Zobacz pełną wersję : Kompresor D15B7 - nowy projekt
Witam
Przyszła kolej na moją hanię by kompresor m45.
Poniżej pierwsze zdjęcia i filmik jak się kompresor kręci.
wstępna przymiarka
http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/Kopiuj%20%20z%20kompresor%20D15B7%20przymiarka.JPG
po montażu
http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/kompresor%202.jpg
http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/kompresor%203.jpg
a tu filmik
http://www.youtube.com/watch?v=v_8Kvnr7kB0
Teraz zaczynam ogarniać resztę gratów.
Mam już intercooler z astry 1.7 TD i tu pytanko. Ten IC ma wloty o średnicy 40cm, czy to nie będzie za mało?
Celuję w 0,5 bara, reszta dolotu będzie na 60mm.
Drugie pytanie co z osprzętem kolektora ssącego, które dotej pory pracowały na podciśnieniu. Chodzi mi głównie o serwo (5), rurka od listwy wtrysków (7) i nr (6) na zdjęciu.
Jak to trzeba ogarnąć żeby to funkcjonowało przy doładowaniu?
http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/silnik%20-%20kolektor.JPG
Komputer i strojenie będę robił u przema72
Z rzeczami działającymi na podciśnienie nic nie robisz. Będzie działało dalej :P Tylko dokup sobie filterek (wężyk który wychodzi z pokrywy zaworów i wchodzi w dolot)
Filterek na odmę :) Tak, mam to w planach. A czy potrzebny jest regulator paliwa, czy samo wystrojenie na kompie przerobionym wystarcza?
Generalnie potrzebuję jeszcze:
1. Filierek odmy
2. Zawór Blow Off
3. Intercooler – jest
4. Wskaźnik doładowania
5. Przeróbka ECU i strojenie
Czy to wszystko czy coś jeszcze pominąłem?
Umyj komore, syf niemilosierny.
jaki przyrost Nm oczekujesz po tym zabiegu kolego Lao
ciekawie kombinujesz...będę śledził...w jakich kosztach chcesz się zmieścić ???
na m45 raczej 0,5 bara nie dmuchniesz :rolleyes:
Ten dmuchnal (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=70331)
Są spece na formum, którzy z m45 dmuchneli między 0,5-0,65 bara. Effect z takiego samego silnika 171KM i 228Nm. Tu link http://civic5g.pl/viewtopic.php?t=3186&sid=a02f099f6b79b051ffbc0414cd95fd29
Ja takiego wyniku się nie spodziewam, dlaczego? mam większe koło na kompresorze. Ale zawsze kilka KM ponad serię będzie cieszyć. Napewno jak wszystko ogarnę to na hamowni się zjawię i podam wykresiki. A koszty? to wyjdzie w trakcie:)
Rura do serwa ma "zastawkę" która puszcza ciśnienie tylko w jedną stronę. jak zamkniesz gaz to jest podcisnienie i serwo działa, a jak ładuje, to nic nie robi dla serwa.
Rurka do regulatora paliwa ma iść na stronę doładowaną dolotu, bo ciśnienie paliwa ma być regulowane względem cisnienia w kolektorze. Jak stroisz komputerem to nie dajesz juz dodatkowego regulatora FMU. Tylko wtryski potrzebujesz min. 240 tutaj. Nie wiem czy d15 miało takie czy mniejsze.
I przy 0.5 bar nie zrobisz po mojemu 230 Nm, bliżej okolic 200 tak przynajmniej u mnie wychodzi. Chyba, że pod 0.6 dociągniesz.
Dzięki Kuba za cenne informację.
Czyli jak dobrze zrozumiałem rurka od regulatora paliwa ma zostać tam gdzie jest, czyli w kolektorze ssącym. Do tej pory regulator ciśnienia pracował na podciśnieniu, a jak będzie doładowanie to będzie pracował na nadciśnieniu bez problemu.
