Zobacz pełną wersję : Co przy rozrządzie?
Mam silnik d14z4 i zamierzam wymienić w tym miesiącu rozrząd w ASO, zostanie mi trochę gotówki i zastanawiam się co warto zrobić przy okazji wizyty w serwisie. Budżet ok. 500 zł.
Może ktoś podpowie?
[ Dodano: Sro 25 Paź, 2006 ]
Konkretniej zastanawiam się czy warto regulować zawory, robiłem to przy 90 tys. a mam 116 tys. km. Alternatywą są też paski od klimatyzacji i alternatora bo któryś z nich piszczy. Można było by wymienić olej w skrzyni bo nie wiem kiedy był wymieniany, itd. itd. Help :?
Alternatywą są też paski od klimatyzacji i alternatora bo któryś z nich piszczy. Można było by wymienić olej w skrzyni bo nie wiem kiedy był wymieniany
no i masz odpowiedź. wymień paski, bo i po co ma Ci piszczeć (przerabiałem problem piszczenia z paskiem wspomagania), olej w skrzyni nowy nie zaszkodzi :) jeśli chodzi o zawory to nie wiem czy warto je dotykać jeśli nie dają o sobie znać, jeśli już zdecydujesz się to po regulacji wymagana będzie wymiana uszczeli pod pokrywą zaworów.
A tak z ciekawości to opłaca się rozrząd w ASO robić ? ile sobie liczą ?
Rozrzad (pelny) w ASO, na orginalnych czesciach, to 1200 pln lekka reka. Wg cennika z listopada:
-PASEK ROZRZĄDU - 211,31 pln
-NAPINACZ PASKA ROZRZĄDU - 324,1 pln
-SPRĘZYNA NAPINACZA - 23,49 pln
-KPL USZCZELEK POKRYWY ZAWORÓW* - 126,41 pln
-USZCZELNIACZ WAŁKA ROZRZĄDU* - 47,89 pln
-USZCZELNIACZ WAŁU KORBOWEGO* - 24,86 pln
-WYMIANA PASKA ROZRZĄDU - 430 pln
* jesli jest taka koniecznosc.
Ja bym na Twoim miejscu nie ruszal innych paskow, tylko ew. zmienil swiece, plyn sprzeglowo-hamulcowy i olej w skrzyni. A kiedy zmieniales olej w silniku?
Pzdr.
Wymianę paska rozrządu wycenili mi na 820 zł z czego mam 15% zniżki na części i 10 % na robocinę.
Olej jest raczej ok mam na nim przejechane ok. 8 tys.
Dzięki skorzystam z rady i wymienie płyn sprzęgłowo hamulcowy, o świecach też pomyśle, brisk czy co ?
Aha uszczelke to zawsze wymieniam, bo to chyba ok. 15 zł? Ale dziękuję.
[ Dodano: Czw 26 Paź, 2006 ]
Jaki jest koszt wymiany MTF w skrzyni ?
Jaki jest koszt wymiany MTF w skrzyni ?
litr MTF to koszt okolo 60-70pln a potrzebujesz 2litrów
wymiane sam zrobisz...
a przy rozrzadzie to czasem warto wymienic pompe wody - w zaleznosci jaki przebieg auta - ale tego nie napisałes chyba...
Napisałem, ale powtórze mam 116 tys.
A pompa wody to chyba spory wydatek? Jak można sprawdzić poprawność jej działania?
Napisałem, ale powtórze mam 116 tys.
A pompa wody to chyba spory wydatek? Jak można sprawdzić poprawność jej działania?
wiec przeoczyłem...
ale majac 116 to sie nie polaca jeszcze...
zaleca sie wymienic pompe przy 2 rozrządzie - bo pompy padaja po okolo 220kkm
koszt mały - juz a 150pln kupisz
wiecej kosztuje robocizna...(w przypadku wymiany samej pompy nawet do 500zł - a wymieniajac rozrzad to tylko dodatkowy koszt pompy)
niesprawnosc pompy mozna ujawnic poprzez zaobserwowanie wycieków albo wzrost temperatury w pewnych okolocznosciach..
swiece NGK proponuje - podobno najlepiej sprawdzaja sie w Hondach - mnei tez czeka wymiana rozrzadu ale to juz moze na wiosne, no i raczej robienie tego w ASO odpada.
swiece NGK proponuje - podobno najlepiej sprawdzaja sie w Hondach - mnei tez czeka wymiana rozrzadu ale to juz moze na wiosne, no i raczej robienie tego w ASO odpada.
