Zobacz pełną wersję : Wydech od Rover 2.0 do Civic ?
Rzeźbił ktoś z was coś takiego? Podobno Rover 2.0 benzyna ma 2" i tłumik środkowy, 2.0 disel 2,25" przelot (sama prosta rura). Wyglądają dość podobnie jak od Civic a na alledrogo można kupić coś takiego za ~120 plnów. Co prawda to nie kwasówka ale myślę nad czymś takim bo to kompromis między serią a kwasiakiem.
http://moto.allegro.pl/item1139159365_zestaw_tlumik_srodkowy_rover_420.ht ml
Użytkownik o nicku Markotny montował środek od Rovera 2.0 benzyna własnie...pasuje tylko jest krótszy i trzeba dospawać rurę :) później może sam się wypowie albo napisz do niego :)
flansze tez sa inne, trzeba przespawywac od starego przez co na koncu robi sie zwezka przy wejsciu na koncowy
Myślę że flansze to nie problem da się dopasować
Jak już kolega Crox napisał ja coś takiego przerabiałem i wszystko idelanie pasuje. Jedynie trzeba przedłużyć fragment idący od kolektora wydechowego do środkowego tłumika bo jest za krótki....ewentualnie możesz wspawać drugi środkowy tłumik lub jakiegoś Flow-Cata czy cosik podobnego:)no i flansze trza przespawać bo masz 3 otwory a potrzeba na 2.....Generalnie zamawiaj śmiało bez mrugnięcia okiem. Ja jestem zadowolony. :):)
A szczegóły masz w moim temacie
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=77016
Z nieba mi spadł ten temat! szukam wszędzie środkowej rury z EG6 VTi 2" ale albo nikt niema, ja już jest to za bezczelne pieniądze i zgniły albo po zmierzeniu wychodzi 1,8" wewnątrz czyli z d16z6. Chyba nawet teraz klikam na "kup teraz" na tej aukcji! Tylko ja mam 5 gen HB. Podejdzie? Jak do 6 gen to do 5 chyba tez nie?
a moim zdaniem to sie wogole mija z celem, kupowac taka rure za 120, do tego jeszcze przedluzac i zmieniac flansze to juz lepiej od razu to pospawac z kwasowki
z kwasiaka drozej wyjdzie
No z kwasówki wh*j drożej. Dla tego czekam az ktoś potwierdzi mi ze jak w 6gen coupe podpasił to w 5gen hatchback'u też!
Witam a nie lepiej kupić od civica vti polmostrów 09.115 o ile się nie mylę wszystkie środkowe pasują plug&play czy do sedana czy hatchbacka 5g czy 6g to to samo różnica tylko z katem czy bez pozdrawiam
"09.115 tłumik środkowy Civic, ta część pasuje do następujących samochodów:
Honda Civic 1.5i VTEC-E -16V (1996/1-2001/12, 1493 ccm, 115HP)
Honda Civic 1.6i VTEC -16V (1996/1-2001/12, 1590 ccm, 115HP)
Honda Civic 1.6i (1996/1-1998/9, 1590 ccm, 105HP)"
Myślisz ze nie szukałem? Nie ma zamiennika (tylko Bosal za 500 zł albo z ASO za 700 zł) Tylko seria z EG6 VTi, 6 gen VTi 5d B18C4 i właśnie od Rovera ma wewnątrz 2 cale i podchodzi. Powiem tez że mierzyłem przed wczoraj u handlarza środkowy rzekomo na 100% z B18C4 i miał 47 mm średnicy wewnętrznej na wejściu od strony katalizatora czyli 1,8" ... W kryzie to może on miał ale w rurce miał 47 mm a 2" = 51 mm...
"09.115 tłumik środkowy Civic, ta część pasuje do następujących samochodów:
Honda Civic 1.5i VTEC-E -16V (1996/1-2001/12, 1493 ccm, 115HP)
Honda Civic 1.6i VTEC -16V (1996/1-2001/12, 1590 ccm, 115HP)
Honda Civic 1.6i (1996/1-1998/9, 1590 ccm, 105HP)"
Myślisz ze nie szukałem? Nie ma zamiennika (tylko Bosal za 500 zł albo z ASO za 700 zł) Tylko seria z EG6 VTi, 6 gen VTi 5d B18C4 i właśnie od Rovera ma wewnątrz 2 cale i podchodzi. Powiem tez że mierzyłem przed wczoraj u handlarza środkowy rzekomo na 100% z B18C4 i miał 47 mm średnicy wewnętrznej na wejściu od strony katalizatora czyli 1,8" ... W kryzie to może on miał ale w rurce miał 47 mm a 2" = 51 mm...
Wydech z MB6 jest właśnie taki ciasny. EG6/9 jest już luźniejszy.
andrew22zzz
25-07-10, 22:22
Ja mam w sedanie Vgen całość od rover 2.0D 2,25"....było troszkę kombinowania z końcowym, a w środek jakiś przelot wstawiony.
Kolega miał podobnie w ej1 a inny kolega w hb 6gen(wiem że w budach gdzie był silnik 1,4 jest mniej kombinowania).
http://img17.imageshack.us/img17/6504/abcd0020lhb.jpg
http://img17.imageshack.us/img17/7327/abcd0019v.jpg
http://img198.imageshack.us/img198/3298/abcd0018z.jpg
a moim zdaniem to sie wogole mija z celem, kupowac taka rure za 120, do tego jeszcze przedluzac i zmieniac flansze to juz lepiej od razu to pospawac z kwasowki
za ile ?
conajmniej 500zł razem z tłumikiem i gdzie sens gdzie logika
poza tym kwasiak jest cięższy a sama rura tak szybko nie gnije
Ja mam w sedanie Vgen całość od rover 2.0D 2,25"....było troszkę kombinowania z końcowym, a w środek jakiś przelot wstawiony.
Kolega miał podobnie w ej1 a inny kolega w hb 6gen(wiem że w budach gdzie był silnik 1,4 jest mniej kombinowania).
http://img17.imageshack.us/img17/6504/abcd0020lhb.jpg
http://img17.imageshack.us/img17/7327/abcd0019v.jpg
http://img198.imageshack.us/img198/3298/abcd0018z.jpg
Na takie informacje czekałem:D
No to Rover kolejny raz posłuży Hondzie jako dawca tanich tuningowych części :)
Przyszedł mi ten bandzior, montaż w poniedziałek to napiszę co i jak. Mierzyłem osobiście i potwierdzam że średnica wewnętrzna w głębi (za rozszerzeniem montażowym) to równiutkie 51 mm = 2" :D
http://img176.imageshack.us/img176/5606/wygar.jpg (http://img176.imageshack.us/i/wygar.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
radar333 a za flanszą wstawiasz też 2 cale do końcowego czy zostawiasz to co jest?
Oczywiście ze 2". Rurka i kolanka już kupione. Ja miałem końcowy bez tego kawałka za flanszą i tłumikarz mi dorabiał z kolanek pod poprzednia średnicę. Teraz oczywiście dorobi mi na 2" :) W końcowym na wejściu tez mam 2" ale okazało się że mój kolektor ebay'owy ma na wyjściu 1,85" i mnie to dosyć zmartwiło... Jest opcja żeby odciąć końcówkę kolektora i dospawać 2" ale nie chcę go kaleczyć i na razie zamontuje chyba tak jak jest a potem jak się coś nawinie to się zmieni. Myślałem ze wszystkie ebayowe kolektory maja 2-2,5" wyście :( Kurde a miał być wydech idealny i już w pełni skończony...
Czekam na relacje jak to hula.
jozek_marek
06-09-10, 17:48
Markotny, a Ty masz w swoim civicu katalizator? a jak wygląda sytuacja z wieszakami? też P&P?
PaFeł, ogarnąłeś już temat?
Ok, Panowie, wydech już na aucie i jest tak:
1.Trzeba przedłużyć (ja wspawałem rurkę 2") kawałek idący od katalizatora do środkowego.
2.Dorabialiśmy kawałek idący od końca rury środkowego do końcowego z kolanek i rurek 2".
3.Wieszaki trzeba odciąć i przesunąć troszkę.
I tyle. Mój stary wydech przy tym wyglądał jak słomka :/ seria z d15 miała na wejściu 1,5" a na wyjściu 1,4" także różnica jest spora. Nie robiłem zdjęć bo kolesiowi kanał zalało i był w gumofilcach. Wrażenia z jazdy są bardziej pozytywne niż myślałem! Jeżdżę tym autem dzień w dzień i znam je 100%. na nowym wydech pierwsze dodanie gazu i od razu czuje ze przyspiesza lepiej. Jest mocniejszy o wiele dół i środek. Mało gazu dodam i już wyrywa, jak dizel. Momentu na bank wskoczyło coś. I jeszcze jedno: zupełnie inny dźwięk, bardziej rasowy. Jak brat w CRX d16z5 i przelocie ma :) Kumpel który najpierw jechał ze mną a potem wysiadł i słuchał jak przejazd robiłem powiedział: "respekt" :) Jestem bardzo zadowolony z tego moda. Koszty: tłumik na allegro z kurierem 130 zł + uszczelka, gumki i kawałek rurki i kolanka 2 to 50 zł i za robotę 100 zł (2 i pół godziny robił) = 280 zł
Pięknie, chyba podobnie zrobię
no to super, a przerobiłeś wyjście z kolektora też na 2 cale?
Tak, katalizator się rozszerza za flanszą i majster uciął go tak aby na wyjściu też miał 2" i dospawał do niego kołnierz właśnie od takiego tłumika bo kiedyś robił w takim Rover'ze i mu zostawiają ludzie graty i miał to. Także profi wszystko zrobił :). Wrzucę w tygodniu tu i do mojego tematu filmik onboard bo już dawno nie robiłem a doszedł CAI i ten wydech. Pojechał bym na hamownie zobaczyć ile z tego d15 wycisnąłem ale już raczej tego nie zrobię bo swapuję słupek na d16z6 :) Wydech był też miedzy innymi pod to robiony.
http://www.youtube.com/watch?v=TARr9Z_iQLQ
jozek_marek
08-09-10, 08:13
a ja mam jeszcze takie pytanie.
Czy końcowa flansza idealnie pasowała do flanszy seryjnego tłumika końcowego? Nie trzeba było jej odcinać i o kilka stopni obracać?
Nie miałem nigdy seryjnego tłumika końcowego to nie wiem. Trzeba było rzeźbić kawałek od końca środkowego do końcowego tak jak opisałem to dokładnie wyżej. Flansze chcieli tam zrobić żeby można odłączyć w razie czego ale by uderzała o wahacz przy tym obniżeniu auta co mam i po prostu dospawali resztę po ucięciu flanszy. Ja pojechałem najpierw na rekonesans do mojego montera i on na kanale to przyłożył, wybadał i powiedział co trzeba zrobić i kupić. Po tym za tydzień jechałem już na ustawkę na montaż. Polecam najpierw tak zrobić żeby się nie okazało że wybrzydzać ktoś będzie ze się "nie da" albo "po co ci to" bo i z takimi tłumikarzami się spotkałem. Końcowy przecież pisałem że miał by na rurze wejście około 1,4" wiec jaki sens dawać środek 2" żeby potem zredukowało go na 1,4"...
radar333, mierząc stoperem Twój filmik wychodzi poniżej 7s do setki ;) Czy to jest możliwe?
radar333, mierząc stoperem Twój filmik wychodzi poniżej 7s do setki ;) Czy to jest możliwe?
