie jak by przez sekundę fiksował ABS. Tarcze na pewno są proste.Czy po przekręceniu zapłonu pompa ABs-u powinna przez chwilę zabrzęczeć??????

Niewiem jaką masz hondę dokładnie, ale chyba coś źle robisz.
Jeśli to polift zacznijmy od tego, że w 5D kody błędów sprawdza się nie 2pinową wtyczką a 5-pinową umieszczoną koło schowka, jeśli przedlift - to niewiem choć byłbym przekonany że jest tak samo.

Kolejna sprawa, to co odczytałeś to niewiem co jest bo niema takiego kodu: ani 4 ani 8 ani 48.

Tabela wszystkich kodów ABS:
http://img34.imageshack.us/img34/7379/55647537.jpg

Skąd informacja o kasowaniu błędów, niewiem. Pierwszy raz się z taką informacją spotykam, że można kasować błędy. ABS w naszych (5D i Aero) zrobiony jest tak że jeśli czujnik jakiś niedomaga - kontrolka się świeci, wymienisz czujnik - gaśnie. Żadnego kasowania i tego typu zabaw.

Ponadto, bezpiecznik od modułu ABS znajduje się w kabinie - pod kierownicą. Pod maską bezpiecznik o którym wspominasz - to główny bezpiecznik silnika ABS o wartości 40A.

Dalej, czujnik sprawdza się bez kręcenia kołem, pomiar powinien wynosić,
- 600 - 950 Ohm dla przednich czujników
- 700 - 1100 Ohm dla tylnych

Zacząłbm od sprawdzenia jaki faktycznie jest błąd wymigany przez kontrolkę, następnie przeczyszczenia kostek czujników oraz szerokiej wtyczki przy pompie ABS a także sprawdzenia odległości między czujnikiem a pierścieniem ABS przy kole i dokładnego jego przeczyszczenia z ew. zabrudzeń.

MikeFoto
24-07-10, 21:14
.A istnieje taka możliwość że układ hamulcowy/ABS jest zapowietrzony ???? Poprzedni właściciel wymieniał płyn w pompie bo sprawdzałem.Natomiast mam do wymiany płyn w układzie hamulcowym.

Istnieje taka możliwość - ale objawiało by się to inaczej, auto hamowałoby dopiero po kilkukrotnym podpompowaniu.

Nie rozumiem co masz na myśli, że poprzedni właściciel wymieniał płyn w pompie. Pompa pracuje na płynie hamulcowym jak cały układ hamulcowy, to jeden i ten sam płyn.

Vadim
24-07-10, 23:40
Właśnie moja Honda to MB1 D16Y3 95r.

Dzięki Mike za poświęcenie uwagi ale niestety ja mam przed-lifta a tu sprawa wygląda nieco inaczej z odczytaniem kodów mam servisówke(manual) po angielsku tu masz do wglądu część manuala: słabo u mnie z angielskim ale daje radę....
http://media.honda.co.uk/car/owner/media/manuals/CivicManual/pdf/19-60.pdf -Odczytywanie i kasowanie pamięci bezpiecznikiem punkt 5 pdf,u
http://media.honda.co.uk/car/owner/media/manuals/CivicManual/pdf/19-62.pdf -DTC 4-8
http://media.honda.co.uk/car/owner/media/manuals/CivicManual/pdf/19-58.pdf -trzecia kropka od góry wzmianka mówiąca o poślizgu przednich opon możliwość wyskoczenia błędu 4-8 tak sobie to przetłumaczyłem....

Nie sprawdziłem tylko szczeliny między sensorem a pierścieniem.Luzów na piaście też nie ma bo sprawdzałem z założonym kołem i bez(jutro albo w poniedziałek sprawdzę szczelinomierzem szczelinę).Może wtedy wyjdzie moje sprawdzanie łożysk :/ .

Jeżeli chodzi o płyn sprawdzałem takim urządzeniem które kalibruje się wodą i posiadające 3 diody zieloną OK żółta 50/50% i czerwoną woda.Mało profesjonalne urządzenie ale zawsze to coś.Doszedłem do wniosku że chyba został wymieniony/uzupełniony płyn w ABS-ie świeżym płynem gdyż pomiar płynu ze zbiorniczka ABS-u wyszedł pozytywnie czyli na zielono.Natomiast płyn w zbiorniczku płynu hamulcowego na pompie hamulcowej jest do wymiany czyli zapaliła się czerwona dioda(nawet wizualnie jest ciemniejszy od tego z ABS-u).

Tak naprawdę pomiar jakości płynu należy przeprowadzać nie tylko w zbiorniczku ale przy każdym z kół chyba to logiczne że płyn wypychany jest w stronę cylinderków a powrotu nie ma żeby płyn mógł się wymieszać w zbiorniczku).Tak mogą oszukać nas na wymianie płynu hamulcowego zdemontują zbiorniczek zaleją świeżego płynu odpowietrzą aby szybko.Ale się rozpisałem :D ogólnie z zawodu jestem elektromechanikiem pojazdów samochodowych z 5 letnim doświadczeniem z czego rok na TIR-ach w planach na koniec wakacji mam zakup Tech-Testera Magnetti Marelli co da mi większe możliwości.

