Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : 262 -> 282 w 5gen



izzy_rajder
24-10-06, 09:39
Siemanko,

Wiem ze 3 linijki nizej jest tematy tencia, ale moj dotyczy troche czegos innego, wiec zalozylem nowy.

Czy moze ktos z Was przerabial temat swapa hamulcow w civicu 5gen z 262 na 282mm?
Jak juz pisalem kiedys, przymierzam sie do tej operacji, ale nie wiem ile jest z tym rzezby i czy gra warta swieczki.
Ja myslalem o hamulcach z preludy BB, 2.3 16v, tam jest 282mm i 4 x 114 rozstaw.
Musialbym nawiercic tarcze 4 x 100, ale czy tylko to? Czy te tarcze preludowskie podejda na moje piasty (eg9)? Jaka bedzie rzezba z jarzmem, rzeby jarzmo od preludy podpasowac do mojej piasty (bo kupowalbym komplet jarzma, zaciski, tarcze, klocki od pralki)?

A moze ktos to juz robil i jest jakies lepsze rozwiazanie? Moze jest jakas tarcza ktora przeoczylem hondowska 282 mm z rozstawem 4 x 100?
A moze ktos cos kombinowal z przekladaniem hebli z innych marek?

Wiem ze mozna kupic big brake kit np stoptecha, ale to sa DUZE pieniadze a najpierw rozpatruje opcje 'budzetowe', z drugiej strony nie chce nie wiadomo jakiej rzezby w ukladzie hamulcowym, bo to juz nie w kij dmuchal, bo jak sie urwie zawor np, to auto po prostu przestaje jechac, a jak sie np urwie jarzmo, to juz jest troche mniej ciekawie...

Z gory dzieki za odpowiedzi,
pzdr

LIO
24-10-06, 11:16
słyszałem, że właśnie na zwrotnice z tarcza 262mm mozna zalozyc wiekszy zacisk, czego nie daloby sie w zwyklych 240mm.
Jesli juz bierzesz sie za rzezbe z dopasowywaniem wiekszej tarczy i nawiercaniu jej pod rozstaw, to moze lepiej pomyslec o jakims zacisku dwutloczkowym z Legenda czy cus :-)

Pati
24-10-06, 19:18
roznica w piascie pod hamulec 262 i 240 jest taka ze ta z 262 ma bardziej na zewnatrz wysuniete 'uszy' do przykręcenia jarzma.