PDA

Zobacz pełną wersję : Pokretło od zimno - ciepło



Malicha
21-06-10, 13:33
Witam. Urwała mi się prawdopodobnie jakaś sprężynka w pokrętłku od zimna i ciepła.
Ile może kosztować naprawa ?
Pewnie dużo do wymontowania dupereli jest.
Takie gówienko a tyle problemu.

Dzieki za pomoc.

P.S.

Może ktoś wie gdzie tanio i dobrze w Warszawie

Honda Civic EM2 1,6 Sport 2004r.

bcn
21-06-10, 13:51
nie wiem, czy w em2 jest sprezynka, ale w eu7 jest po prostu kawalek gumki; pewnie spadl z pokretla. Podjedz do aso, w markach za pare zlotych Ci to szybko zrobia

Lysy
21-06-10, 15:53
civic em2 1.6 sport :O co to :O

Malicha
21-06-10, 17:11
Palnałem się miało być EP2

Brad
21-06-10, 20:55
raczej nic Ci się nie urwało, tam ponoć jest jakaś linka która lubi spadać kumpel miał coś takiego i sam to zrobił ale z tego co mówił trzeba się troche namęczyć żeby ją założyć

booltazar
22-06-10, 13:57
...sama, czesc o ile dobrze pamietam kosztuje chyba 30 pln w ASO, mowie o takiej nazwijmy to sztywnej lince ok 20-30 cm, samemu nie radze zmieniac, chyba ze ktos ptrafi ogarnac
...mogla sie urwac mogla spasc z mocowania

tommek82
25-06-10, 07:09
Kurde mam to samo w mojej Hance 1,4 90KM, zawsze do tej pory mniej więcej na środku regulacji zimno/ciepłu czuć było taka blokadę dopiero po mocniejszym przekręceniu poszło na ciepłe, a dzisiaj kręcę na ciepłe i jakoś tak dziwnie za lekko poszło i niestety na ciepłym leci zimne powietrze. Wydaje mi się, że kiedyś był podobny temat na forum z rozwiązaniem problemu, ale nie potrafię go odgrzebać.

czy do takiej naprawy nalezy zdemontowac konsole przednia? jesli tak to jest gdzies manual jak ja zdemontowac??

Pietrek215
28-06-10, 09:03
Ja mam ten sam problem, ale jest ciepło :P
Mi akurat odpadł taki uchwyt metalowy, który trzymał cięgno właśnie w tym sztywnym miejscu.


czy do takiej naprawy nalezy zdemontowac konsole przednia? jesli tak to jest gdzies manual jak ja zdemontowac??

Jest gdzieś manual z wymianą radia i tam są pokazane miejsca tych cięgienek i uchwytów trzeba poszukać.

Czy trzeba demontować konsolę to zależy czy spadło Ci przy pokrętle od ciepłego czy przy tym uchwycie ( on jest pod kolumną kierownicy z prawej strony ) Jednak dostęp do niego jest bardzo trudny.

Pzdr

vti24
30-06-10, 11:17
Tu macie instrukcje jak rozłożyć konsole: http://www.honda.slask.pl/forum/viewtopic.php?t=1014 powinna się przydać;)
Ja mam w moim EP2 klimatyzację automatyczną tam np. nie ma linek, w ich miejscu jest silniczek z odpowiednimi przekładniami i zębatkami i dzięki temu rozbieranie całej konsoli zajmuje mi w sumie z 10 - 15 min.
A i uważajcie na plastiki, te widoczne...bo podczas wyjmowania ich podważając śrubowkrętem łatwo je zniszczyć...róbcie to przez szmatkę, ewentualnie słyszałem że można je wypchnąć od środka ale tam jest ciężki dostęp:) Pamiętajcie nic na siłę lepiej dwa razy pomyślęć niż później żałować.

tommek82
30-06-10, 19:35
Tu macie instrukcje jak rozłożyć konsole: http://www.honda.slask.pl/forum/viewtopic.php?t=1014 powinna się przydać;)
Ja mam w moim EP2 klimatyzację automatyczną tam np. nie ma linek, w ich miejscu jest silniczek z odpowiednimi przekładniami i zębatkami i dzięki temu rozbieranie całej konsoli zajmuje mi w sumie z 10 - 15 min.
A i uważajcie na plastiki, te widoczne...bo podczas wyjmowania ich podważając śrubowkrętem łatwo je zniszczyć...róbcie to przez szmatkę, ewentualnie słyszałem że można je wypchnąć od środka ale tam jest ciężki dostęp:) Pamiętajcie nic na siłę lepiej dwa razy pomyślęć niż później żałować.

vti24 dzieki za manuala, ale troche mnei to przeraza juz moze nie fakt rozebrania tego ale jak to wyglada po zdjeciu konsoli :P

Wally
01-07-10, 10:55
z pewnoscia spadla Ci linka oraz pewnie przy okazji mogl wypiac sie metalowy klips ktory ja trzyma. Da sie to zrobic samemu ale jest to mega upierdliwe i trzeba miec rece z gumy. Mi w zime przy -20stC spadla linka na ustawieniu na min. - spedzilem 3h i nie udalo mi sie tego nalozyc. Pozniej okazalo sie ze kilka sie podlamala i kupilem nowa (jakies 30-40pln w ASO). Do wymiany proponuje mocno rozebrac plastiki od strony nog kierowcy gdyz tak musisz wypiac stara linke. Nastepnie bedac przyklejonym do deski/szyby wpinasz nowa linke i puszczasz ja w dol w strone nog kierowcy. Strasznie malo jest tam miejsca ale da sie to zrobic.

P.S. tez myslalem ze zrobia mi to w ASO za 50pln ale jak zaproponowali 300pln za 2h roboty to podziekowalem i zrobilem z kumplem mechanikiem.

Krzysztof1969
02-07-10, 16:54
Tak spadła linka na 100% z kołka kolek jest plastikowy. Bradzo prosto to nałożyć chodz jak rozkladałem konsolę poraz pierwszy nie było łatwo. Nie trzeba zdejmować całej konsoli bo po odchyleniu jest tyle miejsca żeby załozyć linkę. Ale to nie problem problemem jest to że znowu spadnie wiec najlepiej po założeniu oczka na kołeczek zablokować ją np. ciasną izolacją sćiągniętą z jakiegoś przewodu elektrycznego lub w jakiś inny sposób. Przyczyn spadania należy szukać w mechaniźmie nagrzewnicy. Bardzo się tam zbiera kurz przez co ciężko chodzi, linka się gnie na boki i wtedy spada. Ja to już przerabiałem a temat jest szeroko opisany na forum. Jak rozebrać konsolę też. Dzisiaj robię to jeśli mam potrzebę np. wymiana żarówek w 10-15 min. Szkoda płacić w ASO 100zł za samo rozebranie. Jeśli ktoś chciałby wiedzieć coś więcej to proszę na priwa. Klips sam się nie wypnie.

