PDA

Zobacz pełną wersję : D15B7 - mocniejszy wałek rozrządu



Nowy Kubi
23-10-06, 15:25
Witam

Tak się składa, że w d15b7 można sporo poprawić już samym dolotem i wydechem.
Zastanawiam się, czy da coś wymiana wałka ?
Czy są do tego motoru ostrzejsze wałki, a może coś od d16z2? Widzialem że Lcfr szukał czegoś takiego. Jaki może być rezultat?
D16z2 ma 110 KM a poza tym bardzo ładnie jedzie z dołu, co może wyjść z tego w d15?

Proszę o info jeżeli ktoś zna temat.
PZDR

Lcfr
23-10-06, 23:46
Lcfr szukał....
i znalazł od a6 ale na razie "bada stan techniczny"
i nie zdążył dlatego zamontowac...

Lcfrwyczytał takze na tych zagramanicznych forach ze podobno to cuuus daje - oni tam nawet fanatazjuzja o przyrostach rzedu 10-12KM. Problem z tym ze chyba trzeba bedzie podłubac przy zaplonie i moze rozrządzie... a do tego trzeba by ogarnać moze inne mapy paliwa...

tak wiec troche jest do obadania...

elmer
25-10-06, 20:59
Wałek PM6 jest spoko, trzeba tylko kółko regulowane bądź od D16Y7/D16Y8, żeby ustawić odpowiednio fazy.

Jeśli chodzi o komputer to mapy w PM6 są idealne, miałem D15 z tym kompem i nawet bez wałka jeździło *****iście. Natomiast podejrzewam, że nie da się wykorzystać tych map w komputerze od D15B7, bo to inne OBD.

stivenh
27-10-06, 17:13
ja wyczytalem ze inz. swiatek robi wlaki do civow ale kosztuje ok 1000 zl i daje to przyrost ok 10KM i pisalo na jego stornie jeszcze ze w polaczeniu z obrobka glowicy kanalow dolotwych wydechem i dolotem to daje bardoz bobre rezultaty.

Furious
27-10-06, 17:36
ja wyczytalem ze inz. swiatek robi wlaki do civow ale kosztuje ok 1000 zl i daje to przyrost ok 10KM i pisalo na jego stornie jeszcze ze w polaczeniu z obrobka glowicy kanalow dolotwych wydechem i dolotem to daje bardoz bobre rezultaty.
a ja slyszalem ze wałki od Świątka są nic nie warte....

rem36
27-10-06, 17:38
a ja slyszalem ze wałki od Świątka są nic nie warte....

ziom to chyba zle slyszales..... bo w kaszlu naprzyklad sie sprawdzaja ponoc swienie :)

Furious
27-10-06, 17:43
a ja slyszalem ze wałki od Świątka są nic nie warte....

ziom to chyba zle slyszales..... bo w kaszlu naprzyklad sie sprawdzaja ponoc swienie :)

ziom, ja to w tej dzisiejszej technice to juz sie gubie :)

Tomo
27-10-06, 17:54
ja wyczytalem ze inz. swiatek robi wlaki do civow ale kosztuje ok 1000 zl i daje to przyrost ok 10KM i pisalo na jego stornie jeszcze ze w polaczeniu z obrobka glowicy kanalow dolotwych wydechem i dolotem to daje bardoz bobre rezultaty.


nie zawracaj sobie dupy takimi wałkami

Pati
27-10-06, 18:05
kilka wałków robi z odkówki i są super, ale większość napawa, a te są g...o warte bo się wycierają.

Lcfr
27-10-06, 23:15
a ja slyszalem ze wałki od Świątka są nic nie warte....

ziom to chyba zle slyszales..... bo w kaszlu naprzyklad sie sprawdzaja ponoc swienie :)

ziom, ja to w tej dzisiejszej technice to juz sie gubie :)

Ziomki Wy nie bądzcie taaakie cffffaniaki tylko pomózcie mi załozyc ten z a6 :wink:
bo ja juz sie gubie powoli...tam jakies dziwne wymiary krzywek są... :neutral:

elmer
29-10-06, 12:47
Na czym właściwie polega problem?
Ja założyłem wałek od D16A6 do D15B2 bez żadnego problemu. Głowice są takie same, wszystko pasuje. Tylko fazowanie wałka jest inne i trzeba ustawić kółko jeden ząb opóźnione w stosunku do serii. Wtedy fazy wałka są opóźnione o 1/2 zęba, ale jeździ się bardzo dobrze, wolne obroty OK, góra mocna. Idealnie by było użyć kólka regulowanego bądź od D16Y7/D16Y8, ale nie jest to konieczne.

