PDA

Zobacz pełną wersję : astronomiczne spalanie civic genV 1,5 16v.



dovii
14-07-10, 13:07
Koledzy pomóżcie,
kupiłem ostatnio civica gen V bez gazu, sugerowalem sie tym ze moze bedzie malo spalal a tu mi wychodzi ze przy normalnej jezdzie bez wariacji pali mi jakies 10l/100km a jak depne tak dobrze to ponad 16 !!! to na pewno nie jest normalne..
koles od ktorego kupilem mowil zebym swiece zmienil bo nigdy nie byly zmieniane, myslicie ze to pomoze?
prosze o wskazowki co zrobic

rooter666
14-07-10, 13:45
Po zakupie trzeba zmienić filtr powietrza, świece też warto chociaż zobaczyć w jakim są stanie, jak już to zrobisz podjedz na analizator spalin bo może być sonda lambda na wykończeniu pozatym napisz jak to silnik ,uzupełnij profil.

CroX
14-07-10, 14:12
Wymień świece. Załatw sobie drugą sondę na sprawdzenie bo sonda wpływa na spalanie...zrób samodiagnostykę to może pokaże jakieś błędy.

Piatek
14-07-10, 18:11
j.w wymien filtr powietrza !!!!!!!!!!!!!!!!!!
mi po zakupie paliła 12, po zmianie filtra 8 w mieście

karpik85
14-07-10, 22:40
A jak Ty to spalanie mierzysz, bo jeśli na podstawie wskaźnika paliwa to powodzenia.
Wymień filtry, świece, staraj się jeździć tak do ok 3 tysięcy obrotów, hamuj sinikiem. Pedał gazu wciskaj delikatnie. Tym autem się specyficznie jeździ i ja miałem też na początku o wiele większe spalanie niż teraz.
Zalej do pełna, skasuj licznik, wyjeździj paliwo i zalej znów do pełna - tylko w ten sposób da się w tym aucie spalanie zmierzyć.
Jeśli wszystko masz sprawne to spalanie będzie jak u mnie czyli ok 7-8 litrów.

dovii
15-07-10, 00:40
dzięki panowie, filtr powietrza mam stozkowy, zmienie bo mam drugi nowy, jak sie cos poprawi to napisze od razu

jesli ktos ma jeszcze jakies sugestie i wskazowki to bardzo bym poprosil :)

Skoti
15-07-10, 02:04
zacznij od poprawnego sprawdzenia spalania. sugerowanie się na wskazówce jest bez sensu gdyż w baku jest pływak, który jak wiadomo nie pokazuje idealnie a czasami wręcz przeciwnie.
nie odpowiedziałeś. czy hamujesz silnikiem i jak wdeptujesz gaz a to ma duze znaczenie.
sprawdz cisnienie w oponach, to tez ma znaczenie

Muzyk-Grzes
15-07-10, 06:23
No i co ciekawe nawet zużyty i cały czas otwarty termostat powyższy spalanie. Generalnie napisz jaki to silnik.

WaSSIL
15-07-10, 11:26
cyt.
""Nie napisałes w jakich warunkach jezdzisz. Czy to dluższe odcinki, czy może 2-3 km po mieście na niedogrzanym silniku, gdzie silnik w 99% czasu wspomagany jest ssaniem. Wtedy przy ruszaniu spod świateł robi się wir w baku.
Lubisz cisnąć bez sensownego uzasadnienia? Przyspieszasz ze zbyt niskich obrotów w czasie jazdy? np. przy źle pojmowanym ecodrivingu, niektórzy tocza się 60 km/h, na 5 biegu, obroty poniżej 2k, nagle stwierdzają że przyspieszą do 90. Zamiast zredukować, męczą silnik dalej na 5 biegu, który przy małych obrotach nie ma czym pociągnąć. Dochodzi do paradoksu. Auto się toczy, komputer leje paliwem z siłą wodospadu, jednocześnie otrzymuje informacje, że jednak silnik nie nabiera obrotów odpowiednio szybko w stosunku do otwartej przepustnicy, więc zwiększa dawkę paliwa i tak w kółko. Benzyniaki to nie turbo diesle i aby zachować rozsądne spalanie trzeba redukowac w takich przypadkach.

Czy ubywa Ci oleju? Jesli nie to odpada zabawa z remontem silnika a więc dość spore obciążenie budżetu.

Czarny dym z wydechu może sugerować zbyt bogatą mieszankę. Dodatkowo piszesz, że założyłeś stożek, a to zwiększyło ilość powietrza dostarczanego do silnika, przez co komputer musiał zwiększyć ilość podawanego przez wtryski paliwa.

Gdyby te krople za wydechem o których piszesz były benzyną, wtedy takie przelewanie najpierw byś najprawdopodobniej usłyszał pod postacią strzałów w kolektor.
Miałem tak, kiedy wymieniłem kable WN na Sentechy, które okazały się wyjątkowym g***em.

Poświęć kilka groszy, skocz na jakąś stację, gdzie robią badania techniczne i zrób badanie spalin. W razie złego wyniku dowodu rejestracyjnego Ci nie zabiorą, a możesz się dowiedzieć co składa się na dymek, który emitujesz. To juz sporo informacji. technicy na takich stacjach mają pewne doświadczenie i też potrafią sporo doradzić. Nie wiem jaką sondę lambda założyłeś, ale na badaniu też wyjdzie czy działa odpowiednio.

Przychodzą mi jeszcze 3 rzeczy do głowy, a właściwie dwie bo:
- skoro dużo czytales forum to zapewne resetowałeś już komputer, ale w kilku przypadkach to pomogło,
- kable wysokiego napiecia, które sa w złym stanie mogą spowodować zwiększone spalanie. Przy dużym oporze lub przebiciach iskra staje się coraz słabsza, co powoduje niespalanie całkowite mieszanki, komputer ponowne zwiększa dawkę paliwa aby odzyskać moc, a dodatkowo dochodzi zwiększony pobór prądu. A prąd nie bierze się znikąd. Same światła mijania zwiększają zużycie o ok 4%, układ zapłonowy bierze go znacznie więcej,
- układ chłodzenia, a konkretnie termostat. Może się uszkodzić dwojako, albo się nie otwiera i wtedy silnik się przegrzewa, lub raz otwarty zawiesił się, przez co silnik pozostaje niedogrzany, działa dłużej na ssaniu ze wszystkimi tego skutkami.
Często używasz ogrzewania wnętrza? Powinno się je uruchamiać dopiero wtedy, kiedy strzałka temperatury usadowi się w swoim zwykłym miejscu, czyli w połowie wskaźnika. Jesli włączasz ogrzewanie wcześniej, wtedy wprowadzasz do układu konkurencję co prowadzi do tego, że i silnik nie zagrzewa się szybko a i we wnętrzu dalej jest chłodno.

Próbowałeś zmieniać stacje benzynowe? Kiedy lałem paliwo na stacjach przy hipermarketach spalanie miałem wyższe. Po zmianie na Bliską (koncern Orlena) spadło. Można to rozpatrywać dwojako. Albo na Bliskiej jest paliwo lepszej jakości o wyższej kaloryczności, lub na hipermarketowych stacjach mają przekręcone dystrybutory, które pokazują, że wlałeś 25 litrów, a było to tak naprawdę 22. Wtedy przy kalkulatorowych wyliczankach można osiwieć.

Oglądnij jeszcze świece zapłonowe. Po ich stanie, a konkretnie osadzie, który się zebrał, można sporo wywnioskować.""
cyt...