W tym manualu jest mały bład aby nie ułamać zatrzasków pierścienia przy gałce trzeba przytrzymac pierścień jedną ręką tak aby stał w miejscu a drugą przekręcić najlepiej w lewo gałkę o pół obrotu , wtedy się odblokują zatrzaski.

xavier85
06-07-10, 19:31
jak cos mam ta linke do sprzedania nowke;) za 20 pln

Malicha
15-07-10, 11:41
No to niezła babranina widzę, sam tego nie będę robił bo moje zdolności manualne nie są za dobre i kilka śrubek na bank bym mi zostało w ręku.

Dzięki za pomoc. Pewnie i innym sie przyda

Krzysztof1969
15-07-10, 19:14
Linkę założysz bez zdejmowania ustrojstwa. Opuść na dół schowek, weź latarkę, głowę przechyl mocno do góry w szparze zobaczysz linkę i kołeczek. Przeszkadza tylko wtyczka od SRS.

geesus
22-07-10, 13:00
mialem ten sam problem, tylko ze z racji tego ze radio nie jest fabryczne wystarczylo wyciagnac ramke z radiem w calosci i jest idealny dostep

Wally
22-07-10, 22:58
Linkę założysz bez zdejmowania ustrojstwa. Opuść na dół schowek, weź latarkę, głowę przechyl mocno do góry w szparze zobaczysz linkę i kołeczek. Przeszkadza tylko wtyczka od SRS.

tylko ze w ten sposob (od strony schowka) poprawisz linke od kierowania nawiewu a nie od temp...

Krzysztof1969
24-07-10, 08:21
tylko ze w ten sposob (od strony schowka) poprawisz linke od kierowania nawiewu a nie od temp...

Nie chodzi mi o miejsce gdzie jest mocowana linka kieronkow nawiewu. A o linkę nagrzewnicy którą zobaczysz w szczelinie jeśli będziesz starał się spojrzeć pod konsolę. W sposób opisany wyżej.

okeciak89
28-07-10, 16:40
ja musialem rozlozyc na czesci pierwsze ta konsole ! masakra, najgorszemu wrogowi tego nie zycze ! ale teraz juz wiem jak to robic to w sumie nie ma tragedii :D najtrudniejszy pierwszy krok :P

tommek82
05-08-10, 08:12
ja musialem rozlozyc na czesci pierwsze ta konsole ! masakra, najgorszemu wrogowi tego nie zycze ! ale teraz juz wiem jak to robic to w sumie nie ma tragedii :D najtrudniejszy pierwszy krok :P

hehe też mam pierwszy raz za sobą, ale nie przesadzaj nie było tak źle. Mnie zrobienie linki od pokretła zimno-ciepło zajeło w sumie 3 godz :)
A jaka radość że samemu się to zrobiło i zaoszczędziło kasy :)

W razie czego służe pomocą (na forum :P)

Malicha
08-09-10, 16:43
Mam pytanie, może znajdzie się jakiś chętny za za kasiorkę uda mu się mi tą linkę naprawić, o ile to w ogóle linka spadła i nic więcej tam się nie zadziało ?

Krzysztof1969
08-09-10, 16:47
Warszawa ? Za daleko, bo bym Ci to zrobił. Rozbierz konsolę i sam napraw przecież to wcale nie jest takie trudne. Z resztą może linka spadła z drugiej strony pod kierownicą. Chodz to mało prawdopodobne.

Malicha
09-09-10, 14:25
Siema, udało się, nic strasznego, nawet dwa razy to zrobiłem, ze znajomy w sumie, bo miał "mniejsze rączki" :), człowiek guma.
Muszę opatentować nasz opatentować pomysł heheh. Niestety ale u mnie przy najmniej, jeśli już raz spadnie to juz będzie spadać non stop. Ten dzióbek na którym trzyma się linka jest z plastiku i jest śliski, więc jak sie przesuwa linka to ona sie zeslizguje. Więc wynaleźliśmy patent na część od długopisu, która nałożyliśmy od dołu na dzióbek i "superglutem" ja przykleiliśmy hehehe - działa. Ale niestety zmartwiłem sie bo jak juz złożyłem konsolę to ciepło nadal nie leciało, a to dlatego że od spodu kierownicy, jest jeszcze jedna linka, która idzie na zewnątrz pod maskę samochodu. Musiałem ja potraktować recznie. Pociagnąłem ją do połowy i mam ciepło. Ale nie wiem jak to jest tam dokładnie zrobione by te zaczepy i inne plastiki ze sobą współgrały :):). To tyle. Resztę oddam do mechanika może on mi pomoże, dzieki za instrukcję jest wypasiona, nie ma nic strasznego, jakieś 20 - 30 minut i jest ok.

Krzysztof1969
09-09-10, 21:25
A pod kierownicą jest prościej do założenia hehe! Nie trzeba nic demontować zdjąć tylko plastik i zrobić sobie ręką miejsce obok wiązki kabli. Najlepiej obejrzeć to z bliska latarka się przyda. A zrobione jest tak że drugi koniec linki która wychodzi z konsoli jest rónież na kołeczku, z tym że jest tam układ przekładni która to na końcu ma jeszcze jeden kołeczek do którego dołączona jest druga linka a ta znowu wychodzi na zwewnątrz i otwiera zawór który puszcza płyn do nagrzewnicy. Troche to skomplikowanie napisałem ale rozwiązanie jest proste. Wystarczy położyć się przy dzwigniach i przylukać. Ja żeby linka nie spadała nałożyłem na kołek zdjętą z przewodu elektrycznego izolację w zupełności wystarczy.

Z resztą miałem więcej problemów z tym ustrojstwem, chodziło o imak pancerza linki który mi wypadał. Ten pod kierownicą. Ale poradziłem sobie z tym, nie było łatwo. Zdjęcie konsoli, mówię o całej bo tak należałoby to zrobić fachowo to 400zł a sam nie chciałem tego robić.

Malicha
10-09-10, 13:52
Zdjęcie konsoli nie jest już takie trudne :), muszę oddać jednak do mechanika, bo juz nie mam siły walczyć z tymi pokrętłami.

smalec
10-09-10, 20:09
a co radzicie zrobić, jeśli pokrętło ciepło-zimno ciężko chodzi? linka nigdzie nie spadła, jest cała, zawór na nagrzewnicy otwiera się bez problemu, po prostu ciężko to wszystko chodzi. oczywiście smarowane itd. wymiana linki?

