PDA

Zobacz pełną wersję : Problem ze spalinami



PAWEL78
25-10-06, 13:45
Witam.

Podjechałem za stacje diagnostyczną i wyszły mi za wysokie spaliny za niskich obrotach na wysokich jest OK.

CO = 0.01% OK
CO2=5,30% powinno być 14-16
O2 =13,80% powinno być 0-1
lambda powyżej 2 ,a powinno być 0,97- 1,03


Ja podejrzewam ,że to jakiś wtrysk mi leje, może mieliście taki przypadek ?

lakazs
25-10-06, 19:06
Bierze olej ?

PAWEL78
25-10-06, 22:39
Bierze olej ?

Nie

plakon83
13-05-08, 09:52
Pozwolę sobie na mały odkop:)
U mnie spalanie jest o ok 15-25% za duże, mimo, wymiany wszystich filtrów, regulacji zaworów, oleju nawet czasem przed czasem wymiany, termostatu(spadło o 20%), tylko kable i świece zostały stare, ale silnik grzecznie równo chodzi i działa jak należy, poza spalaniem, które zapewne jest powiązane ze spalinami, które wyglądają tak:
1. Faza
http://images30.fotosik.pl/212/a4c98fc026038e37med.jpg
2.Faza
http://images34.fotosik.pl/251/52f69f8d59d78a49med.jpg
3.Faza
http://images33.fotosik.pl/251/c2acd768d8437e4emed.jpg
silnik, dolot, wydech serioza, na 10k dziabie ok 1-1.5l oleju.
HC na wolnych jest zdecydowanie za duże, proszę o wasze typy czym to być może spowodowane?

ygor
13-05-08, 09:56
Byłem w sobote na badaniu technicznym i HC na wolnych miałem ok 200 - czyli norma x 2 i diagnosta powiedział że to albo lambda albo katalizator o ile co2 jest ok. HC to pozostałości niespalonego paliwa (węglowodory).

U mnie dodtakowo po przegazowaniu okazało się że z 700 baaaardzo powoli spadało po jakimś czasie spadło do ok 400 a potem to jeszcze wolniej ... co ciekawe lambde niedawno wymieniałem ale kupiłem tanią z allegro , z drugiej strony w zeszły mroku urwałem tłumik środkowy i mogłem przy tym uszkodzić katalizator ...

P.S. podobno na zimnym silniku też jest wysokie HC - na wydrukach jest że silnik jest za zimny - jak u ciebie przedstawaia sie sytuacja z temperatura - wolno sie nagrzewa ? a moze w ogole ? Moze termostat zly ?

plakon83
13-05-08, 10:14
Lambdę też wymieniałem, na NGK, ale stara była jednak ok, te wyniki to jeszcze z czasów walniętego termostatu(wymieniony), pewnie stąd silnik za zimny, ale z pewnością HC wciąż jest za duże tak jak spalanie, autko nagrzewa się po ok 2km, kat raczej ok, na pewno nie zamula auta.
Chyba nie mam co się łudzić świecami? :/

ygor
13-05-08, 11:01
Lambdę też wymieniałem, na NGK, ale stara była jednak ok, te wyniki to jeszcze z czasów walniętego termostatu(wymieniony), pewnie stąd silnik za zimny, ale z pewnością HC wciąż jest za duże tak jak spalanie, autko nagrzewa się po ok 2km, kat raczej ok, na pewno nie zamula auta.
Chyba nie mam co się łudzić świecami? :/

No to proponuje powtorzyc badanie moze ... moze juz sie okaze ze HC jest w normie. Co do katalizatora - to ze nie zamula auta to raczej by znaczylo ze nie jest zapchany, ale moze juz dobrze nie dzialac ... Słyszałem też że świece i kable(ogólnie zapłon) moga zawyżać HC ale tylko słyszałem więc nie mam wiedzy w tym temacie ...

plakon83
13-05-08, 21:44
[quote=plakon83]Słyszałem też że świece i kable(ogólnie zapłon) moga zawyżać HC ale tylko słyszałem więc nie mam wiedzy w tym temacie ...

zawsze jakiś trop;)

Myślę, że termostat raczej nie powinien mieć na to wpływu, bo nawet najzimniejszy silnik nie powinien mieć takiego hc, katalizator w sumie też nie powinien mieć na to aż tak dużego wpływu, bo to po prostu niespalone, zmarnowane paliwo, które jakoś się wydostało z silnika...

zapomniałem dodać, że oczywiście żadnych błędów nie ma.

I czy tymczasowo jeżdżenie w zakresie 3-4k może mieć wpływ na mniejsze spalanie? hc<100