Licznikowych 100, nie wiadomo ile na liczniku ma jak jedzie na prawde 100:o
Powinien sprawdzić gpsem ile tak naprawdę ma jak jedzie 100 na liczniku bo to przyśpieszenie jest chyba za duże jak na te mody. Wychodzi dokładniej koło 6.5-6.7s na 100. Jakie masz koła?
Ja jak to mierze stoperem to wychodzi około 7,5 ale spotkałem się już z bardzo ostrą krytyką mierzenie przyspieszenia za pomocą nagrań więc nic nie mówię. Koła mam 195/50 R15 tak jak większość z nas. Dokładny opis co i jak mam w aucie jest w moim temacie. Dodam że obecnie jak już pisałem pali dużo oleju i będę go swapował (sam słupek) na d16z6. Wydech z Rovera polecam gorąco bo po resecie kompa i przejechaniu 500 km czuję na prawdę różnicę. Mocniejszy jest dół i środek a jak zakręcę do odcinki to tak lekko się wkręca ze aż łapę często odcinkę tak jak na filmiku mimo iż nie chcę.
Jeszcze co do przyśpieszenia to powiem ze stawałem z 3 razy z kolegą co ma Accorda Type R H22 212HP i katalogowo 7,2s do setki i 1-ka i 2-ka idziemy równiutko, 3-ka juz zaczyna lekko dochodzić, potem już z 2 długości mnie odchodzi a jak zapniemy 4-ke to już spiepsza daleko no ale to jest moc, wtedy masa już nie liczy się. Przy dohamowaniu w miejscu co zawsze się ścigaliśmy ja mam 180 km/h a on mówi ze ciut ponad 200. Także jak on ma te 7,2 a ja ze startu do tych 100 km/h idę z nim tak że nie odskoczy dalej niż pół maski to coś tu musi być prawdą. Myślę że jak wsadzę to z6 na tym dolocie i wydechu to seria VTi w jajku może podjeżdżać na kreskę ze mną :)
Fajnie, bo już jakiś czas temu zacząłem odkładać kasę na wydech z rovera:cool:
No dziwna sprawa z tymi filmikami. Jak wstawisz Z6 to będzie już bardzo dobrze, pomyśl też nad ssącym z Z6.
Radar333 bo już się pogubiłem :rolleyes:.Od czego masz wydech końcowy i jak go przerobiłeś?
i jakbyś był pod autem to pyknij foto
Końcowy mam przelotowy powiedzmy a'la Mugen kupiony na ebay'u. Jak do niego połączyłem ten wydech z Rovera to pisałem w tym temacie wcześniej dokładnie. Zdjęcie zrobię może jutro.
No dziwna sprawa z tymi filmikami. Jak wstawisz Z6 to będzie już bardzo dobrze, pomyśl też nad ssącym z Z6.
Mam ssący z D16Z6 ;)
Myślę że jak wsadzę to z6 na tym dolocie i wydechu to seria VTi w jajku może podjeżdżać na kreskę ze mną :)
zdrowa seria vti w jajku ma 160 koni, ty na tym setupie przy minime d16z6 będizesz miał maksymalnie sto trzydzieści kilka więc do serii vti na kresce jeszcze daleka droga ;)
oczywiscie pomyłs z wydechem od rovera jak najbardziej trafiony i jak bede robił przy wydechu to sam o tym pomyślę
Na kresce nie sama moc max sie liczy-nie zapominaj o tym.
Na kresce nie sama moc max sie liczy-nie zapominaj o tym.
tak ale vti ma całkiem inna skrzynie i na 3 biegu to kolega bedzie w szoku jak zostanie za takim jajkiem vti w tyle ale to nie temat na to sam swapowałem na d16z6 tez na poczatku się rzucałem na mocniejsze auta a jeżeli chodzi o ten tłumik to mam jeszcze pytanie czy ten tłumik od rovera to jest pociągniety bezpośrednio od kolektora czy po drodze jest jeszcze jakiś kat/strumienica czy coś w tym stylu ?? i też o foto bym prosił jak to wygląda bo ciekaw jestem
Na drugiej stronie tego tematu koledzy wrzucili parę fotek
No a ja jeszcze postaram sie dzis wjechać na kanal i strzelic fotosy. W tym temacie dokladnie opisuje wszysto doogson wcześniej - mam pustego kata.
Na drugiej stronie tego tematu koledzy wrzucili parę fotek
mi chodzi o foto jak to na aucie wygląda bo ciekaw jestem
No a ja jeszcze postaram sie dzis wjechać na kanal i strzelic fotosy. W tym temacie dokladnie opisuje wszysto doogson wcześniej - mam pustego kata.
czyli masz kolektor wydechowy, pusty kat, tłumik srodkowy od rovera a przy koncowym rurke dospawywałeś jakąs do wydechu koncowego ?? bo seryjna tez była zapewne słomka
czyli masz kolektor wydechowy, pusty kat, tłumik srodkowy od rovera a przy koncowym rurke dospawywałeś jakąs do wydechu koncowego ?? bo seryjna tez była zapewne słomka Tak, taki mam setup wydechu a kawałek od środkowego do końcowego jest dorobiony tez na średnicy 2" tak jak już pisałem wcześniej w tym temacie. Nie zrobiłem zdjęć bo nie załatwiłem kanału. to znaczy załatwiłem ale mam za niskie auto i nie wjechało by na podjazd (najazd to był raczej a nie kanał) :D
jozek_marek
15-09-10, 21:16
jutro przyjeżdza i do mnie kurier z wydechem od 420 :D wieczorem montaż, w pt planuję spawać twin loopa :D Jak dobrze pójdzie to na weekend trzeba umyć auto i ruszyć na miasto :P
No to wiemy już że 2" w D15 się sprawdza. Montujesz to do d14? W takim razie pewnie nie jeden użytkownik tej motorowni czeka na info i wrażenia po montażu. Ja jeszcze od siebie powiem że zanim swapuje na d16 to zhamuje ten setup aby inni mieli jakieś info. Planuję w nadchodzący poniedziałek.
No to wiemy już że 2" w D15 się sprawdza. Montujesz to do d14? W takim razie pewnie nie jeden użytkownik tej motorowni czeka na info i wrażenia po montażu. Ja jeszcze od siebie powiem że zanim swapuje na d16 to zhamuje ten setup aby inni mieli jakieś info. Planuję w nadchodzący poniedziałek.
to wrzuc tutaj wykres z hamowni , tak z ciekawości gdzie będziesz hamował ?? bo ja z jedną firmą z krakowa mam złe doświadczenia
Na Makuszyńskiego gościu przejął sprzęt po Goduli i ma promocje po 49zł za pomiar to aż żal nie skorzystać a tym bardziej ze słyszałem/czytałem że jest bez wała.
jozek_marek
16-09-10, 21:35
Dokładnie, d14. Na razie seria pod maską. Do tej pory tylko na przelocie 1.75 i wybebeszonym końcowym. Teraz ten 2" i końcowy twin loop m-techa. Nie wiem czy usuwać z tego środkowy i rurkę dać czy darować sobie.
Co mnie wkurzyło przy środkowym od rovera, to że na wyjściowej flanszy rozmiar schodzi na 45mm (sama flansza ma równe 50mm). Na tej od kata jest 55mm, ale w tym mi nie przeszkadza. Pewnie tylko rozmiar rurki jest 2". Jak na 1.4 to i 2" jest już dużo, ale już nie spodziewam się jakiś efektów pa za akustycznymi gdyż jest już wydech zdławiony do tego co mam teraz. Jednak z serii jak przeskoczyłem na 1.75 zupełnie inne auto się stało. Lepszy dół.
http://images39.fotosik.pl/337/21fe1a75b6896d7am.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/21fe1a75b6896d7a.html) fota mojego kawałka aluminium :D jutro montaż :)
Czyli średnica rury przed środkowym to 55mm a za środkowym 45mm?
jozek_marek
16-09-10, 22:13
rura (chyba) ma 50mm. Jednak na wejściu do środkowego (do tego od 420) mam rozszerzoną na 55 (podejrzewam, że flansza ma 60mm), a na wyjściu jest zwężona rurka i ma już tylko 45mm.
ale mam już plan :D kupie jutro flanszę z otworem 60mm, obetnę na końcu tą oryginalą i dospawam nową :D wtedy na wyjściu będzie 2". Zwężenie jest tylko przy flanszy.
rura (chyba) ma 50mm. Jednak na wejściu do środkowego (do tego od 420) mam rozszerzoną na 55 (podejrzewam, że flansza ma 60mm), a na wyjściu jest zwężona rurka i ma już tylko 45mm.
ale mam już plan :D kupie jutro flanszę z otworem 60mm, obetnę na końcu tą oryginalą i dospawam nową :D wtedy na wyjściu będzie 2". Zwężenie jest tylko przy flanszy.
ale przeciez i tak będizesz te flansze musiał uciąc i wspawac od civica wiec co za różnica ??
Zwężenie jest tylko przy flanszy.No to spoko :)
Rura ma średnice wewnętrzną 2" po całości. Flansze i tak trzeba rzeźbić i przerabiać (odcinać). Sami tego nie zrobicie, tłumikarz i tak musi to ogarniać z migomatem.
jozek_marek
16-09-10, 22:38
ale przeciez i tak będizesz te flansze musiał uciąc i wspawac od civica wiec co za różnica ??
Robię kompletny nowy wydech. Więc nie robi mi to żadnej różnicy, tym bardziej że wejście na nowym tłumiku też mam 2"
shrekinho90
01-11-10, 17:23
A ja mam taki pomysł żeby może wstawić końcowy od Rovera 200/25 diesla 2.0 bo ma na wejściu i wyjściu 2 cale, Czy można by tak?
jozek_marek
01-11-10, 23:22
A ja mam taki pomysł żeby może wstawić końcowy od Rovera 200/25 diesla 2.0 bo ma na wejściu i wyjściu 2 cale, Czy można by tak?
musisz na żywo zobaczyć, pomacać, porównać. Może wieszakami/długością się różnić od Twojego.
Wg mnie będzie za nisko i będzie wadził o nierówności albo nie zmieści się po prostu.
Właśnie zakupiłem wydech od 420 postaram się ogarnąć mały tutorial co i jak z przeróbką
Co z tym koncowym od rover-a? Ktos przymierzał? Pasuje:confused:
Niech ktoś da znać :rolleyes:
jestem po montażu rurki od 420 benzyna, i jestem mega zadowlony, znaczna poprawa w całym zakresie względem rurki z d16z6 ,
polecam.
Ja tez nie myślałem że AŻ TAK poprawi się dynamika w porównaniu do seryjnej rury z D15 :) Już po pierwszym dodaniu gazu to poczułem! Już w realu kilka osób mnie tez o to wypytywało i pcha te środkowe do siebie. Do dobra i tania alternatywa w porównaniu do robienia wydechu z kwasówki. W sumie to jak się poprzerabia to ten środkowy wejdzie do każdego 5 i 6 gena w każdej budzie wg mnie.
Dołączam się do pytania krzyhar'a, czy końcowy od rovera 420 też pasuje??? zakładał ktoś taki zestaw do Vgen hb?
