Zobacz pełną wersję : wymiana maglownicy we własnym zakresie
demonobiker
26-06-10, 05:18
Panowie zamierzam podjąć się wymiany maglownicy we własnym garażu jak sądzicie nie będzie jakiegoś wiekszego problemu z taką wymianą?da rade zrobić to samemu?kupuję używkę po niedużym przebiegu od znajpomego handlarza, wolę taką opcje niż regeneracja.problem tkwi w tym że nie mam pojęcia jak już po montażu uzpełnić płynem od wspomagania cały układ i jaki kupic płyn pomożecie?
Kupić OEM Hondy najlepiej. Jak zamontujesz magiel wlewasz płyn do zbiorniczka i kręcisz kilka razy w prawo i lewo na maxa ot cała procedura.
Będzie dużo zabawy. Mechanicy za wymiane biorą zazwyczaj kilkaset złotych więc do prostych nie należy...
Ja bym się sam za to nie brał :) 200-250zł wolałbym wydać.
demonobiker
26-06-10, 20:12
czemu mówicie ze tyle z tym roboty odkrecach drazki, sanki by bylo latwiej kolume, odpinasz weze i sciagasz magiel wkładasz nowa zakłądasz drazki mocujesz je do kół, koła w miare proste jak jest git przykrecasz kolumne,napelniasz plynem i na zbierznosc
cos ominolem?
do wspomagania to zwykły olej ATF ( do automatycznych skrzyń biegów )
przynajmniej u mnie nigdy nie zawiódł :)
I normalnie lekko na tym chodzi? Ale jaki ATF?
W ASO do kupienia płyn do wspomagania PSF Honda.
demonobiker
27-06-10, 14:40
ile taki plyn kosztuje?a tak wogole to mozna jezdzic ze stukajaca maglownica?puszcza juz troszeczke plyny nie na tyle by dolewac ale jednak i stuka okropnie głownie ze strony gdzie plyn leci.
bede kupowal uzywke z pewnego zrodla z nieduzym przebiegiem jednak mam pytanie czy to jest obojetne z jakiego rocznika kupie magiel czy z ma czy z mb?
demonobiker
28-06-10, 18:43
ile płynu bede potrzebowal do wspomagania?i jeszcze jedno czy jakos odpowietrza sie układ po wlaniu płynu?
Damianos1200
28-06-10, 23:26
jeśli maglownica była lekko mokra to pójdzie 0.8l, jeśli jest kompletnie sucha to wejdzie 1l. Przy odpowietrzaniu zrób tak, żeby koła były w powietrzu i dopiero, wtedy ją odpowietrzaj, żeby maglownica nie miała obciążeń zanim dostanie olej. Zapal silnik, żeby pompa wspomagania chodziła i kilka razy w prawo i w lewo, później zgaś silnik i popatrz czy są bąbelki. Jak są to cykl trzeba powtórzyć dotąd póki nie przestaną się pojawiać. Najważniejsze żebyś za każdym razem zakładał korek od zbiorniczka :). Z maglownicą jest trochę "taniec", żeby ją wyjąć, ale w tym aucie nie trzeba sanek demontować bo maglownica jest tak jakby w sankach.
czy ktos wie gdzie kupic simering ktory jest miedzy maglownica a kierownica
http://img375.imageshack.us/img375/9063/imagephp.th.gif (http://img375.imageshack.us/i/imagephp.gif/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
demonobiker
29-06-10, 08:34
a w którym miejscu jest ten odpowietrznik?
Damianos1200
29-06-10, 09:20
ona ma swoje odpowietrzanie. jeśli zrobisz tak jak pisałem wcześniej to ją odpowietrzysz, a bąbelki bedą sie pojawiać w zbiorniczku od płynu wspomagania i tam się będzie odpowietrzała
Tak, jak ktoś już wcześniej napisał - do wspomagania płyn tylko z ASO - tam CI powiedzą ile wchodzi. Poza tym pamiętaj żeby nie odpalać od razu silnika. Najpierw nalej płynu na max i przy odkręconym zbiorniczku pokręć kilka razy kierownicą skręcając koła kilka razy na maxa w lewo i w prawo aby układ jak najwięcej płunu wciągnął. Jeśli będzie potrzeba, to uzupełnić. Nie wiem czy w tym modelu jest odpowietrznik. Jeśli jest, to skorzystać z niego. Chodzi o to, żeby pompa wspomagania jak najkrócej pracowała bez płynu, bo to ją uszkadza. Dopiero jak zrobisz kilka razy tak, jak napisałem, to znowu uzupełnij płyn na maxa i wtedy dopiero włącz silnik i znów od razu skręcaj koła na maxa lewo i w prawo. niech ktoś w tym czasie kontroluje stan płynu w zbiorniczku. Oczywiście najlepiej jak auto jest na podnośniku :)
demonobiker
30-06-10, 13:51
dzieki panowie za porady czekam na maglownice i zabiram sie do roboty:)
a tak na marginesie czemu wszyscy upieracie sie na płyn ori ASO?np płyn z K2 czy prestona kosztuje powiedzmy okolo 15zl/litr a ori ASO 77zl/litr-skad roznica?
do wspomagania to zwykły olej ATF ( do automatycznych skrzyń biegów )
przynajmniej u mnie nigdy nie zawiódł :)
dokładnie... też nigdy nie przepłacałem za te PSFy/MTFy i inne...
lałem zwykły ATF do automatów i 2 lata chodzi cacy...
dokładnie... też nigdy nie przepłacałem za te PSFy/MTFy i inne...
lałem zwykły ATF do automatów i 2 lata chodzi cacy...
Dokładnie robje tak samo i jest ok, co ile wymieniacie olej u siebje?? mam jeszcze takie pytanko czy listwe maglownicy należy przesmarować smarem bo mi strasznie skrzymi jak jest nieruwny teren a skrece np na maxa i rusze ;/ kiedyś myslałem że to swożnie dolne ale wymieniłem i dupa dalej skrzypi wiecie co to może być ??
Damianos1200
30-06-10, 23:33
ATF można lać, ale nie jak ktoś bierze maglownice, która ma gwarancje. Zalanie maglownicy na gwarancji ATF'em powoduje to, że ją tracisz. Ja swoją smaruje po prawej stronie pod osłoną drążka środkowego zwykłym smarem syntetycznym z tego względu, że wymieniałem samą tulejkę (którą mi dorobił tokarz) w niej i spasowałem ją ciasno (żeby miała jak najmniejszy luz :) ) i właśnie skrzypiała można dać też trochę olejku jakiegoś delikatnie w tamto miejsce.
podepnę się pod temat..
Czy do 1.8 VTI jest taka sama maglownica jak np. 1.4?? słyszałem ze rózni się tylko ciśnieniem pompy?? Jestem właśnie przed zamiarem kupna....
Damianos1200
02-07-10, 22:52
nie wiem jak w 1.4 ale to samo siedzi w coupe 1.6 bez v-tec'a i 1.6 z v-tec'em
podepnę się pod temat..
Czy do 1.8 VTI jest taka sama maglownica jak np. 1.4?? słyszałem ze rózni się tylko ciśnieniem pompy?? Jestem właśnie przed zamiarem kupna....
jak juz chcesz zmieniac to szukaj odrazu z ITR bedziesz mial chociaz mniej krecenia::rolleyes:
jak juz chcesz zmieniac to szukaj odrazu z ITR bedziesz mial chociaz mniej krecenia::rolleyes:
No jest lepsza ale cena tez powala
vti ma krotszy magiel od 1.4
jakie sa koszta takiej maglownica od ITR??
demonobiker
03-07-10, 12:44
a czy do 1,4 mozna kupic np z 1,5?czy wogole jest jakas roznica w maglu MA od MB?
demonobiker
05-07-10, 11:09
Panowie bo kupuje magiel i nie wiem czy wszystkie 5D od 1995 do 2001 były takie same czy musze zwrócić na coś uwage?
pasować będzie każdy, vti ma inne przełożenie, taki tuning.
demonobiker
05-07-10, 12:33
dzieki za odpowiedz
możesz brać też od 5 genów i Integr.
To jak z tą wymjaną trzeba odkręcać sanki ??
pasować będzie każdy, vti ma inne przełożenie, taki tuning.
chodzi o to ze w vti wspomaganie chodzi ciężej??
to do vti będzie pasował magiel od innego civica czy zostaje mi albo vti albo itr?
da radę wymienić bez odkręcania sanek, ale i tak jest mnóstwo roboty i gimnastyki przy tym. Ja osobiście bym się tego nie podjął, zwłaszcza bez podnośnika :)
Scott w VTI masz mniej obrotów kierownicą, w Integrze jeszcze mniej. Generalnie polepsza się precyzja prowadzenia, bardzo przyjemna zmiana.
