Zobacz pełną wersję : Szczęśliwy posaidacz civica coupe ma pare pytań... USDM , minme -> d16z6
Witam witam civikerów ;P
od południa stałem sie szcześliwym posaidaczem Civica V Coupe 1.5 (d15b7) jako że poprzedni włascieciel był maniakiem USDM to i kierunki sa zrobione na swiecace lubie to ale tylko z tylu xD z przodu mnie to jakoś irytuje xD nie mowiac juz ze co drugiej osobie musze tlumaczyc po co to jak to dlaczego to ;P i takie pytanie jako ze jestem dopieiro poczatkujacym civicmaniakiem możecie mi wytlumaczyc jak w łatwy sposób to przerobić na normalne postojówki ? ;>
tak btw to w neidalekiej przeszłości chciałbym zrobić minime na d16z6 i tu tez pytanie... czy lepiej zrobic minme czy swapa... jako ze jestem studentem to koszty graja duza role i co to minme mi da ? przeloze glowice i moc mi wzrosnie do 125 KM tak jak w d16? czytałem troche o tym ale zdania są podzielone... i czy bede miał normalnie od 4 tysięćy vteca? załączy sie drugi wałek i usłysze ten boski dźwięk który tylko raz w zyciu udało mi sie usłyszec ?
aaa i planuje założyć światła tzw angel eyes czy beda pasowac wszystkie nawet do hatchbackow i sedanów ? czy musze mieć konkretnie pod coupe
postojowki przerabiasz poprostu przepinajac kable od kierunkow, od tych slabszych zarnikow, do zarowek postojowych w swiatlach, nic skomplikowanego.
125 koni pewnie nie bedziesz mial, chyba ze jakis dolot, 'odlot' i strojenie, tak mysle. vtec bedzie, ale raczej nie od 4 tys (chyba ze przesuniety) i napewno Ci sie zaden drugi wałek nie załączy, bo to nie tak dziala ;p dzwiek na stożku bedzie slyszalny ladnie, przynajmniej u mnie slychac wyraznie vteca.
co do swiatel nie jestem pewien czy pasuja od kazdej wersji.
niech wypowiedza sie osoby co robiły minime i pojechały na hamownie. jak dla mnie moc powinna byc przyblizona a od kiedy się vtec włącza ciezko powiedziec, starndardowo od 4,8
sorki za moje niedoinformowanie ale dopiero zaczynam przygode civicomaniaka...:P
a takie pytanie moze znow glupie xD na tylnej klapie nie pisze mi tak jak to w niektorych hondzinach wersji wyposarzenia chcialbym sie dowiedziec czy np miala ona poduszki gdyz po zakupie zamontowana jets "sportowa" kierowca i czy jest abs ale watpie ;P poza tym mam elektryczne szyby lusterka szyberdach jesli to cos pomoze w ocenie wersji...
ps. jak wykasować wątek bo przez pomylke napsialem identyczny w hondach do 91 r i chce go usunac a nie widze takiej opcji ;/
Zapraszam do mojego tematu :)
Jest tez sporo innych - mocniejszych wozów po mini na forum.
W razie pytań - pomoge.
czy lepiej zrobic minme czy swapa...
Mini jest tańsze. Mozesz zakup gratów rozłożyć sobie na pewien okres.
W przypadku swapa - kase wykładasz jednorazowo (przy zakupie silnika i przy swapie)
co to minme mi da
Da Ci VTECa :)
przeloze glowice i moc mi wzrosnie do 125 KM tak jak w d16?
Nie, wzorśnie przynajmniej do 130, a jak się postarasz to więcej.
i czy bede miał normalnie od 4 tysięćy vteca?
A jakie to ma dla Ciebie znaczenie?
Po mini zmienia się ustawienia kompa i zazwyczaj VTEC jest od 4800 rpm
załączy sie drugi wałek i usłysze ten boski dźwięk który tylko raz w zyciu udało mi sie usłyszec ?
Mylisz pojęcia.
D seria z VTEC ma JEDEN wałek
B seria - DWA.
Mini to włożenie głowicy od D serii z VTEC na blok z D serii bez VTEC.
