Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Kompresor D15B7 - nowy projekt



Lao
12-07-10, 22:27
Witam

Przyszła kolej na moją hanię by kompresor m45.
Poniżej pierwsze zdjęcia i filmik jak się kompresor kręci.

wstępna przymiarka
http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/Kopiuj%20%20z%20kompresor%20D15B7%20przymiarka.JPG

po montażu
http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/kompresor%202.jpg
http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/kompresor%203.jpg

a tu filmik
http://www.youtube.com/watch?v=v_8Kvnr7kB0

Teraz zaczynam ogarniać resztę gratów.

Mam już intercooler z astry 1.7 TD i tu pytanko. Ten IC ma wloty o średnicy 40cm, czy to nie będzie za mało?
Celuję w 0,5 bara, reszta dolotu będzie na 60mm.

Drugie pytanie co z osprzętem kolektora ssącego, które dotej pory pracowały na podciśnieniu. Chodzi mi głównie o serwo (5), rurka od listwy wtrysków (7) i nr (6) na zdjęciu.
Jak to trzeba ogarnąć żeby to funkcjonowało przy doładowaniu?

http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/silnik%20-%20kolektor.JPG

Komputer i strojenie będę robił u przema72

sebas_g
13-07-10, 01:53
Z rzeczami działającymi na podciśnienie nic nie robisz. Będzie działało dalej :P Tylko dokup sobie filterek (wężyk który wychodzi z pokrywy zaworów i wchodzi w dolot)

Lao
13-07-10, 09:46
Filterek na odmę :) Tak, mam to w planach. A czy potrzebny jest regulator paliwa, czy samo wystrojenie na kompie przerobionym wystarcza?

Generalnie potrzebuję jeszcze:

1. Filierek odmy
2. Zawór Blow Off
3. Intercooler – jest
4. Wskaźnik doładowania
5. Przeróbka ECU i strojenie

Czy to wszystko czy coś jeszcze pominąłem?

Gnida
13-07-10, 10:16
Umyj komore, syf niemilosierny.

jasiek09
13-07-10, 19:05
jaki przyrost Nm oczekujesz po tym zabiegu kolego Lao

fajgus
13-07-10, 20:58
ciekawie kombinujesz...będę śledził...w jakich kosztach chcesz się zmieścić ???

piroman
13-07-10, 21:12
na m45 raczej 0,5 bara nie dmuchniesz :rolleyes:

artek0903
13-07-10, 21:56
Ten dmuchnal (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=70331)

Lao
13-07-10, 22:27
Są spece na formum, którzy z m45 dmuchneli między 0,5-0,65 bara. Effect z takiego samego silnika 171KM i 228Nm. Tu link http://civic5g.pl/viewtopic.php?t=3186&sid=a02f099f6b79b051ffbc0414cd95fd29
Ja takiego wyniku się nie spodziewam, dlaczego? mam większe koło na kompresorze. Ale zawsze kilka KM ponad serię będzie cieszyć. Napewno jak wszystko ogarnę to na hamowni się zjawię i podam wykresiki. A koszty? to wyjdzie w trakcie:)

Nowy Kubi
14-07-10, 09:15
Rura do serwa ma "zastawkę" która puszcza ciśnienie tylko w jedną stronę. jak zamkniesz gaz to jest podcisnienie i serwo działa, a jak ładuje, to nic nie robi dla serwa.

Rurka do regulatora paliwa ma iść na stronę doładowaną dolotu, bo ciśnienie paliwa ma być regulowane względem cisnienia w kolektorze. Jak stroisz komputerem to nie dajesz juz dodatkowego regulatora FMU. Tylko wtryski potrzebujesz min. 240 tutaj. Nie wiem czy d15 miało takie czy mniejsze.

I przy 0.5 bar nie zrobisz po mojemu 230 Nm, bliżej okolic 200 tak przynajmniej u mnie wychodzi. Chyba, że pod 0.6 dociągniesz.

Lao
14-07-10, 11:57
Dzięki Kuba za cenne informację.
Czyli jak dobrze zrozumiałem rurka od regulatora paliwa ma zostać tam gdzie jest, czyli w kolektorze ssącym. Do tej pory regulator ciśnienia pracował na podciśnieniu, a jak będzie doładowanie to będzie pracował na nadciśnieniu bez problemu.

Z forum wyczytałem, że w D5B7 są wtryski 240cc więc nie muszę zmieniać.