Z forum wyczytałem, że w D5B7 są wtryski 240cc więc nie muszę zmieniać.
Do tej pory regulator ciśnienia pracował na podciśnieniu, a jak będzie doładowanie to będzie pracował na nadciśnieniu bez problemu.
Będzie stałe ciśnienie na listwie WZGLĘDEM ciśnienia w kolektorze. I tak ma być. A czy to jest nad- czy podcisnienie względem atmosferycznego to nie ma znaczenia.
Z forum wyczytałem, że w D5B7 są wtryski 240cc więc nie muszę zmieniać.
Zaraz będą głosy, że trzeba, że te za małe itd. Ale to już dyskusja o wyższości szkoły falenickiej nad otwocką.
Zaraz będą głosy, że trzeba, że te za małe itd. Ale to już dyskusja o wyższości szkoły falenickiej nad otwocką.
Tak wiem, ale ja zostane przy swoim i wiem od innych, że te wtryski wytrzymują do 0.6 bara. . Ja celuje w 0.4-0.5 bara. Dzięki jeszcze raz
Czy ktoś wie gdzie mogę dostać kolanko redukcyjne 45st. 65mm/60mm?
Szukałem w necie i takiego nie mogę znaleść
jakis progress w temacie?
Dzisiaj wróciłem z wakacji, więc prace ruszają w przyszłym tygodniu. Zaczynam zamawiać graty
biohazard88
25-07-10, 16:47
no ciekawie ciekawie;) ja swoje b7 zaturbiłem a Ty widze kompresor ładujesz:) jak skończysz to mam nadzieje, że zobacze na zywo bo tak się składa, że jestem na miejscu:)...jak coś to wal na PW
Akcesoria już prawie skompletowane :)
http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/Blow%20Off.JPG http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/Boost.jpg http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/intercooler.jpg http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/kolanko%2060mm.jpg http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/redukcje.jpg http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/%c5%82%c4%85cznik%2065mm.jpg http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/tr%c3%b3jnik%206mm.jpg
Flansza pod kompresor właśnie jest spawana u speca od aluminium, będzie za ok 3 dni.
Boost jest już w aucie, na razie pokazuje tylko podciśnienie :( ale już niedługo...
pieknie panie,skladaj i zdawaj na biezaco relacje
CO to jest za IC jakie ma wymiary?
to jest od astry I 1.7 TD wymiary radiatora szer.260, wys. 97, gł. 64
biohazard88
08-08-10, 16:21
na razie pokazuje tylko podciśnienie :( ale już niedługo...
razem z ukazującym się nadciśnieniem na wskażniku boosta zapali się na budziku żółciutki check :D no ciekaw jestem jak to u Ciebie wyjdzie:)
Damian, ja wcześniej przed podłączeniem kompresora z ssącym zdecydowałem się przerobić ECU, więc może check się nie zapali, choć bez strojenia...
biohazard88
08-08-10, 18:58
przerobienie przerobieniem...musisz to wystroić bo map sensor będzie głupiał jak zobaczy, że jest coś więcej niż 0 atmosferyczne i bedzie wywalało checka:) u mnie to samo było...doładowanie zmniejszyłem tyle ile się dało i turlam się praktycznie jak wolnossakiem:) jak dotre to trzeba bedzie do przemy uderzyć ze ztrojeniem
1.przerobienie kompa
2.Rozszeżenie map o boost
3.Strojenie
W drugim punkcie stock MAP już nie głupieje, oczywiście do pewnego nadciśnienia
no i już jest :) flansza zrobiona, cała z aluminium
http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/kompresor%20z%20flansz%c4%85.JPG
w ten sam dzień montaż i już siedzi w hani, fajnie dmucha :D
http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/kompresor%20zamontowany%201.JPG
http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/kompresor%20zamontowany%202.JPG
http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/kompresor%20zamontowany%203.JPG
biohazard88
12-08-10, 18:50
przyzwoicie;) co Ci jeszcze zostało od strony mechanicznej?
