PDA

Zobacz pełną wersję : Jaką ilość czynnika powinno się wbić do klimy EJ9 po swape B18C4?



elton_26
20-07-10, 19:12
Witam więc ile tego czynnika tak naprawdę wchodzi do układu?
Pytam gdyż jakieś trzy tygodnie temu nabiłem klimę którą pięknie działała przez następne dwa po czym sprężarka zaczęła przeciekać i podejrzewam iż wina leży po stronie zbyt dużej ilości czynnika(900),tyle kolo mi wbił.
Jestem już po wymianie sprężarki,pozostaje tylko nabić ale jaką ilośćią?
Ktoś z was może mi pomóc w tej sprawie?
Pzdr.

drakaa
21-07-10, 09:30
A może wina leży po stronie sprężarki tej starej.... z jakiego silnika masz ta klime od B18C4? jeżeli tak to nabij tyle ile wskazuje serwis... ja na maszynie Valeo gościowi podałem dokładnie kod silnika i wg tego dobrał ilość

elton_26
21-07-10, 18:35
No tak od c4,dziś z gościem ustaliliśmy że gdy wtedy nabijał było chłodniej i weszło więcej a ciśnienie nie było takie wysokie jak np.dzisiaj gdzie weszło 550 i już było nie ciekawie tz.on tak nawijał.
Przyznam że coś w tym może być poza tym gdyby drastycznie wzrosło ciśnienie to chyba czujnik by dał zna?
W każdym bądz razie tyle wbiliśmy i nie obarczyłem go kosztami wymiany tylko pojadę do niego jak spadnie śnieg na zmianę i wyważenie felg za free.
W woli ścisłości do takiego układu ładujcie 550-600gram i tyle powinno wystarczyć
Pzdr.

Budziniak
21-07-10, 19:05
e gdy wtedy nabijał było chłodniej i weszło więcej a ciśnienie nie było takie wysokie jak np.dzisiaj gdzie weszło 550 Ciśnienie nie ma nic do rzeczy. Patrzysz w katalog ustawiasz maszynę na daną ilość i ona sama wprowadza czynnik. Ten wyciek czynnika jest spowodowany tym że juz przez swap-em musiał być nie sprawny ale w sumie udało Ci się na nie wiedzy mechaniora wyłudzić wymianę kół a to jakiś plus

drakaa
21-07-10, 20:21
Ciśnienie nie ma nic do rzeczy. Patrzysz w katalog ustawiasz maszynę na daną ilość i ona sama wprowadza czynnik.

Dokładnie jak kolega mówi. Ciśnienie nie ma nic do rzeczy. Ale dobrze że przynajmniej sobie załatwiłeś wymianę opon :)
Swoją drogą to straszna różnica, jak na początku wbił 900 a potem 550 !! Moim zdaniem pompa mogła być dobra tylko zbyt duża ilość płynu w układzie mogła ją uszkodzić

elton_26
21-07-10, 21:23
Dokładnie jak kolega mówi. Ciśnienie nie ma nic do rzeczy. Ale dobrze że przynajmniej sobie załatwiłeś wymianę opon :)
Swoją drogą to straszna różnica, jak na początku wbił 900 a potem 550 !! Moim zdaniem pompa mogła być dobra tylko zbyt duża ilość płynu w układzie mogła ją uszkodzić

No właśnie o to mi chodzi,jeżeli teraz weszło 550 i ciśnienie osiągnęło wysoki poziom to w sytuacji gdy w układzie było 900gram i temperatura powietrza grubo przekraczała 35 stopni to i ciśnienie było b.wysokie i przez to wywaliło jakiś oring czy uszczelniać i czynnik zaczął wyciekać.
Układ przed pierwszym napełnieniem został sprawdzony pod kontem szczelności więc ew.uszkodzenie zostało by w czasie badania wykryte a co do tej wymiany opon to biorąc pod uwagę fakt że to nie ja jestem odpowiedzialny za uszkodzenie i podliczając koszty wymiany i samej sprężarki to jest dla niego b.dobra opcja.

Budziniak
21-07-10, 21:25
Paweł a napisz jeszcze jak sprawdził szczelność układu?

elton_26
21-07-10, 21:43
Podpiął jeden,czerwony przewód od maszyny a drugi z 11l butli z azotem i chyba sprawdzał czy nie spada ciśnienie,potem podpiął oba z maszyny i nawijał coś o próżni...
w każdym bądz razie jakby coś było nie tak to by mi o tym powiedział no ale stwierdził że jest ok i nabił.
Ps tak w ogóle to czy takie sprężarki się w jakiś sposób regeneruje,wymieni uszczelniacze czy coś w tym rodzaju?

Bodzlo
21-07-10, 22:28
Witam więc ile tego czynnika tak naprawdę wchodzi do układu?
Pytam gdyż jakieś trzy tygodnie temu nabiłem klimę którą pięknie działała przez następne dwa po czym sprężarka zaczęła przeciekać i podejrzewam iż wina leży po stronie zbyt dużej ilości czynnika(900),tyle kolo mi wbił.
Jestem już po wymianie sprężarki,pozostaje tylko nabić ale jaką ilośćią?
Ktoś z was może mi pomóc w tej sprawie?
Pzdr.