Nowy Kubi
14-07-10, 13:03
Do tej pory regulator ciśnienia pracował na podciśnieniu, a jak będzie doładowanie to będzie pracował na nadciśnieniu bez problemu.

Będzie stałe ciśnienie na listwie WZGLĘDEM ciśnienia w kolektorze. I tak ma być. A czy to jest nad- czy podcisnienie względem atmosferycznego to nie ma znaczenia.


Z forum wyczytałem, że w D5B7 są wtryski 240cc więc nie muszę zmieniać.

Zaraz będą głosy, że trzeba, że te za małe itd. Ale to już dyskusja o wyższości szkoły falenickiej nad otwocką.

Lao
14-07-10, 16:01
Zaraz będą głosy, że trzeba, że te za małe itd. Ale to już dyskusja o wyższości szkoły falenickiej nad otwocką.

Tak wiem, ale ja zostane przy swoim i wiem od innych, że te wtryski wytrzymują do 0.6 bara. . Ja celuje w 0.4-0.5 bara. Dzięki jeszcze raz

Czy ktoś wie gdzie mogę dostać kolanko redukcyjne 45st. 65mm/60mm?
Szukałem w necie i takiego nie mogę znaleść

Karot
20-07-10, 19:11
jakis progress w temacie?

Lao
24-07-10, 17:14
Dzisiaj wróciłem z wakacji, więc prace ruszają w przyszłym tygodniu. Zaczynam zamawiać graty

biohazard88
25-07-10, 16:47
no ciekawie ciekawie;) ja swoje b7 zaturbiłem a Ty widze kompresor ładujesz:) jak skończysz to mam nadzieje, że zobacze na zywo bo tak się składa, że jestem na miejscu:)...jak coś to wal na PW

Lao
04-08-10, 19:38
Akcesoria już prawie skompletowane :)

http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/Blow%20Off.JPG http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/Boost.jpg http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/intercooler.jpg http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/kolanko%2060mm.jpg http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/redukcje.jpg http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/%c5%82%c4%85cznik%2065mm.jpg http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/tr%c3%b3jnik%206mm.jpg

Flansza pod kompresor właśnie jest spawana u speca od aluminium, będzie za ok 3 dni.
Boost jest już w aucie, na razie pokazuje tylko podciśnienie :( ale już niedługo...

sunnboy
04-08-10, 21:09
pieknie panie,skladaj i zdawaj na biezaco relacje

MisiekPL
07-08-10, 11:31
CO to jest za IC jakie ma wymiary?

Lao
07-08-10, 16:00
to jest od astry I 1.7 TD wymiary radiatora szer.260, wys. 97, gł. 64

biohazard88
08-08-10, 16:21
na razie pokazuje tylko podciśnienie :( ale już niedługo...

razem z ukazującym się nadciśnieniem na wskażniku boosta zapali się na budziku żółciutki check :D no ciekaw jestem jak to u Ciebie wyjdzie:)

Lao
08-08-10, 16:25
Damian, ja wcześniej przed podłączeniem kompresora z ssącym zdecydowałem się przerobić ECU, więc może check się nie zapali, choć bez strojenia...

biohazard88
08-08-10, 18:58
przerobienie przerobieniem...musisz to wystroić bo map sensor będzie głupiał jak zobaczy, że jest coś więcej niż 0 atmosferyczne i bedzie wywalało checka:) u mnie to samo było...doładowanie zmniejszyłem tyle ile się dało i turlam się praktycznie jak wolnossakiem:) jak dotre to trzeba bedzie do przemy uderzyć ze ztrojeniem

4mell
09-08-10, 09:12
1.przerobienie kompa
2.Rozszeżenie map o boost
3.Strojenie
W drugim punkcie stock MAP już nie głupieje, oczywiście do pewnego nadciśnienia

Lao
11-08-10, 20:57
no i już jest :) flansza zrobiona, cała z aluminium

http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/kompresor%20z%20flansz%c4%85.JPG

w ten sam dzień montaż i już siedzi w hani, fajnie dmucha :D

http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/kompresor%20zamontowany%201.JPG

http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/kompresor%20zamontowany%202.JPG

http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/kompresor%20zamontowany%203.JPG

biohazard88
12-08-10, 18:50
przyzwoicie;) co Ci jeszcze zostało od strony mechanicznej?

