Zobacz pełną wersję : Przeguby zewnętrzne.
Witam Panowie. Mam do wymiany przeguby, ale nim się za to wezmę mam dwa pytania:
1. Czy do D13B2 jest jeden rodzaj przegubu zewnętrznego?
2. Czy brać się za wymianę samemu, czy nie ma sensu się pieprzyć i lepiej oddać do mechanika?
Chodzi mi o to żeby wyszło niedrogo a dobrze.
Szymon Septic
28-10-06, 19:08
Musze przeniesc na 92-00
wymieniaj sam zaden problem
wystarczy odkrecic tylko 3 sruby a sam przegob zbic no moze 4 odkrecajac jeszcze przewod hamulcowy
no moze 4 odkrecajac jeszcze przewod hamulcowy
a niby po co ?
generalnie po zdjeciu kola, masz do wyjecia swozen i wykrecenie sruby na piascie (jak nie masz klucza 32 to nie dasz rady :-) )
mozna wspomóc sie odkrecajac srube od drazka reakcyjnego, ale nie jest to konieczne.
Jak masz zdolnosci manulane, to zrobisz to samemu, ale jak nie masz to w warsztacie powinni zrobic ci to za jakies 50zl. Wybór nalezy do ciebie.
zeby latwiej bylo wyjac przegob
ale w któym miejscu chcesz go odkrecic ?
przewód hamulcowy dokrecony jest do amortyzatora, a potem juz do zacisku
amortyzator nie ma tutaj nic do powiedzenia, a po odkreceniu od zacisku, to wyleci ci plyn i trzeba bedzie dodatkowo uklad odpowietrzac
nie widze najmniejszego problemu z tym przewodem przy zdjeciu przegubu, schodzi on wraz z cala piasta w komplecie
INSTRUKCJA WYMIANY PRZEGUBU ZEWNETRZNEGO (by pirat :P)
Standardowo przy wymianie przegubu, w zestawie naprawczym powinny sie znajdowac:
-przegub
-smar
-manzeta
-obejmy do manzety
-bywaja takze nakretki na polos
-jesli masz kolpak, albo cos co zaslania ci srube na piascie to zdejmujesz go
np jesli masz kolpaki trzymane przez sruby to:
-polozuj sruby gdy samochod stoi na kolach,
-na podniesionych odkrec zupelnie sruby i zdejmij kolpak,
-nakrec sruby spowrotem,
-opusc samochod
teraz wlasciwa czesc dobierania sie do przegubu:
-gdy kolo mocno stoi na polozu poluzuj srube na piascie
-podnies samochod,
-odkrec do konca srube na piascie,
-zdejmij/poluzuj zaciski (oebjmy) zabezpieczajace przed zdjeciem sie gumy (manzety) z przegubu,
-na gwincie przy swozniu wyciagnij zabezpieczenie przed odkreceniem sie sruby
-odkrec srube ze swoznia
-pociagnij do gory amortyzator przy tym powinien wyjsc ci swozen z wahacza
-jesli nie chce wyjsc: nakrec srube na swozen (nie do konca, tylko kawalek), udezaj zdecydowanie (to nie znaczy na chama i z calej sily) z boku w wahacz, tam obok jak wchodzi w niego swozen... chyba zrozumiale wyjasnilem...
-wal do momentu az zauwazysz ze swozen lekko podnius sie do gory i juz nie styka sie gorna czaescia do wahacza,
-odkrec srube ze swoznia, sluzyla ona po to aby zabezpieczyc gwint przed trafieniem w niego mlotkim, a przy tym rozwalenie go.
