Zobacz pełną wersję : Brak mocy, wyskokie spalanie D15B2
Witam,
od tygodnia mam problem z H.
Mianowicie, 1 i 2 bieg jakby 30km mniej, 3 bieg max. 5k rpm też osiągane wolniej niż zwykle, a 4 i 5 bieg okolice 4 tysięcy obrotów i maksymalna prędkość to jakieś 120km/h, oczywiście również zajmuje to znacznie więcej czasu niż zwykle. Mało tego samochód mimo delikatnej jazdy zaczął palić ok. 10-12 litrów, gdzie wcześniej spalanie miałem w granicach 7.
Oprócz tego nic więcej niepokojącego, obroty ładnie trzyma, nic nie faluje, odpala normalnie, błędów na diagnostyce nie ma.
Co jest kurna nie tak?
Sprawdzałem:
-świece ok
-olej ok
-filtry ok
-paliwo tankowane na shellu
-zawory jakieś 20k km temu robione
-rozrząd jak wyżej
Jakieś porady, wskazówki?
Bo ja już powoli nie mam pomysłu...
samodiagnostykę zrób. przemierz sondę.
jak wygląda sprawa kata.kiedy był wymieniany(jeśli oczywiscie jest)
Muzyk-Grzes
16-07-10, 22:56
4 i 5 bieg okolice 4 tysięcy obrotów i maksymalna prędkość to jakieś 120km/h,
To wygląda na źle ustawiony pasek rozrządu i (lub) źle ustawiony zapłon
Mało tego samochód mimo delikatnej jazdy zaczął palić ok. 10-12 litrów, gdzie wcześniej spalanie miałem w granicach 7.
A to juz albo zapłon ,albo sonda lambda.
Reasumując jeśli zapłon i rozrząd sprawdzany to pozostaje ci sonda L
zapłon powinien być sprawny skoro dobrze odpala i nic nie prycha...pewnie sonda a najlepszym rozwiązaniem jest jak ją odłaczysz i sprawdzisz i jeśli nic się nie zmieni to pewnie czeka Cię wymiana...jak rozwiążesz problem to napisz co było winą..
Spróbuję w takim razie pojeździć chwilę bez sondy, zobaczymy co się będzie działo.
Edit:
Po odpięciu nic się nie zmienia, prócz palącej się lampki check engine...
skolopendra
17-07-10, 11:14
Spróbuję w takim razie pojeździć chwilę bez sondy, zobaczymy co się będzie działo.
i co tym sobie udowodnisz? :rolleyes:
jedz na analizę spalin
Byłem na analizie spalin, pokazało złe wskazania sondy lambda.
Gdzieś wyczytałem że do d15b2 lambda jest 4 żyłowa, a ja w mojej widzę tylko 1.
Wolę się upewnić zanim coś kupię, więc jak to jest?
Mialem kiedys D15B2 i na 100% jest jednozylowa;-)
***Marco***
24-07-10, 10:27
jednożyłowa;)
piotrstrojek
24-07-10, 10:57
Na 99% sonda lambda, możesz kupić używkę - oryginał, albo zamiennik NGK/NTK - swego czasy mając jeszcze D15B2 też miałem problem z sondą - wymieniłem na zamiennik i spokojnie ogarnęla temat...
Kupiłem nową uniwersalną z Bosha 1 żyłówka, wymieniłem i niestety nic się nie zmieniło...
5k obrotów koniec 3 biegu i dalej czuć że nie ma pełnej mocy.. :(
skolopendra
24-07-10, 12:24
Kupiłem nową uniwersalną z Bosha 1 żyłówka, wymieniłem i niestety nic się nie zmieniło...
(
sonda nie wpływa na odcinkę
2.tyle razy powtarzam że nie poleca się uniwersalnych
3. rozrząd sprawdziłeś ?
4. zawsze może jeszcze winny być komputer
sonda nie wpływa na odcinkę
2.tyle razy powtarzam że nie poleca się uniwersalnych
3. rozrząd sprawdziłeś ?
4. zawsze może jeszcze winny być komputer
Nie bardzo wiem co z tymi uniwersalnymi jest nie tak, skoro wszystko pasuje, zakres odpowiedni 0-1V, do tego boschowska więć obstawiam że raczej strucla nie wypuścili.
Co do odcinki to się nie dogadaliśmy, tutaj po prostu brakuje mocy do dalszego kręcenia, bo jak lecę z górki to dochodzi do 5,5 czy nawet pod 6k obrotów.
To samo 4 i 5 bieg tylko teraz to ledwo 4k obrotów mam.
Nie jest tak że dochodzi do 5k obrotów i zaczyna odcinać paliwo.
Rozrządu nie sprawdzałem, w jaki sposób się to robi? Bo na oko jest ok, ale na oko to wiecie.. chłop umarł :D
Z komputerem to rozumie tylko podmiana wchodzi w grę w celu sprawdzenia?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.