Lao
12-08-10, 19:50
Teraz tylko przeróbka ecu i strojenie. Próbowałem się skontaktować z przema72, ale nie odpisuje na maile i nie odbiera telefonu. Znalazłem chłopaków z Morawicy i do nich uderzę. Przynajmniej są na miejscu jak będzie trzeba coś poprawić albo wystroić na nowo po dodatkowych modach.

...Bartuś...
12-08-10, 20:11
Teraz tylko przeróbka ecu i strojenie. Próbowałem się skontaktować z przema72, ale nie odpisuje na maile i nie odbiera telefonu. Znalazłem chłopaków z Morawicy i do nich uderzę. Przynajmniej są na miejscu jak będzie trzeba coś poprawić albo wystroić na nowo po dodatkowych modach.

Ja bym jednak spróbował skontaktować się z Przemkiem lub Sebastianem...Wiadomo Przemek nie jeden kompresor wystroił także lepiej u doświadczonej osoby to zrobić nie obrażając nikogo...


Ps.Robiłeś coś z blow off czy jest w 100% seryjny ??

Lao
12-08-10, 20:44
Dokładnie chodzi mi o naszego kolegę Michała nic: Cairo. Za sobą ma już "setki" strojeń więc o doświaczenie się nie martwię.



Ps.Robiłeś coś z blow off czy jest w 100% seryjny ??

Seryjny, a dlaczego pytasz?

przema72
12-08-10, 22:36
Próbowałem się skontaktować z przema72, ale nie odpisuje na maile i nie odbiera telefonu. .
na moj adres przema72@gmail.com nie dostalem ani jednej wiadomosci , natomiast co do telefonu to sa dni gdy mam naprawde wiele do zrobienia i zwyczajnie nie mam go przy sobie

zan21
16-08-10, 13:50
orurowanie z czego robiłeś? też aluminium czy kwasiak? jak masz to dodaj fotke, pozdrawaim

kornel861
16-08-10, 16:45
jakis fim,jak to jedzie by sie przydal :D
Kiedy strojenie?

Lao
16-08-10, 20:13
Dzisiaj założyłem przerobiony ECU, jeszcze bez strojenia. Niestety pogoda nie pozwoliła na pełne sprawdzenie możliwości auta. Doładowanie pokazuje 0.3-0.4 bara. Na mokrej nawierzchni gubił trakcję, a też strach, żeby potem wyhamować przed innymi, więc nie było jak poszaleć. Dziwnie zachowuje się Blow Off, zamiast liniowo upuszczać powietrze to "popierduje".
Mam pytanie do doświadczonych w temacie, czy mogę spróbować jazdy bez zaworu upustowego, czy za duże niebezpieczeństwo dla układu dolotowego. Przypominam, że, jest to kompresor a nie turbo.


jakis fim,jak to jedzie by sie przydal :D
Kiedy strojenie?

na pewno się pojawi:) ale jeszcze cierpliwości


orurowanie z czego robiłeś? też aluminium czy kwasiak? jak masz to dodaj fotke, pozdrawaim

większość aluminium, zdjęcia będą ale dzisiaj pogoda ni pozwoliła na fotki

sebas_g
18-08-10, 00:02
Jedno mi się nie podoba... Połączenie wylotu z kompresora z IC. Rozumiem że IC nie jest przykręcony do nadwozia i rusza się z całym silnikiem? Blow offa możesz zdjąć jak chodzi kompresor bo i tak będzie całe powietrze upuszczał przez ten otwór od blow offa i nie zassa Ci brudnego (lewego) powietrza tamtędy.

Lao
18-08-10, 09:03
Rozumiem że IC nie jest przykręcony do nadwozia i rusza się z całym silnikiem?

Tak właśnie jest :)

W przyszłym tygodniu strojenie.

