Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Civic 1,5 D15B2 (1993)



the-one
19-10-06, 00:53
Witam wszystkich.

Na początku września kupiłem Honde Civic 1,5 z roku 1993 , przebieg 156 000.

Jest to moje pierwsze auto i w dodatku Honda :wink: więc mam kilka pytań związanych z tym pojazdem , wcześniej jeździłem motocyklem Suzuki GSX600F.

Autko było sprowadzone do polski w maju 2006, kupiłem je od pierwszego polskiego właściciela i wraz z autem dostałem multum papierów wraz ze świstkami przeróbek jakie były robione w moim aucie jeszcze za granicą. Wymieniłem olej wraz z filtrem a jutro jestem umówiony na wymiane filtra paliwa, filtr powietrza był czysty więc nie było konieczności jego wymiany, rozrząd wymienił poprzedni właściciel. Końcókę wydechu mam nieoryginalną, dwie dość duże rury z jednej puszki które ładnie brzmią na wyższych obrotach (ok>3 500). Mam również sportowe przewody WN. Niechcę pytać zbyt dziecinnie o osiągi ale skoro mam te auto to chcę żeby te osiągi zgadzały się z normą dla tego modelu. Więc:

1) Czy w moim modelu powinien być zauważalny znaczny wzrost ciągu mocy przy określonej liczbie obrotów tzn. po przekroczeniu xxxx obrotów auto dostaje kopa? Coś takiego zauważyłem jadąc kolegi Lanosem (1,6-100KM);) i po przekroczeniu 3,5 auto dostawało kopa, u mnie w Civice autko ciągnie liniowo i na wyższych obrotoach okolo 4000 - 5000 wskazówka obrotomierza skacze w góre i w dół ale tylko wskazówka, silnik pracuje ok.

2) Wyczytałem na tym forum w różnych postach o katalizatorze, że można go wyrzucić i wstawić jakąś rurkę... mozę mi ktoś powiedzieć gdzie dokladnie znajduje sie ten kat i po co go wyrzucać?

3) Zauważyłem że czasami jak jadę i wcisne gwałtownie pedal gazu to spod maski (nie wiem dokładnie w którym miejscu, ale wydaje mi się że gdzieś w pobliżu filtra paliwa) slychać klepanie tak jakby zawory (ale je wykluczam bo było by je słychać na postoju a silnik pracuje bardzo ładnie) i dzieje sie tak tylko gdy dodam gazu, jak odpuszcze to ten dzwiek ustaje. Co to może być?

4) Jeszcze jedna sprawa, czy jazda na obrotach około 4000 - 5000 nie szkodzi silnikowi?

5) Co może być przyczyną tego że na postoju obroty mi skaczą (nie zawsze) od ok 400, 500 rpm do 1500, 1700 rpm?

Nie jestem dresem, nie szaleje, nie mam neonów itp, ale dynamike w aucie lubię czuć i ogólnie jestem zadowolony z prowadzenia jak i dynamiki mojego auta ale czytając wasze posty wydaje mi się, że moje autko troche odstaje osiągami bo na obroty nie wchodzi aż tak płynnie jak np na tym filmie http://www.youtube.com/watch?v=vQKsXShDG_A a moze to ja za duzo wymagam :wink:

W przyszłym tygodniu wymieniam świece.

Pozdrawiam.

davnbb
19-10-06, 01:36
Filmik jest z hamowni wiec jak odejmiesz opory toczenia i powietrza to pewnie takze tobie bedzie tak fajnie wchodzil na obroty ;-)) Co do dynamiki to czuje, ze od 3000 obr. zbiera sie lepiej ale zadnego tam wielkiego wciskania w fotel nie ma.

the-one
19-10-06, 01:42
Z hamowni? W takim razie po co miałoby to być nagrywane w nocy i jak widać kierowca włącza dlugie swiatla :wink:

Dzięki za odpowiedź :)

mozes
19-10-06, 11:48
Zauważyłem że czasami jak jadę i wcisne gwałtownie pedal gazu to spod maski (nie wiem dokładnie w którym miejscu, ale wydaje mi się że gdzieś w pobliżu filtra paliwa) slychać klepanie tak jakby zawory (ale je wykluczam bo było by je słychać na postoju a silnik pracuje bardzo ładnie) i dzieje sie tak tylko gdy dodam gazu, jak odpuszcze to ten dzwiek ustaje. Co to może być?
Moim zdaniem to są zawory, pod obciążeniem "grają" jest taki charakterystyczny dźwięk,

Wyczytałem na tym forum w różnych postach o katalizatorze, że można go wyrzucić i wstawić jakąś rurkę... mozę mi ktoś powiedzieć gdzie dokladnie znajduje sie ten kat i po co go wyrzucać?
Niektórzy wicinają katalizator i wstawiają strumienicę teoretycznie zwiększa moc nie wim bo ja mam kata, no i na przeglądzie może być kłopot z analizą, katalizator to pierwsza podłużna puszka za sondą lambda

Co może być przyczyną tego że na postoju obroty mi skaczą (nie zawsze) od ok 400, 500 rpm do 1500, 1700 rpm?
Spróbuj pedał gazu podciągnąć stopą do góry w momencie skakania obrotów jeżeli się uspokoi tzn, że masz żle wyregulowaną linkę gazu - u mnie było podobnie,

the-one
19-10-06, 13:23
Dzięki za informacje, w przyszłym miesiącu oddam autko na regulacje zaworów.

Pozdrawiam

davnbb
19-10-06, 15:12
Z hamowni? W takim razie po co miałoby to być nagrywane w nocy i jak widać kierowca włącza dlugie swiatla :wink:

Dzięki za odpowiedź :)
przeoczylem te dlugie (zreszta slychac pstrykniecie przy ich wl. :-) ) ale po czasie przyspiesznia do 100 ( ok 8s) wnioskuje, ze auto jest po jakis modyfikacjach (mi sie nie udalo zejsc ponizej 10s)

the-one
19-10-06, 15:54
przeoczylem te dlugie (zreszta slychac pstrykniecie przy ich wl. :-) ) ale po czasie przyspiesznia do 100 ( ok 8s) wnioskuje, ze auto jest po jakis modyfikacjach (mi sie nie udalo zejsc ponizej 10s)

W takim razie moj ma dobre przyspiesznie tzn w normie dla tego silnika. Właśnie wróciłem od mechanika gdzie wymienili mi filtr paliwa i zauważyłem że autko płynniej przyśpiesza i wchodzi na obroty :grin: zobacze co da jeszcze wymiana świec i regulacja zaworów .

Pozdrawiam

tomekk
19-10-06, 16:38
Czy w moim modelu powinien być zauważalny znaczny wzrost ciągu mocy przy określonej liczbie obrotów tzn. po przekroczeniu xxxx obrotów auto dostaje kopa?
Napisz modelowe oznaczenie silnika, bo było ich kilka. Ogólnie raczej nie masz się co spodziewać jakiegoś znacznego przyrostu dynamiki w górnej partii obrotów, choć silniki hondowskie rzeczywśie są raczej wysokoobrotowe i dość wysoko uzyskują swoją moc maksymalną. Taki skok jest odczuwalny, ale dopiero przy silniku 1,6 VTEC DOHC i obrotach powyżej 4,5krpm


Jeszcze jedna sprawa, czy jazda na obrotach około 4000 - 5000 nie szkodzi silnikowi?

Na to pytanie trudno jednoznacznie odpowiedzieć. Jak już pisałem, silniki hondy dobrze sprawują się podczas pracy w górnej partii obrotów i zasadniczo nic nie powinno im się dziać. Fizyka jest tu jednak prosta i czytelna - praca na wysokich obrotach to praca w zdecydowanie wyższej temperaturze, co powoduje duże obciążenia, a co za tym idzie i szybszy proces zużywania się podzespołów silnika. To nie tajemnica, że częsta jazda z gazem w podłodze doprowadzi prędzej czy później do "zajeżdzenia" silnika.


Co może być przyczyną tego że na postoju obroty mi skaczą
Poczytaj o czyszczeniu silniczka krokowego i przepustnicy oraz o tzw. resecie komputera.

