PDA

Zobacz pełną wersję : VTEC controler- czy warto?



Filip K.
31-03-05, 00:25
Mam następujące pytanie:
Czy warto wsadzać VTEC controlera do Civica z silnikiem d16y8 (125KM)?
Ponieważ seryjnie VTEC włącza się przy 5600 rpm a po zmianie biegu na wyższy, obroty spadają na około 4800-5000 rpm.
I czy jest sens obniżyć moment włączenia VTEC na ok.5000 rpm.?
Czy będzie lepiej, tak samo czy gorzej i jak się to ma do trwałości silnika?

ARTX
31-03-05, 00:29
pewnie zobaczyłeś ta zabaweczke -> http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=46742577 :D

Filip K.
31-03-05, 00:38
NIE. Na to tez wpadlem ale raczej mysle o czymś bardziej pewnym typu VAFC albo Spoon VTEC Controler, tylko nie wiem czy nie lepiej zostawic tak jak jest.... Ktos cos robił z tym silnikiem?

przemir
31-03-05, 09:21
nauczyc sie zmieniac biegi - nie kombinowac z obnizeniem momentu wł Vteca - takie moje zdanie. Poprosty przy seryjnym aucie nie dotykac!
SS - jest?

rem36
31-03-05, 10:02
dokladnie jak mowi przemir, jesli auto seryjny to nie ma sie co z tym bawic, lepiej zrobic cos innego....

ignac
31-03-05, 10:10
a mopje zdanie jest inne biego swoja droga ale zawsze cos pomoze jak i jedne sponn w mnijszym badz wiekszym stoipniu vafc.
zalezy od twojego budzetu ile buly chcesz na to wydac :D

elmer
31-03-05, 10:11
Seryjnie VTEC powinien sie wlaczac wlasnie przy 4800 w tym silniku, jesli dobrze pamietam. Skad wiesz, ze VTEC sie u Ciebie zalacza przy 5600?

Filip K.
31-03-05, 10:21
Seryjnie VTEC powinien sie wlaczac wlasnie przy 4800 w tym silniku, jesli dobrze pamietam. Skad wiesz, ze VTEC sie u Ciebie zalacza przy 5600?
Przecież jest to wyraźnie odczuwalne i po zmianie dźwięku silnika jak i po tym że "dostaje zastrzyk mocy" ;) ...i dzieje się to przy 5600rpm u mnie



nauczyc sie zmieniac biegi...
Co masz na myśli? Wydaje mi się że opanowałem to w wystarczającym stopniu. :evil:

Odcina u mnie gdzieś przy 7300 rpm i jak zmieniam na wyższy bieg to obroty spadają na około 5000 tak jak pisałem powyżej.
I chodzi o to żeby było tak jak np. w ITRze że po zmianie biegu oborty spadają w zakres powyżej punktu załączenia VTECa (w ITR chyba ok. 6000 rpm)

przemir
31-03-05, 10:56
zaraz bedzie ze jestem zlosliwy - raz nazawsze wyjasniam NIE JESTEM - wybacz nie chcialem urazic Twojej dumy mi na opanowanie startow i zmiany biegow potrzeba okolo wypalenia pelnego zbiornika paliwa - caly tylko na szybkie starty i zmiany biegow hamulec i od nowa.
sprawdz jakie sa dane dla twojego silnika ale wiem ze Luki mial w del solce chyba ten sam silnik i nie wypadal z Vtecka /7300-5600=1700tylko na vtec - MALO/
masz ShortShifta? wg mnie b pomaga

Lao
31-03-05, 11:29
Dla mnie obniżanie załączania się vteca nie ma sensu, to nie jest turbo!!! Vtec to jakby dwa wałki rozrządu w jednym (zwykły i sportowy) na niskich obrotach pracuje zwykły (czasy otwierania zaworów masz krótsze) a na wysokich załącza się sportowy (dłuższe czasy otwarcia zaworów). Dlatego jeżeli obniżysz moment załączania się vteca to efekt może być odwrotny do oczekiwanego :sad:

hcc
31-03-05, 12:05
Potwierdzam zdnie ze takie uzadzenie nie ma sensu bez innych zmian w samochodzie.... mialem Apexi VAFC i bawilem sie nim na rozne strony z zalaczaniem faz vtec i niewiele to dalo ( jezeli wogole cokolwik). Jak zmienisz walek, kolko + zabawa zaplonem, - wtedy wszystko sobie mozesz zestroic VAFC-em.