Filmik nakręcę po wystrojeniu, szkoda mi nim jeździć. Już teraz wydech cały czarny

ppicek5
18-08-10, 17:47
ciekawi mnie ile Ci wypluje --> działaj;] u mnie tymczasowo z tym samym silnikiem tyle ze m62 wyszło 160km 210Nm i muszę odetkać wydech czym prędzej bo nie daje rady;] http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?84697-EG3-D15B7-by-Picek zapraszam;] Powodzenia

biohazard88
18-08-10, 21:52
mi jeszcze do strojenia chwilke zostało...ciekaw jestem ile u mnie wyjdzie?:P też mam b7 tyle że w turbie, ale docierac musze bo jest po kapitalce więc narazie nici ze strojenia

Lao
19-08-10, 14:06
u mnie tymczasowo z tym samym silnikiem tyle ze m62 wyszło 160km 210Nm

Pięknie, gratuluje. Ile ci pokazuje boost?
Napisz jakie masz wtryski i czy masz regulator ciśnienia paliwa. Kto Ci to stroił?


ciekawi mnie ile Ci wypluje
Sam jestem ciekaw :D Twój wynik by mnie satysfakcjonował w zupełności.

ppicek5
19-08-10, 15:26
na hamowni pokazywał ok. 0.7 bara powyżej 6000 obr więc trochę za dużo z tym że wydech nie daje rady i go przytyka zaczynam właśnie walkę z rurami niebawem i we wrześniu zakręcimy wyżej i powinno być trochę lepiej:cool: wtryski mam seryjne i dają radę, regulatora ciśnienia nie dokładałem jedną różnicą jest, że mam zewnętrzna pompę paliwa przewidzianą do Calibry hałasu trochę robi ale wydajność swoją ma:p a strojenie jest pod patronatem Artura z Zielonej Góry

Lao
20-08-10, 16:06
na hamowni pokazywał ok. 0.7 bara
Niezły wynik, ale to w końcu król kompresorów "m62" Pewnie masz ze sprzęgłem, ciekawe jak sterowanie rozwiązałeś u siebie

wtryski mam seryjne i dają radę
fajnie, to dobra informacja dla mnie i biohazard88

ppicek5
20-08-10, 16:29
Niezły wynik, ale to w końcu król kompresorów "m62" Pewnie masz ze sprzęgłem, ciekawe jak sterowanie rozwiązałeś u siebie

fajnie, to dobra informacja dla mnie i biohazard88

sterowany jest z przycisku żeby można było jeździć trochę ciszej i zimą lub w deszczu z mniejszą mocą. odetkaj wydech jak masz serie ja nie zdążyłem niestety jeszcze przed strojeniem i muszę jechać 2 raz

biohazard88
20-08-10, 19:07
no wtryski spokojnie nam wystarczą...one mają 240 CC

przema72
20-08-10, 22:55
śmiałbym twierdzić ze powyżej 0.7 bara w d15b7 seryjne wtryski odpadają

Lao
22-08-10, 22:42
Na początek filmik z "pod maski" już niedługo z jazdy:)


http://www.youtube.com/watch?v=fhmHbEXFYBg

Ksawi
22-08-10, 23:11
ładnie ładnie :D tylko cos słabo syczy ten BOV ;p

karmel
22-08-10, 23:22
Dlaczego nie ma obrotomierza? Jeździsz na słuch?

sunnboy
23-08-10, 06:27
ładnie ładnie :D tylko cos słabo syczy ten BOV ;p

dokladnie o tym samym pomyslalem :o

Lao
23-08-10, 09:55
ładnie ładnie :D tylko cos słabo syczy ten BOV ;p

Macie jakiś filmik jak powinien syczeć?

sunnboy
23-08-10, 10:12
no mysle ,ze tak
http://www.youtube.com/watch?v=7VB0kFNekbs
http://www.youtube.com/watch?v=jFHb5h6nEiM
to del sola sebasa z naszego forum

Lao
23-08-10, 10:37
Wyregulowałem bov-a na soft, żeby łatwo upuszczał powietrze przy zamkniętej przepustnicy. Wcześniej był wyregulowany na max, ale kompresor słychać było, że się męczy przy zamkniętej przepustnicy. Zawór bov-a wyraźnie mniej się podnosił, a co za tym idzie i dzwięk był inny. Na razie mam wgraną mapę, bez strojania i jak na moje oko to na wolnych jest ok 2000obr/min.

Sebas ma chyba hks, a to też wyższa półka.

biohazard88
23-08-10, 21:43
Mojego HKS-a słychać dopiero od 0.3 bara...HKS-y niezły dzwięk mają przy większym doładowaniu. Tak nie odbiegając od tematu...gratki za projekt, mam nadzieje, że jak się już postroimy to zrobomy małe porównanie;)

radar333
23-08-10, 22:29
Panie kup se zegary z obrotkiem :eek: za 50 zł!

rider143
23-08-10, 23:21
Panie kup se zegary z obrotkiem :eek: za 50 zł!

gdzie w takiej cenie kupi?

