PDA

Zobacz pełną wersję : szorowanie przy maksymalnym skręceniu kół



skorpion7
26-06-10, 20:24
Witam

Jak w temacie ostatnio zaczęło mi coś szorować podczas jazdy kiedy mam skręcone mocno koła. Szorowanie dobiega z okolicy kół przednich. Czy ktoś wie co to się dzieje ?

Dzięki i pozdrowienia :)

rafsio
26-06-10, 20:37
Podaj jakie masz ET felgi i jej szerokość, do tego rozmiar opon i czy masz glebę. A jak do tej pory było ok, a zaczęło trzeć po jakimś czasie, to możliwe że się o nadkole opiera czy coś. Bo mogła spinka wylecieć.

VTECE
29-06-10, 20:07
Przykład z życia wzięty : 16 cali felga 7,5 szeroka 195 gumy obniżona i nadkola przy rantach powoli się kończą :) myślę że twardsze zawieszenie troszke by tutaj pomogło :)

skorpion7
05-07-10, 19:00
hej, nie było mnie trochę więc nie miałem jak odpisać. Wszystko mam w standardzie, 14 cali koła. Amory są ok. zawieszenie na normalnej wysokości.

Pozdro.

Scott
06-07-10, 15:53
maglownica.

skorpion7
12-07-10, 20:27
Chyba raczej nie maglownica. Wspomaganie działa normalnie, nie ma wycieków. Jest za to taka przypadłość, że powyżej 120 km. kierownica dostaje luzów no i te szorowanie przy skręconych kołach w prawo.

defx
13-07-10, 17:37
Ja mam to samo, a ostatnio nawet szoruje podczas jazdy na wprost... Na razie odstawiłem do garażu autko, bo wybieram się na urlop, ale po powrocie wizyta u mechanika. Czy jest ktoś z własnego doświadczenia powiedzieć mi co to może być?

lunatyk
13-07-10, 19:27
kurde panowie ....


cos szoruje szoruje czyli trze ! jak trze... to nie idzie sie do komputera tylko zdejmuje koło ewentualnie prosi kolege znajomego kobiete zeby wsiadla i delikatnie ruszyła zaglądając i patrząc co. Moim zdaniem to najprawdopodobniej będzie tarcie o nadkole. Wtedy wystarczy zdjąc kolo i będzie widac na nadkolu miejsce tarcia.


pozdro

MikeFoto
13-07-10, 20:45
Ja mam to samo, a ostatnio nawet szoruje podczas jazdy na wprost... Na razie odstawiłem do garażu autko, bo wybieram się na urlop, ale po powrocie wizyta u mechanika. Czy jest ktoś z własnego doświadczenia powiedzieć mi co to może być?

Pęknięta osłona pod silnikiem ociera o asfalt? Może "złapałes" jakiś patyk, drut itp który gdzieś jest pod podwoziem.....

Że tak zapytam....zaglądałeś pod nadkola, tudzież pod auto (nie z kanału)..?

defx
13-07-10, 22:34
Ani osłona, ani nadkole, nic nie ociera o asfalt, a szorowanie take bardziej metaliczne i tak samo szoruje podczas jazdy na wprost jak podczas skręcania i na biegu i na "luzie". Ściągnąłem koło, myślałem ze może klocki o tarcze czy coś tam w padło, ale tarcza równiutka a szorowanie takie, ze aż ludzie się patrzą jak jadę :( Kierownica nie trzęsie, hamuje też normalnie i skręca normalnie, tylko niesamowicie hałasuje tym szorowaniem aż wstyd jechać.... No nic... po powrocie z urlopu odstawiam autko do mechanika a na razie śmigam wozidełkiem zony... Zapytałem, bo myślałem ze ktoś miał coś podobnego, ale widocznie nikt z Was się z czym takim nie spotkał... Mimo wszystko dziękuję za próbę odpowiedzi na mój problem i pozdrawiam!

skorpion7
14-07-10, 13:33
Siema

Prawdopodobnie zlokalizowałem problem tarcia. A były to osłony na tarcze hamulcowe z przodu. U mnie są mocno skorodowane wręcz zgnite. Póki co wygiąłem je w miarę możliwości jak najdalej od tarczy i wyczyściłem rdzę z tarcz. Nie zdarzyłem jeszcze sprawdzić czy szoruje ale znikło mi latanie kierownicy powyżej 120 km. Jechałem 140 do roboty i auto szło jak na szynach, więc jakiś progres jest :)

Dam znać wieczorem co z szorowaniem.

Sprawdziłem na placyku i z całą pewnością mogę potwierdzić skuteczność tych zmian. Nie ma szorowania i kierownicą nie trzęsie :D

Pozdrawiam

lunatyk
14-07-10, 22:56
defx u Ciebie to też pewnie bedą te termiczne osłony tarczy hamulcowej ;) zdejmij koło kreć tarczą i napewno wyłapiesz czy to to tarcie ;) odegniesz ręką śrubokrętem czymkolwiek i po problemie :)