A wie ktoś gdzie można kupić osobiście te świece w Warszawie? Aha ile floty potrzeba, tak mniejwięcej.
Aha i dziękuje za wasze odpowiedzi, napewno się przydadzą.
[ Dodano: Sob 28 Paź, 2006 ]
Wiem, że to nie quiz, ale tak siedze i się zastanawiam co tu zrobić i pomyślałem o poduszkach pod silnikiem. Czy gdy je wymienie po siedmiu latach użytkowania to odczuje jakąś różnicę, czy głupoty gadam? Zauważyłem że z upływem lat zaczyna się zwiększać drżenie auta, choć nieznacznie. To samo myślałem o poduszkach pod skrzynią, zwłaszcza gdy na jedynce ciągnę do 6500 obrotów i szybko zmieniam bieg na dwójkę to potrafi zazgrzytać (wysprzęglam do końca).
Nie wiem czemu ciągle pojawia się wątek wymiany pompy cieczy chłodzącej w rozmaitych civicach przy okazji wymiany paska rozrządu? Moja była MB17 '97 miała nastukane 360kkm jak sprzedałem i nigdy nie było problemów z pompą, termostatem, wyciekami itp. Jeśli wskazówka temperatury stoi na środku, olej temat.
Jeśli masz za dużo gotówki to wymień rozrząd w ASO. Operacja jest tak prosta, że nie gorzej zrobi Ci to na dobrych zamiennikach każdy porządny warsztat.
Jeśli nigdy nie zmieniałeś oleju w skrzyni biegów (manualnej), zrób to. Pamiętaj, że zamiennie leje się tam olej silnikowy, najlepiej 10W40. Nie zauważyłem ujemnych efektów stosowania zamiennego oleju. Skrzynia nigdy nie była rozbierana. Zdaje się, że honda zaleca wymianę co 80kkm. Warto to zrobić, bo koszt 2l oleju to betka w porównaniu z wymianą łożysk.
Jeśli świece mają więcej niż 40kkm - wymień. Lepiej zrobić to niż wymieniać zawory. Zalecam Denso. NGK produkowane są już we Francji i ich jakość nieco się obniżyła. Ceny mają podobne.
Ja dodatkowo co rok wymieniałem płyn chłodzący. Lałem po prostu Borygo Eko. Płyny chłodzące zawierają substancje spowalniające korozję układu i oczywiscie uniemożliwiające zamarznięcie. Substancje te lubią sobie trochę odparować. Koszt 5l Borygo jest żaden.
Warto raz na 2 lata wymienić płyn hamulcowy, wyczyścić i nasmarować zaciski. Unikniesz korozji cylinderków, lub zapieczenia zacisków a jest to newralgiczny punkt hondy.
Może się wydawać, że to sporo tego. Koszt tych działań jest niewysoki a civic Ci się odpłaci i będzie długo śmigał bez awarii.
P.S. A poduszki silnika i "zgrzytanie" to może Ci właśnie sprawdzić ASO. Ale najpierw wymień olej w skrzyni i sprawdź, czy popychacz zmiany biegów, ten pod autem nie ma luzów na łącznikach (drążek w kabinie ma za przeproszeniem stać sztywno).
Nie wiem czemu ciągle pojawia się wątek wymiany pompy cieczy chłodzącej w rozmaitych civicach przy okazji wymiany paska rozrządu? Moja była MB17 '97 miała nastukane 360kkm jak sprzedałem i nigdy nie było problemów z pompą, termostatem, wyciekami itp. Jeśli wskazówka temperatury stoi na środku, olej temat.
.
dlatego sie pojawia, że w wielu civic'ach wszystko jest ok do okolo 200kkm i potem przy 220-260kkm potrafi pompa pasc..... i nie ma sensu tego olewac bo wymiana przy rozrzadzie to kosztn150pln a osobno 500pln...