Lao
24-08-10, 10:28
mam nadzieje, że jak się już postroimy to zrobomy małe porównanie;)

Raczej marne szanse będę miał:(

Dzisiaj miałem jechać na strojenie ale stwierdziłem, że 0.3-0.4 bara to mało.
Ja u siebie na kompresorze mam większe koło w porównaniu z innymi, więc zaczynam szukać mniejszego koła.
Może ktoś z was ma namiary gdzie można takie kupić?

przema72
24-08-10, 12:42
niemożna , jedynie z innego kompresora , możesz sie poratować kołem pasowym z d16y8 itp silnikach po 96 roku , jest ono większe od tego z b7

biohazard88
24-08-10, 18:44
jak sie wystroisz to wtędy zadecyduj czy Ci mało czy nie...bo teraz jest kupa w porównaniu z tym co wyjdzie po strojeniu...doładowanie też bedziesz miał 0.4 bara ale różnice poczujesz...

przema72
24-08-10, 19:44
szkoda pracy na te 0.4 bara , po wystrojeniu różnica będzie ale to nadal tylko 0.4 bara , tak naprawdę dopiero przy 0.6-0.7 d15 zaczyna jakoś jechać i czuć przepaść miedzy serią

piroman
24-08-10, 19:49
przema72 a uważasz że seryjne d15 można bezpiecznie dmuchnąć 0.6-0.7 bara :confused:
nie wydaje mi się żeby to długo pojeździło

biohazard88
24-08-10, 20:24
jakby to było bezpieczne to sam bym dmuchnął 0.6 ale troche mam obawy

przema72
24-08-10, 21:35
żądne dmuchanie nie jest bezpieczne :p , ale d15 który robiłem, pól roku na 0.7 śmigało bezawaryjnie , a teraz zestaw został sprzedany i śmiga w innym b7

biohazard88
24-08-10, 23:23
mój jeszcze na dotarciu, ale chyba jednak zostane przy 0,5....0.4 bara, bo nie ukrywam, że sporo kasy wydałem na wyremontowanie silnika i troszeczkę bałbym się dmuchnąć te 0.7 bara. Oczywiście jesli chodzi o strojenie to zostawie to Przemkow bo juz pare aut w Krakowie wystroił i każdy jest zadowolony:)

Lao
25-08-10, 21:46
żądne dmuchanie nie jest bezpieczne :p , ale d15 który robiłem, pól roku na 0.7 śmigało bezawaryjnie , a teraz zestaw został sprzedany i śmiga w innym b7

masz na myśli b7 rudeboy?


szkoda pracy na te 0.4 bara , po wystrojeniu różnica będzie ale to nadal tylko 0.4 bara , tak naprawdę dopiero przy 0.6-0.7 d15 zaczyna jakoś jechać i czuć przepaść miedzy serią

no właśnie szkoda dwa razy stroić to samo, jednak różnicę przy 0.4 bara czuję bardzo dużą wstosunku do serii, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia

A tu filmik jak przyspiesza ok 7,5s do setki bez strojenia (kiepska jakość filmiku)


http://www.youtube.com/watch?v=-EW67DtKRMw

przema72
26-08-10, 08:39
tak d7 rudeboya , w sumie b2 na osprzęcie b7 , w silniku nic nie zostało robione a spokojnie wytrzymywał to doładowanie , w tej chwili już kolejny silnik jeździ na tym zestawie

piroman
26-08-10, 10:22
d15 który robiłem, pól roku na 0.7 śmigało bezawaryjnie
kwestia ile to przelatało km bo równie dobrze można jeździć przez pół roku tylko po bułki do sklepu...

daniel_2007
26-08-10, 12:43
zestaw ten przelatał około 10 koła po zdemontowaniu słuchałem silnika i nic złego się nie działo auto nie kopciło a dodam że miało przejechane 180 tysi. bez remontu a to już trochę jest

sebas_g
29-08-10, 21:02
Ładuj więcej bo takie przyśpieszenie to ja miałem w Z6 bez kompresora ;) Jeździłem D15 o którym piszę Przema i rzeczywiście przy 0,4 nie robiło żadnego wrażenia dopiero potem z większym kołem pasowym przy silniku zaczęło jechać :)