Panowie, a czy taki wydech z 2.00'' z Rovera podejdzie do Cifa 6Gen Sedan VTI ? Seryjnie z tego co wyczytałem ma 1.8'' , więc 2.0 troszke lepiej. Pasował by czy raczej nie da rady - za dużo rzezby? Tak wyglada srodek do Cifa 1.6 - http://www.pamaku.pl/produkt-T%C5%82umiki_Honda_Civic_1.6_,09.115,3735.html
Na kwasa mnie aktualnie nie stać więc to była by dobra aletarnatywa. Rura mi pękła na kolanie między środkowym a końcowym, więc czas na zmiany.
szczwanyhenio
17-03-11, 23:07
Panowie, a czy taki wydech z 2.00'' z Rovera podejdzie do Cifa 6Gen Sedan VTI ? Seryjnie z tego co wyczytałem ma 1.8'' , więc 2.0 troszke lepiej. Pasował by czy raczej nie da rady - za dużo rzezby? Tak wyglada srodek do Cifa 1.6 - http://www.pamaku.pl/produkt-T%C5%82umiki_Honda_Civic_1.6_,09.115,3735.html
Na kwasa mnie aktualnie nie stać więc to była by dobra aletarnatywa. Rura mi pękła na kolanie między środkowym a końcowym, więc czas na zmiany.
czyli środkowy z tego linka jest w tej samie cenie co Rover-a 420 ale tu mamy P&P? dobra alternatywa wydaje się być do d15 jak sie nie ma zaufanego tłumikarza
Środkowy przypasi to już wiemy, ale czy komplet? Środek+koniec z Rovera 420 da radę? Mieć seryjny cichy wydech o średnicy 2'' w tej cenie to jest okazja. Jak końcowy nie pasuje, pozostają wtedy chyba tylko głośne przeloty + drożyzna.
Czyli ten środkowy z linka pasuje do 5 gen.i ma 2" tak?
Czyli ten środkowy z linka pasuje do 5 gen.i ma 2" tak?
wątpię, że ten z linka ma 2", maksymalnie 1.8" albo jeszcze mniej, zamiennik który kiedyś miałem miał 40mm po wewnętrznej!!! i wyglądał tak samo jak na zdjęciu z linka
Porobiłem parę fotek środkowego 22.59, oraz z przygotowania do spawania w całość
http://img835.imageshack.us/img835/4380/img7189medium.th.jpg (http://img835.imageshack.us/i/img7189medium.jpg/)
http://img405.imageshack.us/img405/5020/img7190medium.th.jpg (http://img405.imageshack.us/i/img7190medium.jpg/)
http://img832.imageshack.us/img832/2171/img7191medium.th.jpg (http://img832.imageshack.us/i/img7191medium.jpg/)
http://img191.imageshack.us/img191/1216/img7193medium.th.jpg (http://img191.imageshack.us/i/img7193medium.jpg/)
http://img714.imageshack.us/img714/2483/img7194mediumi.th.jpg (http://img714.imageshack.us/i/img7194mediumi.jpg/)
http://img143.imageshack.us/img143/1733/img7196medium.th.jpg (http://img143.imageshack.us/i/img7196medium.jpg/)
http://img861.imageshack.us/img861/2418/img7209medium.th.jpg (http://img861.imageshack.us/i/img7209medium.jpg/)
http://img225.imageshack.us/img225/1632/img7243medium.th.jpg (http://img225.imageshack.us/i/img7243medium.jpg/)
http://img863.imageshack.us/img863/4231/img7247medium.th.jpg (http://img863.imageshack.us/i/img7247medium.jpg/)
http://img713.imageshack.us/img713/4087/img7254medium.th.jpg (http://img713.imageshack.us/i/img7254medium.jpg/)
Czli 22.59 ma juz spokojnie 2"
Czli 22.59 ma juz spokojnie 2"
Ma nawet trochę więcej bo 2" to 50,8mm, a on ma ok 52mm wew
Starstruck
19-03-11, 11:27
Kupiłem środkowy wydech od rovera 420. Ma naw wejsćiu 2,25', na wyjściu 2'. Jest spoko, ale potrzebuję rurki, z flanszą z końcowego. Seryjna nie wchodzi w grę, bo za wąska. Końcowy z rovera 420 ma 2' na wejściu? Czy jest jakaś inna alternatywa?
Nie miałem końcowego 420 w rękach, ale wątpię żeby miał te 2'. Środkowy ma wyjściu zwężke do 45mm i chyba taka jest średnica od strony dolotu końcowego.
Starstruck
19-03-11, 12:25
Nie miałem końcowego 420 w rękach, ale wątpię żeby miał te 2'. Środkowy ma wyjściu zwężke do 45mm i chyba taka jest średnica od strony dolotu końcowego.
Właśnie zmierzyłem i tak jest. Ale flansze i tak trzeba przerabiać, a zwężka jest na odcinku 2 cm, więc będzie wszystko na 2". Kurczę, to nie pozostaje mi nic innego jak customowa rurka końcowego? Bo końcowy jest a' la Apexi N1.
Właśnie zmierzyłem i tak jest.
A mimo tego da radę upchnąć ten końcowy 420 w Vgen hatchback, próbowałeś?
Kurczę, to nie pozostaje mi nic innego jak customowa rurka końcowego?
Przecież nie musisz używać customowej rurki, możesz pospawać nową, kolanka są dostępne i dobry spawacz spokojnie Ci dorobi/pospawa.
Wie ktoś może czy są dostępne, stock'owe, końcowe tłumiki do civica z rurką min fi 45mm wew? Sam osobiście mam niby do 1.5 (1.4 ej9, d15b2, d15z1, d15z6 itd) firmy Ferroz 20.052 i ma "aż" fi 40mm wew, można wogóle dostać coś "grubszego"?
Zamontowałem ostatnio taki wydech jak w temacie - 2 cale, i szczerze mówiąc myślałem że poprawi mu coś na dole a wydaje mi się że do 3 tyś jest gorzej albo tak samo.
Kupiłem środkowy wydech od rovera 420. Ma naw wejsćiu 2,25', na wyjściu 2'. Jest spoko, ale potrzebuję rurki, z flanszą z końcowego. Seryjna nie wchodzi w grę, bo za wąska. Końcowy z rovera 420 ma 2' na wejściu? Czy jest jakaś inna alternatywa?
Alternatywa jest - kupic dwa, jeden do założenia w całości a drugi do pocięcia i pospawania do końcowego. Ja kupiłem jeden nowy a drugi używkę (40 zł), pocięty i elegencko spasowany z puchą. Taka opcja ułatwia montaż, są flansze i wygięcia do wykorzystania.
Zamontowałem ostatnio taki wydech jak w temacie - 2 cale, i szczerze mówiąc myślałem że poprawi mu coś na dole a wydaje mi się że do 3 tyś jest gorzej albo tak samo.
Ja rok temu założyłem kolektor 4-2-1 ebeyowski, środek seria (D15b2), koncowy m-tech 2" różnica była od razu na wielki plus (silnik zrobił sie bardziej elestyczny). Po 2 miesiącach dołożyłem środkowy od Rovera 420D (2,25") i trochę się poprawiło. Dziś mam Ten sam kolektor (ebay), środek od Rovera 420D (2,25") i końcowy 2,25" i jest pięknie. Nie wiem jaki masz kolektor ale wydaje mi się, że nad nim musisz "popracowac". Najlepiej jakby był jakis 4-2-1 ebay albo ten z D16Z6 bo te żeliwa (przynajmniej w D15B2) bardzo "zamulają"
Jest, kupic dwa- jeden do założenia a drugi na czesci. Ja kupilem jeden nowy, drugi używany (40 zł). Mniej kombinowania i jest "materiał" (rury wygięte) do końcowego
Ja rok temu założyłem kolektor 4-2-1 ebeyowski, środek seria (D15b2), koncowy m-tech 2" różnica była od razu na wielki plus (silnik zrobił sie bardziej elestyczny). Po 2 miesiącach dołożyłem środkowy od Rovera 420D (2,25") i trochę się poprawiło. Dziś mam Ten sam kolektor (ebay), środek od Rovera 420D (2,25") i końcowy 2,25" i jest pięknie. Nie wiem jaki masz kolektor ale wydaje mi się, że nad nim musisz "popracowac". Najlepiej jakby był jakis 4-2-1 ebay albo ten z D16Z6 bo te żeliwa (przynajmniej w D15B2) bardzo "zamulają"
Kolektor mam żeliwny z d16 ale ucięty na łączeniu 2w1 i wspawana jest rurka 50mm tak jak reszta wydechu..
szczwanyhenio
07-06-11, 22:33
odświeżam-
czy ktoś może podać ile brakuje cm licząc od kolektora wydechowego aż do początku wydechu Rovera 420 ?
właśnie przyszła paczka z takim wydechem, chcę teraz dokupić mozlliwie najdłuzszy przelotowy w miejsce kata, ale sądze że jeszcze trzeba dokupić trochę rury; po wyjęciu z pudła środkowy od strony kata wydaje się sporo za krótki
Starstruck
07-06-11, 22:44
odświeżam-
czy ktoś może podać ile brakuje cm licząc od kolektora wydechowego aż do początku wydechu Rovera 420 ?
właśnie przyszła paczka z takim wydechem, chcę teraz dokupić mozlliwie najdłuzszy przelotowy w miejsce kata, ale sądze że jeszcze trzeba dokupić trochę rury; po wyjęciu z pudła środkowy od strony kata wydaje się sporo za krótki
Z metr będzie na bank tej brakującej rury. Jutro spojrzę po auto zmierzę.
szczwanyhenio
08-06-11, 11:58
dzięki, czekam na relacje
myslę żeby brakującą część wydechy zastąpić czymś takim
tłumik http://moto.allegro.pl/kadex-strumienica-tlumik-rurowy-awg-stru-i1638182921.html która długość możliwie najlepsza?
a ew. resztę brakującą wydechu z http://moto.allegro.pl/rura-aluminiowana-ze-szwem-fi-50-x-1-5-x-1000-mm-i1643872581.html + jakieś flansze
bedzie ok ?
czy gdyby gdzieś po drodze wstawić łącznik elastyczny to wyeliminuje to charakterystyczne brzęczenie wydechu w okolicach 3tyś obr, czy poprostu sam tłumik załatwi ten problem?
czy gdyby gdzieś po drodze wstawić łącznik elastyczny to wyeliminuje to charakterystyczne brzęczenie wydechu w okolicach 3tyś obr, czy poprostu sam tłumik załatwi ten problem?
lacznik sie przyda ale od metalicznego dzwieku to odpowiada tlumik,ostatnio przez to przechodzilem:o
Przy 2 tlumikach srodkowych nie powinno byc tego dzwieku , tez z nim walczylem i tak jak pisze pomoglo.