Malicha
11-09-10, 13:06
To zaraz Ci spadnie, ja już tak miałem :) naprężyła sie może

smalec
11-09-10, 13:24
chodzi tak od 16 miesięcy do kiedy mam auto :) wątpię więc, żeby zaraz spadła. poza tym rozbierałem konsolę i nic nie wskazuje na jakikolwiek zły montaż czy ułożenie... :confused:

Krzysztof1969
11-09-10, 20:50
Rozbierałeś cały kokpt? Temat był już na forum. U mnie ciężko chodzi i kiedy linkę zamocowałem to zaczął wyłazić mi imak pancerza pod kierownicą. Dowiadywałem się i wiem co jest grane. Do środka tego całego ustrojstwa od nawiewów dostaje się kurz i to powoduje zacieranie się tych łopatek, zastawek czy jak to nazwać. Aby lekko chodziło trzeba to wyczyścić ale żeby to zrobić trzeba zdjąć cały kokpit inaczej nie ma dostępu.
Jeśli ten chwytak pancerza będzie wyłaził ze swojego miejsca linka nie będzie spadać a zacznie się wyginać a co za tym idzie nie otworzy nagrzewnicy.

smalec
11-09-10, 21:10
hmmm rozbierałem konsolę środkową i z tej strony wszystko było w porządku, a jak to dalej rozebrać, żeby dostać się na do nagrzewnicy, nie mam pojęcia :confused:

Krzysztof1969
12-09-10, 11:36
Trezba zdemontować cały kokpit. Gdzieś jest opis. Inaczej nie dostaniesz się do mechanizmu. Dzwoiłem kiedyś do Hondy w tej sprawie i zaśpiewali za sam demontaż 400zł więc zrobiłem tak żeby mi nie wypadało i z głowy. Podobno jest z tym trochę zabawy ale da się zdjąć.

smalec
12-09-10, 12:05
hmmm no nawet nie wiem jak się za to zabrać, mi też w zeszłą zimę zaśpiewali za to 400zł robocizny. spróbuję tam coś pogrzebać ale wątpię, żebym się do środka dostał...

Krzysztof1969
12-09-10, 21:24
Do środka się nie dostaniesz już to przerabiałem. Tylko demontaż kokpitu i wtedy.

smalec
12-09-10, 21:29
czyli ani od strony pasażera, ani kierowcy nie ma opcji, żeby się dogrzebać? jeżeli nie da rady, to co oprócz konsoli centralnej i schowka trzeba wymontować w kolejności, żeby cały kokpit wywalić?

jeżeli mam wydawać 400zł to wolę zrobić to sukcesywnie samemu.

Krzysztof1969
13-09-10, 08:28
Koleś gdzieś to opisuje. Ale raczej licz na siebie. Na początek napewno śruby z boków pod zaślepkami. Konsolę środkowa chyba też trzeba zdjąć osobno pod nią są śruby trzymające resztę. Napewno cięgna i pewnie też kierownicę, zegary itd. Roboty na cały dzień.

smalec
13-09-10, 13:04
no cóż, pozostaje liczyć na siebie i się do tego dogrzebać. ja bym liczył roboty na 2-3 dni w domowych warunkach. mam nadzieję, że żadne specjalistyczne narzędzia nie będą potrzebne...

Krzysztof1969
13-09-10, 17:12
Narzędzia to klucze śrubokręt i głowa lub w odwrotnej kolejności.

smalec
13-09-10, 17:29
sprawdź PW :)

Krzysztof1969
13-09-10, 19:43
Ok odebrane.

kajma
18-10-10, 11:03
Witam.Trochę odgrzebuję temat.Jestem totalnie zielony w tych sprawach.Mam Civica Sporta 1.4 z 2004 roku. Za bardzo bawiłem się tym pokrętłem od temp. no i niestety nie ma już oporu i mam tylko zimne powietrze(pewnie coś z linką).Czy jest osoba która by mi pomogła to naprawić?Oczywiście za jakąś dużą porządną flaszkę Jestem z Warszawy-Ursynowa ale oczywiście podjadę gdzie potrzeba.Pzdr.

Krzysztof1969
18-10-10, 11:12
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?89926-Urwana-linka-od-regulacji-temperatury

Napisałem o tym dość obszernie kilka tematów niżej. Linka spadła jak zwykle za ciężko chodzi pierdzielona klapka. Zastosuj się do tego co napisałem lub jedz do serwisu. Warszawa do ode mnie za daleko.

kajma
18-10-10, 11:21
Ok dzięki będę musiał spróbować to zrobić chociaż liczę, że ktoś z Wawy mi pomoże.Teraz jak jakiś nienormalny muszę jeździć z rana cały opatulony bo zimno.

Krzysztof1969
18-10-10, 11:28
Nie musisz wyjmij klapkę z pod kierownicy. Wciśnij rękę między kablami i skieruj do góry aż znajdziesz linkę, po lince dojdziesz do kołka przesun ręcznie na grzanie. Jeśli nie będziesz mógł znaleźć weź latarkę poświeć i zobacz gdzie jest kołeczek. Aby to zrobic usiądz na progu auta.

kajma
18-10-10, 11:37
Ok wielkie dzięki mistrzu będę dzisiaj z tym walczył.Naczytałem się już dużo o tym na civicklubie i nie tylko i za dużo różnych rozbieżnych informacji jest:) Czyli zrobię tak jak napisałeś Ale to znaczy, że za każdym razem będę musiał zmieniać temperaturę wkładając tam rękę? Chodzi mi o naprawde tego pokrętła.

Krzysztof1969
18-10-10, 12:06
Doraznie abyś nie marzl ustaw sobie ręcznie a jeśli chcesz zrobić na cacy trzeba zdjąć konsolę i założyć linkę. Chyba że uda Ci się lekko wysunąć konsolę bez jej wyjmowania w całości i założyć oczko na kołeczek pokrętła. Cały mechanizm chodzi dużo ciężej kiedy jest potrzebny czyli w zimę. Nie ma gwarancji że będzie działać dobrze po założeniu linki czyli spadnie jeśli jej czymś nie zabezpieczysz, ja naciągnąłem na kołek kawałek izolacji z przewodu elektrycznego tak aby ciasno siedział i to wystarczy. Chodzi o to aby oczko nie miało możliwości spadania, no cóż u niektórych gdzie ten mechanizm jakoś jeszcze chodzi zdaje to egzamin ale u mnie było tak że linka się wygięła i po zawodach.

kajma
18-10-10, 12:37
Ok jeszcze raz dziękować.Może wreszcie będę z uśmiechem wsiadał rano do samochodu.Ustawie na maxa-mam nadzieje,że sie tam dostane.Pozdrawiam

Malicha
18-10-10, 20:05
To jest proste, była u nas wysylana instrukcja co i jak, 15 minut za drugim razem się już wszystko da zdjąć. Generalnie albo ci się ześlizgnęła linka z"ptasza" przy pokrętle, albo coś ulamało jak mi i oddałem do mechanika który spioł wsio na krawatki. działa :), linkę sam założysz bez żadnego problemu pod warunkiem że skorzystasz z instrukcji z Forum.

Trzymaj instrukcję od chłopaków:
http://www.honda.slask.pl/forum/viewtopic.php?t=1014

Zarezerwuj sobie 2h i jazda :) nie bądź lamer :):):) dasz radę, kiepsko to wygląda ale jest radocha jak się samemu za darmo zrobi.

kajma
19-10-10, 08:47
Ok czekam do weekendu i będę działał.Będzie później co opijać jeśli mi się uda.Dziękóweczka

emde
02-11-10, 18:06
dysponuje ktoś numerem katalogowym spinki za pomocą której przymocowana jest linka od pokrętła zimno-ciepło ale od strony skrzynki bezpieczników?