To ze u Ciebie tak sie nie stało nie zmienia faktu ze w WIĘKSZOSCI sie tak dzieje...
Poza tym zuzyta pompa nie tylko objawia sie ruchami na wskazówce temperatury...
Dzięki NOWY za obszerną wypowiedź, skorzystam z porady i:
Robie rozrząd, MTF w skrzyni, przesmaruje zaciski, wymienie świece no i te wkurzające piszczące paski.
Gdzie najlepiej kupić te świece?
dlatego sie pojawia, że w wielu civic'ach wszystko jest ok do okolo 200kkm i potem przy 220-260kkm potrafi pompa pasc..... i nie ma sensu tego olewac bo wymiana przy rozrzadzie to kosztn150pln a osobno 500pln...
To ze u Ciebie tak sie nie stało nie zmienia faktu ze w WIĘKSZOSCI sie tak dzieje...
Poza tym zuzyta pompa nie tylko objawia sie ruchami na wskazówce temperatury...
Ja sie nie upieram, wszystko może się zepsuć. Jak sam napisałeś po 200kkm... A Konrad ma nastukane dopiero 116. Po co wymieniać coś, z czym nie ma problemów. Wyraziłem tylko zdziwienie, bo teraz objeżdzam już trzeciego civica a jeszcze wcześniej był rover concertopodobny. Zero problemów z chłodzeniem.
Świece Denso jak również inne elementy kupuję w zależności od humoru i położenia w Nippon Auto na Radzymińskiej 202 (0-22 6786371) lub BIM Łomianki, Jeziorna 37 (0-22 7513808). Częściej jednak w Łomiankach, bo ekipa fachowa, sprawna i są w stanie szybko ściągnąć coś mniej typowego. Ceny świec nie pamiętam dokładnie, ale nie więcej niż 20zł sztuka.
Dzięki, ja też podjade do Łomianek bo z Wawrzyszewa to mam rzut beretem.
[ Dodano: Pon 30 Paź, 2006 ]
Aha drążek i popychacz jest ok. Zobacze czy zgrzyta po wymianie MTF-u
A ja za wymianę rozrządu /bez pompy/ zaplaciłem coś koło 380 PLN /robocizna+części/ w ASO dużo lepiej napewno nie zrobią a szkoda wydawać fortune.
Tak ale ja mam pełną dokumentację serwisową z ASO i nie chce tego popsuć
[ Dodano: Pią 17 Lis, 2006 ]
Oddałem dzisiaj hanie do ASO. Zleciłem zrobienie rozrządu 850 zł, wymianę MTF-u 120zł i płynu sprzęgłowo-hamulcowego 120 zł.
W sumie koszt 1090 zł, ale po ostrym rabacie, normalnie około 900 zł :? .
Świece wymienie sam, zaciski przeczyszcze i nasmaruje sam.
Dzięki za wasze opinie, cennik zamieściłem dla zainteresowanych.
sorry ale pozwole sobie odświerzyc temat, moze ktos odpowie.
"PASEK ROZRZĄDU - 211,31 pln
-NAPINACZ PASKA ROZRZĄDU - 324,1 pln
-SPRĘZYNA NAPINACZA - 23,49 pln
-KPL USZCZELEK POKRYWY ZAWORÓW* - 126,41 pln
-USZCZELNIACZ WAŁKA ROZRZĄDU* - 47,89 pln
-USZCZELNIACZ WAŁU KORBOWEGO* - 24,86 pln
-WYMIANA PASKA ROZRZĄDU - 430 pln"
to lista czesci które trzeba zrobic przy rozrządzie. Mam EG6. Myslałem ze rozrzad to: pasek rolka, uszczelka pod głowice ewentualnie pompa wody.
czy trzeba do tego dołaczyc uszczelniacz wału korbowego, wałka rozrządu, sprezynke napinacza i komplet uszczelek pokrywy zaworów??? niby koszty małe ale to kolejne 200 stówki, a nigdzi nie słyszałem o tych dodatkowych elementach...
