Zobacz pełną wersję : Sworznie górnego wachacza VI gen.
Dwa pytania:
1. Czy w civicu VI gen jest jakiś problem z wymianą sworznia przedniego górnego wahacza? Chodzi mi czy potrzena prasa, specjalne klucze itp?
2. Gdzie to dziadostwo kupie w wawie bo przelecialem watek z adresami sklepow i albo nie maja samego sworznia albo sa inne problemy.
Dwa pytania:
1. Czy w civicu VI gen jest jakiś problem z wymianą sworznia przedniego górnego wahacza? Chodzi mi czy potrzena prasa, specjalne klucze itp?
2. Gdzie to dziadostwo kupie w wawie bo przelecialem watek z adresami sklepow i albo nie maja samego sworznia albo sa inne problemy.
Sadze ze trzeba wymienic caly wahacz bo sworzni sie nie wymienia :roll:
Dwa pytania:
1. Czy w civicu VI gen jest jakiś problem z wymianą sworznia przedniego górnego wahacza? Chodzi mi czy potrzena prasa, specjalne klucze itp?
2. Gdzie to dziadostwo kupie w wawie bo przelecialem watek z adresami sklepow i albo nie maja samego sworznia albo sa inne problemy.
Sadze ze trzeba wymienic caly wahacz bo sworzni sie nie wymienia :roll:
Mylisz sie.
Mylisz sie.
wyczerpujaca odpowiedz, pomogles bardzo autorowi tematu
sworzen gornego da sie wymienic bynajmniej w japonczykach ty nasz anglika to za bardzo niewiem
sadze ze w JC dostaniesz ten wachacz
ps. Ja wole wyminenic caly koszt nie za duzy
ps2 przenosze do dzialu 5d
sworzen gornego da sie wymienic bynajmniej w japonczykach ty nasz anglika to za bardzo niewiem
sadze ze w JC dostaniesz ten wachacz
ps. Ja wole wyminenic caly koszt nie za duzy
ps2 przenosze do dzialu 5d
Ale zawieszenie w japonczykach i anglikach jest chyba takie same wiec wahacz powienien byc identyczny, czy nie?
Do JC dzwonilem i nie mają teraz.
Ja tez bym wolał ale jak na zlosc nałożyło mi sie kilka wydatkow i lipa.[/center]
no to zadzwon do Intercarsu tez powinni miec
ps. Ja wole wyminenic caly koszt nie za duzy
Ostatnio przerabiałem ten temat, tylko że w ej2. Kupiłem dwa wachacze przednie górne za 200 zł sztuka !! Niedawno kumpel znalazł warsztat gdzie robią regeneracje, wymienili mu gałki po 60 zł za sztuke. Poszukaj u siebie może ktoś też sie tym zajmuje. Gdybym wiedział wcześniej to też bym zrobił regeneracje i miałbym prawie 300 zeta w kieszeni.
Pozdro
ps. Ja wole wyminenic caly koszt nie za duzy
Ostatnio przerabiałem ten temat, tylko że w ej2. Kupiłem dwa wachacze przednie górne za 200 zł sztuka !! Niedawno kumpel znalazł warsztat gdzie robią regeneracje, wymienili mu gałki po 60 zł za sztuke. Poszukaj u siebie może ktoś też sie tym zajmuje. Gdybym wiedział wcześniej to też bym zrobił regeneracje i miałbym prawie 300 zeta w kieszeni.
Pozdro
A robileś geometrie po zmienia wahaczy. Powinno sie chyba nie?
Siemka, też miałem ten sam problem w MA8, wymieniać cały wachacz czy tylko sworzeń i tak wachacz zamiennik w serwisie HANI 450zł szt., orginał 900zł szt., w sklepie 165zł szt. ale to zamiennik, myślę sworzeń - podobno da się ale żeby go dostać to katastrofa podobno w InterCars koszt około 35zł szt. i kupa roboty. A więc pozostała regeneracja - wyszło 200zł za 2 szt. (zdjeli zrobili założyli) 2 godz. się zeszło. Jak na razie zrobiłem na nich 10.000km i wszystko gra, podobno mają wytrzymać ok.60.000km (orginalne wytrzymały 110.000km). Ale to Twój wybór. A co do geometrii to jednak trzeba ustawić.
Pozdrawiam
No z geometrią też słyszałem że trzeba zrobić i zrobiłem po wymianie
ja placilem 155zl za caly gorny sworzen pomylka chodzilo mi o wachacz :mrgreen:
na allegro tez sprzedaja te sworznie
geometrie robile po kazdej wymianie
ja placilem 155zl za caly gorny sworzen
na allegro tez sprzedaja te sworznie
geometrie robile po kazdej wymianie
A z wymiana sa jakies problemy? Łatwo wychodza i wchodzą czy trzeba sie napocić?
moim zdaniem latwo sa jak pamietam 3 sruby jedne od komory silika i jedna od nadkola.
moim zdaniem latwo sa jak pamietam 3 sruby jedne od komory silika i jedna od nadkola.
Czyli wymieniłeś nie sworzeń jak napisales tylko cały wahacz.
A orientujesz sie jak z trudnościami z samym sworzniem?
ja nigdy nie wymieniale samych sworzni zawsze cale wachacze
robilem ostatnio na Parowcowej regeneracje. wyszlo 300pln za obie strony. wymiana na nowe firmy 555 wychodzila 450pln czy jakos tak.
robilem ostatnio na Parowcowej regeneracje. wyszlo 300pln za obie strony. wymiana na nowe firmy 555 wychodzila 450pln czy jakos tak.
To ja nie rozumiem. Całe sworznie kosztuja max 100 zl a za regeneracje wzial 300? Przeciez nowe wahacze mozna kupic bez problemu do 160 za szt.
Gdzie sens gdzie logika?
A mnie po wymianie górnego, gość (były pracownik serwisu Hondy) powiedział że nie ma potrzeby ustawiania geometrii. I tak już od 15kkm jeździ i wszystko OK. A wymieniłem na 555.
Padło pytanko czy trzeba się dużo napocić przy wymianie wachacza. No więc jak robiłem to się dokładnie przyglądałem i tak - pod maską są dwie nakrętki które trzeba odkręcić, od strony nadkola jedna nakrętka od samego sworznia (jest tam zawleczka którą trzeba wyjąć). Potem od spodu tzreba zbić taką blaszke z samego wachacza (jest na wieloklinie). Fachowcowi zajęło to jakieś 20 minut. A co do samych sworzni to chyba trzeba na prase ale nie wiem. Pozdro
ja mialem wymieniany sam sworzen i musialem ustawic zbieznosc bo mi sciagalo auto w lewo :!:
To ja nie rozumiem. Całe sworznie kosztuja max 100 zl a za regeneracje wzial 300? Przeciez nowe wahacze mozna kupic bez problemu do 160 za szt.
Gdzie sens gdzie logika?moze i kosztuja 160zl ale trzeba zalpacic za wymiane.. no chyba ze ktos robi sam. ja nie mam czasu a dlubanie..
Padło pytanko czy trzeba się dużo napocić przy wymianie wachacza.
No ja pitole :evil: juz chyba w trzech postach pisze ze chodzi mi o SWORZEŃ a nie wahacz. Pytam o problemy z wymiana sworznia.
do sworznia musisz miec praseeeeeeee
ja tez przymierzam sie do wymiany samego sworznia tylko nie mam kiedy w moim miscie wymiana jednej strony to razem 60 zł czyli 12o razem z czescia i robota. Potrzebna prasa jest do wymiany.
ja tez przymierzam sie do wymiany samego sworznia tylko nie mam kiedy w moim miscie wymiana jednej strony to razem 60 zł czyli 12o razem z czescia i robota. Potrzebna prasa jest do wymiany.
To przy 120 juz sie bardziej oplaca dołozyc 40 i masz caly wahacz i zmienic samemu. Ja myslalem o wymianie sworznia samemu wiec cały koszt to ok 100-120 zł. Acha dodatkowo sciagacz sworznia 20 zł. Wcisnac chciałem to dwoma ściskami. Zakladam ze nie wchodzi to az tak cięzko zeby sciski poległy.
Napisze Wam to co pisalem kiedys...
W ASO w Olsztynie chcialem tez wymiec sam sworzen. Szef serwisu powiedzial mi, ze kategorycznie odradza takiej rzeczy z jednego powodu. Kilka miesiecy wczesniej zrobili taka usluge wlasnie wlascicielowi Hondy Civic 5D i po miesiacu ten sworzen rozpial sie w czasie jazdy. Mieli przez to powazne nieprzyjemnosci i moze...sprawe w sadzie.
Druga sprawa jest taka, ze na blizniaczym forum dowiedzialem sie, ze nie wszystkie wachacze sa wykonane z tej samej grubosci blachy i nie we wszystkich ten sworzen jest wymienny z tego powodu. Jak dobrze pamietam Dziki z blizniaczego forum pisal mi, Jesli chodzio koszty to nie wychodzi to wcale az tak duzo drozej. W zeszlym roku zaplacilem za wachacz "555" 180zl i do tego 30zl za wymiane. Ustawianie geometrii nie bylo konieczne i od roku wszystko jest w porzadku.
Szczescia zdrowia jesli sworzen masz zamiar wyciskac jakims sciagaczem.Ja wymienialem na sworznie 555 jesli sie nie myle kosztowaly ok 80pln polecam ,za sztuke. Mechanik wyja wachacz i na prasie hydrallicznej wycisna sworzen , mowil ze nacisk przy wypychaniu tego sworznia to ok 3,5 tony wiec powodzenia ze sciagaczem,pamietaj ze jest tam jeszcze zawleczka,moglem wymienic cale wachacze na zamienniki wloskie po 120 ale to porazka rozwalaja sie dosyc szybko.
Napisze Wam to co pisalem kiedys...
W ASO w Olsztynie chcialem tez wymiec sam sworzen. Szef serwisu powiedzial mi, ze kategorycznie odradza takiej rzeczy z jednego powodu. Kilka miesiecy wczesniej zrobili taka usluge wlasnie wlascicielowi Hondy Civic 5D i po miesiacu ten sworzen rozpial sie w czasie jazdy. Mieli przez to powazne nieprzyjemnosci i moze...sprawe w sadzie.
Po pierwsze to serwis za wszelka cene chce wymiec wahacz za (800?) niz sworzen za 50 - oczywiste nie? Nie twierdze ze klamal ale....
Sworzen jest taki jak ten zalozony, ma taka sama konstrukcje i zabezpieczony jest zawleczka i nie widze powodu zeby mial sie wysunąc jezeli byl prawidolowo zalozony. Moze zawleczka nie wchodzila to jej po prostu nie zalozyli.
Po drugie nie widze mozliwosci zeby sworzen mial sie wypiąć. No chyba ze sruba sie odkreciła bo innej mozliwosci po prostu nie ma. Mógl sie poluzowac ale nie wypiąć.
[ Dodano: Sro 01 Lis, 2006 ]
Szczescia zdrowia jesli sworzen masz zamiar wyciskac jakims sciagaczem.Ja wymienialem na sworznie 555 jesli sie nie myle kosztowaly ok 80pln polecam ,za sztuke. Mechanik wyja wachacz i na prasie hydrallicznej wycisna sworzen , mowil ze nacisk przy wypychaniu tego sworznia to ok 3,5 tony wiec powodzenia ze sciagaczem,pamietaj ze jest tam jeszcze zawleczka,moglem wymienic cale wachacze na zamienniki wloskie po 120 ale to porazka rozwalaja sie dosyc szybko.
Pisze o wlasnych doswiadczeniach (odsyłam do manuala którego stworzyłem) a nie o podejrzeniach. Sworzen wychodzi i wchodzi dość ciasno ale bez zadnej prasy. Co wiecej nie robilem tego sciagaczem tylko mlotkiem. Moze tez zalezec od konkretnego sworznia. Moj był Fortuna Line. Czlowiek ktory mi wymienial "cukierki" mowil ze nie zaklada zamiennikow bo po pierwsze szybko padaja a po drugie sa niedokladnie wykonane i zalozenie ich to mordęga bo nie chca wchodzic. Wazne zeby przy wyciskaniu potraktowac jakims odblokowywaczem bo wbrew pozorom to bardzo duzo daje.
DamianPietras
30-04-11, 23:18
Witam !
Wymieniłem dziś sworzeń górny wachacza w swoim MC3.
Poszło bardzo sprawnie , ok godzina roboty . Sworzeń kupiłem w IC JC24002YMT - YAMATO / Zobaczymy co z jakością
Sworzeń po wymontowaniu wachacza , dokladnie oczyścilem , zdjąłem zabezpieczenie sworznia , popsikałem odrdzewiaczem i przewaliłem młotem na imadle i :o sworzeń polegl .
Wbiłem nowy przez drewno przywalając młotem , zapiołem segera i :) . Czas operacyjny 60 min
Witam !
Wymieniłem dziś sworzeń górny wachacza w swoim MC3.
Poszło bardzo sprawnie , ok godzina roboty . Sworzeń kupiłem w IC JC24002YMT - YAMATO / Zobaczymy co z jakością
Sworzeń po wymontowaniu wachacza , dokladnie oczyścilem , zdjąłem zabezpieczenie sworznia , popsikałem odrdzewiaczem i przewaliłem młotem na imadle i :o sworzeń polegl .
Wbiłem nowy przez drewno przywalając młotem , zapiołem segera i :) . Czas operacyjny 60 min
Potwierdzam, ja u siebie wymienialem sworznie juz z obu stron i lekki opor napotkalem podczas wbijania nowych sworzni, poza tym wszystko poszlo bez najmniejszego problemu, jeden ma przejechane 20000km drugi polowe mniej, narazie zero problemow. Wymiana za pomocą solidnego młotka, bez prasy, geometrii nie robilem.
Pozdr.
Mam pytanie do doświadczonych , czy na dłuższą metę nie jest bardziej opłacalna wymiana całego wahacza niż samego sworznia .
Bo chyba jednak po pewnym czasie i tak trzeba wymienić wahacz (jeśli nie był wcześniej wymieniany).
Pytam się bo mam dylemat rocznik '99 ej9 3d (nie wiem czy był kiedykolwiek wymieniany wachacz) przebieg niewiele ponad 10kkm rocznie.
Może przy takim przebiegu lepiej sam sworzeń ?
Pozdrawiam.
Kolego nie ten dział.
ps. tuleje tego wahacza są prawie niezniszczalne.
motyla noga
09-06-11, 10:59
Sworzeń kupiłem w IC JC24002YMT - YAMATO
jaki koszt?
DamianPietras
12-06-11, 20:56
jaki koszt?
35 zł - jak sie ma znizki
50 zł - cena normalna.
Panowie, znacie może inne numery górnych sworzni?
w IC znalałem tylko Yamato, a chętnie zakupiłbym 555, tylko nie znam oznaczenia.
DamianPietras
18-06-11, 12:38
innych brak
ps. yamato - też jest Japan - tak samo jak 555 -
innych brak
są oczywiście 555 ;) w 5D jest taki sam sworzeń górny jak w 5 genie
DamianPietras
19-06-11, 21:40
są oczywiście 555 ;) w 5D jest taki sam sworzeń górny jak w 5 genie
Nie chwal się tylko to dawaj symbol sworznia:mad:
35mm i tyle wystarczy
a ja mam w domu Żyrafe
daruj sobie, nie jesteśmy w przedszkolu :/
sworzen wachacza gornego wymienil mi mechanik w angielce. Honda zaleca wymianie calego wachacz ale jest mozliwosc wymiany samego sworznia wiec ludzie to robia od dawna, koszt sworznia 35zl. Diagnosta u ktorego badalem zawieche bo czulem e cos do wymiany to mowil ze zaleca robinie geometri. Mechanik mowil ze nie zdejmowal wachacza i costam poluzowal i zlozyl tak samo jak bylo i nie trzeba robic geometri. Kola sie nie zabkuja wiec wszystko wyglada ok. Geometrie zrobie w przyszlym roku przed wymiana opon.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.