Do 5d pasują magle od 5 genów, innych 5d i Integr.
demonobiker
06-07-10, 11:41
mam manuala z aero i tam jest instrukcja wymiany maglownicy krok po kroku i stabilizatora odrecac nie trzeba trzeba zdjac tylko "poprzeczke ramy pomocniczej"bede sie bral za wymiane w srode to dam znac jak poszlo, sadze ze z kanalu nie bedzie problemu z wymiana...
mialem maglownice na wierzchu klika dni temu i zeby bylo wmiare fajnie i przyjemnie to trzeba stabilizator i sanki wyciagnac. i wtedy magiel wyciagac rezem z sankami . chyba ze uda wam sie rozkrecic sruby te przy samej maglownicy to bedzie latwiej u mnie nie chcialy isc a nie chcialem ich urywac
generalniej wyjdzie wam przy robocie co trzeba wyciagnac co nie zeby sie mniej narobic
Do 5d pasują magle od 5 genów
Czyli można kupić magiel z V gen ze wspomaganiem i podejdzie do VI gen? Ze wszystkich V gen? Możesz to czymś potwierdzić?
Damianos1200
07-07-10, 00:42
powiem tak jak się wyciąga maglownice to to proste nie jest. W przypadku tych honda nie jest tak źle porównując to do nissana, gdzie sanki razem z silnikiem trzeba opuszczać, żeby ją wyjąć to i tak jest nieźle, ale wraz trzeba się narobić. Największy taniec w tym przypadku jest z przewodami i tutaj przydadzą się klucze "kopytkowe" chyba, że tak ja powiedział @Xus, że śruby stoją to wtedy trzeba sie naprawdę narobić. Ja osobiście sam demontowałem na dodatek sam regenerowałem :) bo nie mam zaufania do ludzi i wolałem sam to zrobić i na dodatek nie mogłem dostać w zamienniku a oryginał wiadomo kosztuje majątek. Jak ma luz to doradzam sprawdzić co jest jego przyczyną u mnie np okazała się tulejka oprócz tego było wszystko okej, a jak cieknie to zawsze można dokupić uszczelniacze i w ten sposób można uniknąć kupna używanej z nie pewnego źródła
Damian mozesz zaznaczyc dokladnie ktora tulejka moze u mnie tez przez nia jest luz na listwje
Chodzi o tulejkę prowadzącą listwę na wyjściu z przekładni. Może odpowiadać za stuki, ale nie za luzy w układzie.
Damianos1200
08-07-10, 00:34
jak to powiedział teg chodzi o tulejkę na wyjściu z listwy która sie znajduję zaraz pod nakrętką. Zależy o jakim luzie mówimy, bo można mówić o luzie międzyzębnym spowodowanym wytarciem listwy albo zębów lub właśnie na tulejce. Moja maglownica stukała, ale też auto trochę "pływało" wymieniłem tą tulejkę i auto nie "pływa" i o stukach nie ma mowy.
demonobiker
12-07-10, 20:30
jestem po wymianie magla ,robilem to pierwszy raz i zajelo mi to 8 godzin :/ wlacznie z wyjsciem do sklepu po nowe koncowki drazkow, robta masakra w sensie wyjmowania trza uwazac by srub nie pourywac wkladanie to juz sam miodzik ;) sadze ze nastepnym razem zrobil bym to w polowie tego czasu-pozdro ;)
chcialem odpiac drązek od zmiany biegów od skrzyni byłoby ławiej ale za cholere nie wiedzialem jak to zrobic :D
właśnie dlatego pisałem że bez podnośnika bym się nie podjął :)
No, dlatego uważam że lepiej zawodowcom zapłacić za to :)
chcialem odpiac drązek od zmiany biegów od skrzyni byłoby ławiej ale za cholere nie wiedzialem jak to zrobic :D
pod gumka jest blaszka a pod nia jest klin ktory trzeba wybic i lewarek odejdzie
co do zlecania tego speca hmm jak ktos ma troche luznego siana to czemu nie ale zawsze mozna zrobic to samemu i miec siano na jakies mody np kupic maglownice z ITR duzo opcji jest:)
demonobiker
13-07-10, 08:47
ja robiłem to w kanale więc stresu nie było, kase za mechaniora przeznaczyłem na nowy końcowy tłumik :D coś dołoże i będzie jak znalazł...a odnosnie tego drążka to zdejmowałem tą blaszkę ale przy próbie wybicia tego swoznia to elemnt którym to wybijałem wchodził mi tylko w jego środek i się klinował nic się nie chciało wybić...
powiem wam że robota z maglem jest przegięta ale bogactwo doświadczenia z samodzielną wymianą bezcenna;)
demonobiker
27-07-10, 11:53
załamałem się chyba znów stuka mi magiel... :(
powiedzcie czym się to dokładnie objawia.na wyłaczonym silniku ruszam kierą słyszę stuki, na włączonym też słysze stuki ale czy mogą to być drążki?bo końcówki nowe.jak sprawdzić drążek czy nie stuka?