Krzysztof1969
02-11-10, 20:33
A co się z nią stało? Przecież to się nie psuje ewentualnie wyłazi. U mnie tak było i musiałem to zrobić i zrobiłem skutecznie, nie jest to łatwa sprawa ze względu na brak miejsca ale się da.

emde
02-11-10, 20:50
wypadła razem z linką a gdy próbuję ją włożyć, lekko się wciska i przy ruszaniu pokrętłem wypada. Próbowałem już podginać rozciągać ale za każdym razem to samo

Krzysztof1969
02-11-10, 22:01
Musisz spróbować wcisnąć na siłe i najlepiej jeszcze lekką ją w palcach podgiąć jeśli nadal będzie wypadać będziesz musiał zrobić jak ja. Ale o tym napszę Ci na privie. Jeśli podejmiesz się. W każdym razie z tego co wiem to ASO też Ci to zrobi ale trzeba zdjąć cały kokpit. Mnie nastraszyli że może trzeba będzie całość wymienić to im podziękowałem. Samo zdjęcie kokpitu 400zł. To musi porządnie wejść porównaj głębokość z tym z prawej strony. Zdejmij plastiki z kierownicy będzie więcej miejsca. I opusc na dół bezpieczniki jedna śruba. To ma się trzymać dzięki tym wąsom po bokach. Ale jak je za bardzo rozegniesz to dziadostwo ci nie wejdzie. Zowu jak będziesz to za często giął to się ułamie. W moim wąsy wycięły sobie rowki i nie trzymało to bo nie miało do czego.

piero77
03-11-10, 08:56
Taka spinka kosztuje w ASO około 8 zł więc jeżeli nie uda ci się nic z nią zrobić to może warto kupić nową spinkę?

emde
03-11-10, 17:54
Taka spinka kosztuje w ASO około 8 zł więc jeżeli nie uda ci się nic z nią zrobić to może warto kupić nową spinkę?

a możesz mi podać numer tej spinki albo podpowiedzieć w jaki sposób ją namierzyć? u mnie w aso sprzedawca nie może jej znaleźć w katalogu :( znajduje tylko tą przy pokrętłach

piero77
03-11-10, 18:36
Nie wiem jaki numer spinki bo w końcu nie musiałem jej kupować ale ten sprzedawca jakiś nie kumaty bo mój od razu wiedział o co chodzi.
Spinka która przytrzymuje linkę i tyle musi ją znaleźć. A jak nie znajdzie to daj znać zadzwonię do swojego ASO i poproszę o numer tej spinki.

LemonR
03-11-10, 19:15
A nie lepiej samemu znaleźć tą sprężynkę i jej numer w EPC (http://japancars.ru/cat/honda/index.php).

emde
03-11-10, 19:19
A nie lepiej samemu znaleźć tą sprężynkę i jej numer w EPC (http://japancars.ru/cat/honda/index.php).
przeszukałem całem eoc. Jest pokazana spinka z jednej strony. A z tej drugiej właśnie nie ma

emde
03-11-10, 23:30
zdjęcie poglądowe szukanej spinki
http://img15.imageshack.us/img15/7430/spinkaw.jpg
dla znalazcy numeru katalogowego, nagroda ;)

LemonR
04-11-10, 06:59
podaj VIN na PW to zobaczę

LemonR
04-11-10, 09:54
Numer 6 ?
http://japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=8536,8537,8538&npl=17S5S01&_nplgrp=3&nplblk=B__1732

piero77
04-11-10, 10:15
Numer 6 ?
http://japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=8536,8537,8538&npl=17S5S01&_nplgrp=3&nplblk=B__1732

Nr 6 to uchwyt węża układu chłodzenia

LemonR
04-11-10, 10:28
Fakt, za duży jest - poddaję się.

Walderam
14-11-10, 08:11
Wie ktoś może, gdzie można od ręki dostać linkę? Bo właśnie u mnie spadła i zamierzam rozbebeszać auto, to już pasowałoby chyba nową linkę założyć, tylko nigdzie na necie nie mogę tego namierzyć. Będę wdzięczny za link ;)

Aaaa i jeszcze jedno pytanko/prośba, tak przy okazji.
http://www.honda.slask.pl/forum/viewtopic.php?t=1014 - działa Wam ten link? Bo u mnie ni hu hu, a chętnie bym się zapoznał z tą instrukcją demontażu konsoli. Może ma ktoś to zapisane w pliku? Też byłbym za to bardzo wdzięczny.

Pozdro

Krzysztof1969
14-11-10, 19:35
Ja mam zdjęcia ponieważ wcześniej sobie skopiowałem.

Przeczytaj temat od początku.

Walderam
16-11-10, 02:26
Ja mam zdjęcia ponieważ wcześniej sobie skopiowałem.

Przeczytaj temat od początku.

Przeczytałem już wcześniej, ale miałem pewne wątpliwości i liczyłem, że ktoś podrzuci instrukcję, cokolwiek.

Jak na szybko włączyć grzanie tak doraźnie? Tak jak pisałeś, poprzez demontaż osłony pod kierownicą (to ta od bezpieczników??) uzyskam możliwość pociągnięcia za jakąś linkę i otwarcia nagrzewnicy?
Może to banalne pytania, ale auto mam dopiero od paru dni i narazie jestem totalnie zielony, jeśli chodzi o jego budowę.

Walderam
17-11-10, 23:12
Nie lubię pisać kolejnych postów pod własnymi, ale skoro nikt nie odpowiada, to chyba nie mam wyjścia ;)

Częściowo udało mi się rozwiązać problem z grzaniem, ale po prostu manualnie udało mi się otworzyć nagrzewnicę. Dostęp uzyskałem poprzez zdjęcie klapki od bezpieczników i demontaż plastików przy kierownicy. Wtedy moim oczom ukazała się owa cudna linka, która dyndała sobie w powietrzu (metalowa zapinka była na pancerzu, ale wyskoczyła ze swojego miejsca, przez co prawdopodobnie pierścień na końcu linki zsunął się z tego bolca na zębatce (jak zwał tak zwał) sterującej nagrzewnicą. Przesunąłem więc to ustrojstwo ręcznie i zaczęło wiać ciepłym, ufff.

Myślę sobie, to poskładam teraz wszystko do kupy i będzie gites. Niestety, nic z tych rzeczy. Spinkę zdjąłem z linki, poodginałem te metalowe ząbki po bokach, co by pewnie siadła w wyznaczonym miejscu i z niego nie wyskoczyła, następnie zamontowałem spinkę na właściwym miejscu, potem zamontowałem w niej linkę i na końcu założyłem linkę na ten "bolec" sterujący nagrzewnicą. I tutaj moment rozczarowania - przekręcam pokrętłem, a układ nie reaguje. To jak to jest dalej z tą linką pod konsolą? Ona mogła jeszcze spaść w innym miejscu? Konsolę tak czy siak będę wyjmował przy montażu sprzętu audio, ale do tego czasu chciałbym wiedzieć, czy może mam sobie sprawić nową linkę przy takich objawach? Dodam, że póki nie zmontowałem całości do kupy, to przy kręceniu pokrętłem niby był widoczny jakiś ruch na lince, ale teraz po złożeniu całości wychodzi na to, że całość jest jakby zbyt długa...

Pomoże mi ktoś rozwiązać zagadkę??