Aha ja nie mam Bova HKS tylko replikę ;) Na 1 filmie z podanych parę stron wcześniej chodził głośno bo miałem 1 Bova, teraz mam dwa - drugi dv i jest znacznie ciszej. Mnie to bardziej odpowiada :)

Lao
31-08-10, 17:41
A czy koło pasowe z d16y8 pasuje plug&play. jaką ma średnicę wie ktoś może? Mile widziane jakieś fotki:)

Co z napędem alternatora?

przema72
31-08-10, 19:15
tak plug&play , różni się właśnie średnica na napęd kompresora , a ma okolo 16-16,5 cm

Lao
31-08-10, 19:55
tak plug&play , różni się właśnie średnica na napęd kompresora , a ma okolo 16-16,5 cm

fajnie, jutro zmierze u siebie jaką mam średnicę i zaczynam szukać

sebas_g
31-08-10, 23:54
Z y7, y8 są największe koła pasowe w D serii ;)

Lao
09-09-10, 20:40
Skorzystałem z promocji i z hamowałem auto za 49zł :o. Wiem, że jestem jeszcze na początku długiej drogi. Ciekawość była silniejsza. (Dla przypomnienia, całość "home made" bez dostępu do warsztatu, a nawet garażu, mieszkam w bloku. Bez modyfikacji silnika, tylko kompresor jeszcze bez STROJENIEA)
Seria 101hp a traz 146hp, nie jest źle przyrost na poziomie 50%)

http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/hamownia%20test%201.JPG

http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/DSCF6105.jpg

A tu mały filmik:


http://www.youtube.com/watch?v=ns_pdRTqJCg

Moje plany to zdecydowanie większe koło napędzające kompresor, tylko czy tokarz stanie na wysokości zadania:confused:

Dealer
09-09-10, 20:42
ale jakim cudem to jedzie bez strojenia?? Nie zapala sie check??

piroman
09-09-10, 20:44
ale jakim cudem to jedzie bez strojenia?? Nie zapala sie check??

Pewnie jakaś wstępna mapa z doładowaniem jest

Lao
09-09-10, 20:53
strojenie, a przerobiony komp z wgrana mapą odczytującą nadciśnienie to dwie różne sprawy. strojenie to dopiecie wszytkiego na ostani guzik, dopieszcznie, to to pewnie by mi dało ok 15hp więcej

Yotomeczek86
09-09-10, 22:57
Widzę że kolega włożył w te przeróbki dużo serca, a wynik jak dla mnie bardzo zacny :) Po strojeniu tylko lepiej może być :) Życzę bezawaryjności ;)

radar333
10-09-10, 09:11
Gdzie taka hamownia promocyjna jest w Krakowie? Nm trochę mało :/

artek0903
10-09-10, 10:19
i jakim cudem silnik kreci sie do ponad 8k :confused: dlugo tak nie pojezdzi chyba...

radar333
10-09-10, 11:31
ŁOŁ, nie zauważyłem, faktycznie. Seryjne D15 @ 8150 rpm???

karmel
10-09-10, 13:04
Gdzie taka hamownia promocyjna jest w Krakowie? Nm trochę mało :/

Makuszyńskiego 9A, chcesz telefon, adres internetowy?:o:o;)

Lao
10-09-10, 16:23
i jakim cudem silnik kreci sie do ponad 8k :confused: dlugo tak nie pojezdzi chyba...

Słuszna uwaga ;) ja nie mam u siebie obrotomirza, więc gość, który robił pomiar wprowadził na oko początkowe obroty do prędkości na moją prośbę. Wprowadził chyba 1000obr przy prędkości 60km/h na piątym biegu, a to za mało więc się obroty przesuneły. Jest to wstępny pomiar i zależało mi tylko ile ma KM i Nm, a tego drugiego faktycznie mało. Może silnik niewystrojony traci najbardziej na Nm?

artek0903
10-09-10, 16:32
nie wiem czy dobrze wiem ale jak zle ustawil obroty to chyba znaczy ze pomiar mozna na smietnik wyrzucic

Lao
10-09-10, 16:39
przebieg mocy jest taki jaki na wykresie i jest to dobry pomiar, jedyne co to pomiar w stosunku do obrotów jest przesunięty +/-

