PDA

Zobacz pełną wersję : Przeguby zewnętrzne.



skorupa
28-10-06, 14:49
Witam Panowie. Mam do wymiany przeguby, ale nim się za to wezmę mam dwa pytania:

1. Czy do D13B2 jest jeden rodzaj przegubu zewnętrznego?
2. Czy brać się za wymianę samemu, czy nie ma sensu się pieprzyć i lepiej oddać do mechanika?

Chodzi mi o to żeby wyszło niedrogo a dobrze.

Szymon Septic
28-10-06, 19:08
Musze przeniesc na 92-00

Raveland
29-10-06, 00:11
wymieniaj sam zaden problem
wystarczy odkrecic tylko 3 sruby a sam przegob zbic no moze 4 odkrecajac jeszcze przewod hamulcowy

LIO
29-10-06, 01:53
no moze 4 odkrecajac jeszcze przewod hamulcowy

a niby po co ?

generalnie po zdjeciu kola, masz do wyjecia swozen i wykrecenie sruby na piascie (jak nie masz klucza 32 to nie dasz rady :-) )
mozna wspomóc sie odkrecajac srube od drazka reakcyjnego, ale nie jest to konieczne.
Jak masz zdolnosci manulane, to zrobisz to samemu, ale jak nie masz to w warsztacie powinni zrobic ci to za jakies 50zl. Wybór nalezy do ciebie.

Raveland
29-10-06, 10:30
zeby latwiej bylo wyjac przegob

LIO
29-10-06, 16:51
ale w któym miejscu chcesz go odkrecic ?
przewód hamulcowy dokrecony jest do amortyzatora, a potem juz do zacisku
amortyzator nie ma tutaj nic do powiedzenia, a po odkreceniu od zacisku, to wyleci ci plyn i trzeba bedzie dodatkowo uklad odpowietrzac

nie widze najmniejszego problemu z tym przewodem przy zdjeciu przegubu, schodzi on wraz z cala piasta w komplecie

pirat
29-10-06, 18:00
INSTRUKCJA WYMIANY PRZEGUBU ZEWNETRZNEGO (by pirat :P)

Standardowo przy wymianie przegubu, w zestawie naprawczym powinny sie znajdowac:
-przegub
-smar
-manzeta
-obejmy do manzety
-bywaja takze nakretki na polos

-jesli masz kolpak, albo cos co zaslania ci srube na piascie to zdejmujesz go
np jesli masz kolpaki trzymane przez sruby to:
-polozuj sruby gdy samochod stoi na kolach,
-na podniesionych odkrec zupelnie sruby i zdejmij kolpak,
-nakrec sruby spowrotem,
-opusc samochod

teraz wlasciwa czesc dobierania sie do przegubu:
-gdy kolo mocno stoi na polozu poluzuj srube na piascie
-podnies samochod,
-odkrec do konca srube na piascie,
-zdejmij/poluzuj zaciski (oebjmy) zabezpieczajace przed zdjeciem sie gumy (manzety) z przegubu,
-na gwincie przy swozniu wyciagnij zabezpieczenie przed odkreceniem sie sruby
-odkrec srube ze swoznia
-pociagnij do gory amortyzator przy tym powinien wyjsc ci swozen z wahacza
-jesli nie chce wyjsc: nakrec srube na swozen (nie do konca, tylko kawalek), udezaj zdecydowanie (to nie znaczy na chama i z calej sily) z boku w wahacz, tam obok jak wchodzi w niego swozen... chyba zrozumiale wyjasnilem...
-wal do momentu az zauwazysz ze swozen lekko podnius sie do gory i juz nie styka sie gorna czaescia do wahacza,
-odkrec srube ze swoznia, sluzyla ona po to aby zabezpieczyc gwint przed trafieniem w niego mlotkim, a przy tym rozwalenie go.
-pociagnij do gory amortyzator przy tym powinien wyjsc ci swozen z wahacza
-odciagnij/odegnij caly amortyzator na zewnatrz samochodu,
-przy tymtej operacji wyjmuje ci sie przgub z piasty,
-wybij przegub z polosi (np mlotkiem), tylko uwazaj pukajac w stary przegub, przy tej -operacji odciagaj/popychaj polos w strone auta,
-gdy zedjmiesz przegub z polosi zdejmij stara manzete
-zaloz maly pierscien zaciskajacy na manzete,
-manzete zaloz na piaste,
-zacisnij mala obejme
-nakituj smaru do nowego przgubu (pozadnie),
-reszte smaru nakituj do srodka manzety,
-zaloz duzy pierscien zaciskajacy na manzete,
-zaloz przegub na polos i przekrzec delikatnie lewo/prawo aby zabki w jednym trafilmy an rowki w drugim (przegub/polos)
-wbij przegub na pulos (np mlotkiem) przy tym ciagnac polos od silnika, badz trzymac mocno w miejscu,
-powiniens poczuc gdy przegub wskoczy,
-WAZNE- upewnij sie ze przegub napewno wskoczyl na polos: srawdz czy zaslonil caly wieloklin na polosi, pociagnij go mocno i patrz czy sie nie ssuwa
-jesli jestes pewien ze przegub wszedl na polos wloz go w piaste
-podnies amortyzator do gory, wloz sworzen w swoje miejsce (w wahacz) (tzn jego dolna czesc :-) ) (przed wlozeniem swoznia w piaste polecam nasmarowac gwint na nim, bedzie latwiej dokrecic nakretke)
-nakrec duza nakretke przy piascie, tyle na ile to mozliwe
-gdy juz wszystko seidzi sztywno naciagnij manzete na przegub
-zacisnij duza obejme
-zakloz kolo,
-wkrec sruby od kola,
-opusc samochod,
-mocno dokrec duza srube przy piascie,
-sruba powinna miec wystajacy rancik wewnatrz aby wcisnac go w zabezpieczenie, nalezy go wgiac w odpowiednie miejsce
-podnies samochod
-wykrec sruby
-zaloz kolpak
-przykrec sruby
-opusc samochod
-dokrec pozadnie sruby przy kole

