PDA

Zobacz pełną wersję : rozrząd !!!



damian7444
26-06-10, 16:59
witam

mam pytanie, w najblizszym czasie czeka mnie wymiana rozrzadu czyli;
-pasek
-rolka
-pompa wody

moje pytanie brzmi, jakie firmy polecacie i mniej wiecej jakie ceny czesci?

z gory dzieki za odpowiedzi.

spychu
26-06-10, 20:50
Pasek Contitech / Gates
rolka Koyo / SKF
pompa GMB / Aisin

Ceny to zależy gdzie i jak.

dab1
26-06-10, 20:54
To spychu napisz od razu ile w łodzi za taką przyjemność ?? :D
Może jakieś dwa przykłady :p z różnych źródeł to kolega z problemem sobie porówna:)

pablo12
26-06-10, 21:19
max 200 dasz za rozrząd+ robocizna,części jak kolega wyżej skompletuj sobie

spychu
26-06-10, 21:28
To spychu napisz od razu ile w łodzi za taką przyjemność ?? :D
Może jakieś dwa przykłady :p z różnych źródeł to kolega z problemem sobie porówna:)
Cena części nie wiem jaka w detalu.

Ja biorę w InterCarsie, 4carsie itp po zniżkach, mnie do EJta wyszło śmiesznie tanio. Normalnie za te graty co wymieniłem w detalu spokojnie idzie się zmieścić myślę w ok 260-270zł.

Wymiana różnie, tez miałem śmiesznie tanio. Nie wiem ile normalnie biorą, pewnie ze 150zł bo w D-serii jakoś wielce skomplikowane to nie jest..

damian7444
26-06-10, 21:37
wymienic sam sobie wymienie juz raz wymienialem.
tylko chcialem sie poradzic jakich firm najlepiej kupic te *******y

mc47
26-06-10, 22:52
pasek mam mitsuboshi
rolkę niby pudełko było koyo a w środku GMB
pompa GMB
przejechałem już na tym 80 tysięcy i wszyskto ok
brane w intercarsie

robocizna w łodzi 250 - vtec
200-fancar (1,5 roku temu)

spychu
27-06-10, 00:13
Radziłbym Ci wymienić jak masz nalatane 80kkm.

Mistuboshi po tym przebiegu lubi być nieźle popękane między zębami, widziałem mitsuboshi po przebiegach o 1/4 mniejszych niż Twoje 80kkm i nadawały się jedynie na śmietnik tak były popekane. Ja osobiście bałbym się zrobić 80kkm na mitsuboshi i go nie polecam.

Ile lat jeździsz już na tym rozrządzie ? Bo jak wszyscy doskonale wiedzą nie tylko przebieg niszczy rozrząd ale również wiek :)

damian7444
27-06-10, 10:03
ja mam pasek mam mitsuboshi i zrobilem 60tys
dlatego chce na dniach wymienic rozrzad ;D

spychu
27-06-10, 11:36
To bierz taki zestaw jak napisalem w drugim poscie i spokojnie 80-90kkm a jak upalasz to 60-70kkm i po problemie.

Ogolnie po tym co widzialem uwazam, ze Contitech czy Gates sa odporniejsze na pekanie niz Mitsuboshi i dlatego u siebie mam wlasnie Contitecha.

damian7444
27-06-10, 12:10
ok dzieki za info ;)

pozdrawiam

maxv
27-06-10, 22:02
Się podłączę .
Jeżeli chcę oddać w dobre ręce do zmiany rozrządu to jaki będzie koszt całkowity robocizna + materiały w okolicach Warszawy ?