Matt69
24-09-10, 16:20
Nigdzie nie doczytałem ceny tej przyjemności :)

przema72
26-09-10, 13:05
przebieg mocy jest taki jaki na wykresie i jest to dobry pomiar, jedyne co to pomiar w stosunku do obrotów jest przesunięty +/-

nieprawda , odpowiedz sobie na pytanie jaka wartością jest koń mechaniczny ? i w jaki sposób jest obliczany , (tak koni mechaniczny jest obliczany nie mierzony)

hamownia mierzy moment obrotowy silnika w funkcji jego prędkości obrotowej , na podstawie wartości momentu i obrotów silnika obliczany jest koń mechaniczny
wzór jest prosty : moment * obroty / 9550 = moc wiec jak widzimy prawidłowe ustawienie obrotów ma bardzo duży wpływ na wartości na wykresie

Lao
27-09-10, 15:44
Masz rację Przemek, za bardzo chciałem to uprościć, dzięki za trochę wiedzy teoretycznej. Następny pomiar obowiązkowo z obrotomierzem.


Nigdzie nie doczytałem ceny tej przyjemności :)

Ja się zmieściłem w 3tyś. ale to koszty części, robocizny nie liczę bo sam większość robiłem pod blokiem na parkingu:)

4mell
28-09-10, 08:05
wynik tego równania trzeba jeszcze podzielic przez 0.736 [KW]

przema72
28-09-10, 09:21
dokładnie , jeśli chcemy otrzymać moc w koniach mechanicznych

4mell
28-09-10, 10:35
i wtedy wszystko nam sie zgadza na wykresach z hamowni:)

kubaszow
28-09-10, 13:42
Panowie gratuluje pssss:D
Szukalem jakiegos rozwiazania do mojej EJ 6 (swapów itp) zacząłem czytac o kompresorach i coraz bardziej mnie to podnieca najbardzie te niutki :D
I mam kilka pytan czy takiego eatona da sie zapakowac nie wywalajac klimy bo troche szkoda by bylo sie pozbywac .
Jak jets z trwaloscia silnika przy normalnym miejskim uzytkowaniu ?
Jak jest z głosnoscia w aucie, duzo glosniej sie zrobilo?

pozdro

klema
28-09-10, 15:18
Zeby zostawic klime trzeba mocno rzezbic, ale jest to do ogarniecia.

Zrobi sie glosniej, ale mozna to jeszcze wyciszyc - w del solu vti udalo nam sie wyciszyc kompresor tak, ze praktycznie nie bylo go slychac.

Trwalosc? To zalezy, sa osoby ktore mowia ze jezdza pol roku/rok/2 lata upalajac, na seryjnych gratach - osobiscie w to nie wierze.

Nm fajny, ale pamietaj o tym ze przyczepnosc to tez fajna rzecz.

artek0903
28-09-10, 15:44
a mozesz cos wiecej o tym wyciszeniu napisac/pokazac?

szamanm
28-09-10, 18:46
przyłanczam się do prośby przedmówcy :)

klema
28-09-10, 19:02
W duzym uproszczeniu - na dolocie kompresora i "uciszeniu" bova.

szamanm
28-09-10, 20:27
Możesz trochę bardziej rozwinąć Swoją wypowiedź i podzielić się doświadczeniem?

Lao
28-09-10, 21:53
W duzym uproszczeniu - na dolocie kompresora i "uciszeniu" bova.

Ja wyciszyłem bova, bo najbardziej hałasował, sposób jest prosty połączyłem wylot z niego do puszki filtra powietrza. Jutro mogę wrzucić zdjęcia jak ktoś będzie zainteresowany.

Jeśli chodzi o wyciszenie kompresora to według mnie sedno siedzi w nie obudowanym filtrze stożkowym. Można kupić na allegro filtry z obudową, albo zrezygnować ze stożka i podłączyć się pod oryginalny filtr. Problem w tym, że większość ma wyrzucone pudło z filtrem i to dodatkowe rezonansowe ze zderzaka, bo tamtędy idą rury dolotu od ICka

...Bartuś...
28-09-10, 22:29
A kiedy można się spodziewać jakiegoś filmiku z jazdy :)

Lao
29-09-10, 16:31
A kiedy można się spodziewać jakiegoś filmiku z jazdy :)

Filmik z jazdy jest wcześniej, poszukaj. Dzisiaj jechałem autostradą i dopiero na trasie czuć przyjemność z Nm. Przy 170km/h czuć, że ma się jeszcze dużo pod nogą, a reakcja na gaz na 5 biegu jest rewelacyjna

kubaszow
29-09-10, 21:59
Panowie a jest jakas opcja zeby doaldowac tylko 0,2 albo 0,3 tak do codziennej jazdy bez szkody dla silnika itp Mocy bylo by wystarczajaco nie gubilo by sie tak trakcji?