GOTOWE :D


Opcje z podnoszeniem i pouszczaniem samochodu tak czesto sa w przypadku gdy musimy zakladac kolpak :-)
jelsi nie uzywamy kolpakow nie trzeba sie tyle bawic.

LIO
29-10-06, 20:12
mozna w cholere zdjac kolo i wsadzic srubokret w otwory wentylacyjne tarczy, który to zaprze sie o zacisk podczas czynnosci odkrecania sruby z piasty (auto moze byc wtedy w górze) Mamy wtedy wieksza widocznosc i dostep w przypadku robienia bez podnosnika i kanalu.

Nie zostalo jeszcze chyba wspomniane ze przed odkreceniem tej sruby z piasty, nalezy odbic zagiete zabezpieczenie i dopiero wtedy odkrecac. Po zakonczonej robocie, jak napisano owe zabezpieczenie na nowo zaklepac. :-)

siemaR
29-10-06, 20:32
to ja jeszcze dodam że nie należy też zapominać o odpowiedniej ilości browaru przy i po robocie, o czym nie zostało wspomniane w instrukcji :) Bardzo pomocny przy odkręcaniu śruby z piasy będzie dobry klucz i najlepiej jakaś rurka do przedłużenia ramienia, bo czasami jest ciężko, i nie zawsze się udaje wybić sworzeń z wahacza - łatwo i przyjemnie wyjdzie jak użyjemy ściągacza zamiast napier*alać młotem po sworzniu ;)

pirat
29-10-06, 23:13
mozna w cholere zdjac kolo i wsadzic srubokret w otwory wentylacyjne tarczy, który to zaprze sie o zacisk podczas czynnosci odkrecania sruby z piasty (auto moze byc wtedy w górze)

no fakt, ja napisalem jak robilem osobiscie, bez kanalu tylko na lewarku :D
mozna tez przykrecic sruby trzymajace kolo i pomiedzy te sruby wlozyc jakis drag tak zeby zapieral sie o podloze


Nie zostalo jeszcze chyba wspomniane ze przed odkreceniem tej sruby z piasty, nalezy odbic zagiete zabezpieczenie i dopiero wtedy odkrecac.

U sbiebie nie odginalem, tylko zerwalem, samo sie odgielo ;-)
mialem w komplecie nowa nakretke



łatwo i przyjemnie wyjdzie jak użyjemy ściągacza zamiast napier*alać młotem po sworzniu

nie napisalem ze po swozniu napier :P tylko w wahacz :P w warsztatach tak robia ;-)


najlepiej jakaś rurka do przedłużenia ramienia, bo czasami jest ciężko

bno tez mozna uzyc, ja mialem taki specjalny klucz nasadowy, tylko taki ze w tej juz "zatyczce" na srube jest dziura na wylot a w niej dlugi pałąk

no, a browarek wg wlasnego uznania :P

ale pamietajcie, nie prowadzcie po spozyciu!! :D

skorupa
30-10-06, 00:09
Dziękuję panowie za informacje. Potrzebuje pilnie na środę sprawne auto a mechanicy mają takie terminy, że biorę sie za to chyba sam. Myśle że dam radę.

ptrk
14-11-06, 16:20
Odświeżam, bowiem temat dotknął i mnie :?

Hanka (EJ2, D15B7, '95) puka i wali przy skręcie niemiłosiernie. Pojechałem dziś do sklepu z częściami, ale tamtejsi kolesie nie są pewni czy europejskie części wpasują się w moje auto (wersja u.s.a.)

Orientujecie się może czy przeniesienie napędu u civików w wersji euro i usa czymś się różni?

