PDA

Zobacz pełną wersję : Brak mocy, wyskokie spalanie D15B2



B18C4
16-07-10, 19:12
Witam,

od tygodnia mam problem z H.

Mianowicie, 1 i 2 bieg jakby 30km mniej, 3 bieg max. 5k rpm też osiągane wolniej niż zwykle, a 4 i 5 bieg okolice 4 tysięcy obrotów i maksymalna prędkość to jakieś 120km/h, oczywiście również zajmuje to znacznie więcej czasu niż zwykle. Mało tego samochód mimo delikatnej jazdy zaczął palić ok. 10-12 litrów, gdzie wcześniej spalanie miałem w granicach 7.

Oprócz tego nic więcej niepokojącego, obroty ładnie trzyma, nic nie faluje, odpala normalnie, błędów na diagnostyce nie ma.

Co jest kurna nie tak?

Sprawdzałem:

-świece ok
-olej ok
-filtry ok
-paliwo tankowane na shellu
-zawory jakieś 20k km temu robione
-rozrząd jak wyżej

Jakieś porady, wskazówki?
Bo ja już powoli nie mam pomysłu...

Skoti
16-07-10, 19:48
samodiagnostykę zrób. przemierz sondę.
jak wygląda sprawa kata.kiedy był wymieniany(jeśli oczywiscie jest)

Muzyk-Grzes
16-07-10, 22:56
4 i 5 bieg okolice 4 tysięcy obrotów i maksymalna prędkość to jakieś 120km/h,

To wygląda na źle ustawiony pasek rozrządu i (lub) źle ustawiony zapłon


Mało tego samochód mimo delikatnej jazdy zaczął palić ok. 10-12 litrów, gdzie wcześniej spalanie miałem w granicach 7.
A to juz albo zapłon ,albo sonda lambda.
Reasumując jeśli zapłon i rozrząd sprawdzany to pozostaje ci sonda L

Piotrex4
16-07-10, 23:09
zapłon powinien być sprawny skoro dobrze odpala i nic nie prycha...pewnie sonda a najlepszym rozwiązaniem jest jak ją odłaczysz i sprawdzisz i jeśli nic się nie zmieni to pewnie czeka Cię wymiana...jak rozwiążesz problem to napisz co było winą..

B18C4
17-07-10, 10:08
Spróbuję w takim razie pojeździć chwilę bez sondy, zobaczymy co się będzie działo.

Edit:
Po odpięciu nic się nie zmienia, prócz palącej się lampki check engine...

skolopendra
17-07-10, 11:14
Spróbuję w takim razie pojeździć chwilę bez sondy, zobaczymy co się będzie działo.

i co tym sobie udowodnisz? :rolleyes:

jedz na analizę spalin

B18C4
24-07-10, 10:19
Byłem na analizie spalin, pokazało złe wskazania sondy lambda.

Gdzieś wyczytałem że do d15b2 lambda jest 4 żyłowa, a ja w mojej widzę tylko 1.
Wolę się upewnić zanim coś kupię, więc jak to jest?

Adi506
24-07-10, 10:24
Mialem kiedys D15B2 i na 100% jest jednozylowa;-)

***Marco***
24-07-10, 10:27
jednożyłowa;)

piotrstrojek
24-07-10, 10:57
Na 99% sonda lambda, możesz kupić używkę - oryginał, albo zamiennik NGK/NTK - swego czasy mając jeszcze D15B2 też miałem problem z sondą - wymieniłem na zamiennik i spokojnie ogarnęla temat...

B18C4
24-07-10, 12:19
Kupiłem nową uniwersalną z Bosha 1 żyłówka, wymieniłem i niestety nic się nie zmieniło...

5k obrotów koniec 3 biegu i dalej czuć że nie ma pełnej mocy.. :(

skolopendra
24-07-10, 12:24
Kupiłem nową uniwersalną z Bosha 1 żyłówka, wymieniłem i niestety nic się nie zmieniło...


(
sonda nie wpływa na odcinkę
2.tyle razy powtarzam że nie poleca się uniwersalnych
3. rozrząd sprawdziłeś ?
4. zawsze może jeszcze winny być komputer

B18C4
24-07-10, 12:36
sonda nie wpływa na odcinkę
2.tyle razy powtarzam że nie poleca się uniwersalnych
3. rozrząd sprawdziłeś ?
4. zawsze może jeszcze winny być komputer

Nie bardzo wiem co z tymi uniwersalnymi jest nie tak, skoro wszystko pasuje, zakres odpowiedni 0-1V, do tego boschowska więć obstawiam że raczej strucla nie wypuścili.

Co do odcinki to się nie dogadaliśmy, tutaj po prostu brakuje mocy do dalszego kręcenia, bo jak lecę z górki to dochodzi do 5,5 czy nawet pod 6k obrotów.
To samo 4 i 5 bieg tylko teraz to ledwo 4k obrotów mam.
Nie jest tak że dochodzi do 5k obrotów i zaczyna odcinać paliwo.

Rozrządu nie sprawdzałem, w jaki sposób się to robi? Bo na oko jest ok, ale na oko to wiecie.. chłop umarł :D

Z komputerem to rozumie tylko podmiana wchodzi w grę w celu sprawdzenia?