-pociagnij do gory amortyzator przy tym powinien wyjsc ci swozen z wahacza
-odciagnij/odegnij caly amortyzator na zewnatrz samochodu,
-przy tymtej operacji wyjmuje ci sie przgub z piasty,
-wybij przegub z polosi (np mlotkiem), tylko uwazaj pukajac w stary przegub, przy tej -operacji odciagaj/popychaj polos w strone auta,
-gdy zedjmiesz przegub z polosi zdejmij stara manzete
-zaloz maly pierscien zaciskajacy na manzete,
-manzete zaloz na piaste,
-zacisnij mala obejme
-nakituj smaru do nowego przgubu (pozadnie),
-reszte smaru nakituj do srodka manzety,
-zaloz duzy pierscien zaciskajacy na manzete,
-zaloz przegub na polos i przekrzec delikatnie lewo/prawo aby zabki w jednym trafilmy an rowki w drugim (przegub/polos)
-wbij przegub na pulos (np mlotkiem) przy tym ciagnac polos od silnika, badz trzymac mocno w miejscu,
-powiniens poczuc gdy przegub wskoczy,
-WAZNE- upewnij sie ze przegub napewno wskoczyl na polos: srawdz czy zaslonil caly wieloklin na polosi, pociagnij go mocno i patrz czy sie nie ssuwa
-jesli jestes pewien ze przegub wszedl na polos wloz go w piaste
-podnies amortyzator do gory, wloz sworzen w swoje miejsce (w wahacz) (tzn jego dolna czesc :-) ) (przed wlozeniem swoznia w piaste polecam nasmarowac gwint na nim, bedzie latwiej dokrecic nakretke)
-nakrec duza nakretke przy piascie, tyle na ile to mozliwe
-gdy juz wszystko seidzi sztywno naciagnij manzete na przegub
-zacisnij duza obejme
-zakloz kolo,
-wkrec sruby od kola,
-opusc samochod,
-mocno dokrec duza srube przy piascie,
-sruba powinna miec wystajacy rancik wewnatrz aby wcisnac go w zabezpieczenie, nalezy go wgiac w odpowiednie miejsce
-podnies samochod
-wykrec sruby
-zaloz kolpak
-przykrec sruby
-opusc samochod
-dokrec pozadnie sruby przy kole
GOTOWE :D
Opcje z podnoszeniem i pouszczaniem samochodu tak czesto sa w przypadku gdy musimy zakladac kolpak :-)
jelsi nie uzywamy kolpakow nie trzeba sie tyle bawic.
mozna w cholere zdjac kolo i wsadzic srubokret w otwory wentylacyjne tarczy, który to zaprze sie o zacisk podczas czynnosci odkrecania sruby z piasty (auto moze byc wtedy w górze) Mamy wtedy wieksza widocznosc i dostep w przypadku robienia bez podnosnika i kanalu.
Nie zostalo jeszcze chyba wspomniane ze przed odkreceniem tej sruby z piasty, nalezy odbic zagiete zabezpieczenie i dopiero wtedy odkrecac. Po zakonczonej robocie, jak napisano owe zabezpieczenie na nowo zaklepac. :-)
to ja jeszcze dodam że nie należy też zapominać o odpowiedniej ilości browaru przy i po robocie, o czym nie zostało wspomniane w instrukcji :) Bardzo pomocny przy odkręcaniu śruby z piasy będzie dobry klucz i najlepiej jakaś rurka do przedłużenia ramienia, bo czasami jest ciężko, i nie zawsze się udaje wybić sworzeń z wahacza - łatwo i przyjemnie wyjdzie jak użyjemy ściągacza zamiast napier*alać młotem po sworzniu ;)
mozna w cholere zdjac kolo i wsadzic srubokret w otwory wentylacyjne tarczy, który to zaprze sie o zacisk podczas czynnosci odkrecania sruby z piasty (auto moze byc wtedy w górze)
no fakt, ja napisalem jak robilem osobiscie, bez kanalu tylko na lewarku :D
mozna tez przykrecic sruby trzymajace kolo i pomiedzy te sruby wlozyc jakis drag tak zeby zapieral sie o podloze
Nie zostalo jeszcze chyba wspomniane ze przed odkreceniem tej sruby z piasty, nalezy odbic zagiete zabezpieczenie i dopiero wtedy odkrecac.
U sbiebie nie odginalem, tylko zerwalem, samo sie odgielo ;-)
mialem w komplecie nowa nakretke
łatwo i przyjemnie wyjdzie jak użyjemy ściągacza zamiast napier*alać młotem po sworzniu
nie napisalem ze po swozniu napier :P tylko w wahacz :P w warsztatach tak robia ;-)
najlepiej jakaś rurka do przedłużenia ramienia, bo czasami jest ciężko
bno tez mozna uzyc, ja mialem taki specjalny klucz nasadowy, tylko taki ze w tej juz "zatyczce" na srube jest dziura na wylot a w niej dlugi pałąk
no, a browarek wg wlasnego uznania :P
ale pamietajcie, nie prowadzcie po spozyciu!! :D
Dziękuję panowie za informacje. Potrzebuje pilnie na środę sprawne auto a mechanicy mają takie terminy, że biorę sie za to chyba sam. Myśle że dam radę.
Odświeżam, bowiem temat dotknął i mnie :?
Hanka (EJ2, D15B7, '95) puka i wali przy skręcie niemiłosiernie. Pojechałem dziś do sklepu z częściami, ale tamtejsi kolesie nie są pewni czy europejskie części wpasują się w moje auto (wersja u.s.a.)
Orientujecie się może czy przeniesienie napędu u civików w wersji euro i usa czymś się różni?
Please help :sad:
Odświeżam, bowiem temat dotknął i mnie :?
Hanka (EJ2, D15B7, '95) puka i wali przy skręcie niemiłosiernie. Pojechałem dziś do sklepu z częściami, ale tamtejsi kolesie nie są pewni czy europejskie części wpasują się w moje auto (wersja u.s.a.)
Orientujecie się może czy przeniesienie napędu u civików w wersji euro i usa czymś się różni?
Please help :sad:
powinien podejsc kazdy przegub przeznaczony do d15b7...
pozytywne opinie słyszałem o GLO albo NKK
Lcfr dzięki wielkie za szybką odpowiedź :grin:
Na stanie w sklepie mają JC i GLO, pojadę po te drugie.
Thx!
marcin EZG
14-11-06, 16:54
powazne pytanie
ile browarów potrzebne jest przy wymianie przegubu??
poważna odpowiedź
zależy ile w dwie godziny z górką wypijesz ;)
A co sądzicie o przegubach firmy SPIDAN ?
Musze wymienić przeguby w Civicu EJ9 i w sklepie mi zaproponowali te.
Podpowiedzcie cos.
Dzięki
witam chcialbym rozjasnic swoja niewiedzie jako ze w tyg bede wymieniac u siebie przegub to mam pytanie odnosnie pierscienia takeigo malego to jest zabezpieczenie czy jak i gdzie go trzeba zamocowac bo z tego co czytalem wyzej to ze po wybicu go z pisaty trzeba go zbic z polosi no ale ze jak ? jak kiedys wymienialem w Oplu Vectrze to tam byl w srodku taki wlasnie pierscionek kotry trzeba bylo rozchylic aby go sciagnac innaczej nie bylo opcji
z gory dzieki za wszelkei inf moze jakies fotki ?
skolopendra
23-12-07, 19:55
http://www.allegro.pl/item284011035_przegub_zewn_honda_accord_prelude_12 302_15_1131.html
tu masz przegub w całej okazałości
odnosnie pierscienia takeigo malego
który to?
na stronie 151 manuala wszystko masz opisane krok po kroku
chodiz mi o to czarne malutkie zabezpieczneie z tym ze ja mam ang manuala a moze ktos by mi podeslal w PL ?? moze gdzies jest na stornie ale jestem uzytkowniekiem tego forum od niedawna wiec nie znam go az tak dobrze wiec jesli cos to prosze o pomoc ew podeslanie na maila kakol13@wp.eu
skolopendra
23-12-07, 20:02
tu znajdziesz PL
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=6565
ale ja mam V generacje chya ze w VI tez sie tak samo zmienia
skolopendra
23-12-07, 20:16
tak samo
są tam manuale zarówno 5 jaki i 6 gen
no teraz juz wiem co i jak ylko jak odkrecic ta srube kotra trzyma piaste ? wczoraj jeden klucz zlamalem a sruba ani drgnie nawet odgialem to zabezpieczenie i nic a moze tam jest lewy gwint choc nie sadze ?
Gwint jest normalny, sprobuj kluczem pneumatycznym.
narazie daje spokoj sobie z tym, sa swieta zabiore sie za to w pon mam juz 2 klucz no i rurke tak z 80 cm wiec moze pojdzie, ew wpadlem na pomysl aby sciagnac kolo i postukac mlotkiem w nakretke moze to cos da
oj cierzko moze byc z ta śrubą...
zapomnij ze otkrecisz to normalnym kluczem, musi byc porzadny nasadowy, ja odkrecilem ja uzywajac klucza fajkowego i do tego nalozylem na niego 2m rure :szok szok szok : na biegu kolo obrucilem i dopiero puscilo... :bicie:
zaopatrz sie tez w dobry sciagacz do sworzni bo z tym tez mialem problem.
odkrecilem ja uzywajac klucza fajkowego i do tego nalozylem na niego 2m rure :szok szok szok : na biegu kolo obrucilem i dopiero puscilo... :bicie:
zaopatrz sie tez w dobry sciagacz do sworzni bo z tym tez mialem problem.
heh nie ma to jak pocieszenie no ale co zrobic w piatek sie za to zabiore
dzis poszedl w ruch przecinak i mlotek troche wiekszy niz poprzednio no i sruba poszla a reszta to raptem 1,5h przy demontazu nadkola bo chcialem cos sprawdzic wiec moge powiedziec ze robota prostrza niz w oplu Vectrze A
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.