Jedz gdzieś na stacje niech ci wytelpia auto bedizesz wiedział
demonobiker
28-07-10, 12:49
byłem i to nie na jednej.wszyscy mówią że wszystko jest ok i nic nie stuka zarówno w zawiasie jak i układzie kierowniczym...a wyraznie słysze i czuję na kierownicy stuki
Sprawdź krzyżak na kolumnie kierowniczej.
demonobiker
29-07-10, 08:03
na krzyżaku czuje te stuki ale luzu raczej żadnego an nim nie mam
moze ten krzyzak jest zle zalozony i stuka ociera ci o cos i takie wrazenia masz
demonobiker
29-07-10, 19:29
hmmmmmmmmmm jak skłądalłem magiel to jestem pewny że dobrze go założylem ale coż mi pozostało mogę to sprawdzić.dzisiaj zauważyłem że czasem ale tylko czasem jak pociągnę kierownicę w prawa strone to coś delikatnie przeskoczy i słychać właśnie podobny dzwięk...
wydaje mi sie ze jak wklada sie krzyzak to jest sie go zle wlozy bedzie o cos pukal bo tam za duzo miejsca nie ma
Moze byc ze zle krzyzak ten na dole wlozyles, sprawdz oba krzyzaki i mocowanie ich do magla jeszcze raz i dokladnie. Co do drazkow i koncowek drazkow to nie ma lepszej metody na ich sprawdzenie niz na wyjetym maglu z auta, wszystko widac i czuc od razu, wiec szkoda ze nie sprawdziles :/
Tak samo krzyzaki jak miales odlaczone mogles sprawdzic czy nie czuc przeskokow przy ich wyginaniu.
Niech jedna osoba siadzie na fotelu pasazera i robi delikatne ruchy kierownica prawo-lewo, takie ledwo-ledwo a ty probuj wymacac krzyzaki i ich polaczenie z przekladnia, bardzo dokladnie, bo jak sam sprawdzasz to dobrze nie czujesz czy to ty sie ruszasz krecac kierownica czy kolumna pracuje :) Zobacz czy ruch jest przekazywany dalej, z kolumny na pierwszy krzyzak, potem macaj za krzyzakiem itp.
Akurat na szarpakach to mi zawsze mowia ze wszystko jest super i sie czepiam, grrr. Nie wiem jaki luz musialby byc zeby potrafili to zdiagnozowac.
demonobiker
02-08-10, 11:13
a tak wogole zauważyłem od wczoraj dziwna rzecz.mianowicie jak odpale auo i zanim ruszę zrobie ruch kiera do oporu w lewo potem w prawo i pojadę to nic nie stuka :)dziwne ale prawdziwe...
moze byc to spowodowane np nie oryginalnym płynem??
A niby co ma oryginalnośc płynu do stukania tak na zdrowy rozum?
Nic. Ale opisz te stuki, stuka Ci na dziurach? Stuka jak robisz krotkie szybkie ruchy kierownica prawo-lewo na odpalonym silniku?
Sprawdz najpierw kolumne, tzn krzyzaki i laczenie z przekladnia. Jak to nie to to wlaz pod auto i szukaj luzu. Czujesz luz obwodowy na kole kierownicy jak jedziesz?
demonobiker
02-08-10, 22:40
luzu "obwodowego" na kole kierownicy brak,na kolumnie też nie czaję żadnego luzu, krzyżaki też w gre nie wchodza.jak złapę kierownice i dwoma rekami i ruszę nia tak że mocniej docisne prawą a lewa ręką pociągnę to wtedy słysze ten stuk i przeskok na kierownicy.stukamie jest gluche i występuje na nieduzych nierownosciach a glebokich dziurach tego nie sluchac, slychac przy jezdzie na wprost i przy skrecie...
Na moje problem z kolumną, o ile dobrze zrozumiałem jak łapiesz tą kierownice :) Nie szarpiesz tak jakbys nia energicznie krecil, tylko tak przod-tyl, tak? To wtedy trzeba kolumne obejrzec, o ile pamietam tam jest lozysko ale nie rozbieralem tego :/
demonobiker
04-08-10, 12:14
Na moje problem z kolumną, o ile dobrze zrozumiałem jak łapiesz tą kierownice :) Nie szarpiesz tak jakbys nia energicznie krecil, tylko tak przod-tyl, tak? To wtedy trzeba kolumne obejrzec, o ile pamietam tam jest lozysko ale nie rozbieralem tego :/
trzymam kiere z lewej i prawej strony i dociska raz lewa reka raz prawa i wtedy czuje luz...
a jeżeli słychać i czuć stuki na kierownicy przy ruszaniu i hamowaniu, to co będzie - kolumna kier. ???
