PDA

Zobacz pełną wersję : problem po swapie na d15z6(nie odpala :( )



adrianp02
14-07-10, 18:33
zrobilem swapa z d14a4 na d15z6...przelozylem wiazke silnikowa,osprzet o i silnik.....dzisiaj proba odpalenia i po przekreceniu kluczyka swieci sie jedynie kontrolka oleju i IMO....zero reakcji pompki paliwowej...nawet check sie nie pali...wie ktos moze gdzie szukac przyczyny...??

Budziniak
14-07-10, 19:15
Immo - komp z d15z6 - pentelka przy stacyjce i kluczyk :)

adrianp02
15-07-10, 00:32
a powie mi moze ktos jak to obejsc?? :)

Budziniak
15-07-10, 19:37
Musisz poszukać dokładnie na forum bo kiedyś czytałem że immo można wyłączyć grzebiąc coś w kompie.

maly74
16-07-10, 19:23
no juz wiem jaki koszt i gdzie to zrobic,ale pytanko czy to napewno wina IMMO bo mam ten sam problem...??

oliviero
16-07-10, 21:58
na pewno ja dałem 100zł w Wawie i silnik gada

kamil-wawa
16-07-10, 23:02
100..ladnie trzepią za 5min szukania na google.

Check sie nie pali - czy zapala sie i gasnie ??

Ja tez do siebie wkladałem d15z6 tyle ze do MB8 zamiasta d14a8 - wina leżała po stronie IMO

Jeżeli to nie IMO raczej przez internet nikt Ci nie doradzi gdzie zrobiłeś bład - schemat w łape i jazda po kolei...

adrianp02
17-07-10, 13:01
no wlasnie tez sie dowiadywalem jaki koszt i prawde mowiac sporo sobie licza :/

Check sie nie pali - czy zapala sie i gasnie ??
nie pali sie wcale,zapala sie jedynie kontrolka oleju i IMMO,od IMMO gasnie po jakims czasie i procz rozrusznika niema zadnej reakcji :/ mam jednak nadzieje ze to IMMO

no i znalazlem :) moze jeszcze komus sie przyda ;) ja ide go wyj...bać i zobaczymy co bedzie sie dzialo :D
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://glau.blogware.com/_photos/IMG_3048.thumb.jpg&imgrefurl=http://www.honda.slask.pl/forum/viewtopic.php%3Ft%3D21598&usg=__nhq7rpg19DmwaaygPgAqdmodHXw=&h=200&w=200&sz=11&hl=pl&start=2&sig2=HI4o8opnFH3BmBRVy1tunA&itbs=1&tbnid=5hbDF9nHleZoIM:&tbnh=104&tbnw=104&prev=/images%3Fq%3Dwhere%2Bis%2BIMMO%2BP2Y%26hl%3Dpl%26c lient%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26gbv%3D2%26tbs% 3Disch:1&ei=u5VBTKyDHMmB4Qaki5WwDw

maly74
17-07-10, 17:31
no wlasnie tez sie dowiadywalem jaki koszt i prawde mowiac sporo sobie licza :/

nie pali sie wcale,zapala sie jedynie kontrolka oleju i IMMO,od IMMO gasnie po jakims czasie i procz rozrusznika niema zadnej reakcji :/ mam jednak nadzieje ze to IMMO

no i znalazlem :) moze jeszcze komus sie przyda ;) ja ide go wyj...bać i zobaczymy co bedzie sie dzialo :D
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://glau.blogware.com/_photos/IMG_3048.thumb.jpg&imgrefurl=http://www.honda.slask.pl/forum/viewtopic.php%3Ft%3D21598&usg=__nhq7rpg19DmwaaygPgAqdmodHXw=&h=200&w=200&sz=11&hl=pl&start=2&sig2=HI4o8opnFH3BmBRVy1tunA&itbs=1&tbnid=5hbDF9nHleZoIM:&tbnh=104&tbnw=104&prev=/images%3Fq%3Dwhere%2Bis%2BIMMO%2BP2Y%26hl%3Dpl%26c lient%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26gbv%3D2%26tbs% 3Disch:1&ei=u5VBTKyDHMmB4Qaki5WwDw

ja wywalilem IMMO z kompa ale mimo wszystko nic sie nie zmienilo :(

kamil-wawa
18-07-10, 12:05
no wlasnie tez sie dowiadywalem jaki koszt i prawde mowiac sporo sobie licza :/

,zapala sie jedynie kontrolka oleju i IMMO,od IMMO gasnie po jakims czasie i procz rozrusznika niema zadnej reakcji :/ mam jednak nadzieje ze to IMMO


Jezeli od IMO zapala sie i gasnie a rozrusznik kreci to raczej nie jest to wina IMO...poszukaj w rozpisce pinów kompa gdzie wychodzi lampka MIL i sprawdz czy dochodzi do zegarów... może żarówka spalona w zegarach.

