Zobacz pełną wersję : GŁOWICA
Witam mam pytanie chodzi mi o polerowanie kanałów dolotowych i wydechowych wiem ze wydechy to na lustro ale jak jest z dolotami? bo opinie są podzielone jedni ze polerować inni ze nie. a wy co o tym sądzicie w praktyce
no jak sam pieknie stwierdziles - sa dwie szkoly - otwocka i falenicka. To juz bylo, wiec po cootiwerasz nowy temat? Daje szanse - zadaj sensowne pytanie, ktore nie bylo walkowane tutaj!
Nie mogę znaleźć jednoznacznej odp. na forum
polerowanie na lustro zdecydownie poprawia samopoczucie tak dolotowych jak i wydechowych
jestem tego samego zdania aczkolwiek podobno niewiele to daje w przypadku kanalow ssacych, gorzej napewno nie bedzie.
A ja słyszałem że lepiej takie pofalowane dolotowe zostawić bo powodują zawirowania mieszanki przez co lepsze jej zmieszanie. A wydechowe na błysk :).
I juz mamy podzielone zdania. Może ktos ma wykresy z hamowni z przed i po polerowaniu ??.
Ostatnio ostro studiuje zaplony i powiem ci ze zawirowania z punktu widzenia zaplonu sa niewzskazane.
w kanałach para ma tendencje do skraplania sie, a w polerowanych na błysk ma dodatkowe tendencje do spływania do komory spalania.
Wielokrotnie na zagranicznych stronach spotkalem sie z teoria, ze nie powinno sie wlasnie polerowac kanałow dolotowych.
Jakas z brzegu
grapeaperacing (http://www.grapeaperacing.com/GrapeApeRacing/tech/inductionsystems.pdf)
Jest kilka ciekawych pdf'ow do pobrania, dosc lakoniczny ale zawsze cos.
Z pdf'a induction systems :
Polishing the intake ports can show slight improvements in air flow, but can hurt power.
a rough texture will make some turbulence at the port walls. Fuel has a tendency to run along the port walls, especially on the outside of turns and the floor. A rough texture will help keep the fuel suspended in the air. Unless you really know what you're doing, don't polish the intake port
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.