Zobacz pełną wersję : B18C4 a komputer P28 - kilka pytań
Mam b18c4 i chce dać komputer P28 i tu moje pytanie:
- zostawić IAB czy wyłączyć, i jak tak, to jak ustawić na ile obr? Bo VTEC-a chce dać na 4500 lub 5000 tyś obr.
- mam skrzynie biegów S9B z LSD i jak ustawić najlepiej procedurę startu? Na ile obr?
- warto podnieść obroty na biegu jałowym do 1000 obr?
- tak żeby było bezpiecznie dla silnika na ile można przesunąć odcięcie?
- Shift Light najlepiej dać około 0.200 przed odcięciem?
- a jakie kostki ma komp w budzie MB6 OBD1 czy OBD2?
Czekam na wasze odp i rady.
Czyli jednak będziesz bawić się kompem, ale tak na sucho go dajesz bez strojenia na seryjnych mapach ? Ale czy to jest sens jak auto mało dłubnięte ?
Zawsze będzie miał już kompa przygotowanego pod strojenie, więc sens jest.
- zostawić IAB czy wyłączyć, i jak tak, to jak ustawić na ile obr? Bo VTEC-a chce dać na 4500 lub 5000 tyś obr.
- IAB zostawiać
- mam skrzynie biegów S9B z LSD i jak ustawić najlepiej procedurę startu? Na ile obr?
- procedura startu jest dobra jeśli startujesz zawsze w tych samych warunkach (ta sama nawierzchnia, te same opony itd) lans i tyle
- warto podnieść obroty na biegu jałowym do 1000 obr?
- po co?
- tak żeby było bezpiecznie dla silnika na ile można przesunąć odcięcie?
- seryjny silnik, seryjne odcięcie
- Shift Light najlepiej dać około 0.200 przed odcięciem?
- bez hamowni i znajomości przełożeń w skrzyni to takie celowanie jest bez sensu
- a jakie kostki ma komp w budzie MB6 OBD1 czy OBD2?
- obd2
- a jakie kostki ma komp w budzie MB6 OBD1 czy OBD2?
- obd2
obd1
może wgram inne mapy, zobaczymy i IAB zostawiam. Zastanawiam się bo np chce mieć VTEC od 4500 a na ile ustawić IAB
To ci strojenie i hamownia powie, ale wydawać kilka razy siano na to samo, zajmij się kolektorem i wydechem może najpierw ? Sam mam dolot zrobiony (nie do końca jeszcze) , cały wydech, teraz biorę się za skrzynie ale uważam że do strojenia jeszcze daleka droga.
wiec wystarczy mi tylko vtec niżej i procedura startu bo na tym mi najbardziej zależy, map żadnych nie potrzebuje aż tak, chyba że będzie jakaś ciekawa a co do strojenia to mam czas
znaczy sie.. zaraz.. chwila.. bedziesz sam stroil i kompletnie nie wiesz co masz zrobic? to moze lepiej oddaj to komus kto ma pojecie..? i moze nie w wersji "gotowy komp z mapa pod silnik x"..
witek nizej? a mapy na tego nizszego witka masz? czy ot tak se przesuniesz punkt wlaczenia, ale map juz nie bedzie w tym zakresie?
No i pytanie co to da na seryjnym silniku ?
spoko mamy kolegę co się tym zajmuje i to obejmie, już nie jednego kompa zrobił, ma różne mapy itd i wie o co kaman
spoko mamy kolegę co się tym zajmuje i to obejmie, już nie jednego kompa zrobił, ma różne mapy itd i wie o co kaman
Trochę nie rozumiem Twojego podejścia. Najpierw robisz wszystkie mody a na końcu stroisz. Ty podchodzisz od końca. Wrzucanie gotowych map mija się z celem i tak będziesz kiedyś musiał wystroić.
A w takim razie, jaki sens niesie strojenie, jakiej poprawy można się spodziewać przy standardowych modach. Tzn kolektor 4-1 , wydech na przelocie (2 lub 3 tłumiki przelotowe) 2,5 / 2,25cala i ogarnięty dolot (nie zmieniając kolektora). Jest sens strojenia, chodzi mi o przełożenie wydanych pieniędzy do poprawy, oczywiście procedura startu, vtec light i inne takie nie wchodzą w grę. czy warto było by przestroić ecu pod kontem pb98. Jest kilka informacji na temat samego strojenia ale to z reguły przy swapie b18c4 gdzie i tak trzeba kompa zmienić, ale danych na temat : było tak a po strojeniu wyszło tak nikt (chyba) nie podaje.