boomer
31-03-05, 15:12
Vtec to jakby dwa wałki rozrządu w jednym (zwykły i sportowy) na niskich obrotach pracuje zwykły (czasy otwierania zaworów masz krótsze) a na wysokich załącza się sportowy (dłuższe czasy otwarcia zaworów).
Nie do konca dokladnie. Bo np. DOHC VTEC to dwa walki w systemie VTEC. Chodzi o ilosc i charakterystyke krzywek i systemu ich przelaczania.
Poza tym komputer ma ustawionych kilka punktow zalaczenia sie VTECA i nie jest tak ze zawsze to bedzie 4800 albo 5600.Komputer analizuje wszystkie informacje parametrow jakie do niego splywaja i odpowiednio steruje systemem przelaczenia krzywek.
Grzebanie w punktach zalaczenia VTECa na seryjnym silniku w teorii wg mnie (nie wiem jak w praktyce) moze skonczyc sie awaria i usterkami jesli ktos nie ma o tym pojecia.
Nigdy jeszcze nie spotkalem VTECa gdzie przy prawidlowej i szybkiej zmianie biegow nie mozna go utrzymac wchodzac na wyzszy bieg. Faktycznie shortsihft pomoze
Wypowiedzia hcc mozemy zakonczyc cala dyskusje


Jak zmienisz walek, kolko + zabawa zaplonem, - wtedy wszystko sobie mozesz zestroic VAFC-em.

AdamCIV
31-03-05, 15:17
Przecież jest to wyraźnie odczuwalne i po zmianie dźwięku silnika jak i po tym że "dostaje zastrzyk mocy"
U mnie w D15B7 też da się odczuć i zmienia się dźwięk silnika około 4000 rpm. Jednak VTEC-a nie mam, więc nie trzeba się tymi wrażeniami sugerować.

Javo
31-03-05, 16:59
Juz nie mowcie ze nie da sie odczuc ani uslyszec pkt-u wlaczenia VTECa... Jaki by to nie byl silnik to wydaje mi sie ze to czuc... :roll:

Poza tym rzeczywiscie troche wysoko sie wlacza VTEC w tym silniku. Jezeli w Integrze wlacza sie mniej wiecej przy 5700 a odciecie jest pozniej to u Ciebie VTEC powinien byc wczesniej... W Preludzie 2.2 VTEC jest jakos od 5400 a kreci do jakies 7800.

Moze przelozenia skrzyni sa jakies inne :roll:

Drugim samochodem gdzie skrzynia jest tak dziwnie zestrojona jest Accord Type R gdzie jak nie walniesz w odciecie to ciezko jest tak zmienic bieg zeby VTEC byl na nastepnym.

LIO
31-03-05, 18:20
a mopje zdanie jest inne biego swoja droga ale zawsze cos pomoze
a ja sie jednak nie zgodze.
Co da przesuniecie vteca we wczesniejszy zakres obrotów w seryjnym aucie ?
ZAMULI GO :!:
Dostanie w srodku obrotów Laga, od momentu zalaczenia, do punktu prawidlowego zalaczenia.
Konstruktorzy tak to wyliczyli i zaplanowali, zeby osiagi byly optymalne.
Dlatego potwierdzam opinie przedmówców, ze nie ma sensu.

Najlepszym rozwiazaniem dla ciebie Filip jest zmierzenie mocy i przebiegu momentu na hamowni i zobaczenie, jaki one maja przebieg i przy jakich obrotach. U mnie ten moment jest dlugo plaski, bez wzgledu na vteca i po kazdej zmianie biegów, auto rwie dalej do przodu.

Filip K.
01-04-05, 14:57
:arrow: Po pierwsze, nikt nie powiedział, że chce to robić na zupełnie seryjnym silniku.
Dolot już mam, ale jeszcze go poprawie, mam zamiar zrobić wkrótce wydech z kolektorem. Do tego mocno sie zastanawiam nad regulowanym kółkiem no i właśnie nad VTEC controlerem.