dużo zależy też od końcowego
dużo zależy też od końcowego
dokładnie
ja mam u siebie ten tłumik z rovera. Wydech mam zrobiony tak:
kolektor 4-2-1 z d16z6 przerobiony na wyjściu na 2 cale, potem cat converter (i tu polecam po kupieniu odrazu migomatem przyłapać wewnątrz porządnie spawami tą blaszkę z dziurkami, siatkę wypełniającą wnętrze ponieważ u mnie po ok 6-7 tys zaczeła brzęczeć i latać na wyższych obrotach, po umocnieniu tego spwaem brzęczenie zniknęło...) cat converter jest długości seryjnego katalizatora, potem było bodajże trzeba dodać ok 45cm rurki ale dokłądnie nie pamiętam. Niestety wydech przenosił za bardzo rezonans to dałem w to miejsce złącze elastyczne takie ok 20cm. Potem jest kawałek rurki dospawany po złączu,dalej jest ten tłumik środkowy od rovera, a końcowy mam Supersprinta dedykowany do coupe. Po założeniu na końcu supersprinta jest bardzo cicho, wg mnie jak seria chociaż od dawna na niej nie jeździłem. Dodam, że jest to duża przelotowa pucha a silnik mam d15b7/z6 mini me Dla porównania kiedyś miałem seryjny wydech i na końcu [przelotowy ulter nrs - urywało łeb od 2,5-3 tys w górę. Jak przeleciałem tym przez jakąś miejscowość gdzie mieli kury to jajek nie mieli 3 dni bo się nie niosły :D
szczwanyhenio
21-07-11, 21:57
Dziś odebrałem z warsztatu auto ze wstawionym środkowym z Rovera. Pierwsze wrażenia po paru km bardzo na +. Wcześniej na aucie był seryjny wydech z d15b7 bez kata, 4-2-1 z z6 i na końcu jakis komorowy no-name z wejsciem 2cale. Teraz środek ma za kolektorem tłumik 2,25 w obudowie kata, potem troche rury i dalej 2" aż do końcowego. Ustał denerwujący rezonans z którym jeździłem po wycięciu kata, auto wyraźnie chce jechać już od dolnych obrotów, dźwięk wydechu też stał się ciekawszy bo po dodaniu tłumika w miejsce rury po kacie cały układ się wyciszył i teraz głośny robi się dopiero u góry. Koszt zabawy w moim przypadku to 110pln środkowy Rover+tłumik przelotowy 130pln(warsztat tłumikarski)+flansze,uszczelki,spawanie i montaż(warsztat tłumikarski) 60pln = 300pln. Polecam;) teraz jeszcze tylko 4-2-1 ebay z 2" na wyjściu i będzie git
Damianek_90
06-08-11, 12:06
Odświeże troszke temacik. Pany powie mi ktoś gdzie można w WWA najlepiej kupić flansze 2" ?? wolałbym żeby były nowe aczkolwiek używki też mogą być. Szukam szukam i znaleźć nie moge, zaraz ocipieje... no i ile brakuje od wyjścia kolektora do wejścia środkowego od rovera bo nie wiem czy mi metr rury wystarczy. Prośba o szybką odpowiedź. pozdro :)
no i ile brakuje od wyjścia kolektora do wejścia środkowego od rovera bo nie wiem czy mi metr rury wystarczy.
Wspawaj tam tłumik bo duże prawdopodobieństwo że będzie brzęczeć. Przechodziłem przez to
Damianek_90
06-08-11, 18:41
A zatem najlepiej na 2 tłumikach zrobić ten środkowy ? a gdzie można kupić flansze 2" ??
Ja kupiłem taką flanszę na allegro. Ale polecam przejechać się do 2-3 szrotów i poprosić o wycięcie z jakiegoś trupa.
Ja rok temu założyłem kolektor 4-2-1 ebeyowski, środek seria (D15b2), koncowy m-tech 2" różnica była od razu na wielki plus (silnik zrobił sie bardziej elestyczny). Po 2 miesiącach dołożyłem środkowy od Rovera 420D (2,25") i trochę się poprawiło. Dziś mam Ten sam kolektor (ebay), środek od Rovera 420D (2,25") i końcowy 2,25" i jest pięknie.
Do mojej VTI myśle o podobnym setupie : tłumik np PROEX zamiast KATa, rura-środek 2.25 z 420TD (ona nie ma tłumika), końcowy przelot 2.25'' (np PROEX). - pytanie jest takie, czy ma to sens (przyrost mocy/momentu, łatwość montażu) w B16a2 (bo będzie ok 200zł drożej samych gratów) niż setup jaki tu jest opisany i sprawdzony czyli znowu tłumik zamiast KAT, środkowy tłumik z 420 2.0'', i końcowy 2.0" lub OEM 1.8''. Ponieważ w pierwszej opcji jest tylko jeden tłumik (zamiast KATa) to będzie głośniej? Co byście polecali, by nie dużym kosztem poprawić seryjne osiągi VTI by przy tym łba nie urywało (do codziennej spokojnej jazdy)?
Starstruck
30-08-11, 19:43
Ciszej będzie na tej drugiej opcji. Chociaż ten seryjny środkowy z rovera jest bez rewelacji. Można coś w ten z 420TD wspawać.
420TD 2.25'' jest sporo tańszy od 420 PB (brak tłumika), można by kupić 2 sztuki (150zł) i zrobić z nich wydech do samego końca + tłumiki = "KAT">środkowy>końcowy - wszystko na 2.25. Końcowy mam zdrowy więc koszt odpada.Końcowy miał by zwężke na wejściu 1.8"".
Czyli rozumiem, że taki tłumik podejdzie?
http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-rover-420-sklep-uszczelka-i1779442574.html
Tylko będzie trzeba dospawać rurke między kolektorem a tłumiekiem środkowym. I to wszystkoi? Czy jeszcze jest z tym jakaś rzeźba
shrekinho90
16-09-11, 12:56
Wieszak jeszcze trzeba przespawac i ewentualnie dospawac jeszcze jakis przy łączeniu z końcowym bo w seryjnym tam jest.
Ok dzięki, i to faktycznie pomoże? Autko nie będzie po tym bardziej zamulone bo spaliny będą bardziej rozprężone? Dodam, że mam kolektor 4-2-1 oem tłumik środkowy i końcowy 2,5''
Starstruck
17-09-11, 09:55
Przy środkowym 2" nie rozprężysz układu. Gdybyś do swojego silnika dał 2,5 cala albo 2,36, no to wtedy można się martwić, bo to by było po prostu za dużo.
I autko będzie się lepiej zbierało niż przy tym oem węższym tłumiku?
Starstruck
17-09-11, 10:11
I autko będzie się lepiej zbierało niż przy tym oem węższym tłumiku?
W teorii powinno lepiej się zbierać, szczególnie przy niższych i średnich obrotach. Najlepiej po zmianie wydechu byłoby wystroić to, ale przy seryjnym silniku i niewielkiej liczby modyfikacji chyba szkoda kasy. Ale jak zrobisz reset kompa, to też będzie ok :)
Mam jeszcze jedno pytanko. Więc średnica wejścia i wyjścia tłumika z rovera 420 ile w końcu ma? Bo jak widać, zdania są podzielone.
Starstruck
21-12-11, 13:50
Wejście jest 2,25", wyjście 1,8", ALE: wejście jest poszerzone na odcinku zaledwie 3 cm, potem idzie równiutko 2", na końcu jest zwężka na 1,8" (ma ze 2 cm długości). Jak odetniesz zwężkę, to do końca będą 2" :).
Hehe dzięki. A masz taki tlumik? ;] I jeszcze powiedźcie mi, czy to jest obojetnbie czy kupie tłumik od diesla czy od benzynowca?
Starstruck
22-12-11, 01:46
Od diesla ma 2,25" i nie ma środowego - same rury. Miałem taki w EK3 i teraz w EJ6 tez taki robię :).
Mam taki wydech na sprzedaż, gdyby ktoś potrzebował.
(tłumik środkowy rover 2,0 benzyna)
[QUOTE=Starstruck;1516813]Od diesla ma 2,25" i nie ma środowego - same rury. Miałem taki w EK3 i teraz w EJ6 tez taki robię :).[/QUOTE
od diesla ma 60mm czyli 2,36 cala :D i ma środkowy tłumik okrągły :D
http://autowak.com.pl/Start.asp?WCU=~TVoqMjIuMTA4L0FM
Witam ten temat przeróbki starego układy wydechowego to niezłą szydera, 120 płn za stalowa stara rurę, to trzeba mieć nieźle w kopule nastukane żeby coś takiego kupić. Zamiast kupić cieka kwasowke i kilka kolanek co bedzie niewiele drożej. I dac do pospawania i mieć układ na lata, a nie co kilka miesięcy spawac u paprokow krakowskich w zakładzie. Przekalkulujcie to i sie zastanowcie.
od diesla ma 60mm czyli 2,36 cala i ma środkowy tłumik okrągły
http://autowak.com.pl/Start.asp?WCU=~TVoqMjIuMTA4L0FM
Jest też sama rura i ma dokładnie wewnątrz 2,2": http://allegro.pl/rura-srodkowa-tlumik-rover-420-45-mg-zs-2-0-td-tdi-i2326462881.html
Witam ten temat przeróbki starego układy wydechowego to niezłą szydera, 120 płn za stalowa stara rurę, to trzeba mieć nieźle w kopule nastukane żeby coś takiego kupić. Zamiast kupić cieka kwasowke i kilka kolanek co bedzie niewiele drożej. I dac do pospawania i mieć układ na lata, a nie co kilka miesięcy spawac u paprokow krakowskich w zakładzie. Przekalkulujcie to i sie zastanowcie.
:) Sam wiesz że to bardzo tania opcja, w dodatku ma tłumik środkowy o jakości AWG, model bez puszki środkowej tym bardziej. Nic nikomu się nie dzieje z tym wydechem a znam kilkanaście auto na takim setupie. Poza tym jesteś *****iście interesowny: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?137117-Ogarn%EA-ka%BFdy-t%B3umik-dolot-i-inne
Starstruck
09-05-12, 00:59
[QUOTE=Starstruck;1516813]Od diesla ma 2,25" i nie ma środowego - same rury. Miałem taki w EK3 i teraz w EJ6 tez taki robię :).[/QUOTE
od diesla ma 60mm czyli 2,36 cala :D i ma środkowy tłumik okrągły :D
http://autowak.com.pl/Start.asp?WCU=~TVoqMjIuMTA4L0FM
Ja kupiłem od diesla i ma 2,16",czyli 55 mm. Może były dwa rodzaje :). I nie ma środkowego, są same rury.
Ja w EK4 mam od diesla z środkowym, czyli 2.36" i jest bardzo dobrze :) Szczególnie od 3.5 k RPM czuć wyraźną różnice na plus.
Witam ten temat przeróbki starego układy wydechowego to niezłą szydera, 120 płn za stalowa stara rurę, to trzeba mieć nieźle w kopule nastukane żeby coś takiego kupić. Zamiast kupić cieka kwasowke i kilka kolanek co bedzie niewiele drożej. I dac do pospawania i mieć układ na lata, a nie co kilka miesięcy spawac u paprokow krakowskich w zakładzie. Przekalkulujcie to i sie zastanowcie.
kup rurki, dodaj spawanie dodaj tłumik środkowy i masz 120 x2 albo x3 - co do jakości to nawet polmostrow wytrzyma minimum te 5 lat, a jesli zainwestować w bosala czy cos innego markowego to na lata wydech
[QUOTE=Wenega;1647324]
Ja kupiłem od diesla i ma 2,16",czyli 55 mm. Może były dwa rodzaje :). I nie ma środkowego, są same rury.
musze obadac temat - sprawdze u siebie czy sa na stanie jakieś dwa rodzaje.. :D
Starstruck
09-05-12, 12:34
kup rurki, dodaj spawanie dodaj tłumik środkowy i masz 120 x2 albo x3 - co do jakości to nawet polmostrow wytrzyma minimum te 5 lat, a jesli zainwestować w bosala czy cos innego markowego to na lata wydech
[QUOTE=Starstruck;1647973]
musze obadac temat - sprawdze u siebie czy sa na stanie jakieś dwa rodzaje.. :D
Zmierzyłem teraz miarką, to wyszło na serio 55 mm. Na aukcji był oznaczony jako do rovera 420TD 88 i 105 KM (chyba takie moce). I są to same rury.
