PDA

Zobacz pełną wersję : dziury w tylnym zderzaku EG HB - aerodynamika?



zakit
06-07-10, 20:08
na zagramanicznych forach sie naczytalem tematow duzo ale nadal nie ma jednoznacznej odpowiedzi.

dziury wycinane w tylnym zderzaku coś dają? wyczytałem ze niby powyzej 130mph(ok.) zapobiega poduszce powietrznej pod zderzakiem a ponizej tych predkosci nic nie daje.

spotkal sie ktos od nas z czyms takim? jakieś opinie?

mam 2 jeden połamany nie oryginał więc nie szkoda mi go ;)

jerzynew
06-07-10, 20:47
jakeij wielkości OTWORY? (dziury to masz na terenie rzeczypospolitej w tzw "drogach" :) )
dzisiaj zaglądałem pod honde sedana i faktycznie od spodu napewno wpada sporo powietrza do zderzaka ale jesli tam wytniesz otwory to bedzie przelot o małej średnicy

zakit
06-07-10, 20:54
mowa o drziurach rzedu okolo 80mm, moze byc troche wiecej, pytanie jak duze sie zmieszczą.

jerzynew
06-07-10, 21:10
ile takich otworów? jaki bedzie efekt wizualny?

zakit
06-07-10, 21:14
tyle ile się da- efekt wizualny sie nie liczy - tylko na zawody to ma byc.

http://image.superstreetonline.com/f/featuredvehicles/9271772+pinline_medium/p82178_large+1994_Honda_Civic+Rear_Shot_Bumper.jpg

jerzynew
06-07-10, 23:14
wiec zdemontuj zderzak lub zetnij dolną cześć tak żeby powietrze nie wpadało do środka

zakit
06-07-10, 23:53
ale ja wiem jak to zrobic...pytam sie jaki to ma sens, czy wogole to cos da, i czy nie ma innej opcji...

kenny
07-07-10, 00:38
Noname miał to kilka lat temu w EG. Akurat pasowały kubki z colą z Maczka :D

ironman
07-07-10, 08:33
ale ja wiem jak to zrobic...pytam sie jaki to ma sens, czy wogole to cos da, i czy nie ma innej opcji...

Wydaje mi się że inną opcją będzie zapobieganie gromadzeniu się powietrza w okolicach tylnego zderzaka. Jak poszukasz troche o dyfuzorach to zobaczysz że zabudowywują np carbonem całe podwozie, tylko że tam profilują to jeszcze odpowiednio.

zakit
07-07-10, 12:15
z carbonem i zabudową CAŁEGO podwozia raczej sie powstrzymam ;)


kenny - rozumiem że taki trochę inny cup holder ? :D


wiec jak - robić czy olać?

teg
07-07-10, 12:20
A często jeździsz w wyścigach/rajdach 130km/h? :) Jeśli tak, to czemu nie, ale ja bym chyba dorobił coś po czym powietrze by "spływało" po podwoziu i nie gromadziło się tam, bo nawet z dziurami jest duży opór. Takie rozwiązanie z dziurami wydaje mi się raczej "tuningowym bajerem", ale ja się nie znam.

zakit
07-07-10, 12:23
A często jeździsz w wyścigach/rajdach 130km/h? :) Jeśli tak, to czemu nie, ale ja bym chyba dorobił coś po czym powietrze by "spływało" po podwoziu i nie gromadziło się tam, bo nawet z dziurami jest duży opór. Takie rozwiązanie z dziurami wydaje mi się raczej "tuningowym bajerem", ale ja się nie znam.

powyzej 130kmh - raczej czesto :) na cwiartce lece okolo 150 - w przyszlosci mam nadzieje ze bede leical wiecej ;)

gdzie inedziej tez sie zdarza poleciec te 130 w gore - zalezy od trasy na ostatim PPAiK-u bylo ponad 140 miejscami wiec tez nie byle predkosc, mysle ze zrobie to na św krzysztofa na 1/4 i tydz pozniej kolejne 1/4 wiec zobaczymy, porównania chyba nie bedzie niestety, bo to pierwszy sezon z nowym sercem wiec nie znam nowego ET


Zobaczymy ;)

ironman
12-07-10, 19:52
odnośnie tej zabudowy podwozia tutaj na przykładzie s2000 http://img404.imageshack.us/img404/2599/4549864854e751cc8ccbo.jpg

majson
16-12-12, 22:02
Troche odkopuje. Zrobil ktoś to u siebie? Sprawdza się?

posejdon
16-12-12, 22:11
W pierwszym poście kolega pisze, że działa to powyżej 130 mph. Toż to przecie ponad 200 km/h. Czytałem i się dziwiłem po co w takim razie coś takiego i o czym w ogóle dyskusja. Później jednostka zmienia sie jednak na km/h i juz robi się bardziej normalnie.
A w temacie to nie lepiej wyciąć w ogóle środkową/dolną część zderzaka?

Jak to w ogóle jest ze zderzakami na zawodach? Wiem, że na tych, które odbywają się na drogach publicznych trzeba je mieć. A jak jest na torze?

gruszkin
16-12-12, 23:30
Robił robił. Ale efekty są podobnie wymierne jak obudowanie stożka osłoną z laminatu. Czyli z logicznego punktu widzenia, daje to coś (w tym przypadku nie gromadzenie sie powietrza w tylnym zderzaku czyli zapobieganiu tworzenia się tzw. poduszki powietrznej w nim - efekt spadochronu) ale wymiernie ciężko to stwierdzić