Z góry dzięki, audio montuję w przyszły piątek i do tego czasu bardzo chciałbym wiedzieć, czy zaopatrzyć się wcześniej w linkę, czy też nie ma takiej potrzeby. Na dzień dzisiejszy najważniejsze jest to, że zrobiło się ciepło ;)

emde
18-11-10, 11:22
sprawdź czy linka znów nie wyskoczyła razem z tą spinką. Zapewne ciężko chodzi ta zębatka sterująca nagrzewnicą, i linka "nie ma siły" by ją przesunąć i wyskakuje ze spinką z tego miejsca, które zapewne jest wyrobione

Walderam
18-11-10, 19:10
sprawdź czy linka znów nie wyskoczyła razem z tą spinką. Zapewne ciężko chodzi ta zębatka sterująca nagrzewnicą, i linka "nie ma siły" by ją przesunąć i wyskakuje ze spinką z tego miejsca, które zapewne jest wyrobione

Nie nie, ja to zmontowałem i od razu testowałem, linka była zapięta na swoim miejscu, a mimo to nie przestawiała zębatki od nagrzewnicy, która akurat u mnie nie chodzi zbyt ciężko. A może pod konsolą jest jakieś kolejne mocowanie tej linki w podobny sposób i może tam też wyskoczyło? Bo tego nie wiem, pod konsolę jak mówię jeszcze nie zaglądałem.

Krzysztof1969
19-11-10, 22:10
Gdyby nie chodziła ciężko nigdy by nie spadła. I nie zębatka a klapka w środku chodzi ciężko. Z resztą jest to układ krzywek zębatka jest jedna i można ją wyjąć palcami. Ogrzewanie włączysz sobie ręcznie jak opisałem. Temat oklepany wzdłuż i w szerz. Wszystko jest na forum. Linka przy konsoli mogła się wygiąć jeśli pokrętła nie da się ruszyć od połowy lub spaść. Musisz wykonać co napisałem gdzieś tam wcześniej. Lub może napisze ale tak naprawdę to już mi się nie chce kolejny raz opisywać tego samego. Jeśli wypadł imak pancerza to pewnie nie uda ci się go już zamocować na tyle mocno aby siedział na stałe, ponieważ wąsy które go trzymały w plastiku wycieły sobie rowki. Koszt naprawy w ASO pewnie spory samo zdjęcie konsoli 400zł. Niepotrzebnie rozginałeś teraz nie włożysz tego wcale. Mam na to patent ale nie na forum bo przesmiewcy i znawcy tematu będą dodawać swoje obłędne komentarze a ja już to wypróbowałem i działa trzeba jedynie się podjąć , nie trzeba zdejmować kokpitu aby to naprawić.

Walderam
20-11-10, 12:28
Uwielbiam, jak ktoś od razu sugeruje, że jest mądrzejszy ode mnie i generalnie po charakterze posta widać, że mam mnie chyba za idiotę.

No sorry, mam drukowanymi pisać?

Zmontowałem linkę, imak pancerza, jak go nazwałeś, zamontowałem i siedzi pewnie, ani drgnie, linka trzyma się w nim super, pokrętło chodzi lekko tylko wygląda teraz na to, że tej linki jakby przybyło i cały układ nie reaguje na obracane pokrętłem (nie wiem w sumie jak to możliwe). Co do ceny naprawy w aso, to nie wiem skąd masz informacje o kosztach robocizny rzędu 400zł, dzwoniłem wczoraj do Krężel&Krężel w Krakowie i powiedzieli, że koszt wymiany linki to 140 zł za robociznę + linka.

Poza tym ogrzewanie włączyłem ręcznie, działa, więc podstawową funkcję spełnia, tylko regulacji brak. Dobra, do następnego weekendu się przebujam, później będę montował audio to tak czy siak konsolę rozbiorę, wtedy się okaże, czy pod konsolą z tą linką coś się stało.

Pozdrawiam i naprawdę proszę nie traktować wszystkich z góry, bo to głupio wygląda, przynajmniej jak dla mnie.

Krzysztof1969
20-11-10, 18:26
Chodziło mi o naprawę czy też zamocowanie chwytaka pancerza. Skoro jesteś mądrzejszy to po co pytasz? Chyba wyraznie ci napisałem że nie spadłoby to gdyby lekko chodziło. Tobie wtej chwili nie chodzi więc skąd wiesz że lekko?. Wymiana linki mnie nie kosztuje nic bo sam to zrobie w 15 minut. Jeśli twoje pokrętło się obraca od deski do deski a nie przesuwa mechanizmu to wiadomo że z drugiej strony nie siedzi oczko na kołeczku. W przypadku takim że jeśli pokrętła nie da się przekręić do końca znaczy że linka wygięła się przy konsoli i trzeba ją zdjąć, wyprostować linkę. A gdy to zrobisz pewnie znowu spadnie, czego nie życzę oczywiście. Czy jeszcze potrzebujesz jakichś informacji na ten temat? Wydaje mi się że chcesz naprawić to po swojemu więc powodzenia.

markuczynski
19-12-10, 11:37
http://img15.imageshack.us/img15/7430/spinkaw.jpg
Pokrętło i linki są dobre coś zacina mi się na plastikach pomiędzy linkami pod kierownicą. Pod tymi trzema elementami plastikowymi (białymi) jest jeszcze jedno koło zębate brązowe. Czy ono odpowiada za przeniesienie "sił" pomiędzy linkami czy w obudowie jest jeszcze coś. Jest ono nie przykręcone tak jak te trzy części (białe).

Krzysztof1969
19-12-10, 13:28
Tam nie ma co się zaciąć. Są dwie krzywki i trybek pomiędzy nimi z tym że trybek jest poruszany przez krzywkę widoczną na rysunku. Rysunek nie jest kompletny. Ja to wszystko miałem w ręku. Krzywka którą widzisz jest napędzana przez pokrętło w pulpicie poprzez linkę na rysunku, krzywka porusza trybikiem który otwiera klapkę wewnątrz nagrzewnicy i porusza drugą krzywką która to za pomocą linki otwiera zawór nagrzewnicy pod maską za filtrem powietrza. Jeśli ktoryś z tych elementów będzie chodził zbyt ciężko objawy są właśnie takie. U mnie ciężko chodziła linka pod maską więć wlałem do niej oleju od góry rozruszałem, wyczyściłem krzywki nasmarowałem smarem silikonowym, nasmarowałem ośkę zaworka nagrzewnicy. Na klapkę wewnątrz nic nie poradzisz chyba że rozbierzesz nagrzewnicę a nie jest to łatwa sprawa. Żadne brązowe elementy nie biorą udziału. Krzywki przykręcone są poprzez specjalne plastikowe podkładki dystansowe do korpusu nagrzewnicy dwoma wkrętami. Trybek środkowy jest tylko włożony do gniazda można go wyjąć palcami.

markuczynski
19-12-10, 16:05
Dzięki czyli wygląda na to że powyrabiały się te plastikowe krzywki i trybiki. Udało mi się to wszystko rozebrać a teraz wiem że nie jest to skomplikowane. Więc chyba będzie najlepiej wymienić cały komplet krzywików i sprawa załatwiona.