Witam czyli mam rozumieć że ten tłumik http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-rover-420-sklep-uszczelka-i2336153061.html ma przelot na 2 cale i po paru przeróbkach będzie pasował do mojej EJ2 tak ??
ma przelot na 2 cale
Tak ma 2"
immortal3k
30-05-12, 11:20
Witam, panowie a jak jest z wydechem z civica MB Vti - mam do kupienia całość od kolektora do końca łącznie z końcowym. Civic przejściówka rover byl praktycznie identiko w środku...
Chce to założyć do jajka... pasuje to p&p?
Z tego co wiem w jdm i angielkach są różne układy, więc nie da rady bez konkretnej rzeźby.
Ogólnie ten tłumik z Rovera po przeróbce każdy w miarę ogarnięty monter da radę wrzucić do 5 gena i 6 gena w każdej budzie, nawet w angielce. I nie ma dużej rzeźby, zawsze przeróbka jest opłacalna bardziej i szybsza niż spawanie całego wydechu z rur. Sprawdzane w praktyce.
Był ktoś autem na hamowni i zrobil pomiar przed i po? (szczegonie jestem zainteresowany D14) bo jeśli 2 cale jest dobre do wysoko obrotowego B16/B18 to jakim cudem taki sam wydech jest dobry do D14 bez VTEC-a? wiadomo ze 2 cale przelot to dosc luzny wydech i do silnika 1.4 krecacego sie max 7tys wydaje sie duzo za duzy. Sam mialem w STI 2.5 315KM niewiele wiekszy wydech bo tylko 2.5 cala i bylo idealnie wiec cos mi tu nie pasuje.
Dwa kwestia tlumikow w jakim celu montujecie az 3szt? wiadomo rezonans po wycieciu kata ale znow z wlasnego doswiadczenie napisze ze mialem w kadecie gsi genialny wydech 50mm w oparciu o dwa przelotowe tlumiki (srodkowe z vectry V6) jeden w miejscu kata a drugi koncowy w org miejscu - probowal ktos takiego rozwiazania? Nie bylo rezonansow, dzwiek byl cichy przy dokrecaniu zdrowo gadal.
jeśli 2 cale jest dobre do wysoko obrotowego B16/B18 to jakim cudem taki sam wydech jest dobry do D14 bez VTEC-a? wiadomo ze 2 cale przelot to dosc luzny wydech i do silnika 1.4 krecacego sie max 7tys wydaje sie duzo za duzy
z wlasnego doswiadczenie napisze ze mialem w kadecie gsi genialny wydech 50mm w oparciu o dwa przelotowe tlumiki (srodkowe z vectry V6) jeden w miejscu kata a drugi koncowy w org miejscu
potwierdzam, masz dużo racji w tym co piszesz
Do D14 max średnica rur na wydech to 50mm po zewnętrznej.
potwierdzam, masz dużo racji w tym co piszesz
Do D14 max średnica rur na wydech to 50mm po zewnętrznej.
ja bym powiedział, że nawet 45mm ;)
50mm to prawie 2"... 50,8 to dokładnie 2"
Starstruck
04-07-12, 01:09
D14 ma średnicę rur po zewnętrznej 37 mm, co daje niecałe 1,5".
D14 ma średnicę rur po zewnętrznej 37 mm, co daje niecałe 1,5".
jakies 45mm srednicy powinno by optymalne w takim uklad jest dosc dlugi jego pojemnosc zwiekszy sie istotnie
Ja miałem dedykowany wydech Supersprinta do D16 to miał on po wewn. 47mm.
Mysle ze taka firma nie trzaska wydechow z rur jakie aktualnie posiada tylko poparte jest to jakimis testami.
Walnuts.inc
04-07-12, 09:51
A jakiej średnicy miałby wydech do Rover'a 416 albo 414 ewentualnie Rover'a 45 (wciąż wyglądają podobnie do konstrukcji wydechu Rover'a 420). Może ma ktoś dojście na jakiejś hurtowni żeby na szybko zmierzyć średnice na początku i końcu.
Był ktoś autem na hamowni i zrobil pomiar przed i po? (szczegonie jestem zainteresowany D14) bo jeśli 2 cale jest dobre do wysoko obrotowego B16/B18 to jakim cudem taki sam wydech jest dobry do D14 bez VTEC-a?
A kto takich Ci bzdur naopowiadal. Do B16/B18 daje sie wlasnie wydechy 2.5 dla najlepszego efektu. 2" to tam jest w serii.
Starstruck
04-07-12, 13:50
W serii tam siedzi 1,8", 2" za wiele nie daje, optimum jest 2,25-2,36", w zależności od stopnia dłubnięcia (N/A oczywiście) B-serii.
Chcesz robic mocna b-serie idziesz od razu w 2.5 a nie tam jakies polsrodki typu 2.25.
Starstruck
04-07-12, 14:03
Tak, od razu 3" :). Zależy co to znaczy mocna B-seria. Jak ktoś celuje w 200 KM, to spokojnie np. 2,36" starczy mu z zapasem.
A kto takich Ci bzdur naopowiadal. Do B16/B18 daje sie wlasnie wydechy 2.5 dla najlepszego efektu. 2" to tam jest w serii.
mnie B seria nie interesuje tylko D14 z ssakiem i wydechowym od D16Z6, poza tym o srednicach pisali wiele razy na tym forum wiec skoro masz pewna wiedze to trzeba sprostowac wiele wpisow bo czytalem m.in ze B16/B18 w serii ma 1.8 a nie biegam z suwmiarka od auta do auta i nie mierze srednic tylko czytam ale widze ze ciezko o rzetelne info
W serii w pewnych miejscach jest 1.8" w pewnych 2" i to jest za malo. Nie bede sie tu bezsensownie spieral, moim zdaniem jesli mamy B18 to 2.5" jest najlepszym wyborem, co zreszta potwierdza wiele projektow.
Do D14 wiadomo, ze nie ma co szalec ale tez nie przesadzajmy w druga strone. Ten silnik i tak dolem jechac nigdy nie bedzie wiec nie ma co sie babrac ani medzic o backpressure - 48-50mm i gra gitara.
Jak miales 2.5" w STI (i to jeszcze z motorem 2.5) to zdecydowanie za malo. Tak samo jak w Evo - idzie sie co najmniej w 2.75", a najlepiej w 3" po calosci, lacznie z DP.
Jak miales 2.5" w STI (i to jeszcze z motorem 2.5) to zdecydowanie za malo. Tak samo jak w Evo - idzie sie co najmniej w 2.75", a najlepiej w 3" po calosci, lacznie z DP.
nie pisz bzdur napewno za malo nie mialem a auto jezdzilo swietnie, nie podzielam mani wielkosci wyznawanej na forum wieksza rura wiekszy stozek wieksze wieksze turbo wieksze felgi a kicha na ulicy :cool:
EVO 9 to co innego tam sie robi 380+KM
ale po co bicie piany - wydech z rovera jest za luźny i tyle i nie da rady tego przeskoczyć
tutaj macie kalkulatory wydechów
http://dairally.net/daihard/chas/MiscCalculators/DaiPipes.htm
http://www.mk5cortinaestate.co.uk/calculator5.php
a tutaj mały wykresik
http://img122.imageshack.us/img122/7695/1321339hg.png
nie pisz bzdur napewno za malo nie mialem a auto jezdzilo swietnie, nie podzielam mani wielkosci wyznawanej na forum wieksza rura wiekszy stozek wieksze wieksze turbo wieksze felgi a kicha na ulicy :cool:
EVO 9 to co innego tam sie robi 380+KM
To nie moja wina, ze Subaru to taka lipa co sie na wiecej nie da zrobic.
2.5" to ja mialem w CTR i tez bylo malo po przejsciu na K24 i 260-270PS. Wiec do 2.5T na pewno bylo za malo. Wiecej mocy bys nie zrobil bo to Subaru i jego smieszna turbina ale momentu na bank byloby wiecej.
Odgrzewam kotleta. Sprawa wygląda tak mój wydech to jeden wielki zlep. Zamiast kata strumienica, środkowy OEM vti od c4 a końcowy ulepiony ze wszystkiego co miało 2" kończący się jakimś no name tłumikiem.
Przymierzam sie do wyciecia całkowicie tej "strumienicy" zrobić tam poprostu rure do takiego czegoś http://allegro.pl/rura-srodkowa-tlumik-rover-420-45-mg-zs-2-0-td-tdi-i2990244287.html (ile to ma średnicy?) i teraz pytanie czy kupować sama rure i coś kombinować ze swoim OEM tłumikiem który jest w dobrym stanie czy już celować coś bardziej mruczącego? Oraz koniec tłumika, lecieć cały czas jednym wymiarem czy lepiej robić lejek?
Nie jestem pewny, ale z tego co pamiętam (a możliwe, że źle pamiętam ;) ) to ta rurka ma mniej niż 2'' (1.85''?). Pamiętam, że jak robiłem wydech u siebie to też patrzyłem na model 22.165 ale w końcu pasował 22.115 (czyli np. http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-rover-45-1-4-1-6-i-hatch-sedan-i2992697721.html ) i on ma 2 cale (w maju 2012 płaciłem za to 115 pln).
Ja u siebie robiłem kolektor 4-2-1, środkowy 2'' od rovera, końcowy mtecha od kolegi z forum i z tego co wtedy wyczytałem na forum to to było rozsądne rozwiązanie. Dlatego ja ze swojej strony polecam zainwestować np w taki zestaw. Uciążliwy jedynie na trasie, dlatego w przszyszłości wleci jeszcze środkowy mtecha. Jak masz swój środkowy to mógłbyś dołożyć do takiego zestawu i zobaczyć jak Ci pasuje taki układ.
Pozdrawiam.
Starstruck
01-03-13, 01:32
Odgrzewam kotleta. Sprawa wygląda tak mój wydech to jeden wielki zlep. Zamiast kata strumienica, środkowy OEM vti od c4 a końcowy ulepiony ze wszystkiego co miało 2" kończący się jakimś no name tłumikiem.
Przymierzam sie do wyciecia całkowicie tej "strumienicy" zrobić tam poprostu rure do takiego czegoś http://allegro.pl/rura-srodkowa-tlumik-rover-420-45-mg-zs-2-0-td-tdi-i2990244287.html (ile to ma średnicy?) i teraz pytanie czy kupować sama rure i coś kombinować ze swoim OEM tłumikiem który jest w dobrym stanie czy już celować coś bardziej mruczącego? Oraz koniec tłumika, lecieć cały czas jednym wymiarem czy lepiej robić lejek?
Ta rura ma po zewnętrznej 2,25", po wew. 2,16". Mam taki u siebie.
Michalll_1991
30-08-13, 21:30
Panowie, potrzebuje rady.
Składam siebie do ej2 z d16z6 . Zakupiłem dziś: ebay 4-2-1, bandaże, środkowy z rovera 2". Zastanawiam sie nad końcowym , chce oem looka z wylotem 3" .
W wydechu z Rovera jest tłumik środkowy i zastanawiam się czy dokupić tylko oem look'a powiekszonego, czy oem looka + środkowy od sprzedawców z forum. Nie chce byc najglosniejszy w mieście, zamiar jest taki: do 4tys obr wmiare cicho a potem rasowo głośno.