Nie ma 2. wałka w D16Z6 :D
A dźwięk jest subtelny, ledwo słyszalny.
chcialbym sie dowiedziec czy np miala ona poduszki
Jesli masz poduszkę pasażera, to i miałes u kierowcy.
Nie, wzorśnie przynajmniej do 130, a jak się postarasz to więcej.
Po mini-me (wymiana głowicy głowicy) bedzie miał te 120-125KM, podobnie jak D16Z6.
Dalszy przyrost mocy może być możliwy, ale tylko po odpowiednich modyfikacjach układu wydechowego, dolotowego i samego silnika.
Dalszy przyrost mocy może być możliwy, ale tylko po odpowiednich modyfikacjach układu wydechowego, dolotowego i samego silnika.
No tak, bez wydechu, dolotu to nie ma o czym marzyć. Trzeba robić kompleksowo a wynik będzie zadowalający.
Mylisz pojęcia.
D seria z VTEC ma JEDEN wałek
B seria - DWA.
Mini to włożenie głowicy od D serii z VTEC na blok z D serii bez VTEC.
Nie ma 2. wałka w D16Z6 :D
A dźwięk jest subtelny, ledwo słyszalny.
racja ;P zamotałem sie i przyznaje sie do niedoinformowania ;) ale jesli zmeinie ta glowice to silnik bedzie wydawal charakterystyczny dźwięk i pracowa tak samo jak caly silnik D16z6 tak mma to rozumiec ?;>
tak glupio sie tego dziweku uczepilem ale jak sie raz przejechalem civicem wlasnie d16z6 to byla melodia dla uszu ;P poprostu sie zakochałem xD
Tak, będzie podobnie ale z pojemności 1,5 :)
dzis chciałem wypróbowac mojego civa i co sie okazlao... 0-100 jakies 11 sekund... z tego co wydedukowalem to strasznie wczesnie mam odciecie... nawet 6 tys obrotow nie mam cos kolo 5800 - 5900... jak i za ile trzeba mozna to zmeinic ? podjerzewam ze cos w oprogramowaniu... aa i to było na lpg sekwencji chociaz slyszalem ze odcinki na lpg nie ma a tu zonk ;|
nie ruszaj tego bo nie masz po co, i tak modyfikuje sie to w kompie.
nie ruszaj tego bo nie masz po co, i tak modyfikuje sie to w kompie.
jak to nie mam po co... jak mam odcinke dokaldnie na 5800 obrotach to cos jest nie bardzo a chcialbym miec troche wiecej tych oborotow pod noga:)
a probowales odcinki na benzynie? w jakich granicach jest?
sorki za moje niedoinformowanie ale dopiero zaczynam przygode civicomaniaka...:P
a takie pytanie moze znow glupie xD na tylnej klapie nie pisze mi tak jak to w niektorych hondzinach wersji wyposarzenia chcialbym sie dowiedziec czy np miala ona poduszki gdyz po zakupie zamontowana jets "sportowa" kierowca i czy jest abs ale watpie ;P poza tym mam elektryczne szyby lusterka szyberdach jesli to cos pomoze w ocenie wersji...
ps. jak wykasować wątek bo przez pomylke napsialem identyczny w hondach do 91 r i chce go usunac a nie widze takiej opcji ;/
Najprosciej bedzie sie rospedzic do tych kilkudziesieciu kilometrow i przycheblowac do podlogi to poczujesz czy jest ABS czy go nie ma
jak to nie mam po co... jak mam odcinke dokaldnie na 5800 obrotach to cos jest nie bardzo a chcialbym miec troche wiecej tych oborotow pod noga:)
juz mowilem zebys sprawdzil jakiego masz kompa, i czy na benzynie jest to samo.
Najprosciej bedzie sie rospedzic do tych kilkudziesieciu kilometrow i przycheblowac do podlogi to poczujesz czy jest ABS czy go nie ma
Bezpieczniej jest zajrzeć pod maskę :rolleyes:
' MADMAN '
19-07-10, 22:13
heh jaki temat:D kolego proponuje najpierw troszkę lektury czy to na forum czy tez z wujkiem google:D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.