demonobiker
03-09-10, 20:10
Panowie pytanie po bardzo długim poszukiwaniu wiem na 100% ze stuka maglownica na listwie zebatej, przecieków brak znalazlem cos takiego
http://img834.imageshack.us/i/steeringgearbox.jpg/
zauważyłem ze za regulacje odpowiada element nr3 i 15
jednakże u mnie nie ma czeoś takiego. w mojej maglownicy za elementem 2 czyli sprezyna jest nakrecona nakretka i calosc oslonieta tylko osłana by sie brud nie dostawal.rozumiem ze ta nakrętka sie reguluje luz na zębach??
demonobiker
05-09-10, 13:21
a tak wogóle jest jakiś sposób regulacji bez wciagania maglownicy??bo tam nie ma dojscia wogóle
Moim zdaniem, do regulacji jest to czego zdjęcie ostatnio zrobiłem:
http://img517.imageshack.us/img517/8863/img1511w.jpg
Mam w piwnicy ten magiel, to jest ten "regenerowany" w Łodzi co tak cudnie po tej "regeneracji" napiernicza i ma luzy jak w Ikarusie.
Jak magiel jest w aucie, trzeba moim zdaniem odkręcić przednią dolną rozpórkę - 2 śruby - i ją wyjąć, bo zasłania tą śrubę.
Problem w tym, że w 5gen była zwykła śruba z kontrą, a tu jest taki wynalazek :/ :/ :/ Trzeba jakiś klucz chyba sobie do tego dorobić.
EDIT: zastanawiam się czy by na próbę nie kupić za grosze dobrego magla z anglika, bo szrociarze to i tak tną i idzie na złom, wyjąć listwę i przełożyć :rolleyes:
demonobiker
05-09-10, 20:48
kolego to mówie ci że to nie w tym miejscu sie reguluje.jak pewnie wiesz z postów jestem po wymianie magla i stary mam w garazu rozebrany na cześci pierwsze w tym miejscu to jest tylko osłona a za nia nakretka z łożyskiem i jest w tym miejscu przykręcone co co pracuje po listwie i łączy się z krzyżakiem . natomiast pozwoliłem sobie posłużyć się twoim zdjęciem i zaznaczyłem na nim miesjce gdzie reguluję się maglownice.tam tez nie ma kontry ale jak na schemacie wkreca sie i wykreca dociskając listwe do wałka taka półokrągłą tuleją. moim zdaniem dokręcenie tego nie jest w stanie w żaden sposób zablokować kół podczas jazdy jeśli oczywiście nie skręcimy tego na maksa bo wtedy wogóle nie ruszymy kierą.cyknę jutro foto w garaży rozebranego magla to będziesz wiedział że miałem racje to zupełnie inczaej wygląda niż na złożonym
a oto w/w zaznaczenie na zdjęciu gdzie jest ta regulacja.
http://twojezdjecie.pl/plikinew/9/5/951283712428.jpg
Czekam na foto, dzięki wielki za uświadomienie co i jak! Rzeczywiście za bardzo tam nie ma dojścia na samochodzie:/ A co myślisz o pomyśle przełożenia listwy z dobrego magla, trudno to było rozebrać i trudno będzie złożyć do kupy?
Teg pozwoliłem sobie zamieścić fotkę magla i właśnie tam gdzie zaznaczył kolega jest regulacja http://img220.imageshack.us/img220/2199/27072009635.th.jpg (http://img220.imageshack.us/i/27072009635.jpg/)
Ja natomiast mam teraz problem z krzyżakami od kolumny na obydwóch mam luz ;/ czy ktoś z was wymieniał je?? Foto zapodam jutro
demonobiker
06-09-10, 06:25
Czekam na foto, dzięki wielki za uświadomienie co i jak! Rzeczywiście za bardzo tam nie ma dojścia na samochodzie:/ A co myślisz o pomyśle przełożenia listwy z dobrego magla, trudno to było rozebrać i trudno będzie złożyć do kupy?
sądzę że przełożenie listwy od angola nie załątwi sprawy bo z tego co widziałem żęby sie wyrabiały na wałku a nie na listwie listwa wyglądałą jak nowa, rozebrac ciężko nie było ale sądzę że musiałbys dać nowe uszczelniacze bo stare hmmm mogą po wyciągnięciu zle wygladac i juz ich tak nie wsadzisz swooje już wyjezdzily...