Ogólnie rzecz biorąc na forum spokojnie możesz odnaleźć odpowiedź na wszystkie zadane przez Ciebie pytania. Archiwum jest bardzo bogate, więc zachęcam do czytania i pogłębiania swojej wiedzy :)

Aquarius
19-10-06, 17:15
Ja mam małe zastrzeżenie co do wycinania kata... z tego co czytałem kiedys w GT to jak sie wycina nie powinno sie wstawiac rury bo spaliny beda sie cofały do silnika i po dupie dostaje..i dlatego jak juz sie chce wyciac kata to nalezy włozyc strumiennice.niech mnie ktos poprawi jesli sie myle.Auto bedzie sie dynamicznie wkrecalo na obroty jak jest strumiennica...

the-one
19-10-06, 18:33
Dzięki serdeczne za informacje, przed założeniem tematu przeszukałem forum ale nie znalazłem interesujących mnie informacji albo źle szukałem ;)

Oznaczenia silnika to D15B2 w budzie EG4. A powiedzcie mi czy jest możliwośc przełożenia silnika V-TECa do mojego auta? Nie zamierzam tego robic, przynajmniej narazie ale może w przyszłosci się tym zainteresuje.

Pozdrawiam.

Rydz
20-10-06, 11:42
Ja mam małe zastrzeżenie co do wycinania kata... z tego co czytałem kiedys w GT to jak sie wycina nie powinno sie wstawiac rury bo spaliny beda sie cofały do silnika i po dupie dostaje..i dlatego jak juz sie chce wyciac kata to nalezy włozyc strumiennice.niech mnie ktos poprawi jesli sie myle.Auto bedzie sie dynamicznie wkrecalo na obroty jak jest strumiennica...

Ja mam rurę 2" od kolektora do ostatniego wydechu i nie zuważyłem pogorszenia osiągów,
lepiej się zachowuje na niskich obrotach

the-one
20-10-06, 15:57
Chyba cos z moim autem jednak nie tak, dzis wjezdzajac do wioski widzialem w lusterku ze jakis starszy escort z podobnego rocznika dojezdzal do mnie... wiec chcialem za wioska mu troche uciec, wyjezdzajac z zakretu i wjezdzjac na prosta za wioska zredukowalem z 4 na 3 i od 1500 rpm zaczalem przyspieszac i zmienialem biegi przy 4000 rpm ale w lusterku widzialem ze escort kurczowo sie mnie trzymal i przyspieszal tak samo jak ja... rozpedzilem sie tak do ok 120 km\h i odpuscilem bo autobus jechal przedemna, chwile przed tym ecscort zaczal mnie wyprzedzac i widzialem ze w srodku mial jeszcze dwoch pasazerow a ja jechalem sam (pomyslalem...wiec jak to mozliwe ze tak samo przyspieszal?)... hmmm postanowilem tez na oko sprawdzic przyspieszenie do 100 km\h wyjezdzajac z obwodnicy mialem drugi bieg i okolo 30km\h na liczniku... zaczalem przyspieszac i rowniez przy 4000 rpm zmienialem biegi i czas przyspieszenia od 30km\h do 100 km\h wyniosl cos kolo 13s. :sad: Nie wiem, moze jak sie mierzy ten czas to sie kreci silnik na kazdym biegu do czerwonego pola czego nie jestem zwolennikiem a moze to wina nieseryjnego duzego wydechu i regulacji zaworow lub swiec?

Dorzycam zdjecie mojego wydechu... czy nie jest za duzy i przez to traci moc na niskich i srednich obrotach w gornym zkresie tez nic specjalnego sie nie dzieje?

http://www.yousendit.com/transfer.php?action=check_download&ufid=CC8E59182E7C1D41&key=dc0b06b28ffb97cb8c4aeebe409dd1a3d9f3dbdf

Pomocy. W tej chwili przebieg mojej Civi to 159 000 km. Przy przebiegu 90 000 km w 2001 roku byl udokumentowany w ksiazce serwisowej.