900pln za rozrzad... wlasnie sie umowilem z gosciem z serwisu Hondy, ze zrobi mi to u siebie w domu z czesciami(dobrymi) za 250pln,chce jeszcze zmienic klocki,olej w silniku,filtr powietrza i paliwa, uszczelke na przegubie, i jakies *******y,zamkne sie w max 650 pln. Podkreslam czesci te same co w aso, fachowiec tez ten sam :690: mysle,ze warto poszukac alternatywy dla aso...pozdrawiam
czy trzeba do tego dołaczyc uszczelniacz wału korbowego, wałka rozrządu, sprezynke napinacza i komplet uszczelek pokrywy zaworów??? niby koszty małe ale to kolejne 200 stówki, a nigdzi nie słyszałem o tych dodatkowych elementach...
niektórzy zalecaja taką wymiane
ale wiekszosc tego nie robi
i oprzewaznie nic sie nie dzieje o ile auto ma znosny przebieg...
Hej Pavlova może zapisałbyś jakich firm są czesci które ci zamontuje. Gdybyś tak jeszcze podpytał sie czy można kupic takie części poza serwisem. (jeżeli tak to gdzie i po ile)
Z góry dziękuje
Pierwsza wymiana paska przy 120 tys. A druga?
Pierwsza wymiana paska przy 120 tys. A druga?
po nastepnych 120 tys/km
chyba ze zostal zalozony zamiennik to wypada dla spokoju po 60-80tys/km...
a przy rozrzadzie to czasem warto wymienic pompe wody - w zaleznosci jaki przebieg auta - ale tego nie napisałes chyba...
To ja podepnę się do tematu pompy cieczy chłodzącej.
Heh... W zeszłym roku wymieniałem pasek rozrządu (choć niby był wymieniony - auto sprowadzone, więc nie chciałem ryzykować) i rolkę napinającą. Pompy nie ruszałem, bo samochód miał wtedy niby lekko ponad 96tys. km. Niestety od pewnego czasu, jak odpalę silnik - na zimno - spod maski wydobywa się jakieś dziwne piszczenie ;( Tak na "ucho" dochodzi właśnie z okolic paska rozrządu... Pompa wspomagania pracuje normalnie, alternator raczej też, napinacz paska rozrządu nowy (Koyo), więc co może być żródłem niepokojacych dżwięków??? Pompa płynu chłodzącego? Gdy wymieniałem pasek rozrządczy nie zauważyłem żadnych przecieków płynu chłodniczego. Dodam, tylko, że zjawisko "piszczenia" ustepuje wraz z rozgrzaniem się silnika.
Przy takim przebiegu nie powinna się jeszcze skończyć pompa "wody"... Fak, faktem, komu można wierzyć, że licznik nie cofany... Choć z drugiej strony silniczek nie wygląda na zajeżdżony, a nie był umyty.
Może podjechać na jakąś stację diagnostyczną i sprawdzić przebieg samochodu (o ile się da, bo nigdzie jeszcze nie pytałem)?
Będę wdzięczny za porady!
DamianPietras
13-02-10, 07:25
silniki hondy zazwyczaj są czyste , wiec nawet niektóre modele po 200 tys są czyściutkie dlatego tym bym sie nie sugerował.
U mnie na zimno czasem piszczy pasek osprzętu ( alt +wspom +klima) . Psikam wtedy silikonem w sprayu na ten pasek i ustaje na kilka miesięcy . Spróbuj u siebie to na pewno nie zaszkodzi .Jeśli to nie to, to zapewne pompa wody krzyczy o wymiane .
Ps. Czy aby to dobry dział dla twojej hondy ? :cool:
skolopendra
13-02-10, 12:42
Może podjechać na jakąś stację diagnostyczną i sprawdzić przebieg samochodu
nie ma takiej możliwości
nie ma takiej możliwości
Cholera niedobrze :(
Gdyby się dało, wiedziałbym, na czym "stoję" chociaż.
nie ma takiej możliwości
ale można spróbowac sprawdzić w ASO po VIN-ie kiedy kończy się dokumentacja techniczno-serwisowa
skolopendra
13-02-10, 15:18
w ASO po VIN-ie
można ,ale...