Teg pozwoliłem sobie zamieścić fotkę magla i właśnie tam gdzie zaznaczył kolega jest regulacja http://img220.imageshack.us/img220/2199/27072009635.th.jpg (http://img220.imageshack.us/i/27072009635.jpg/)
Ja natomiast mam teraz problem z krzyżakami od kolumny na obydwóch mam luz ;/ czy ktoś z was wymieniał je?? Foto zapodam jutro
wymianiałęm doolny krzyżak filozofii nie ma dwie śrubki go trzymaja na wąłku od magla jest rower i tam musisz trafić śrubą przy dokręcaniu a z drugiej strony na kolumnie jest takie wzdłużne wycięcie musisz je ustawić tak by śruba była w nim bo inaczej nie zakręcisz
musisz odkręcić kolumne bo inaczej nie wysuniesz go ale wystarczy że ją poluzujesz i przesuniesz parę centymetrów do przodu i dasz radę.potem oczywiscie ustawienie kierownicy to było najgorsze cały czas było xle ;) odkręcałem ja i przestawiałem chyba z 10 razy
ale robota banalna z krzyżaiem nie wiem jak z górnym ale też nie powinno być problemu
A jakiej firmy kupiles krzyżaka? Mowisz ze odkrecales kolumne a co z poduszka wykrecales, odpinales zasilanie? Jak odkrecisz kolumne nie wystrzeli poduszka ? Powiedz mi jak rozebrales magiel to co bylo wyjechane?
demonobiker
06-09-10, 09:29
krzyżaka kupiłem OEM używanego mogłem go sprawdzić na aucie.poduchy nie mam ale zasilanie odepnij bo ci ja może wywalić, a tak to nic złego nie zrobisz.odkręciłemm ta osłone o której wcześniej pisałem(to co teg fotke przesłał) i tam jest jedna śruba mocująca ten wałek odkręcasz ja(nad nią jest łożysko kulkowe ale nie bój się nie wypadnie i kulki się nie rozsypią), następnie dwie śrubki na klucz nr 8 od góry wałka i tyle.mozesz delikatnie puknąć mlotkiem od dołu by łatwiej wałek wyszedł do góry.
BTW możesz spróbować bez odkręcania kolumny i wtedy sam zobaczysz po co ja trzeba odkręcić... :)
Więc jednak muszę odkręcić kolumnę :( ehh luzy mam właśnie na tych krzyżakach
http://img688.imageshack.us/img688/5469/030920101750.th.jpg (http://img688.imageshack.us/i/030920101750.jpg/)
demonobiker
06-09-10, 14:42
tak jak mówiełem a powiedz mi duże masz te luzy?stukają ci te krzyżaki?bo ja zgłupiałem czy stuka mi magiel czy krzyżaki na nowo.stuka mi na prostej drodze ewentualnie na nieduzych nierównościach jak np.koleiny.odgłos z okolic stóp.
tak jak mówiełem a powiedz mi duże masz te luzy?stukają ci te krzyżaki?bo ja zgłupiałem czy stuka mi magiel czy krzyżaki na nowo.stuka mi na prostej drodze ewentualnie na nieduzych nierównościach jak np.koleiny.odgłos z okolic stóp.
Tak stukają, jak jade wolno np z 20km/h to stuka na nieruwnościach i dziurach, podejżewam że przy jeździe 120km/h kiera robi się luźna to właśnie jest wina krzyżaków
Miał ktoś doczynienia z tą firmą?? http://www.maglownice.polskareklama.pl/?gclid=COG4pMrh-6MCFZcqDgod9ki0GA
Moim zdaniem, do regulacji jest to czego zdjęcie ostatnio zrobiłem:
http://img517.imageshack.us/img517/8863/img1511w.jpg
Mam w piwnicy ten magiel, to jest ten "regenerowany" w Łodzi co tak cudnie po tej "regeneracji" napiernicza i ma luzy jak w Ikarusie.
Jak magiel jest w aucie, trzeba moim zdaniem odkręcić przednią dolną rozpórkę - 2 śruby - i ją wyjąć, bo zasłania tą śrubę.
Problem w tym, że w 5gen była zwykła śruba z kontrą, a tu jest taki wynalazek :/ :/ :/ Trzeba jakiś klucz chyba sobie do tego dorobić.
EDIT: zastanawiam się czy by na próbę nie kupić za grosze dobrego magla z anglika, bo szrociarze to i tak tną i idzie na złom, wyjąć listwę i przełożyć :rolleyes:
teg to ta firma STACJA DIAGNOSTYKI DYNAMICA
92-623 ŁÓDŹ
ul. DUNIKOWSKIEGO 5
Miał ktoś z was może taki objaw ze przy jeździe na 1 biegu i skręconych kołach w lewo lub prawo tok przy 20-30 km/h słychać takie wycie nie metaliczne bardziej jak by z jakąś gumą ale nie jestem na 100% pewien..czy łożyska w kołach mogą powodować takie coś czy to raczej wina magla-dodam ze mam wycieki spod magla, auto nie zostawia plamy ale jest slad na niej płynu no i moze ostatnio wlałem setke
demonobiker
12-09-10, 04:16
a czy taki minimalny luz na krzyzakach moze stukac?
