Zobacz pełną wersję : napinacz paska rozrządu
czy przy wymianie paska rozrządu koniecznie trzeba wymienić rolkę, jeden mechanik z ASO mówi że nie koniecznie inny też z ASO że trzeba, jeden mówi że orginał spokojnie przejeździ 200 tyś inny zaprzecza, jak to w końcu jest...
jakie są obiawy że trzeba wymienić napinacz, czy może nagle stanąć i uszkodzić pasek??
w przypadku mojego silnika został wymieniony tylko pasek (orginalny)
jakie są wasze doświadczenia .....????
wymienic tez rolke :idea:
tyle ile mechaników tyle opini,ale ja bym wymienił oszczednosc zadna a konsekwencje pozostawienia starej rolki napinacz moga byc b.duze i drogie.Poza tym we wszystkich instrukcjach pisza ze jak sie wymienia rozrzad to kompletny
Ja bym wymieniał rolke dopiero przy 200.000km. Wszędzie słyszalem że przy 100.000km "rolki się nie wymienia".
Mialem juz wlasnie przpadek dotyczacy rolki opisywany na forum.
Wymienilem rozrzad tzn pasek w ASO Hondy zgodnie z wytycznymi przy 100tys km(nie bede pisal o cenach :evil: ) wszystko bylo pieknie do 146tys km kiedy zaczelo cos popiskiwac i to coraz bardziej. Pojechalem do znajomego mechanika posluchal, wysluchal i sie pyta czy wymienialem tez rolke czy nie. Stwierdzil, ze piszczy rolka moze sie zatrzec i stanac.
Efekt pojechalem z ryjem do ASO w wyniku czego wymieniono mi pasek plus rolke oryginaly Hondy na reklamacji wszystko za darmo i jeszcze mnie przepraszano. Oczywiscie piszczenie zniknelo.
QQQ: z tego co wiem i tak mi powiedziano potem w ASO to Honda dostala wytyczne, ze maja wymieniac tez rolki przy 100tys bo nie zawsze wytrzymuja 200tys km. Mnie wymieniono bez problemow i na reklamacji bo to byl ich blad w kazdym badz razie nie zaproponowali mi wymiany rolki i na rachunku nie bylo ze klient zrzeka sie wymiany na wlasna odpowiedzialnosc wiec ich blad. No i wspomnialem, ze nie bede znow za 50 tys wymienial paska skoro i tak musza wszystko rozkrecac zeby zmienic rolke przy 146tys km. I WYMIENILI WSZYSTKO SAMI.
Teraz mam w nowym autku 92 tys i na 100% bede wymienial pasek i rolke!!! ty tez tak lepiej zrob!!!!
jesli pasek to zawsze napinacz.. tak jak ktos napisal wyzej, oszczednosc znikoma, a konsekwencje moga byc iles razy wieksze w kasie :( pzdr
Zawsze tylko komplet,kto twierdzi inaczej ten nie jest gejem 8)
mozna sie pokusic na wymiane napinacza w co 2 pasku ale tylko wtedy jezeli mamy do czynienia z silnikiem bezkolizyjnym a honda niestety nie ma takich silnikow :cry:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.