Please help :sad:

Lcfr
14-11-06, 16:38
Odświeżam, bowiem temat dotknął i mnie :?

Hanka (EJ2, D15B7, '95) puka i wali przy skręcie niemiłosiernie. Pojechałem dziś do sklepu z częściami, ale tamtejsi kolesie nie są pewni czy europejskie części wpasują się w moje auto (wersja u.s.a.)

Orientujecie się może czy przeniesienie napędu u civików w wersji euro i usa czymś się różni?

Please help :sad:


powinien podejsc kazdy przegub przeznaczony do d15b7...

pozytywne opinie słyszałem o GLO albo NKK

ptrk
14-11-06, 16:43
Lcfr dzięki wielkie za szybką odpowiedź :grin:

Na stanie w sklepie mają JC i GLO, pojadę po te drugie.

Thx!

marcin EZG
14-11-06, 16:54
powazne pytanie
ile browarów potrzebne jest przy wymianie przegubu??

MacK
14-11-06, 18:51
poważna odpowiedź
zależy ile w dwie godziny z górką wypijesz ;)

marek-p
01-12-07, 17:17
A co sądzicie o przegubach firmy SPIDAN ?
Musze wymienić przeguby w Civicu EJ9 i w sklepie mi zaproponowali te.
Podpowiedzcie cos.
Dzięki

Karoles
23-12-07, 19:51
witam chcialbym rozjasnic swoja niewiedzie jako ze w tyg bede wymieniac u siebie przegub to mam pytanie odnosnie pierscienia takeigo malego to jest zabezpieczenie czy jak i gdzie go trzeba zamocowac bo z tego co czytalem wyzej to ze po wybicu go z pisaty trzeba go zbic z polosi no ale ze jak ? jak kiedys wymienialem w Oplu Vectrze to tam byl w srodku taki wlasnie pierscionek kotry trzeba bylo rozchylic aby go sciagnac innaczej nie bylo opcji
z gory dzieki za wszelkei inf moze jakies fotki ?

skolopendra
23-12-07, 19:55
http://www.allegro.pl/item284011035_przegub_zewn_honda_accord_prelude_12 302_15_1131.html

tu masz przegub w całej okazałości


odnosnie pierscienia takeigo malego
który to?

na stronie 151 manuala wszystko masz opisane krok po kroku

Karoles
23-12-07, 20:00
chodiz mi o to czarne malutkie zabezpieczneie z tym ze ja mam ang manuala a moze ktos by mi podeslal w PL ?? moze gdzies jest na stornie ale jestem uzytkowniekiem tego forum od niedawna wiec nie znam go az tak dobrze wiec jesli cos to prosze o pomoc ew podeslanie na maila kakol13@wp.eu

skolopendra
23-12-07, 20:02
tu znajdziesz PL
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=6565

Karoles
23-12-07, 20:13
ale ja mam V generacje chya ze w VI tez sie tak samo zmienia

skolopendra
23-12-07, 20:16
tak samo
są tam manuale zarówno 5 jaki i 6 gen

Karoles
25-12-07, 09:01
no teraz juz wiem co i jak ylko jak odkrecic ta srube kotra trzyma piaste ? wczoraj jeden klucz zlamalem a sruba ani drgnie nawet odgialem to zabezpieczenie i nic a moze tam jest lewy gwint choc nie sadze ?

D4n
25-12-07, 13:41
Gwint jest normalny, sprobuj kluczem pneumatycznym.

Karoles
25-12-07, 14:14
narazie daje spokoj sobie z tym, sa swieta zabiore sie za to w pon mam juz 2 klucz no i rurke tak z 80 cm wiec moze pojdzie, ew wpadlem na pomysl aby sciagnac kolo i postukac mlotkiem w nakretke moze to cos da

qba1983
25-12-07, 22:09
oj cierzko moze byc z ta śrubą...
zapomnij ze otkrecisz to normalnym kluczem, musi byc porzadny nasadowy, ja odkrecilem ja uzywajac klucza fajkowego i do tego nalozylem na niego 2m rure :szok szok szok : na biegu kolo obrucilem i dopiero puscilo... :bicie:
zaopatrz sie tez w dobry sciagacz do sworzni bo z tym tez mialem problem.

Karoles
25-12-07, 22:58
odkrecilem ja uzywajac klucza fajkowego i do tego nalozylem na niego 2m rure :szok szok szok : na biegu kolo obrucilem i dopiero puscilo... :bicie:
zaopatrz sie tez w dobry sciagacz do sworzni bo z tym tez mialem problem.

heh nie ma to jak pocieszenie no ale co zrobic w piatek sie za to zabiore

dzis poszedl w ruch przecinak i mlotek troche wiekszy niz poprzednio no i sruba poszla a reszta to raptem 1,5h przy demontazu nadkola bo chcialem cos sprawdzic wiec moge powiedziec ze robota prostrza niz w oplu Vectrze A