O moich przygodach z tymi "regenatorami" (obecnie mają siedzibę przy Dunikowskiego w Łodzi) już pisałem, o tym że się w sądzie skończy też, o tym że regeneracja przekładni kierowniczej która ma luzy listwa/wałek (wyczuwalne na kierownicy jako luz praw-lewo) to OSZUSTWO, też - poszukaj moich postów. Tam nie ma co regenerować, materiał się wyrabia, kiedyś niektórzy chromowali co wystarczało na kilka miesięcy, teraz wymieniają listwę/wałek na nowe albo używane, tyle że w przypadku Hondy kosztuje to tyle co nowa albo używana przekładnia, więc nie ma to sensu. Chyba że cieknie, to można uszczelniacze wymienić, albo są problemy ze wspomaganiem,albo stuka przez tulejki prowadzące listwę to można wymienić. Ale jak są luzy? Dokręca się śrubę regulacyjną i wciska klientowi, że po "regeneracji" musi ciężej chodzić bo są nowe uszczelniacze. A to co tam przeżyłem i jak mnie potraktowali...
demonbiker - tak, taki luz na 100% stuka, bo ja wymieniałem ten górny krzyżak. O ile ten dolny to osobna część, o tyle ten górny nie wiem, ale kupiłem oba razem z całą kolumną za 50zł - najpierw sobie sprawdziłem czy nie ma luzów, zanim nie wyciągnąłem z "anglika". Tyle, że stacyjkę trzeba przełożyć (zrywanie nitów i trochę rzeźba) i uważać przy rozłączaniu poduszki powietrznej jeśli masz :)
demonobiker
16-09-10, 17:57
i co przestało u cibie stukac po wymianie tych krzyżaków?
Przestały krzyżaki, dalej stukały inne rzeczy :) Ale było już na pewno ciszej.
demonobiker
12-01-11, 08:59
odkopuje troszke temat ale znów cos stuka i są nowe okoliczności pomóżcie ocenic co to boje się że to magiel:
-jak opre sie o auto i nim bujam to stuka z okolic prawego koła...
-jak trzymam za drążek lewy a któs buja autem nie stuka za prawy jak trzymam stuka(dzisiaj do wymiany idzie)
-końcówki drążków nowe
-łączniki stabilizatora nowe
-wachacze góra nowe
-na reszcie nie widac, nie czuc i nie slychac by były luzy jakieś.
-wycieku z magla nie ma
jesli auto postoi cała noc wsiadam rano jadę cisza, odstawiam auto na chwilę jadę dalej już stuka, stuka całą seria bez znaczenia czy auto toczy sie na luzie czy nie, czy daje gaz, czy hamuje czy kręcę kierą czy nie, poprostu stuka cały czas.w okresie zimowym stukało bardzo żadko przyszła odwilż i napierdziela jak z karabinu. dzwiek głuchy, napewno nie metaliczny.magiel wymianiałem w wakacje 2010 na uzywkę i po wymianie stukało nadal.diagnoiści i mechanicy załamują ręcę.wyraźnie słyszę stuk z prawej strony czasem mam wrażenie że z lewej również ale może mi się wydaje ???hmmmm.
czy to mogą byc objawy uszkodzonego magla?czy może ona stukać w zależności od tego że jak zimno to nie stuka jak ciepło to stuka?nie mam sił już do tego....
Odgrzeje kotleta:)
Jak ściagnąć sanki silnika? Odkręciłem po 5 śrub po obu stronach auta, a ona dalej trzyma. Gdzie jeszcze są jakieś elementy mojcujące ją do nadwozia?
demonobiker
26-06-11, 14:20
a po co ściągać sanki bez tego maglownica wyjdzie
Potrzebuje, aby wypiąć przewody hamulcowe. Niestety pomiędzy sankami a podłogą jest zaczep, którego nie mogę ruszyć. Oczywiście moge je wyciąć i wyszarpac, ale jak pozniej wlozyc nowe?
Demonbiker i co z twoim problemem?
U siebie podejrzewam podobny, nawet objawy które podałeś w przedostatnim poście się zgadzają, z tą różnicą że zamiast stuków słychać takie piszczenie jakie wydaje nienasmarowany resor (niewiem jak inaczej to nazwać) lub odgłos skakania po łóżku.
Słychać to oczywiście tylko w czasie wolnej jazdy (na wprost i nie tylko) i pojawia się po kilku-kilkunastu minutach od rozpoczęcia jazdy.