Koks
20-10-06, 16:27
Ja mam D13b2 i on zaczyna jeździć dopiero od ok 4,500. Może spróbuj pokręcić troche silnik po obrotach
:?

evil_kid
20-10-06, 16:59
the-one - przy takim ściganiu do 4000 obr to i seicento by Cie wyprzedził ;) , nie bój się go przeciągnąć.Tak samo z przyspieszeniem do 100km/h - 13 sek od 30 do 100??? :roll:
To już d13b2 lepiej przyspiesza i to od 0 :D
Wszyscy Ci piszą, że to są silniki wysokoobrotowe :roll:
Jak chcesz sprawdzić osiągi i dynamikę jazdy musisz go wysoko kręcić( do 4000 obr to możesz sobie ibizą pojeździć ;)

kozik555
20-10-06, 17:15
Tak jak piszą poprzednicy honde trzeba krecic wysoko i nie obawiaj sie, ja swoją krece czasami do odcinki bo cały czas jest moc i predkosc rosnie cały czas az do tych 7 tys tu niema tak ze obroty rosną a predkosciomiez dawno stoi jak tylko przekroczono 4 czy 5 tys oczywisce wymiana oleju z filtrem co 10tys i wszystko jest ok

bartol
20-10-06, 17:26
Hmm od 1.500tys obr to diesel ciagnie i przy 4000konczy a Ty chyba masz benzyne...poszukaj sobie w necie przy jakich obrotach osiagasz moment i moc i bedziesz mniej wiecej wiedzial jak jezdzic... :roll: Bo przyspieszajac z tak niskich obrotow na wysokim biegu to wiecej szkody narobisz.... :roll:

the-one
20-10-06, 17:31
Dzieki wielkie za informacje :) Wlasnie balem sie przekraczac tej granicy zeby silnikowi nie zaszkodzic ale skoro tak piszecie to sprobuje go pokrecic wyzej i dam znac co i jak... i jeszcze jedno pytanie... w okolicy 4000 rpm wskazowka obrotomierza zaczyna mi skakac i pokazuje to raz 4000 to raz 5500 i wiecej... co moze byc tego przyczyna?

Jeszcze raz dzieki!

mozes
20-10-06, 17:43
Co do obrotów i mocy to silnik D15B2 najwyższy moment osiąga przy 4700 obr/min, a moc maksymalną przy 6000 obr/min.

raf1125
20-10-06, 18:07
i nie warto nim przyspieszac jak masz ponizej 3000 (wylaczajac 1 bieg :P ).
a i nie ma sensu jezdzic z obrotami ponizej ok 1700 bo moment jest strasznie niski.

the-one
20-10-06, 18:17
Super! Właśnie wrocilem z krotkiej przejazdzki oczywisice po odpowiednim rozgrzaniu silnika i rzeczywisice tak jak mowiliscie od okolo 4500 - 5000 rpm ten silnik zaczyna zyc i ciagnie pieknie na kazdym biegu... pewnie koles w peugocie 406 ktory jechal za mna myslal ze chce sie z nim scigac bo mam glosny wydech i obroty slychac ;) i udalo mi sie go odstawic ale pozniej po zjezdzie z glownej drogi dalem sie pokornie wyprzedzic poniewaz tylko chcialem sprawdzic ciag auta a nie swirowac ;) Wiec stwierdzam ze wszystko jest OK :razz:

Pozdrawiam!!!

xms
30-10-06, 11:48
Moim skromnym zdaniem, każdy początkujący kierowca powinien zaczynać od naszego rodzimego maluszka :) ten bolid jest najtrudniejszy w prowadzeniu. Opanowanie jazdy saganem daje 100% opanowanie innych samochodów. Stwierdzone u wielu osób. Przyzwyczajenie do szarpania, braku hamulcy, gaśnięcia i mnóstwa innych dolegliwości daje poczucie komfortu w innych samochodach.

woytaz
30-10-06, 17:34
doookładnie, zgadzam sie z przedmowca :D:D::D

tomiek
30-10-06, 18:35
Kręć spokojnie na trójce do 100-120 km/h. Ten silnik potrzebuje "męskiej ręki". Zobaczysz, frajda z jazdy. Chłopaki mają rację. Ja mam EG4 D15B2 od lipca i jestem zakochany :)

the-one
30-10-06, 20:59
Dzieki, ta sztuke juz opanowalem i teraz rzadko schodze ponizej 2500 rpm, najlepiej wg. mnie zbiera sie na 3 biegu bo trojka jest dluga i to wlasnie na niej redukujac z czworki najczesciej wyprzedzam inne auta ale narazie i tak jeszcze nie mecze silnika bo musze zaworki wyregulowac bo slychac je jak przyspieszam. Im dluzej mam ta Honde tym bardziej jestem z niej zadowolony :grin:

Pozdrawiam.

godzuki
31-10-06, 14:15
no tak - to jak juz wiemy jak sie jezdzi to mam teraz ja pytanko zeby porownac moje autko :)
Tez jestem szczesliwym posiadaczem od dwoch miesiecy EG4 D15B2.
Jakie macie spalanie na 100 KM ?
Mam założony gaz wiec interesowalo by mnie tez na gazie jak i na benz.

pasach
31-10-06, 22:30
ja mam hanie z tym samym silnikiem przyciagnieta 3 tyg temu zza zachodniej granicy z przebiegiem 145tys <lol> i spalila mi ostatnio na trasie 5,7l. Mowiac inaczej zrobilem 264km na 15litrach. Tylko ze bede musial jechac na regulacje zaworow to silnik pracuje jak diesel :(
-i przyznam sie ze boje sie ja oddac jakiemus mechanikowi..

the-one
01-11-06, 09:48
Moja rowniez chodzi jak diesel ale po wyplacie regulacje zrobi w mojej Hani znajomy z ASO Honda ktory ma prywatny warsztat... przy okazji wymieni uszczelki pod pokrywa zaworowa plus ewentualna regulacja zaplonu :)

woytaz
01-11-06, 10:29
troche nie na temat, ale orientuje sie ktos jaki jest koszt tej uszzcelki po kape zaworów?

the-one
01-11-06, 11:28
W ASO powiedzieli mi ze komplet uszczelek pod pokrywe zaworow kosztuje cos kolo 150 zl.

bartol
01-11-06, 12:28
W ASO powiedzieli mi ze komplet uszczelek pod pokrywe zaworow kosztuje cos kolo 150 zl.

pod pokrywa jest jedna uszczelka :roll:

zuras555
01-11-06, 17:37
Do Kolegi xms.... życie:D Ehhh nie ma to jak pełno ludzi dookoła, a tu maszyna zgaśnie i ani śmie odpalić:P

Ja wyregulowalem zawory, jest troszke ciszej, ale zgodnie z tym co tu wyczytałem, co mi powiedział znajomy posiadacz cifa i co stwierdził koles z ASO - bedzie sie tam tluklo bo te silniki tak maja i basta:)
Jesli chodzi o uszczelke pod przykrywe zaworów, to w intercarsie zaplaciłem cos koło 27z. Chyba az tak bardzo sie nie rozni do tego silnika.... pozdroo

Lcfr
02-11-06, 09:33
troche nie na temat, ale orientuje sie ktos jaki jest koszt tej uszzcelki po kape zaworów?

pytałem tydzień temu - 54zł + VAT :neutral:

dlatego moze lepiej skorzystac z tej oferty:


Jesli chodzi o uszczelke pod przykrywe zaworów, to w intercarsie zaplaciłem cos koło 27z. Chyba az tak bardzo sie nie rozni do tego silnika.... pozdroo

choc niektórzy narzekają, ze nie są najlepszej jakosci-potrafia sie pocic)

Ja swojej oryginalnej nie wymieniałem od 4 zdejmowan pokrywy i jakos nadal sucho jest...

xms
02-11-06, 13:19
Do zuras555 Taaa wtedy nawet przy 20 stopniowym mrozie pot Cię zalewa :) a najgorzej jest kiedy wszyscy Cię wyprzedzają nie wspominając rowerzystów :)

adams84
01-01-07, 20:01
Z hamowni? W takim razie po co miałoby to być nagrywane w nocy i jak widać kierowca włącza dlugie swiatla :wink:

bartek3
02-01-07, 16:04
a jakie amcie maxymalne predkosci na biegach.chodzi mi o 2i3 bieg.