MikeFoto
25-07-10, 08:10
Jeżeli chodzi o płyn sprawdzałem takim urządzeniem które kalibruje się wodą i posiadające 3 diody zieloną OK żółta 50/50% i czerwoną woda.Mało profesjonalne urządzenie ale zawsze to coś.Doszedłem do wniosku że chyba został wymieniony/uzupełniony płyn w ABS-ie świeżym płynem gdyż pomiar płynu ze zbiorniczka ABS-u wyszedł pozytywnie czyli na zielono.Natomiast płyn w zbiorniczku płynu hamulcowego na pompie hamulcowej jest do wymiany czyli zapaliła się czerwona dioda(nawet wizualnie jest ciemniejszy od tego z ABS-u).

Tak naprawdę pomiar jakości płynu należy przeprowadzać nie tylko w zbiorniczku ale przy każdym z kół chyba to logiczne że płyn wypychany jest w stronę cylinderków a powrotu nie ma żeby płyn mógł się wymieszać w zbiorniczku).Tak mogą oszukać nas na wymianie płynu hamulcowego zdemontują zbiorniczek zaleją świeżego płynu odpowietrzą aby szybko.Ale się rozpisałem :D ogólnie z zawodu jestem elektromechanikiem pojazdów samochodowych z 5 letnim doświadczeniem z czego rok na TIR-ach w planach na koniec wakacji mam zakup Tech-Testera Magnetti Marelli co da mi większe możliwości.

Tu masz rację, w przedlifcie jest nieco inaczej jeśli chodzi o ABS.
W dalszym ciągu zastanawia mnie jedna rzecz - zbiorniczek ABS o którym piszesz - a schemat układu hamulcowego nic o takim zbiorniczku nie mówi - http://media.honda.co.uk/car/owner/media/manuals/CivicManual/pdf/19-43.pdf . Nie spotkałem się z osobnym zbiorniczkiem ABS i płynu hamulcowego. Pod maską 5D można znaleźć zbiorniczki: płynu chłodniczego, hamulcowego, wspomagania kierownicy oraz hydrauliki sprzęgła (który de facto pracuje na płynie typu DOT - czyli hamulcowym).

Dlatego mam wrażenie, że to co sprawdzałeś to właśnie zbiorniczek od sprzęgła - znajduje się on w prawym górnym rogu komory silnika (patrząc od przodu auta), obok pompy hamulcowej.
Jest to osobny układ i niema nic wspólnego z pompą ABS. Schemat tego układu http://media.honda.co.uk/car/owner/media/manuals/CivicManual/pdf/12-3.pdf

Vadim
25-07-10, 09:49
Zrobię zdjęcie tego zbiorniczka który znajduje się na pompie ABS-u.
http://img824.imageshack.us/img824/261/zbiorniczek.th.jpg (http://img824.imageshack.us/i/zbiorniczek.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

MikeFoto
25-07-10, 10:49
Zrobię zdjęcie tego zbiorniczka który znajduje się na pompie ABS-u.
http://img824.imageshack.us/img824/261/zbiorniczek.th.jpg (http://img824.imageshack.us/i/zbiorniczek.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Zgłębiłem temat w manualu do przedlifta i istotnie, masz rację, przy modulatorze ABS znajduje się dodatkowy zbiorniczek. Nie myślałem, że różnice w układzie ABS między przed i po liftem są aż takie duże.

Vadim
26-07-10, 12:05
Witam dziś ABS chyba totalnie sfiksował...Kontrolka się na razie nie zapala ale za to przy każdym hamowaniu poniżej 20 km/h pulsuje pedał hamulca czyli tak jak by się włączał ABS.Oświeciło mnie bo może tylne tarcze mają bicie bo cylinderek na pewno nie stoi a klocków jest jeszcze połowa.Najbardziej koliduje mi moje wesele które odbędzie się w ta sobotę.

MikeFoto
26-07-10, 12:40
moje wesele które odbędzie się w ta sobotę.

......przemyślałeś to.....?






:D:D:D
Sorry za offtop ale niemogłem się powstrzymać :).
A tak to szczerze gratuluję :), przechodziłem to 2 lata temu :cool:

Vadim
26-07-10, 14:55
Dzięki dzięki Hanka mi tylko nerwy teraz psuje,a z weselichem daje radę.Dzięki!!!