Myślicie że maglownica za to odpowiada?
przypomniało mi się że te odgłosy występują też na wyłączonym silniku , gdy energicznie się naciska na przód auta po stronie pasażera, czy wobec tego może to być tylko kwestia zawieszenia?
delikatnie odkopie...
jestem w trakcie wymiany maglownicy na własną rękę, poodkręcałem wszystkie śruby, magiel już lata luźno, pomijam już problem z dostępem żeby wężyki zciągnąć, ale nie wiem jak wypiąć maglownicę z kolumny kierowniczej, w którym miejscu się ona wypina ? niestety robię to w warunkach troche spartańskich i zależy mi żeby kolumne wypiąć jak najbliżej maglownicy. Czy przy samej tej takiej gumie na której są oznaczenia "R" , "L", która oddziela magiel od kolumny da się wypiąć, czy trzeba gdzieś bliżej kierownicy w środku auta kolumne odkręcić ? Z tego co pamiętam mam tylko kilka centymetrów luzu dla maglownicy dlatego zależy mi żeby kolumne jak najbliżej maglownicy odpiąć.
P.S. Pytanie jeszcze z ciekawości.... jak odkręcicie drążki od zwrotnicy to latają jakby się na niczym tylko na gumie trzymały, opadają same itp., czy są raczej troszke sztywne i trzeba je ręką przesuwać ? :)
A i jeszcze jedno... jak odkręciłem ten "kurek" (pod nim jest taka sprężynka) w maglu to tylko kilka kropek płynu wyciekło... dlaczego? W zbiorniczku na full. Zapowietrzyło się coś ? Czy wsio zleci jak odepne przewody od magla ?
Musisz odkrecić krzyżak na dole kolumny kierowniczej.
Z pomocnych rzeczy: odkręć lewy drążek (nie końcówkę) kierowniczy będzie łatwiej wyciągnąć magiel.
ok, z tym drążkiem kierowniczym.... jak go odkręcić? Bo chyba innej możliwości wyjecia magla nie ma bez luzowania sanek jak odkrecenie drazka :/ 3 godziny sie z tym dzisiaj mocowalem.
Druga rzecz... jak potem z wlozeniem nowej maglownicy? Tez trzeba cos od niej odkrecic ?
jakby ktoś miał wątpliwości to da się wymienić maglownice bez żadnego kanału na samym podnośniku... :) stary magiel chyba by sie nawet do regeneracji nie nadawał, stwierdzone opiłki metalu na ząbkach w środku, coś musiało nieźle chrobotnąć
Wymieniać jak najszybciej:) jak padnie ślimaczek to możesz stracić też taśme w "kółku" a to dodatkowe koszta i zmarnowany czas...
Dokładnie robje tak samo i jest ok, co ile wymieniacie olej u siebje?? mam jeszcze takie pytanko czy listwe maglownicy należy przesmarować smarem bo mi strasznie skrzymi jak jest nieruwny teren a skrece np na maxa i rusze ;/ kiedyś myslałem że to swożnie dolne ale wymieniłem i dupa dalej skrzypi wiecie co to może być ??
sprężyny
Odkopie temat , kurcze znowu problem z maglem :/ polatał z 40tys kilometrów i dupa ze tak powiem jak mam kiere na wprost to nie stuka mi w kierownicy a jak skręcę to drży kiera ;/ najbardziej czuć na bruku. Przyjrzałem się dokładnie winą jest ten frez co wychodzi z magla i łączy się poprzez krzyżaka z kolumną kierowniczą. Tam jest chyba łożysko bo jak ruszam tym czepieniem to ma on luzy podejrzewam ze to od tego stuka, moze mi ktos podpowiedzieć czy tam jest łożysko ? zaraz za pierścieniem zegera :)
konstruktor
24-05-12, 15:27
moze mi ktos podpowiedzieć czy tam jest łożysko
tutaj masz linka jak to jest z maglem u Ciebie
http://www.japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=14822,14823,14824,14825,14826,14 827,14828,14829&npl=17ST301&_nplgrp=4&nplblk=B__3310
niestety nie znalazłem dokładnej "rozpiski"
Zestawienie elementów magla dla mojego EK3:
ogólny:
http://www.japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=9832,9833,9834,9835,9836,9837&npl=17S0301&_nplgrp=4&nplblk=B__3310
szczegółowy:
http://www.japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=9832,9833,9834,9835,9836,9837&npl=17S0301&_nplgrp=4&nplblk=B__3320
same magle dla VIg Japan vs UK z tego co widzę róźnią się jedynie mocowaniem do sanek, więc komponenty powinny być takie same.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.