Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z uszczelka pod miska olejowa CIVIC95rok



ziomek470
28-06-10, 18:25
Kupiłem niedawno honde civic coupe 95 rok blok d15b7 i mialem maly wyciek oleju spod miski olejowej, wiec postanowiłem wymienic uszczelkę. 2 razy zmieniłem uszczelkę pod miska i 2 razy jest wyciek poniewaz uszczelka jest rozszczepiona a nawet przecieta po dlugosci na odcinkach, i zachlapany jest caly spód. mam pytanie :
1. czy to moze jest moja wina(za mocno dokrecona)?
2. czy to moze jest wina odpowietrzania komory skrzyni korbowodowej silnika(tak słyszałem) prosze o pomoc co jak tu zrobic zeby bylo ok? pozdrawiam

skolopendra
28-06-10, 18:44
a uszczelkę kupiłeś w aso ?

ziomek470
28-06-10, 18:49
nie. kupiłem uszczelkę w sklepie częsciami do samochodów japońskich i koreańskich. ale po zalozeniu bylo wszysko ok. jezdzilem pare dni bez zadnego problemu. ale po dłuższej jeździe zauwazyłem wyciek zajechałem na kanał i okazało sie ze wysadziło uszczelkę spowrotem... co może byc tego przeczyną? aż takie ciśnienie sie robi w misce az wysadza uszczelkę??

skolopendra
28-06-10, 18:51
kupiłem uszczelkę w sklepie częsciami do samochodów japońskich i koreańskich.

to nie są dobre uszczelki


czy to moze jest moja wina(za mocno dokrecona)?

może
pobierz manual, i poczytaj o wymianie uszczelki

ziomek470
28-06-10, 18:52
mam manuala ale po angielsku jest;/ a ja nie mam opanowanego tego języka za bardzo;/
czy za mocno dokrecona to nie wiem bo sa tam bolce na misce, tak mi sie wydaje ze to dystanse zeby uszczelka sie trzymała i zeby jej bardzo nie scisnac.

skolopendra
28-06-10, 19:36
link do manuala pl masz w moim podpisie :rolleyes:

ziomek470
28-06-10, 19:44
aha:) dzieki popatrze. a nóż mi sie uda. ale nie mam pojecia co moze tak wysadzac ta uszczelke;//

Budziniak
28-06-10, 20:33
Ziomek a czy na pewno wszystkie gwinty w bloku trzymają tak jak powinny ? Czasem wystarczy delikatnie przeciągnąć i problem wycieku będzie się odnawiał nawet jak byś kupił OEM uszczelkę.
Na pewno porządnie wyczyściłeś miejsce styku misy z blokiem?
Spróbuj nanieść delikatną warstwę masy uszczelniającej ja używam w robocie Victor Reinz i nie ma z uszczelnieniami problemu a do tego ładnie pachnie :D

zakit
28-06-10, 20:43
przedewszystkim to odpowiedni moment dokrecania, siła znaczy, a po drugie to kup uszczelke z aso.

Budziniak
28-06-10, 20:50
kup uszczelke z aso. nawet jak kupi uszczelkę z platyny to jak źle dokręci i nie oczyści obydwu powierzchni na błysk to kupa i tak z tego będzie :)

Yotomeczek86
28-06-10, 21:03
Przede wszystkim obowiązkowo kup uszczelkę OEM - tylko on zapewnia szczelność

Po pierwsze, musisz dobrze oczyścić powierzchnie. Po drugie musisz kupić sylikon wysokotemperaturowy i nałożyć go tam gdzie przewiduje manual. Po trzecie odpowiednim momentem dokręcić.

To tyle ;)

zakit
28-06-10, 23:24
z silikonem tez trzeba sie umieć obchodzić, bo jak nawali go na zasadzie "im więcej tym lepiej" to, to też nie będzie spełniało swojej funkcji...

Budziniak
28-06-10, 23:27
Zakit właśnie odwrotnie nawalić dużo i potem jeszcze paluchem rozsmarować :D po wyschnięciu drugą warstwę i opalarką wysuszyć aby porządnie się przyjęło. :cool:

zakit
28-06-10, 23:29
Zakit właśnie odwrotnie nawalić dużo i potem jeszcze paluchem rozsmarować :D po wyschnięciu drugą warstwę i opalarką wysuszyć aby porządnie się przyjęło. :cool:

i jeszcze trzecią warstwę na zewnatrz zeby juz wogole bylo profi :D

Budziniak
28-06-10, 23:35
i jeszcze trzecią warstwę na zewnatrz zeby juz wogole bylo profi :D

na koniec barankiem do profili od wewnątrz i korek zaspawać a śrubki na klej do gwintów i potem jeszcze obrodzić o rozmiar za dużym kluczem

ziomek470
29-06-10, 15:48
oczysciłem ja az sie blyszczala miska. od bloku tez ladnie wyczyszczona i mialem taki silikon ten czorwony do uszczelniania. bylem dzisiaj w sklepie i kupilem juz 3 uszczelke;/ to zapytalem goscia co jest nie tak opisalem to i mi powiedzial ze za mocna dokrecona byla. moze i faktycznie. bo zakrecilem ja naprawde mocno... i doradzil mi zebym kupil szary silikon specjalnie do wysokoobrotowych silnikow japonskich. złoze dzisiaj albo jutro i sie przekonam czy naprawde bedzie ok.

skolopendra
29-06-10, 15:54
i doradzil mi zebym kupil szary silikon specjalnie do wysokoobrotowych silnikow japonskich.

to chyba jakiś cudowny silikon :D

ziomek470
29-06-10, 16:03
nie wiem czy cudowny ale faktycznie pisze tak na opakowaniu:P ze jest do marek aut japonskich.
Ten ziomal ze sklepu mowil mi ze ten szary specyfik jest troszke inny od zwyklego czerwonego silikonu.(wiem jest szary:PP) ale Jest jakis taki zelowaty.ze widac roznice miedzy silikonem a tym czyms. nie wiem wszystko sie okaze w praktyce. czy naprawde jest specjalnie do tych aut:P

kaczka208D
31-05-13, 11:30
Odkopuje :)

W najbliższym czasie będę wymieniał uszczelkę miski w d13b2, czytałem w "w sam naprawiam ", że w miejscach wału korbowego - tam gdzie są te zagłębienia trzeba doszczelnić.
Czy silikon na wysokie temperatury - niebieski nada się do tego ? I drugie pytanie czy mam w tych miejscach posmarować uszczelkę obustronnie tzn. od strony miska- uszczelka oraz uszczelka-blok ?

RRa
31-05-13, 18:43
http://www.handa-accessories.com/hondabondlrg.jpg
kosztuje 55 zł / tubka

ew "belejaki" czerwony wysokotemperaturowy

bednar_ek35
31-05-13, 22:05
Polecam paste do uszczelek Dirko.