O wypowiedzi prosiłbym ludzi co mieli z faktem na oczy do czynienia a nie wyczytali na forum .
Pozdrówki
A kto takich Ci bzdur naopowiadal. Do B16/B18 daje sie wlasnie wydechy 2.5 dla najlepszego efektu. 2" to tam jest w serii.
a pamiętam jak by to było wczoraj jak mierzyłem wydech z b16 gdy szukałem rury 2" do swojego auta i miał po zewnętrznej 45mm ;)
W wydechu z Rovera jest tłumik środkowy
ten tłumik z rovera to taki że płakać się chce. teraz aktualnie mam 3 tłumiki, w tym jeden komorowy o dość wysokim przepływie i nadal jechać gdzieś w trasę autem to jak za karę.
Michalll_1991
31-08-13, 09:56
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?185628-T%B3umiki-oryginalne-OEM-M-tech-!!!
w takim razie co proponujesz zeby było dobrze ?
mam ten sam dylemat aby mieć rozeznanie założyłem najpierw oem looka proexa (katalizator i oem środek został i głośniej już nie chcę jest idealnie wyważone to teraz ) także wiem że tego od rovera środkowego z rurą nie wstawie bo to będzie za głośno
Kup samą rurę z rovera ale diesla(tam nie ma środkowego i jest większa średnica niż w benzynie ze środkowym) do tego weź jakiś środkowy m-techa czy proexa
Teraz mam przelot w obudowie kata od proexa, dalej środek bosal (mały, jak ten z Rovera) i końcowy proex. Brzmi rasowo, ciche nie jest ale głowy też nie urywa. W poniedziałek spawam nowy wydech z nierdzewki na dwóch tlumikach tj. Środkowy powiększony i koniec oem look Proex. Nagram obydwa wydeszki i będziecie mieli porównanie.
Michalll_1991
31-08-13, 14:55
Ja sie zdecydowalem na mtecha, tylko teraz nie wiem ktora wielkosc zeby to dobrze gadalo, nie za glosno i znowu nie cicho jak seria z tym srodkowym rovera. Po wycieciu kata nie będzie brzeczec ?
myślę ze ogarne narazie tylko koncowy powiększony a jako srodkowy zostawie tego rovera i wytne kata, jak bedzie brzeczec to wytne ten roverowy tłumiczek środkowy i wsadze cos markowego lub dorzuce od saitiego ten w obudowie kata i wtedy bede myslec jak bede mial poglad co do głośności.
albo kupic tego wielkiego mtecha 50cm i wgl zrezygnowac z tłumików, ciekawe czy by brzeczało, to by mi pasowalo zeby wydech poprowadzic jak najwyzej do konca...
Czy macie inne zdanie, boje sie tego zasranego brzeczenia...
ciezki temat hehe.
Marne szanse żeby nie brzęczało na samym końcowym nawet powiększonym. Uwierz że da się prawie całkowicie schować środkowy np. proex czy mtech w tunelu tylko trzeba się postarać.
Michalll_1991
01-09-13, 22:11
moj config to: 4-2-1, srodkowy rover (ten z tłumikiem środkowym) i dealer polecil mi do tego mtecha oem look małego tego 35cm, osobiscie myslalem o powiekszonym ale tak mi polecil a nikt sie nie wypowiada :(
srodkowy rover (ten z tłumikiem środkowym)
Ten srodkowy roverowy jest baardzo sredniej jakosci, jak bym teraz robil wydech to wywalil bym ten srodkowy i dal jakis lepszej jakosci.
Orginalna puszka ktora jest w srodkowym z rovera raczej nie wyeliminuje rezonansu, jesli masz mozliwosc samemu wspawac to mozna probowac najwyzej dolozyc pozniej przelotowy srodkowy np mtecha.
moj config to: 4-2-1, srodkowy rover (ten z tłumikiem środkowym) i dealer polecil mi do tego mtecha oem look małego tego 35cm, osobiscie myslalem o powiekszonym ale tak mi polecil a nikt sie nie wypowiada :(
Michał, nie czytałem wcześniej, ale rozumiem, że chcesz zostawić środkowy swój ? Mimo wszystko polecałbym Ci powiększony od MTECHa. Bo jeśli będziesz chciał głośniej, to posterujesz środkowym. A jak będziesz chciał ciszej, to będziesz musiał zmienić końcowy, czyli ramka kosztów się przymyka.
Poza tym - jakiego końcowego byś nie założył, nawet jak zatkasz wydech to i tak bedzie brzeczec. To nie końcowy ma tu coś do gadania. Jak założysz środkowy MTECH i końcowy MTECH to nie będziesz już potrzebował ode mnie tłumika w obudowie kata, bo MTECHy spokojnie dadzą radę ;)
Michalll_1991
02-09-13, 00:34
to nie wiem jaki brac, ten 35 czy powiekszony :P ewentulanie jak wyjdzie lipa to dorzuce srodkowy
Jaki koncowy bys nie wziol to rezonans bedzie. Zeby miec pewnosc trzeba by bylo kupic dwa tlumiki i srodkowy wspawac w odpowiednim miejscu.
Michał, nie czytałem wcześniej, ale rozumiem, że chcesz zostawić środkowy swój ? Mimo wszystko polecałbym Ci powiększony od MTECHa. Bo jeśli będziesz chciał głośniej, to posterujesz środkowym. A jak będziesz chciał ciszej, to będziesz musiał zmienić końcowy, czyli ramka kosztów się przymyka.
Poza tym - jakiego końcowego byś nie założył, nawet jak zatkasz wydech to i tak bedzie brzeczec. To nie końcowy ma tu coś do gadania. Jak założysz środkowy MTECH i końcowy MTECH to nie będziesz już potrzebował ode mnie tłumika w obudowie kata, bo MTECHy spokojnie dadzą radę ;)
to jest to co ja zawsze powtarzam tylko jak widać nikt nie słucha a szkoda. Zdecydowałeś się na konkrentą firmę to jej się trzymaj a robienie składaków w stylu tłumik w obudowie od proexa, środkowy rover i końcowy mtech jest trochę bez sensu.
ładuj dwa mtechy , dwa proexy, lub zostaw serię.
to jest to co ja zawsze powtarzam tylko jak widać nikt nie słucha a szkoda. Zdecydowałeś się na konkrentą firmę to jej się trzymaj a robienie składaków w stylu tłumik w obudowie od proexa, środkowy rover i końcowy mtech jest trochę bez sensu.
ładuj dwa mtechy , dwa proexy, lub zostaw serię.
Dobrze goda. U mnie dwa środkowe AWG i końcowy PROEX nie są w stanie do końca wyeliminować pozostałości rezonansu między 2.5 a 3K RPM. Ale zadko używam tego zakresu obrotów więc mi to ryba :P
Bo masz AWG. ;) Wiem, wiem, ludzie jeżdżą miliard lat i jest super. Ja uważam, że to mówiąc delikatnie produkt nie do końca wart polecenia. :)
Michalll_1991
03-09-13, 11:37
zamówiłem powiekszony oem look narazie , złożę obadam i dokupie pewnie środkowy mtecha, skoo mowicie zeby sie trzymac :P
OT: wczoraj doszedl do mnie 4-2-1, na wylocie suwmiarka zmierzylem 50mm i widac ze jest to ruka w rurce , da rade to jakos wyciagnac czy tak ma byc ? zdaje mi sie ze wąski ten wylot miedzy flansza a zejsciem w 1.
Bo masz AWG.
Bo ma za małą pojemność patrząc na jego objętość i stosowany tam wygłuszacz niestety totalnie nie ogarnia. Ale ten tłumik kosztuje 70 zł a nie prawie 200.
Kolektor mozna spokojnie przerobic przy odrobinie checi na 2.25"
Michalll_1991
03-09-13, 17:42
Kolektor mozna spokojnie przerobic przy odrobinie checi na 2.25"
warto ?
uwalic w odpowiednim miejscu dla pozadanej szerokosci na laczeniu 2-1 i wspawac zamierzona rurke ?
zeby wyjac zwezke trzeba ciac czy jestona na wcisk czy jak ?
Czy warto to zalezy od setupu u jednego bedzie ok a u drugiego bedzie za luzno. Tak uciac na tym laczeniu i dospawac flansze o odpowiednim przelocie.
Michalll_1991
03-09-13, 22:53
Brylant 2" mi wystarczy w zupełnosci , na tyle buduje wydech. zastanawiam sie tylko jak wyjac ta zwezke , przy wyjsciu niby ma te 51 ale widac ze w glebi jest wezej
Tego bez ciecia i spawania nie wyciagniesz.
Wie ktoś ile potrzeba rury do środkowego od rovera do kolektora? I ile do końcowego do środkowego w Coupe VIg jakie kolanka itp?
To panowie proszę o podsumowanie
Michalll_1991
01-10-13, 15:05
Wie ktoś ile potrzeba rury do środkowego od rovera do kolektora? I ile do końcowego do środkowego w Coupe VIg jakie kolanka itp?
jak wywalasz kata to do zlaczenia srodkowego z kolektorem potrzeba ~84cm, zostawaiając kata nie wiem, nie wiem ile ma on dlugosci. Flansza do koncowego wychodzi w tym samym miejscu co seryjnie.
Odgrzewam kotleta!
Chciałem u siebie też zrobić wydech od rovera, ale wchodzę dziś pod samochód i wygląda na to, że ja wlasnie taki mam, potwierdzi albo zdementuje to ktoś ?
http://iv.pl/images/49152745168576860906.jpg
niecałe 2''
http://iv.pl/images/47728192378632160022.jpg
a potwierdza tą opinie ten dospawany fragment który trzeba dospawać jak sie wsadza wydech z rovera.
http://iv.pl/images/39665886718122106516.jpg
no to sie tylko cieszyc ze taki jest
Chodzi mi wyłącznie o potwierdzenie czy to właśnie to, niecałe 2'', fragment dospawany, wieszak przespawany - wygląda na to, że to właśnie to!
wygląda na to, że ja wlasnie taki mam
Nie jest to z Rovera, ale tez nie seria.Zmierz po zewn. bedziesz wiedzial jaka masz srednice. Zeby sie nie okazalo ze ktos sobie zrobil 2,5" do silnika 1.4 :)
najprawdopodbniej tak jeszcze mozesz ten dospawany fragment zmierzyc czy tez ma 2 bo wyglada jakby byl ciut cienszy no ale to tylko foto
Też mi sie wydaje, że dospawany fragment jest cieńszy, chodzi o sam wydech, czy to co jest to jest od rovera czy inna samoróba bo ma niecałe 2''.
od rovera czy nie jak jest w okolicahc dwocha cali to nie ma co rzezbic jedynie dla swietego spokoju mozesz wyciac ten kawalek ktory jest z przodu i wspawac taka sama srednice do samego przodu i przy okazji pozbyc sie flanszy ktora zostala po katalizatorze
Michalll_1991
04-03-14, 18:51
trzeba dospawac wlasnie ten kawalek co siedzi w miejscu kata, pisalem wczesniej ze 84cm zobacz czy ten pordzewiały kawałek ma około tego i jak tak to masz roverowski wydech środkowy :)
ja bym to zamienił na taka sama średnice(ucial flansze i dospawał do rury rure, a nie na flanszach) jak dalej i nie wiem jaki masz kolektor ale to bym zrobił po primo bo wymiernie nic Ci nie da dalszy wydech na seryjnym ujowym kolektorze... chociaz mi cały wydech zrobiony kompleksowo nic nie dał :P przynajmniej nie czuje :)
Rover ma 2" wewnętrznie więc to nie to. Poza tym środkowy tłumik jest zaokrąglony, wygląda jak strumienica albo środkowy AWG a tu jest z krawędzią. Ja stawiam że to jest oem z MB6 czyli 1,8" wewnętrznie.
Wysyłane z mojego LG-P970 za pomocą Tapatalk 2
wiesko1261
04-03-14, 19:01
Rover ma 2" wewnętrznie więc to nie to. Poza tym środkowy tłumik jest zaokrąglony, wygląda jak strumienica albo środkowy AWG a tu jest z krawędzią. Ja stawiam że to jest oem z MB6 czyli 1,8" wewnętrznie.
Wysyłane z mojego LG-P970 za pomocą Tapatalk 2
dokładnie miałem u siebie założony ,aż przez tydzień ( akord 2.0 TD) i miał zewnętrzną średnisę 57mm i inne flansze czyji 2.25cala
Michalll_1991
04-03-14, 19:20
sugerowalem sie postem kubaszowa ze kolega ma 1,4 . Imo nie ma sensu wywalac hajsu dla tych 0,2", liczylem ze wydech wyjdzie mało , wyszedł 1000
Witam, http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-rover-420-2-0-hb-sdn-16v-1995-1999-i3963364916.html taki wydech spokojnie moge wsadzic zamiast seryjnego do anglika ?Tylko wystarczy kawalek rury dospawac do kolektora?narazie mam kolektor ebay +reszta seria , myslalem wsadzic ten srodkowy, a koncowy zostawic serie bo mam bosala prawie ze nowke to szkoda go wywalac.
Do wszystkich Hond to podchodzi po lekkiej przeróbce.
Wysyłane z mojego LG-P970 za pomocą Tapatalk 2
A ktoś zakładał cały 2" z Rovera wydech (środkowy+końcowy) np. do angielki ???
hemicuda83
04-04-14, 21:22
22.165 rover diesel
22.115 rover benzin
wolałbym bez tego srodkaale wole okolice 2-2,2` ten drugi brac? bo niewidzie na allegro z benzyny be tumika huowego srodkowego..wpadnie wielki mtech
Z tłumikiem 2cale bez tłumika 2.20
bartek1706
10-06-14, 21:36
Kto robił wydech i wrzucił ładne zdjęcia na forum, bo jakoś nie mogę znaleźć?
Potrzebuję wszystko na tacy co kupić od kolektora do końca żeby jak najmniej spawać ;)
Starstruck
11-06-14, 06:48
Kto robił wydech i wrzucił ładne zdjęcia na forum, bo jakoś nie mogę znaleźć?
Potrzebuję wszystko na tacy co kupić od kolektora do końca żeby jak najmniej spawać ;)
Kupić roverowy benzyna czy diesel, pojechać do IPACO i mieć w*ebane na resztę, bo chłopaki wszystko mają na miejscu (flansze, rury) i całość w EK3 wyszła mnie 200 zł (4 lata temu, ale ceny zostały bez zmian).
Michalll_1991
11-06-14, 10:40
zeby przerobic rure pomiedzy kolektorem a koncowym na pasujaca do coupe musialem dospawac 84cm rury przy wywaleniu kata, bez wycinania kata odpowiednio mniej i przesunać mocowania ktore beda z zakupiona rura.
bartek1706
11-06-14, 23:15
http://allegro.pl/rover-45-1-4-1-6-htb-tlumik-tlumiki-expresowo-24h-i4277295678.html
Będzie git? Bo dzisiaj już mi sam kolektor został :(
Michalll_1991
11-06-14, 23:20
jak chcesz 2" to z rovera 420 (2.0 benzyna), a jak 2,25" to z 420d (2.0 diesel) (benzyniak ma w sobie tłumik środkowy, diesel- goła rura)
bartek1706
11-06-14, 23:48
Czyli to co wstawiłem powinno być ok, priorytet to cisza ;)
Michalll_1991
12-06-14, 11:03
ja mam tego 2" i mtecha przelotowego powiekszonego na koncu i jest cicho
Mirzył ktoś ile ma zew rura z Rovera dizla? Miałem ją w rękach ale mierzyłem tylko wewnętrznie.
Wysyłane z mojego LG-D605 za pomocą Tapatalk 2
Michalll_1991
04-09-14, 23:37
ro sobie dodaj 3mm :P
przeczytałem temat i sprawa wygląda tak.
mam 4-2-1 chinol później rover 420 z tym ich tłumikiem i końcowy ala mugen czy apexi firmy Bomz racing.
Sprawa polega na tym że chce to wyciszyć bo z silencer podczas pomiaru wychodzi jakieś 102 dB i 50zł mandat a wcześniej zabrany dowód ;P (się zaczeli czepiać !)
Czyli wyciszyć chcę o jakieś niecałe 10dB pozostawiając końcowy i pozostawiając rezonans.
Zastanawiam się czy sama wymiana tłumika środkowego da rade czy też dodanie jakiegoś kolejnego np przed samym końcowym bo jest tam miejsce (Civic Coupe)
Chciałbym aby do tych 4 tys mieścił się w granicy 93 dB a powyżej może drzeć pape :]
Myślałem też o oem look ale nie chce aby to było ciche jak seria albo np nic nie da ta wymiana w dB ....
Może macie jakieś pewne pomysły ?
Musisz zmienić ten końcowy na przelot oem look jak chcesz cichszy przelotowy. Nie jest cichy jak seria, spokojnie, zrobi zamieszanie.
Wysyłane z mojego LG-D605 za pomocą Tapatalk 2
podepnę się tutaj żeby nie zakładać nowego tematu, czy wydech końcowy z coupe 6 gen podejdzie do ej9?
Posiadam końcowy tłumik dedykowany ulter, do tego ma być rura rover 2.0 benzyna, tłumik środkowy i kolektor 4-2-1.
Pytanie jaki kolektor i tłumik środkowy wybrać? Zależy mi przede wszystkim żeby wydech brzmiał ładnie ale nie za głośno.
Zastanawiam się nad kolektorem z D16W4 lub chinolem, podobno chinol nisko wisi w D15Z6 i trzeba go przerabiać, mam zamiar podjechać z tym do kogoś kto mi wszystko wyspawa ale wiadomo że jeśli będzie dużo przeróbek to będzie trzeba wyłożyć więcej siana.
większość chinoli nisko wisi, ja miałem lekko doginany
Chyba poszukam oema, na pewno wyjdzie taniej a z tego co czytałem na forum wcale nie gorzej (poza tym że chinol mniej waży). Do rozwiązania pozostała jeszcze kwestia tłumika środkowego, chcę żeby było w miarę cicho, tzn. niewiele głośniej niż na samym ulterze i reszcie seryjnej.
Pamiętaj że kolektory wydechowe oem D seria mają na wyjściu kolektora 1,5-1,6". Oraz że do D15Z6 potrzebujesz oem od y8, w4 bo pozostałe będą się o miskę olejowa mogły minimalnie opierac.
wiesko1261
21-11-14, 18:45
przeczytałem temat i sprawa wygląda tak.
mam 4-2-1 chinol później rover 420 z tym ich tłumikiem i końcowy ala mugen czy apexi firmy Bomz racing.
Sprawa polega na tym że chce to wyciszyć bo z silencer podczas pomiaru wychodzi jakieś 102 dB i 50zł mandat a wcześniej zabrany dowód ;P (się zaczeli czepiać !)
Czyli wyciszyć chcę o jakieś niecałe 10dB pozostawiając końcowy i pozostawiając rezonans.
Zastanawiam się czy sama wymiana tłumika środkowego da rade czy też dodanie jakiegoś kolejnego np przed samym końcowym bo jest tam miejsce (Civic Coupe)
Chciałbym aby do tych 4 tys mieścił się w granicy 93 dB a powyżej może drzeć pape :]
Myślałem też o oem look ale nie chce aby to było ciche jak seria albo np nic nie da ta wymiana w dB ....
Może macie jakieś pewne pomysły ?
wstaw środkowy powiększony :D powinien sporo wyciszyć , kiedyś na imprezie zwaliłem końcowy
do pomiarów i wyszło 123 db bez końcowego :) a wiadomo że najwięcej wycisza końcowy
kol wyd, chinol 4.2.1 , środkowy powiększony przelot 2 cale
Starstruck pisze że od w4 oraz y8 pasuje >>TUTAJ<< (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?120119-Kolektor-4-2-1-do-D15Z6-EK3&p=1439690&viewfull=1#post1439690)
Można jakoś rozwiercić wyjście kolektora?
Starstruck
21-11-14, 20:26
Starstruck pisze że od w4 oraz y8 pasuje >>TUTAJ<< (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?120119-Kolektor-4-2-1-do-D15Z6-EK3&p=1439690&viewfull=1#post1439690)
Można jakoś rozwiercić wyjście kolektora?
Można go uciąć przy zwężeniu (czyli zejściu 2 w 1) i dospawać szerszą rurkę. Zależy gdzie będziesz to robił, np. w IPACo bez problemu to ogarną, bo wszystko mają na miejscu.
Tak, moje stare doświadczenie z EK3 wniosło, że nie każdy 4-2-1 OEM z D pasuje p&p do D15Z6, właśnie ze względu na inną miskę w tym silniku. Miałem z D16Z6 i trzeba było go mocniej przyszlifować a i tak delikatnie się opierał o miskę. Natomiast ten z W4 bankowo pasuje ładnie, ponieważ ma inaczej wyprofilowane portki (dwururkę).
No i prawie wszystko w temacie :cool: pozostaje mi jeszcze wybrać tłumik środkowy żeby było w miarę cicho?
Najlepiej powiekszony od Saitiego albo Hammera
środkowy spawaj jak najbliżej portek ;)
ja mam m-techa 50cm i jest ok jak najbardziej :)
Zastanawiam się czy brać rurę od 2.0 benzyny czy od 2.0 TD, i jeśli benzynową to czy usuwać ten tłumik który jest w niej wspawany?
Zastanawiam się czy brać rurę od 2.0 benzyny czy od 2.0 TD, i jeśli benzynową to czy usuwać ten tłumik który jest w niej wspawany?Rura od diesla ma wieksza srednice, ja o kazdy kon nie walczylem przy robieniu tego wydechu z rovera(przy okazji wymiany srodkowego sreryjnego wsadzilem cos lepszego), powiem tak, ten seryjny srodkowy z rovera wyelminowal ten rezonans co powstal po wywaleniu kata i wsadzenia ebaya 4-2-1, wiec ja nie mialem po co go wymieniac(przelotowy customowy srodkowy pewnie jak cos doda to w granicach bledu pomarowego).
Jestem już "po": 4-2-1 D16W4 obcięty przy dwururce i przedłużony tak żeby nie było zwężki na wylocie, dalej tłumik z nierdzewki powiększony proex, środkowy rover 2.0 pb z usuniętą zwężką przy flanszy tłumika końcowego i końcowy ulter dedykowany. Brzmi ładnie, jest cichy, rezonansu w sumie nie ma (minimalny przy schodzeniu z obrotów przy przegazówce w okolicach 3k rpm).