Ok już oddałem w dobre ręce Romi ;) ją ma

mc47
27-06-10, 22:32
Ile lat jeździsz już na tym rozrządzie ? Bo jak wszyscy doskonale wiedzą nie tylko przebieg niszczy rozrząd ale również wiek :)

no właśnie jeżdżę jakieś 1,5 roku do tego jazda normalna i bez szaleństw
mam niecałe 80 k i oczywiście planuje wymianę w najbliższym czasie

niedawno regulowałem zawory i pasek był ok .. nie wylukałem żadnych pęknięć (choć mogłem oczywiście ich nie zauważyć)
ale pasek nie jest stary stąd myślę że do tych 80 pojeżdżę :)

PeJot
27-06-10, 23:50
60 tys. to mało, jeździj do 80-90 tys ...

OEM pasek wymienia się co 100 tys. km (lub 120kkm od 99r.) a to jest Gates produkowany w Japonii (Unitta).
Nie sądzę żeby Mitsuboshi czy Conti było gorsze od Unitty-Gates ...

dab1
28-06-10, 00:06
Pejot to może napisz czy masz dostępne te 3sympatyczne elementy i w jakiej cenie?? (pasek, napinacz i pompka :p )

Nemereth
29-06-10, 09:05
Radziłbym Ci wymienić jak masz nalatane 80kkm.

Mistuboshi po tym przebiegu lubi być nieźle popękane między zębami, widziałem mitsuboshi po przebiegach o 1/4 mniejszych niż Twoje 80kkm i nadawały się jedynie na śmietnik tak były popekane. Ja osobiście bałbym się zrobić 80kkm na mitsuboshi i go nie polecam.

Ile lat jeździsz już na tym rozrządzie ? Bo jak wszyscy doskonale wiedzą nie tylko przebieg niszczy rozrząd ale również wiek :)

Moze widziales po dwoch zalozeniach ? ;D
Albo komus cieklo po kółku i zniszczyło pasek?

Ja jezdze na Mitsuboshi. Jeden z paskow zrobil ponad 120 tysiecy i nie bylo zadnych pekniec wiec nie mow.

spychu
29-06-10, 12:00
Moze widziales po dwoch zalozeniach ? ;D
Albo komus cieklo po kółku i zniszczyło pasek?

Ja jezdze na Mitsuboshi. Jeden z paskow zrobil ponad 120 tysiecy i nie bylo zadnych pekniec wiec nie mow.

No to bardzo fajnie, że nie było.

Jak kupiłem mojego byłego avensisa i robiłem rozrząd też było włozone mitsuboshi auto miało 184kkm a właściciel pokazywał fakture jak robił przy 120. Po rozebraniu i wygięciu paska w drugą stronę były bardzo widoczne peknięcia między zębami. Włożyłem OEM Unitty i jak ponownie wymieniałem przy 264kkm to pasek był w idealnym stanie a auto przeszło kilka modyfikacji zwiększajacych moc i nie było traktowane jako niedzielny dupowóz do kościoła. .

Rozrząd na Mitsuboshi pierwszego właściciela miał przejechane 64kkm i pasek wyglądał strasznie.

To samo było u zioma w Civicu jak zmienialiśmy, Mitsuboshi po 80kkm potwierdzonych przez rachunki z wymiany wyglądało masakrycznie po wywinięciu na drugą stronę, też popękane między zębami.

Natomiast Gates który jeździł u mnie w Civicu przez 70kkm również był w bdb stanie i po wywinięciu na drugą stronę nie było widać żadnych pęknięć.

Stąd też uważam paski Mitsuboshi za shit i nie tylko zresztą ja oraz właśnie na podstawie tych doświadczeń polecam Contiego albo Gates'a albo OEM.

hellrider
29-06-10, 15:37
A ja mam pytanie z innej beczki ale tez o rozrzad ;) Panowie, jak obciac ta plastikowa oslone od gory zebym nie musial sciagac pokrywy zaworow do wymiany rozrzadu ? Da sie to zrobic na samochodzie ?

Nemereth
29-06-10, 15:53
Spychu, powiem Tobie, że nie wiem co powiedzieć... chyba jak wszystko... gorsze jednostki się zdażają nawet najlepszym producentom... więc może trafiłeś na takie właśnie gorsze paski z całej serii?

Ja mam osłone założoną, wszystko poskręcane. Wiem, że paski lubią się szybko wysłużyć jak uszczelniacz na walku nie dokońca uszczelnia i po pasku pocieknie kropelka... do urwania czasem i to wystarczy.

No nic, w każdym bądź razie wg mnie Mitsuboshi nie jest złym paskiem, mam już drugi taki (nie, że pękł tylko był taki jak kupiłem a później po kilometrażu znów na taki zmieniłem ;p)


A ja mam pytanie z innej beczki ale tez o rozrzad Panowie, jak obciac ta plastikowa oslone od gory zebym nie musial sciagac pokrywy zaworow do wymiany rozrzadu ? Da sie to zrobic na samochodzie ?

Da się wszystko tylko po co? osłona ma osłaniać a nie być dziurawa... nie bardzo rozumiem sens Twojego zamysłu kiedy uszczelka pokrywy to 20 zł (na takiej jeżdżę i nie mam z nią problemów). Zdejmij raz pokrywe, wyrzuć osłone i masz z głowy... a nawet za 10-20 zł sprzedasz osłone ;)

rider143
29-06-10, 21:30
Da się wszystko tylko po cozeby kontrolowac stan paska bez ściągania pokrywy zaworów. Musisz obciąć/zeszlifować występ w osłonie plastikowej który wchodzi w pokrywe zaworów ''na zakładkę''.

lemek8
29-06-10, 23:17
Mam takie pytanie jest wogole taka mozliwosc ze na jednym pasku zrobic 189tys? Bo jak kupowalem honde sprzedajacy mowil ze nigdy paska w nim nie wymienial a mial ja od 14 tys. Ogolnie to chyba nie mozliwe bo ja teraz jezdze i niezle mu do pieca daje bo mam grubo wyrabane :D to i tak tylko do scigania. Ale interesuje mnie czy to mozliwe, bo jak narazie to alternator wymieniany byl i nic wiecej :D

Tiga
30-06-10, 00:21
Jedno słowo - Honda :D

Nemereth
30-06-10, 09:43
Mam takie pytanie jest wogole taka mozliwosc ze na jednym pasku zrobic 189tys? Bo jak kupowalem honde sprzedajacy mowil ze nigdy paska w nim nie wymienial a mial ja od 14 tys. Ogolnie to chyba nie mozliwe bo ja teraz jezdze i niezle mu do pieca daje bo mam grubo wyrabane :D to i tak tylko do scigania. Ale interesuje mnie czy to mozliwe, bo jak narazie to alternator wymieniany byl i nic wiecej :D

Zmień rozrząd. Na pasku możesz i 300 tysięcy przejechać jeśli nie pęknie :)

skolopendra
30-06-10, 10:08
Mam takie pytanie jest wogole taka mozliwosc ze na jednym pasku zrobic 189tys?

tak

Zmień rozrząd. Na pasku możesz i 300 tysięcy przejechać jeśli nie pęknie

ja swojego czasu zaufałem książce serwisowej i paska nie zmieniłem .aż przy okazji modów postanowiłem zmienić
i co, silnik miał już ze 150000 a tu się okazało że pasek był nigdy nie zmieniany

Nemereth
30-06-10, 13:33
Liczba kilometrów po ilu należy zmienić pasek jest może jakąś średnią wyliczoną przez kogoś na podstawie średnich kilometrów na rok biorąc pod uwagę czas jaki pasek jest założony, warunki atmosferyczne itd itd... do tego jeszcze jakieś kalkulacje ubezpieczycieli czyli oplacalnośći różnych itd...

Ja swój pasek zmieniłem pewnie grubo po 100 000 km bo ani Havok nie pamiętał ani jego brat (ostatni właściciel) kiedy był ostatnio zmieniany, a napewno na przestrzeni ostatnich kilku lat nie był.