Teraz tylko przeróbka ecu i strojenie. Próbowałem się skontaktować z przema72, ale nie odpisuje na maile i nie odbiera telefonu. Znalazłem chłopaków z Morawicy i do nich uderzę. Przynajmniej są na miejscu jak będzie trzeba coś poprawić albo wystroić na nowo po dodatkowych modach.
...Bartuś...
12-08-10, 20:11
Teraz tylko przeróbka ecu i strojenie. Próbowałem się skontaktować z przema72, ale nie odpisuje na maile i nie odbiera telefonu. Znalazłem chłopaków z Morawicy i do nich uderzę. Przynajmniej są na miejscu jak będzie trzeba coś poprawić albo wystroić na nowo po dodatkowych modach.
Ja bym jednak spróbował skontaktować się z Przemkiem lub Sebastianem...Wiadomo Przemek nie jeden kompresor wystroił także lepiej u doświadczonej osoby to zrobić nie obrażając nikogo...
Ps.Robiłeś coś z blow off czy jest w 100% seryjny ??
Dokładnie chodzi mi o naszego kolegę Michała nic: Cairo. Za sobą ma już "setki" strojeń więc o doświaczenie się nie martwię.
Ps.Robiłeś coś z blow off czy jest w 100% seryjny ??
Seryjny, a dlaczego pytasz?
Próbowałem się skontaktować z przema72, ale nie odpisuje na maile i nie odbiera telefonu. .
na moj adres przema72@gmail.com nie dostalem ani jednej wiadomosci , natomiast co do telefonu to sa dni gdy mam naprawde wiele do zrobienia i zwyczajnie nie mam go przy sobie
orurowanie z czego robiłeś? też aluminium czy kwasiak? jak masz to dodaj fotke, pozdrawaim
jakis fim,jak to jedzie by sie przydal :D
Kiedy strojenie?
Dzisiaj założyłem przerobiony ECU, jeszcze bez strojenia. Niestety pogoda nie pozwoliła na pełne sprawdzenie możliwości auta. Doładowanie pokazuje 0.3-0.4 bara. Na mokrej nawierzchni gubił trakcję, a też strach, żeby potem wyhamować przed innymi, więc nie było jak poszaleć. Dziwnie zachowuje się Blow Off, zamiast liniowo upuszczać powietrze to "popierduje".
Mam pytanie do doświadczonych w temacie, czy mogę spróbować jazdy bez zaworu upustowego, czy za duże niebezpieczeństwo dla układu dolotowego. Przypominam, że, jest to kompresor a nie turbo.
jakis fim,jak to jedzie by sie przydal :D
Kiedy strojenie?
na pewno się pojawi:) ale jeszcze cierpliwości
orurowanie z czego robiłeś? też aluminium czy kwasiak? jak masz to dodaj fotke, pozdrawaim
większość aluminium, zdjęcia będą ale dzisiaj pogoda ni pozwoliła na fotki
Jedno mi się nie podoba... Połączenie wylotu z kompresora z IC. Rozumiem że IC nie jest przykręcony do nadwozia i rusza się z całym silnikiem? Blow offa możesz zdjąć jak chodzi kompresor bo i tak będzie całe powietrze upuszczał przez ten otwór od blow offa i nie zassa Ci brudnego (lewego) powietrza tamtędy.
Rozumiem że IC nie jest przykręcony do nadwozia i rusza się z całym silnikiem?
Tak właśnie jest :)
W przyszłym tygodniu strojenie.
