Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : kontrolka akumulatora - szybko rosnace napiecie



FrISs
25-06-10, 07:44
Witam, mam problemik nastepujacy:
W czasie jazdy zapalila mi sie kontrolka akumulatora (ladowania), po chwili poczulem jakby troche zapach spalenizny (byc moze to tylko odczucie). Zgasilem samochod popatrzylem pod maske ale nic nie wydawalo sie zjarane. Gdy teraz odpalam samochod to kontrolka sie pali, smaochod odpala ale spradzajac napiecie na aku wzrasta w bardzo szybkim tempie. AKumulator jest wlasciwie nowy, takze doszukiwalbym przycyzny gdzie indziej. Wtyczke od alternatora wyjalem przeczyscilem no ale to tez nie pomoglo. Wlozylem akumulator od innego smaochodu i sytuacja jest taka sama - kontrolka sie pali i meirzac napiecie rosnie w bardzo szybkim tempie. Bezpieczniki sprawdzone... Czyli zapewne alternator / lub jakas jego skladowa ? Pytanie czy moge odpalic smaochod i dojechac do jakiegos elektryka czy lepeij nie ryzykowac?

bracho1978
25-06-10, 08:36
Jak ci rośnie powyżej 14,4 to pewnie regulator napięcia padł najlepiej zmierz na początek bo jak będzie za wysokie to nie za bardzo jechać

FrISs
25-06-10, 09:11
na poczatku przy odpalniu jest w okolicach 14, nastepnie szybko rosnie do 16 i wiecej, tzn przy 16,6V zgasilem silnik

karpik85
25-06-10, 13:56
Ja bym nie ryzykował jazdy, bo przy takim napięciu to chyba nie trudno byłoby coś z osprzętu auta usmażyc. Najlepiej wymontować alternator i dostarczyć do jakiegoś warsztatu. Tylko z tym wymontowaniem też jest niezła zabawa, ja u siebie też w D15B2 mordowałem się kiedyś chyba z pól dnia, bo ciężko go wyciągnąć. Musi wyjść dołem, trzeba go obracać na różne sposoby i w końcu wyjdzie.

Byniek
25-06-10, 14:10
Na 99,9% regulator napięcia. Może diody też poszły, ale niekoniecznie.


Nie jechać! Popalisz wiele elementów!Wymontować alternator i dać do fachowca.

kenny
25-06-10, 14:23
Ja bym nie ryzykował jazdy, bo przy takim napięciu to chyba nie trudno byłoby coś z osprzętu auta usmażyc. Najlepiej wymontować alternator i dostarczyć do jakiegoś warsztatu. Tylko z tym wymontowaniem też jest niezła zabawa, ja u siebie też w D15B2 mordowałem się kiedyś chyba z pól dnia, bo ciężko go wyciągnąć. Musi wyjść dołem, trzeba go obracać na różne sposoby i w końcu wyjdzie.


Na 99,9% regulator napięcia. Może diody też poszły, ale niekoniecznie.
Nie jechać! Popalisz wiele elementów!Wymontować alternator i dać do fachowca.

Jaśli

Wlozylem akumulator od innego smaochodu i sytuacja jest taka sama - kontrolka sie pali i meirzac napiecie rosnie w bardzo szybkim tempie.

to raczej nie alternator i regulator, skoro w innym aucie to samo się dzieje

Tompro
25-06-10, 15:34
Jaśli


to raczej nie alternator i regulator, skoro w innym aucie to samo się dzieje

Czytamy ze zrozumieniem ;)

Kolega nie włożył akumulator do innego auta ale od innego auta do tego co w nim padł alternator.

Zrób dokładnie tak jak wszyscy piszą, wymontuj alternator i zawieź do naprawy.

FrISs
25-06-10, 20:37
dzieki wielkie wszystkim za pomocne rady.. Zalozylem ten temat bo jednak przy alternatorze a szczegolnie regulatorze napiecia doszukalem sie, ze ludzie maja inne objawy - albo za niskie napiecie (tzn brak ladowania) albo migajaca kontrolke aku, tudziez "choinke" wszystkich swiatelek,kontrolwek itp. Jeszcze tylko jedno pytanie: czy nie przeleciec calej wiazki silnikowej i nie poszukac gdzies stopionego kabla, gdzie moglo nastapic zwarcie?

bracho1978
25-06-10, 20:59
Zwarcia to raczej nie było tylko za wysokie napięcie to na kablu izolacja raczej się by nie topiła chyba że jeszcze jest coś nie tak ale sprawdzić nie za szkodzi .