Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zerwany pasek rozrządu D15B2 - Przeżyłem!



tomiek
16-10-06, 23:39
Witam wszystkich!
Zerwałem w trasie pasek rozrządu i mi się upiekło (dosłownie!) Oprócz kilku siwych włosów i wymiany rozrządu na nowy nic się nie stało! Brak wewnętrznych uszkodzeń. Mechanik przejrzał wszystko dokładnie i stwierdził, że mi się przyfarciło. Zajrzał pod głowicę, wymienił uszczelkę i dał nowy komplet (pasek, rolka napinacza, etc...) plus pompa wody. Po naprawie silnik działa znacznie ciszej niż przed zdarzeniem.
Pytanie (najchętniej do tych, którzy mieli podobne przeżycie): Czy moge eksploatować silnik jak poprzednio (mam lekki uraz), czy muszę skontrolować ciśnienie w cylindrach po tysiącu km? Może coś z zaworami... Gdzie mogą wystąpić w takim przypadku "uszkodzenia ukryte, które wyjdą po jakimś czasie"? Jakieś sugestie?

Piotrek Klag
17-10-06, 09:30
Jakieś sugestie?
koles w sedanie tez z d15b2 zerwał i wszystko jest git - cos kurde z b2 ludzie farta mają :D

jeździ od paru lat i zero problemó wiec raczej nie masz się czym martwic - jakby było cos nie tak to widac by było od reki raczej.

lukaszn
17-10-06, 10:01
A jakiej firmy byl wczesniej zakladany pasek? Jaki napinacz?

RDK
17-10-06, 12:27
jak objawiał się hałas przed zerwaniem :>

lukass
17-10-06, 14:22
Jaki przebieg zrobiłeś na tym pasku ?

tomiek
17-10-06, 18:59
Witam wszystkich ponownie:
--> Piotrek, dzięki za pocieszenie. Będę mimo to czujny.
--> Lukaszn, nie wiem jakiej firmy akcesoria i pasek. Poprzedni właściciel zmienił i nie powiedział na co. Ja się trochę za późno zorientowałem (wina mechanika, no i moja, że go posłuchałem żeby nie wymieniać) Sprawdzę, bo pasek mam. Napiszę Ci.
-->RDK, od początku (a kupiłem hondzię w lipcu) było słychać lekkie grzechotanie w rozrządzie. Dwa tygodnie przed awarią gdy odpalałem silnik, przez kilka minut (pewnie zanim się nie rozgrzał porządnie) było słychać dźwięk podobny do odgłosu podkładki lub nakrętki pozostawionej gdzieś pod maską. Taki jak niedokręcona plastikowa osłona, ale metaliczny. Gdy silnik się rozgrzał dźwięk ustępował.
-->Lukass, około 20 tysi (jak twierdził poprzedni właściciel)
A propos mechanika - zmieniłem. Tamten był ojcem mojego kumpla i robił "bardzo dobre wrażenie". Poza tym robił VW (bez urazy) :D

Już sprawdziłem.
Pasek posiada następujące oznaczenia: E34012JC A397 RU 24MM.
Podejrzewam, że nie jest to "zbyt firmowy" produkt (nie ma nazwy producenta typu: Mitsuboshi... etc)