Walderam
18-01-11, 14:31
Okej, pora powrócić do tematu linki od ogrzewania, która nie bardzo ma się czego trzymać. Jak się okazało, u mnie wyrwany jest kawałeczek plastiku w miejscu, gdzie powinna zakleszczyć się ta metalowa blaszka trzymająca pancerz - usterka widoczna na zdjęciu poniżej.

http://img227.imageshack.us/img227/3381/linkah.jpg (http://img227.imageshack.us/i/linkah.jpg/)

W górnej części fotki widać ten otwór, gdzie wyłamało się trochę plastiku. Teraz pytanie do Was, bo może ktoś miał podobne uszkodzenie, jak sobie tym poradził? Spiąć to na krawatki? Wytrzyma? Czy może lepiej wymyślić jakiś swój chwytak i przykręcić go na wkręty?

Przy okazji pytanie drugie, temat pokrewny, znaczy też konsola :P Nie działa mi podświetlenie guzików (podczas jazdy na światłach) od ogrzewania szyby i od obiegu zamkniętego, działa jedynie podświetlenie guziczka od klimy. Sądziłem, że to przepalone żaróweczki, kupiłem nowe (inny kolor obudowy, bo to są nieoryginalne żarówki led), wymieniłem od ręki wszystkie 3, a tu nadal to samo. Może wymieniłem nie te żarówki co trzeba, bo po załączeniu układów guziki oczywiście to sygnalizują i się świecą, ale tak też było przed wymianą żaróweczek. Te 3 sztuki dostępne z boku korpusu (na zdjęciu poniżej) to są od podświetlenia podczas jazdy na światłach, czy od podświetlenia podczas pracy konkretnego układu? Jeśli od tego drugiego, to gdzie znajdują się żaróweczki od podświetlania guziczków?

http://img87.imageshack.us/img87/9859/guzikid.jpg (http://img87.imageshack.us/i/guzikid.jpg/)

Z góry dzięki za pomoc w obydwu problemach.

Wally
18-01-11, 14:47
Przeszedlem nieco bolesnie wymiane linek i juz teraz wiem jak to wszystko ugryzc, po prostu nalezy rozebrac mocniej dolna czesc deski rozdzielczej WRAZ z plastikami wogol stacyjki - wowczas nawet dla mojej wielkiej lapy powstaje miejsce w ktorym moge wpiac linke ogrzewania. Teraz bawie sie tym juz znacznie delikatniej. W sumie to juz druga zima podczas ktorej mi sie do zdarzylo. Ceny linek - ok 36pln sztuka + metalowy klips 7pln sztuka.

Walderam, jesli chodzi o linke, sproboj przymocowac ja do istniejacego miejsca np. opaskami (cybantami tworzywowymi) a zeby bylo jeszcze scislej, zrobil bym np. rozgrzanym gwozdzikiem dodatkowe dziurki przez ktore przeprowadzil bym wspomniane opaski zaciskowe.

Jesli chodzi o zaroweczki, to jest prosta metoda - skoro dziala Ci podswietlenie klimy, to przeloz je w miejsce gdzie np. nie dziala podswietlenie ogrzewania szyby i bedziesz wiedzial, czy problemem jest zarowka, czy moze cos w module padlo. Inna sprawa, to sprawdz na krotko czy te Twoje ledy faktycznie dzialaja na 12V

LemonR
18-01-11, 15:01
A może kolega zapomniał, że LEDy mają jeden kierunek przewodzenia.

Walderam
18-01-11, 15:53
A może kolega zapomniał, że LEDy mają jeden kierunek przewodzenia.

Aaaa widzisz. Niby zamieniałem żarówki miejscami, ale nigdy nie miałem pewności, czy były dobrze wsadzone biegunami. No to po tej poradzie postawiłem białą kropkę na każdej z oprawek i szybkim sposobem nagle zaświeciły wszystkie 3 LED-y :D

Ale co to za złośliwość rzeczy martwych, że po pierwszej wymianie żarówek zaświecił tylko ten przycisk, który wcześniej działał :D Dzięki wielkie ;)

Problem z linką, znaczy z jej mocowaniem też już rozwiązałem. Wywierciłem małą dziurkę wiertłem 2mm w plastiku tak, aby przez tę podłużną dziurkę w blaszce dociskającej wkręcić wkręta takiego, który sam z tej blaszki nie wypadnie (gwint na wkręcie jest de facto szerszy niż ta dziurka w blaszce. Plastik wygląda na bardzo twardy, więc w nim też wkręt przynajmniej na razie solidnie trzyma. Opaską też próbowałem, ale jednak dociskała zbyt słabo i pancerz się przesuwał, a teraz ani drgnie. Rozwiązanie widoczne na fotkach poniżej, może komuś się przyda:

http://img814.imageshack.us/img814/3231/srubka1.jpg (http://img814.imageshack.us/i/srubka1.jpg/)

http://img267.imageshack.us/img267/9526/srubka2.jpg (http://img267.imageshack.us/i/srubka2.jpg/)

Wally
18-01-11, 16:46
nice

niestety u mnie wszystko siedzialo sztywno i puszczala (juz drugi raz z rzedu) sama linka. Giela sie na odcinku pod aluminiowego kolka do pancerza bo miala zbyt duzy opor na samym mechanizmie nagrzewnicy. Po wypieciu wspomnianej czarnej linki oraz tej niebieskiej okazalo sie, ze obie chodza idealnie gladko a po prostu kitajce slabo przemysleli same klapy od sterowania "nagrzewnica" bo tam jest potrzebna spora sila i dzwignia jaka musi poruszyc linka, jest zbyt duza. W efekcie pada albo linka (gnie sie), albo wypina sie ten metalowy klips, albo lamie sie bolec, na ktory wchodzi olowiane oczko linki

Krzysztof1969
20-01-11, 20:56
Aby działało ogrzewanie nie jest potrzebna ta klapka można wyjąć trybek przy krzywkach i otwierać pokrętłem tylko zawór pod maską.

Peter7
21-01-11, 17:57
Mam ten sam problem co kolega Walderam.
Jak kupiłem swojego Civcia jakieś 2 lata temu to nie działało ogrzewanie. Brakowało blaszki. Blaszkę znalazłem w gęstwinach kokpitu i zamontowałem.
Problem ponownie pojawił się kilka tygodni temu kiedy były duże mrozy. Rano wsiadłem do samochodu i dość szubko przekręciłem gałkę ogrzewania z zimnego na cieple. Podczas tego przekręcania usłyszałem głośny "brzdęęęk". Wiedziałem, że znowu spadła mała blaszko-sprężynka ...i poniekąd tak się stało, ale tym razem ułamał się również plastik w białej obudowie co uniemożliwia montaż wspomnianej blaszko-sprężynki (którą udało mi się znaleźć).

Postaram się naprawić swoje ogrzewanie sposobem Walderama jednak nie mam pojęcia jak dostać się do wnętrzności deski i ją rozebrać.
Czy może mi ktoś to opisać jak to zrobić lub przesłać fotki?

Niestety link (http://www.honda.slask.pl/forum/viewtopic.php?t=1014) już nie działa :(

Będę wdzięczny za pomoc...