W zeszłym roku wymieniałem pasek rozrządu (choć niby był wymieniony - auto sprowadzone, więc nie chciałem ryzykować) i rolkę napinającą. Pompy nie ruszałem,
pompa majątku nie kosztuje ,,lecz chciałeś przyoszczędzić :rolleyes:
podejrzewam że to nic poważnego nie będzie ,co najwyżej za mocno naciągnięty pasek ,a z mrozami kurczy się bardziej
pompa majątku nie kosztuje ,,lecz chciałeś przyoszczędzić
Heh... No szczerze mówiąc, to nie chciałem. Tylko pomyslałem, że jeśli faktycznie przebieg nie był oszukany, a pompa powinna i 200tys. wytrzymać, to postanowiłem zostawić oryginalną zamiast kupić jakąś podróbkę.
Uciąg paska według książki i "InfoTech'a", tak, że bez "pomagania" sprężynie rolki.
Ale może powinienem to jednak sprawdzić. Wszak po rozgrzaniu silnika (pasek pewnie bardziej elastyczny się robi) objawy ustępują, jak ręką odjął.
Dzięki za rady!
P.S.
A jeśli już o pompach mowa, to jaka firma? GMB, czy może AISIN? Niby obie japońskie.
Niedawno kupiłem Hondę 1.4iS '99 5D.
Ma na 100% 55kkm przebiegu.
Zaznaczam, że w roku 2005 miał przebieg 47kkm i przez ostatnie 5 lat tylko 8kkm (wszystko udokumentowane w ASO w PL)
Powoli wymieniam wszystkie płyny/zużywające elementy na które przychodzi czas po określonym przebiegu (olałem czas bo samochód stał przez 5 lat w garażu i prawie nie był ruszany).
Ale o co chodzi:
Zastanawiam się nad rozrządem. Czy powinienem wymieniać pasek/napinacze/uszczelniacze. Czy jest zasadne robić coś z tym zanim nie dotrę do 80-90kkm? Przypuszczam, że osiągnę 80kkm za 2 lata.
Zastanawiam się nad rozrządem
ja bym wymienił nie ma co ryzykować. Z tym że ja bym wymienił sam pasek, pompe napinacz i wszytko inne bym zostawił do następnej wymiany
ja bym wymienil wszystko razem skoro i tak to robisz a jak pisales auto stalo 5 lat czy w tym czasie bylo chociaz odpalane i robione male przepiegi czy komplatnie stalo??
W 5 lat przejechał 7tys km. Był podobno odpalany 1-3razy na miesiąc, żeby doładować akumulator i jazda w okolicach miasta. Wyszło około 1500km / rok przez ostatnie 5lat.
zrob sam pasek ale przy rozbieraniu zobacz czy pompa wody nie ma jakiego luzu i pozostale paski jak wygladaja
ja mam jeszcze potanie: wie ktoś może jaka pompa wody byla montowana fabrycznie w civcu 5d 97r? czy TA (http://img716.imageshack.us/img716/5961/pompal.jpg) jest fabryczna? Przy jakim przebiegu od 0 km powinna być wymieniona taka pompa?
A ja mam takie pytanie, bo zauważyłem że kupując części do rozrządu w zestawie np. SKF musze zapłacić 305 złoty, a jak bym osobno kupił pasek np. Bosh i rolke napinającą np. SKF to zapłace 57+135 złoty co da <200 złoty. Czy coś jeszcze jest w zestawie co powoduje że jest on droższy?
Ceny wzięte z FOTY.
ja mam jeszcze potanie: wie ktoś może jaka pompa wody byla montowana fabrycznie w civcu 5d 97r? czy TA (http://img716.imageshack.us/img716/5961/pompal.jpg) jest fabryczna? Przy jakim przebiegu od 0 km powinna być wymieniona taka pompa?
Pompa według książki powinna byc wymieniana co drugą wymianę rozrządu. Ale jeżeli to auto stało tyle czasu praktycznie nieużywane - ja bym się nie zastanawiał i wymienił wszystko na raz. Podniesie Ci to koszt, ale będziesz miał święty spokój.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.