- Shift Light najlepiej dać około 0.200 przed odcięciem?
- bez hamowni i znajomości przełożeń w skrzyni to takie celowanie jest bez sensu
- a jakie kostki ma komp w budzie MB6 OBD1 czy OBD2?
- obd2
1. przy tej skrzyni i tak trzeba targać do odciny, żeby nie wypadać z VTECa, więc po so shift light? :D
2. Dokładnie to "OBD2a"
1. przy tej skrzyni i tak trzeba targać do odciny, żeby nie wypadać z VTECa, więc po so shift light? :D
"
a po co walić po odcinie i dopiero zmieniac bieg ? przeciez to strata
lampka zapala Ci sie chwile przed odcinką, zanim załapiesz i bedziesz zmienial bieg, to odcina własnie złapie
shiftlight ma za zadanie spowodowac bys sie kurczowo nie patrzyl w obrotomierz
2. Dokładnie to "OBD2a"
mylicie tutaj dwie rozne rzeczy, obd2 to skrot odnoszacy sie do elektroniki ecu a nie kostek, p9k owszem jest obd2 ale pytanie dotyczylo kostek/gniazd a te sa praktycznie identyczne jak w komputerach obd1 (przesuniete o kilka mm prowadniczki kostki A)
a po co walić po odcinie i dopiero zmieniac bieg ? przeciez to strata
lampka zapala Ci sie chwile przed odcinką, zanim załapiesz i bedziesz zmienial bieg, to odcina własnie złapie
shiftlight ma za zadanie spowodowac bys sie kurczowo nie patrzyl w obrotomierz
wyraziłem swoje zdanie, że dla mnie to zbędny gadżet...
mam na tyle wyczuty sprzęt, że czuję kiedy nastąpi odcięcie i tuż przed odciną wpinam bieg i nie wierzę, że jestem jakimś ewenementem...
shift light miałby sens w jakimś np. dieslu, gdzie nie do końca da się wyczuć optymalny moment na zmianę, ale w Hondzie z tak liniową charakterystyką i przy tak długiej skrzyni, to jest tylko kolejna mrygająca lampka ;)
nie korzystałeś, nie wiesz
nie przydaje się w codziennej jeździe, podczas wyścigu już tak (szczególnie w autach, gdzie dodatkowo kontrolujesz inne wskaźniki)
w przypadku aut szybciej wkrecajacych sie na obroty, chcac uzyskac jak najmniejsze straty, gadżet przydatny
W jeździe torowej szitlajt się bardzo sprawdza.
Na torze naprawdę musisz byc skoncentrowany na prowadzeniu, bo jedno zagapienie się i zje..biesz wejście lub wyjście z zakrętu lub Cie stawia bokiem. W momencie, kiedy trzeba b szybko machać biegami jedyne o czym myślisz to tor jazdy i takie światełko dające po oczach przy końcu biegu jest często jedynym sygnałem, że czas wrzucić następny.
W aucie na torze jest i tak cholernie głośno, a głowa podświadomie szuka dźwięków warningów z dodatkowych zegarów także nawet nie zwraca się uwagi na dzwięk silnika.
??
Chodzi mi o korzyści takiego strojenia, jakie daje korzyści na + w momencie lub też mocy, bo lampki i inne zbędne gadżety mnie nie interesują .
1. przy tej skrzyni i tak trzeba targać do odciny, żeby nie wypadać z VTECa,
Chcecie powiedzieć że jak robicie zmianę w okolicy 7,5-8 tys to spadacie z obrotami poniżej 5tys ?
@kenny, LIO: może mi się źle wydaje, ale żeby taki shiftlight miał sens, to powinien być umieszczony nad zegarami i powinien być spory... zerkanie na kontrolkę CEL to tak samo jak na obrotomierz...
@szastal: ale i tak nie ma ciągu, bo IAB się nie przełącza...
szastal: ale i tak nie ma ciągu, bo IAB się nie przełącza...
Nie wiem nie będę się spierać skoro mówisz że b18c4 nie ma ciągu w okoli 5-6tys obrotów, może jeździsz dłużej niż ja z tym silnikiem. Oczywiście mówię o jeździe z shortshift`em . Rozwiń to że iab się nie przełącza bo nie wiem czy chodzi ci o to że jest cały czas otwarty czy co ci dokładnie po głowie chodzi ?
po pierwsze możesz sobie zamontować wielką żarówe gdzie chcesz i podpiąć ją kabelkiem i będzie to działało (wszystko kwestia dogadania się ze strojącym i wola kierowcy)
najprościej robi się to podpinając pod jedną z kontrolek (np checka)
uwierz że zapalająca się lampka pomarańczowa na zegarach jest automatycznie dostrzegana kątem oka, nie musisz nawet na nią zerkać
Nie wiem nie będę się spierać skoro mówisz że b18c4 nie ma ciągu w okoli 5-6tys obrotów, może jeździsz dłużej niż ja z tym silnikiem. Oczywiście mówię o jeździe z shortshift`em . Rozwiń to że iab się nie przełącza bo nie wiem czy chodzi ci o to że jest cały czas otwarty czy co ci dokładnie po głowie chodzi ?
Po pierwsze to dla mnie B18C4 z seryjną skrzynią w nadwoziu MC2 ogólnie jedzie słabo...
Po drugie shortshifter nie ma nic wspólnego z długą skrzynią...
Po trzecie IAB się wg logiki zamyka, żeby kanały dolotowe były krótsze... następuje to koło 5700 RPM z tego co zaobserwowałem i czuć to jak się jedzie seryjnym b18c4
Po czwarte - konkluzja: to ta skrzynia jest po prostu za długa jak na N/A z taką mocą ;)
co do skrzyni zgodzę się, jest za długa, a co do IAB to właśnie chce go obniżyć do 4800
Po drugie shortshifter nie ma nic wspólnego z długą skrzynią...
Tak ale ma wpływ na machanie lewarkiem zmiany biegów co ma wpływ na czas i zmianę biegów.
Po pierwsze to dla mnie B18C4 z seryjną skrzynią w nadwoziu MC2 ogólnie jedzie słabo...
Ale mimo wszystko jedzie całkiem przyzwoicie i na pewno całkiem dobrze się zbiera.
Po czwarte - konkluzja: to ta skrzynia jest po prostu za długa jak na N/A z taką mocą ;)
No i dlatego skrzynie się zmienia na krótszą nic nowego nie odkryliśmy, tylko co to wszystko wnosi do tematu, bo wątek chyba miał być odnośnie strojenia o ile dobrze pamiętam
tu może czegoś się dowiesz:) dużo ludzi z forum jak się pytałem o kompy mówi że u nich mieli strojenie
http://www.strojenia.pl/
a tu jaka *****ista stronka
www.jhm.com.pl
mogę swoją stronę dorzucić do kompletu ?? :p.
Na gotowych mapach raz auto pojedzie dobrze raz źle, czasem wywali bład. Bez sensu wgrywać "gotową" mapę bo to trochę loteria.
co do shitflajta 200 obrotów to może się okazać za mało, żarówka ma jakąś tam bezwładność i stopień zużycia, szczególnie na 1 często potrafi się nie zapalić przy odcince przy takiej małej różnicy obrotów.
(szczególnie w autach, gdzie dodatkowo kontrolujesz inne wskaźniki)
ale ze co robisz przy wyscigu? kontrolujesz wskazniki? lol.
szczepan358
31-07-10, 18:35
Po trzecie IAB się wg logiki zamyka, żeby kanały dolotowe były krótsze... następuje to koło 5700 RPM
zamyka krotkie kanały i otwiera je powyzej zadanych obrotów
ale ze co robisz przy wyscigu? kontrolujesz wskazniki? lol.
ty nic nie kontrolujesz, bo twoje auto stoi w garażu na podnośniku, więc poprostu zamilcz :D
Ja tylko dodam, że na dzień dzisiejszy mapy zostają seryjne a z ustawień to:
VTEC - 4500
IAB - 4800
Procedura Startu - 4000
Bieg jałowy - 1000
Shift Light - 300 przed odcięciem.
Jak coś to będzie można kiedyś wystroić ale to dalekie plany
A jak jest z tym immobilizerem przy zmianie kompa? Zostaje czy trzeba się go pozbyć czy jak to jest?
I jak to jest z tą przepustnica?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.