Niezły klimatolog z gościa skoro przeładował ci układ i to dośc sporo :D!!!

Przeciez nawet do MB6 wchodzi 550 to czemu załadował tam az tyle , każdy klimiarz wie ze w hundzie klima w upalne dni i tak ledwo zipie przy odpowiedniej ilości czynnika a co dopiero gdy nabije sie go az tyle . Domyslam sie ze tam cisnienie w upał oscylowało spokojnie w okolicy 25bar:(

Proponuje jechac do innego lub tego samego ale z opcja darmowego nabicia ,układ jest taki sam jak miałes zmieniła sie tylko sprężarka która praktycznie niczym nie rózni sie od tej poprzedniej jeżłi chodzi o ilośc czynnika

Nabij ok 600 będzie ok ,nie zapomnij o oleju oczywiście

jawiem69
22-07-10, 12:44
ja mam klime w jajku z B18C4, wchodzi do takiego układu 650g czynnika, cisnienie podczas pracy klimatyzacji przy 4000 obrotow wynosi 40bar, co do tego jak to chodzi w upaly to prawda, ledwo co daje rade ale na obiegu zamknietym jest mega *****iscie. Wina calego slabego chlodzenia jest brak szyb atermicznych :)

Bodzlo
22-07-10, 13:54
40bar napewno nie masz:D bo przy ok 27 wyłancza sprężarke:D spewnością masz ok 20

To nie wina szyb tylko małego skraplacza i kiepskiego wentylatora na nim :)

drakaa
22-07-10, 14:29
Oooo widzisz Bodzlo a ja się dziwiłem czemu mi się sprężarka czasem podczas jazdy wyłącza. To znaczy że co tam za duzo czynnika w układzie ??

jawiem69
22-07-10, 14:36
mozesz miec osuszacz zapchany

rooter666
22-07-10, 14:38
Oooo widzisz Bodzlo a ja się dziwiłem czemu mi się sprężarka czasem podczas jazdy wyłącza. To znaczy że co tam za duzo czynnika w układzie ??
w układzie jest czujnik ciśnienie który steruje sprężarką ,max 32atm może być według madrej książki :)

drakaa
22-07-10, 14:38
Czyli pozostaje mi wypiąć cały układ i spróbować to przeczyścić wszystko ?? tylko jak wyczyścić osuszacz ??

Bodzlo
22-07-10, 22:01
Osuszacza sie nie czyści tylko wymienia :) To że sie sprężarka wyłancza to normalne bo nie ma szans by chodziła cały czas ( o Honde chodzi oczywiście ) schładza do pewnej temp i robi se przerwe i tak w kółko :D Oczywiście moze być sytuacja że wyłancza sie z powodu zbyt wysokiegto cisnienia w układzie ale powodów tego może być kilka .

drakaa
23-07-10, 15:12
No w sumie gosciu od klimy nic mi nie mowil ze mam za duze albo za male cisnienie. Tylko gdzie w mojej hondzie jest czujnik temp ktory by rozlaczal ja na chwile ?? tego nie rozumiem :)

elton_26
23-07-10, 15:51
Kurcze poryte to wszystko jest,jak się sam nie dowiesz wszystkiego przed jakąkolwiek usługa to istnieje duże prawdopodobieństwo że zostanie ona słabo wykonana...teraz się zastanawiam czy dobrze zrobiłem proponując ten układ a prosić o zwrot kasy za wymianę.
Najważniejsze że działa,dobrze dmucha ale jak się załączy to stawia opór jak przyczepa kempingowa i jakoś dziwnie terkocze.
Czy takie zachowanie jest normalne?
I jeszcze raz zapytam czy sprężarkę klimy się jakoś naprawia/regeneruje?

augustflacha
23-07-10, 16:56
do naszych Hań wchodzi 650...ostatnio dobijałem 500 bo zostało 150 po 2 latach i klimatolog powiedział , że 650 jest w HONDACH...

DjHammer
23-07-10, 17:08
ja nabijalem po 550 takie dane sa w stacjach co dozuja klime tyle samo w 7 genie a sprężarka ma ładowac 15 Bar tyle powinno byc

Bodzlo
23-07-10, 19:59
No w sumie gosciu od klimy nic mi nie mowil ze mam za duze albo za male cisnienie. Tylko gdzie w mojej hondzie jest czujnik temp ktory by rozlaczal ja na chwile ?? tego nie rozumiem :)

Przy parowniku :)

Bodzlo
23-07-10, 20:00
ja nabijalem po 550 takie dane sa w stacjach co dozuja klime tyle samo w 7 genie a sprężarka ma ładowac 15 Bar tyle powinno byc

To cisnienie jest zależne od temp.zewnętrznej :)

drakaa
26-07-10, 14:30
Aaaa ten czujnik :) oka już czaje... teraz musze sie przyzwyczaic do tego rozlaczania :p