:arrow: Po drugie, ktoś pytał czy mam Short Shiftera, nie uważam za niezbędne jego włożenie, ale z racji niskiego kosztu, pewnie wkrótce się pojawi.

:arrow: Po trzecie

Nigdy jeszcze nie spotkalem VTECa gdzie przy prawidlowej i szybkiej zmianie biegow nie mozna go utrzymac wchodzac na wyzszy bieg.

Drugim samochodem gdzie skrzynia jest tak dziwnie zestrojona jest Accord Type R gdzie jak nie walniesz w odciecie to ciezko jest tak zmienic bieg zeby VTEC byl na nastepnym.

:arrow: Po czwarte

U mnie w D15B7 też da się odczuć i zmienia się dźwięk silnika około 4000 rpm. Jednak VTEC-a nie mam, więc nie trzeba się tymi wrażeniami sugerować.
A ja jednak pozostane przy swoim zdaniu, czyli że w tym silniku, wyraźnie słychać, widać i czuć ;) kiedy się włącza VTEC.

:arrow: Po piąte

zmierzenie mocy i przebiegu momentu na hamowni
W następnym tygodniu :)


:arrow: Chciałem się poprostu dowiedzieć czy to normalne, że spada mi z VTEC'a i czy ktoś próbował kombinować coś z VTEC controlerem.

:arrow: Przejrzałem www.hondapl.org i nie znalazłem, czy ktoś może mi podać adres strony gdzie znajde, jak jest przewidziany seryjnie mniej więcej moment włączenia VTEC'a?

Pozdrawiam

boomer
01-04-05, 15:11
Po trzecie
boomer napisał:
Nigdy jeszcze nie spotkalem VTECa gdzie przy prawidlowej i szybkiej zmianie biegow nie mozna go utrzymac wchodzac na wyzszy bieg.

Javo napisał:
Drugim samochodem gdzie skrzynia jest tak dziwnie zestrojona jest Accord Type R gdzie jak nie walniesz w odciecie to ciezko jest tak zmienic bieg zeby VTEC byl na nastepnym.
No sorry ale jesli VTEC zalacza sie przy 5800 to normalne ze go ciagniesz do 8000 i wtedy bedzie zalaczony. Jechalem ATR co prawda jako pasazer i nie zauwazylem zeby spadal ponizej VTECa przy zmianie biegu

ARTX
01-04-05, 17:39
u mnie przy zmianie biegu w okolicach 8tys spada mi na ok 6tys rpm wiec non-stopa VTEC pracuje :D bardzo mozliwe, ze Ci wypada bo jak sie zalancza ok 5600 i idzie do ok 7tys to ma prawo wypasc choc tu najlepiej jakby sie wypowiedzieli kierowcy sohc vtec :)

Filip K.
01-04-05, 18:20
najlepiej jakby sie wypowiedzieli kierowcy sohc vtec :)
...i właśnie o to chodzi. :)

LIO
01-04-05, 22:06
No to sie wypowiedzialem.
Kliknij na wykres w moim podpisie. Od 5000obr/min moment jest w granicach 140Nm i jak zakrecisz go do 7200, gdzie moc przecina sie z momentem i zmienisz bieg, to obroty spadna wlasnie na jakies 5000 rpm. Wiec samochós rwie do przodu caly czas ladnie. Nie wiem dokladnie przy ilu zalacza sie vtec (kiedys mialem w ulubionych stronke z dokladnymi danymi, ale dysk mi padl), ale wydaje mi sie ze gdzies przy 4800 z tego co pamietam.
Powtórze raz jeszcze, zrób hamowanko i patrz na wykres w jakim zakresie jest najlepszy moment i czy jest cokolwiek rzezbic. Vtec dba o to zeby przez caly swój przebieg, moment mial jak najlepszy przebieg. To ze bedziesz jechal ponizej vteca, nie znaczy ze bedzie zle przyspieszal, bo ten silnik juz od 4000 ladnie ciagnie. Jesli moment bedzie podobny, to bez wzgledu na zalaczenie sie vteca, bedzie gnal i tyle. Hamownia i tyle :!: