Zobacz pełną wersję : Problem z uszczelka pod miska olejowa CIVIC95rok
Kupiłem niedawno honde civic coupe 95 rok blok d15b7 i mialem maly wyciek oleju spod miski olejowej, wiec postanowiłem wymienic uszczelkę. 2 razy zmieniłem uszczelkę pod miska i 2 razy jest wyciek poniewaz uszczelka jest rozszczepiona a nawet przecieta po dlugosci na odcinkach, i zachlapany jest caly spód. mam pytanie :
1. czy to moze jest moja wina(za mocno dokrecona)?
2. czy to moze jest wina odpowietrzania komory skrzyni korbowodowej silnika(tak słyszałem) prosze o pomoc co jak tu zrobic zeby bylo ok? pozdrawiam
skolopendra
28-06-10, 18:44
a uszczelkę kupiłeś w aso ?
nie. kupiłem uszczelkę w sklepie częsciami do samochodów japońskich i koreańskich. ale po zalozeniu bylo wszysko ok. jezdzilem pare dni bez zadnego problemu. ale po dłuższej jeździe zauwazyłem wyciek zajechałem na kanał i okazało sie ze wysadziło uszczelkę spowrotem... co może byc tego przeczyną? aż takie ciśnienie sie robi w misce az wysadza uszczelkę??
skolopendra
28-06-10, 18:51
kupiłem uszczelkę w sklepie częsciami do samochodów japońskich i koreańskich.
to nie są dobre uszczelki
czy to moze jest moja wina(za mocno dokrecona)?
może
pobierz manual, i poczytaj o wymianie uszczelki
mam manuala ale po angielsku jest;/ a ja nie mam opanowanego tego języka za bardzo;/
czy za mocno dokrecona to nie wiem bo sa tam bolce na misce, tak mi sie wydaje ze to dystanse zeby uszczelka sie trzymała i zeby jej bardzo nie scisnac.
skolopendra
28-06-10, 19:36
link do manuala pl masz w moim podpisie :rolleyes:
aha:) dzieki popatrze. a nóż mi sie uda. ale nie mam pojecia co moze tak wysadzac ta uszczelke;//
Ziomek a czy na pewno wszystkie gwinty w bloku trzymają tak jak powinny ? Czasem wystarczy delikatnie przeciągnąć i problem wycieku będzie się odnawiał nawet jak byś kupił OEM uszczelkę.
Na pewno porządnie wyczyściłeś miejsce styku misy z blokiem?
Spróbuj nanieść delikatną warstwę masy uszczelniającej ja używam w robocie Victor Reinz i nie ma z uszczelnieniami problemu a do tego ładnie pachnie :D
przedewszystkim to odpowiedni moment dokrecania, siła znaczy, a po drugie to kup uszczelke z aso.
kup uszczelke z aso. nawet jak kupi uszczelkę z platyny to jak źle dokręci i nie oczyści obydwu powierzchni na błysk to kupa i tak z tego będzie :)
Yotomeczek86
28-06-10, 21:03
Przede wszystkim obowiązkowo kup uszczelkę OEM - tylko on zapewnia szczelność
Po pierwsze, musisz dobrze oczyścić powierzchnie. Po drugie musisz kupić sylikon wysokotemperaturowy i nałożyć go tam gdzie przewiduje manual. Po trzecie odpowiednim momentem dokręcić.
To tyle ;)
z silikonem tez trzeba sie umieć obchodzić, bo jak nawali go na zasadzie "im więcej tym lepiej" to, to też nie będzie spełniało swojej funkcji...
Zakit właśnie odwrotnie nawalić dużo i potem jeszcze paluchem rozsmarować :D po wyschnięciu drugą warstwę i opalarką wysuszyć aby porządnie się przyjęło. :cool:
Zakit właśnie odwrotnie nawalić dużo i potem jeszcze paluchem rozsmarować :D po wyschnięciu drugą warstwę i opalarką wysuszyć aby porządnie się przyjęło. :cool:
i jeszcze trzecią warstwę na zewnatrz zeby juz wogole bylo profi :D
i jeszcze trzecią warstwę na zewnatrz zeby juz wogole bylo profi :D
na koniec barankiem do profili od wewnątrz i korek zaspawać a śrubki na klej do gwintów i potem jeszcze obrodzić o rozmiar za dużym kluczem
oczysciłem ja az sie blyszczala miska. od bloku tez ladnie wyczyszczona i mialem taki silikon ten czorwony do uszczelniania. bylem dzisiaj w sklepie i kupilem juz 3 uszczelke;/ to zapytalem goscia co jest nie tak opisalem to i mi powiedzial ze za mocna dokrecona byla. moze i faktycznie. bo zakrecilem ja naprawde mocno... i doradzil mi zebym kupil szary silikon specjalnie do wysokoobrotowych silnikow japonskich. złoze dzisiaj albo jutro i sie przekonam czy naprawde bedzie ok.
skolopendra
29-06-10, 15:54
i doradzil mi zebym kupil szary silikon specjalnie do wysokoobrotowych silnikow japonskich.
to chyba jakiś cudowny silikon :D
nie wiem czy cudowny ale faktycznie pisze tak na opakowaniu:P ze jest do marek aut japonskich.
Ten ziomal ze sklepu mowil mi ze ten szary specyfik jest troszke inny od zwyklego czerwonego silikonu.(wiem jest szary:PP) ale Jest jakis taki zelowaty.ze widac roznice miedzy silikonem a tym czyms. nie wiem wszystko sie okaze w praktyce. czy naprawde jest specjalnie do tych aut:P
kaczka208D
31-05-13, 11:30
Odkopuje :)
W najbliższym czasie będę wymieniał uszczelkę miski w d13b2, czytałem w "w sam naprawiam ", że w miejscach wału korbowego - tam gdzie są te zagłębienia trzeba doszczelnić.
Czy silikon na wysokie temperatury - niebieski nada się do tego ? I drugie pytanie czy mam w tych miejscach posmarować uszczelkę obustronnie tzn. od strony miska- uszczelka oraz uszczelka-blok ?
http://www.handa-accessories.com/hondabondlrg.jpg
kosztuje 55 zł / tubka
ew "belejaki" czerwony wysokotemperaturowy
bednar_ek35
31-05-13, 22:05
Polecam paste do uszczelek Dirko.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.