Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Luz zaworów



Jarek
17-07-10, 10:59
dla SOHC luz ma być według manuala:
dolot: 0,18 - 0,22
wydech: 0,23 - 0,27

Szukałem trochę informacji i było, że zbyt duży zły, bo stuka i spadek mocy... Jak za mały, to może wypalić gniazda i zawory i też niby spadek mocy...

No to teraz chcę się spytać o kilka rzeczy:
Przy mniejszych luzach nieznacznie, ale zwiększamy otwarcie zaworu. Problem może być, kiedy luzy są na tyle małe, że gnizda będą się nie domykały, wtedy się zgodzę, że powinnien pojawić się spadek mocy. Według mnie przy ustawieniu niskich luzów na tyle, aby zawory się domykały, ale żeby były jaknajniższe powinno być tylko lepiej. Pojawia się tylko ten problem, że luz się ustawia na zimno, a na ciepło materiał metalowy się rozszerza.

Producent na wszystko zostawia sobie jakąś tam tolerancję powodowaną tym i tamtym w zależności od zastosowania pojazdu. Niektóre silniki mają dużo niższe luzy.

Ostatecznie ustawienie dla powyższego 0,15 na dolocie i 0,2 na wydechu może być z góry skazane na porażkę?

rider143
17-07-10, 11:23
Ostatecznie ustawienie dla powyższego 0,15 na dolocie i 0,2 na wydechu może być z góry skazane na porażkę?Rozgrzej konkretnie silnik po czym szybko pomierz jakie są luzy na zaworach-coś będziesz już wiedział.

skolopendra
17-07-10, 12:16
Ostatecznie ustawienie dla powyższego 0,15 na dolocie i 0,2 na wydechu może być z góry skazane na porażkę?

odpowiedz sam przytoczyłeś sobie


dla SOHC luz ma być według manuala:
dolot: 0,18 - 0,22
wydech: 0,23 - 0,27

zakit
17-07-10, 12:56
a masz tak dokladny szczelinomierz? niech zgadne ze nie - wiec i tak ustawisz 0.2 i 0.25.

Jarek
17-07-10, 13:15
No to niektórzy będą sobie zgadywać i udwać bystro mądrych. A niektórzy napiszą coś kreatywnego, jak choćby Rider.

zakit
17-07-10, 13:25
No to niektórzy będą sobie zgadywać i udwać bystro mądrych. A niektórzy napiszą coś kreatywnego, jak choćby Rider.

a co tu madrego mowic? i tak nie ustawi innych luzow bo nawet nie ma takiego szczelinomierza.

SajmonLP
17-07-10, 13:50
By nie zakładać nowego tematu zapytam, czy zna ktoś ustawienia dla zaworów dla b18 z wałkami skunk2 stage1 ?

s3b
17-07-10, 13:55
By nie zakładać nowego tematu zapytam, czy zna ktoś ustawienia dla zaworów dla b18 z wałkami skunk2 stage1 ?

Ssący: 0.18 mm
Wydechowy: 0.20 mm

Oczywiście wszystko na zimnym.

SajmonLP
17-07-10, 14:15
Ssący: 0.18 mm
Wydechowy: 0.20 mm

Oczywiście wszystko na zimnym.

czyli jak w praktyce na serii ?

Jarek
17-07-10, 14:28
a co tu madrego mowic? i tak nie ustawi innych luzow bo nawet nie ma takiego szczelinomierza.
Nie chce mnie się z Tobą piłeczki odbijać, chyba na tyle rozumu masz, że skoro zapytałem, to mam taki szczelinomierz i ogólnie pytałem o luzy, nie o szczlinomierze.

rider143
17-07-10, 16:10
Panowie, kupcie sobie jakikolwiek szczelinomierz przeznaczony do motocykli-listki stopniowane co 0,01. Nie mówcie że używacie tylko tych za 4zł z marketu w których wycierają się listki...to dopiero jest amatorka:D

s3b
17-07-10, 17:35
czyli jak w praktyce na serii ?

Tak. Informację znalazłem na stronie Skunk2, tam były dokładnie takie wartości jak Ci podałem.

jasiek09
26-07-10, 14:04
dla SOHC luz ma być według manuala:
dolot: 0,18 - 0,22
wydech: 0,23 - 0,27

Szukałem trochę informacji i było, że zbyt duży zły, bo stuka i spadek mocy... Jak za mały, to może wypalić gniazda i zawory i też niby spadek mocy...

No to teraz chcę się spytać o kilka rzeczy:
Przy mniejszych luzach nieznacznie, ale zwiększamy otwarcie zaworu. Problem może być, kiedy luzy są na tyle małe, że gnizda będą się nie domykały, wtedy się zgodzę, że powinnien pojawić się spadek mocy. Według mnie przy ustawieniu niskich luzów na tyle, aby zawory się domykały, ale żeby były jaknajniższe powinno być tylko lepiej. Pojawia się tylko ten problem, że luz się ustawia na zimno, a na ciepło materiał metalowy się rozszerza.

Producent na wszystko zostawia sobie jakąś tam tolerancję powodowaną tym i tamtym w zależności od zastosowania pojazdu. Niektóre silniki mają dużo niższe luzy.

Ostatecznie ustawienie dla powyższego 0,15 na dolocie i 0,2 na wydechu może być z góry skazane na porażkę?
i jak tam ? sprawdzałeś do jakiej bezpiecznej granicy można zejść?

jasiek09
13-08-10, 20:59
Kolega podesłał mi link gdzie na zagranicznym forum gość jeździł w d serii na 0.1 i 0.15 przez dwa lata i nic złego się nie stało więc narazie mniej ambitnie ale sam jeżdżę na 0.15 i 0.20

rider143
13-08-10, 22:41
sam jeżdżę na 0.15 i 0.20ja również zastosowałem takie luzy:cool: