Zobacz pełną wersję : Jaką ilość czynnika powinno się wbić do klimy EJ9 po swape B18C4?
Witam więc ile tego czynnika tak naprawdę wchodzi do układu?
Pytam gdyż jakieś trzy tygodnie temu nabiłem klimę którą pięknie działała przez następne dwa po czym sprężarka zaczęła przeciekać i podejrzewam iż wina leży po stronie zbyt dużej ilości czynnika(900),tyle kolo mi wbił.
Jestem już po wymianie sprężarki,pozostaje tylko nabić ale jaką ilośćią?
Ktoś z was może mi pomóc w tej sprawie?
Pzdr.
A może wina leży po stronie sprężarki tej starej.... z jakiego silnika masz ta klime od B18C4? jeżeli tak to nabij tyle ile wskazuje serwis... ja na maszynie Valeo gościowi podałem dokładnie kod silnika i wg tego dobrał ilość
No tak od c4,dziś z gościem ustaliliśmy że gdy wtedy nabijał było chłodniej i weszło więcej a ciśnienie nie było takie wysokie jak np.dzisiaj gdzie weszło 550 i już było nie ciekawie tz.on tak nawijał.
Przyznam że coś w tym może być poza tym gdyby drastycznie wzrosło ciśnienie to chyba czujnik by dał zna?
W każdym bądz razie tyle wbiliśmy i nie obarczyłem go kosztami wymiany tylko pojadę do niego jak spadnie śnieg na zmianę i wyważenie felg za free.
W woli ścisłości do takiego układu ładujcie 550-600gram i tyle powinno wystarczyć
Pzdr.
e gdy wtedy nabijał było chłodniej i weszło więcej a ciśnienie nie było takie wysokie jak np.dzisiaj gdzie weszło 550 Ciśnienie nie ma nic do rzeczy. Patrzysz w katalog ustawiasz maszynę na daną ilość i ona sama wprowadza czynnik. Ten wyciek czynnika jest spowodowany tym że juz przez swap-em musiał być nie sprawny ale w sumie udało Ci się na nie wiedzy mechaniora wyłudzić wymianę kół a to jakiś plus
Ciśnienie nie ma nic do rzeczy. Patrzysz w katalog ustawiasz maszynę na daną ilość i ona sama wprowadza czynnik.
Dokładnie jak kolega mówi. Ciśnienie nie ma nic do rzeczy. Ale dobrze że przynajmniej sobie załatwiłeś wymianę opon :)
Swoją drogą to straszna różnica, jak na początku wbił 900 a potem 550 !! Moim zdaniem pompa mogła być dobra tylko zbyt duża ilość płynu w układzie mogła ją uszkodzić
Dokładnie jak kolega mówi. Ciśnienie nie ma nic do rzeczy. Ale dobrze że przynajmniej sobie załatwiłeś wymianę opon :)
Swoją drogą to straszna różnica, jak na początku wbił 900 a potem 550 !! Moim zdaniem pompa mogła być dobra tylko zbyt duża ilość płynu w układzie mogła ją uszkodzić
No właśnie o to mi chodzi,jeżeli teraz weszło 550 i ciśnienie osiągnęło wysoki poziom to w sytuacji gdy w układzie było 900gram i temperatura powietrza grubo przekraczała 35 stopni to i ciśnienie było b.wysokie i przez to wywaliło jakiś oring czy uszczelniać i czynnik zaczął wyciekać.
Układ przed pierwszym napełnieniem został sprawdzony pod kontem szczelności więc ew.uszkodzenie zostało by w czasie badania wykryte a co do tej wymiany opon to biorąc pod uwagę fakt że to nie ja jestem odpowiedzialny za uszkodzenie i podliczając koszty wymiany i samej sprężarki to jest dla niego b.dobra opcja.
Paweł a napisz jeszcze jak sprawdził szczelność układu?
Podpiął jeden,czerwony przewód od maszyny a drugi z 11l butli z azotem i chyba sprawdzał czy nie spada ciśnienie,potem podpiął oba z maszyny i nawijał coś o próżni...
w każdym bądz razie jakby coś było nie tak to by mi o tym powiedział no ale stwierdził że jest ok i nabił.
Ps tak w ogóle to czy takie sprężarki się w jakiś sposób regeneruje,wymieni uszczelniacze czy coś w tym rodzaju?
Witam więc ile tego czynnika tak naprawdę wchodzi do układu?
Pytam gdyż jakieś trzy tygodnie temu nabiłem klimę którą pięknie działała przez następne dwa po czym sprężarka zaczęła przeciekać i podejrzewam iż wina leży po stronie zbyt dużej ilości czynnika(900),tyle kolo mi wbił.