przema72
30-09-10, 09:08
tak na kole pasowym z d15b2 będziesz miał doładowanie 0.2-0.3

kubaszow
30-09-10, 11:06
tak na kole pasowym z d15b2 będziesz miał doładowanie 0.2-0.3
a myslisz ze dobre by to bylo rozwiazanie tak na dluzsza mete np. 2-3 lata? Czy mimo tak malego doladowania by sie rozsypalo po roku?

przema72
30-09-10, 12:27
to bez znaczenia , skręcony ręcznie i po generalnym remoncie silnik może latać na 0.5 bara pewnie i z 10 lat ;] a silnik któremu coś tam dolega może się wysrać po 2 miechach na 0.3 bara

kubaszow
30-09-10, 12:43
czyli podstawa zdrowe serducho, przynajmniej w 99% :D

sebas_g
03-10-10, 09:36
Moje seryne do remontu zrobiło z 8000km na 0,65 bara ciągle upalając na maxa i nic się nie wysrało :)

szczepan358
03-10-10, 10:07
sebas_g ile spadku cisnienia masz na vtecu ?

sebas_g
03-10-10, 18:43
W tej chwili od 3500 wchodzi mi 0,8 bara a przed odcinką spada na 0,75 :) Po vtecu nie mam spadków.

Lao
20-10-10, 14:49
Długo na niego czekałem i nareście jest, powiększone koło pasowe do napędu mojego kompresora :D

Teraz kompresor napędza koło o średnicy ok. 15.5cm, wynik 0,3-0,4bara. Nowe koło ma średnicę prawie 22cm więc różnica będzie spora.
Wg. moich obliczeń teraz kompresor ma przełożenie 1:1,8, a na nowym powiększonym kolę będzie to 1:2,5

http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/Ko%c5%82o%20pasowe%20%c5%9br.22%20zd.1.JPG

http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/Ko%c5%82o%20pasowe%20%c5%9br.22%20zd.2.JPG

http://www.uroda-krakow.pl/zdjecia/Ko%c5%82o%20pasowe%20%c5%9br.22%20zd.3.JPG

szczepan358
20-10-10, 17:40
jak to jest zrobione? tzn cos jest dolozone do ori kola?

Lao
20-10-10, 18:21
Oryginalne koło pasowe (środkowe od klimy/kompresora) jest stoczone na płasko. Ze sztaby metalowej jest toczony otwór od środka trochę mniejszy, poczym rozgrzany powiększa się i w tym momencie jest nakładany na stoczone koło orginalne. Stygnie i się zaciska na stałe. A potem to już obróbka tokarska pod pasek wielorowkowy.

rider143
20-10-10, 18:23
Ile taki mod?

szczepan358
20-10-10, 18:43
wyważałeś to ?

Lao
20-10-10, 19:07
wyważałeś to ?

Właśnie szukam kogoś w Krakowie kto mi to wyważy, może ktoś z Was ma namiary?
Koszty niepoliczalne bo to był znajomy, znajomego i poszło to za przysługę, ale obstawiam że 200-300zł

...Bartuś...
25-10-10, 15:50
I jak tam idą prace??

zakit
25-10-10, 16:03
a otoczak ci tego nie zrobi?

Lao
25-05-11, 10:17
Przyszła pora na sprzedaż kompresora, tj. całego gotowego zestawu. Zainteresowanych zapraszam na: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?110599-kompresor-eaton-kpl.-zestaw-plug-amp-play-turbodoładowanie-do-twojego-civica&p=1346431#post1346431

kubaszow
25-05-11, 16:29
Lao why?

Yotomeczek86
25-05-11, 17:52
For money ;)

Lao
25-05-11, 20:09
Powód sprzedaży jest to brak finansów na zrobienie sprzegła, bo orginalne ślizga i nie radzi sobie z przeniesieniem mocy. Dotego hamulce też wypadało by wymienić na mocniejsze bo słabo sobie radzą z częstym hamowaniem z dużych prędkości. Także zaczyna sie robić z tego skarbonka. Do tego zawieszenie przydało by się utwardzić. A w aucie mam założoną instalację LPG która do kompresoa się nie nadaje