Walderam
21-01-11, 18:43
W moim poście na tej http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?3354-usterki-w-VII-gen/page33 stronie forum masz opis demontażu konsoli, to powinno Ci pomóc. NIe ma co prawda fotek, ale sądzę, że w miarę przejrzyście to napisałem ;)

Pozdrawiam

Sensor
02-02-11, 15:35
Wczoraj spotkało mnie to samo Petera 7. Rano próbowałem przekręcić pokrętłem i usłyszałem brzdęk. Po tym pokrętło zaczęło trzeszczeć przy szybkich ruchach. Wyjąłem kieszeń na CD i moim oczom ukazała się niebieska linka i biały mechanizm. Klips poprawnie osadzony. Linka na swoim miejscu. Mechanizm wygląda na uszkodzony ( luźne pasowanie uniemożliwia naciągniecie linki). Ściągnąłem więc linkę z bolca. Linka jak dla mnie chodzi ciężko ale nie wygina się. Kolejny mechanizm łączący linkę niebieską z linka wychodzącą do nagrzewnicy też wygląda ok. Wygląda że czeka mnie wymiana panelu z mechanizmem. Nie mam pojęcia gdzie kupić panel albo mechanizmy?

Krzysztof1969
02-02-11, 16:55
Na twoim miejscu najpierw zdjąłbym konsolę.

owsikk
01-03-11, 21:58
No i dwa tygodnie po zakupie auta mam ten sam problem co Walderam :)
Miałem już Civica VII więc z rozebraniem kokpitu nie było problemu. Peter7, mógłbyś podpowiedzieć w której części gęstwin kokpitu znalazłeś ową latająco-brzdękającą sprężynkę? Rozglądałem się za nią ale nie widziałem. Myślę, że jeżeli to te same konstrukcje to i tor lotu będzie podobny ;-)

Jeśli z kolei blaszka kosztowałaby koło 10zł w serwisie to chyba średnio by mi się opłacało rozbebeszać dół konsoli żeby ją wygrzebywać...

Dla zainteresowanych, sprężynka czy też uchwyt pancerza linki ma numer katalogowy: 79506-S6A-003

Jak mi odpisze serwis dam znać ile kosztuje ten element z nowymi stawkami VAT ;-)

Wally
01-03-11, 23:08
uchwyt to ok 7pln, wiem bo kupowalem jakies 2 miesiace temu

owsikk
03-03-11, 21:14
Odebrałem część z serwisu w Warszawie, zapłaciłem 9 złotówek :)

owsikk
06-03-11, 10:09
Jestem już po reanimacji pokrętła. Muszę przyznać, że wymiana sprężynki to nie jest takie hop siup. Trochę czasu trzeba na to poświęcić... Miałem wcześniej ten sam model civica ale z elektrycznym sterowaniem nadmuchów. Tam żeby wyciągnąć konsolę wystarczyło ją trochę odchylić i odpiąć kostki. W aktualnym samochodzie jest sterowanie linkami i magiczne sprężynki... rozebrać pół biedy, gorzej ze złożeniem :/ trzeba mieć bardzo malutkie rączki.

Widziałem u kolegi Walderam rozwiązanie problemu z wyrwanym kawałkiem plastiku trzymającego sprężynkę. Rozwiązanie bardzo mi się podoba, ale jeśli urwany jest plastik przy sprężynce linki ciepło-zimnno to nie da się wkręcić wkręta w złożonej konsoli. Przeszkadza radio. Jest za mało przestrzeni żeby zmieścić śrubokręt.
Swojej hani dorobiłem kątowniczek z blachy o grubości 0,7 mm, i przykręciłem do brzegu w którym urwał się kawałek plastiku. Kątownik został nacięty, na szerokość trochę mniejszą niż szerokość sprężynki w miejscu mocowania. W tym miejscu blaszka została dogięta do sprężynki tak żeby po złożeniu nie miała żadnego luzu (tak jak oryginalnie).
Rozwiązanie nie gwarantuje wypięcia się sprężynki w przyszłości, ale na pewno umożliwia złożenie konsoli bez użycia śrubokręta. Dysponowałem tylko telefonem, więc zdjęcia są kiepskiej jakości. http://trebit.pl/image002.jpg http://trebit.pl/image003.jpg http://trebit.pl/image005.jpg

Lewy
15-06-12, 19:08
Przy wymianie żaróweczek podświetlania przycisków funkcyjnych byłem oczywiście zmuszony wyjąć konsolę no i rozłączyć linkę pod kierownicą. Wszystko ładnie pięknie póki nie złożyłem wszystkiego spowrotem i nie założyłem "oczka" pod kierownicą na swoje miejsce. Pokrętło temperatury chodzi od połowy do max na grzanie. Linka jest jakby za krótka. Przedtem chodziło idealnie nie za ciężko, nie za lekko. Spróbowałem powoli pokonać opór ale oczko spada za konsolą, przy kolejnych próbach wypadła też i blaszka trzymająca linkę za konsolą. Dzwoniłem do ASO w Białymstoku to za doprowadzenie tematu do porządku policzą sobie do 200zł ( z ewentualną wymianą linki). Czy przyczyną może być linka? Nie wygląda żeby gdzieś się pogięła. "Imak" siedzi twardo.

Krzysztof1969
15-06-12, 19:27
Zrobiłeś błąd przy montażu. Zdejmij jeszcze raz pod kierą otwórz lub zamknij ręcznie teraz ustaw też na otwarte lub zamknięte pokrętło na konsoli i wtedy wciśnij pancerz w imak i załóż oczko. Po prostu na konsoli pokręciłeś a trzeba było zostawić w tym samym położeniu ale nie ma sprawy zrób jak powiedziałem. Jak nie jesteś pewny czy jest na grzaniu czy nie to wypróbuj ręcznie popchnij ten kołek od oczka linki palcem na maksa albo w jedną lub w drugą strone jak masz grzanie to leci ciepłe nie? Wtedy tak samo ustaw na konsoli czyli na maksa grzanie i załóż linkę pamietaj że musisz wyhaczyć z imaka przed ustawieniem a może nie trzeba nie pamiętam dokładnie. Zrób tak jak jest wygodniej założyć nie pamiętam czy na ciepło czy na zimno linka jest dłuższa chyba na ciepło. Jeszcze jedno postaraj się zamontować pancerz w tych mijscach w których był poprzednio widać po wgnieceniach. Linkę w ten sposób się skraca lub wydłuża.

owsikk
15-06-12, 19:30
Wciśnij pancerz linki w uchwyt na stary ślad.

Lewy
15-06-12, 19:51
Zrobiłeś błąd przy montażu. Zdejmij jeszcze raz pod kierą otwórz lub zamknij ręcznie teraz ustaw też na otwarte lub zamknięte pokrętło na konsoli i wtedy wciśnij pancerz w imak i załóż oczko. Po prostu na konsoli pokręciłeś a trzeba było zostawić w tym samym położeniu ale nie ma sprawy zrób jak powiedziałem. Jak nie jesteś pewny czy jest na grzaniu czy nie to wypróbuj ręcznie popchnij ten kołek od oczka linki palcem na maksa albo w jedną lub w drugą strone jak masz grzanie to leci ciepłe nie? Wtedy tak samo ustaw na konsoli czyli na maksa grzanie i załóż linkę pamietaj że musisz wyhaczyć z imaka przed ustawieniem a może nie trzeba nie pamiętam dokładnie. Zrób tak jak jest wygodniej założyć nie pamiętam czy na ciepło czy na zimno linka jest dłuższa chyba na ciepło. Jeszcze jedno postaraj się zamontować pancerz w tych mijscach w których był poprzednio widać po wgnieceniach. Linkę w ten sposób się skraca lub wydłuża.