the-one
02-01-07, 16:16
na 2ce jak chce ostrzej pojezdzic to ciagne ja do 90 km\h za to na 3ce do 120/125 km\h... jezdze nie przekraczajac 6500 rpm czyli moment gdzie zaczyna sie redline.

bartek3
02-01-07, 16:24
ja kurde boje sie jeszcze krecic bo po sprowadzeniu nie zmienilem jeszcze rozrzadu.ale tak do 80km/h na 2 to ja krecilem.a przy ilu jest u ciebie odciecie?i ile na max jechales. :)

the-one
02-01-07, 16:36
ja kurde boje sie jeszcze krecic bo po sprowadzeniu nie zmienilem jeszcze rozrzadu.ale tak do 80km/h na 2 to ja krecilem.a przy ilu jest u ciebie odciecie?i ile na max jechales. :)

Nie krecilem jej do odciecia, ale z tego co wiem odcina zaplon na 7200 rpm... a maxymalnie jechalem nia (plus 2 pasazerow) 180 km\h wiecej nie probowalem (wyzlobione opony z tylu, pewnie poprzedni wlasciciel na recznym zaciagnal, przez te opony troche tyl buja) ale pewnie poszla by troche (5-10 km\h) wiecej... znajomy ktory ma ten sam model powiedzial ze wycisnal z niej 200 km\h. Nie dlugo szykuje sie na maly mod wkoncu na VTECa (gora plus graty z d16z6) wiec wtedy zmierze moc i predkosc lecz zalezy mi bardziej na znacznie odczuwalnym przyspieszeniu niz predkosci maxymalnej.

bartek3
02-01-07, 19:03
a orientowales juz jakie koszta tej twojej modyfikacji?bo tez kiedys mam zamiar cos takiego zrobic.jakie bede potrzebne czesc na zrobienie vteca.glowica to normalka i co jeszcze?

the-one
02-01-07, 20:50
a orientowales juz jakie koszta tej twojej modyfikacji?bo tez kiedys mam zamiar cos takiego zrobic.jakie bede potrzebne czesc na zrobienie vteca.glowica to normalka i co jeszcze?

Graty to: Glowica,ECU, kolektory, wiazka, aparat zaplonowy, sonda... plus uszczelka pod glowice

Za same graty wyjdzie gdzies w okolicach 1500-1700 ale nie mam zamiaru robic tego sam wiec za robocizne dojdzie pare stowek... ale licza sie KM i Nm :wink:

bartek3
03-01-07, 16:40
jeszcze jedno pytanko.dzisiaj jechalem moja hanka i ciaglem do odciecia.wskazowka predkosciomierza doszla do 80km/h obrotomierz na 6tys obr i tak jakby ja dlawilo.pozniej stanalem przegazowalem ja i tak jakby wyzej ciagla na obrotach lecz balem sie do tego odciecia ciagnac.czym to moglo byc spowodowane?da sie moze sciagnac to odciecie paliwa albo przesunac na wyzsze obroty?

the-one
03-01-07, 17:17
da sie moze sciagnac to odciecie paliwa albo przesunac na wyzsze obroty?

http://www.allegro.pl/item152703754_chip_tuning_honda_civic_92_95_d15b7_ d16z6_b16a2.html

kontaktuj sie z forumowym Furious'em... to jego aukcja.

Z tego co widze to nie bardzo bawi sie w zmiane oprogramowania w kompie od D15B2 ale zapytac mozesz.

bartek3
03-01-07, 17:53
a mozesz mi odpowiedziec czym moglo byc spowodowane takie zachowanie silnika?

the-one
03-01-07, 18:02
a mozesz mi odpowiedziec czym moglo byc spowodowane takie zachowanie silnika?

Byc moze filtr paliwa, zaplon albo swiece jesli nie wymieniales... trudno mi powiedziec bo znawca nie jestem ale mysle ze to moze ktorys z tych w\w. :)