Przy wymianie mechanik tylko powiedział, że był luźny (chyba nawet dało się go ze sobą zetknąć ;D ) ale stan był w porządku, nie przeskoczył ani nic więc może lekkie ponowne napięcie go starczyło by jeszcze na x kilometrów :)

Prawda jest taka, że albo się żyje albo się nie ma szczęścia... nie jedną historię wielu z nas słyszało lub było świadkiem jak poprzednik wyjeżdżając z warsztatu tracił nowiutki świeżo założony paseczek :)

To jak z chlebem, jeden zrobi sobie kanapke na 4 dniowym chlebie a drugi już wyrzuci i kupi świeży :)

lemek8
30-06-10, 14:06
No to zmienie pasek na firmy OEM z tego co tu wyczytalem, i co jeszcze wymienic:?
Napinacz? firmy? GMB?
Pompe wody tez? i firmy? GMB?
Filtr oleju bo wymieniany nie byl przy okazji wymienie. Firmy?
Alternator mam nowy.
Moze przy okazji swiece i termostat?

Tak aby najlepiej zmiescic sie w 500zl zeby duzo nie wydawac ;p a ja nie da rady do 500zl to odpuszcze swiece i termostat

Jakies sugestie?

ps. tak zeby bylo 500zl z wymiana :D

A i gdzie oplaca sie bardziej kupic czesci ? Allegro czy inter cars (30% znizki)

skolopendra
30-06-10, 14:22
termostat?

bez przesady


Filtr oleju bo wymieniany nie byl przy okazji wymienie. Firmy?
byle nie filtron

hellrider
30-06-10, 17:04
U mnie byl filtron i auto lalo olejem jak z wiadra, kupilem jakis z japonskimi napisami, pudelko zolto czerwone za 15 zł. Ma on WKLESLY ! gwint, i jest spoko ;)

Nemereth
01-07-10, 10:30
No to zmienie pasek na firmy OEM z tego co tu wyczytalem, i co jeszcze wymienic:?
Napinacz? firmy? GMB?
Pompe wody tez? i firmy? GMB?
Filtr oleju bo wymieniany nie byl przy okazji wymienie. Firmy?
Alternator mam nowy.
Moze przy okazji swiece i termostat?

OEM to nie firma... OEM znaczy ze cos jest wyprodukowane przez producenta tego samego co w oryginale fabrycznie wyszlo... czyli Honda.

Swiec nie musisz zmieniac. Termostat mozesz ale nie musisz, Olej zmienic mozesz, bedziesz pewniejszy :)

Tobjas
04-08-10, 09:30
kurde sprawdzalem taki zestaw jak w 2 poscie u nas w sklepie i wyszlo mi ponad 300 zl. Chyba przejade sie do ladzi do tego inter car ale nie mam snizki tam zadnej tak jak niektozy i nie mam pojecia ile zaplace tam ;[

Orsh
04-08-10, 10:00
Ja kupowałem pompe gmb i napinacz nsk za jakies grosze i nie narzekam. Jak nie wymagasz cudów od swiec najlepiej kup zwykle ngk/denso

piotrsz44
29-07-12, 21:52
witam przepraszam ze pisze na tym temacie nie chce otwierać następnego tematu. mam problem nie wiem jak napiąć pasek rozrządu w civic z silnikiem d13b2 on się sam napina czy trzeba samemu napiąć? z góry dzięki

spychu
30-07-12, 10:27
Nie napina sie sam, masz rolke napinajaca jak w kazdej jednej D-Serii.

Hankaa
30-07-12, 14:48
Na Alledrogo wszystkie zestawy z paskiem Mitsuboshi a kompletując części wychodzi większy koszt. Gdzie można kupić zestaw z Gates'em? Chyba,ze taki też będzie OK http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-honda-civic-1-4-1-5-16v-92-01-i2475960930.html

Yotomeczek86
30-07-12, 17:34
www.haparts.pl