Filmik nakręcę po wystrojeniu, szkoda mi nim jeździć. Już teraz wydech cały czarny
ciekawi mnie ile Ci wypluje --> działaj;] u mnie tymczasowo z tym samym silnikiem tyle ze m62 wyszło 160km 210Nm i muszę odetkać wydech czym prędzej bo nie daje rady;] http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?84697-EG3-D15B7-by-Picek zapraszam;] Powodzenia
biohazard88
18-08-10, 21:52
mi jeszcze do strojenia chwilke zostało...ciekaw jestem ile u mnie wyjdzie?:P też mam b7 tyle że w turbie, ale docierac musze bo jest po kapitalce więc narazie nici ze strojenia
u mnie tymczasowo z tym samym silnikiem tyle ze m62 wyszło 160km 210Nm
Pięknie, gratuluje. Ile ci pokazuje boost?
Napisz jakie masz wtryski i czy masz regulator ciśnienia paliwa. Kto Ci to stroił?
ciekawi mnie ile Ci wypluje
Sam jestem ciekaw :D Twój wynik by mnie satysfakcjonował w zupełności.
na hamowni pokazywał ok. 0.7 bara powyżej 6000 obr więc trochę za dużo z tym że wydech nie daje rady i go przytyka zaczynam właśnie walkę z rurami niebawem i we wrześniu zakręcimy wyżej i powinno być trochę lepiej:cool: wtryski mam seryjne i dają radę, regulatora ciśnienia nie dokładałem jedną różnicą jest, że mam zewnętrzna pompę paliwa przewidzianą do Calibry hałasu trochę robi ale wydajność swoją ma:p a strojenie jest pod patronatem Artura z Zielonej Góry
na hamowni pokazywał ok. 0.7 bara
Niezły wynik, ale to w końcu król kompresorów "m62" Pewnie masz ze sprzęgłem, ciekawe jak sterowanie rozwiązałeś u siebie
wtryski mam seryjne i dają radę
fajnie, to dobra informacja dla mnie i biohazard88
Niezły wynik, ale to w końcu król kompresorów "m62" Pewnie masz ze sprzęgłem, ciekawe jak sterowanie rozwiązałeś u siebie
fajnie, to dobra informacja dla mnie i biohazard88
sterowany jest z przycisku żeby można było jeździć trochę ciszej i zimą lub w deszczu z mniejszą mocą. odetkaj wydech jak masz serie ja nie zdążyłem niestety jeszcze przed strojeniem i muszę jechać 2 raz
biohazard88
20-08-10, 19:07
no wtryski spokojnie nam wystarczą...one mają 240 CC
śmiałbym twierdzić ze powyżej 0.7 bara w d15b7 seryjne wtryski odpadają
Na początek filmik z "pod maski" już niedługo z jazdy:)
http://www.youtube.com/watch?v=fhmHbEXFYBg
ładnie ładnie :D tylko cos słabo syczy ten BOV ;p
Dlaczego nie ma obrotomierza? Jeździsz na słuch?
ładnie ładnie :D tylko cos słabo syczy ten BOV ;p
dokladnie o tym samym pomyslalem :o
ładnie ładnie :D tylko cos słabo syczy ten BOV ;p
Macie jakiś filmik jak powinien syczeć?
no mysle ,ze tak
http://www.youtube.com/watch?v=7VB0kFNekbs
http://www.youtube.com/watch?v=jFHb5h6nEiM
to del sola sebasa z naszego forum
Wyregulowałem bov-a na soft, żeby łatwo upuszczał powietrze przy zamkniętej przepustnicy. Wcześniej był wyregulowany na max, ale kompresor słychać było, że się męczy przy zamkniętej przepustnicy. Zawór bov-a wyraźnie mniej się podnosił, a co za tym idzie i dzwięk był inny. Na razie mam wgraną mapę, bez strojania i jak na moje oko to na wolnych jest ok 2000obr/min.
Sebas ma chyba hks, a to też wyższa półka.
biohazard88
23-08-10, 21:43
Mojego HKS-a słychać dopiero od 0.3 bara...HKS-y niezły dzwięk mają przy większym doładowaniu. Tak nie odbiegając od tematu...gratki za projekt, mam nadzieje, że jak się już postroimy to zrobomy małe porównanie;)
Panie kup se zegary z obrotkiem :eek: za 50 zł!
