Zobacz pełną wersję : Zużycie klocków hamulcowych
Nie jest tajemnicą że w naszych Civikach dość szybko zużywają się klocki hamulcowe. U mnie o konieczności wymiany poinformowano przy okazji przeglądu po 40.000 km. Szef serwisu powiedział, że przednie i tylne starczą jeszcze maksymalnie na 1000 km, a wymiana to ponad 700 zł.
Ponieważ była końcówka miesiąca, a ja akurat byłem w finansowej d... stwierdziłem, że przejeżdżę ten tysiąc i wymienię w następnym.
Jak to w życiu bywa sprawę odkładałem przez kolejne tygodnie i przejechałem na tych klockach kolejne 5000 km. Dopiero wówczas zaczęły piszczeć.
Ponieważ byłem akurat na urlopie na Mazurach, zajrzałem z tym do ASO w Olsztynie i poprosiłem o wymianę klocków. Po wymianie serwisant pokazał mi klocki i co się okazało - na przednich można było jeszcze trochę pojeździć, tylne były akurat do wymiany i to one zaczęły popiskiwać.
Moje wnioski:
- klocki w VIII gen zużywają się wyjątkowo szybko, a nie jestem kierowcą prowadzącym auto stylem gaz-hamulec;
- w Olsztynie za wymianę klocków zapłaciłem łącznie 650 zł, w Warszawie serwisy wyceniały tę usługę na 760-780 PLN. Różnica przede wszystkim w kosztach robocizny;
- kwestia uczciwości serwisów, dlaczego w warszawskim serwisie kazano mi wymienić klocki od razu, skoro starczyły spokojnie jeszcze na przejechanie 5000 km? Zawsze można tłumaczyć to względami bezpieczeństwa klienta. Ale z drugiej strony wiem, że obecne klocki będę musiał wymienić 5000 km później niż wówczas, gdybym wymienił je tak jak zalecał serwis.
sagi jak byłem na 2 przeglądzie 40kkm to serwis stwierdził,że na tylnych klockach zrobię ok 3 kkm,a zarobiłem 20kkm i wymieniłem je na 3 przeglądzie,przód dojeździ do kolejnego przeglądu także nie zawsze trzeba wierzyć serwisantom
wierzyc mozna tylko zauwanym serwisom. mnie w renowce chcieli wykasowac 300zl za klocki tylko na przód!!