Jestem już po wymianie sprężarki,pozostaje tylko nabić ale jaką ilośćią?
Ktoś z was może mi pomóc w tej sprawie?
Pzdr.
Niezły klimatolog z gościa skoro przeładował ci układ i to dośc sporo :D!!!
Przeciez nawet do MB6 wchodzi 550 to czemu załadował tam az tyle , każdy klimiarz wie ze w hundzie klima w upalne dni i tak ledwo zipie przy odpowiedniej ilości czynnika a co dopiero gdy nabije sie go az tyle . Domyslam sie ze tam cisnienie w upał oscylowało spokojnie w okolicy 25bar:(
Proponuje jechac do innego lub tego samego ale z opcja darmowego nabicia ,układ jest taki sam jak miałes zmieniła sie tylko sprężarka która praktycznie niczym nie rózni sie od tej poprzedniej jeżłi chodzi o ilośc czynnika
Nabij ok 600 będzie ok ,nie zapomnij o oleju oczywiście
ja mam klime w jajku z B18C4, wchodzi do takiego układu 650g czynnika, cisnienie podczas pracy klimatyzacji przy 4000 obrotow wynosi 40bar, co do tego jak to chodzi w upaly to prawda, ledwo co daje rade ale na obiegu zamknietym jest mega *****iscie. Wina calego slabego chlodzenia jest brak szyb atermicznych :)
40bar napewno nie masz:D bo przy ok 27 wyłancza sprężarke:D spewnością masz ok 20
To nie wina szyb tylko małego skraplacza i kiepskiego wentylatora na nim :)
Oooo widzisz Bodzlo a ja się dziwiłem czemu mi się sprężarka czasem podczas jazdy wyłącza. To znaczy że co tam za duzo czynnika w układzie ??
mozesz miec osuszacz zapchany
Oooo widzisz Bodzlo a ja się dziwiłem czemu mi się sprężarka czasem podczas jazdy wyłącza. To znaczy że co tam za duzo czynnika w układzie ??
w układzie jest czujnik ciśnienie który steruje sprężarką ,max 32atm może być według madrej książki :)
Czyli pozostaje mi wypiąć cały układ i spróbować to przeczyścić wszystko ?? tylko jak wyczyścić osuszacz ??
Osuszacza sie nie czyści tylko wymienia :) To że sie sprężarka wyłancza to normalne bo nie ma szans by chodziła cały czas ( o Honde chodzi oczywiście ) schładza do pewnej temp i robi se przerwe i tak w kółko :D Oczywiście moze być sytuacja że wyłancza sie z powodu zbyt wysokiegto cisnienia w układzie ale powodów tego może być kilka .
No w sumie gosciu od klimy nic mi nie mowil ze mam za duze albo za male cisnienie. Tylko gdzie w mojej hondzie jest czujnik temp ktory by rozlaczal ja na chwile ?? tego nie rozumiem :)
Kurcze poryte to wszystko jest,jak się sam nie dowiesz wszystkiego przed jakąkolwiek usługa to istnieje duże prawdopodobieństwo że zostanie ona słabo wykonana...teraz się zastanawiam czy dobrze zrobiłem proponując ten układ a prosić o zwrot kasy za wymianę.
Najważniejsze że działa,dobrze dmucha ale jak się załączy to stawia opór jak przyczepa kempingowa i jakoś dziwnie terkocze.
Czy takie zachowanie jest normalne?
I jeszcze raz zapytam czy sprężarkę klimy się jakoś naprawia/regeneruje?
augustflacha
23-07-10, 16:56
do naszych Hań wchodzi 650...ostatnio dobijałem 500 bo zostało 150 po 2 latach i klimatolog powiedział , że 650 jest w HONDACH...
ja nabijalem po 550 takie dane sa w stacjach co dozuja klime tyle samo w 7 genie a sprężarka ma ładowac 15 Bar tyle powinno byc
No w sumie gosciu od klimy nic mi nie mowil ze mam za duze albo za male cisnienie. Tylko gdzie w mojej hondzie jest czujnik temp ktory by rozlaczal ja na chwile ?? tego nie rozumiem :)
Przy parowniku :)
ja nabijalem po 550 takie dane sa w stacjach co dozuja klime tyle samo w 7 genie a sprężarka ma ładowac 15 Bar tyle powinno byc
To cisnienie jest zależne od temp.zewnętrznej :)
Aaaa ten czujnik :) oka już czaje... teraz musze sie przyzwyczaic do tego rozlaczania :p
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.