Zobacz pełną wersję : Na benzynie odcina pow. 3tys. obrótów...
Witam,
to mój pierwszy post na tym forum, zatem witam wszystkich serdecznie:) Od dwóch dni moja Pani jest posiadaczką ślicznej Vtki z silnikiem 1,5 90KM na dwu punktowym wtrysku. Samochód ma instalację gazową.....I na gazie chodzi bez problemu, jednak benzynę odcina trochę powyżej 3tys. Dodam, że świeci się check-engine (ponoć przez regulacje właściciela gazu), próbowałem go skasować odłączając klemę na kilka min. ale nie pomogło. Czy check-engine może powodować szybsze odcięcie zapłonu? Jak go skasować?
Dziękuję z góry za pomoc!
Jeśli świeci Wam się Cziken to postępuj wg. tego linka http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?6877-Samodiagnostyka-6-Generacja
Dzięki! Wyszło mi, że mam uszkodzony wtryskiwacz paliwa lub jego obwód.....hmm i co dalej?:) Dodatkowo przestał mi chodzić na gazie w ogóle...O dziwo na benzynie chodzi całkiem normalnie, ale tylko to tych 3 tys z groszem...
wydaje mi się że odcinka przy 3 tysiącach jest spowodowana tym że silnik pracuje w jakimś trybie awaryjnym. Sam zapewne nie dojdziesz do tego co jest nie tak. Na własną rękę możesz sprawdzić wszystkie elektryczne połączenia. Do gazownika też podjedź bo może to wina instalacji jakieś zwarcie się robi i to jest źródłem problemów.
Gazownik na podstawie krótkiego wywiadu telefonicznego powiedział, że to wina benzyny a nie gazu...skoro na gazie chodzi dobrze (tak było do wczoraj) Tak właśnie myślałem o odcince z powodu pracy w trybie awaryjnym. Coś jest na pewno nie tak, bo błędu skasować się nie da, tzn da ale zaraz się pojawia od nowa....
kasujesz błąd, przekręcasz kluczyk w stacyjce na kontrolki i check nie gaśnie po chwili tylko pali się cały czas? czy odpalasz pojeździsz na gazie/benzynie i łapie błąd? na początek wyjmij kostki od wtrysków i przeczyść styki
przed skasowaniem i po check zachowuje się tak samo, czyli po załączeniu stacyjki gaśnie i w momencie odpalenia silnika zaświeca się na stałe od razu. Błąd na pewno się kasuje, bo po skasowaniu sprawdziłem przed odpaleniem silnika. Koleś, od którego zanabyłem Hanię powiedział mi, że regulował sam sobie gaz i dlatego się zaświeciło....i po skasowaniu nie będzie go...ale sam nie wiedział nawet jak się go kasuje, więc....
Aha..samochód nie zapala też najlepiej, trzeba go niejednokrotnie pokręcić...
więc dobrze by było wiedzieć jaka to instalacja gazowa? która generacja? możliwe że emulator wtryskiwaczy bruździ lub któryś z wtryskiwaczy nie ma dobrego połączenia na stykach
No skoro koleś sam Sobie regulował to nie wykluczone że przesadził z ilością gazu i strzeliło w ssącym i coś uległo uszkodzeniu :) Mają ludzie talent. Jedź ty lepiej chłopie do niego niech Ci kasę odda a Ty zostaw mu ten samochód z powrotem. Czy wiedziałeś o tej usterce w czasie zakupu ?
Instalacja to I albo II generacja. Reduktor jest gdzieś schowany, elektroniki też nie mogę dojrzeć.Na homologacji napisane, że układ elektroniczny STAG-L albo C...Centralka/Przełącznik też Stag
O usterce w pewnym sensie wiedziałem...jednak nie byłem pewien kiedy chodzi na benie kiedy na gazie i zauważyłem tylko, że go nisko kręci-przypuszczałem, że właśnie na benie. Spisując umowę wykreśliłem punkt, gdzie stwierdzam iż zapoznałem się ze stanem technicznym, więc nie ma problemu akurat. Jednak trochę się już najeździliśmy za Hanią i ta wydawała się być w najciekawszym stanie, a to stwierdziłem, że przetestuję i może tanio się temat załatwi. No trochę się zmieniła sytuacja kiedy wczoraj przestał chodzić na gazie:))
piotrstrojek
25-07-10, 11:11
W moim mniemaniu samochodzik ma problem z podawaniem paliwa i stąd taki a nie inny błąd, na Twoim miejscu sprawdziłbym pompę paliwa i przekaźnik pompy paliwa... kiedyś miałem tak mocno rozwalony przekaźnik paliwa że czasami nie załączał mi się nawet na zimnym silniku. Wyskakiwał wtedy dokładnie ten sam błąd co u Ciebie - wtryskiwacz paliwa lub jego obwód, a silnik wkręcał się do 3,5 k obrotów gdy udało się już go odpalić. Co do instalacji gazowej ekspertem nie jestem, ale zadam prozaiczne pytanie - w jakim stanie jest filtr gazu? Bardzo często z racji róznego syfu jaki się leje do zbiornika i swoich (małych) rozmiarów bardzo prędko się zapycha i nie przepuszcza odpowiedniej ilości gazu do kolektora...