Czyli głównym moim błędem było to, że nie wystarczyło wyjąć oczka, trzeba też wyjąć całą linkę z imaka pod kierą przed wyjmowaniem konsoli? (teraz wydaje mi się to logiczne) Ja odpiąłem oczko ale linka siedziała w imaku, przy wyjmowaniu konsoli linka sama przestawiła pokrętło. Najgorsze jest to, że spadła gdzieś w cholerę blaszka trzymająca linkę za konsolą i trzeba będzie chyba kupić, bo nie znalazłem. Jaki koszt w ASO?

owsikk
16-06-12, 09:31
Zależy w którym ASO, koszt 9-13 zł. Jakbyś był w Wawie to mam taką blaszkę ;-)

Lewy
16-06-12, 12:54
Zależy w którym ASO, koszt 9-13 zł. Jakbyś był w Wawie to mam taką blaszkę ;-)
Kupiłem dzisiaj w ASO 8,60zł. Mechanik w ASO zapytał, czy mam filtr do klimy, powiedział, że trzeba się dostawać do nagrzewnicy za deską i tam czyścić, to jest powodem że pokrętło nie chce iść od połowy w lewo. Ogólnie nie był chętny do porad, bo zabieram mu w ten sposób pracę...

Krzysztof1969
16-06-12, 16:53
Jeśli dobrze ci działało przed rozebraniem to nie mogło sie nagle zabrudzić! Krzywek nie zdejmowałeś? Poskładaj tak jak mówiłem. Na dole przypomniałem sobie że jest miejsce plastikowe które powinieneś wcisnąć w imak więc tam nic się nie da przestawić musiałeś coś źle zrobić przy pokrętle. Blaszka na pewno spadła za popielniczkę żeby ja wyjąć musisz się tam dostać a to łączy sie z demontażem tunelu środkowego jeśli go masz.

Lewy
17-06-12, 09:39
Udało się wszystko rozłożyć i złożyć jeszcze raz. Zdjąłem linkę z imaka pod kierownicą i wyjąłęm cały panel. Wg mnie linka przyblokowała się na przelocie, tam gdzie zabezpieczona jest gąbką.

nowo
26-09-12, 16:29
W moim przypadku blaszka sama spadała bo był urwany plastik, który powinien ją trzymać:

http://fotoo.pl//out.php?t=365146_dsc-0004.jpg (http://fotoo.pl/show.php?img=365146_dsc-0004.jpg.html)
Wymyśliłem taki patent, teraz bez problemu pociąga i ciepłe powietrze leci.

kudos
22-11-12, 00:23
u mnie tez nie dziala regulacja temperatury tylko zimne powietrze leci, nie mam zadnej linki , pokretla na panelu sa w pionie i panel klimatronic . co moze byc przyczyna niedzialajacej regulacji temperatury ??

mloodzian
22-11-12, 00:36
może być mechnizm ktory reguluje ciepłe powietrze zepsuty albo pokrętło w klimatroniku to jest cięższa sprawa bo elektronczne wszystko jest

kudos
22-11-12, 11:15
a nie ma jakiś bezpieczników od tego ??

mloodzian
22-11-12, 12:06
pewnie są instrukcja w dłoń i szukasz albo "sam naprawiam" jest w internecie

owsikk
22-11-12, 13:54
Może ktoś grzebał przy mechanizmie i nie założył linki idącej od silnika krokowego do zaworu w komorze silnika, albo linka się uszkodziła?

Na wstępie można sprawdzić czy podczas przekręcania ciepło-zimno słychać poruszający się mechanizm. Układ jest dosyć wolny toteż po przekręceniu trzeba odczekać kilka sekund żeby układ przyjął nową pozycję.

Jak będą dwie osoby w aucie to jedna może kręcić pokrętłem, a druga nurkuje głową do pedałów i patrzy na nagrzewnicę. Na wysokości skrzynki z bezpiecznikami przy nagrzewnicy powinna być czarne pudełeczko (z silnikiem skokowym) z zieloną wtyczką i zieloną wajchą. Jak się rusza to dobrze, jak nie to niedobrze. Raportuj, będziemy myśleć co dalej.

person777
13-10-13, 10:35
Witam serdecznie, jestem świeżutki na tym forum a jednocześnie jestem w wielkiej potrzebie...czy ktoś jest mnie w stanie pokierować delikatnie w sprawie rozbiórki konsoli środkowej w civic VI 5d prawdopodobnie liftback (??) 1997...moja dziewczyna zakupiła sobie takowe autko i jeszcze w ogóle go nie ogarnąłem - szczególnie oznaczeń modeli, więc nie mam pojęcia jak w ogóle zabrać się do szukania :( fotki do identyfikacji poniżej ;) http://imageshack.us/a/img29/4162/z7fs.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/29/z7fs.jpg/) http://imageshack.us/a/img30/2034/21kj.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/30/21kj.jpg/) http://imageshack.us/a/img28/9114/dvk4.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/28/dvk4.jpg/)

bunkerites
13-10-13, 17:11
Kolego wpisz posta na forum 6 Gen... pomyliles dzialy

pieciak
06-04-17, 21:14
witam jak awaryjnie ustawic na max zimno bo krecac regulcja temepratury nawiewu cos sie polamalo i leci ciagle lekko cieple powietrze, nie mam teraz czasu na ogledziny tego i zdjecia konsoli, idzie lato chcialbym aby ciagle bylo zimne, da sie jakos manualnie pociagnac ta linka ? jesli tak to gdzie i w jakim kierunku, to bardzo pilne prosze o pomoc, pozdrawiam.

alexVI
06-04-17, 22:14
Da się przestawić zawór pod maską, sam tak robiłem. Wyjmujesz część dolotu i szukasz zaworu nagrzewnicy. Ręką da się go zamknąć:P

pieciak
07-04-17, 08:09
Da się przestawić zawór pod maską, sam tak robiłem. Wyjmujesz część dolotu i szukasz zaworu nagrzewnicy. Ręką da się go zamknąć:P

Można jakieś zdjęcie jak to wygląda i gdzie to jest???

alexVI
07-04-17, 12:03
Nie mam zdjęcia. Przy grodzi masz taki zaworek na przewodach idących do nagrzewnicy. Idąc po przewodach z płynem chłodniczym znajdziesz zaworek do którego jest zamocowana linka :P

jozek_marek
07-04-17, 22:41
wygląda mniej więcej tak:
http://static.nanodatex.com/media/14624036923b7cfc149f880df654ca76.jpg
Zarówno w VI jak i w VII gen jest identyczny. Na bank znajdziesz go po niebieskiej lince (jak na focie z linka). Jak kolega pisał jest na środku ściany grodziowej.