Jedzie zauważalnie lepiej w całym zakresie obrotów, fajnie brzmi ale nie jest głośno, w ipaco zapłaciłem 270pln za montaż i środkowy od rovera.
https://lh4.googleusercontent.com/fasWOK7eKatORFAoYpxFc9ZJ6Ss8rJVljVqjlDhkJcmuPvwCl7 qH5mQteM6Uj0ZfPKbMHA71c7E=w1886-h840
https://lh3.googleusercontent.com/pgN-gCqf2CbtYjDEaRZCq7z3_F-hrdjAjB3kqpByWqvwQVEhCBGW_AK8s5ExUmkKpPLzxQE3agc=w 1886-h840
Czy końcowy tłumik od Rovera 420i pasuje p&p do Civica 6g 5D tzw. angielki? Tzn wiem, że flansza będzie inna, ale czy reszta podejdzie bez przeróbek?
BLACKDEVIL
14-02-15, 21:45
Panie i Panowie znalazłem chyba coś dla wszystkich i myślę że bedzie git majonez ;-)
Link ;http://allegro.pl/kadex-rura-2-2-25-2-5-honda-civic-v-vi-inn-i5058675121.html
Na stronie Firmy jest wiele innych rzeczy jak flansze,rury gięte,strumienice rurowe srednicy 45-64mm oraz dłudości 300-880mm ;-)
Mam u siebie. Naprawde daje rade.
Coś to drogo trochę w porównaniu do wydecht z rovera.
Dłuższy jest od tego z rovera w "przedniej" części chociaż?
BLACKDEVIL
15-02-15, 12:13
no ale tu jest mniej roboty bo tylko spawanie bez cięcia flansz z nowego wydechu rovera i można tą rurę przedłużyć sobie poprzez dodanie rurowej strumienicy z oferty w różnej długości i wybór jest w średnicy możesz sobie wybrać co chcesz....2 cale czy 2,25 albo 2,5 ;-)
jest podane ,że to typowo pod civica więc długość powinna być taka sama ;-) teoretycznie ;-)
jak się to sprawdzi to można to przypiąć do głównego tematu jako tani i szybki tuning wydechu ;-)
Ja do ek3 w wydechu z rovera dosłownie nic nie przerabiałem.
Mam ori 421 przerobiony na 1,95" (zbyt cienką rurą akurat dysponowałem), potem przelot w obudowie kata (z nową flanszą pasującą do roverowej, środek rover 420 bp i ori końcowy (nadal, ale już nie długo). Da się połączyć środek z końcowym bez żadnych przeróbek ale to takie tymczasowe.
Ostatnio wpadłem natomiast na pomysł by wykonać łącznik który pozwoli je połączyć pewnie i bez żadnych problemów.
Wydech ori ma otwory na śruby poziomo a flansza po skosie. Wystarczy zrobić pierścień z otworem wewnętrznym 2" i czterema otworami na obwodzie tak umieszczonymi by dwa pasowały do jednej a dwa do drugiej flanszy.
W dwa z nich wspawujemy szpilki by na stałe zkręcić pierścień z np środkowym a końcowy przykręcać już tradycyjnie.
Sorry za post pod postem.
Czy mógł by mi tu ktoś wymiarować końcową flansze z roverowej rury i ori flansze z końcowego civic?
Ja mam to skręcone i nie mam dostępu do kanału a chciał bym tą przejściówkę zaprojektować :)
Flansze z tego co kojarze otwory na sruby maja ok- tylko w roverze jest flansza pod innym katem- odcinasz, na nowo spawasz odpowiednio o tyle.
Ale ja nie umiem elektrodami, umiem migomatem ale go nie posiadam, mam tig-a ale coś mi tym nie idzie spawanie rur aluminiowanych.
Za to mam możliwość zrobienia sobie takiej "przejściówki" bez problemu w pracy.
Ale ja nie umiem elektrodami, umiem migomatem ale go nie posiadam, mam tig-a ale coś mi tym nie gdzie spawanie rur aluminiowanych.
Za to mam możliwość zrobienia sobie takiej "przejściówki" bez problemu w pracy.
po co tyle kombinacji
jedź do hurtowni moto i kup złączkę bosalowską, utnij obie flansze i bez spawania i kombinacji
po co tyle kombinacji
jedź do hurtowni moto i kup złączkę bosalowską, utnij obie flansze i bez spawania i kombinacji
http://i1.kwejk.pl/k/obrazki/2015/01/dd3c8c1fc867aafbe0732433504aef82.jpg
http://i1.kwejk.pl/k/obrazki/2015/01/dd3c8c1fc867aafbe0732433504aef82.jpg
gdzie mogę odebrać osobiście?
czy ewentualna wysyłka wchodzi w grę?
legend2211
07-05-15, 21:27
To ja sie zapytam czy do d13b2 z ITB bedzie dobry taki wydech od rovera? Jesli tak to od ktorego modelu
Odgrzeję kotleta bo w końcu osiągnąłem finalny setup wydechu.
Pierwotnie było to 4-2-1 oem -> proex środkowy powiększony -> rover 2.0 pb z tłumikiem -> proex końcowy powiększony
Po kilku tysiącach tłumik końcowy zaczął drzeć mordę niemiłosiernie, do tego wydech buczał i powodował wibracje przy około 2,5 - 2,8 tys obrotów, nie był to metaliczny rezonans tylko basowe buczenie.
Wyleciał proex i został zamontowany końcowy twinloop komorowy oem z S2000, ma wejście 2" więc nadawał się idealnie - wydech wyciszył się znacznie, do tego znacznie lepiej jedzie dołem i środkiem obrotów, niestety buczenie przy 2,5 - 2,8 tys obrotów pozostało.
Przypadek sprawił że oberwał się wieszak gumowy przy tłumiku środkowym i zamontowałem wydech opaską metalową żeby dojechać do warsztatu - znacznie zwiększyło to buczenie i wibracje, więc stwierdziłem że konieczny jest montaż łącznika elastycznego - to rozwiązało definitywnie problem hałasu buczenia i wibracji.
Niestety tłumik od S2000 ciężko jest upchnąć do sedana / coupe i wymaga to sporo gimnastyki, natomiast do angielki pasuje bez większych problemów.
twinloop komorowy? masz jakieś foto tego?
Tu masz foto http://i.imgur.com/MaUTUi3.jpg
Więcej znajdziesz w google
HondaSpike
02-09-16, 14:11
Podpinam się pod temat...
Aktualnie mam 4-2-1 Ebay, AWG przelotowy w obudowie kata, dalej 2" z rovera czyli środkowy, rurka 2" i tak do końca gdzie jest tłumik Apexi N1 (wejście 2,5", wyjście 4"). Ryczy to niemiłosiernie i pojawia się przy 3 RPM metaliczny dźwięk zwłaszcza teraz gdy nie mam wkładki wyciszającej (zgubiła się).
Czy zamiana niewyciszonego Apexi na customowy przelotowy z wejściem 2,5" (pogrubione ścianki) z końcówką o średnicy 3" coś zmieni czy jest to tylko rzeźba dla rzeźby?
Nie napisales jaki silnik, ale wydech buduje sie ciasniejszy przy koncu, jak dla mnie powinienes kupic tlumik koncowy co najwyzej 2 cale wejscie i wyjscie zeby bylo cicho.
tak jak pisze kolega kamil39 wydech buduje sie na "lejek". z poczatku grubszy i im blizej konca coraz mniejsza srednica. zreszta po co Ci na koncu taki komin? 3 cale? no chyba ze budujesz wyrzutnie rakiet antyisis xD.
czy cos taka zmiana da? taka specyfikacja raczej daleko odbiega od wizji konstruktorow ukladow wydechowych. zreszta brak wiedzy o silniku, modach itd itp. takze brak info;]
HondaSpike
02-09-16, 23:18
Ok dzięki panowie za konstruktywne uwagi. Pytam raczej orientacyjnie bo mam na oku fajny tłumik ale we wspomnianych parametrach. Jeśli chodzi o silnik to sprawa dotyczy D16Y8. Przy moim aktualnym setupie drze to gow** jape az nie miło dlatego myślałem o zamianie samego końcowego. A dla zaspokojenia ciekawości, orientujecie się może jaką średnicę wylotu ma Mtech OEM Look (ta sama co średnica wejścia)?
Wymiana końcowego na pewno dużo zmieni. To on w największym stopniu odpowiada za głośność całego układu tym bardziej, że AWG zamiast katalizatora i środkowy z Rovera to praktycznie nic nie wyciszają.
Jeśli założysz na końcu przelotowy o większej średnicy niż wcześniejsza rura to obawiam się, że niewiele to wyciszy. Rozprężające się spaliny mają tendencję do hałasowania.
p.s.
Szatan z Ciebie prosto z piekła. 666 postów ;)
Koniec końców do np 1.5 d15b7 lepszy będzie środkowy z 2.0 diesla który ma 60mm czy 420i (benzyna) o oznaczeniu 22.59 średnica rury (po zewnętrznej) wynosi +/- 55mm, a więc 2,17" (wewnątrz: 2,1") ?
Dajac taka duza srednice do seryjnego 1.5 ja osobiscie korzysci nie widze.
Nawet polecane przez wszystkich 2" po wewn. do D14 ,D15 czy seryjnych D16 to tez odrobine za duzo. Szcerze to poza glosniejszym wydechem, delikatnie zwiekszonym spalaniem roznicy nie widze do tej pory, moment przenosi sie w wyzsze partie obrotow( spada dynamika), moze gdzies przy max obrotach ugra sie 1-2 KM.
Rury sa tanie, ogolnodostepne, na forach sie utarlo ze to najlepsze rozwiazanie dla wszystkich i tak wszyscy pakuja te 2 "
Ja obecnie przesiadam sie w D16 lekko grzebnietym na 1,8-1,85" i uwazam ze jest to złoty srodek pomiedzy seryjna słomka a 2" ( np.wydech z VTI B18)
chudypiter
17-04-17, 21:20
Panowie podpowiedzcie z czego można zaadoptować tłumik końcowy do civic sedan z b seria z jak najmniejszą ilością przeróbek. Aktualnie mam końcowy przelotowy z kwasówki, ale głośny jest, dodatkowo chce,aby sprzęt wyglądał bardziej na cichociemnego. Planuję środek z rovera benzyny czyli 2 cale, a końcowy może firmy POLMOSTRÓW z civica 1.6 d seria czyli 77 kW tylko obawiam się czy nie będzie za wąski??
Końcowy z Rovera 420 benzyna 96-00 powinien pasować po małych kombinacjach z wieszakami i połączeniem z rurą od środkowego.
Jest to tłumik komorowy z wejściem 50mm i wyjściem 45mm.
Polmostrów do d16 jest taki sam jak do innych serii D czyli cienka słomka bodajże 45mm na wejściu.
Na Rovera benzynę uważaj bo często sprzedają 55mm jako 50. Poza tym ten tłumik nie pasuje bez przerabiania - załamanie ma nie w tą stronę co oryginał i w tunelu robi się bardzo ciasno i krzywo, oraz wieszaki są w trochę innych miejscach.
Na środek polecam gotową rurę z firmy kadex z Allegro (tak dla wyjaśnienia nie jestem z nimi w żaden sposób związany, po prostu kupiłem i jestem zadowolony). Maja rurę z tłumikiem AWG wątpliwej jakości lub bez tłumika. Tą drugą warto kupić i wstawić sobie jakiś lepszy tłumik lub nawet jeździć bez środkowego. Rura jest dostarczana w dwóch częściach do zespawania ale pasuje idealnie jak oryginalny środkowy tłumik. Do dospawania tylko wieszaki. Może być 50mm lub 55 jak ktoś woli.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.