Panie kup se zegary z obrotkiem :eek: za 50 zł!
gdzie w takiej cenie kupi?
mam nadzieje, że jak się już postroimy to zrobomy małe porównanie;)
Raczej marne szanse będę miał:(
Dzisiaj miałem jechać na strojenie ale stwierdziłem, że 0.3-0.4 bara to mało.
Ja u siebie na kompresorze mam większe koło w porównaniu z innymi, więc zaczynam szukać mniejszego koła.
Może ktoś z was ma namiary gdzie można takie kupić?
niemożna , jedynie z innego kompresora , możesz sie poratować kołem pasowym z d16y8 itp silnikach po 96 roku , jest ono większe od tego z b7
biohazard88
24-08-10, 18:44
jak sie wystroisz to wtędy zadecyduj czy Ci mało czy nie...bo teraz jest kupa w porównaniu z tym co wyjdzie po strojeniu...doładowanie też bedziesz miał 0.4 bara ale różnice poczujesz...
szkoda pracy na te 0.4 bara , po wystrojeniu różnica będzie ale to nadal tylko 0.4 bara , tak naprawdę dopiero przy 0.6-0.7 d15 zaczyna jakoś jechać i czuć przepaść miedzy serią
przema72 a uważasz że seryjne d15 można bezpiecznie dmuchnąć 0.6-0.7 bara :confused:
nie wydaje mi się żeby to długo pojeździło
biohazard88
24-08-10, 20:24
jakby to było bezpieczne to sam bym dmuchnął 0.6 ale troche mam obawy
żądne dmuchanie nie jest bezpieczne :p , ale d15 który robiłem, pól roku na 0.7 śmigało bezawaryjnie , a teraz zestaw został sprzedany i śmiga w innym b7
biohazard88
24-08-10, 23:23
mój jeszcze na dotarciu, ale chyba jednak zostane przy 0,5....0.4 bara, bo nie ukrywam, że sporo kasy wydałem na wyremontowanie silnika i troszeczkę bałbym się dmuchnąć te 0.7 bara. Oczywiście jesli chodzi o strojenie to zostawie to Przemkow bo juz pare aut w Krakowie wystroił i każdy jest zadowolony:)
żądne dmuchanie nie jest bezpieczne :p , ale d15 który robiłem, pól roku na 0.7 śmigało bezawaryjnie , a teraz zestaw został sprzedany i śmiga w innym b7
masz na myśli b7 rudeboy?
szkoda pracy na te 0.4 bara , po wystrojeniu różnica będzie ale to nadal tylko 0.4 bara , tak naprawdę dopiero przy 0.6-0.7 d15 zaczyna jakoś jechać i czuć przepaść miedzy serią
no właśnie szkoda dwa razy stroić to samo, jednak różnicę przy 0.4 bara czuję bardzo dużą wstosunku do serii, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia
A tu filmik jak przyspiesza ok 7,5s do setki bez strojenia (kiepska jakość filmiku)
http://www.youtube.com/watch?v=-EW67DtKRMw
tak d7 rudeboya , w sumie b2 na osprzęcie b7 , w silniku nic nie zostało robione a spokojnie wytrzymywał to doładowanie , w tej chwili już kolejny silnik jeździ na tym zestawie
d15 który robiłem, pól roku na 0.7 śmigało bezawaryjnie
kwestia ile to przelatało km bo równie dobrze można jeździć przez pół roku tylko po bułki do sklepu...
daniel_2007
26-08-10, 12:43
zestaw ten przelatał około 10 koła po zdemontowaniu słuchałem silnika i nic złego się nie działo auto nie kopciło a dodam że miało przejechane 180 tysi. bez remontu a to już trochę jest
Ładuj więcej bo takie przyśpieszenie to ja miałem w Z6 bez kompresora ;) Jeździłem D15 o którym piszę Przema i rzeczywiście przy 0,4 nie robiło żadnego wrażenia dopiero potem z większym kołem pasowym przy silniku zaczęło jechać :)
Aha ja nie mam Bova HKS tylko replikę ;) Na 1 filmie z podanych parę stron wcześniej chodził głośno bo miałem 1 Bova, teraz mam dwa - drugi dv i jest znacznie ciszej. Mnie to bardziej odpowiada :)
A czy koło pasowe z d16y8 pasuje plug&play. jaką ma średnicę wie ktoś może? Mile widziane jakieś fotki:)
Co z napędem alternatora?
tak plug&play , różni się właśnie średnica na napęd kompresora , a ma okolo 16-16,5 cm
tak plug&play , różni się właśnie średnica na napęd kompresora , a ma okolo 16-16,5 cm
fajnie, jutro zmierze u siebie jaką mam średnicę i zaczynam szukać
Z y7, y8 są największe koła pasowe w D serii ;)
Skorzystałem z promocji i z hamowałem auto za 49zł :o. Wiem, że jestem jeszcze na początku długiej drogi. Ciekawość była silniejsza. (Dla przypomnienia, całość "home made" bez dostępu do warsztatu, a nawet garażu, mieszkam w bloku. Bez modyfikacji silnika, tylko kompresor jeszcze bez STROJENIEA)
Seria 101hp a traz 146hp, nie jest źle przyrost na poziomie 50%)
http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/hamownia%20test%201.JPG
http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/DSCF6105.jpg
A tu mały filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=ns_pdRTqJCg
Moje plany to zdecydowanie większe koło napędzające kompresor, tylko czy tokarz stanie na wysokości zadania:confused:
ale jakim cudem to jedzie bez strojenia?? Nie zapala sie check??
ale jakim cudem to jedzie bez strojenia?? Nie zapala sie check??
Pewnie jakaś wstępna mapa z doładowaniem jest
strojenie, a przerobiony komp z wgrana mapą odczytującą nadciśnienie to dwie różne sprawy. strojenie to dopiecie wszytkiego na ostani guzik, dopieszcznie, to to pewnie by mi dało ok 15hp więcej
Yotomeczek86
09-09-10, 22:57
Widzę że kolega włożył w te przeróbki dużo serca, a wynik jak dla mnie bardzo zacny :) Po strojeniu tylko lepiej może być :) Życzę bezawaryjności ;)
Gdzie taka hamownia promocyjna jest w Krakowie? Nm trochę mało :/
i jakim cudem silnik kreci sie do ponad 8k :confused: dlugo tak nie pojezdzi chyba...
ŁOŁ, nie zauważyłem, faktycznie. Seryjne D15 @ 8150 rpm???
Gdzie taka hamownia promocyjna jest w Krakowie? Nm trochę mało :/
Makuszyńskiego 9A, chcesz telefon, adres internetowy?:o:o;)
i jakim cudem silnik kreci sie do ponad 8k :confused: dlugo tak nie pojezdzi chyba...
Słuszna uwaga ;) ja nie mam u siebie obrotomirza, więc gość, który robił pomiar wprowadził na oko początkowe obroty do prędkości na moją prośbę. Wprowadził chyba 1000obr przy prędkości 60km/h na piątym biegu, a to za mało więc się obroty przesuneły. Jest to wstępny pomiar i zależało mi tylko ile ma KM i Nm, a tego drugiego faktycznie mało. Może silnik niewystrojony traci najbardziej na Nm?