Vadim
03-08-10, 09:58
I po weselichu było grubo ale przejdźmy do sedna...Hanka postała z 5 dni i co najciekawsze pedał z twardniał maksymalnie wcześniej był naprawdę miękki...A za nim postawiłem Hondę na odpoczynek pojechałem zmierzyć siłę hamowania i wyszło przód brzytwa różnica raptem 3 % a tył prawie nie hamuje natomiast ręczny brzytwa...dziwne zachowanie tak jak by sekcja pompy hamulcowej odpowiadająca za tył była zapowietrzona płynu nie ubywa...W każdym bądź razie robię totalny remont hamulcy :cool:

Tomi.civic
06-08-10, 22:18
Witam,

W sumie mam taki sam problem ja Ty moje auto to civic ej9 z 98 roku z tylnimi heblami od ek4.
Dowiedziałeś się może czegoś odnoście tego sprężynowania
Napisz proszę jak sprawdzić pierścień nie bardzo wiem jak do tego podejść, trzeba siagnać zacisk oraz tarcze ???

Vadim
10-08-10, 18:54
Najlepiej jak ściągniesz sobie manual.Do swojego auta ja akurat mam po angielsku ale daję radę.O jakie sprężynowanie Ci chodzi o pulsowanie pedału hamulca ?????poniżej 20 km/h????W sobotę biorę się totalnie za tył:
-wymieniam amorki,
-górne małe "wahacze"
-na moje oko tarcze są do wymiany/lub do przetoczenia(nie mierzyłem)
-rozbiorę obydwa tylne zaciski na części pierwsze,
-wymienię cały płyn hamulcowy,
-manometrę pomierzę ciśnienie obydwu sekcji pompy hamulcowej ale to dopiero po odpowietrzeniu,

http://img807.imageshack.us/img807/6778/przewit.th.jpg (http://img807.imageshack.us/i/przewit.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

to jest fragment manuala do 5D tzw.angielki- sprawdzając prześwit musisz wsuwać szczelinomierz między czujnik i pierścień robić pełny obrót jeżeli wychodzi poza wskazany zakres należy wymienic najprawdopodobniej piasto-łożysko.A pierścień sprawdzasz wizualnie czy nie jest uszkodzony mechanicznie i czy nie jest zaklejony np.błotem rdzą itp.

Tomi.civic
14-08-10, 18:14
Witam,

Dzisiaj zabrałem się za obejrzenie pierścienia który jest w bdb formie, żadnych wyszczerbień. Jednak szczelina między czujnikiem a pierścieniem była bardzo duża a to dlatego że śbuby mocujące czujnik poluzowały się po dokręceniu skasowaniu błędów abs działa jak należy :)

Wielkie dzięki za pomoc

Vadim
15-08-10, 09:44
Spoko spoko ja tak samo uporałem się z moim ABS-em.Wczoraj przeprowadziłem "batalie" o hamulce na tyle i ABS.Upał był niesamowity ale obiecałem sobie że zrobię to w sobotę i udało się :D.Naprawa przeszła w 95% dlatego tyle bo nie zdążyłem wymienić płynu hamulcowego bo była już godzina 22 a mnie pieruńsko głowa bolała.W każdym bądź razie ABS fiksował dlatego że nie było styku na kości od pompy ABS-u i dla świętego spokoju wymieniłem czujnik.Koszt naprawy zamknął się w granicach 400 zł tanio bo amorki założyłem używane mają około 60-paru %.Dostałem je od kumpla który pracuje w Holandii na szrocie.Tarcze klocki po rabacie w sklepie firmy ATE.

civicD16Y2
06-11-10, 13:13
nie chce zaczynać nowego tematu więć odświeżam, wyczyściłem wszystkie czujniki ABS oraz ząbki na piastach i chiałbym skasować błąd ABS :P jak to zrobic ?

civicD16Y2
06-11-10, 15:17
dodam ze kasownie typu : wyjecie bezpiecznika B2 15a , pod maska nic nie daje, właczenie zapłonu conajmniej 20 x tez nic nie daje :P

lukasz9
02-11-16, 21:00
Czy ktos potrafi odczytac bledy abs'u wyslal bym film z samodiagnostyki

Poll
02-11-16, 21:38
Wrzuć na youtube ; -)

lukasz9
02-11-16, 21:46
Doczytałem bledy 13/14/15/16/17/18/54/61 orietujesz sie jaka moze byc przyczyna tych błędów?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Poll
03-11-16, 16:53
Co tyle blędów? Coś chyba porąbałeś ; D Jedno długie mignięcie to 10tki, jedno krótkie do jednostki. Np 1 długie i 3 krótkie to 13. Tak liczyłeś?

http://images81.fotosik.pl/135/94ad097121fe9254.jpg

Wszędzie pojawia się jedna przyczyna - uszkodzony modulator. Sprawdź jeszcze bezpiecznik od ABSu.

lukasz9
03-11-16, 21:51
Jak zrobiłem reset abs to mi wyskoczyl tylko błąd 15 i 17

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Tak liczyłem jak piszesz.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka