Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : EJ9 problem ze spalaniem



daro_ck
29-06-10, 15:39
Witam
Sprawa wyglada nastepujaco. Mam Civica z D14A4 [90km] w pewnym momencie, po przegrzaniu postanowilem zrobic generalny remont silnika poniewaz zaczal kopcic na bialo [uszczelka pod glowica]. Wymienilem caly rozrzad razem z pompa wody itp, glowice dalem do pelnej regeneracji i planowania... Splanowany zostal takze blok. Po zlozeniu okazalo sie ze samochod jezdzi gorzej niz przed remontem, silnik zamula dziwnie... na 4`biegu jeszcze jedzie ale na 5`tym juz zupelnie traci moc, zeby nie wiem na jakich obrotach byl... a dodatkowo spalanie... po sprawdzeniu bylem w szoku. przy jezdzie do 80 km/h, nie zylujac, krecilem go do 2,5 tys max... spalanie wyszlo na poziomie 11l/100km !!! juz nie chce myslec jakie by bylo jakbym ja cisnal... Dodam ze przed przegrzaniem jej nie sprawdzalem, bo w zasadzie od kiedy ja kupilem mialem problem z temperatura, ktory zniknal dopiero po wymianie uszczelki pod glowica.
Czy mozliwe jest, zeby padla sonda Lambda? Dodam ze widzialem uszkodzone sondy, a ta wyglada jak nowka sztuka... Czy mozliwe ze katalizator sie przypchal? czy moze jeszcze cos innego? pomozcie prosze, zastanawiam sie nad sprzedaniem mojej Hani :(

Jeszcze takie pytanko, czy oplaca sie wywalic katalizator i zastapic go zwyklym kawalkiem rury, albo strumienica?

z gory dziekuje za odpowiedzi
pozdrawiam

skolopendra
29-06-10, 15:42
Czy mozliwe jest, zeby padla sonda Lambda?

tak

daro_ck
29-06-10, 15:49
no ok, lambda jesli chodzi o spalanie.... a macie jakies sugestie odnosnie zamuania silnika?

skolopendra
29-06-10, 15:52
lambda może zamulić

daro_ck
01-07-10, 10:33
well ok... Lambda wymieniona...
ALE:
jak zamulal tak samo i teraz muli, i na dodatek po calodniowej jezdzie wcale nie wyglada na to zeby nagle zrobila sie mniej paliwozerna :( co jeszcze moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy? :(

skolopendra
01-07-10, 10:41
przyczyna takiego stanu rzeczy?


krecilem go do 2,5 tys max...


do 2500tyś w ramach oszczędności to mogę b serią sobie pozwolić .na pewno nie w 1,4

czasem pomaga wymiana czujnika iat


well ok... Lambda wymieniona...
i czy aby na sprawną i właściwą ?

w_rebacz
01-07-10, 10:43
może spróbuj zrobić samodiagnostykę...

daro_ck
01-07-10, 10:53
sluchaj wiem co mowie, tak jezdzilem jak przyslowiowy zolw w ramach oszczednosci zeby sprawdzic ile pali... i krecilem ja MAX do 2.5k obrotow na kazdym biegu.
Lambda napewno wlasciwa, dedykowana do tego modelu, nowke sztuke kupilem, ze zlaczka, [nie uniwersalna]

co do samodiagnostyki:
4 dni wczesniej podczas robienia samodiagnostyki nie wyskakiwal zaden blad, wiec pewnie teraz tez nie wyskoczy...

BTW. co to jest ten czujnik iat? gdzie on sie znajduje i mniej wiecej ile kosztuje?

skolopendra
01-07-10, 10:56
sluchaj wiem co mowie, tak jezdzilem jak przyslowiowy zolw w ramach oszczednosci zeby sprawdzic ile pali... i krecilem ja MAX do 2.5k obrotow na kazdym biegu.

i ja wiem co piszę czasami :rolleyes:
raz jeszcze bo widzę że nie zrozumiałeś
silnik ten pali więcej ,jak się go tak nisko kręci


czujnik iat jest w dolocie, i kupi go w dziale giełda za grosz

daro_ck
01-07-10, 11:03
silnik ten pali więcej ,jak się go tak nisko kręci

hmmm szczeze mowiac tego sie nie spodziewalem, wrecz powiem ze nigdy nie slyszalem zeby silnik podczas oszczednej jazdy palil wiecej niz normalnie... domyslam sie ze wiesz co piszesz, szczegolnie po przeczytaniu Twojego postu nt przerobek d14a3 :)

ide jeszcze dla pewnosci zrobie samodiagnostyke jeszcze raz

pwl
01-07-10, 12:25
Na b. niskich obrotach paliwo leje się wiadrami - dlatego pali dużo. Ktoś mający podgląd live na dawkowanie paliwa o tym napisał.

sunnboy
01-07-10, 12:31
sprawa jest prosta-cokolwiek bys nie robil z tym silniekm,niskie obroty-wysokie obroty ten silnik chleje wache tak samo dlatego jest wielkie G..wart..najgorszy z silnikow Hondy uwazam ,zaraz po d14a3..rob swapa..
ps a filtr paliwa-drozny?swiece?

Witoszcz
01-07-10, 12:49
to ile obrotów powinien miec silnik zeby było w miare nie duze spalanie dla tych silnikow tzn d14a4 ?

dzialos82
01-07-10, 14:27
Eco Driving?:)czyli ok 2,8k i zmiana..a potem hamowanie silnikiem:)..i jedziesz za darmo...;)..moja przy obecnych temp i mieszanej jeździe w mieście ale bez pałowania pali 8,5l. A katalizator jeszcze od nowości..może przydałoby się zajrzeć do niego...

daro_ck
01-07-10, 14:29
filtr paliwa nie wiem, nie sprawdzalem, a swiece nowki, maja moze z 1k km przejechane... w kazdym razie doszedlem juz do sedna, wiem juz dlaczego akurat w moim przypadku az tyle pali i zamula... katalizator przytkany... dzis wieczorem wyjmuje uklad i wybebeszam kata...


Eco Driving?:)czyli ok 2,8k i zmiana..a potem hamowanie silnikiem:)..i jedziesz za darmo...;)
ehm no tak by sie wydawalo... jednak wychodzi na to ze jest wrecz odwrotnie -.-

dzialos82
01-07-10, 14:36
...na pewno nie jest odwrotnie...bez przesady juz

pwl
01-07-10, 18:45
Trzeba jeździć tak, żeby obroty nie spadały poniżej 2k przy naprawde spokojnej jeździe, czyli zmieniać przy ponad 3k. Sprawdzone u mnie w d14z1.

pablo12
03-07-10, 18:56
zalej 10L pojeździj do 300obr a potem do 2000 polataj tak samo i zobacz jaka jest różnica przebiegu, się przekonasz :)

kornel861
03-07-10, 23:56
silnik ten pali więcej ,jak się go tak nisko kręci


x2

olej eco driving itd,jezdzij normalnie i wyjdzie Ci normalne spalanie.
D14A4 do eco sie nie nadaje bo za slaby jest...

mi wciaga 6/8 L i jezdze od 3k do 5 k rpm
na 5tce sie tylko tocze jak jest z gorki lub w miare rowno 2 k rpm
moze nie krec na 1 i 2 pod odcinke :D:D:D

Muzyk-Grzes
04-07-10, 00:47
A może przyczyna jest żle założony pasek rozrządu ,skoro zamula powyżej "wyższych" obrotów?

jasiek09
04-07-10, 07:38
x2

olej eco driving itd,jezdzij normalnie i wyjdzie Ci normalne spalanie.
D14A4 do eco sie nie nadaje bo za slaby jest...
eco drivng jest to hamowanie silnikiem ,przewidywanie co zdarzy się na drodzei jazda w zakresach momentu maksymalnego a nie zmiana biegów przy 2 tyś tak dla uściślenia:o

Lister
04-07-10, 09:20
jazda w zakresach momentu maksymalnego
czyli w zakresie 4-5 tysia rpm ;)

rider143
04-07-10, 12:16
czyli w zakresie 4-5 tysia rpm podczas rozpędzania auta i wyprzedzania-ale nie podczas toczenia się ze stałą prędkością:rolleyes:

pwl
04-07-10, 12:21
Podczas toczenia się nie zmieniasz biegów, prawda? Tu chodzi o zmianę w zakresie max momentu wlasnie ;)

jasiek09
04-07-10, 13:31
tak jak zauważyliście miałem na myśli momemnt zmiany biegów,http://www.ceramizer.pl/Jak-jezdzic-ekonomicznie-i-zmniejszyc-zuzycie-paliwa-ecodriving.pdf jak ktoś chce może poczytać między innymi strona 12

skolopendra
05-07-10, 21:31
,http://www.ceramizer.pl/Jak-jezdzic-...ecodriving.pdf jak ktoś chce może poczytać między innymi strona 12

lecz bez ceamizera ani rusz ;)