maly74
18-07-10, 17:54
a moze mam jakas niepelna wiazke.....ile powinno byc wtyczek?? bo ja mam dwie w kompa wpiete a widze ze jest miejsce na jeszcze jedna...mozliwe ze wiazka jest nie pelna??bo niby wszystko jest podpiete

emg
18-07-10, 20:35
wylutowanie płytki immo zapala na stałe czek, mogę ewentualnie usunąć immo bez negatywnych skutków - więcej info na PW

maly74
19-07-10, 00:02
a jak z ta wiazka,wie ktos ile kostek powinienem miec wpietych w tego ECU??

piroman
19-07-10, 07:47
tyle kostek ile gniazd

maly74
19-07-10, 12:44
wiec czy ktos kto ma d15z6 moze sprawdzic dokad idzie wiazka z 3-ciej(a dokladnie prawej) kostki od ECU?? chcialbym wiedziec ktorej czesci wiazki mi brakuje bo wydawala sie kompletna......

kamil-wawa
19-07-10, 12:59
dziwna sprawa... ze masz tylko 2 kostki - ja mam 3 do kompa i jedna z boku była zielona - czyli razem 4....ale chyba po lifcie sie to zmieniło ...nie jestem co do tego pewny... sprawdz zgodnie ze schematami z netu jakie masz obd - pewnie obd2a - i zobacz czego Ci brakuje...

http://www.ff-squad.com/technet/wiring/obd2a/obd2a.pin.schematics.gif

piroman
19-07-10, 13:02
jak podpinasz stara wiazke kabinowa z d14a4 do komputera z d15z6 to nic dziwnego ze nic ci nie dziala. W wiazce z d14 sa tylko dwie wtyczki do kompa bo jest troche mniej kabli wiec japonscy inzynierowie stwierdzili ze upchaja to wszytko w dwoch wtyczkach zamiast dawac trzy w ktorych polowa pinow jest niewykorzystana :)

kamil-wawa
19-07-10, 13:09
w sumie ja wkladalem zamiast d14a8 i wkladalem z całą wiązką która szła z silnika do kompa

maly74
19-07-10, 13:20
w sumie ja wkladalem zamiast d14a8 i wkladalem z całą wiązką która szła z silnika do kompa

no ja tez,ale mimo wszystko jednej kostki z jakiegos powodu nie mam :/ zielona (kabinowa) jest,tylko niema tez trzeciej a dokladnie prawej kostki i h..j wie dlaczego :/

E2rd
19-07-10, 15:37
Przy D14a4 są dwie kostki dla kompa P3Y ale brakuje trzeciej. Samo przełożenie nic nie da, tam nawet zasilanie idzie inaczej.

piroman
19-07-10, 16:00
maly74 zmieniłeś wiązkę kabinową czy nie bo nigdzie tego jednoznacznie nie napisałeś

maly74
19-07-10, 18:39
nie,nie zmienilem.czyli ta 3-cia wtyczka jest od kabinowej??

piroman
19-07-10, 20:16
nie,nie zmienilem.czyli ta 3-cia wtyczka jest od kabinowej??
przecież wszystkie trzy wtyczki do komputera sa czescia wiazki kabinowej

a swapa robiłeś z d14a4?
bo piszesz w temacie który założył adrianp02 ale nigdzie nie napisałeś jaki wcześniej miałeś silnik
jeśli jednak tak jak autor tematu robisz swapa na wiązce kabinowej z silnika d14a4 to tak jak wcześniej pisałem w tej wiązce były tylko dwie wtyczki do kompa i w związku z tym masz dwa wyjścia:
1. zmienisz również wiązkę kabinową
2. przerobisz stara wiązke dokupując trzecią kostkę, przekładając kabelki w odpowiednie miejsca i dokładając brakujące

maly74
19-07-10, 22:00
a kabinowa podejdzie od innego silnika na OBD2a czy musze szukac tylko pod D15Z6?? chyba ze jest jakis magik na forum ktory byl by w stanie przerobic ta moja,ma ktos moze namiary na taka osobe??

artek0903
20-07-10, 13:20
chyba ze jest jakis magik na forum ktory byl by w stanie przerobic ta moja,ma ktos moze namiary na taka osobe??

spojrz na sygnatury osob wypowiadajacych sie w tym temacie ;)

adrianp02
20-07-10, 13:29
piroman poszlo PW do ciebie
aha,no i jak sie okazalo brakuje mi pinu A wiec wiadomo czemu jest brak reakcji pompki paliwowej,po za tym wiazka silnikowa jest w obd2b.

maly74
30-07-10, 17:43
panowie,orietuje sie ktos czy wiazka kabinowa z anglika podejdzie mi do euro??wiem ze tam kiera jest po prawej,ale czy po "odwroceniu" wiazki wejdzie mi do euro?? trudno dostac wiazke kabinowa do euro a anglikow akurat jest od cholery....bo ja juz mam dosyc szukania i wkurza mnie fakt ze auto dalej musi stac :mad:

kamil-wawa
30-07-10, 21:28
a po co Ci ta kabinowa??
Wystarczy ta z silnika do kompa

maly74
30-07-10, 22:02
no niestety nie wystarcza bo ta z d14a4 jest nie pelna i kabinowa tez musze zmienic zeby wszystko pacało...