nie wiem czy dobrze wiem ale jak zle ustawil obroty to chyba znaczy ze pomiar mozna na smietnik wyrzucic
przebieg mocy jest taki jaki na wykresie i jest to dobry pomiar, jedyne co to pomiar w stosunku do obrotów jest przesunięty +/-
Nigdzie nie doczytałem ceny tej przyjemności :)
przebieg mocy jest taki jaki na wykresie i jest to dobry pomiar, jedyne co to pomiar w stosunku do obrotów jest przesunięty +/-
nieprawda , odpowiedz sobie na pytanie jaka wartością jest koń mechaniczny ? i w jaki sposób jest obliczany , (tak koni mechaniczny jest obliczany nie mierzony)
hamownia mierzy moment obrotowy silnika w funkcji jego prędkości obrotowej , na podstawie wartości momentu i obrotów silnika obliczany jest koń mechaniczny
wzór jest prosty : moment * obroty / 9550 = moc wiec jak widzimy prawidłowe ustawienie obrotów ma bardzo duży wpływ na wartości na wykresie
Masz rację Przemek, za bardzo chciałem to uprościć, dzięki za trochę wiedzy teoretycznej. Następny pomiar obowiązkowo z obrotomierzem.
Nigdzie nie doczytałem ceny tej przyjemności :)
Ja się zmieściłem w 3tyś. ale to koszty części, robocizny nie liczę bo sam większość robiłem pod blokiem na parkingu:)
wynik tego równania trzeba jeszcze podzielic przez 0.736 [KW]
dokładnie , jeśli chcemy otrzymać moc w koniach mechanicznych
i wtedy wszystko nam sie zgadza na wykresach z hamowni:)
Panowie gratuluje pssss:D
Szukalem jakiegos rozwiazania do mojej EJ 6 (swapów itp) zacząłem czytac o kompresorach i coraz bardziej mnie to podnieca najbardzie te niutki :D
I mam kilka pytan czy takiego eatona da sie zapakowac nie wywalajac klimy bo troche szkoda by bylo sie pozbywac .
Jak jets z trwaloscia silnika przy normalnym miejskim uzytkowaniu ?
Jak jest z głosnoscia w aucie, duzo glosniej sie zrobilo?
pozdro
Zeby zostawic klime trzeba mocno rzezbic, ale jest to do ogarniecia.
Zrobi sie glosniej, ale mozna to jeszcze wyciszyc - w del solu vti udalo nam sie wyciszyc kompresor tak, ze praktycznie nie bylo go slychac.
Trwalosc? To zalezy, sa osoby ktore mowia ze jezdza pol roku/rok/2 lata upalajac, na seryjnych gratach - osobiscie w to nie wierze.
Nm fajny, ale pamietaj o tym ze przyczepnosc to tez fajna rzecz.
a mozesz cos wiecej o tym wyciszeniu napisac/pokazac?
przyłanczam się do prośby przedmówcy :)
W duzym uproszczeniu - na dolocie kompresora i "uciszeniu" bova.
Możesz trochę bardziej rozwinąć Swoją wypowiedź i podzielić się doświadczeniem?
W duzym uproszczeniu - na dolocie kompresora i "uciszeniu" bova.
Ja wyciszyłem bova, bo najbardziej hałasował, sposób jest prosty połączyłem wylot z niego do puszki filtra powietrza. Jutro mogę wrzucić zdjęcia jak ktoś będzie zainteresowany.
Jeśli chodzi o wyciszenie kompresora to według mnie sedno siedzi w nie obudowanym filtrze stożkowym. Można kupić na allegro filtry z obudową, albo zrezygnować ze stożka i podłączyć się pod oryginalny filtr. Problem w tym, że większość ma wyrzucone pudło z filtrem i to dodatkowe rezonansowe ze zderzaka, bo tamtędy idą rury dolotu od ICka
...Bartuś...