Zacznę od ciśnienia paliwa rzeczywiście, pompa paliwa i przekaźnik, to na dobry początek. A co gazu- nie mam pojęcia, jeszcze tam nie zajrzałem, ale masz rację, pewnie od tego trza zacząć:)
pozdro
Panowie a nie jest tak, że w D15B2 przy 3000-3500 obrotów paliwo zaczyna być podawane przez drugi wtryskiwacz ? Bo jeśli tak, to może jest uszkodzony i stąd wrażenie odcinki?
nie jest tak, kiedyś sprawdzałem i mało nie straciłem brwi jak się płomień cofnął:)
piotrstrojek
25-07-10, 22:02
Panowie a nie jest tak, że w D15B2 przy 3000-3500 obrotów paliwo zaczyna być podawane przez drugi wtryskiwacz ? Bo jeśli tak, to może jest uszkodzony i stąd wrażenie odcinki?
Masz rację, przy mniej więcej tych obrotach (chyba ciut wyżej nawet) załącza się drugi wtryskiwacz, ale objawem jego uszkodzenia nie jest wrażenie odcinki, a raczej wrażenie podróżowania trabantem :p Po prostu drugi wtryskiwacz służy podaniu większej ilości paliwa do cylindrów aby zaspokoić apetyt silniczka, który pracuje na wysokich obrotach na zasadzie - wysokie obroty = większy apetyt = drugi wtryskiwacz aby zaspokoić ten większy apetyt. Więc nawet na walniętym wtryskiwaczu auto się kręci do prawidłowych wartości ale trwa to wieki...
Kurtka na wacie...gaz się dziś znowu naprawił, nic nie kumam:) Wprawdzie nie ten dział, ale może kto polecić jakiegoś dobrego gaziarza w okolicach Katowic?
Masz rację, przy mniej więcej tych obrotach (chyba ciut wyżej nawet) załącza się drugi wtryskiwacz, ale objawem jego uszkodzenia nie jest wrażenie odcinki, a raczej wrażenie podróżowania trabantem :p Po prostu drugi wtryskiwacz służy podaniu większej ilości paliwa do cylindrów aby zaspokoić apetyt silniczka, który pracuje na wysokich obrotach na zasadzie - wysokie obroty = większy apetyt = drugi wtryskiwacz aby zaspokoić ten większy apetyt. Więc nawet na walniętym wtryskiwaczu auto się kręci do prawidłowych wartości ale trwa to wieki...
nie wiem skąd wszyscy jesteście tacy tego pewni jak wcale tak nie jest
No i jest winowajca- główny wtryskiwacz! Mechanik potwierdził, że dodatkowy wtryskiwacz nie włącza się przy określonych obrotach, tylko zwiększonym zapotrzebowaniu na paliwo-np podczas rozruchu itd.
I teraz kluczowe pytanie, czy ktoś na forum zajmuje się dystrybucją takich części? Bo z tego co się zorientowałem, zamienników brak a oryginał 1000 zł!! i trzeba czekać na niego 2 mies.:)
Kupisz lajtowo, w dziale giełda pytaj osób, które zajmują się sprzedażą części.
Mam caly kolektor ssacy od b2 za 100zl na sprzedaz razem z przepustnica ta puszka u gory etc odezwij sie na pw jak zainteresowany.
Mechanik potwierdził, że dodatkowy wtryskiwacz nie włącza się przy określonych obrotach, tylko zwiększonym zapotrzebowaniu na paliwo-np podczas rozruchu itd.
Ale od określonego poziomu obrotów wzrasta zapotrzebowanie silnika na paliwo i to też jest powodem włączania drugiego wtryskiwacza.
Używany Kupisz lajtowo, w dziale giełda pytaj osób, które zajmują się sprzedażą części.
to nie wina wtryskiwacza, masz błąd i komputer przechodzi w tryb awaryjny przez co jest odcięcie dawki paliwa przy tych 3.5 tyś obrotów, podczas rozruchu i na biegu jałowym pracuje tylko dolny wtryskiwacz,górny jest dołączany przy uchyleniu przepustnicy... tak w skrócie Dobrze ktoś Ci poradził zacznij od przekaźnika pompy paliwa- można go przelutować
Podobno w tych generacjach nie miało miejsca coś takiego jak przełączanie się w inny tryb zasilania...zbyt prymitywny komputer jeszcze...
Samochód został zbadany przez gościa, który siedzi w temacie...regulator jest podobno w jak najlepszym porządku. Pokazywał mi nagrany wykres z lampy stroboskopowej, który pokazuje wyraźnie, iż wtryskiwacz nie daje rady- jest po prostu zapchany...Można go próbować reanimować, ale łatwiej znaleść sprawny, prawda?
lampy stroboskopowej?ok to za wyższe obroty odpowiada ten górny a za odpalanie ten dolny więc jak masz problem i z tym i z tym pasowałoby zmienić oba.napisz w dziale kupię szybko ktoś powinien odpisać
no tak mi powiedział i pokazał odczyty:) Nie znam aż tak na tym, jestem tylko ogólnie zorientowany:)Dzięki za info!
podczas rozruchu i na biegu jałowym pracuje tylko dolny wtryskiwacz,górny jest dołączany przy uchyleniu przepustnicy... tak w skrócie
Stary ale skąd Ty masz takie niusy ? Szczególnie o tym uchylaniu przepustnicy ? Sprawdzałeś to w jakikolwiek sposób czy tylko tak podejrzewasz ? Bo z tego co mi wiadomo to jest zupełnie inaczej.
Kiedyś miałem podobne problemy i zdjąłem całą patelnie, próbowałem odpalać z dolnym wtryskiwaczem, z górnym wtryskiwaczem i widziałem że na biegu jałowym górny był cały czas zamknięty a każde dodanie gazu powodowało że zaczynał podawać paliwo
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.