Nowy Kubi
29-10-06, 15:42
Na czym właściwie polega problem?
Ja założyłem wałek od D16A6 do D15B2 bez żadnego problemu. Głowice są takie same, wszystko pasuje. Tylko fazowanie wałka jest inne i trzeba ustawić kółko jeden ząb opóźnione w stosunku do serii. Wtedy fazy wałka są opóźnione o 1/2 zęba, ale jeździ się bardzo dobrze, wolne obroty OK, góra mocna. Idealnie by było użyć kólka regulowanego bądź od D16Y7/D16Y8, ale nie jest to konieczne.


Napisz coś więcej co znaczy ok? Jest poprawa mocy? jak spalanie? Czy mówiąc ok masz na mysli ze nie jest gorzej?
I dlaczego inne fazowanie? Przecież to SOHC i to, powinno być podobnie.

rem36
29-10-06, 15:46
I dlaczego inne fazowanie? Przecież to SOHC i to, powinno być podobnie.

bo jeden jest 1,5 a drugi 1,6

Lcfr
29-10-06, 16:20
Na czym właściwie polega problem?
Ja założyłem wałek od D16A6 do D15B2 bez żadnego problemu. Głowice są takie same, wszystko pasuje. Tylko fazowanie wałka jest inne i trzeba ustawić kółko jeden ząb opóźnione w stosunku do serii. Wtedy fazy wałka są opóźnione o 1/2 zęba, ale jeździ się bardzo dobrze, wolne obroty OK, góra mocna. Idealnie by było użyć kólka regulowanego bądź od D16Y7/D16Y8, ale nie jest to konieczne.


dobra - wszystko ok.... ala masz to jakos pomierzone?????
bo dupohamownia czesto oszukuje...
nosze sie z zamiarem zmiany ale chciałbym jakies wymierne pomiary zobaczyc...

Pati
29-10-06, 19:41
ja mam teraz ten samochod. mozemy sprawdzic sie jak to dziala :)

Lcfr
29-10-06, 19:54
ja mam teraz ten samochod. mozemy sprawdzic sie jak to dziala :)

????????

Pati
29-10-06, 20:38
od wakacji jezdze ex-elmerowym cifem - d15b2 z przekladka na pelny wtryski i walkiem z d16a6.

Bono
29-10-06, 21:26
i jak to się zbiera :)?
ps. tu znalazłem różnice w wałkach:

real lobe lift specs here...........

93 DX cam.........
bearing OD = 1.097"
Intake base = 1.218"
Intake lobe = 1.420"
Exhaust base = 1.260"
Exhaust lobe = 1.426"

90 Si cam
bearing OD = 1.098"
Intake base = 1.220"
Intake lobe = 1.445" (+.025" at cam over DX)
exhaust base = 1.262"
exhaust lobe = 1.455" (+.030" at cam over DX)

Now all you need is the true rocker ratio. I came up with 1.66 for the intake and 1.83 for the exhaust. BTW these notes are 6 years old. From when I first did research on the DX/Si cam swappage.

Lcfr
29-10-06, 21:56
i jak to się zbiera :)?
ps. tu znalazłem różnice w wałkach:

real lobe lift specs here...........

93 DX cam.........
bearing OD = 1.097"
Intake base = 1.218"
Intake lobe = 1.420"
Exhaust base = 1.260"
Exhaust lobe = 1.426"

90 Si cam
bearing OD = 1.098"
Intake base = 1.220"
Intake lobe = 1.445" (+.025" at cam over DX)
exhaust base = 1.262"
exhaust lobe = 1.455" (+.030" at cam over DX)

Now all you need is the true rocker ratio. I came up with 1.66 for the intake and 1.83 for the exhaust. BTW these notes are 6 years old. From when I first did research on the DX/Si cam swappage.



ja juz tez troszke poczytałem o tym....
ale problem w tym tez ze uzywane d16a6 na pewno nie trzyma seryjnych wymiarów...





od wakacji jezdze ex-elmerowym cifem - d15b2 z przekladka na pelny wtryski i walkiem z d16a6.


mozna by porównac na jakims spocie------.tylko kiedy bo juz kłoptyz trakcja sa spore...

elmer
30-10-06, 02:03
Jest różnica we wzniosach, sprawdzałem przy przekładce suwmiarką.

Nie mierzyłem tej zmiany na hamowni (w ogóle nie mierzyłem auta). Odczucia były takie, że nie było gorzej, ale na pewno najlepiej będzie jak się ustawi taki wałek na 0 (napisałem już jak zrobić). U mnie jeszcze doszła sprawa zapłonu - nie miałem lampy stroboskopowej, żeby ustawić zapłon. A po takiej przekładce trzeba to zrobić i nie wiem czy nie wylatuje się poza granice regulacji (ale uszy w głowicy można rozwiercić i da się to zrobić).

Natomiast wydaje mi się, że auto jeździło całkiem przyjemnie jak na D15 SOHC. Z pełnym wnętrzem ok. ET 15.9.

Lcfr
30-10-06, 19:51
Jest różnica we wzniosach, sprawdzałem przy przekładce suwmiarką.
tak mi sie wydaje po podawanych wymiarach wałków ze to mał dokładna opcja-ta suwmiarka...



Nie mierzyłem tej zmiany na hamowni (w ogóle nie mierzyłem auta). Odczucia były takie, że nie było gorzej,...




jakos sceptycznie jestem nastawiaony do takiej oceny....




Natomiast wydaje mi się, że auto jeździło całkiem przyjemnie jak na D15 SOHC. Z pełnym wnętrzem ok. ET 15.9.

i to juz bardziej wymierne jest....

elmer
01-11-06, 17:15
tak mi sie wydaje po podawanych wymiarach wałków ze to mał dokładna opcja-ta suwmiarka...

A jakim narzędziem Ty byś to zmierzył?

Co do przekładki, to zapomniałem dodać, że po tej modyfikacji powinno się ustawić luzy zaworowe. A jak ktoś lubi swój silnik to powinien przełożyć też sprężyny zaworowe od PM6, bo są mocniejsze ponoć. Mi się nie chciało.

Lcfr
01-11-06, 21:51
A jakim narzędziem Ty byś to zmierzył?

tzw. sruba mikrometryczna - lub potocznie mikrometr....

suwmiarka to dokładnosc do 2 miejsc po przecinku....
sruba do 3 po przecinku (a takie czesem róznice wystepuja w wałkach-seria/zuzyty/zepsuty/normal)
zobacz chocizby manuala - do ilu miejsc po przecinku sa wymiary wałka...


problem jest w tym ze moj wałek ma spore róznice (suwmiarka to az nadto :wink: do pomiarów) i nie wiem c o mam z tym zrobic... (inna sprawa ze czasu chwilowo nie mamm)

Blend
02-11-06, 22:42
A jakim narzędziem Ty byś to zmierzył?

tzw. sruba mikrometryczna - lub potocznie mikrometr....

suwmiarka to dokładnosc do 2 miejsc po przecinku....
sruba do 3 po przecinku (a takie czesem róznice wystepuja w wałkach-seria/zuzyty/zepsuty/normal)
zobacz chocizby manuala - do ilu miejsc po przecinku sa wymiary wałka...


problem jest w tym ze moj wałek ma spore róznice (suwmiarka to az nadto :wink: do pomiarów) i nie wiem c o mam z tym zrobic... (inna sprawa ze czasu chwilowo nie mamm)

Nie chcę się czepiać ale nie widziałem jeszcze mikrometru, który wskazywał by do trzech miejsc po przecinku :?

elmer
03-11-06, 15:33
To nie jest w tej chwili istotne jaka ta różnica jest - mi chodziło tylko o to że stwierdziłem empirycznie, że wzniosy są wyższe (żeby wykluczyć, że wkładam taki sam wałek).

Ogólnie nie ma się tutaj co za bardzo cackać - ta modyfikacja da ze 2-3 KM na mapach od D15. Kolejne 2-3 KM po jakimś remapie i dobrym ustawieniu wałka regulowanym kółkiem. Do tego przyspieszyć zapłon o 1-2 st. i w sumie można coś tam osiągnąć, ale nie ma co oczekiwać cudów. Dużo roboty w sumie jak na ~6-8 KM przyrostu.

Lcfr
06-11-06, 11:54
Nie chcę się czepiać ale nie widziałem jeszcze mikrometru, który wskazywał by do trzech miejsc po przecinku :?


prosze:
http://www.vis.com.pl/?id=produkty&produkt=view&k=1&towar=54

moja wina - użyłem niedokładnej nazwy - miałem prawo bo uczyłem sie o tym ( i mierzyłem) jakies 13-14lat temu....





Ogólnie nie ma się tutaj co za bardzo cackać - ta modyfikacja da ze 2-3 KM na mapach od D15. Kolejne 2-3 KM po jakimś remapie i dobrym ustawieniu wałka regulowanym kółkiem. Do tego przyspieszyć zapłon o 1-2 st. i w sumie można coś tam osiągnąć, ale nie ma co oczekiwać cudów. Dużo roboty w sumie jak na ~6-8 KM przyrostu.

dlatego własnie zastanawiam sie czy warto... :neutral: poza tym jak juz pisałem cos ten moj wałek chyba ma jakies dziwne wymiary (ciagle nie mam czasu go ogarnąć z pomiarami)

rem36
06-11-06, 12:03
To nie jest w tej chwili istotne jaka ta różnica jest - mi chodziło tylko o to że stwierdziłem empirycznie, że wzniosy są wyższe (żeby wykluczyć, że wkładam taki sam wałek).

Ogólnie nie ma się tutaj co za bardzo cackać - ta modyfikacja da ze 2-3 KM na mapach od D15. Kolejne 2-3 KM po jakimś remapie i dobrym ustawieniu wałka regulowanym kółkiem. Do tego przyspieszyć zapłon o 1-2 st. i w sumie można coś tam osiągnąć, ale nie ma co oczekiwać cudów. Dużo roboty w sumie jak na ~6-8 KM przyrostu.

Za pieniadze jakie sie w to wlozy ( pewnei cos kolo rownowartosci baku paliwa) to moim zadniem jest to calkiem niezla modyfikacja, zmiana wlaka to generalnie jest jakis problem mozna sobie ogarnac spokojnie pod domoem i miec z tego jakies konie... wiec chyba warto....

elmer
06-11-06, 17:35
Jeśli zakładamy opcję optymalną z regulowanym kółkiem i strojeniem, to już trochę bez sensu. W opcji wałek D16A6/Z2 + kółko D16Y7/8 ma to jak najbardziej sens, bo wymiana jest faktycznie łatwa i można ogarnąć samemu.

szczypior88
14-12-09, 17:47
a daje cos konkretnie ten wałek od Z2 przy silniku d15b7 ? bo zastanawiam sie wlasnie nad taka zabawka ale nie wiem czy jest to warte zachodu. Jak ma mi to dac 2-3 KM to nie opłaca sie nawet w to bawić chyba...

JulekCIVIC
14-12-09, 23:55
"szczypior88 a daje cos konkretnie ten wałek od Z2 przy silniku d15b7 ? bo zastanawiam sie wlasnie nad taka zabawka ale nie wiem czy jest to warte zachodu. Jak ma mi to dac 2-3 KM to nie opłaca sie nawet w to bawić chyba..."

no chyba w poprzednich stronach jest wszystko opisane...

a tak apropo to koszt calego modu jak by dobrze trafil to jest 150zl(z wysylkami) wiec mysle ze nawet za te 3KM warto sie pobawic,
tym bardziej ze dzwiek po wymianie jest przedni :D

smad
15-12-09, 00:24
Różnica jest nie tylko w dźwięku :) od 4,5 przyjemniej ciągnie, regulowane kółko jeszcze to spotęguje.

szczypior88
18-12-09, 22:19
czyli musze chyba sie nad takim modem zastanowić:) Skoro różnicę da sie odczuc to czemu nie...

skolopendra
19-12-09, 10:21
mi to dac 2-3 KM to nie opłaca sie nawet w to bawić chyba...

i dwie godziny strojenia kółek na hamowni :D

JulekCIVIC
10-01-10, 12:58
i dwie godziny strojenia kółek na hamowni :D

Pewnie jesli ktos ma hamownie w poblizu w dobrych pieniadzach i wiecej kasy to pokusi sie o regulowane kółko i zrobiebie tego na nowych mapach i wtedy mod jest napewno odczuwalny i moze dac dobry przyrost, Ale po wlozeniu samego walka pod domem nawet bez kółka a po paru kilometrach wyreguluje zaworki to tez jest przyros 2KM i moze paru Nm ale za polowe a moze i 1\3 kasy... :D

Tompro
10-01-10, 14:17
Pewnie jesli ktos ma hamownie w poblizu w dobrych pieniadzach i wiecej kasy to pokusi sie o regulowane kółko i zrobiebie tego na nowych mapach i wtedy mod jest napewno odczuwalny i moze dac dobry przyrost, Ale po wlozeniu samego walka pod domem nawet bez kółka a po paru kilometrach wyreguluje zaworki to tez jest przyros 2KM i moze paru Nm ale za polowe a moze i 1\3 kasy... :D

Tylko, że przy takim przyroście to jest tak odczuwalny wzrost mocy i momentu, że mi by się osobiście nie chciało nawet silnika rozbierać. Jak robić to porządnie albo wcale.

JulekCIVIC
10-01-10, 14:47
Wiesz no kazdy robi jak mu tam pasuje, ja nie namawiam nikogo do robienia czegos nie po fachowemu lub pozadnie, tylko o tym ze znam 2 auta ktore jezdza na samym walku bez strojenia i map, no i wlasciciele raczej nie narzekają tylko ciesza sie nowym gadzetem za niewielka kase :)
samemu jesli bym robil to kupil bym walek z kółkiem od y7\y8 i gdzies wystroil bo przydalo by sie to u mnie z moimi modami juz dawno :) pozdr