28-09-10, 22:29
A kiedy można się spodziewać jakiegoś filmiku z jazdy :)
A kiedy można się spodziewać jakiegoś filmiku z jazdy :)
Filmik z jazdy jest wcześniej, poszukaj. Dzisiaj jechałem autostradą i dopiero na trasie czuć przyjemność z Nm. Przy 170km/h czuć, że ma się jeszcze dużo pod nogą, a reakcja na gaz na 5 biegu jest rewelacyjna
Panowie a jest jakas opcja zeby doaldowac tylko 0,2 albo 0,3 tak do codziennej jazdy bez szkody dla silnika itp Mocy bylo by wystarczajaco nie gubilo by sie tak trakcji?
tak na kole pasowym z d15b2 będziesz miał doładowanie 0.2-0.3
tak na kole pasowym z d15b2 będziesz miał doładowanie 0.2-0.3
a myslisz ze dobre by to bylo rozwiazanie tak na dluzsza mete np. 2-3 lata? Czy mimo tak malego doladowania by sie rozsypalo po roku?
to bez znaczenia , skręcony ręcznie i po generalnym remoncie silnik może latać na 0.5 bara pewnie i z 10 lat ;] a silnik któremu coś tam dolega może się wysrać po 2 miechach na 0.3 bara
czyli podstawa zdrowe serducho, przynajmniej w 99% :D
Moje seryne do remontu zrobiło z 8000km na 0,65 bara ciągle upalając na maxa i nic się nie wysrało :)
szczepan358
03-10-10, 10:07
sebas_g ile spadku cisnienia masz na vtecu ?
W tej chwili od 3500 wchodzi mi 0,8 bara a przed odcinką spada na 0,75 :) Po vtecu nie mam spadków.
Długo na niego czekałem i nareście jest, powiększone koło pasowe do napędu mojego kompresora :D
Teraz kompresor napędza koło o średnicy ok. 15.5cm, wynik 0,3-0,4bara. Nowe koło ma średnicę prawie 22cm więc różnica będzie spora.
Wg. moich obliczeń teraz kompresor ma przełożenie 1:1,8, a na nowym powiększonym kolę będzie to 1:2,5
http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/Ko%c5%82o%20pasowe%20%c5%9br.22%20zd.1.JPG
http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/Ko%c5%82o%20pasowe%20%c5%9br.22%20zd.2.JPG
http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/Ko%c5%82o%20pasowe%20%c5%9br.22%20zd.3.JPG
szczepan358
20-10-10, 17:40
jak to jest zrobione? tzn cos jest dolozone do ori kola?
Oryginalne koło pasowe (środkowe od klimy/kompresora) jest stoczone na płasko. Ze sztaby metalowej jest toczony otwór od środka trochę mniejszy, poczym rozgrzany powiększa się i w tym momencie jest nakładany na stoczone koło orginalne. Stygnie i się zaciska na stałe. A potem to już obróbka tokarska pod pasek wielorowkowy.
szczepan358
20-10-10, 18:43
wyważałeś to ?
wyważałeś to ?
Właśnie szukam kogoś w Krakowie kto mi to wyważy, może ktoś z Was ma namiary?
Koszty niepoliczalne bo to był znajomy, znajomego i poszło to za przysługę, ale obstawiam że 200-300zł
...Bartuś...
25-10-10, 15:50
I jak tam idą prace??
a otoczak ci tego nie zrobi?
Przyszła pora na sprzedaż kompresora, tj. całego gotowego zestawu. Zainteresowanych zapraszam na: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?110599-kompresor-eaton-kpl.-zestaw-plug-amp-play-turbodoładowanie-do-twojego-civica&p=1346431#post1346431
Yotomeczek86
25-05-11, 17:52
For money ;)
Powód sprzedaży jest to brak finansów na zrobienie sprzegła, bo orginalne ślizga i nie radzi sobie z przeniesieniem mocy. Dotego hamulce też wypadało by wymienić na mocniejsze bo słabo sobie radzą z częstym hamowaniem z dużych prędkości. Także zaczyna sie robić z tego skarbonka. Do tego zawieszenie przydało by się utwardzić. A w aucie mam założoną instalację LPG która do kompresoa się nie nadaje
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.